eitaa logo
مدافعان ظهور
389 دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
3.9هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷امام مهدی شناسی 🍀‌احیاء،اماته،خلق و رزق 🍀 🍃صاحب کتاب امامت و مهدویت می‌فرماید:«مطلبی که نیازمند تذکرست اینست که افعال الهی؛مثل خلق،رزق، اماته،احیاء و سایر افعالی که اسمای حسنی بر ظهور و فعلیت آنها دلالت دارند،گاهی به واسطه یا وسایطی انجام می‌گیرند که در این صورت به واسطه نیز مستند می‌شوند و منافی با توحید نیستند.یکی از آن وسایل و مأمورین که موظف اند به اذن حق، افعال الهی را به انجام برسانند، ملائکه هستند؛اما همه ملائکه تحت فرماندهی امام هر زمانی می‌باشند». 🍃در قرآن کریم این مطلب به خوبی بیان شده که این آیات شریفه دلالت بر واسطه‌های فعل خداوند دارند: «الذین تتوفاهم الملایکه طیبین».[۱] «آنان که فرشتگان پاکیزه قبض روحشان می‌کنند». «الذی تتوفاهم الملایکه». [۲] «فرشتگان جان آنها را می‌گیرند». «فالمدبرات أمرا». [۳] «قسم به فرشتگانی که به فرمان حق، به تدبیر نظام خلق می‌کوشند». «فالمقسمات أمرا». [۴] «قسم به فرشتگانی که کار جهان را قسمت می‌کنند». «یدبر الأمر من السماء إلی الأرض ثم یعرج إلیه فی یوم کان مقداره ألف سنة مما تعدون». [۵] «کارهای عالم را از آسمان تا زمین تدبیر می‌کند. باز حقایق را به سوی خود بالا می‌برد... ». این که فرشتگان عهده دار اداره تمام سازمان کائنات، به طور غیر مستقل؛ یعنی به اذن حق تعالی هستند و طبق قضا و قدر الهی و به عنوان مأموریت از جانب خداوند متعال و عامل اجرای اداره حق و وسیله و واسطه باشند؛ مانند ملائکه مقسمات و مدبرات، شرک و غلو یا منافی با توحید نیست؛ اما چون با بسیاری از آیات قرآن و احادیث منافات دارد، قبول آن در حق نبی و ولی، دلیل قاطعی احتیاج دارد که قرینه به صرف آیات و روایات مزبور از ظواهرشان باشد. بله، به طور موجبه جزئیه این مقام برای ملائکه و بشر ثابت است و شکی در آن نیست. 🍃ولایت استقلال، اختیار رتق و فتق، تدبیر کائنات، امر، خلق، رزق، میراندن، زنده کردن، امساک، حفظ کرات و آسمانها و زمین و اداره شهود وجودی عالم امکان، همه و همه مخصوص ذات بی زوال یگانه خدای سبحان است و شریکی برای او نیست.اما واسطه بودن در انفاذ مشیت الهی، امر خلق و رزق و شفای مرضی، شرک نیست. 🍃در صفحه ۶۶ می‌فرمایند: ائمه اطهار (ع) به اذن الله و به قضا و قدر حق، عامل ارادة الله و به حول و قوه و مشیت او فعلی را که به او مستند شود انجام دهند و چنین اموری با توحید منافات ندارد و عین سریان مشیت الله و جریان و نفوذ ارادة الله است که به هر نحوی بخواهد، امر خود را اجرا کرده و کسی مانع از اراده او نمی شود. در صفحات بعد مینویسند:قدرت و ولایت ذوات مقدس (علیهم السلام) به نحو غیر مستقل و به اذن الله و بر حسب نظام متقن الهی بر اماته،احیاء،شفای بیماران،خلق،رزق و تصرف در اکوان، نه به عنوان اداره امور و خلق و سازمان دادن کائنات؛بلکه طبق حکم مصالح عارضی و ثانوی در داخل این سازمان شرک یا غلو یا تفویض نیست؛بلکه عطای این قدرت به برخی از بندگان(ائمه اطهار علا) طبق حکمت،لازم است. 🍃شایان ذکر است صاحب کتاب امامت و مهدویت جناب آقای صافی گلپایگانی خلق کردن از عدم را مختص به حق تعالی دانسته و خلق نمودن از ماده و شکل و موجودیت بخشیدن به آن را در حیطه قدرت ذوات مقدس باور داشته، مینویسند:«بر حسب ظواهر آیات و احادیث، خلق مجردات و ارواح و مادیات و اجسام، از عدم و بلاواسطه، فعل خداست (یعنی حق تعالی این کار را بدون واسطه انجام می‌دهد) و تمام اینها خلق او می‌باشند و فاعل و علت حقیقی، فقط ذات بی زوال اوست و اطلاق علت به معنای مؤثر در وجود خلق شیء، در حق کسی جز خداوند جایز نیست. اما خلق چیزی از ماده؛ مثل صورت پرنده از گل (داستان حضرت عیسی علیه السلام) یا زنده شدن شیر از صورت پرده (داستان حضرت امام رضاعلیه السلام)، به اذن خداوند و طبق مصالح ثانوی و عارضی، جایز است و واقع نیز شده است». ---------- [۱]: ۳۶۰- سوره نحل آیه ۳۲ [۲]: ۳۶۱-سوره نحل آیه ۲۸ [۳]: ۳۶۲- سوره نازعات آیه ۵ [۴]: ۳۶۳ سوره ذاریات آیه ۴ [۵]: ۳۶۴ - سورة سجدة آیة ۵ ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور🌹
بسم الله الرّحمن الرّحیم 🔶 در حرف "یا" از فصل سی و دوم مصباح کفعمی در خواص اسماءاللهِ حُسنی، اسم "الیقین" از اسماءِ حُسنی آمده است، ♦️در آنجا که فرمود: اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ يَا يَقِينُ يَا يَدَ اَلْوَاثِقِينَ يَا يَقْظَانُ لاَ يَسْهُو يَا يَنْبُوعَ اَلْعَظَمَةِ وَ اَلْجَلاَلِ أَنْ تُصَلِّيَ عَلی محمد وَ آلِهِ وَ اِفْعَلْ بِي وَ بِجَمِيعِ اَلْمُؤْمِنِينَ مَا أَنْتَ أَهْلُهُ يَا أَرْحَمَ اَلرَّاحِمِينَ. 🔶 و برخی از بزرگان گفتند: "یقین اسم اعظم است." ♦️در این باره به نکته‌ی ۴۷۹ از کتاب هزار و یک نکته‌ی ما مراجعه کنید. 📚حضرت علامه حسن زاده آملی (ره)/سدرة ‌المنتهی/ج۱/ص۹۵ و ۹۶
بسم الله الرّحمن الرّحیم ▪️(ادامه‌ی) ظهور حقّ به صفات مختلف 🔶 الا تَرَی المَخلوقَ یُظهَرُ بِصفاتِ الحقِّ مِن اَوَّلِها اِلی آخِرها و کُلَّها حَقُّ لَهُ؟ ♦️آیا نمی‌بینی مخلوق (یعنی انسان کامل) به همه‌ی صفاتِ حق، از اوّل تا آخِرِ آن‌ها، ظاهر می‌شود و همه‌ی آن صفات، برای آن مخلوقِ کامل، ثابت است؟ 🔶 آیه‌ی "وَ لَقَد کَرَّمنا بَنِی آدَمَ؛ ما فرزندانِ آدم را گرامی داشته‌ایم (اسراء/۶۱)" ♦️و حدیث: "وَ اِنَّ اللهَ خَلَقَ آدَمَ عَلَی صُورَتِه" 🔶 و آیه‌ی "وَ عَلَّمَ آدَمَ الاَسماءَ کُلَّها؛ نام‌ها را همگی به آدم بیاموخت. (بقره/۳۲)" ♦️ استشهاد است برای تَخلُّل عبد، وجودِ حق را، و اتّصاف عبد به صفاتِ حق. 🔶 البته اَسماءِ مُستاثره‌ی حق، مثل وجوبِ ذاتی، مُستَثنی است که هیچ حادثی را در آن مقام راه نیست. ♦️کما اَنَّ صِفاتِ المُحدَثاتِ حقُّ لِلحقِّ؛ چنانکه صفات مخلوق‌ها هم برای حقّ تعالی، حق است. 🔶 "کُلَّ یَومِِ هُوَ فی شَانِِ؛ هر روز به کاری است. (رحمن/۳۰)" 📚حضرت علامه حسن زاده آملی (ره)/سدرة المنتهی/ج۱/ص۱۰۰
مدافعان ظهور
#آخرین_عروس 🎀 #حضرت_نرجس_س_و_تولد_آخرین_موعود😘 #قسمت3⃣3⃣ #هوا ديگر تاريك شده است. چند سربازى كه
💞 💞 ⃣3⃣ چند روز میگذرد🌀🌀 ما الآن پشت دروازه هستيم، متأسفانه دروازه شهر بسته است، مثل اينكه بايد تا اينجا بمانيم. نظر تو چيست⁉️ نمى دهى. وقتى نگاهت مى كنم مى بينم كه برده است. من هم سرم را زمين مى گذارم و مى خوابم. صداى مى آيد، بلند مى شويم، مى خوانيم. من كه خيلى ام دوباره مى خوابم; امّا تو مى مانى تا دروازه شهر باز شود. بعد از لحظاتى، دروازه باز مى شود، از بيرون مى آيد. او را مى شناسى. به سويش مى روى، مى كنى. حال او را مى پرسى. ــ آقاى ، چقدر مى خوابى؟ بلند شو! ــ بگذار اوّل ، كمى بخوابم! ــ ببين چه كسى به آمده است؟ ــ خوب، معلوم است يكى از برادرانِ اهل است كه مى خواهد اوّل به كارش برسد. مى گويد: "از كى تا به حال ما شده ايم؟". اين صدا، آشنايى است. چشمانم را باز مى كنم. اين همان "بِشر انصارى" است كه قبلاً چند روزى او بوديم. ... https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
🌱‌نسیم جمکرانت هر دلی را سوی دلبر می کشاند.... 🌱خوشا آن دل که دلدارش تو باشی یـابـن‌الـزهـرا.... ‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
واجبِ شرعیِ عشقست سلامِ سرِ صبح☀️ السلام ای همه ی عشق و مسلمانی من💞 ✨ *السَلامُ علیك یٰاصٰاحبَ الزّمٰان* ✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20220406-WA0051.mp3
957.9K
🌸🍃🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸 ❣ ❣ نامد گه آن آخر کز پرده برون آیی آن روی بدان خوبی در پرده نهان تا کی ♥️ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ♥️ 🌹تعجیل درفرج صلوات🌹 🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃🌸
💫 ظهور ناگهانی امام مهدی امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف): فرمان ما به یکباره و ناگهانی فرا میرسد و در آن زمان توبه و بازگشت برای کسی سودی ندارد و پشیمانی از گناه کسی را نجات نمیبخشد. (بحارالانوار ج۵۲ ص۱۷۶) امام حسین علیه السلام: نهمین فرزند من، نشانی از حضرت یوسف و نشانی از حضرت موسی بن عمران دارد. او قائم ما اهل بیت است که خداوند امر ظهورش را در یک شب فراهم میکند. (محجة البیضا ج۲ ص۳۳۳) ☀️ اللهم عجل لولیک الفرج ☀️
مدافعان ظهور
💞 #آخرین_عروس 💞 #حضرت_نرجس_س_و_تولد_آخرین_موعود #قسمت4⃣3⃣ چند روز میگذرد🌀🌀 ما الآن پشت دروازه #
💞 💞 ⃣3⃣ يادم مى آيد دفعه اوّلى كه ما به سامرّا آمديم، هيچ نداشتيم، او ما را به خانه اش كرد. بلند مى شوم، را در آغوش مى گيرم و از او مى كنم، با مى پرسد: ــ شما چه مى كنيد؟ چرا در اينجا خوابيده ايد؟ چرا به من نيامديد؟ ــ ما به اينجا رسيديم. دروازه بسته بود. چاره اى نداشتيم بايد تا در اينجا مى مانديم. ــ من خيلى دوست داشتم شما را به مى بردم، امّا... ــ خيلى من مى كنم بِشر كه خيلى نواز بود، چرا مى خواهد ما را اينجا كند و برود؟ ما هم هستيم و هم . در اين شهر ديگرى نداريم. چه كنيم؟ حتماً براى او كار پيش آمده است كه اين قدر عجله دارد، خوب است از خودش سؤال كنم: ــ مثل اينكه شما مى خواهيد به برويد؟ ــ آرى. من به مى روم. ــ براى چه؟ ــ امام (ع) به من داده است كه بايد آن را انجام بدهم. ــ آن چيست؟ ــ من ديشب خواب بودم كه صداى درِ به گوشم رسيد. وقتى در را باز كردم ديدم فرستاده اى از طرف امام (ع) است. او به من گفت كه همين الآن مى خواهد تو را ببيند. ... https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
بسم الله الرّحمن الرّحیم ▪️رعایت ادب مَعَ الله در اِطلاق اسم بر خداوند 🔶 برخی از بندگانِ رحمان، به توقیفیّتِ اَسماءِ عینیِ وجودی که مظاهرِ ذات و شئون آنند قائلند. ♦️و مع‌ذلک اکثر علماء در این متّفقند که ادبِ مَع الله اقتضاء می‌کند که بر او اسمی اطلاق شود که موهِم نقص نبوده و علاوه بر آن مُشعِر بر تعظیم باشد گر چه کتاب و سنّت آن را ذکر نکرده باشد. 🔶 بلکه ادب اقتضا می‌کند که ما اسمی از مثل "اللهُ یَستَهزِئُ بِهِم؛ خداست که ریشخند می‌کندشان (بقره/۱۶)" ♦️"وَ مَکَروا وَ مَکَرَ الله؛ سگالیدند و سگالید خدای (آل عمران/۵۵)" 🔶 "نَسوُا الله فَنَسِیَهُم؛ خدا را از یاد ببردند و خدا از یاد ببردشان (توبه/۶۷)" ♦️"اَم نَحنُ الزَّارِعُون؛ یا رویاننده ما هستیم؟ (واقعه/۶۵)" 🔶 "هُوَ خادِعُهُم؛ نیرنگ زننده‌شان هموست (نساء/۱۴۳)" ♦️و نظایر آن‌ها در کتاب و سنّت، مُشتَق نکنیم گرچه خودِ حقّ تعالی آن‌ها را به خودش نسبت داده است، پس ما به سبیلِ حکایت، آن‌ها را می‌خوانیم. 🔶 و این‌ها عمده‌ترین آراء در توفیقیّت اَسماء است، و اَقوال دیگری نیز در این بحث موجود است که در مواقِف ذکر شده است. ♦️و ما آن‌ها را در رساله‌ی "کلمه‌ی عُلیا در توقیفیّت اَسماء" آوردیم و اکنون ذکر آن‌ها مقصود ما نیست. 📚حضرت علامه حسن زاده آملی (ره)/سدرةالمنتهی/ج۱/ص۱۰۱
🌷 عزیز! مغتنم است، درس بخوانید... 🔶 جوان‌های عزیز! وقتتان مغتنم است، پندتان می‌‌کنم ؛ چون خودمان هم دیگر جوانی مان تقریباً گذشت و حالا دیگر، رو به سوی میانسالی و پیری می‌رویم، از ما حرف گوش کنید، وقتتان را ، جوان‌ها نگیرید، مبادا اشتغال پیدا کنید به چیزهایی که عمرتان هدر برود. 🔷 به خدا! این موبایل داشتن و مدام با آن ور رفتن و مدام بازی کردن و این را نوشتن و آن را نوشتن...، وقتتان می‌‌رود، عمرتان می‌‌رود. 🔶 ما که کلاس پنجم ابتدایی خواندیم رفتیم طلبه شدیم دوازده سالگی، تا الان ، چهل و یک سال همین جور داریم مطالعه و درس و بحث، بالاخره با عالَم علم، الحمدلله ! روی آوردیم می‌‌بینیم که اینقدر در مقابل ما فضای علم ریخته ؛ متأسفانه هیچ، وقت نکردیم جمع کنیم. 🔷 عالَم، علم انباشته روی هم است، جان پسر! وقتت را برای چه داری می‌گیری؟ چه کار داری می‌‌کنی؟ 🔶 لبنان وقتی رفتم ؛خیلی غبطه خوردم به حال جوان‌ های ما، آنجا بچه های ۷ ساله، ۸ ساله، ۹ ساله، ۳، ۴ تا زبان رسمی دنیا را بلدند، شما هم عربی یاد بگیرید، انگلیسی یاد بگیرید، فرانسوی یاد بگیرید، زبان علم دنیا را یاد بگیرید، زبان یاد بگیرید، چقدر وقتتان را هدر دارید می‌‌دهید؟ چرا اینجور عمرها هدر می‌‌رود؟چه نتیجه ای می‌‌خواهید بگیرید؟ 🔷 این‌ها همه باز به خودتان برمی‌‌گردد، با هیچ‌‌کس دعوا ندارید، با خودتان می‌جنگید، تهی می‌‌شوید، جوان‌هایمان باید خیلی رشد علمی پیدا کنید. 🔶 جوان عزیز! نباید وقت بگیری، دانشگاهی هستی، در رشته‌‌ی طبّى، در رشته‌‌ی فیزیکی، شیمی هستی، ریاضیات هستی، بخوانید، درس بخوانید، درس بخوانید قوی شوید، کتاب بنویسید، تحقیقات کنید، مقاله بنویسید، به جهان بروید مقاله هایتان را عرضه کنید، بگذارید هر ماه به ماه ، هر سال به سال ، ده ها جوان ِدانشمند در رشته‌های مختلف علمی دانشگاهی، حوزوی حضور پیدا کنید، چه کار دارید می کنید؟ 🔷 وقت ها دارد از بین می‌‌رود، بخوانید آقا، ریاضیات عالیه بخوانید، در حساب، در هندسه، در مثلّثات کروی، در علم ژنتیک، در علم اختر فیزیک و همین جور کار بفرمایید، درس بخوانید، بالا بروید، قوی شوید، دانشمند شوید، محقّق شوید، محصّل قوی شوید، مقاله داشته باشید، حضور جهانی پیدا کنید، بروید در مجامع علمی عالم حضور پیدا کنید. 🔶 سرور من! چرا اینقدر تنزّل دادید؟ شما بیایید این مسجد را بالا ببرید، قوی اش کنید، به من آخوند بگویید آقا اگر حرف داری برای زدن، بزن، اگر نداری وقتمان را نگیر، ما حرف می‌‌خواهیم، ما علم می‌‌خواهیم، ما تحصیل می‌‌خواهیم، ما کمال می‌‌خواهیم، از آیه باز کن، از روایت باز کن، اَسرار قرآن را بیرون بریز، ببینیم اهل‌بیت چه فرمودند؟ فرمایشاتشان چه غورها دارد، چه عمق ها دارد، این ها را باید شما بفرمایید. 🔷 چرا کوتاه دارید می‌‌آیید؟ چرا وقتتان دارد هدر می‌‌‌رود؟ چرا عمرتان دارد اینقدر تقلیل معنوی و علمی پیدا می‌کند؟ قوّت پیدا کنید، جوان عزیز! مبادا یک موبایل، یک تبلت دست تو باشد مدام مشغول باشی بیخود بزنی این شکل بیاید، آن شکل بیاید، این جمله بنویس، آن جمله... چه فایده دارد؟ نتیجه؟ ثُمّ ماذا؟ چه می‌خواهی نتیجه بگیری؟ 🔷 درس بخوانید، درس بخوانید بالا بروید در انواع مختلف، کوشش های علمی بفرمایید، ما از شما انتظار داریم، هیچ چیزی هم بخدا، هیچ چیزی نمی‌‌خواهیم، فقط و فقط می‌‌خواهیم بیاییم کمکتان کنیم ؛ ببینیم که هرچه می‌‌توانید بالا بروید، هیچ چیزی از شما نه دنیا می‌‌خواهیم نه حتّى آخرت می‌خواهیم، التماس دعا هم از شما ندارم. 🔶 خودم زحمت بکشم هر چه باید کار کنم خودم بکنم، بالا بروید، امیرالمؤمنین بالا رفت سَلُونِى قَبلَ أن تَفقِدُونِى وگرنه بالا نرویم همین قرآن خوان اینجوری باشیم، به وقتش باز می‌‌بینی خدای ناکرده علی کُش هم می‌‌شود، به وقتش امام حسن می‌‌کُشد، به وقتش امام حسین می‌‌کُشد، اگر نرود، اگر قوی نشود، اگر بالا نیاید ...
🌷امام مهدی شناسی ☀️ولایت تکوینی☀️ 🍃علامه نمازی در صفحه ۲۶۵ کتاب اثبات ولایت می‌فرمایند: «مراد ما از ولایت تکوینی-که آن را برای پیغمبر و ائمه هدی از جانب پروردگار، ثابت میدانیم - آن است که ایشان بر تمام موجودات و کائنات و ممکنات، دانا، بینا، توانا و نافذ الإراده اند. 🍃دردواقع ولایت تکوینی عبارت است از مسخر بودن کائنات در تحت اراده و مشیت ایشان به حول و قوه الهی.اما باید دانست که این بزرگواران چیزی را از عدم ص رف خلق نمی کنند و چنان که بعد از این خواهیم گفت،خلق از عدم صرف (که خلق ابداع و اختراع است)، مخصوص خداوند متعال است... بلکه برای خلق هر پدیده ای از چیزی و از ماده ای استفاده می‌کنند». 🍃استاد عالیقدر مرحوم آقای خویی درباره ولایت تکوینی می‌فرماید: «همانطور که از اخبار آشکار می‌شود شبهه ای در ولایت ایشان بر تمام مخلوقات نیست. ایشان واسطه در ایجاد هستند و عالم وجود بخاطر ایشان تحقق یافته است. ایشان سبب در خلقتند؛ زیرا اگر ایشان نبودند خداوند هیچ کس را خلق نمی کرد. ایشان واسطه در افاضه، بلکه در طول ولایت خداوند دارای ولایت تکوینیه هستند. این ولایت همانند ولایت خداوند در خلق و ایجاد است؛ اگر چه در مقایسه با ولایت الهی ضعیف تر است.» [۱] 🍃مرجع عالیقدر جناب آقای وحید خراسانی نیز می‌فرماید: «در این دعای شریف (عهد)، دو اسم مبارک «حی و قیوم» وارد شده و آیه شریفه 🍃 «وعنت الوجوه الحی القیوم»؛ «و رخساره‌ها برای خداوند حی قیوم فرو می‌افتد» دلیل بر عظمت این دو اسم است. همچنین در این دعا به {وسیله} اسمی که اولین و آخرین، به آن اسم به صلاح نائل می‌شوند و به وسیله اسمی که آسمانها و زمین به آن روشن است؛ 🍃«الله نور السماوات والأرض » از خداوند درخواست می‌شود. این دعا مجموعه ای است از اسماء ذات و صفات و افعال خداوند متعال و جزء اعظم آن اسم مقدس🍃 «حی» است که موجب حیات قلوب است. ارتباط حضرت ولی عصر به این اسم از تفسیر آیه شریفه استفاده می‌شود که فرمود: 🍃«اعلموا أن الله یحیی الأرض بعد موتها»؛ بدانید همانا خداوند زمین را پس از مرگ آن زنده می‌کند و این آیه کریمه به ظهور آن حضرت تفسیر شده است. و جمله «أحی به عبادک» در این دعا بیانگر این رابطه است و ابتدای دعا به 🍃«اللهم رب النور العظیم» است که ارتباط امام زمان (عجل الله فرجه) به این اسم [اسم نور} از تفسیر آیات 🍃 «أشرقت الأرض بنور ربها» و «یهدی الله لنوره من یشاء» استفاده می‌شود. [۲] [۱]: ۳۶۹ - مصباح الفقاهه، ج۳، ص۲۸۹ [۲]: ۳۷۰- اقتباس از مقدمه در اصول دین ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور🌹
❣ 📖 السَّلامُ عَلَیْکَ یا حُجَّةَ اللَّهِ عَلی مَنْ فِی الْأَرْضِ وَ السَّمآءَ... 🌱سلام بر تو ای مولایی که با آمدنت حجّت را بر اهل زمین و آسمان تمام می کنی. سلام بر تو و بر روزی که با آمدنت، زمین و آسمان غرق نور می شوند. 📚 بحار الأنوار، ج‏99، ص 117.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفاوت یاران امام زمان(عج) با یاران امام حسین(علیه السلام) چیست؟ سخنرانی بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام علیرضا_پناهیان 🔴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا