eitaa logo
مدافعان ظهور
389 دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
3.9هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌ السّلام ♦️ ♦️ جلسه بیست و دوم - شبِ بیست و پنجمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت دوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۱۶ تا دقیقه ۳۲ 🔸 زمانی که امام رضا (ع) به ایران تشریف‌فرما شدند، خبر استقبال ایرانی‌ها از حضرت، به مدینه رسید. لذا بسیاری از سادات فاطمی و علوی راهی ایران شدند امّا متأسفانه هنگامی که مأمون، حضرت را به شهادت رساند، حکمی حکومتی مبنی بر کُشتن شیعیان صادر کرد. 🔹 در پی اعلام این حکم، بسیاری از فرزندان و نوادگانِ کسانی که در جنگ نهروان به دست امیرالمؤمنین کشته شده بودند، با تشکیل گروه‌های مختلف، از کوفه راهی ایران شدند تا با کشتن فاطمیّون و علویّون، انتقام خود را از امام علی (ع) بگیرند که الحمدلله در بسیاری از مناطق، ایرانی‌ها سادات را حفظ کردند. 🔸 در آن مقطع، شرایط به گونه‌ای بود که سادات، مجبور بودند سیادت خود را پنهان کنند و حتّی فامیلی‌های دیگری برای خود انتخاب می‌کردند تا مورد شناسایی قرار نگیرند. لذا در طول تاریخ، اساس کارِ اهل‌بیت بر حفظ شیعیان‌ بود. 🔹 خودِ اهل‌بیت (ع) نیز هیچ‌گاه از شرّ دشمنان در امان نبودند و یکی پس از دیگری توسط آنان به شهادت می‌رسیدند. امام امیرالمؤمنین (ع) را در مسجد کوفه شهید کردند. به امام حسن (ع) زهر نوشاندند. امام حسین (ع) را در کربلا با آن جنایات هولناک به شهادت رساندند. 🔸 امام زین العابدین (ع) نیز طیّ سی و چهار سال نه تنها از دست بنی‌امیّه، در امان نبودند بلکه زبیریان نیز حضرت را تحت نظر داشتند. لذا امام، رسیدگی به امور شیعیان‌ را به عموی خود، جناب محمّد حنفیه واگذار کرده بودند چون شیعیان به سختی می‌توانستند به حضرت مراجعه کنند. 🔹 به همین دلیل، جناب مختار نیز نزد محمّد حنفیه رفته بود تا از ایشان اِذن قیام بگیرد. در زمان سایر ائمه (ع) نیز اوضاع به همین صورت بود و آن بزرگواران همیشه در زحمت بودند امّا با این حال، تمام همّتشان، حفظ کیان شیعه بود. 🔸 چون غیرشیعه، تابع خلفای غاصب بودند و برایشان فرقی نمی‌کرد چه کسی به عنوان خلیفه، حکومت کند. در حال حاضر نیز به همین صورت است امّا ما چنین اعتقادی نداریم. 🔹 ما معتقدیم بعد از جناب رسول الله (ص)، امام امیرالمؤمنین (ع) تا حضرت بقية الله (عج)، جانشینان بر حقّ پیامبر اکرم (ص) هستند و در حال حاضر ما در عصر غیبت تامّه‌ی حضرت بقية‌ الله (عج) هستیم و در این عصر، ایشان امام، خليفة الله و حجّة الله هستند. 🔸 تمام اعتقاداتِ ما نیز، بر اساس استدلال، برهان و دلیل است نه از روی تعصّب. حضرت علّامه حسن زاده آملی (ره) می‌فرمودند اگر کسی ادّعا می‌کند که در روی کره‌ی زمین کتابی بهتر از قرآن در انسان‌سازی وجود دارد، بیاورد تا ببینیم، که اگر چنین باشد، اوّلین کسی که به آن روی می‌آوَرَد، منِ حسن‌زاده ام که نَحنُ أبناءُ الدّليل. 🔹 به امام حسین (ع) می‌گفتند چرا اینقدر این مردم را پند و موعظه می‌فرمایید؟ این‌ها که گوش شنوا ندارند. امام در جواب، این آیه‌‌ی قرآن را تلاوت می‌فرمودند "لِیَهلِکَ مَن هَلَکَ عَن بَیِّنَة وَ یَحیَی مَن حَیَّ عَن بَیِّنَة" برای اینکه هر کس می‌خواهد هلاک شود؛ هلاکتش از روی بَیّنه باشد و هر کس هم که می‌خواهد زنده گردد، باز از روی بَیّنه زنده شود. 🔸 ما می‌خواهیم حتّی کسانی که از ما دفاع می‌کنند و در رکاب ما شمشیر می‌زنند نیز از روی بیّنه و آگاهی، این کار را انجام دهند نه از روی جهالت زیرا جُهّال نهایتاً کار را ضایع می‌کنند. 🔹 غرض، بنای اهل‌بیت (ع) همواره بر حفظ کیان شیعه بود چون تنها شیعه است که به پیغمبر و آل پیغمبر (ص) اعتقاد دارد. 🔸 حضرت علّامه حسن زاده آملی (ره) عبارت لطیفی شبیه عبارت جناب سعدی دارند. ایشان فرمودند ● شاه لافتی و هل أتى، علی‌ّئه ● بعد از مصطفی، أمِ آقا علیّ‌‌ئه اعتقاد ما این است که آقای ما بعد از پیامبر اکرم (ص)، علی (ع) است و برای این اعتقاد خود، دلیل و برهان و حجّت داریم. 