eitaa logo
مدافعان ظهور
389 دنبال‌کننده
10.3هزار عکس
3.9هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صاحب عزای فاطمه آقا بیا-شعر مهدوی فاطمی صاحب عزای فاطمه آقا، بیا بیا بزم عزای فاطمه بر پا، بیا بیا بهر تسلی دل زینب دل حسین با ذوالفقار حضرت مولا، بیا بیا ای زائر همیشه ی آن قبر بی نشان بنما مزار فاطمه پیدا، بیا بیا تا آن که یک نظر به جمالت نظر کنم ما را کشانده ای به کجاها، بیا بیا در پشت درب خانه تو را کرده او صدا درمان درد ام ابیها ، بیا بیا بیت الحزان حضرت زهرا شده دلم آقا به جان حضرت زهرا، بیا بیا آقا بیا که کرببلایم شود نصیب اشک از فراق تو شده دریا، بیا بیا در کربلا نشسته به راه عمو دو چشم یک مشک پاره مانده ز سقا، بیا بیا یک عده هلهله، یک عده سوت و کف یک عده کوفیان به تماشا، بیا بیا شاعر: روح الله گائيني
گام عملی حضرت زهرا(س) در مسیر دفاع از ولایت همراهی با امام عصر(عج) علاقه وجودی همه افراد است و همه می گویند که امام زمان(عج) را دوست دارند و هر صبح دعا می کنند که خداوندا! ما را جزء یاران و حمایت کنندگان امام عصر(عج) قرار ده، که همه اینها در گفتار است و در دعا طلب می شود اما فردی هست که در این مسیر حرکت می کند و حضرت زهرا(س) اینگونه بودند و تنها نگفتند من عاشق امیرالمومنین(ع) و امام زمان خود هستم و دوست دارم یار ایشان باشم بلکه در این مسیر گام برداشتند.
غریب تر ز مادر تو فاطمه نبود جز ولای تو، بر لوح دل نگاری نیست به جز وصال تو در دیده انتظاری نیست… غریب تر ز مادر تو فاطمه نبود شبانه دفن شد و بهر او مزاری نیست بیا عیان نما قبر بی نشانش را که صبر رفته زکف، سینه را قراری نیست شاعر:سیدعباس صدرالدین
فراهم شدن بستر ظهور امام زمان(عج) با احیاء و توسعه فرهنگ فاطمی وجود نورانی ائمه معصومین(علیهم السلام) همگی امام بودند و بعد از شهادت هر امامی، فرزند بزرگوارشان به امامت می رسیدند اما دغدغه اهل بیت(ع)، برپایی حکومت اسلامی بوده است، دغدغه حضرت زهرا(س) برای امامت امیرالمومنین امام علی(ع) نبود زیرا ایشان امام بودند و حتی در آن 25 سال خانه نشینی هم امام(ع) بودند بلکه دغدغه حضرت زهرا(س) برای حکومت امیرالمومنین(ع) بود، برای آن بود که حاکم مسلمین، یک مسلمان واقعی باشد و اداره جامعه مسلمین به دست یک انسان کامل باشد. گر امروز بنا داریم بستر ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنیم باید فرهنگ فاطمی احیاء شود و توسعه پیدا کند.
چرا امام زمان فرمود فاطمه زهرا برای من الگوست؟ امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) می فرماید: «و فی إبنة رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله لی أسوة حسنة» «دختر رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله (فاطمه زهرا علیها السّلام) برای من، اسوه و الگویی نیکو است».(1) شیخ طوسی رحمه اللّه، در کتاب الغیبة خویش، قصّه مشاجره ابن ابی غانم قزوینی با جماعتی از شیعه، درباره امر جانشینی امام عسکری علیه السّلام، را نقل کرده است. ابن ابی غانم، به جانشینی برای حضرت امام عسکری، اعتقادی نداشت. عدّه ای از شیعیان، به حضرت نامه ای می نویسند و در آن، مشاجره ای را که میان ابن ابی غانم و جماعت شیعه ایجاد شده، یادآور می شوند. حضرت، در جواب نامه، به خطّ مبارک خود، بعد از دعا برای عافیت شیعیان از ضلالت و فتنه ها، و درخواست روح یقین و عاقبت به خیری آنان، و تذکر به اموری چند، می فرماید: «فاطمه زهرا، دختر رسول خدا، برای من، در این مسئله، الگوی خوبی است. در این که حضرت چه گفتار یا رفتاری از حضرت زهرا علیها السّلام، را سرمشق خویش قرار داده، احتمال های مختلفی بیان شده است. که در این جا، به سه مورد از آن ها اشاره می شود: 1- حضرت زهرا علیها السّلام، تا پایان عمر شریفشان، با هیچ حاکم ظالمی بیعت نکرد. حضرت مهدی علیه السّلام، هم بیعت هیچ سلطان ستمگری را بر گردن ندارد. 2- شأن صدور این نامه این است که برخی از شیعیان، امامت ایشان را نپذیرفته اند. حضرت می فرمایند: «اگر می توانستم و مجاز بودم، آن چنان می کردم که حق بر شما کاملا آشکار شود به گونه ای که هیچ شکی برای شما باقی نماند، ولی مقتدای من حضرت زهرا علیها السّلام است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur
سر درس امامت ۶۶ ولایت تکوینی امام در قرآن ۷ در دو درس پیشین گذشت که بر اساس روایات شیعه و سنی بین «عبادت خالصانه الهی» و «بهره مندی از ولایت تکوینی» رابطه مستقیم است و به همان میزان که بنده ای در عبادت حقیقی خدا سیر نماید و به خلوص برسد به اذن خدای متعال کار خدائی از او سر می زند. دقیقا به همین روی است که امیر المومنین علیه السلام فرمود: «منم علم خدا و منم قلب پرگنجایش خدا؛ و منم زبان گویای خدا؛ و منم چشم نظاره گر خدا؛ و منم همسایه ی خدا؛ و منم دست خدا.» (بحار الأنوار ،ج‏۲۴، ص ۲۰۰) جالب است که در منابع اهل سنت خلیفه دوم نیز این امر را بیان می کند زیرا هنگامی که برخی که به واسطه انجام گناهی توسط امیرالمومنین علیه السلام تعزیر شده بودند به او شکایت کردند گفت: «قد رای عین الله و ضرب ید الله؛ همانا چشم خدا دید و دست خدا زد.» (کنز العمال، ج ۵، ص ۴۶۲) حال لازم است به قرآن کریم بازگردیم؛ خدای متعال در آیه ۷۳ سوره مبارکه انبیاء یکی از ویژگی های امام را «عبادت» شمرده می فرماید: «وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّهً یَهْدُونَ بِأَمْرِنا … وَ کانُوا لَنا عابِدینَ» در درسهای ۲۴ تا ۲۷ از این ویژگی سخن گفتیم و مطالب مهمی را در خصوص آن مطرح نمودیم. اینک در این درس پس از بیان مقدمات پیشین، از این ویژگی برای اثبات «ولایت تکوینی» بهره می بریم. مساله کاملا روشن است زیرا اولا طبق آیه انبیاء برترین مقامات عبادت برای امامان معصوم علیهم السلام است و ایشان از ازل دارای این صفت شایسته بوده اند و ثانیا بر اساس روایات متعدد بین عبادت خالصانه الهی و بهره مندی از ولایت تکوینی رابطه مستقیم است بنابراین امام همانطور که برترین مقام را در بین «عبادت کنندگان» واجد است بالاترین درجه را در بین «صاحبان ولایت تکوینی» نیز داراست. بر اساس مباحث پیشین از چهار طریق ریشه ولایت تکوینی در امام را از منظر قرآن کریم تشریح نمودیم. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
مدعی یمانی متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur
معرفی مدعی یمانی۳۹ دیدگاه دوگانه احمدالحسن در مورد روایات اهل سنت احمد بصری بارها نظر خود را درباره استفاده از روایات اهل سنت گفته و تاکید بر آن داشته که استفاده از آن دسته از روایات صحیح نمی‏باشد. به عنوان مثال در کتاب توهم بی خدایی در خصوص عدم پذیرش روایات اهل سنت و نادرستی پذیرش آنها گفته است: «چگونه است که این گروه از شیعیان، نسبت به امر تقیه و قاعده “الرشد فی خلافهم” (راه درست در مخالفت با اهل سنت است)، که ائمه بر آن تاکید ورزیده اند غفلت کرده اند».(۱) البته این سخن درستی است که اهل بیت(ع) ما را از پذیرش و از استفاده روایات اهل سنت نهی فرموده‏اند. چنانچه در روایات آمده است: روایت اول: امام صادق(ع) فرمود: هر سخنی که موافق سخن اهل سنت باشد را کنار بگذارید و راه صحیح در مخالفت با اعتقاد آنان است.(۲) روایت دوم: هارون بن خارجه می‏گوید از امام صادق(ع) پرسیدم: ما به نزد اهل سنت می‏رویم و از آنان احادیث را می‏شنویم تا حجتی باشد بر ما برای آنان. امام(ع) فرمود: نزد آنان نروید و حدیث‏شان را نشنوید. لعنت خدا بر ملت‏های مشرک آنان باد. (۳) بنابراین اهل بیت(ع) نیز در مواجهه با روایات اهل سنت، در مقام مخالفت از استفاده و بکارگیری آن برای شیعیان بوده ‏اند. اما این موضوع نباید صرفا به گفتار ختم شده و در مقام عمل زیر پا گذاشته شود. هر چند احمد بصری در مقام گفتگو، خود را مخالف روایات اهل سنت می‏ داند، اما واقعیت این است که بیشترین استفاده از روایات اهل سنت را خود او داشته و چنانچه روایات اهل سنت را از سناریوی احمد بصری جدا کنید، چیزی برای گفتن نخواهد داشت. به عنوان نمونه به چند روایت که احمد بصری برای اثبات خود به آنها متمسک شده است اشاره می‏گردد: روایت اول: رسول خدا(ص):  زمانی که پرچم‏ های سیاه را دیدید که از سوی خراسان می ‏آیند، به سمت او بروید، هرچند که به صورت سینه خیز بر روی برف. پس همانا خلیفه خدا مهدی در میان آنان است.(۴) روایت دوم: فرزند عمر می‏گوید: روزی پیامبر اکرم(ص) دست علی(ع) را گرفت و فرمود: به زودی از نسل این مرد جوانی خروج می‏کند و دنیا را پر از عدل و داد می‏کند. زمانی که او را دیدید بر شما واجب است یاری جوان تمیمی که از مشرق می‏آید و او صاحب پرچم مهدی است.(۵) پی نوشتها: ۱)توهم بی خدایی، ص۱۷۵ و ۱۸۳. ۲)قال الصادق(ع): «دَعُوا مَا وَافَقَ القَوْمَ؛ فَإِنَّ الرُّشْدَ فِی‏ خِلَافِهِمْ‏»کافی، ج‏۱، ص۱۷. ۳)عَنْ هَارُونَ بْنِ خَارِجَهَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ الإمام الصادق(ع) إِنَّا نَأْتِی هَؤُلَاءِ الْمُخَالِفِینَ فَنَسْمَعُ مِنْهُمُ الْحَدِیثَ یَکُونُ حُجَّهً لَنَا عَلَیْهِمْ. قَالَ صلوات الله علیه: «لَا تَأْتِهِمْ وَ لَا تَسْمَعْ مِنْهُمْ لَعَنَهُمُ اللَّهُ وَ لَعَنَ مِلَلَهُمُ الْمُشْرِکَهَ».وسائل الشیعه، ج‏۲۱، ص۴۷۷. ۴)قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص): إِذَا رَأَیْتُمُ الرَّایَاتِ السُّودَ قَدْ أَقْبَلَتْ مِنْ خُرَاسَانَ فَائْتُوهَا وَ لَوْ حَبْواً عَلَى الثَّلْجِ فَإِنَّ فِیهَا خَلِیفَهَ اللَّهِ‏ الْمَهْدِیَ» احمدبن محمد، أحادیث المهدی(ع) من مسند أحمد بن حنبل، ص۵۵. ۵)أخرج الطبرانی فی الأوسط عن ابن عمر: أنّ النّبی صلّى اللّه علیه و آله أخذ بید علی فقال: «سیخرج من صلب هذا فتى یملأ الأرض قسطا و عدلا، فإذا رأیتم ذلک فعلیکم بالفتى التمیمی، فإنّه یقبل من قبل المشرق، و هو صاحب‏ رایه المهدی‏».سیوطى، عبد الرحمن بن ابى بکر، العرف الوردی فی أخبار المهدی(ع)، ص۹۹. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
SELE_51.mp3
7.04M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه1⃣5⃣فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_57.mp3
6.72M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه7⃣5⃣فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_52.mp3
5.87M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه2⃣5⃣فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_58.mp3
7.35M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه8⃣5⃣فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_53.mp3
6.39M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه3⃣5⃣فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_59.mp3
8.03M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه9⃣5⃣فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_60.mp3
7.88M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه0⃣6⃣فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_55.mp3
7.04M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه5⃣5⃣فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_54.mp3
6.06M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه4⃣5⃣فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_56.mp3
7.35M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه6⃣5⃣فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرثیه‌ای برای مادر خوبی ها 🎴 روایت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را از زبان درب چوبی خانه بشنوید. 🎧 پخش از ده ها کانال | هر روز یک قسمت
آوای مادرانه - قسمت سوم.mp3
8.14M
قسمت سوم با حال خوب گوش کنید. روایت آوای مادرانه ادامه دارد ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا