eitaa logo
مدافعان ظهور
390 دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
3.9هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
👆بادقت همشو بخونید👆
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی(حفظه الله) 🌟 ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️ ▪️موضوع جلسات: عصر غیبت 🔸 جلسه چهارم - شب پنجمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴٣ ه.ق 🔸 ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ش 🔸 تهران - مسجد حضرت قاسم ابن الحسن (ع) ✳️ قسمت اول ⬇️⬇️ از ابتدا تا دقیقه ۱۵ 🔶 اگر بخواهیم برای مباحث مطرح شده، عنوانی از متن آیات و روایات استخراج کنیم، می‌توان به "عصر غیبت" اشاره کرد که هم کلمه عصرش مطابق با کلمه عصرِ سوره مبارکه عصر است و هم کلمه غیبت، بیشتر به غیبت تامّه بر می‌گردد. 🔷 در طول تاریخ شخصیّت‌های زیادی غایب شدند و بعد آشکار شدند مثل حضرت ادریسِ نبی که غیبت ایشان بیست سال طول کشید و بعد از آشکار شدن، به اسم الیاسِ مُرسَل ظاهر شدند. 🔶 همچنین عیسای مسیح و جناب خضر که در غیبت به سر می‌برند و اگرچه غیبت‌ این بزرگواران از جنبه طول زمانی، بیشتر از غیبت حضرت بقیّةالله است، اما هیچ یک از این غیبت‌ها، تامّه نیستند و تنها غیبت حضرت بقیّةالله در سال ٣٢٩ ه.ق به صورت تامّه در آمد. 🔷 لفظ غیبت تامّه از زبان مبارک خودِ حضرت بقیّةالله صادر شد که به چهارمین نائب خود فرمودند: "وَ قَد وَقَعَتِ الغَیبةُ التّامَّه" که غیبت تامّه واقع شد. 🔶 مهم‌ترین انتظار در طول تاریخ، انتظار غیبت تامّه بود که خودِ وجود مقدّس حضرت بقیّةالله هم از منتظرین این غیبت تامّه بودند. در سال ٣٢٩ ه.ق غیبت، تامّه شد و از این به بعد همه ما در زمان غیبت تامّه به سر می‌بریم. 🔷 غیبت تامّه موجب رشد و تعالی همه انسان‌هایی که شایق کمال بودند، شد ؛ به طوری که از سال ۳۲۹ به این طرف، دانشمندان برجسته بسیاری همچون شیخ مفید، سیّد رضی‌، سیّد مرتضی، علّامه حلّی و ده‌ها و هزاران دانشمند، متألّه، حکیم قوی و فقیه جامع الشرایط ظهور کردند. 🔶 درست است که این عصر، عصر غیبت تامّه کبری است اما بی سرپرست نیست بلکه حضرت بقیّةالله، آقا و ولیّ این عصر هستند. 🔷 حق متعال در غدیر خم به پیغمبرش فرمود برای دین الهی، سرپرست تعیین بفرماید تا هیچ‌گاه دین، بدون سرپرست نباشد چرا که در این صورت، منحرف می‌شود. 🔶 هر آن چه که از زبان پیغمبرِ صاحب عصمتِ الهی، صادر می‌شود و به مردم رسانده می‌شود، دین الله است. مراد از زبان هم یعنی هر چه را که پیغمبر اظهار می‌کند و در مقام تبلیغ و بَلاغ قرار می‌گیرد که زبان، مهم‌ترین مَظهر بیان است. 🔷 البته در افق کلی، لفظ بیان بهتر از زبان می‌گنجد چرا که هم زبان را در بر می‌گیرد، هم فعل را و هم تقریر را شامل می‌شود. 🔶 فرق بین دین و سِرّ این است که دین را باید حجّت الهی اظهار کند تا مردم آن را تعلیم بگیرند و به آن عمل کنند که در واقع دین، به عنوان حجّتِ حق بر مردم است امّا سِر ، یافته‌های پنهانی شخص است که مأمور به ابلاغ نیست و لذا انبیاء، ائمه و اولیاءالله ملزم به اظهار اسرار نیستند. 🔷 در دین، هر چه که به انبیاء و ائمه گفته شد، باید به مردم ابلاغ شود چه مردم پذیرای آن باشند و چه پذیرا نباشند و انکار کنند و حتی بجنگند. 🔶 و لذا بعضی از انبیاء با وجود این که در سختی‌های بسیاری افتادند و مخالفت با آن‌ها شدید بود، صاحب عزم بودند و به مقام عزم رسیدند یعنی تصمیم قطعی آن‌ها بر این بود که دین خدا را اظهار کنند هر چند که با آن‌ها مخالفت شود و انواع بلاها به سرشان بیاید و لذا بسیاری از انبیاء را کشتند تا جایی که در یک روز در بیت‌المقدس هفتاد و دو پیغمبر را سر بریدند. 🔷 ولی هیچ یک از این گرفتاری‌ها باعث نشد که پیامبران الهی دست از تبلیغ دین بردارند ؛ زیرا دین، باید اظهار شود ؛چون دین برای تعالی و سعادت بشر است. ذاتیِ عقل بشر این است که از خدایی که او را خلق کرده، سوال کند که هدف از خلقت چیست؟ 🔶 اگر بر اساس آیات قرآن، هدف خلقت، عبادت حق متعال و معرفت او باشد، چگونه مردمی که در کثرات غرق‌اند و اصلاً به فکر معرفت و عبادت نیستند، به این هدف نایل شوند؟ لذا حتماً باید دین الهی که انسا‌ن‌ساز است، به مردم ابلاغ شود.
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟 ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️ ▪️موضوع جلسات: عصر غیبت 🔸 جلسه چهارم - شب پنجمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴٣ ه.ق ✳️ قسمت دوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۱۵ تا دقیقه ۳۵ 🔶 دین، حجّت و دلیلِ حق است و کسی نمی‌تواند فردای قیامت، علیه حق متعال اقامه حجّت کند. 🔷 کسی که در این نشئه، خود را درست نسازد، نفسِ خبیثِ او در آن نشئه، منشأ انشایی، ایجابی و ایجادی صُور مُدهشه می‌شود و تمام چیزهایی که به او روی می‌آورد، استنساخِ همان کتابی است که خودش نوشته است که در قرآن کریم آمده: "اِنّا کُنّا نَستَنسِخُ ما کُنتُم تَعمَلون"( جاثیه-۳۰) 🔶 عالم آخرت یعنی عالمِ دیگری که مطلقا به انشاءِ نفس انسانی است. اگر نفسی سعیده باشد، مُنشآتِ او، مُلِذّه است و اگر هم شقیّه و خبیثه باشد، مُنشآت او درد و عذاب و رنج است و گرنه خدایی که رحمان و رحیم است، نمی‌خواهد عذاب بفرماید. 🔷 چرا که بر اساس فرمایش امیرالمومنین (ع) در دعای کمیل، حق متعال، رقیبانی را همچون اعضا و جوارح، ملائکه و انبیاء برای مواظبت از ما قرار داد تا سقوط نکنیم و بتوانیم رشد و تعالی پیدا کنیم؛ همانند پدر و مادری که رقیبِ فرزند خود هستند تا به خود آسیبی نزند. 🔶 از آن جایی که این رقیب‌ها به طور کامل بر ما احاطه وجودی ندارند، خودِ حق متعال از جنبه احاطه وجودیّه، از بالا بر همه این‌ها رقیب می‌شود که "وَ کُنتَ اَنتَ الرَّقیبَ عَلَیَّ مِن وَرائِهم" 🔷 در ادامه عبارت آمده است: "وَ الشّاهِدَ لَما خَفِیَ عَنهُم" یعنی حق متعال، شاهد بسیاری از چیزهایی است که حتی رقیب‌ها هم نمی‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند. 🔶 چرا که انسان موجود بسیار پیچیده‌ای است و سرائر وجودی بی نهایتی دارد که تنها در آن قیامت کبری که "یَومَ تُبلَی السَّرائِر" است، آشکار می‌شود. 🔷 و لذا تا زمانی که انسان در دنیاست، بسیاری از مخفیگاه‌های وجودِ او برای تمام رقیب‌ها و حتی خودِ او هم مخفی است و تنها حق متعال می‌تواند در جاهایی که از همه مخفی است، مراقب انسان باشد و دست او را بگیرد. 🔶 از جمله دلایل ارزشمندی ِ صلوات بر پیغمبر و آل او، این است که این صاحبان نفوسِ مُکتَفیِ انسانی‌اند که می‌توانند سرائر وجودی ما را حفظ بفرمایند و ما را از دست خودمان نجات دهند. 🔷 چرا که جهالت‌های ما بسیار است و جهل، ریشه‌ تمام پلیدی‌هاست. تمام صفات رذیله همچون حسد، بُخل، عُجب و دیگر اوصافی که در کتاب‌های اخلاقی مطرح شده است، حتماً پایه‌ای در جهل دارند. 🔶 عصر، عصر غیبت است و عصر غیبت هم ولیّ‌ای دارد. لذا یکی از القاب حضرت بقیّةالله، ولیِّ عصر است یعنی ایشان ولایت بر این عصر دارد. 🔷 اگر ما اعتقاداتمان را در قلبمان درست مُستکِنّ کنیم، این قلب حرم خدا می‌شود که "اَلقَلبُ حَرَمُ الله فَلاتسکن فِی حَرَمِ اللهِ غَیرَ الله". 🔶 وقتی قلب انسان، محلّ عرش الهی بلکه فوق عرش الهی شد، خودِ خداوند این قلب را حفظ می‌کند و نمی‌گذارد کس دیگری در آن وارد شود. و لذا اعتقادات صحیح از جمله چیزهایی است که قلب انسان را حرم الهی می‌کند. 🔷 زیرا اعتقادات، روح و نفس ما را می‌سازند و اعمال هم بدنِ برزخیِ ما را می‌سازند. لازمه سلامتِ روحِ ما در آن نشئه، اعتقاداتِ صحیحِ ما در این نشئه است. 🔶 همچنین اگر می‌خواهیم در آن نشئه، از جنبه ظاهری به صورت انسانی محشور شویم، باید در این‌جا اعمال صالحه داشته باشیم. 🔷 از جمله مباحث اعتقادی ما که جزو اصول دین هم به حساب می‌آید، اصل عدل است به این معنا که حق متعال در نظام هستی، حتی سر سوزنی را به باطل نیافریده است بلکه همه چیز بر اساس عدل محض است.
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟 ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️ ▪️موضوع جلسات: عصر غیبت 🔸 جلسه چهارم - شب پنجمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴٣ ه.ق ✳️ قسمت سوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۳۵ تا دقیقه ۴۳ 🔸عدل از اصول دین است. عدل، اصل و ریشه است. این اصل بیان می‌کند که در خلقت، از خدای واحد به اندازه‌ سر سوزن ظلمی صادر نشده و همه چیز به عدل آفریده شده است. 🔹با بیان این اصل ممکن است این سؤال پیش بیاید که اگر همه چیز به عدل آفریده شده، پس این همه شرور و نقائص برای چیست؟! به گونه‌ای که از همان ابتدای خلقت، برادرکشی شروع شد و قابیل، هابیل را کشت! و چون حضرت آدم دید که دیگر موضع سِرّ ندارد لذا آنقدر گریه کرد تا جزء بَکّائین قرار گرفت و خدای متعال، شیث را به او عطا فرمود که بعد از آن دیگر آرام شد. 🔸هم خدای متعال و هم تمامی انبیاء و ائمه، موضع سرّ می‌خواهند. مردم، موضع سِرّ نیستند بلکه موضع و محلّ قرار گرفتن دین الهی‌اند که پیغمبر باید دین را به آن‌ها ابلاغ کند و آن‌ها هم طبق دین عمل کنند. هر زمان دین خدا در متن اجتماع درست پیاده شد و همه، متدیّن به دین‌ الله شدند آن وقت پیغمبر، امام و حجّة الله شان ظهور کرده و فرج حاصل شده است. 🔹عرض شد خدای متعال و انبیاء و ائمه موضع سرّ می‌خواهند چون سرّ را به هر کسی نمی‌توانند اظهار کنند و مأمور به اظهار هم نیستند. اتفاقاً صاحبان سرّ، باید سرّ را کتمان کنند. لذا اهل ولایت و اهل کتمان، موضع سرّ قرار می‌گیرند. 🔸خدای متعال سرّ خودش را در اهل ولایت می‌گذارد. پیغمبر سرّ خودش را در علی (ع) قرار می‌دهد چون می‌داند سرّ در اینجا می‌ماند و افشا نمی‌شود و به اهلش می‌رسد. بعد از امیرالمؤمنین هم، این سرّ به قلب امام حسن مجتبی انتقال یافت و همین‌طور به ائمه بعدی رسید تا به قلب حضرت بقیّة الله (عج) منتقل شد که الآن حضرت بقیة الله، سرّ الله اعظم هستند. سرّ خاتم الانبیاء هستند، سرّ امام امیرالمؤمنین، سرّ فاطمه زهرا و سرّ المستودع فیها هستند. 🔹قلب مؤمن هم به یک تعبیری هم محلّ سرّ الله و هم محلّ دین الهی است. همان‌طوری که قلب پیغمبر، محلّ تجلّی قرآن کریم در عالم کثرت شد، قلب مؤمن هم محلّ سرّ خدا و پیغمبر اکرم است که مهم‌ترین این اسرار، اصول دین است. (توحید، عدل، نبوّت، امامت، معاد)
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟 ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️ ▪️موضوع جلسات: عصر غیبت 🔸 جلسه چهارم - شب پنجمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴٣ ه.ق ✳️ قسمت چهارم ⬇️⬇️ از دقیقه ۴۳ تا آخر 🔸اگر عقاید انسان، حقّه و صحیح باشد، این عقاید حقّه باعث می‌شود روح انسان در عوالم دیگر به صورت انسانی محشور شود و با ارواح عالیه و همچنین آن روح نافخی که حق متعال به ذاتش اسناد داد، مجانست و سنخیّت پیدا کند. (وَ نَفَخْتُ فِیه مِن رُوحِی) 🔹اعمال صالحه نیز موجب می‌گردد بدن انسان در نشئات دیگر به افضل صُوَر که صورت انسانی است، ساخته شود. 🔸لذا عقاید حقّه بسیار مهم است. اعتقاد به توحید، اعتقاد به عدل که متأسفانه بسیاری از مباحثی که در بین ما مطرح می‌شود، با اصل عدل سازگاری ندارد. اعتقاد به نبوّت، هم نبوّت عامّه و هم نبوّت خاصّه، اعتقاد به امامت که در بحث امامت باید به این مسائل پرداخته شود که آیا امامت اصلی از اصول دین است یا صرفاً به عنوان اصلی در مذهب حقّه جعفریه است؟ که ما امامت را از اصول دین می‌دانیم. 🔹از دیگر مسائلی که در بحث امامت مطرح می‌گردد، آن است که امیرالمؤمنین، وصیّ بلافصل رسول‌ الله است در حالی که اهل سنّت ایشان را وصیّ مع‌ الفصل می‌دانند که این اعتقاد، مُطهِّر نیست و برای نفس، طهارت نمی‌آورد. 🔸ما معتقدیم که از امام حسن (ع) تا امام زمان (عج)، همه این بزرگواران، وصیّ مع الفصل جناب رسول الله اند امّا امیرالمؤمنین (ع) وصیّ بلافصل ایشان است و به محض اینکه جناب رسول الله از نشئه‌ طبیعت رخت بربست، ولایت، نبوت انبائی، عصمت و حقایقِ علوم و معارف ایشان، همه به امیرالمؤمنین انتقال وجودی پیدا کرد که این اعتقاد جزو اعتقادات صحیحه و انسان ساز است. 🔹از دیگر معتقدات حقیقی شیعه آن است که حضرت بقیة الله، دوازدهمین جانشین پیغمبر اکرم، در سال ۲۵۵ یا ۲۵۶ ه.ق به دنیا آمدند و الآن در زمان ما در قید حیات‌اند و از سال ۳۲۹ ه.ق هم در غیبت تامّه به سر می‌برند. 🔸همچنین معتقدیم که ایشان ظهور می‌کنند. البته راجع به معنای غیبت، ظهور و این‌گونه مسائل باید بحث‌ها و تحقیق‌ها کرد که اصلاً این‌ها به چه معنا هستند؟ اینکه می‌گوییم ایشان، ولیّ عصر، صاحب الأمر، صاحب الزمان، امام، پیشرو و الگوی مردم هستند، آیا این القاب با بحث غیبت تنافی ندارد؟! چون امام و حجّة الله کسی است که باید در بین مردم و در متن آن‌ها با بدن عنصری باشد که "لَوْلا الحُجّة لَسَاخَتِ الأرْضُ بأهلِهَا" در حالی که حضرت بقیة الله غائب اند؟؟ 🔹لذا می‌بینیم اعتقادات شیعه، اعتقادات سنگینی است که بر اساس روایتی، جز ، ملکِ مقرّب یا نبیّ مُرسَل یا بنده‌ای که خدای متعال دلش را به واسطه ایمان امتحان کرده و کتل‌ها طی کرده، کسی نمی‌تواند آن را حمل کند "لا یَتحمَّلهُ الّا مَلک مُقرّب أو نَبیّ مُرسَل أو عَبد إمتَحَن اللهُ قَلبَه بالإیمان" (بحارالانوار ج۲ ص۱۸۳) و حلّ و هضم آن‌ها نیازمند خلوت، حضور، مراقبت، سحر، تفکّر و تعقّل است و نمی‌توان در فضای مجازی آن‌ها را حل کرد! 🔸همچنین این اعتقادات را باید به گونه‌ای به علما و دانشمندان عالم عرضه کنیم که بتوانند درست بفهمند و بر اساس فهم درست‌شان، آن را تأييد کنند. 🔹از دیگر معتقدات شیعه، آن است که حضرت م ح م د ابن العسکری که اسم مبارکشان به صورت تقطیعی گذاشته شد، از وُلد حسین (ع) است نه از فرزندان امام حسن (ع). 🌷« والحمدلله رب العالمین »
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ 📖 السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُذِلَّ الْكافِرِينَ الْمُتَكَبِّرِينَ الظَّالِمِينَ... 🌱سلام بر شما! می گویند می آیی و در دادگاه عدالتت ، هیچ ظالم متکبری در امان نخواهد ماند. منتظریم ! و ایمان داریم به چنین شنیده ای... 📚 صحیفه مهدیه، دعای استغاثه به حضرت صاحب الزمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
12.mp3
4.06M
🌺 (تندخوانی) 🌺 🌺 توسط استاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای روز دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خودسازی در
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به مناسبت سالروز شهادت شهید عزیز ، منوچهر پلارک که بعضا بدون استناد رسمی وی را : ۱. سید احمد مینامند بدون سابقه سیادت ۲. ایشان را شهید عطری معرفی میکنند ۳. سخنی از آیت الله بهجت درباره ایشان نقل میکنند که دفتر ایت الله بهجت تکذیبش میکنند(تکذیبیه در عکس موجود است) در این باره ببینید👇👇 1⃣ ایکنا:«امتداد» در آستانه هشتادمين شماره قرار گرفت ، پرونده عشق بدلی در مجله امتداد به بررسی ادعاهای مرتبط با شهید پلارک میپردازد 2⃣ دانا:مزار شهید پلارک بوی عطر می‌دهد یا نه؟/ماجرای نقل قولی دروغ از آیت الله بهجت(ره) 3⃣ مشاهدات سینا صابری تحت عنوان : گزارش من از مزار شهید پلارک - sina saberi 4⃣ خبرگزاری فارس | «شهید عطری» در فضای مجازی ؛ واکاوی مطالب پیرامون شهید پلارک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷امام مهدی شناسی ۱۲۷🌷 🌿زیارت آل یاسین🌿 ✨فَالحَقُّ ما رَضیتُموه وَ الباطِلُ ما أسخَطتُموه✨ 💠انسان با اظهار محبت خالصانه و برائت از دشمنان مورد پسند امام خود قرار می‌گیرد. 💠او با آب توبه و استغفار خود را شستشو مي دهد و با عمل خالصانه به درگاه ولایت روی می‌آورد.  💠الحق و الباطل هردو با " ال " معرفه آمده‌اند. یعنی انسان در حریم ولایت در اثر نور معرفت حق‌شناس و باطل‌شناس ميگردد و از حیراني و سر گردانی جدا می‌شود. 💠انسان در پیوست با "وجه الله" مشتاق پيوست هرچه بيشتر باحضرت مي شوداز اين رو هربار در تکرا ر اياك " ایاک نعبد و ایاک نستعین " از خداوند سبحان طلب مي كند كه او را در اين مسير بيشتر مدد وياري كند. 💠او مادام به خویش تلقین می کند که بايد از بیهوده‌گویی و کلام لغو و باطل جدا شود و وارد مدرسه خوبان عالم گردد. 💠طبق فراز «وَ الباطِلُ ما أسخَطتُموه» غضب مولا انسان را از عاقبت بخيري در دنيا وآخرت بي نصيب مي گرداند. ‌‌‌
. قوه متخیله که قوی باشد و در انقیاد و اطاعت قوه عاقله بوده باشد ، مدرکات عقلیه را به خوبی و درستی حکایت می کند ؛ پس اگر مدرکات قوه عقلیه ، ذوات مجرده که عقول مفارقه اند بوده باشند ، قوه متخیله آنها را به صور اشخاص انسان که افضل انواع محسوسات جوهریه اند در کمال حسن و بها در آورد. و اگر آن مدرکات معانی مجرده و احکام کلیه اند به صور الفاظ که به تعبیری قوالب معانی مجرده اند در اسلوبی شیوا و شیرین درآورد و پس از آن هر دو گونه صور یاد شده به حس مشترک دهد ، به گونه ای که آن صور ذوات مدرک به حس بصر گردند ، و این صور الفاظ مدرک به حس سمع گردند ، و چنان مشاهده شود که گویی شخصی در کمال حسن و بهاء در برابر ایستاده و کلامی شیوا القاء می کند. استاد علامه حسن زاده آملی رحمت الله علیه 📗انسان در عرف عرفان
15.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰استاد صمدی آملی: گریه آدم را بالا میبرد... اشک شوق آدم را ارتقا میدهد... اشک انسان را الهی بار می آورد... 🔸ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ ........................
1-401-1-24-.mp3
14.84M
♦️ موضوع : پیرامون و اهمیت آن 🔸 جلسه اول - روز یازدهم ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق 🔸چهار شنبه - ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ ش 🔸تهران - 🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️
11-401-1-24=.mp3
12.94M
♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السلام♦️ ▪️موضوع جلسات : عصر غیبت 🔸 جلسه ۱۱ - شب ۱۲ ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق 🔸چهارشنبه - ۱۴۰۱/۱/۲۴ ش 🔸تهران - مسجد حضرت قاسم ابن الحسن (ع) 🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️