eitaa logo
مدافعان ظهور
389 دنبال‌کننده
10.3هزار عکس
3.9هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
خداقوت همراهان گرامی در ادامه مطالب مربوط به شیوه های دعوت به نماز با بخش پنجاه و یکم در خدمت شما بزرگواران هستیم امید که مورد عنایت و استفاده شما قرار بگیرد.
🔹 یکی دیگر از وظایف حاکمیت در رابطه با نماز بحث 《 تامین اعتبار》 است. 🔹 همان گونه که در میان ده ها هزار حدیث و آیه موضوع نماز بیشترین سهم را دارد، برای دعوت به نماز نیز باید بودجه ای بیش از بودجه موسیقی گردشگری ،تبلیغات حج، برنامه های عیدنوروز ،ورزش و مانند آن اختصاص داده شود. 1
🔹 نباید پس از ده ها سال تاسیس جمهوری اسلامی هزاران روستا حتی در ماه رمضان از داشتن روحانی محروم باشند. 🔹 نباید هزاران مسجد ساخته شده بدون روحانی باشد. نباید در هزاران مسجد ، به ویژه صبح ها بسته باشد. نباید توجه به تواشیح بیش از توجه به اذان باشد. 2
🔹 نباید امام جماعت های جوان دوره های مهارتی ندیده وارد کار شوند. نباید در سازمان های فرهنگی و دینی توجه به پژوهش ها بیش از اقامه نماز باشد. نباید به کارهای رسمی قناعت کرد. نباید منتظر دعوت مردم و تامین اعتبار از مرکز شد. 3
🔹 قرآن می فرماید: برای پیدا کردن یوسف ، تنها از یک در وارد نشوید بلکه از درهای مختلف وارد شوید . 🔹 ما اگر بخواهیم یوسف های جامعه را به مسجد دعوت کنیم باید افزون بر اخلاص و دلسوزی از امکانات و تجربه های دیگران خالصانه و مجدانه بهره بگیریم و به دنبال نان، نام ،آرم و آمار نباشیم. 4
🔹 در این راستا باید از چهره های علمی،سیاسی ، مذهبی و اجتماعی به طور عمومی و خصوصی ،رسمی و غیر رسمی یاری طلبید. 5
🔹 یکی دیگر از وظایف حاکمیت جلوگیری از هزینه های نا به جا است گاهی به اسم دین ، مذهب و شعائر مذهبی بودجه های کلان غیر ضروری در موارد غیر لازم هزینه می شود برای مثال ؛ در مناطقی مسجد های بسیار گران قیمت ساخته می شود ولی همین که به مناطق محروم می رسیم گفته می شود بودجه و بانی نیست. اگر در ساخت مسجد از این بودجه های گزاف جلوگیری شود هزاران مسجد ساده در مناطقی که مسجد ندارند ساخته می شود. 6
🔹 آنچه سبب دعوت به نماز می شود اخلاص، اتحاد،صفا،محبت،تفقد،تعلیم و تربیت ،اخلاق خوب نمازگزاران است نه مناره های بلند محراب های مجلل و مساجد اشرافی. البته ممکن است بانیان آن مساجد اشرافی به نام شعائر دینی کار خود را درست بدانند ولی فراموش نکنیم که قرآن کریم می فرماید: اسراف کاران کار خود را زیبا می پندارند.یونس : 12 7
🔹 ساخت مساجد کوچک ولی محکم، متعدد و در دسترس که بسیاری از آنها با یک بانی ساخته می شود و رنگ مردمی آن پر رنگ است بسیار مفیدتر است از مساجد مجلل و پرهزینه که ساخت آن سال ها طول می کشد در حالی که یک بانی ،نمی تواند آن را تمام کند و در دسترس همگان قرار ندارد با کمال تاسف رشد مسجد با رشد جمعیت در شهر و روستا هماهنگی ندارد. 8
🔹 باید همانگونه که در آپارتمان ها برای هر واحد یک پارکینگ در نظر گرفته می شود برای هر واحد یکی دو متر هم مکان نماز و مسجد در نظر گرفته شود تا هر آپارتمان نمازخانه یا مسجدی داشته باشد. 9
🔹 مسئولان می توانند در مجتمع ها یک واحد را بدون مالیات به مسجد اختصاص دهند. والسلام 10
💐معرفت مهدوی💐 ‌🌹رؤيت قلبی والاترین رؤيت🌹 ◀️ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺳﻪ ﻋﺎﻟﻢ ﻭﺟﻮﺩﯼ، ﺑﺮ ﻣﺎ ﻧﻈﺮ ﺩﺍﺭﺩ؛ﺩﺭ ﻣﻮﻃﻦ ﺣﺲ،ﺧﯿﺎﻝ ﻭ ﻣﻮﻃﻦ ﻗﻠﺐ. ◀️ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﻧﻈﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ ﺧﻮﺩ ﺟﻠﺐ ﮐﻨﺪ،ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺭ ﻣﻮﻃﻦ ﻗﻠﺐ – ﮐﻪ ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺮﯾﻦ ﻣﻮﻃﻦ ﺍﺳﺖ- ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺟﺬﺑﻪ ،ﻣﺤﺒﺖ،ﻋﺸﻖ ﻭ ﺣﺮﺍﺭﺕ،به او نظر ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ◀️ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻋﻘﻞ ﭘﺨﺘﻪ ﺷﺪﻩ- ﮐﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﻗﻠﺐ ﺍﺳﺖ- ﺩﺭ ﻣﺴﯿﺮ ﺣﺮﮐﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ،ﺣﺘﯽ ﺧﯿﺎﻟﺶ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺷﮑﻠﯽ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﺒﯿﻨﺪ،ﮐﺎﺭ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ. ◀️ﺍﻭ ﺷﻌﻮﺭ ﺍﻟﻬﯽ ﺟﺎﻣﻊ ﻭ  ﻓﻮﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﺍﯼ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺷﻌﻮﺭ ﺟﺎﻣﻊ،ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺭﺅﯾﺖ ﻗﻠﺒﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺮﮐﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ◀️ﺍﺑﻌﺎﺩ ﺭﯾﺰ ﻭ ﺩﺭﺷﺖ ﭼﻨﯿﻦ ﻓﺮﺩﯼ ،ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﮐﺎﻣﻞ ﺗﺤﺖ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﻻ‌ﻣﺮ ﻣﯽ ﭼﺮﺧﺪ. ◀️ﺑﺮﺍﯼ ﻓﻬﻢ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺣﺎﻟﺖ ﻓﺮﺩﯼ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺮ ﻣﻮﻃﻦ ﻗﻠﺐ ﺍﻭ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ،ﺑﺎ ﻓﺮﺩﯼ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺮ ﻣﻮﻃﻦ ﺧﯿﺎﻝ ﺍﻭ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ،ﺣﺎﻻ‌ﺕ ﺍﻭﻟﯿﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﻭﻟﯿﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ "ﻋﻨﺪ ﻣﻠﯿﮏٍ ﻣﻘﺘﺪﺭ"ﺍﻧﺪ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ. ◀️ ﺁﻥ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ "ﻋﻨﺪ ﺭﺑّﻬﻢ ﯾﺮﺯﻗﻮﻥ" ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺭﺍ ،ﺑﺎ ﺁﻥ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ "ﺟﻨﺎﺕ تجری ﻣﻦ ﺗﺤﺘﻬﺎ ﺍﻷ‌ﻧﻬﺎﺭ" ﻫﺴﺘﻨﺪ،ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﮐﻨﯿﺪ. ◀️ﺁﻥ ﮐﺲ ﮐﻪ ﻣﻘﺎﻣﺶ ﭼﻨﺎﻥ ﺑﺎﻻ‌ ﺭﻓﺘﻪ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺮ ﻗﻠﺒﺶ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ،ﺩﺭ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻡ"ﻋﻨﺪ ﻣﻠﯿﮏٍ ﻣﻘﺘﺪﺭ" ﺍﺳﺖ؛ﺍﻣﺎ ﺁﻥ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺭ ﻋﺎﻟﻢ ﺭﺅﯾﺎ ﻭ ﺧﯿﺎﻟﺶ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ،ﻧﻬﺎﯾﺘﺎً ﺩﺭ "ﺟﻨّﺎﺕٍ ﺗﺠﺮﯼ ﻣﻦ ﺗﺤﺘﻬﺎ ﺍﻷ‌ﻧﻬﺎﺭ" ﺍﺳﺖ. ◀️ﺍﻟﺒﺘﻪ ﯾﮏ ﻧﻮﻉ ﺭﺅﯾﺖ ﺣﺴﯽ ﯾﺎ ﺗﻮﺟّﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺭ ﻋﺎﻟﻢ ﺣﺲ ﻧﯿﺰ ﺩﺍﺭﯾﻢ،ﮐﻪ – ﭼﻨﺎﻥ ﮐﻪ ﺑﯿﺎﻥ ﺷﺪ- ﺍﻣﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﯾﺎ ماﻣﻮﺭﺍﻥ ﺧﺎﺻّﺶ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ. ◀️ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮﺍﯼ تعداد کمی ﺍﺯ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺧﻮﺩ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﺑﻪ ﺩﯾﺪﺍﺭ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺭﺩ،ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﮐﻢ ﺍﺳﺖ.
‌🌷امام مهدی شناسی 🌷 ❓در پاره ای از روایات آمده است که «هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است»حال پرسش این است که چراباید امام زمان خود را بشناسیم؟ 💠آنچه از روایات بدست می‌آید این است که شناخت امام عصر خود، سبب کامل شدن ایمان، محفوظ ماندن از گمراهی و انحراف، باعث عبادت و پرستش و دینداری می‌شود، چرا که پس از معرفت و سپس اطاعت و پیروی از امام زمان، موارد مذکور در پی خواهد آمد. 💠 به چند روایت در این زمینه اشاره می‌کنیم: 🍀۱- یکی از دو امام باقر و صادق علیهاالسّلام فرمود: بندۀ خدا مؤمن نباشد تا آنکه خدا و رسولش و همۀ ائمه و امام زمانش را بشناسد و در امورش به امام زمانش رجوع کند و تسلیمش باشد. سپس فرمود: چگونه ممکن است کسی امام آخر را (که امام زمان اوست) بشناسد و امام اوّل را نشناسد. (از این جهت معرفت همه ائمه در ایمان شرط کند که طریق شناختن همه امامان یکی است و امام لاحق به نص امام سابق شناخته گردد) 🍀۲- امام باقر علیه السّلام فرمود: تنها کسی خدای عزّوجلّ را شناسد و پرستش کند که هم خدا را بشناسد و هم امام از ما خاندان را، و کسی که خدای عزّوجلّ را نشناسد و امام از ما خاندان را نشناسد، غیر خدا را شناخته و عبادت کرده و... 🍀۳- امام باقر علیه السّلام فرمود: هر که دینداری خدای عزّوجلّ کند، بوسیله عبادتی که خود را در آن به زحمت افکند، ولی امام و پیشوائی که خدا معیّن کرده، نداشته باشد، زحمتش ناپذیرفته و خود او گمراه و سرگردان است و خدا اعمال او را مغبوض و دشمن دارد، حکایت او حکایت گوسفندی است که از چوپان و گله خود گم شده و تمام روز سرگردان می‌رود و برمی گردد و... بخدا سوگند! کسی که از این امّت باشد و امامی هویدا و عادل از طرف خدای عزّوجلّ نداشته باشد، چنین است گم گشته و گمراه است و اگر با این حال بمیرد با کفر و نفاق مرده است... 🍀۴- امام موسی کاظم علیه السّلام فرمود: امام حجّت بندگان است و هر که او را رها کند، گمراه می‌شود و هر که همراه او باشد، نجات می‌یابد و رستگار می‌شود. 🍀۵- پیامبر صلی الله علیه وآله فرمود: ای مردم! هر که بخواهد، در زندگی همانند من باشد و همانند من بمیرد، ولایت علی علیه السّلام را بپذیرد و از امامان پس از او پیروی کند. 📚گلبرگهای مهدوی ✍محمد جواد مهری ‌‌‌‌🌴🌴🌴🌴🌴🌴
🌹علامه حسن زاده آملی:انقلاب اسلامی ایران، بین الطلوعین حکومت جهانی امام زمان(عج) است. اگر ظهور دفعی واقع می شد، بشریت ظرفیت تحمل نور وجودی ایشان رانداشت.
💚 سالهاسٺ ڪہ دل منتظر یڪ خبر اسٺ جاده در حسرت پیدایی یڪ رهگذر اسٺ جمعہ ها صبر ڪنید،ندبہ ها نذر ڪنید شاید این جمعہ ڪہ میاید و ما منتظریم شاید این جمعہ ڪہ ما غافل از آن رهگذریم آید و شڪوه ڪند از این بی خبرے... صبح بخیر صاحب عزا✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حکایت بقیع حکایت غربت است، غربت اسلام ... و با کھ باید این راز را باز گفت؛ که اسلام ،در" مدینة‌النبي " از همه جا غریب‌تر است ... رحلت‌ پیامبر رحمت و مهربانی و فرزند کریمش امام‌ حسن مجتبی‌ علیه‌‌السلام تسلیت ...•🥀• 💠
...🌹 سلام وصلوات به نیابت از جمیع شهدا و رفتگان به محضر آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِىِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الاِْمامِ التَّقِىِّ النَّقِىِّ وَ حُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَْرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهیدِ صَلوةً کَثیرَةً تآمَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیآئِکَ .
🍀مؤلفه های انتظار 1) اعتقاد قلبى به ظهور حضرت مهدى عجل الله تعالی فرجه الشریف منتظر مؤمن باید یقین داشته باشه به این که حضرت مهدی روزى ظاهر میشه و جهان را پر از عدل مى کنه. 2) انتظار متحرک انتظار در اعتقاد شیعه داراى محتوائى اصلاحگر، تحرک آفرین و تعهدآورىه که عالى ترین و ارجمندترین نوع بندگى حق تعالى و در نتیجه برترین عمل و نیکوترین تلاش و جنبش مى باشه. 3) تکلیف گرایی در فرهنگ انتظار کسى که در چمنزار تکلیف قدم میذاره و از نظر قلبى منتظر مىشه در عمل هم به بایدها و نبایدها شرع مقدس احترام مىذاره. امام صادق علیه السلام است که مى فرماید: «هر کس خوش دارد، در شمار اصحاب قائم باشد باید در عصر انتظار، مظهر اخلاق نیک اسلامى باشد. چنین کسى اگر پیش از قیام قائم درگذرد، پاداش او همانند کسانى باشد که قائم را درک کنند و به حضور او برسند، پس (در دیندارى و تخلق به اخلاق اسلامى) بکوشید...». بحارالانوار، ج52، ص140
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اول ربیع الاول: هجوم به خانه وحي در اين روز اولين هجوم به خانه امير المؤمنين عليه السلام صورت گرفت. هنگامي كه امير المؤمنين عليه السلام متوجه غسل و كفن و دفن پيامبر صلي الله عليه و آله شد و غاصبين خلافت در سقيفه بودند، در شب چهارشنبه كه اول ربيع الاول بود بدن مبارك آن حضرت را دفن فرمود و طبق وصيت پيامبر صلي الله عليه و آله متوجه جمع آوري قرآن شد. آن حضرت فرموده بودند: «علي جان، تا سه روز از خانه خارج مشو و قرآن را جمع آوري كن. ..». (تفسير فرات: ص 398. در توحيد صدوق: ص 73 هفت روز و در امالي طوسي: ج 1، ص 263 نه روز است). در اين ايام، سه بار به منزل آن حضرت هجوم آوردند: بار اول در روز اول ربيع بود كه براي بيعت آمدند و آن حضرت فرمود كه قسم ياد كرده‌ام كه تا جمع قرآن تمام نشود از خانه بيرون نيايم و آنان بازگشتند. پس از آن امير المؤمنين شبها صديقه طاهره و حسنين عليهم السلام را بر در منازل اصحاب مي‌بردند و طلب ياري مي‌نمودند. (كتاب سليم: ص 128. احتجاج: ص 75 ،190) بار دوم هفت روز بعد از دفن پيامبر صلي الله عليه و آله بود كه زبير و عده‌اي ديگر در منزل امير المؤمنين عليه السلام جمع شده بودند . آن روز زبير شمشير كشيد تا عمر را بكشد. (توحيد صدوق: ص 73. احتجاج: ج 1، ص 111 95. بحار الانوار: ج 28، ص 321) بار سوم به منزل حضرت هجوم آوردند، و پس از آتش زدن در منزل و ضرب و جرح صديقه طاهره سلام الله عليها و كشتن حضرت محسن عليه السلام، امير المؤمنين عليه السلام را با دست بسته بيرون بردند. (كتاب سليم: ص 249 82. الكوكب الدري: ج 1، ص 194. الجمل: ص 117. كامل ابن اثير: ج 2، ص 326. تاريخ طبري: ج 3، ص 203) @modafeanzuhur