eitaa logo
مدافعان ظهور
388 دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
4.4هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درسنامه مهدویت (جلد اول) 💥 📖 درس هفتم ⬅️شناخت امام زمان (عج) 👈(بخش چهارم) 🍃۲. نجات از مرگ جاهلی در روايات فراوانی وارد شده است: «هر كس از دنيا برود و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلی از دنيا رفته است». اين روايت در مورد شناخت و معرفت تمامی ائمه: صادق است؛ ولی در خصوص حضرت مهدی(عج) نيز رواياتی وارد شده است. ✳️معاوية بن وهب گويد: «شنيدم از امام صادق(ع) می‌فرمايد كه رسول خدا(ص) فرمود: «هر كس بميرد در حالی كه امام خودش را نمی ‏شناسد، به مرگ جاهلی مرده است». [۲۲۸] ✳️محمدبن عثمان عَمری گويد: از پدرم شنيدم كه می گفت: من در حضور ابومحمد حسن بن علی(ع) بودم. از آن حضرت درباره اين خبر ـ که زمين تا روز قيامت از حجّت خداوند بر خلقش خالی نيست و هر كس بميرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلی مرده است ـ پرسيده شد؛ فرمود: «به راستی اين درست است؛ چنان كه روز درست است». به او عرض شد:‌ای فرزند رسول خدا! حجّت و امام بعد از شما كيست؟ فرمود: «پسرم محمد؛ او امام و حجّت بعد از من است. هر كس بميرد و او را نشناسد، به مرگ جاهلی مرده است. آگاه باشيد برای او غيبتی است كه نادانان در آن سرگردان مي­شوند و اهل باطل در آن هلاك مي­گردند و كسانی كه برای آن، وقت معيّن كنند، دروغ مي­گويند. سپس خروج مي­كند و گويا به پرچم‌های سپيدی می‌نگرم كه بر بالای سر او در نجف كوفه در اهتزاز است». [۲۲۹] مرگ جاهلی؛ يعنی، مردنِ بدون شناخت خدا و رسول او . كسی كه امام زمان خود را نشناسد، در واقع از گمراهی زمان جاهليت ـ كه خدا و پيغمبر(ص) را نمی ­شناختند ـ خارج نشده است. بنابراين، اگر معرفت خدا و رسول او، به معرفت امام امام(عج) منتهی نشود، فايده ­ای برای انسان نخواهد داشت و او را دين دار نمي­كند. ✳️شخصی از امام صادق(ع) پرسيد: منظور از جاهليت، جهل مطلق و نسبت به همه چيز است يا فقط نشناختنِ امام است؟ آن حضرت فرمود: «جَاهِلِيةَ كُفْرٍ وَ نِفَاقٍ وَ ضَلَالٍ»؛ [۲۳۰] «منظور، جاهليت كفر و نفاق و گمراهی است». پس نتيجه عدم شناخت امام امام(عج) ، کفر و نفاق و گمراهی است. البته ممکن است نشناختن، در اثر عدم معرفی امام امام(عج) از سوی خدا باشد (بدون كوتاهی خود شخص). اين حالت «ضلال» ناميده می‌شود و مرادف با «استضعاف» است. در اين حالت، شخص مقصر نيست؛ ولی به هر حال از هدايت الهی و دين داری محروم گشته است. حالت كفر و نفاق مربوط به شخصی است كه برايش معرفی الهی صورت گرفته؛ ولی او در پذيرفتن آن كوتاهی كرده است. اين دو حالت دارد: يا انكار و عدم تسليم خود را به صراحت ابراز می‌دارد كه كفر ناميده می شود و يا آن را مخفی می‌دارد كه «نفاق» است. در هر سه صورت، شخص از مسير عبوديت خداوند، دور افتاده و عاقبت به خير نيست. پس شناخت و پيروی از اهل بيت عصمت و طهارت:، نه از باب تعبّد؛ بلکه به حکم عقل انسان است. چرا که انسان خداشناس راهی به سوی خدا ندارد؛ مگر از طريقی که خودِ خداوند قرار داده است. جز از اين راه، نمی تواند از رضا و خشم الهی آگاه شود. مراجعه مردم به ائمه اطهار:، از باب مراجعه نادان به دانا است. اين يک حکم عقلی است؛ همچنان که عاقل در امور مادّی و دنيوی خود، به دانا و متخصصِ آن مراجعه مي­کند، در امور معنوی و غير مادی نيز عقل همين گونه حکم مي­کند. [۲۳۱] 📚[۲۲۸] . الغيبة، ص ۱۲۹؛ كمال‏الدين و تمام النعمة، ج ۲، ص ۴۰۹، ح ۹. 📚[۲۲۹] . شيخ صدوق، كمال‏الدين و تمام النعمة، ج ۲، ص ۸۱، ح ۸. 📚[۲۳۰] . محمدبن يعقوب کليني، كافي،۱ ، ص۳۷۷. 📚[۲۳۱] . سيد محمد بني هاشمي، معرفت امام عصر(ع) ، ص۱۱۱. درسنامه مهدویت خدامراد سلیمیان ❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃ما از ازل اسیر پریشانےِ توییم 🍃دنبال دیـدن رُخ نـورانےِ توییم 🍂ما وَرشڪسته ایم،نگاهے،ترحّمے 🍂محتاج یڪ عطاے سلیمانےِ توییم 🍃ڪو خیمه اتـــ ڪه رو به حریمتـــ بیاوریم 🍃آوارۀ بـهـشـتـــ بـیـابـانـےِ تـویـیـم🌴 🌷اللّهم عجّل لولیّڪَ الفرج🌷
✅ داستان واقعی 💢برو به مردم بگو دعا کنند خدا فرجم را نزدیک کند ✍حجت الاسلام شیخ احمد کافی فرمودند یک نفر از رفقا از یزد نامه ای به من نوشته؛ آدم دینی خوبی است از عاشقان امام زمان است، از رفقای من است. در نامه چیزی نوشته که مرا چند روز است منقلب کرده؛ گرچه این پیغام خیلی به علما رسیده، به مرحوم مجلسی گفته به شیخ مرتضی انصاری گفته به شیخ عبدالکریم حائری گفته و... ، این بنده خدا نوشته من چهل شبِ چهارشنبه از یزد می آمدم مسجد جمکران، توسلی و حاجتی داشتم. شب چهارشنبه چهلمی، دو هفته قبل بود. در مسجد جمکران خسته بودم، گفتم ساعتی اول شب بخوابم، سحر بلند شوم برنامه ام را انجام بدهم. در صحن حیاط هوا گرم بود، خوابیده بودم یک وقت دیدم از در مسجد جمکران یک مشت طلبه ها ریختند تو، گفتم چه خبر است؟ گفتند آقا آمده. 🔺 من خوشحال دویدم رفتم جلو، آقا را دیدم اما نتوانستم جلو بروم. حضرت فرمودند: برو به مردم بگو دعا کنند خدا فرجم را نزدیک کند. به خدا قسم آی مردم دعاهایتان اثر دارد، ناله هایتان اثر دارد. خود آقا به مرحوم مجلسی فرموده: مجلسی به شیعه ها بگو برایم دعا کنند. هِی پیغام می دهد، به خدا دلش خون است. قربان غریبی ات شوم مهدی جان 📚 کتاب ملاقات با امام زمان در مسجد جمکران، ص۱۵۸ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸در جامعه مهدوی، «هجرت کردن»، رفتن و حرکت کردن اهمیت می‌یابد. محراب، گنبد و گلدسته، معماری و نقوش مساجد، ما را به هجرتِ مداوم از خود به سوی خدا می‌خوانند و متعالی شدن را از عموم مؤمنین طلب می‌کنند.. 🔰 نوعی حرکت است؛ حرکت از وضع موجود، به سوی آینده‌ای که وضعیت مطلوب ماست. در تفکر مهدوی، ما هر لحظه و هر آن در حال هجرت هستیم و از همین‌رو جامعه مهدوی را جامعه هجری می‌دانیم..✅
🔔بياد مولا به رسم ادب، اولین حاجت امروزمان را از خداوند رحمان، فرج منجی عالم را میخواهیم به حرمت دعای فرج آن حضرت : بسم الله الرحمن الرحيم اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ، وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم، فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ... و برای سلامتی محبوب اَللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا . الهی یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد یا عالیُ بِحَقِّ علی یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن یا قدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن عجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ صاحبَ العصرِ والزَّمان بحق حضرت زینب س 🌺 سلامتی و تعجیل در فرج آقا ... 🌺 @modafeanzuhur
متن زیر مطالعه شود 👇👇👇
مدافعان ظهور
1. برخی گفته اند: «شیعه هیچ دلیلی بر اثبات وجود امام زمان ندارد!» آیا این سخن صحیح است؟ در درسهای اب
وقف امام زمان .: 1. در درس گذشته بیان شد که دلیل هر مدعائی متناسب با همان مدعا است حال با توجه به این مطلب سوال می کنیم «متناسب ترین دلیل برای اثبات وجود امام زمان علیه السلام چیست؟» به دیگر سخن بهترین و کامل ترین راه برای اثبات وجود آن حضرت کدام است؟ 2. حق این است که بهترین راه برای اثبات وجود آن حضرت «رجوع به آیات و روایات قطعی» است. در خصوص وجود آن حضرت نمی توان با بهره وری از ابزارهای یک شیمیست یا فیزیکدان قضاوت نمود؛ نمی توان با تکیه بر قواعد علم ریاضی سخنی بر زبان راند؛ حتی نمی توان تمام جزئیات آن را با «عقل فلسفی» به کرسی نشاند بلکه کاملترین راه برای این امر بهرمندی از آیات قرآن کریم و روایات قطعی و مسلم اسلامی است. 3. مساله اثبات «وجود امام زمان» علیه السلام از این جهت نظیر مساله اثبات «جانشین پیامبر اسلام» صلی الله علیه و آله است. همانطور که در خصوص جانشین برحق آن حضرت کاملترین راه مراجعه به آیات و روایات است در خصوص اثبات این مساله نیز کاملترین راه رجوع به آیات و روایات است. 4. باید توجه داشت که آنچه گفته شد از «ارزش بحث در مورد امام عصر» علیه السلام نمی کاهد بلکه نگاه ما را نسبت به این مساله دقیق نموده و توقعات بی جایی که ممکن است در ابتدای امر داشته باشیم را از بین می برد. بنابراین تنها راه اثبات قطعی وجود امام زمان علیه السلام رجوع به آیات و روایات اسلامی است و در عین حال این امر نه تنها از ارزش بحث پیرامون آن حضرت نمی کاهد بلکه نگاه بحث کنندگان را به این مساله واقع بینانه تر و در عین حال دقیق تر می گرداند. به هر روی این مدعای مهم در درس های آینده بیشتر توضیح داده خواهد شد. این سوالات و سوالاتی دیگر در درس های بعدی پاسخ داده خواهند شد. @modafeanzuhur
درسنامه مهدویت (جلد اول) 💥 📖 درس هفتم ⬅️شناخت امام زمان (عج) 👈(بخش پنجم) ⁉️مهدی شخصی و مهدی نوعی بحث درباره مهدی شخصی و نوعی، ارتباط مستقيمی با موضوع شناخت حضرت مهدی(عج) دارد. لفظ «مهدی» مفهوم عامی دارد و به كار بردن آن به هر فردی كه خدا او را هدايت كرده باشد، جايز است. با اين مفهوم همه پيامبران و اوصيا: ، مهدی هستند و به كار بردن آن در حقّ شخص پيامبر(ص) و امير مؤمنان و ساير امامان: جايز است؛ زيرا همه مهدی و هدايت شده اند. حتی به كار بردن اين واژه درباره افراد ديگری كه در مكتب آن بزرگواران تربيت و هدايت يافته ­اند، جايز است. با اين حال روشن است كه مقصود از مهدی ـ كه بر زبان مبارك حضرت رسول (ص) جاری شده ـ يك عنوان خاص و لقبِ شخصی معيّن و عزيز است. پيامبر(ص) به ظهور او بشارت داده و مسلمانان را فراخوانده است كه در رديف منتظران ظهور او باشند. بر حسب اخبار معتبر، «مهدی» لقب موعود آخرالزمان است كه حتی تبار و اوصاف او در احاديث معتبر مورد اشاره قرار گرفته است. اين ويژگی ­ها بر هيچ کس، جز امام دوازدهم فرزند امام حسن عسكری(ع) قابل تطبيق نيست. لقب «مهدی» به اين معنا (مورد هدايت خدا و احيا كننده اسلام و پر كننده جهان از عدل و داد و...) نخستين بار در مورد آن حضرت به كار رفت و اين در عصر خود پيامبر(ص) انجام گرفت و مهدی به عنوان منجی و رهايی بخش معرفی شد. مهدويّت ـ به مفهوم نوعی ـ از هيچ يك از روايات نقل شده از پيامبر(ص) و امامان: قابل استفاده نيست. بر اساس اين برداشت، او فردی نامعيّن است که در زمانی مناسب­، زاده خواهد شد و جهان را پر از عدل و داد خواهد كرد. از نظر منطق و برهان، «نوعی بودن مهدی» باطل و نادرست است؛ چرا كه نقض غرض می‌شود! مقصود از قيام او، پركردن جهان از عدل و داد است؛ ولی نوعی بودن مهدی، جهان را از ظلم و ستم پر خواهد كرد. در اين صورت هر قدرتمند دروغ گويی، مي‏تواند ادعا كند كه مهدی است و به نام عدالت گستری، به جهان گيری بپردازد!! پس مدعيان مهدويّت بسيار خواهند شد و در هر زمان و مکانی، ممكن است چند تن، ادعای مهدی بودن كنند و عده ای ساده دل و نادان، گردِ ايشان جمع شوند و به ظلم و ستم بپردازند!! جنگ، سراسر زمين را فراگيرد و از خونريزی و فتنه و آشوب، آكنده گردد و... بنابراين، وجود مهدی نوعی، از نظر اجتماعی محال است. در اين صورت وعده‏ های قرآن و پيامبران باطل و دروغ بوده و يا وجود مهدی پس از ظهور، قابل انكار و ترديد خواهد بود؛ چون دليلی برای آنكه او مهدی موعود است، وجود ندارد! در تاريخ اسلام، ديده شده كه مدعيان مهدويّت، بسيار آمدند و رفتند؛ اما چه ‏خون‏ها كه نريختند چه ظلم‌ها و ستم‌ها كه نكردند! پس بايستی، مهدی، شخص معيّنی باشد كه شناختش، برای خلق آسان باشد و اشتباهی در تشخيص او رخ ندهد. آموزه «مهدی نوعی»، با اسلام منافات دارد؛ چون روايات متواتری وارد شده كه آن منجی موعود، شخصی معيّن و زنده است. از طرفی اين امر مستلزم آن است كه سال‏ها زمين، خالی از حجّت باشد و اين هم بر خلاف اصول و مبانی اسلام است. با اين حال، مدعيان مهدويّت، همگی از ميان مسلمانان برخاسته‏ اند؛ كسانی كه از اصول و مبانی اسلام خبر نداشته ‏اند و يا حقيقت را به مسلمانان نگفته بودند! 🖌ادامه دارد .... درسنامه مهدویت خدامراد سلیمیان ❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @modafeanzuhur