eitaa logo
مدافعان ظهور
389 دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
3.9هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur
سر درس امامت ۶۰ ولایت تکوینی امام در قرآن ۱ آصف بن برخیا با بهرمندی از بعضی از علم الکتاب توانست به ولایت تکوینی رسیده و به اذن الهی تخت بلقیس را در چشم به هم زدنی کیلومترها جا به جا نماید. اینک سوال این است: آیا غیر از او، کس دیگری در قرآن کریم دارای «علم الکتاب» دانسته نشده است؟ پاسخ مثبت است و لازم است به محضر آخرین آیه سوره رعد مشرف شویم. در این آیه خداوند متعال می فرماید: «کافران مى ‏گویند: تو رسول [خدا] نیستى. بگو: خداوند [به عنوان‏] گواه میان من و شما کافى است. و کسى که علم الکتاب به نزد اوست [بس است‏]» (رعد: ۴۳) اگر هر روز بهانه ‏اى مى‏ تراشند، هر زمان تقاضاى معجزه‏اى دارند و آخر کار هم باز مى‏گویند تو پیامبر نیستى! در پاسخ آنها بگو: «همین کافى است که دو کس میان من و شما گواه باشد یکى اللَّه و دیگرى کسی که علم کتاب نزد او است.» اما این چه کسی است که علم الکتاب نزد اوست در روایات متعددی (ر.ک: تفسیر برهان و نور الثقلین، ذیل آیه شریفه) این شخص به امیرالمومنین علیه السلام و فرزندان معصومش تطبیق شده است. برای نمونه: ابو سعید خدرى مى‏گوید از پیامبر درباره «قالَ الَّذِی عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْکِتابِ» (که در داستان سلیمان وارد شده است) سؤال کردم فرمود: «او وصى و جانشین برادرم سلیمان بود» عرض کردم: «قُلْ کَفى‏ بِاللَّهِ شَهِیداً بَیْنِی وَ بَیْنَکُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ» از چه کسى سخن مى‏گوید و اشاره به کیست فرمود: «او برادرم على بن ابى طالب است» (المیزان جلد ۱۱ صفحه ۴۲۷) جالب است که در روایات اهل سنت نیز این مساله وارد شده است و دانشمندانی مانند ابوحنیفه، ثعلبی، ابن مغازلی و … نیز «من عنده علم الکتاب» را بر امیر المومنین علیه السلام تطبیق نموده اند (ر.ک: تفسیر برهان، ج ۳، ۲۷۷) #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur
معرفی مدعی یمانی۳۳ ادعای مشاهده و دروغ احمدالحسن احمدالحسن از دیدار های مکرر با حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) در خواب و بیداری گفته است در حالی که ما از حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه) نامه ای داریم که ایشان در یکی از توقیعاتشان فرمودند: هر کس پیش از خروج سفیانی و صیحه آسمانی ادعایی کرد پس کذّاب است. حضرت چنین روزهایی را می دیدند که مدعیان دروغگویی پیدا می شوند که چنین مطلبی را فرمودند. پی نوشت: الاحتجاج جلد۲ ص۴۷۴ بحارالانوار جلد۵ ص۳۶۱ غیبه طوسی ص۳۹۵ #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur
یک راهکار مهم برای محک زدن شیعیان توسط حضرت زهرا(س) امروزه عرفانهای نوظهور و نسخه های عجیب و غریب از جانب عده ای عمامه به سر یا با ظاهر مذهبی برای کسانی که بدنبال سریعترین راه رسیدن به خدا هستند، غوغا میکند و بسیاری از آنها به مسیر ضلالت و گمراهی منتهی  می گردد. منتظر امام زمان(علیه السلام) میبایست حضرت زهرا(سلام الله علیها) را الگوی خود قرار دهد و انجام واجبات و ترک محرمات را بر هر چیزی مقدم نماید. علامه سید جعفر عاملی می نویسد:« تأکید های مکرر و مداوم پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله در گفتار و رفتار، به علاوه مقام و موقعیت حضرت زهرا علیه‌سلام سبب شد تا ایشان مورد مراجعه مردم باشند و از درجه و موقعیت خاصی برخوردار گردند. چنان که منزل ایشان پایگاه و پناهگاهی برای کسان زیادی بود که به آنجا رفت و آمد می کردند. علاوه بر زنان همسایه، دیگر بانوان مدینه نیز به آن حضرت مراجعه کرده و به منزلش رفت و آمد داشتند.»(۱) از جمله این مراجعات:مردی همسرش را فرستاد تا به نزد حضرت زهرا علیها‌سلام برود، و از ایشان بپرسد که آیا او از شیعیان و پیروان شما می باشد یا خیر؟ او به حضور حضرت آمد و چنین پاسخ شنید، که به شوهرت بگو: «اگر به آنچه به شما امر کرده ایم عمل کنی و از آنچه نهی کرده ایم دوری می کنی، از شیعیان ما هستی وگرنه خیر…»(۲) این جریانات اگر چه در منزل حضرت اتفاق می افتاد، و به ظاهر حضرت در منزل مستقر بود، اما نشان از پویایی حضرت در جامعه داشت. پی نوشتها: (۱)ماسا‌‌ه‌الزهرا(جعفر‌مرتضی‌العاملی)/ص۵۳ (۲)بحارالانوار/ج۶۸/ص۱۵۵ #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
📍آزمایش مردم . 📍امتحان کردن مردم یکی از سنت های خداوند است او بندگان خود را به اسباب گوناگون می آزماید تا میزان استواری شان در مسیر حق روشن شود. البته نتیجه ی امتحان برای خداوند معلوم است ولی در کوره آزمایش ها این بندگان هستند که ساخته می شوند و به جوهر وجود خود پی می برند. 💚امام کاظم علیه السلام می فرمایند: هنگامی که پنجمین فرزندم غایب شد مواظب دین خود باشید تا کسی شما را از آن بیرون نکند. برای صاحب این امر (امام مهدی عج) غیبتی خواهد بود که گروهی از پیروان او از عقاید خود دست بر میدارند. این غیبت آزمونی است که خداوند با آن بندگانش را می آزماید. . منبع: 1، صفه ی ۱۰۰ منبع حدیث: طوسی فصل 5 #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
SELE_20.mp3
4.01M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه0⃣2⃣ فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_21.mp3
7.26M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه1⃣2⃣ فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_22.mp3
6.24M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه2⃣2⃣ فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
AUD-20201229-WA0008.mp3
8.81M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه3⃣2⃣ فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_24.mp3
11.02M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه4⃣2⃣ فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_25.mp3
6.85M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه5⃣2⃣ فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_26.mp3
6.9M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه6⃣2⃣ فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_27.mp3
7.48M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه7⃣2⃣ فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_28.mp3
6.19M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه8⃣2⃣ فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_29.mp3
6.51M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه9⃣2⃣ فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_30.mp3
7.69M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه0⃣3⃣ فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
ده جلسه از فصل ششم از جلسه ۲۱ الی ۳۰
🔷نظام هستی به عدل و حجت قائم است • در هیچ عالَمی از عوالم و هیچ موطنی از مواطن،گفتاری و کرداری بدون حجّت و دلیل انجام پذیر نیست. و به فرموده جناب رسول الله ( صلی الله علیه و آله):"بالعدل قامت السماوات والأرض". نظام هستی، گردش این همه اجرام علوی و کهکشان ها و آفریده ها به عدل و حجت قائم اند و در کارند. درست در آدم و عالم اندیشه کن ببین آیا به قدر یک میکرون خلاف و انحراف در خلقت می توانی بیابی؟ 📘/ج ۳، #ص۵۴ علامه حسن زاده آملي 🌹
🔷‌امام صادق عليه السلام فرمودند: نزديک ترين و پسنديده ترين حالت بندگان به خداي تعالي آنگاه است که حجت خدا مفقود گردد و بر بندگان آشکار نباشد و مکانش را ندانند و در آن حال عالم باشند که حجتها و بيّنات الهي باطل نمي شود،در چنين زماني صبح و شام منتظر فرج باشيد، و سخت ترين خشم خداي تعالي بر دشمنانش آنگاه است که حجت خدا مفقود گردد و بر بندگان آشکار نباشد، و خداي تعالي مي داند که اوليايش شک نمي کنند و اگر مي دانست که آنان شک مي کنند حجتش را چشم برهم زدني از آنها غايب نمي کرد و آن بر سر بدترين مردم واقع شود. 📚 کمال الدين؛ ج۲ ، ص ۱۱ 🌸🌷🌸🌷🌸
‌🌿 ما مأمور به انتظاریم؛ ❓ یعنی چه؟ ‌ ⏪ انتظار به معنای مترصّد (چشم به راه و امیدوار) ‌بودن است. در ادبیّات نظامی یک‌ چیزی داریم به نام «آماده باش»؛ انتظار یعنی «آماده‌باش»! باید «آماده‌باش» باشیم. ‌ ⏪ انسان مؤمن و منتظر، آن‌کسی است که در حال «آماده‌باش» است. اگر امام شما که مأمورِ به ایجاد عدالت و استقرار عدالت در کلّ جهان است، امروز ظهور بکند، باید من و شما آماده باشیم. ‌ ⏪ این «آماده‌باش» خیلی مهم است؛ انتظار به این معنا است. انتظار به معنای بی‌‌صبری کردن و پا به زمین کوبیدن و چرا دیر شد و چرا نشد و مانند اینها نیست، انتظار یعنی باید دائم در حال «آماده‌باش» باشید. 🌴🌴🌴🌳🌳🌳
🔻مراسم گرامیداشت هفتمین روز ارتحال حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس سره) یک‌شنبه ۹۹/۱۰/۲۱ بعد از نماز مغرب و عشاء حرم حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) 🔸️ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی 📽 این مراسم به صورت زنده از شبکه قرآن، شبکه نور و رادیو معارف پخش خواهد شد 🏴
متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur
سر درس امامت ۶۱ ولایت تکوینی امام در قرآن ۲ گذشت که علت بهره مندی آصف بن برخیا از «ولایت تکوینی»، بهره مندی او از بخشی از علم الکتاب است. علاوه بر این در درس قبل نیز گذشت که بر اساس روایات متعدد امامان معصوم شیعه علیهم السلام مصداق «من عنده العلم الکتاب» در آیه ۴۳ سوره رعد هستند. بنابراین به روشنی می توان نتیجه گرفت که «ائمه معصومین نیز دارای ولایت تکوینی هستند» البته باید توجه نمود که ولایت تکوینی ائمه هدی به مراتب برتر از ولایت تکوینی امثال آصف است؛ زیرا به تعبیر قرآن بهرمندی آصف از علم الکتاب به صورت کامل نیست (عنده علم من الکتاب) اما بهره مندی ائمه معصومین علیهم السلام از تمام علم الکتاب است (عنده علم الکتاب). این مساله در برخی روایات مورد توجه قرار گرفته است. امام صادق علیه السلام در خصوص مقدار علم آصف نسبت به کتاب الهی فرمود: «به اندازه یک قطره آب نسبت به دریاى اخضر (بحر محیط)» پس از آن، حضرت آیه آخر سوره رعد را قرائت فرمود و از راوی پرسید: «آیا کسى که تمام علم کتاب را میداند بافهمتر است یا کسى که بعضى از آن را میداند؟» راوی گفت: بلکه کسى که تمام علم کتاب را میداند. آنگاه حضرت با دست اشاره بسینه‏اش نمود و فرمود: «بخدا تمام علم کتاب نزد ماست، بخدا تمام علم کتاب نزد ماست.» (اصول کافی، ج ۱، ص ۲۵۷) در روایت دیگری امام صادق علیه السلام علم آصف را با علم امامان معصوم مقایسه کرده می فرمایند: «نسبت علم کسى که مقدارى از علم کتاب دارد (یعنی آصف بن برخیا) به کسى که علم  تمام کتاب را دارد (یعنی ائمه معصومین) مانند مقداری از آب دریا است که یک پشه با بالهای خود بر می دارد در مقابل تمام دریا! امیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: تمام دانشى را که آدم از آسمان به زمین فرود آورد و همه امتیازات علمى پیامبران تا خاتم انبیاء در اختیار عترت پیامبر خاتم است.» (بحار الانوار، ج ۲۶، ص ۱۶۰) #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur
معرفی مدعی یمانی۳۴ مواظب سامری ها باشیم تمام مشکلات ما بخاطر دور شدن از فرهنگ قرآن است. اگر به داستان حضرت موسی (علیه السلام) که در قرآن از سوره بقره تا جزء سى ام ذکر شده است بنگیریم، یکی از نکات مهمی که باید هوشیارمان کند این است که راه برخورد حضرت موسی(علیه السلام) با فرعون، هامان، قارون و سامرى را به ما نشان می دهد. مى خواهد مغز و ذهن مسلمانان را با تکرار داستان حضرت موسى (علیه السلام) نسبت به حکومت ظالم  و سامری ها بدبین کند و اگر مانند اینها در جامعه اسلامی بوجود آمد، بر شما وظیفه و واجب است که آن را در هم بشکنید. این ذوق و سماع ما مجازى نبود این شوق و طرب که مى کنیم بازى نبود با بى خبران بگو که اى بى خردان بیهوده سخن به این درازى نبود ماجرای  سامرى که مرتب  قرآن تکرار مى کند، مى خواهد به ما یاد بدهد که بر شما واجب است با فرهنگ هاى انحرافى مبارزه کنید. جریان های انحرافی که یکی از آنها جریان یمانی است این روزها با مخلوط کردن روایات (که شناختش کار هر کسی نیست) عموم کاربران در فضای مجازی را  تحت عنوان دعوت و ظهور کرد و غیره شیعیان و دوست داران امام مهدی(عج) را  به شخصی دعوت می کنند که هیچ سنخیتی با سادات و فرزندان پیامبر(ص) نداشته اما خود را سیّد معرفی میکند و بجای ۱۲ امام ۲۴ مهدی داریم و صدها ادعای دروغ دیگر، اما نزدیکی و سنخیت این شخص با وهابیت و روایات اهل سنت و بعثی های عراق  اینقدر  زیاد است که میتوان این ضرب المثل را برایش بکار برد: “قسم حضرت عباس را باور کنم یا دم خروس را..؟! ” فعّالان مجازی و شیعیان و دوست داران اهلبیت(علیهم السلام) نباید ساکت باشند، بلکه باید موسى وار با فرهنگ هاى سامرى ساخته شده مبارزه کنند. سامرى قابل خرد شدن است، ولى قرآن و فرهنگ قرآن و روایات اهلبیت(علیهم السلام) خرد نمى شوند. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
آقا بیا به مجلسِ ما جانِ مادرت دل ها شده دوباره پریشانِ مادرت آقا بیا به مجلسِ ما جانِ مادرت روزی فاطمیه ی ما را زیاد کن دست شماست سفره ی احسان مادرت در فاطمیه بیعت خود تازه می کنیم تا که شویم باز مسلمان مادرت تصدیق می کنیم که تطهیرمان کنی شاید شویم سائل و مهمان مادرت وقتی برای آمدنت کم گذاشتیم گشتیم شیعیانِ پشیمان مادرت اِی مردِ انتقام کتک خورده ها ببین افتاده ایست پشتِ در خانه مادرت آبادتر شدند حرم های اهل بیت غیر از مزار خاکیِ پنهان مادرت #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur