سخنرانی تلویزیونی #رهبر_انقلاب به مناسبت #روز_قدس
🔹رهبر معظم انقلاب در آخرین جمعه از #ماه_مبارک_رمضان مصادف با روز جهانی قدس به صورت زنده و تلویزیونی سخن خواهند گفت.
🔹این سخنرانی ساعت ۱۶ روز ۹ اردیبهشت از شبکههای داخلی و برونمرزی رسانه ملی پخش خواهد شد.
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
حـــوادث پــیش از ظـــهـــور
----------------------------------------
----------------------------------------
🖋️آشوب ها و فتنه مانند پاره های شب تار محقق می شوند
☀️امام سجاد(علیه السلام) :
براستی(در زمان غیبت) فتنه ها و آشوب ها همچون پاره های شب تار محقق خواهد شد، و جز آن کس که خداوند از او عهد و پیمان گرفته، احدی از آن ها نجات نیابد.
📚📚بحار الانوار ؛ ج۵۱، ص۱۳۵
----------------------------------------
🖋️به آزاد سازی قدس شریف نزدیک شده ایم...
➖و چقدر شیطان به تکاپو افتاده است...
➖صهیونیست های کودک کش از همه جهات در محاصره هستند
✔️تیپ النجباء و... در آماده باش کامل برای حمله به جولان اشغالی و آزادسازی آن...
✔️حزب الله لبنان هر لحظه آماده برای فتح منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی و آزادسازی آن...
✔️حماس و جهاد اسلامی آماده حمله به درون شهرک ها و فتح آنها
➖رژیم صهیونیستی و آل سعود خبیث، رفتنی هستند...
⚠️فتنهها پشت سرهم در حال افتادن است و اتفاقات لحظه ای شده...
✔️سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی :
صهیونیستها از این واقعیت درک دقیقی دارند که اگر موتور حزبالله روشن شود آنها باید قطعاً از سرزمینهای اشغالی فرار کنند.
ظرفیتها برای فروپاشی رژیم صهیونیستی مهیا است و کافی است شرایط با اشتباه آنها فراهم شود تا جنگ آینده جنگ ممات آنها نام بگیرد
✔️سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس خطاب به صهیونیست ها :
به همه صهیونیستها توصیه میکنم قبل از آنکه خانههایی که در اروپا و آمریکا و جاهای دیگر فروختید و به سرزمین فلسطین آمدید، گرانتر از امروز شود، برگردید و خانههای خودتان را مجدداً خریداری کنید.
🔚پایان عمر ننگین رژیم کودک کش صهیونیستی بسیار نزدیک است
✔️جهاد اسلامی فلسطین :
تشدید حمله به قدس، درهای جهنم را به روی رژیم صهیونیستی میگشاید
🚨سپاه پاسداران انقلاب اسلامی :
نفسهای تلآویو به شمارش افتاده و غاصبان قدس شریف به سرعت به زوال قطعی و پایان خود نزدیکتر میشوند
✔️الا ان نصرالله قریب وبشرالمومنین
وعده خدا نزدیک است
----------------------------------------
----------------------------------------
الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَـــرَج⛅
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
7-401-1-30=.mp3
14.87M
♦️ موضوع : پیرامون#قبله_شناسی و اهمیت آن
🔸 جلسه هفتم - روز ۱۷ ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق
🔸سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ش
🔸تهران - #مسجد_اعظم_تجریش
🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️
17-401-1-30=.mp3
16.9M
♦️#نهجالولایه - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السلام♦️
▪️موضوع جلسات : عصر غیبت
🔸 جلسه ۱۷ - شب ِ ۱۸ ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق
🔸سه شنبه - ۱۴۰۱/۱/۳۰ ش
🔸تهران - #مسجد_حضرت_قاسم_ابن_الحسن (ع)
🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟
♦️#نهجالولایة - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️
▪️موضوع جلسات: عصر غیبت
🔸 جلسه ششم - شبِ هفتم ماه مبارک رمضان ۱۴۴٣ ه.ق
🔸 ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ ش
🔸 تهران - مسجد حضرت قاسم ابن الحسن (ع)
✳️ قسمت اول ⬇️⬇️ از ابتدا تا دقیقه ۱۰
🔶 بحث ما پیرامون عصر غیبت است. هر یک از القاب مطهّر حضرت بقیّة الله (عج) اشاره به رمزی از رموز این عصر دارد چه اینکه اسم شریف آن حضرت هم که شبیه به حروف مقطعه قرآن است، مهمترین رمز در بین رموز عصر غیبت است.
🔷 تمام انبیا منتظر عصر غیبت بودند تا این عصر فرا برسد و صاحب آن در نشئه طبیعت متولّد شود. چون بر اساس علم ذاتی حق متعال، چینش خلقت به گونهای است که انسان باید در سطح خاکی و خشکی زمین پدید آید.
🔶 زمین از نظر آیات قرآن و روایات اهلبیت، بسیار ارزشمند است زیرا بهترین جایی است که انسان هم در اصل تکوّن و هم برای رسیدن به کمال از آن بهره میبرد.
🔷 در اصطلاح قرآن و روایات، زمین، سطح است نه حجم. لذا به سطح خشکی، زمین اطلاق میشود امّا در اصطلاح طبیعیات فلسفه، علم هیئت و امثال اینها، از کره زمین تعبیر به زمین میکنند.
🔶 به نکتهای که باید توجه کرد این است که تمام سطح خشکی هم شامل زمین نمیشود مثلاً به کوهها، درّهها و مناطق لم یزرعی که برای معیشت انسان و حیوانات مناسب نیست، زمین اطلاق نمیشود. در قرآن آمده "وَ لَکُم فِیها مَعَایِش" (سوره اعراف _ آیه ١۱) زمین، محلّ معیشت انسانی است. جایی است که انسان چهارفصل بتواند در آن زندگی کند و گرنه به ییلاقات و قشلاقات که فقط در بعضی از فصول میتوان در آنها زندگی کرد، اطلاق زمین نمیگردد.
🔷 نکته دیگر اینکه زمین تا یک مقطعی، محلّ معیشت و تعالی افراد انسانی است "وَ لَکُم فِی الأرضِ مُسْتَقَرٌ وَ مَتَاعٌ إلَی حِین" (سوره بقره _ آیه ٣۷) و وقتی نفس فرد از مقام تعلّق به بدن و عالم مادّه تعالی پیدا کرد و به سرحدّ تجرّد عقلی رسید، از آن به بعد دیگر ضرورتی ندارد که در زمین بماند مگر برای تکمیل دیگران چرا که خودش تعالی پیدا کرده و برای او موت ارادی حاصل شده است.
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟
♦️#نهجالولایة - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️
▪️موضوع جلسات: عصر غیبت
🔸 جلسه ششم - شبِ هفتم ماه مبارک رمضان ۱۴۴٣ ه.ق
✳️ قسمت دوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۱۰ تا دقیقه ٢۵
🔶 اگر مزاج، صحیح و سالم باشد و اعتدال آن با بدغذایی و بدخوابی و امور مختلف دیگر که موجب از بین رفتن یا فساد مزاج میشود، از بین نرود، شخص خود به خود در خواب و بیداری با عالم غیب مرتبط میشود.
🔷 اوایل شخص در خواب با عالم غیب، مثال متّصل، مثال منفصل نزولی و به خصوص مثال منفصل صعودی، ارتباط پیدا میکند و اگر قوّت پیدا کند به تجرّد عقلی میرسد و میتواند تمام یافتههای خود را، دفعتاً در منظر ذهن و جانش حاضر کند. در نتیجه این قابلیّت را پیدا میکند که در بیداری هم با عالم عقل متّحد شود لذا یکی از بطون معانی نزول وحی بر انبیا، همین امر است و نزول قرآن کریم بر جان خاتم انبیا، شاهفرد این مثال است. اعاظم در این رابطه میفرمایند چون مزاج پیغمبر اکرم، اعدل امزجه بود، خدای متعال قرآن کریم را بر او نازل فرمود. لذا زمین بهترین مکان برای رسیدن به این امر است.
🔶 امتزاج زمین یا همان عنصر خاکی با عناصر آبی، هوایی و حرارتی بهترین مکان را برای زندگی بشر فراهم کرده است. هر چه ما بتوانیم به خاک خالص و تمیز که امروزه به محیط زیست سالم تعبیر میکنیم، نزدیک شویم، مزاجهای ما زودتر به اعتدال میرسد. امروزه چون محیط، آلوده شده، تمام مزاجها به هم خورده است.
🔷 درست است مطالب و فرمایشاتی که راجع به گیاهان دارویی در طبّ قدیم مطرح میشود چه در زمان اهلبیت و چه در زمان انبیا و یا حتّی قبل از آن، همه صحیح است امّا چون عالَم و محیط زیست بر اثر عوامل گوناگونی تخریب و آلوده شده، امروزه بسیاری از آن نسخهها جواب نمیدهد. لذا در درمان بیماریها، نه طبّ جدید آنطور که باید و نه طبّ قدیم هیچیک نتیجهبخش نیستند و در این شرایط، با وجود این آلودگیها و محیط زیست به هم خورده، همین مقدار که سلامتی و توان برای روزه گرفتن داریم، باید خدا را شکر کنیم که این، از برکات و لطف الهی است.
🔶 غرض اینکه زمین، محلّ معیشت انسانی است. هم باید معیشت مادّی انسان و هم معیشت معنوی و تعالی روحی او از این طریق تأمین شود.
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟
♦️#نهجالولایة - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️
▪️موضوع جلسات: عصر غیبت
🔸 جلسه ششم - شبِ هفتم ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق
✳️ قسمت سوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۲۶ تا دقیقه ۴۰
🔶 یکی از خواصّ نفسِ نبویِ هر پیغمبری این است که قدرتِ تصرّف بر مادّه کائنات را دارد و در بعضی موارد برای اثبات نبوّت خود، این قدرت را اظهار میکند البته در صورتی که اجازه داشته باشد.
🔷 اگر به آنها اجازه اظهار ندهند، مطلقا به چیزی دست نمیزنند چرا که خانه صاحب دارد "قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاءُ " (آل عمران - ۲۷)
🔶 کسانی که دستِ تصرّفِ کامل بر عالم دارند، تصرّف در عالم نمیکنند؛ زیرا نمیخواهند مزاج طبیعی نظام هستی را به هم بزنند.
🔷 چرا که عالَم، این قدر حساس است که به اندک چیزی، تعادل در اشیاء به هم میخورد و در نتیجه انسان نمیتواند در اینجا زندگی خوبی داشته باشد.
🔶 خدای متعال مرکّبات و کثرات در این عالَم را از عناصر اربعه متضاد خلق کرد که در نهجالبلاغه از آنها تعبیر به اصول ازلیّه شده است.
🔷 این مرکّبات که از عناصر متضاد تشکیل شدهاند، بدون یکدیگر نمیتوانند باشند؛ زمین بدون آسمان، ماه بدون آفتاب، آب بدون خاک و ... راه ندارد.
🔶 به همین دلیل است که اسم این عالَم را طبیعت گذاشتند زیرا طبعی دارد و طبعِ آن هم التیامی و اجتماعی است. به تعبیری طبعِ عالم طبیعت، مقام جمعی دارد یعنی بین متشتّتها التزام و التیام ایجاد میکند به نحوی که سَورتها و شدّتها را میشکند و حالت انکسار در تمام عناصر چهارگانه پیش میآید که
انکسار، قبولِ شکستن است.
🔷 چه حقیقتی در دلِ عالم طبیعت، بین عناصر اربعه متضادی که نهایت شدّت و غلظت را نسبت به هم دارند، التیام ایجاد کرده است به نحوی که این همه کثرات پدید آمده؟
🔶 بدن مادی و طبیعی ما هم از جمله این کثرات است که تُراب در آن غلبه دارد که "خَلَقَهُ مِن تُرابٍ" و گرنه نمیتوانید خاکی را پیدا کنید که مجاور آن، هوا نباشد و نور آفتاب و ستارهها بر آن نتابیده باشد که اگر خاکی از این امور بیبهره باشد، اصلاً به درد کِشت و زرع نمیخورد.
🔷 اینجا محلّ استقرار انسان و هر موجودی است که از دل طبیعتِ زمین و سطح خشکی برخاسته است و میخواهد تکامل پیدا کند ؛ منتها نه استقرار اِلی الاَبَد بلکه اِلی حِین است یعنی تا یک مقطع زمانی است علاوه از این که اینجا، مَتاع و محلّ بهرهبرداری هم هست که "وَ لَکُم فِی الاَرضِ مُستَقَرٌّ وَ مَتاعٌ اِلی حِینٍ" (بقره - ۳۷)
🔶 ارزش زمین بسیار بالاست و به همین دلیل از خدای متعال میخواهیم که آخرین حجّتش را حفظ بفرماید تا او را در زمین اسکان دهد و برای مدتّی طولانی بهرهمندش گرداند چرا که زمین، محلّ تمتّع انسان است و انسان باید از همینجا بالا بیاید.
🔷 و لذا قدر اینجا را بدانید چرا که هر چه در اینجا کسب کردهاید، آنجا برایتان ظهور میکند که "اَلیَومَ عَمَلٌ وَ لا حِسابٌ وَ غَدَاً حِسابٌ وَ لا عَمَلٌ" (نهجالبلاغه - خطبه ۴۲)
🔷 شاکله این نشئه این است که انسان بکارد و کسب کند. تمام کاشتههای او هم در همینجا سبز میشود چرا که جزا، نفسِ عمل است که "جَزاءً وِفاقَاً" (نبأ - ۲۷)
جزا با عمل یک نحوه وفق دارد.
🔶 مأموریّت روحانیّت همانند مأموریّت انبیاء، انسانسازی است یعنی باید قابلیّتها و استعدادهای افراد را شکوفا کنند و به فعلیّت برسانند.
🔷 جناب سقراط میفرمود: من هم همانند مادرم صفت مامایی دارم. همان طوری که او خانمهای باردار را کمک میکرد تا فرزندانشان را بر زمین بنهند، من هم شما را کمک میکنم تا از نشئه طبیعت زاییده شوید و به عوالم مافوق بروید.
🔶 حضرت عیسی (ع) هم فرمودند: "لَم یَلِج مَلَکُوتَ السَّمواتِ وَ الاَرض مَن لَم یُولَد مَرَّتَین" کسی که برای بار دوم زاییده نشود، نمیتواند وُلوج به ملکوت عالم پیدا کند.
🔷 بار اول همه ما از مادر به دنیا آمدیم اما مهم آن است که به کمک استاد، برای بار دوم از تعلّقات زاییده شویم و از کثرات این عالم برهیم تا بتوانیم ولوج به ملکوت پیدا کنیم.
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟
♦️#نهجالولایة - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️
▪️موضوع جلسات: عصر غیبت
🔸جلسه ششم - شبِ هفتم ماه مبارک رمضان ۱۴۴٣ ه.ق
✳️ قسمت چهارم ⬇️⬇️ از دقیقه ۴۰ تا آخر
🔶 روحانیّت عزیز! هدف خود را که انسانسازی است، گم نکنید.
مردم عزیز! روحانیّت را برای امور دنیایتان نخواهید که هم شما ضرر میکنید و هم روحانیّت ضرر میکند. دنیایتان را خودتان بسازید اما قوههای درونیتان را باید انسانهای الهی به فعلیّت برسانند.
🔷 و لذا حضرت استاد ما بارها میفرمودند که به دنبال روحانیِ حقیقیتان باشید. روحانی حقیقی کسی است که دردِ باطنی و روحی افراد را درمان کند و قوههای درون جان آنها را به فعلیّت برساند.
🔶 پس وظیفه روحانی حقیقی، به کمال رساندن انسانهاست تا در مقام قابلیّت نمانند و قابلیّتها را ضایع نکنند.
🔷 غالبِ افراد در سنّ پیری متحوّل نمیشوند نه اینکه امکان نداشته باشد؛ اما غالباً نمیشوند. به همین دلیل است که جناب ابن مسکویه، صاحب کتاب طهارة الاَعراق میگوید: "من در دوران پیری بیدار شدم، به راه افتادم و خود را ساختم اما جانم به لب آمد."
🔶 اعراق، جمعِ عِرق است یعنی تارِ موها. اگر انسان بتواند آن سرائر وجودی و تارِ موهای درون خود را تطهیر کند، هنر است.
🔶 حضرت علّامه حسنزاده آملی (ره) بارها در کلاس درس میفرمودند: الان که دارم حرف میزنم، هم شما خوبید و هم من از شما خوبترم اما به وقتش!
به وقتش ، لایههای درونیِ افراد بیرون میزند.
🔷 لایههای نفسانی و سرائرِ وجودی ما را باید انسانهای کامل تطهیر کنند؛ چرا که آنها به این سرائر آگاهی دارند. وظیفه روحانیّت حقیقی هم این است که آن تارِ موهای درون ما را تطهیر کند.
🔶 شبانه روز، خودمان را بپاییم اما برای این که همدیگر را رسوا نکنیم، یکدیگر را نپاییم و حتی از همدیگر، سوالات اِستِساری نپرسیم؛ سوالاتی که با آنها بخواهیم درونِ افراد را به دست آوریم.
🔷 سرِّ مُستَسَرّ یعنی سرّی که دوست دارد در سرّ بماند و آشکار نشود. ذات حق متعال هم مُستَسَرّ است یعنی سرّی است و دوست دارد که دائماً در سرّ بماند.
🔶 و لذا از همدیگر سوالات اِستِساری نکنید یعنی سوالاتتان طوری نباشد که از روی کنجکاوی بخواهید درون افراد را بیابید. بنای نظام هستی بر این نیست.
🔷 روحانی حقیقی باید برای تطهیر اسرار افراد بکوشد. وظیفه روحانیّت در اجتماع خانهسازی، جادهسازی و امثال آن نیست؛ بلکه باید حقایق وجودی افراد را شکوفا کند تا درخت وجودیشان، شجره طوبایی شود که در روز قیامت هر چه از این شجره میخورند، تمام نمیشود.
🔶 و لذا درخت وجودی ما باید قوی شود. حیف است که دینداریِ ما به نحوی باشد که فقط بخواهیم در روز قیامت به جهنّم نرویم!
🔷 امیرالمؤمنین به فرزندشان محمّد حنفیه فرمودند: عددِ درجاتِ بهشت، به اندازه آیات قرآن است. "إقراء و ارقَ" بخوان و بالا برو.
🔶 تلخترین وجه ماجرای شهادت دو طلبه عزیز ما در حرم مطهّر رضوی این بود که حریم اقدس رضوی شکسته شد و ادب در حریم مقدّس امام رضا (ع) خَرق شد که بسیار ناراحت کننده است و ما از محضر مبارک امام رضا (ع) عذرخواهی میکنیم و به محضرشان تسلیت عرض میکنیم که حریم مقدّس امام شکسته شد.
🔷 آنهایی که این حریم را شکستند، بدانند بحثِ شهادت برای عزیزان ما حل شده است تا جایی که حتی در دعا از حق متعال میخواهیم که شهادتِ در راه خودش را برای ما وِفق قرار دهد تا بتوانیم به شهادت فی سبیل الله بلکه بالاتر به شهادت فی الله و بالاتر از آن، به شهادت بالله مشرّف شویم اما حریم مقدّس ائمه (ع) را نشکنید.
🔶 امام حسین (ع) هم به این دلیل از مکّه خارج شدند که حریمِ حرم شکسته نشود چرا که آقا خبر دارند که بنای دشمن بر ریختن خونِ ایشان در حرم است. لذا مکّه را به مقصد کوفه ترک کردند.
🔷 زمانی هم که عبدالله بن زبیر از روی ظاهرسازی، سعی در منصرف کردن امام از رفتن به کوفه داشت، امام در جواب او فرمودند: اگر گُرگهای درنده مرا در کنار نهر فرات بخورند و در آنجا دفن شوم، برای من بهتر است از این که در فِنای کعبه دفن شوم چرا که اگر اینجا کشته شوم، حریم کعبه شکسته میشود و من نمیخواهم حریم حرم شکسته شود.
🔶 دشمنی که حریمِ اقدسِ رضویِ ما را میشکند، بداند که حق باقی و برقرار است و چون حقیقت روحانیّت، تعلّق ذاتی به حقیقت همه انبیاء و ائمه (ع) از حضرت آدم (ع) تا حقیقت صاحب الامر "م ح م د" ابن العسکری، دارد، ماندگار است.
🌷« والحمدلله رب العالمین »
8-401-1-31=.mp3
22.06M
♦️ موضوع : پیرامون#قبله_شناسی و اهمیت آن
🔸 جلسه هشتم - روز ۱۸ ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق
🔸چهار شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ ش
🔸تهران - #مسجد_اعظم_تجریش
🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️
18-401-1-31=.mp3
16.02M
♦️#نهجالولایه - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السلام♦️
▪️موضوع جلسات : عصر غیبت
🔸 جلسه ۱۸ - شب ِ ۱۹ ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق ( شب ِ قدر )
🔸چهار شنبه - ۱۴۰۱/۱/۳۱ ش
🔸تهران - #مسجد_حضرت_قاسم_ابن_الحسن (ع)
🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟
♦️#نهجالولایة - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️
▪️موضوع جلسات: عصر غیبت
🔸 جلسه هفتم - شبِ هشتم ماه مبارک رمضان ۱۴۴٣ ه.ق
🔸۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ش
🔸 تهران - مسجد حضرت قاسم ابن الحسن (ع)
✳️ قسمت اول ⬇️⬇️ از ابتدا تا دقیقه ۱۵
🔸 بدن انسان در هر نشئهای، به وفق همان نشئه، با اعمال ساخته میشود و نفس و روح انسان هم در هر عالمی، به وفق عقاید او ساخته میشود.
🔹 اگر عقاید شخص، حقّانی باشد، نفس و روح او هم حقّانی است اما اگر عقاید او فاسده باشد، قطعاً روح او هم تباه شده است.
🔸 چه این که اگر اعمال شخص، صالحه باشد، بدن او بدن انسانی است و اگر اعمال، غیر شایسته باشد، بدنی که از این اعمال محقّق میشود، بدنِ انسانی نیست ؛بلکه به وفق اعمال و صفات و خلقیّاتش، با حیوانی از حیواناتِ دنیا مشابهت دارد.
🔹 اگر چه حشر او به ظاهر به صورت حیوانات دنیایی است، ولی آن حیوان، حیوان اُخروی است چرا که دارِ آخرت، دارِ اُخری است یعنی طورِ وجودی دیگری است منتها تمام اطوار وجودی، در طول هم و به وفق هر عالماند.
🔸به تعبیر قرآن کریم "ما لَکُم لاتَرجُونَ لِلهِ وَقاراً وَ قَد خَلَقَکُم اَطواراً" (نوح - ۱۴ و ۱۵) خدای متعال ما را به صورت اطواری آفرید به نحوی که هر طورِ وجودیمان، به وفق طوری از اطوار وجودی عالَم است.
🔹 اعتقادات صحیح، سازنده نفسِ انسان است و ما معتقدیم که اعتقادات حقّه شیعه اثناعشریه، اعتقاداتِ مطابق با متن واقع است و در بین همه مذاهب، مذهب پیغمبر اکرم و دوازده جانشین ایشان، تمام این عقاید حقّه را در بر میگیرد ؛ زیرا جناب رسول الله به عنوان خاتم الانبیاء، جامعُ الانبیاء و شاملُ الانبیاء هم هستند.
🔸 این مذهب در زمان امام صادق (ع) گسترش پیدا کرد ؛ چرا که متأسفانه هیچیک از ائمّه (ع) به دلیل درگیری با حاکمان وقت، فرصت شاگردپروی پیدا نکردند و نتوانستند کرسی تدریس و تعلیم داشته باشند.
🔹 در زمان امام باقر (ع) شاگردان محدودی خدمت حضرت میرسیدند اما در بین آنها جاسوسان یهودی همچون ابن مُنَبِّه قرار داشتند که متأسفانه یادداشتهای شاگردان امام باقر را میگرفتند و به وزان احادیث حضرت، حدیث جعل میکردند.
🔸 در بین ائمه (ع) تنها امام صادق (ع) در مقطع کوتاهی که بین بنی عبّاس و بنی امیّه جنگ در گرفته بود، فرصت درس و بحث و شاگردپروری را پیدا کردند.
🔹 بنی عبّاس، از نسل عبدالله بن عبّاساند که ایشان یکی از چهار پسر عبّاس، عموی پیامبر هستند.
🔸 عبدالله بن عبّاس که مشهور به ابن عبّاس است، از شیعیان امیرالمومنین (ع) بود که حضرت در زمان حکومتشان، او را والی بصره قرار دادند اما به دلیل مشکلاتی که پیش آورد، مجبور به عزلش شدند البته ایشان یک دوره تفسیر قرآن را هم در خدمت امیرالمومنین (ع) شاگردی کردند.
🔹 بنی عبّاس معتقد بودند که حقّ بنی هاشم در سقیفه از بین رفته است و باید به هر صورتی که شده این حقّ را پس بگیرند در حالی که در سقیفه، حق بنی هاشم از بین نرفت بلکه حقّ امیرالمومنین (ع) غصب شد چرا که جناب رسول الله (ص)، امیرالمومنین را به عنوان خلیفه خود معرّفی کرده بودند ، نه کلّ بنی هاشم را.
🔸 و لذا بین بنی عبّاس و بنی امیّه درگیری به وجود آمد و امام صادق (ع) هم از غفلت حکومت بنی امّیه استفاده کردند و حدود دو سال و نیم در کوفه، در منزل شاگردانشان از جمله "زرارة بن اَعین" و "محمّد بن مسلم" کلاس درس تشکیل دادند چرا که مسجد جامع در دست حکومت بود.
🔹 در این دوران بیش از چهار هزار شاگرد در محضر امام صادق (ع) تربیت شدند که اسامی تمام آنها در کتابهای تاریخی همچون کتاب "الفائق" جناب تُستَری آمده است. همچنین مشخص شده است که ایشان امامی مذهب بودند یا نه. چرا که تمام شاگردان حضرت، امامی مذهب نبودند.
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟
♦️#نهجالولایة - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️
▪️موضوع جلسات: عصر غیبت
🔸 جلسه هفتم - شبِ هشتم ماه مبارک رمضان ۱۴۴٣ ه.ق
✳️ قسمت دوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۱۵ تا دقیقه ۲۶
🔸 اصطلاح شیعه دوازده امامی، اصطلاحی است که به شیعیانِ سایر ائمه (ع) هم در زمان خودشان اطلاق میشود ؛ یعنی کسی که در زمان امام علی (ع) هم حضور دارد، باید اعتقاد به وجود دوازده امام داشته باشد. پس این یک اصل همیشگی و سریانی است.
🔹 و لذا حضرت آدم هم باید معتقد باشد که بعد از او ۱٢۴ هزار پیغمبر میآیند که برخی رسول هستند و برخی اولوالعزماند و آخرین آنها که خاتم الانبیاء است، محمّد (ص) نام دارد و دوازده جانشین او هم از امام علی (ع) آغاز میشود و به امام زمان (عج) پایان مییابد.
🔸 این اعتقاد است که آدم (ع) را میسازد و ایشان میتوانند به عالم ذرّ راه پیدا کنند که در حقیقت عالم ذرّ، عالمِ خواندنِ کتاب ِوجودی انسانهای کامل است.
🔹 حضرت آدم در عالم ذرّ خود، کتاب وجودی انسانهای کاملِ این دوره رتق و فتق را خواند که این سلسله از خودِ ایشان آغاز میشود و به آخرین حجّت الهی منتهی میشود.
🔸 هر پیغمبری هم باید در عالم ذرّ خود، کتاب وجودی قافله انسانی را بخواند ؛ یعنی بداند که این سلسله، قبل از او به کجا میرسد و بعد از او چه کسانی آن را استمرار میبخشند.
🔹 و لذا هیچیک از انسانهای کاملِ این سلسله، نباید نسبت به قبل و بعد از خود جاهل باشند که این را به عالم ذرِّ آن انسان کامل تعبیر میکنند.
🔸 حضرت آدم هم در عالم ذرِّ خود، زمانی که در مقام توجّه قرار گرفتند، نسل خود را دیدند که همانند مورچهها، تنها سیرِ افقی دارند و فقط در نشئه طبیعت پرسه میزنند.
🔹 ذرّ به معنای موجود ریز است و ریزترین موجودی که در نشئه طبیعت بسیار پر تلاش است، مورچه است.
🔸 حضرت آدم (ع) زمانی که دیدند نسلشان، تنها به همین امور دنیا مشغول هستند، بسیار ناراحت شدند.
🔹 بر اساس آیه "وَ اِذ قَالَ رَبُّکَ لِلمَلائِکَةِ اِنّی جاعِلٌ فِی الاَرضِ خَلیفَة" (بقره - ٣۱)، هدف حق متعال از خلقت آدم، جعل خلیفه در زمین است. و لذا در این آیه، عبارت فِی الاَرض آمده است نه فِی الجَنَّة یا فِی السَّماء.
🔸 درست است که حق متعال در خطاب به حضرت آدم میفرماید "اُسکُن اَنتَ وَ زَوجُکَ الجَنَّة" یعنی در بهشت سکونت کنید ؛ امّا حضرت آدم میداند که سکونتِ در بهشت برای او بقای انسانی نمیآورد و خدای متعال هم در زمین خلیفه میخواهد نه در بهشت. و لذا به آن امری که ممنوع بود، تن در داد و تمام رنجهای او را هم پذیرفت.
🔹 بر این اساس حضرت آدم و حضرت حوا به زمین آمدند و بچهدار شدند تا در آن خلیفةالله جعل شود زیرا هیچ موجودی در نظام هستی غیر از انسان نیست که بتواند خلیفةالله را در زمین ایجاد کند.
🔸 حضرت آدم با مشاهده عالم ذرّ دیدند که نسلشان شبانهروز فقط مشغول همین زمیناند در حالی که بنا بر این بود که از دل زمین جعل شوند و از آن برخیزند نه این که در آن بمانند. چرا که زمین در سیر نزولی، منزگاه و محلّ نزول است امّا در سیر صعودی نظام هستی، مَطار است.
🔹 و لذا حضرت آدم با مشاهده عالم ذرّ خود، بسیار ناراحت شدند. در این حال به ایشان خطاب شد که "اِرفعا رُؤُوسَکُما" یعنی سرتان را بالا بگیرید و ببینید در آن بالا از نسل شما چه خبرهاست؛ زیرا تا زمانی که سر را به پایین انداختهاید، تنها انسانهای خاکی را میبینید که حدیث اشتقاق در اینجا مطرح میشود.
🔸 بنابراین هر یک از انسانهای کامل هر عصری، هم باید کتاب وجودی انسانهای کامل قبل از خود را بخواند و هم باید کتاب وجودی انسانهای کامل بعد از خود را بخواند و این یک قاعده انسانی است و عقل قانع نمیشود که اول را بخواند اما آخر را نخواند چرا که قوه عاقله ایستا نیست و دائماً پویاست.
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟
♦️#نهجالولایة - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️
▪️موضوع جلسات: عصر غیبت
🔸 جلسه هفتم - شبِ هشتم ماه مبارک رمضان ۱۴۴٣ ه.ق
✳️ قسمت سوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۲۶ تا دقیقه ۴۰
🔸 قوه عاقله ایستا نیست، دائماً پویاست و در حال فهم و سیر. و باید کتاب وجودیِ قبل و بعد، از اوّلین و آخرین را بخواند که از آن تعبیر به عالم ذرّ میشود که نمونههایی از عالم ذرِّ محمّدی (ص) در قرآن کریم راجع به حضرت آدم و خلقت او، حضرت نوح، ابراهیم، موسی، عیسی و سایر انبیاء شاخص آمده تا میرسد به وجود مبارک خود حضرت امّا راجع به جانشینان ایشان هیچ اسمی به صورت تصریحی نیامده و همه، به صورت رمز و اشاره است که البته فرمودند الإشارةُ أبلغُ مِنَ التَّصریح.
🔹 مثل اینکه شأن نزول بسیاری از آیات، راجع به اهلبیت است یا مثل آیه تبلیغ که میفرماید "یَا أیُّها الرَّسُولُ بَلِّغ مَا أنزِل إلَيک مِن رَبِّک" (سوره مائده _ آیه ۶۸) عبارت "مَا أنزِلَ" در غدیر به صورت "مَن کُنتُ مَولاه فَعَلیٌّ مَولاه" در مورد ایه « الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا » (سوره مائده _آیه ۴) در میآید.
🔸 عالم ذرِّ جناب خاتم انبیاء، مجموع تنزیل و تفسیر قرآن به زبان خود ایشان است که از آدم تا خاتمِ الأولیاء علی الإطلاق را تفسیر میکند و تمام مؤمنین این دوره نیز در این تفسیر میگنجند که در واقع، همه اینها در دین خاتم انبیاء که به صورت دین کامل از آدم تا خاتم است، قرار میگیرد.
🔹 چون دین، یکی بیشتر نیست و اینکه ما از ادیان مختلف سخن میگوییم، در واقع تسامح در لفظ است که باید معنا شود وگرنه "اِنّ الدِّینَ عِندَ اللهِ الإسلام" (سوره آل عمران _آیه ۲۰ ) این دین از حضرت آدم آغاز شد و همینطور تطوّر یافت و تعمیق پیدا کرد تا به زمان جناب خاتم انبیاء رسید که دیگر عمیقترین لطایف توحید، نبوّت، امامت، معاد و دیگر شؤون در آن مطرح شد.
🔸 مثلاً هدفی که قرآن برای تهذیب اخلاق مطرح کرد، در کتب هیچیک از انبیاء گذشته نیامده است. که همان "الّذین إذا أصَابَتهُم مُصیبةٌ قَالوا إنّا لله وَ إنّا إلَیه رَاجِعُون" (سوره بقرة_آیه١۵۷ ) میباشد. همه انبیاء حرف از توحید، معاد، نبوّت، امامت و معارف دیگر داشتند امّا عمیقترین آن مسائل در قرآن محمّد (ص) آمد.
🔹 این نشان میدهد که از زمان حضرت خاتم انبیاء تا وقتی که سطح خشکی زمین برقرار است، کسانی در این عصر میآیند و آنقدر عمق میگیرند که امام صادق (ع) راجع به آنها میفرمایند چون خدای متعال دید بهترین فهم کنندگان وحی از زمان پیغمبر به آن طرف تا روز قیامت میآیند، لذا ۶ آیه اوّل سوره الحدید و همچنین سوره توحید را نازل کرد. خدای متعال لطف فرمود چنین توحیدی به ما عطا کرد که حمل این توحید بسیار سنگین است.
🔸 برگردیم به بحث، این سلسله آمد تا به زمان حضرت بقیّة الله. در زمان حضرت، کار از اصل با غیبت و به صورت پنهانی آغاز شد. امامت همیشه در کتمان بود. در زمان انبیاء گذشته هم به آن صورت ظهور نکرد.
🔹 با اینکه حضرت ابراهیم به تنصیص قرآن، امام بودند "إنّی جَاعِلُک لِلنّاس إمَاماً "(سوره بقره - آیه ١٢۵) امّا در بین مردم به عنوان پیغمبر خدا معروف اند. و چون ایشان دید امامت، مقامی ارفع و اشمخ از نبوّت است، از خداوند درباره نسل خود پرسید که آیا به این مقام دست پیدا میکنند یا نه؟ "قالَ وَ مِن ذُرّیَّتی" خداوند در جواب فرمود به کسانی که ظلم به نفس و ظلم به دیگران کردند، این مقام را نمیدهیم که یکی از لطایف امامت بعد از جناب رسول الله همین آیه است که جز امیرالمؤمنین، دیگران لیاقت جانشینی پیامبر را نداشتند چون حداقل سابقه کفر داشتند و کفر، بدترین ظلم است امّا امیرالمؤمنین کسی بودند که لم یکفر بالله طرفة عینٍ ابداً، ما چنین مکتبی داریم.
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟
♦️#نهجالولایة - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️
▪️موضوع جلسات: عصر غیبت
🔸 جلسه هفتم - شبِ هشتم ماه مبارک رمضان ۱۴۴٣ ه.ق
✳️ قسمت چهارم ⬇️⬇️ از دقیقه ۴۱ تا آخر
🔸 در اصول کافی بابی است راجع به اهلبیت، تحت عنوان "بابُ أنّهُم مَحسُودُون"
بعد از پیغمبر اکرم، نسبت به امیرالمؤمنین حسادت کردند در نتیجه حضرت، کنار زده شدند. بعد از ایشان امام حسن و امام حسین تا به امام باقر علیهم السّلام نیز مورد حسادت واقع شدند و کنار زده شدند. در زمان امام صادق (ع) تا حضرت بقیّة الله نیز سعایت کنندگان در حکومت بنی عباس، علیه اهلبیت دروغ پراکنی و دشمنی کردند.
🔹 در حال حاضر تنها یک حجّت الهی باقی مانده است! و دیگر هیچ پدر و مادر و شیر و غذای حلال و همچنین هیچ مزاج و اعتدالی نمیتواند همچون امام صادق به عرصه بیاورد! وگرنه خداوند که بخیل نیست.
🔸 حضرت علامه حسن زاده آملی (ره) در سرح العیون میفرمایند: تا مزاج، معتدل و یا نزدیک به اعتدال نشود، از آن سوی، ارتباط با عالم غیب برقرار نمیگردد و عقل، خالص و ناصع نمیشود. در نتیجه وهم و خیال رهزن میشود و مزاج، جواب نمیدهد.
🔹 یکی از راههای معتدل کردن مزاج آن است که فرد بین ساعت ۹ تا ۱ شب استراحت کند. اگر انسان این ساعات را درنیابد، مغز ضربه میبیند و مزاج به هم میخورد. چون دیگر نیمه شب، زمان برخاستن است نه خوابیدن!
🔸 اگر انسان خوابش را درست تنظیم کند، در شبانه روز بیش از ۳، ۴ ساعت نیاز به خواب پیدا نمیکند. در واقع خودِ مزاج و طبع چنین تنظیم میشود. چون خواب برای رفع خستگی بدن و جسم طبیعی نیست بلکه برای ترمیم روح بخاری است. روح بخاری، اصل بدن است که با ۳ الی ۴ ساعت استراحت، کاملاً ترمیم میشود و میتواند به راحتی تا بیست ساعت کار کند.
🔹 بدن و جسم طبیعی ما، جرم کثیفه است یعنی جرم سفت و وزندار است امّا روح بخاری، بیوزن است. روح بخاری، جسمی لطیف شبیه به بخار است.
🔸 مغز، کبد و قلب، سه عضو اصلی جسم طبیعی ما هستند که هر کدام وزنی دارند. مابقی اعضاء و جوارح منشعب از این سه عضو اصلی هستند. این اعضاء نیاز به خواب ندارند.
🔹 در سراسر بدن، عصبهایی از ناحیه روح بخاریِ در مغز، کار احساسات و ادراکات را انجام میدهند، که این روح بخاری، برای ترمیم نیاز به خواب دارد. در خواب، این روح بخاری از تمامی عصبهای سراسر بدن جمع میشود و به مغز میرود و در حدود ۳ الی ۴ ساعت استراحت، شارژ میشود و دوباره برمیگردد.
🔸 لذا میگویند سعی کنید هنگام خواب، هیچ چیزی چشم و پلک شما را مشغول نکند و در تاریکی محض باشید تا عصبهای چشم درگیر نشوند. در غیر این صورت روح بخاری باید سریعاً از مغز وارد آن عصبها شود و کار احساسات (ادراک احساسی) را انجام دهد.
🔹 لذا هنگام خواب باید ادراکات پنجگانه حسّیه را تعطیل کنیم. مثلاً چشم نبیند، گوش نشنود و...
اگر هنگام خواب احساس سرما یا گرما کنیم یا فضا روشن باشد، خواب، کامل نمیگردد.
🔸 استراحت در هیچ زمانی نمیتواند، جبران خواب در ساعات ۹ تا ۱ شب برای فرد شود مگر آنکه نَفس فرد آنقدر قوی شده باشد که دیگر نیازمند به این خواب نباشد. در این صورت هم باز فرد برای ترمیم روح بخاریاش، مجبور است که هوای تلطیف شده سحری را ادراک کند که آن نسیم، کار ترمیم روح بخاری را جبران میکند.
امّا الان متأسفانه با این اوضاعی که از نظر آب و هوا و غذا و سایر مسائل داریم، ترمیم روح بخاری با نسیم سحری بسیار مشکل است! و نمیشود راه را درست پیش رفت. جان به لب میآید تا جام به لب آید
🔹امّا با وجود همه این مسائل، باز خدا را شکر کنید که در همین مرتبه هستید و در پیشگاه الهی قرار دارید.
🌷« والحمدلله رب العالمین »
4_5996910183677168563.mp3
15.34M
♦️ موضوع : پیرامون#قبله_شناسی و اهمیت آن
🔸 جلسه نهم - روز ۱۹ ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق
🔸پنج شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۱ ش
🔸تهران - #مسجد_اعظم_تجریش( جلسه آخر )
🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️
4_5996910183677168564.mp3
14.3M
♦️#نهجالولایه - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السلام♦️
▪️موضوع جلسات : عصر غیبت
🔸 جلسه ۱۹ - شب ِ ۲۰ ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق ( همراه با قرائت دعای کمیل )
🔸پنج شنبه - ۱۴۰۱/۲/۱ ش
🔸تهران - #مسجد_حضرت_قاسم_ابن_الحسن (ع) ( جلسه آخر )
🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️
21-401-2-3 amol=.mp3
11.95M
♦️#نهجالولایه - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السلام♦️
▪️موضوع جلسات : عصر غیبت
🔸 جلسه ۲۱ - شب ِ ۲۲ ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق
🔸 شنبه - ۱۴۰۱/۲/۳ ش
🔸آمل - حسینیه کوثر
🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️
22-401-2-4=.mp3
16.03M
♦️#نهجالولایه - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السلام♦️
▪️موضوع جلسات : عصر غیبت
🔸 جلسه ۲۲ - شب ِ ۲۳ ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق ( شب قدر )
🔸 یک شنبه - ۱۴۰۱/۲/۴ ش
🔸آمل - حسینیه کوثر
🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️
🔴 ویژگیها وخصوصیات امام زمان(عج)
🔵 قسمت 6⃣
۵۱-آن حضرت صراط مستقیم است
۵۲-امام عصر برهان خدای تعالی است
۵۳-امام زمان علیهالسلام امام رشد دهنده است
۵۴-حضرت ولیعصر ارواحنا فداه معصوم است
۵۵-آن حضرت در نزد خدای تعالی گرامی است
۵۶-او مقرب درگاه الهی است
۵۷-امام زمان ارواحنا فداه صاحب تقواست
۵۸-آن حضرت صادق است؛ یعنی تمام وجود آن حضرت صدق و راستی است که خدای تعالی میفرماید: «وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقین» که خدای تعالی به ما دستور میدهد با ائمهی اطهار و امام عصر ارواحنا فداه همراه باشیم.
۵۹-امام عصر ارواحنا فداه مطیع خدای تعالی است
۶۰-آن حضرت قیام کنندهی به امر پروردگار است
#ویژگیها_و_خصوصیات_امام_زمان
#رمضان_مهدوی
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
🔴 ویژگیها وخصوصیات امام زمان(عج)
🔵 قسمت 7⃣
۶۱-آن حضرت بر اساس ارادهی الهی عمل میکند؛ یعنی آن حضرت هیچکاری را بدون خواست و ارادهی الهی انجام نمیدهد و کاری را انجام میدهد که خدا میخواهد انجام بشود و ارادهاش همان ارادهی الهی است.
۶۲-امام عصر ارواحنا فداه فائز به کرامت الهی است؛ نهایت درجهی کرامت و بزرگواری که یک موجود و مخلوق ممکن است داشته باشد خدای تعالی به آن حضرت عنایت فرموده و چنین آن حضرت را به نهایت درجه فوز و رستگاری رسانده است.
۶۳-خدای تعالی آن حضرت را برای علمش برگزیده است؛ تمام علمی که همهی مخلوقات به آن نیاز دارند، خدای تعالی به آن حضرت عنایت فرموده است و آن حضرت مخزن علم کامل الهی است.
۶۴-خدای تعالی راضی شده است که آن حضرت از غیب الهی اطلاع داشته باشد.
۶۵-خدای تعالی آن حضرت را برای سرّ خودش انتخاب کرده است؛ خدای تعالی اموری که جزء اسرار خودش میباشد را به جهت اینکه آن حضرت در نهایت درجهی تقرب و یکی بودن با خدای تعالی است، به آن حضرت عنایت فرموده است.
۶۶-خدای تعالی آن حضرت را با قدرتش برگزیده است؛ امام زمان ما ارواحنا فداه آنچنان عظمتی دارد که قدرتش قدرت خدایی است و با اذن پروردگار هر کاری را در عالم میتواند انجام دهد.
۶۷-خدای تعالی آن حضرت را به هدایتش عزت داده است؛ از آنجا که هدایت درجاتی دارد، خدای تعالی نهایت درجهی هدایت را شامل آن حضرت فرموده و اصولا نام و صفت مبارکش مهدی میباشد.
۶۸-خدای تعالی آن حضرت را به برهانش اختصاص داده است؛ خدای تعالی تمام برهان خود را در اختیار آن حضرت قرار داده است تا بتواند همهی عالم را به برهان و هدایت الهی راهنمایی نماید.
۶۹-خدای تعالی آن حضرت را برای نورش انتخاب کرده است؛ نور الهی در وجود مقدس امام زمان روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء تجلی نموده و تلؤلؤ دارد و آن حضرت منور به نور الهی و ظاهر کنندهی آن میباشد.
۷۰-خدای تعالی آن حضرت را با روحش تأیید نموده است؛ خدای تعالی امام عصر ارواحنا فداه را مؤید به همه گونه تأییدی از جانب خودش فرموده است.
#ویژگیها_و_خصوصیات_امام_زمان
#رمضان_مهدوی
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
🔴 ویژگیها وخصوصیات امام زمان(عج)
🔵 قسمت 8⃣
۷۱-خدای تعالی راضی شده است که آن حضرت خلیفه و جانشین او در روی زمینش (یا در کل ماسوی الله) باشد.
۷۲-امام زمان علیهالسلام حجت خدای تعالی بر کل مخلوقش میباشد؛ در روایت داریم که خاندان عصمت و طهارت علیهمالسلام بر هر کس که در روی زمین و در زیر آسمان است حجت هستند.
۷۳-آن حضرت یاری کنندهی دین خداست؛ خدای تعالی توفیق کامل یاری دینش را به آن حضرت عنایت فرموده است.
۷۴-آن حضرت است که دین خدا را به طور کامل میآورد و اجرا مینماید.
۷۵-حکمت خدای تعالی در آن حضرت به ودیعه گذاشته شده است؛ حقایق و ملکوت تمام عالم را خدای تعالی به امام زمان ارواحنا فداه عنایت فرموده است و آن حضرت را منبع حکمت خودش قرار داده است.
۷۶-ایشان بیان کنندهی و توضیح دهندهی وحی الهی است؛ تمام آنچه خدای تعالی بر همهی پیامبران که مهمترین آن، وحی ای است که بر رسول اکرم صلیاللهعلیهوآله شده است را برای انسانها بیان میفرماید و توضیح میدهد و حقیقتش را برای ما آشکار میفرماید.
۷۷-آن حضرت رکن توحید است؛ این از مهمترین معارفی است که مربوط به امام زمان علیهالصلاه و السلام میباشد و به طور خلاصه معنایش این است که اگر آن حضرت نباشد خدای تعالی به توحید شناخته نمیشود و رکن و اساس توحید از بین میرود.
۷۸-امام زمان علیهالسلام شاهد بر تمام خلق است؛ همانطور که خدای تعالی میفرماید: «وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُون» سوره توبه، آیه105؛ بگو هر کار میخواهید انجام دهید پس به زودی خدا و رسولش و مؤمنین کار شما را میبینند. که منظور از مؤمنین انوار مقدسهی اهل بیت علیهمالسلام و از جمله حضرت ولیعصر ارواحنا فداه می باشند.
۷۹-امام زمان ارواحنا فداه نشانهی خدای تعالی برای بندگانش میباشد؛ اگر کسی بخواهد خدای تعالی را به طور کامل بشناسد، امام عصر ارواحنا فداه نشانهی کامل الهی است.
۸۰-آن حضرت محل نور خدای تعالی و نور دهندهی بلاد است؛ تمامی سرزمینها با نور آن حضرت که نور الهی است آباد میشود.
#ویژگیها_و_خصوصیات_امام_زمان
#رمضان_مهدوی
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
🔴 ویژگیها وخصوصیات امام زمان(عج)
🔵 قسمت 9⃣
۸۱-خدای تعالی آن حضرت را از هر لغزشی معصوم قرار داده است.
۸۲-خدای تعالی آن حضرت را از فتنهها و بلاها در امان نگه داشته است؛ که در زیارت آل یس به آن حضرت خطاب میکنیم: السلام علیک ایها الامام المأمون؛ یعنی سلام بر شما ای امامی که در امن و حفاظت الهی هستی.
۸۳-خدای تعالی آن حضرت را از هر گونه ناپاکی پاک قرار داده است.
۸۴-حق با آن حضرت و از طرف آن حضرت و به سوی آن حضرت است؛ این نکته از اهمیت فوقالعادهای در رابطه با آن حضرت برخوردار است که حق جز در نزد امام عصر ارواحنا فداه پیدا نمیشود و وجود ندارد.امام عصر ارواحنا فداه اهل حق و معدن آن است.
۸۵-میراث نبوت در نزد آن حضرت است؛ هر آنچه که مربوط به نبوت است به ارث در خدمت آن حضرت است و در زمان ظهور آنها را برای انسانها آشکار میفرماید.
۸۶-بازگشت خلق به سوی آن حضرت است.
۸۷-حساب خلق با آن حضرت است؛ خدای تعالی چنین اراده کرده است که در روز قیامت نیز ائمهی اطهار علیهمالسلام و از جمله امام عصر ارواحنا فداه به امور مردم رسیدگی کنند، همانطور که درباره حضرت علی علیهالسلام داریم قسیم الجنه و النار.
۸۸-فصل الخطاب و تمام کنندهی حقیقت در نزد آن حضرت است.
۸۹-آیات و نشانههای پروردگار در نزد آن حضرت است.
۹۰-ارادهی قطعی خدای تعالی در ارتباط با امام عصر ارواحنا فداه است.
#ویژگیها_و_خصوصیات_امام_زمان
#رمضان_مهدوی
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
🔴 ویژگیها وخصوصیات امام زمان(عج)
🔵 قسمت 0⃣1⃣
۹۱-نور و برهان پروردگار در نزد امام عصر ارواحنا فداه است.
۹۲-امر الهی به امام عصر ارواحنا فداه ابلاغ میگردد؛ چون امام زمان ما ارواحنا فداه یدالله و ارادة الله است خدای تعالی اوامرش را به آن حضرت ابلاغ مینماید و از طریق آن حضرت آنها را انجام میدهد.
۹۳-کسی که ولایت امام عصر ارواحنا فداه را داشته باشد حتما ولایت خدای تعالی را دارد
۹۴-هر کس با آن حضرت دشمنی کند قطعا با خدای تعالی دشمنی کرده است
۹۵-هر کس آن حضرت را دوست داشته باشد حتما خدای تعالی را دوست داشته است
۹۶-هر کس کینهی آن حضرت را داشته باشد قطعا کینهی خدای تعالی را داشته است
۹۷-هر کس به وسیلهی امام عصر ارواحنا فداه طلب عصمت نماید تحقیقا از خدای تعالی طلب عصمت کرده است؛
این پنج عبارت اخیر بیان کنندهی نهایت درجهی تقرب و مظهریت امام زمان ارواحنا فداه برای خدای تعالی است که ولایت آن حضرت، ولایت خدای تعالی و دوستی با آن حضرت دوستی با خدای تعالی و کینه و دشمنی با آن حضرت کینه و دشمنی با خدای تعالی و طلب عصمت از آن حضرت همان طلب عصمت از خدای تعالی بیان گردیده است.
۹۸-امام عصر ارواحنا فداه راه محکم و استوار الهی است
۹۹-آن حضرت شاهد این دنیای فانی است
۱۰۰- آن حضرت شفیع جهان باقی و آخرت است
#ویژگیها_و_خصوصیات_امام_زمان
#رمضان_مهدوی
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
سلام علیکم
نماز وروزهاتون قبول درگاه حق
به دلیل حجم زیاد پیامها پوزش میخوام.
بخاطر غیبت چند روز بنده در کانال پیامهای روز هموار شد ومجبور شدمیکجا بفرستم