🔹 جناب سعدی نیز حدود پانصد، ششصد سال قبل در دوران عثمانی که بسیاری از شیعیان و علمای شیعه را می‌کشتند، مردانه‌وار فرمود: ● سعدیا! شرمی بدار آخر چه می‌ترسی بگو ● نیست بعد از مصطفی، آقای ما إلّا علی 🔸 کسی که معتقد به امامت امام امیرالمؤمنین (ع) و اولاد معصوم‌‌‌شان است، از آن به بعد اهل‌بیت (ع) نیز وظیفه حفظ و حراست از کیان شیعه را بر عهده دارند. 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌ السّلام ♦️ ♦️ جلسه بیست و دوم - شبِ بیست و پنجمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت سوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۳۲ تا دقیقه ۴۸ 🔸 برنامه‌ی اهل بیت (ع) در طول تاریخ، حفظ کیان شیعه بود و از آنجایی که علماء، حُصون و دژهای رعیّت هستند، لذا وظیفه داریم که شیعیان را حفظ کنیم البته نه با تعصّب بلکه با حجّت و دلیل و برهان. 🔹 وظیفه‌ی ما این است که به اِشکالات و شُبهات وارده در اَذهان جوانان شیعه پاسخ دهیم. تمام سیاست‌های ما هم باید در راستای حفظ کیان شیعه باشد. 🔸 ما نباید جوان‌های عزیزمان را رها کنیم. علمای اهل سنّت در ایران، تمام تلاش خود را برای حفظ و تکثیر نسلشان به کار می‌گیرند امّا ما تا چه اندازه برای حفظ نسل شیعه تلاش کردیم؟ و متأسفانه می‌بینیم که امروزه بسیاری از جوان‌های عزیز ما، از جنبه‌ی مزاجی، قدرت ازدواج و باروری ندارند. 🔹 بسیاری از طلاق‌ها هم زیر سر آن است که دختر و پسر ما، نمی‌توانند همدیگر را ارضاء کنند. 🔸 ما وظیفه داریم کیان شیعه را حفظ کنیم. رسیدگی به امور گوناگون جوانان از جمله سلامتی، ازدواج، فرزندآوری و ... باید در اولویّت کارهای ما قرار بگیرد. 🔹 اهل بیت (ع) و علمای ما، در طول تاریخ، زحمات بسیاری را متحمّل شدند تا توانستند این تعداد از شیعیان را در سطح دنیا گسترش دهند امّا متأسفانه ما با سیاست‌های اشتباه، داریم باعث تقلیل نسل شیعه می‌شویم. 🔸 ما وظیفه داریم که شیعه را حفظ کنیم به خصوص شیعه‌ی عزیز ایرانی را؛ شیعه‌ای که هیچ امامی را ندیده امّا در راه قرآن و اهل بیت (ع) و اعتقاداتش، محکم ایستاده است. 🔹 چنین شیعه‌ای باید حفظ شود. مبادا خدای ناکرده سیاست‌های بی‌‌معنایی را در پیش بگیریم که منجر به قطع نسل شیعه شود. چرا که در این صورت مجبوریم چند سال آینده، کشور را به دیگران تحویل دهیم. 🔸 بالا رفتن سنّ ازدواج، از جمله دلایل مهم تقلیل نسل شیعه است. بسیاری از جوان‌های عزیز هم که ازدواج می‌کنند، متأسفانه بچّه‌دار نمی‌شوند و آن‌هایی هم که باردار می‌شوند، گرفتار حادثه‌ی سقط هستند. 🔹 همه باید پاسخگو باشیم. ائمه (ع)، با خون دل توانستند شیعیان را حفظ کنند. و لذا در موارد بسیاری، امر به تقیّه می‌کردند. شیعه در طول تاریخ، آن‌چنان در خفقان بود که حتّی زن و شوهر هم شیعه‌ بودن خود را از یکدیگر پنهان می‌کردند. در چنین شرایطی، اهل بیت (ع) شیعه را حفظ کردند. 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌ السّلام ♦️ ♦️ جلسه بیست و دوم - شبِ بیست و پنجمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت چهارم ⬇️⬇️ از دقیقه ۴۸ تا آخر 🔸 نسل شیعه به خصوص شیعه‌ی ایرانی باید حفظ شود. دیگران گمان نکنند که ایران، به دست آن‌ها مسلمان شد. نخیر. ایرانی‌ها، در زمان خودِ جناب رسول الله (ص)، در محضر ایشان تشرّف داشتند و در میان آن همه اَعراب، تنها یک ایرانی، به رتبه‌ای رسید که جناب رسول الله (ص)، ایشان را در زمره‌ی اهل بیت خود قرار دادند و فرمودند "سَلمانُ مِنّا اَهلَ البَیت". 🔹 لذا تا روز قیامت، جناب سلمان نیز در هر صلواتی که بر پیغمبر و آل پیغمبر (ص) فرستاده می‌شود، شریک‌ است زیرا به فرموده‌ی جناب رسول الله (ص)، جناب سلمان نیز از اهل بیت ایشان هستند. 🔸 در باب صلوات و میزان ثواب آن، در روایات نقل شده است که جناب رسول الله (ص) در شب معراج، مَلَکی را دیدند که مشغول حساب کردن و شمارش چیزی بود. حضرت از او پرسیدند؟ تو کیستی و چه چیزی را حساب می‌کنی؟ مَلَک پاسخ داد: مأموریت من، شمارش تمام قطرات باران است امّا با این همه توانایی، قدرتِ شمارشِ ثوابِ صلوات بر شما را ندارم چرا که آن، دارای ثوابی غیر قابل شمارش و بسیار عظیم است. 🔹 ائمه (ع) در مقام تبیین، به زبانی سخن می‌گویند که صاحبانِ اذهانِ سافله و عقل‌های مَشوُب به وَهم و خیال هم بتوانند اندکی از معقولات را ادراک کنند و گرنه اگر بخواهند معقولات را در کِسوت معقول عرضه کنند، ما قدرت فهم نداریم لذا مجبورند برای ما، معقولات را در کِسوت محسوسات درآورند. 🔸 غرض، جناب سلمان به رتبه‌ای رسید که تا روز قیامت، در صلوات بر پیغمبر و آل پیغمبر (ص) شریک است. و لذا شیعه‌ی ایرانی را باید حفظ کرد. 🔹 بنده، برای بقای نسل شیعه‌ی پاک ایرانی نگرانم و قریب به سی سال است که این موضوع را فریاد می‌زنم. 🔸 ما در این زمینه وظیفه داریم. اهل بیت (ع)، جان به لب آوردند و یکی پس از دیگری، شهید شدند تا توانستند به هر نحوی، کیان شیعه‌ی علی (ع) را حفظ کنند گرچه در بسیاری از مقاطع، شیعیان، لیاقت این فداکاری‌ها را نداشتند و قدر هیچ یک از ائمه (ع) را ندانستند. 🔹 تا جایی که امیرالمؤمنین (ع) بر بالای منبر، با دلِ خون فریاد می‌زدند که چرا به حرف من گوش نمی‌دهید؟ چرا این طور متفرّق و پراکنده‌اید؟ 🔸 در تاریخ آمده است که روزی، یکی از شیعیان امیرالمؤمنین (ع) که در جنگ‌های صفیّن و جمل، پای رکاب حضرت جنگیده بود و در نهروان از ایشان جدا شد، به دارُالاِمارة‌ی کوفه رفت و مقابل حضرت، فریاد زد که علی! من و طایفه‌ی من، لَنَقتُلَنَّکَ حتماً حتماً حتماً تو را می‌کشیم. 🔹 ائمه (ع) حتّی برای اینگونه از شیعیان خود هم دلسوزی کردند. آن وقت ما چطور برای شیعیان پاک و مخلصی که لیاقت آنان، هزاران برابر بیشتر از شیعیان زمان ائمه (ع) است، دلسوزی نکنیم و زحمت نکشیم؟ چرا باید جوان‌های عزیزمان را با بی‌تدبیری، از دست بدهیم تا دشمن از همین جوان‌ها آلت قتّاله بسازد و به جان یکدیگر بیندازد؟ چرا متوجّه نقشه‌ی دشمن نیستیم؟ وظیفه‌ی ماست که شیعه را حفظ کنیم. 🔸 حضرت علّامه حسن‌زاده آملی (ره)، در دروس معرفت وقت و قبله، متناسب با موضوع جلسات گذشته، حدیثی را از "کِتابُ الجهادِ" جامعِ کافیِ مرحوم کلینی (ره) نقل فرمودند. 🔹 در این حدیث آمده است که "عَن اَبی عَبدِالله (ع) قال: سَأَلَ رَجُلٌ اَبی عَن حُروبِ اَمیرالمؤمنین (ع) وَ کانَ السّائِلُ مِن مُحِبّینا". 🔸 امام صادق (ع) می‌فرمایند که مردی، از پدرم امام باقر (ع)، راجع به جنگ‌های امیرالمؤمنین (ع) سوال کرد و سائل، از مُحبّین ما بود که از این عبارت، چنین اِستمزاج می‌شود که گویا آن مرد، از شیعیان اهل بیت (ع) بود. 🔹 در ادامه امام صادق (ع) می‌فرمایند که پدرم، به او فرمود: "اِنَّ اللهَ بَعَثَ مُحمَّداً بِخَمسَةِ اَسیافٍ، ثَلاثَةُ مِنها شاهِرَة لاتُغمَد اِلی اَن تَضَعَ الحَربُ اَوزارَها وَ لَن تَضَعَ الحَربُ اَوزارَها حَتّی تَطلُعَ الشَّمسُ مِن مَغرِبِها". 🔸 خدای متعال، پیغمبر اکرم (ص) را به پنج شمشیر برانگیخت. سه تای آن‌ها، از نیام بیرون آمده است و به غلاف نمی‌رود، تا اینکه جنگ، سنگینی خود را بر زمین بگذارد و جنگ، سنگینی خود را بر زمین نخواهد گذاشت تا اینکه آفتاب، از مغربش طلوع کند. ان شاءالله در جلسات بعد، به شرح حدیث می‌پردازیم. والحمد لله ربّ العالمین 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
🏠خانه ای پر از اکسیر🏠 🏠خوشبختی خانه ، در خدا پرستی است. ❤️ عزت خانه ، در دوستی است. 🏠 ثروت خانه ، در شادی است. ❤️ زیبایی خانه ، در پاکیزگی است. 🏠 پاکی خانه ، در تقوا است. ❤️ نیاز خانه ، در معنویات است. 🏠 استحکام خانه ، در تربیت است. ❤️گرمی خانه ، در محبت است. 🏠 صفای خانه ، درمحبت است. ❤️پیشرفت خانه ، در قناعت است. 🏠لذت خانه ، در سازگاری است. ❤️سعادت خانه ، در امنیت است. 🏠روشنایی خانه ، در آرامش است. ❤️رفاه خانه ، در حرمت و تفاهم است. 🏠ارزش خانه ، در اعتماد و اطمینان است. ❤️سلامتی خانه ، در نظافت و پاکیزگی است. 🏠صفت خانه ، در انصاف و گذشت است. ❤️شرافت خانه ،  در لقمه حلال است. 🏠زینت خانه ، در ساده بودن است. ❤️آسایش خانه ، در انجام وظیفه است ‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌   https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
🌱ز شاخ گلْ معطر، جمکران است کز آن گل، روح پرور، جمکران است... 🌱نه تنها، جان انسان ها، در اینجاست که قلب عالَمی، در جمکران است... ‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣آرامش قلبم امام زمانم ❣ 📖 السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا رُکْنَ الْإِیمَانِ... 🌱چه سست خانه ای است ایمان بدون یاد امام حیّ و حاضر! سلام بر تو و بر بلندای حضور تو که جز بر آن عمارت، ایمان استوار نمی ایستد.💚 📚 صحیفه مهدیه،زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس. ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
آقای ☑️۱۴۰۲/۲/۳ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨و افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد ✨سلام علیکم جمیعا ⭕️امروز قصد دارم در مورد برنامه‌های دشمن در حوزه جنگ روانی و ایجاد دو قطبی سازی صحبت کنم ⭕️اخیرا یک موضوعی خیلی در رسانه داره روش مانور داده میشه و اونم مسئله رفراندوم هست ❌این موضوع رفراندوم رو باید از چندین جهت بهش نگاه کرد ❗️زاویه اول : ‼️دشمن در این چهل و پنج سال اخیر بارها و بارها به دنبال ایجاد یک بحران و شبهات بسیار در کشور بوده ‼️از طرفی هم عده ای که همیشه دنباله رو این رسانه ها هستن سریعا در دام این شبهات میفتن ‼️یه روز مسئله حجاب رو پیش میکشن ‼️یه روز بحران ارزی رو ایجاد میکنند ‼️یه روز گرانی بنزین ‼️الان هم موضوع رفراندوم رو مطرح میکنند ‼️حالا قصدشون از این کارها چیه؟ ‼️آیا دلشون برای ما سوخته ؟ یا در پس این دلسوزی ها اهداف پلید خودشون رو مدنظر دارن؟ ‼️بلاشک اونها دلسوز ما نیستن ‼️پس اینها به دنبال درست کردن مشکل نیستن بلکه به دنبال ایجاد دو قطبی در کشورند ‼️اینها میخوان مردم رو در مقابل هم قرار بدن ‼️یا مردم رو در مقابل نظام و انقلاب و رهبری قرار بدن ❗️❗️❗️و اما بعد ... 1⃣ادامه دارد🔻🔻🔻 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
🔴دشمن سعی داره اقلیت بی حجاب و مخالف نظام رو در رسانه به عنوان اکثریت جا بزنه 🔴این آماری که داده میشه ، آمارهای خودشونه نه مراکز داخلی ما 🔴اینها میگن در خوشبینانه ترین حالت ممکن در فتنه اخیر که ١٠٠ روز طول کشید چیزی بالغ بر ٨٠هزار تا ١٠٠ هزار نفر اومدن کف خیابون 🔴اگر شما جمعیت ایران رو ٨٠ میلیون نفر فرض بگیرید اینها یک هشتصدم جامعه ما هستن یعنی از هر ٨٠٠ نفر یک نفر مخالف نظامه که حاضره بیاد کف خیابون 🔴در واقع دشمن با تمام توان رسانه ای خودش اعم از شبکه های معاند و کانالهای شبکه های اجتماعی و سلبریتی های داخلی و خارجی و اپوزوسیون و سلطنت طلب و منافقین و کومله های تجزیه طلب تونست فقط ١٠٠ هزار نفر رو بکشه کف خیابون 🔴یعنی کل زورش همین مقدار بود اما با کار رسانه ای جوری جلوه داد که انگار کل مردم ایران موافق سرنگونی نظامند 🔴البته بگم که ما مردمی داریم که ناراضی اند ، خود ما هم ناراضی هستیم ولی اینها معاند نیستن و فقط نسبت به وضع موجود گله دارند 🔴الان اینها میخوان با این ١٠٠ هزار نفر رفراندوم برگزار کنند؟ ‼️‼️‼️و اما زاویه دوم: 💢اصلا اینها رفراندوم رو در کدوم موضوعات مطرح میکنند ؟ 💢اولین موضوع بحث حجابه که آیا اختیاری باشد یا اجباری؟ 💢دومین موضوع اصلا اصلیت این نظام رو باید به رفراندوم گذاشت که آیا بماند یا برود؟ ❗️❗️❗️و اما جواب 💢حجاب یک حکم حکومتی نیست که بخواهد با رفراندوم براش تصمیم گرفت حجاب یک حکم الهی است مگه میشه حکم الهی که ترک آن حرام است رو به رفراندوم گذاشت؟ 💢اگر فردا بیان بگن باید در مورد همجنسبازی هم رفراندوم برگزار کنیم (که حتما خواهند گفت) آیا این اصلا شدنی است؟ 💢یعنی باید رفراندوم بگذاریم که در حکومت اسلامی یک حکم الهی اجرا بشود یا نه؟؟؟ جل الخالق 💢موضوع دوم اینکه اصلیت نظام رو به رفراندوم بگذاریم ؟ 💢مگه هر ساله نمیگذاریم ؟ ٢٢ بهمن امسال مگه یک رفراندوم نبود خیلی جمعیت رو دیدید؟ 💢مراسمات ماه رمضان یک رفراندوم نبود؟ خیل جمعیت رو ملاحظه کردید؟ 💢مراسمات ٩دی رو ندیدید؟ 💢مراسم روز قدس رو ندیدید؟ 💢همین دیروز نماز عید فطر رو ندیدید؟ این مردم از دین زده شدن؟ این مردم از انقلاب رو برگردوندن؟ 💢میدونید مشکل کجاست ؟ 💢مشکل اینجاست که این خیل عظیم روزه دار که دیروز در کل کشور اومدن نماز عید فطر ، غالبا اهل نمایش خودشون تو جامعه نیستن 💢برای همین شما روزه دارها رو نمیبینی و غالبا اونهایی رو میبینی که در مقابل خدا دارن با خدا لج میکنند و حکمش رو زیر پا میگذارند و نماز نمیخونن 💢غالبا اگر هزار نفر روزه دار یه جا باشن و ده نفر علنا روزه خواری کنند مطمئنا اون ده نفر به چشم میان ولی اون نهصد و نه نفر دیده نمیشن این دلیل بر این نیست که کل جامعه روزه خواری میکنند 💢تازه اینها رسانه هم پشت سرشون دارن برای بزرگنمایی این کارشون 2⃣ادامه دارد🔻🔻🔻 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
🔴و اما زاویه سوم : 🔴اینکه اصلا ما قبول داریم که رفراندوم بگذاریم حتی در مورد حجاب حتی در مورد روزه خواری حتی در مورد محرم حتی در مورد اصلیت نظام 🔴واقعا بنده هم موافقم چون نتیجه اش از همین الان مشخصه 🔴اما یه سوال دارم آیا اینها بعد از باخت در این رفراندومها واقعا نتیجه رو قبول میکنند؟ یعنی اگر رفراندوم بگذاریم و حجاب اجباری رای بیاره تمکین میکنند؟ اگر رفراندوم بگذاریم و اصلیت نظام رای بیاره اینها دست از دشمنی برمیدارن؟ اگر رفراندوم بگذاریم که روزه گرفتن و عزا گرفتن برای امام حسین علیه‌السلام رای بیاره آیا همه اینها روزه میگیرن و تو عزای امام حسین علیه‌السلام شبهه ایجاد نمیکنند؟ 🔴جواب این سوالات رو میگذارم به عهده وجدانهای پاک شما ❗️❗️❗️و اما زاویه چهارم: 🔴اصلا آیا امکان اینکه همه چیز رو بشه رفراندوم گذاشت وجود داره؟ و اما سوال من اینه که آیا اینها برای این نسخه هایی که برای کشور ما میپیچند خودشون تو جامعه خودشون اجرا میکنند؟ 🔴هر عقل سلیمی میفهمه که خیلی از موارد رو نمیشه به رفراندوم گذاشت مثل حجاب و اصلیت نظام و آزادی همجنسبازی و .... 🔴در موضوعات سیاسی و اجتماعی هم ما در هر سال تقریبا پنج بار رفراندوم برگزار میکنیم اگر واقعا این چشمهای نامحرم و ناپاک قبول کنند ١٣ آبان ٩دی روز قدس شبهای قدر ٢٢ بهمن و انتخاباتهایی که تقریبا هر دو سال در کشور برگزار میشه و در هر بار هم میبینید که وقتی امت حزب الله میان کف خیابون ، اینها یا فرار رو بر قرار ترجیح میدن یا شروع به شبهه افکنی میکنند ۴۵ ساله داره ٢٢ بهمن در این کشور برگزار میشه 🔴یک سالش رو اینها قبول ندارن یا میگن آرشیو سالهای قبله یا میگن تجمعات فرمایشی نظامه 🔴اصلا تجمعات فرمایشی نظام هم باشه این نظام و رهبری معظم اون حضرت آقا سیدعلی ما اینقدر اقتدار داره که با یه سخنرانی این همه فدایی رو میکشه کف خیابون 🔴شما که کل دنیا رو بسیج کردید رسانه هاتون رو بسیج کردید سلبریتی های داخلی وبین المللی تون رو به خط کردید سلطنت طلب ها تجزیه طلبها منافقین و اوپوزوسیون مخالف نظام  رو به خط کردید کلا تونستید ١٠٠ هزار نفر بیارید کف خیابون که همین صد هزار نفر هم تو فراخوانهاتون قال گذاشتنتون 😁 ✅✅✅اینه اقتدار سید علی ما 🔴یه چیزی میخوام بگم که حتی طرحشم خنده داره 🔴اصلا میخواهیم رفراندوم برگزار کنیم ببینیم که کی بهتره رهبر باشه ؟ رضا ربع پهلوی 😁😁 آقا سید علی خامنه ای مدظله 💪 🔴خدا وکیلی خود اینهام به آقا سید علی ما رای میدن 😂😂😂😂 ❌و اما بریم چند تا سوال هم ما از خودمون مطرح کنیم 🔴مگه اینها ادعای برگزاری رفراندوم ندارند چرا خودشون انجام نمیدن 🔴الان تو فرانسه مردم کف خیابون اند چرا مکرون رفراندوم برگزار نمیکنه که بمونه یا استعفا بده؟ 🔴مگه مردم ازش ناراضی نیستن؟ تازه با کمال پر رویی گفته مردم باید تا ٢٠٢٨تحمل کنند تا انتخابات برسه و من کنار نمیرم 🔴تو سرزمینهای اشغالی هم که هر روز بالای ١٢٠ هزار جمعیت کف خیابونند چرا نتانیاهو کنار نمیره ؟ مگه رای مردم رو قبول ندارن مگه ادعای این رو ندارن که مهد لیبرال دموکراسی هستن چرا یه رفراندوم برگزار نمیکنند؟ 🔴اینها به نسخه ای که برای ما میپیچند خودشون باور ندارند و بهش عمل نمیکنند ✅و اما در آخر یک کلام با شما عزیزان رفقا شک نکنید اینها دلسوز ما نیستن 🔴نفع اینها در ایجاد دو قطبی در بین مردمه 🔴حضرت آقا بارها فرمودن اجازه ندید کشور دچار دو قطبی بشه باید خودمون در داخل مشکلاتمون رو حل کنیم 🔴میدونم همه مون از عملکرد مسئولین ناراضی هستیم و توقعمون بیشتره که مسئولین بیشتر به فکر سفره مردم باشند اما رفیق شک نکن اینها حتی اگر هم این نظام بره جز غارت این کشور به هیچ چیز دیگری فکر نمیکنند 🔴اینها عاشق چشم و ابروی ما نیستن اینها دنبال غارت ما و نابودی ما هستن 🔴میدونید چرا اولا این کشور پر است از منابع مهم انرژی و ژئوپولوتیک 🔴دوما ما تنها کشوری هستیم که عَلَم استکبارستیزی رو بلند کردیم و اینها چشم طمع دوختن به سرزمین ما و به ناموس ما ✅و در آخر یه بشارت بدم بهتون حضرت آقا دیروز فرمودن اسرائیل داره روز به روز افول میکنه و این فول سرعت گرفته و باز هم تاکید فرمودن که جوانهای ما به زودی در قدس نماز جماعت خواهند خواند ان شاالله 3⃣پایان🔻🔻🔻 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌ السّلام ♦️ ♦️ جلسه بیست و سوم - شبِ بیست و ششمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت اوّل ⬇️⬇️ از ابتدا تا دقیقه ۱۳ 🔸 حضرت علّامه حسن‌زاده آملی (ره) در دروس معرفت وقت و قبله، حدیثی را از امام صادق (ع) نقل کردند. 🔹 امام صادق (ع) در این حدیث فرمودند: مردی که از مُحبّین ما بود، از پدرم امام باقر (ع) راجع به جنگ‌های امیرالمؤمنین (ع) سوال کرد. 🔸 حضرت در پاسخ به او فرمودند که خدای متعال، پیغمبر اکرم (ص) را به پنج شمشیر برانگیخت. این عبارت نشان می‌دهد که حق متعال، در پنج مورد، برای پیغمبر اکرم (ص)، حقّ جهاد و قِتال در برابر دشمنان قائل شد. 🔹 در ادامه‌ی حدیث آمده است که سه تا از آن شمشیرها، از نیام بیرون آمد و آشکار شد و هرگز به غلاف نمی‌رود، تا اینکه جنگ، سنگینی‌های خود را بر زمین بگذارد و جنگ، سختی‌های خود را بر زمین نخواهد گذاشت مگر اینکه آفتاب، از مغربش طلوع کند. 🔸 در ادامه می‌فرمایند: "فَاِذا طَلَعَتِ الشَّمسُ مِن مَغرِبِها أَمِنَ النّاسُ كُلّهم فِی ذَلِکَ اليَوم" یعنی هنگامی که آفتاب از مغربش طلوع کند، تمام مردم در آن روز، در امان و امنیّت هستند. 🔹 بر اساس این حدیث، تا زمانی که آفتاب، از مغربش طلوع نکند، سنگینیِ جنگ، از دوش مسلمان‌ها و معتقدین به پیغمبر و آل پیغمبر (ص) برداشته نمی‌شود و مردم، امنیّت پیدا نمی‌کنند. به عبارت دیگر، جنگ‌ها هرگز فروکش نمی‌کنند مگر اینکه آفتاب، از مغربش طلوع کند که در آن روز، تمام مردم در امنیت هستند. 🔸 امام باقر (ع) در ادامه‌ی روایت، به توضیح درباره‌ی شمشیرها می‌پردازند و می‌فرمایند که آن سه شمشیرِ آشکار و از غلاف بیرون آمده، شمشیرهایی است که در عالَم اسلام، در مبارزه‌ با مشرکان عرب، اهل ذمّه و مشرکان عَجَم به کار گرفته شد. 🔹 شمشیر بعدی، شمشیر مَکفوف است که به تعبیر امام باقر (ع)، شمشیرِ مبارزه با اهل بَغی و تأويل است 🔸 چنان که خدای متعال در آیه‌ی ۹ سوره مبارکه حجرات فرمود "وَ اِن طائِفَتانِ مِنَ المُؤمِنینَ اقتَتَلُوا فَأَصلِحُوا بَینَهُما" اگر بین دو طائفه از مؤمنین، جنگی پیش آمد، میان آن‌ها را اصلاح کنید. "فَاِن بَغَت إحدَاهُما عَلَی الأُخرَی فَقاتِلُوا الَّتی تَبغی حَتّی تَفِیءَ اِلَی اَمرِ اللهِ" پس اگر یکی از این دو طائفه، اصلاح را قبول نکرد و علیه دیگری، تعدّی و بَغی کرد، شما به پشتوانه‌ی آن طائفه‌ی دیگری که حاضر به صلح هستند، با این‌ها بجنگید تا اینکه تسلیم امر الهی شوند چرا که این‌ها، اهل بَغی هستند. 🔹 هنگامی که این آیه‌ی شریفه نازل شد، جناب رسول الله (ص) فرمودند "اِنَّ مِنکُم مَن یُقاتِلُ بَعدی عَلَی التَأويلِ کَما قاتَلتُ عَلَی التَّنزیلِ" همانا از میان شما کسی است که پس از من، برای تأویل قرآن می‌جنگد همان‌گونه که من برای تنزیل آن جنگیدم. 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌ السّلام ♦️ ♦️ جلسه بیست و سوم - شبِ بیست و ششمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت دوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۱۳ تا دقیقه ۳۲ 🔸 تمام سختی‌ها و رنج‌هایی را که جناب رسول الله (ص) در طی بیست و سه سال تحمّل کردند، برای تنزیل قرآن بود. 🔹 لذا با اینکه مخالفین و دشمنانِ حضرت، در طی این سال‌ها، از هیچگونه آزار و اذیتی در حقّ ایشان و پیروانشان دریغ نکردند، امّا هیچگاه جناب رسول الله (ص) آغازگر جنگ نبودند و همیشه مجبور می‌شدند که با دشمنان خود بجنگند. 🔸 حضرت علّامه حسن‌زاده آملی (ره) در این رابطه می‌فرمودند که هیچ پیغمبری، ابتدای به جنگ نکرد. لذا تمام جنگ‌های جناب رسول الله (ص) هم جنبه‌ی دفاعی داشت و حتّی حضرت، مکّه را نیز بر اساس تدابیری، بدون جنگ و خونریزی فتح کردند و به تمام مخالفین خود، امان دادند تا جایی که افرادی همچون ابوسفیان و هند جگرخوار هم در امان حضرت بودند. 🔹 و حال اینکه وقتی جناب رسول الله (ص) در مکّه تشریف داشتند، همواره در رنج و زحمت بودند و لحظه‌ای، از دست مخالفین خود در امان نبودند امّا با این حال، هرگز دست به شمشیر نبردند زیرا بر اساس آیات قرآن، مکّه، بَلَد آمِن است و حضرت نمی‌خواستند که در آنجا، جنگ و خونریزی شود. 🔸 سرانجام هم که دشمنان تصمیم به قتل حضرت گرفتند، ایشان مجبور شدند از مکّه فرار کنند و به مدینه بروند وگرنه برنامه‌ی حضرت این بود که همواره در مکّه و در نقطه‌ی دحوالارض، کنار خانه‌ی خدا بمانند. 🔹 البته بعد از اینکه جناب رسول الله (ص) به مدینه هجرت فرمودند، باز هم از شرّ دشمنان در امان نبودند. و لذا می‌بینیم که بیشتر جنگ‌های حضرت، در مدینه بود که البته همه‌ی آن‌ها، جنبه‌ی دفاعی داشت نه ابتدایی. 🔸 جناب رسول الله (ص) تمام این سختی‌ها و رنج‌ها را برای تنزیل قرآن، به جان خریدند تا اینکه در سال دهم هجرت، با نزول آخرین آیه‌ی قرآن کریم که آیه‌ی ۲۸۰ سوره‌ی مبارکه‌‌ی بقره بود، تنزیل قرآن، به پایان رسید. 🔹 جناب امین الاسلام طبرسی در "مجمع" و جناب سیوطی هم در "اَلاِتقان" آورده‌اند که آخرین آیه‌ای که بر جناب رسول الله (ص) نازل شد، حدود بیست و دو روز و یا نُه روز قبل از وفات حضرت بود. 🔸 لذا آن شمشیرهای آشکار و از غلاف بیرون آمده‌ای که در حدیث امام باقر (ع) آمد، اشاره به همین جنگ‌های جناب رسول الله (ص) برای تنزیل قرآن دارد که البته حضرت، هیچگاه در مکّه دست به شمشیر نبردند زیرا مکّه، بَلَد آمِن است و به هیچ وجه جای خونریزی نیست. 🔹 امام حسین (ع) هم بر همین سیره عمل کردند و چون می‌دانستند که اگر در مکّه بمانند، از شرّ دشمنان در امان نخواهند بود، به طرف کوفه راه افتادند. 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌ السّلام ♦️ ♦️ جلسه بیست و سوم - شبِ بیست و ششمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت سوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۳۲ تا دقیقه ۴۸ 🔸 هنگامی که نامه‌ی یزید ملعون به والی او، ولید بن عُقبه در مدینه رسید، او امام حسین (ع) را فراخواند تا نامه‌ی یزید را برای ایشان قرائت کند. 🔹 او به امام حسین (ع) گفت یا شما باید بیعت کنید یا من باید شما را گردن بزنم و سرتان را برای شام بفرستم. این در حالی بود که امام حسین (ع)، اهلِ بیعت با یزید نبودند. لذا فرمودند ما بیعت نمی‌کنیم. 🔸 همچنین حضرت به حدیث جناب رسول الله (ص) اشاره کردند و فرمودند از جدّ بزرگوارم شنیدم که می‌فرمودند "إنَّ الخِلافَةَ مُحَرَّمَةٌ عَلى آل أبى‌سفيان" 🔹 حال ممکن است اشکال شود پس چرا امام حسن (ع) با معاویه بیعت کرده بودند؟ در جواب باید گفت امام حسن (ع) هیچ‌گاه با معاویه بیعت نکردند به این معنا که او را به عنوان خلیفه قبول کنند. حضرت حتّی بنا داشتند با معاویه بجنگند امّا متأسفانه از هجده هزار نیروی آقا که به جنگ با معاویه رفته بودند، دوازده هزار نفر تسلیم دشمن شدند. حتّی فرمانده اصلی نیروهای امام حسن (ع) نیز به معاویه پیوست. 🔸 از طرفی هم از جانب معاویه پیشنهاد صلح می‌آمد، لذا حضرت به جهت حفظ کیان شیعه مجبور شدند پیشنهاد صلح را بپذیرند با اینکه با پذیرش صلح، در معرض انواع جسارت‌ها از سوی شیعیان‌شان قرار گرفتند. 🔹 آن‌ها به حضرت می‌گفتند "یا مُذِلَّ المُؤمِنين وَ يا مُعِزَّ الكافِرين" تو کسی هستی که با پذیرش صلح، مؤمنین را ذلیل کردی و کفّار را عزیز گردانیدی! این در حالی است که خودِ سپاه حضرت با پیوستن به دشمن، شرایط را به نحوی رقم زد که آقا مجبور به پذیرش صلح شدند. 🔸 حتّی حضرت، بعدها با اینکه معاویه اکثر مفاد صلح‌نامه را نقض کرده بود و در زمان حیاتش، یزید را به عنوان خلیفه و جانشین بعد از خود تعیین نموده بود، با این حال نه امام حسن (ع) و نه امام حسین (ع) بعد از شهادت برادر بزرگوارش، هیچ‌گاه پیمان با معاویه را نقض نکردند و مهم‌ترین دلیلشان این بود که شیعیان، ماهانه از حکومت مواجب می‌گرفتند. 🔹 غرض، چون امام حسین (ع) می‌دانستند اگر در مدینه بمانند، جنگ و خونریزی می‌شود، لذا به جهت حفظ حرمت مدینه، مسجدالنّبی و به خصوص روضه و بقعه‌ی مبارک جناب رسول الله (ص)، به مکه رفتند. زیرا تربت مبارک جناب خاتم انبیاء (ص)، از کعبه هم أفضل و بالاتر است. 🔸 همچنین امام حسین (ع) در مکه هم نماندند چون اوّلاً کوفیان از ایشان دعوت کرده بودند تا به کوفه بیایند و ثانیاً حضرت می‌دانستند ماندن در مکه موجب جنگ و خونریزی می‌گردد و از آن جایی که مکه، بَلَد آمِن است و خداوند این شهر را شهر اَمن قرار داده است لذا راهی کوفه شدند. 🔹 امّا عبدالله بن زبیر که او نیز با یزید بیعت نکرده بود و به مکه رفته بود، همانجا ماند و بعد از شهادت امام حسین (ع)، بلافاصله در حجاز ادّعای خلافت کرد و اهل حجاز نیز با او بیعت کردند. همین مسأله باعث شد یزید ملعون به مدینه حمله کند و اهل آن را قتل عام نماید. همچنین در سال بعد از وقوع این فاجعه، به مکه حمله کرد و کعبه را توسط منجیق‌ تخریب نمود که در واقع، عامِل اصلی این فجایع، عبدالله بن زبیر بود. 🔸 امام حسین (ع) هم اگر در مکه می‌ماندند، همین حوادث پیش می‌آمد لذا حضرت مکه را نیز همچون مدینه ترک کردند و راهی کوفه شدند. 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌ السّلام ♦️ ♦️ جلسه بیست و سوم - شبِ بیست و ششمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت چهارم ⬇️⬇️ از دقیقه ۴۸ تا آخر 🔸 تمامی انبیاء، حریم مکّه را به عنوان بَلَد آمِن حفظ کرده بودند. پیغمبر اکرم (ص) و اهل‌بیت (ع) نیز به همین صورت عمل نمودند. 🔹 مرکز حکومت امام علی (ع) همچون ابوبکر و عمر و عثمان، ابتدا در مدینه بود امّا بعد از اینکه طلحه و زبیر و عایشه، همسر پیغمبر اکرم (ص)، غائله جَمَل را برپا کردند و حضرت برای دفع فتنه‌ی آنان، راهی بصره شدند، بعد از آن، دیگر به مدینه برنگشتند و کوفه را مرکز حکومت خود قرار دادند. 🔸 چون حضرت می‌دانستند اگر به مدینه برگردند، آنان دست‌بردار نخواهند بود و این‌بار به مدینه حمله‌ور می‌شوند لذا حضرت به جهت حفظ حرمت جناب رسول الله (ص)، به مدینه برنگشتند و راهی کوفه شدند. 🔹 بعد از شهادت حضرت، امام حسن (ع) ابتدا در کوفه بودند امّا زمانی که معاویه، حکومت را غصب کرد، حضرت به مدینه آمدند منتها در طیّ ده سالی که در مدینه بودند، هیچ اقدامی که موجب جنگ و خونریزی گردد، انجام ندادند و فقط سکوت نمودند. 🔸 مروان ملعون و دیگران به منبر می‌رفتند و به امام جسارت‌ها می‌کردند. همچنین امیرالمؤمنین (ع) را لعن می‌نمودند و سَبّ و دشنام می‌دادند. با این حال، حضرت سکوت می‌کردند که از مهم‌ترین دلایل سکوت امام حسن (ع)، حفظ حرمت جناب رسول الله (ص)، بقای شیعه و امامت بود. 🔹 بعد از شهادت امام حسن (ع)، امام حسین (ع) نیز ابتدا در مدینه بودند امّا همان‌طور که اشاره کردیم، حضرت مجبور شدند مدینه را ترک کنند و راهی مکه شوند. 🔸 بعد از ایشان، امام زين العابدين (ع) تقریباً در مدینه ماندند امّا سی و چهار سال سکوت کردند. به طور کلّی قیام با شمشیر، در روز عاشورا با افتادن امام حسین (ع) بر زمین، در هم شکست و دیگر هیچ‌یک از ائمه (ع) قیام نکردند و تنها سلاح ایشان، سلاح سکوت بود. 🔹 ائمه (ع) با سکوتشان، هم موجب بقای امامت شدند و هم شیعیان و حتّی همه‌ی مسلمانان را حفظ کردند. اهل سنّت بدانند اگر علی و اولاد علی (ع) نبودند، آن‌ها نیز باقی نمی‌ماندند و ریشه‌کن می‌شدند. 🔸 اشاره شد پیامبر اکرم (ص) فرمودند "إنَّ مِنكُم مَن يُقاتِلُ بَعدى عَلى التَّأويل" بعد از من، کسی از شما برای تأویل قرآن می‌جنگد "کَما قاتَلتُ عَلی التَّنزیل" همان‌گونه که من برای تنزیل قرآن جنگیدم که منظور همان ده سال مدینه است. 🔹 در ادامه آمده "فَسُئِلَ النَّبیُّ (ص) مَن هُوَ؟" از حضرت سؤال شد منظورتان چه کسی است که برای تأویل قرآن می‌جنگد؟ "فَقالَ هُوَ خاصِفُ النَّعل" حضرت فرمودند کسی که نعلین را وصله می‌زند. 🔸 آن‌ افراد بعد از شنیدن سخنان جناب رسول الله (ص)، هنگامی که از محضرشان خارج می‌شدند، یکدفعه امیرالمؤمنین (ع) را دیدند که مشغول وصله زدن نعلین‌شان بودند. امام باقر (ع) نیز در حدیثی فرمودند مراد از "خاصِفُ النَّعل" یعنی امیرالمؤمنین (ع). وَالْحمدُللهِ رَبّ الْعالَمین 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پویش درخواست برخورد با هتاکان به آمران به معروف و ناهیان از منکر https://farsnews.ir/my/c/191603
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا