eitaa logo
مدافعان ظهور
389 دنبال‌کننده
10.3هزار عکس
3.9هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
AUD-20201229-WA0008.mp3
8.81M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه3⃣2⃣ فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_24.mp3
11.02M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه4⃣2⃣ فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_25.mp3
6.85M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه5⃣2⃣ فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_26.mp3
6.9M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه6⃣2⃣ فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_27.mp3
7.48M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه7⃣2⃣ فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_28.mp3
6.19M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه8⃣2⃣ فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_29.mp3
6.51M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه9⃣2⃣ فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
SELE_30.mp3
7.69M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه0⃣3⃣ فصل ششم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
ده جلسه از فصل ششم از جلسه ۲۱ الی ۳۰
🔷نظام هستی به عدل و حجت قائم است • در هیچ عالَمی از عوالم و هیچ موطنی از مواطن،گفتاری و کرداری بدون حجّت و دلیل انجام پذیر نیست. و به فرموده جناب رسول الله ( صلی الله علیه و آله):"بالعدل قامت السماوات والأرض". نظام هستی، گردش این همه اجرام علوی و کهکشان ها و آفریده ها به عدل و حجت قائم اند و در کارند. درست در آدم و عالم اندیشه کن ببین آیا به قدر یک میکرون خلاف و انحراف در خلقت می توانی بیابی؟ 📘/ج ۳، #ص۵۴ علامه حسن زاده آملي 🌹
🔷‌امام صادق عليه السلام فرمودند: نزديک ترين و پسنديده ترين حالت بندگان به خداي تعالي آنگاه است که حجت خدا مفقود گردد و بر بندگان آشکار نباشد و مکانش را ندانند و در آن حال عالم باشند که حجتها و بيّنات الهي باطل نمي شود،در چنين زماني صبح و شام منتظر فرج باشيد، و سخت ترين خشم خداي تعالي بر دشمنانش آنگاه است که حجت خدا مفقود گردد و بر بندگان آشکار نباشد، و خداي تعالي مي داند که اوليايش شک نمي کنند و اگر مي دانست که آنان شک مي کنند حجتش را چشم برهم زدني از آنها غايب نمي کرد و آن بر سر بدترين مردم واقع شود. 📚 کمال الدين؛ ج۲ ، ص ۱۱ 🌸🌷🌸🌷🌸
‌🌿 ما مأمور به انتظاریم؛ ❓ یعنی چه؟ ‌ ⏪ انتظار به معنای مترصّد (چشم به راه و امیدوار) ‌بودن است. در ادبیّات نظامی یک‌ چیزی داریم به نام «آماده باش»؛ انتظار یعنی «آماده‌باش»! باید «آماده‌باش» باشیم. ‌ ⏪ انسان مؤمن و منتظر، آن‌کسی است که در حال «آماده‌باش» است. اگر امام شما که مأمورِ به ایجاد عدالت و استقرار عدالت در کلّ جهان است، امروز ظهور بکند، باید من و شما آماده باشیم. ‌ ⏪ این «آماده‌باش» خیلی مهم است؛ انتظار به این معنا است. انتظار به معنای بی‌‌صبری کردن و پا به زمین کوبیدن و چرا دیر شد و چرا نشد و مانند اینها نیست، انتظار یعنی باید دائم در حال «آماده‌باش» باشید. 🌴🌴🌴🌳🌳🌳
🔻مراسم گرامیداشت هفتمین روز ارتحال حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس سره) یک‌شنبه ۹۹/۱۰/۲۱ بعد از نماز مغرب و عشاء حرم حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) 🔸️ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی 📽 این مراسم به صورت زنده از شبکه قرآن، شبکه نور و رادیو معارف پخش خواهد شد 🏴
متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur
سر درس امامت ۶۱ ولایت تکوینی امام در قرآن ۲ گذشت که علت بهره مندی آصف بن برخیا از «ولایت تکوینی»، بهره مندی او از بخشی از علم الکتاب است. علاوه بر این در درس قبل نیز گذشت که بر اساس روایات متعدد امامان معصوم شیعه علیهم السلام مصداق «من عنده العلم الکتاب» در آیه ۴۳ سوره رعد هستند. بنابراین به روشنی می توان نتیجه گرفت که «ائمه معصومین نیز دارای ولایت تکوینی هستند» البته باید توجه نمود که ولایت تکوینی ائمه هدی به مراتب برتر از ولایت تکوینی امثال آصف است؛ زیرا به تعبیر قرآن بهرمندی آصف از علم الکتاب به صورت کامل نیست (عنده علم من الکتاب) اما بهره مندی ائمه معصومین علیهم السلام از تمام علم الکتاب است (عنده علم الکتاب). این مساله در برخی روایات مورد توجه قرار گرفته است. امام صادق علیه السلام در خصوص مقدار علم آصف نسبت به کتاب الهی فرمود: «به اندازه یک قطره آب نسبت به دریاى اخضر (بحر محیط)» پس از آن، حضرت آیه آخر سوره رعد را قرائت فرمود و از راوی پرسید: «آیا کسى که تمام علم کتاب را میداند بافهمتر است یا کسى که بعضى از آن را میداند؟» راوی گفت: بلکه کسى که تمام علم کتاب را میداند. آنگاه حضرت با دست اشاره بسینه‏اش نمود و فرمود: «بخدا تمام علم کتاب نزد ماست، بخدا تمام علم کتاب نزد ماست.» (اصول کافی، ج ۱، ص ۲۵۷) در روایت دیگری امام صادق علیه السلام علم آصف را با علم امامان معصوم مقایسه کرده می فرمایند: «نسبت علم کسى که مقدارى از علم کتاب دارد (یعنی آصف بن برخیا) به کسى که علم  تمام کتاب را دارد (یعنی ائمه معصومین) مانند مقداری از آب دریا است که یک پشه با بالهای خود بر می دارد در مقابل تمام دریا! امیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: تمام دانشى را که آدم از آسمان به زمین فرود آورد و همه امتیازات علمى پیامبران تا خاتم انبیاء در اختیار عترت پیامبر خاتم است.» (بحار الانوار، ج ۲۶، ص ۱۶۰) #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur
معرفی مدعی یمانی۳۴ مواظب سامری ها باشیم تمام مشکلات ما بخاطر دور شدن از فرهنگ قرآن است. اگر به داستان حضرت موسی (علیه السلام) که در قرآن از سوره بقره تا جزء سى ام ذکر شده است بنگیریم، یکی از نکات مهمی که باید هوشیارمان کند این است که راه برخورد حضرت موسی(علیه السلام) با فرعون، هامان، قارون و سامرى را به ما نشان می دهد. مى خواهد مغز و ذهن مسلمانان را با تکرار داستان حضرت موسى (علیه السلام) نسبت به حکومت ظالم  و سامری ها بدبین کند و اگر مانند اینها در جامعه اسلامی بوجود آمد، بر شما وظیفه و واجب است که آن را در هم بشکنید. این ذوق و سماع ما مجازى نبود این شوق و طرب که مى کنیم بازى نبود با بى خبران بگو که اى بى خردان بیهوده سخن به این درازى نبود ماجرای  سامرى که مرتب  قرآن تکرار مى کند، مى خواهد به ما یاد بدهد که بر شما واجب است با فرهنگ هاى انحرافى مبارزه کنید. جریان های انحرافی که یکی از آنها جریان یمانی است این روزها با مخلوط کردن روایات (که شناختش کار هر کسی نیست) عموم کاربران در فضای مجازی را  تحت عنوان دعوت و ظهور کرد و غیره شیعیان و دوست داران امام مهدی(عج) را  به شخصی دعوت می کنند که هیچ سنخیتی با سادات و فرزندان پیامبر(ص) نداشته اما خود را سیّد معرفی میکند و بجای ۱۲ امام ۲۴ مهدی داریم و صدها ادعای دروغ دیگر، اما نزدیکی و سنخیت این شخص با وهابیت و روایات اهل سنت و بعثی های عراق  اینقدر  زیاد است که میتوان این ضرب المثل را برایش بکار برد: “قسم حضرت عباس را باور کنم یا دم خروس را..؟! ” فعّالان مجازی و شیعیان و دوست داران اهلبیت(علیهم السلام) نباید ساکت باشند، بلکه باید موسى وار با فرهنگ هاى سامرى ساخته شده مبارزه کنند. سامرى قابل خرد شدن است، ولى قرآن و فرهنگ قرآن و روایات اهلبیت(علیهم السلام) خرد نمى شوند. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
آقا بیا به مجلسِ ما جانِ مادرت دل ها شده دوباره پریشانِ مادرت آقا بیا به مجلسِ ما جانِ مادرت روزی فاطمیه ی ما را زیاد کن دست شماست سفره ی احسان مادرت در فاطمیه بیعت خود تازه می کنیم تا که شویم باز مسلمان مادرت تصدیق می کنیم که تطهیرمان کنی شاید شویم سائل و مهمان مادرت وقتی برای آمدنت کم گذاشتیم گشتیم شیعیانِ پشیمان مادرت اِی مردِ انتقام کتک خورده ها ببین افتاده ایست پشتِ در خانه مادرت آبادتر شدند حرم های اهل بیت غیر از مزار خاکیِ پنهان مادرت #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur
معرفی مدعی یمانی۳۵ تقلید از علما، دستور امام حسن عسکری(ع) این روزها سیاه نمایی برخی جریانها و فرق انحرافی در خصوص علما و تقلید از علمای شیعه در فضای مجازی زیاد دیده می شود.(جریانهایی مثل مدعی دروغین یمانی-احمدبصری، و منصور هاشمی خراسانی و …) لازم دانستیم چند مورد از دلایل شیعه برای تقلید و مراجعه به علما را تقدیم نماییم. “تقلید”، مراجعه ‏ى غیر متخصّص، در یک امر تخصّصى، به متخصص آن مى باشد. و مهمترین دلیل بر لزوم تقلید در مسایل دینى، همین نکته عقلایى است که انسان غیر متخصّص باید در مسایل تخصّصى به متخصّص آن مراجعه نماید.البته آیات و روایات نیز به لزوم تقلید توجه کرده اند و بیان می دارند که: «فاسئلوا أهل الذکر إن کنتم لا تعلمون»؛ اگر چیزى را نمى دانید از عالمان سؤال کنید.(قرآن، سوره نحل، آیه ۴۳) امام صادق(علیه السلام)فرمودند: «العلماءُ ورثهُ الانبیاء»؛ علما وارثان انبیا و پیامبران الهى هستند (کافی ج۱،ص۱۳۳) امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام از قول پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله نقل می‌کنند که سه بار فرمودند: «اللّهم ارحَم خُلفایى؛ خدایا جانشینان مرا مورد رحمت خود قرار ده!»؛ پرسیدند: جانشینان شما چه کسانى هستند؟ فرمودند : «اَلَّذینَ یَأتُونَ بَعدى وَ یَروُونَ حَدیثى وَ سُنَّتى»؛ کسانى که بعد از من مى‌آیند، حدیث مرا روایت مى‌کنند و سنّت مرا به مردم مى‌رسانند. (معانی الأخبار، شیخ صدوق ،ص ۳۷۵). امام حسن عسکری علیه‌السلام که امّت را به تکالیف دوران غیبت آشنا و تعلیم می‌نمودند، فرمودند که عوام (مردم) به فقها مراجعه کنند و از آنان تقلید کنند: «فَأمَّا مَن کانَ مِن الفُقَهاءِ صائناً لنفسِهِ حافِظاً لِدینِهِ مُخالِفاً على‏ هَواهُ مُطِیعاً لأمرِ مَولاهُ فلِلعَوامِّ أن یُقَلِّدُوهُ، وذلکَ لا یکونُ إلّا بَعضَ فُقَهاءِ الشِّیعَهِ لا جَمیعَهُم»؛ اما هر فقیهى که خویشتندار و نگاهبان دین خود باشد و با هواى نفْسش بستیزد و مطیع فرمان مولایش باشد، بر عوام است که از او تقلید کنند و البته این ویژگی‌ها را تنها برخى فقهاى شیعه دارا هستند، نه همه‌ی آنها.(وسایل ج۱۸-ص۹۴و ۹۵) و مانند همین حدیث از امام صادق علیه‌السلام نقل شده است. و همچنین امام زمان علیه‌السلام فرمودند که در زمان غیبت من که دسترسی به من ندارید، به فقها مراجعه کنید، چون حجت هستند از ناحیه‌ی من بر شما: «و اَمّا الحَوادِثُ الواقِعَهُ فَارُجِعُوا فیها اِلى رُواهِ اَحادیثِنا فَأِنَّهُمْ حُجَّتى عَلَیْکُمْ وَاَنَا حُجَّهُ اللّهِ عَلَیْهِم… »؛ امّا حوادث جدیدى که اتفاق مى‌افتد، درباره آن‌ها به راویان حدیث ما رجوع کنید! زیرا آن‌ها حجّت من بر شمایند و من حجت خدا بر آن‌ها هستیم. (کمال الدین و تمام النعمه ، شیخ صدوق ، ص ۴۸۵) پس هر کس بگوید نیاز نیست در زمان غیبت کبری تقلید کنید و روایاتی که در خصوص بعضی از علما (که در هر زمانی هم عالم فاسد بوده) را به همه ی علما نسبت دهد، یا جاهل است و یا واقعاً مغرض است و مأمور است تا در اذهان عمومی شیعیان پیچیدگی(اعوِجاج)ایجاد نماید و یک اسلام و تشیع موهوم، خیالی، رها و قطع شده از امام، فقه و فقاهت را ترویج دهد. همه ی علما و فقهایی که دارای مشخصات بیان شده در روایت امام صادق و امام حسن عسکری (علیهماالسلام) باشند، نایبان عام و بر حق امام عصر علیه السلام بوده و هستند و خواهند بود. هوشیار باشیم… #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur
مظلومیت از اشتراکات حضرت زهرا و حضرت مهدی(علیهم السلام حضرت زهرا (س) مظلومه هست و حضرت مهدی(عج) مظلوم است. در زیارات حضرت زهرا می خوانیم: السَّلَامُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمَظلُومَة(1)  حضرت علی(ع) در ترسیم مظلومیت همسرش فرمود: إِنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ ص لَمْ تَزَلْ مَظْلُومَةً مِنْ حَقِّهَا مَمْنُوعَة(2) فاطمه دختر پیامبر(ص) همواره ستم دیده و از حق خود محروم بود. حضرت علی(ع) در ترسیم مظلومیت و غربت فرزندش مهدی(عج) نیز می­فرماید: صَاحِبُ هَذَا الْأَمْرِ الشَّرِیدُ الطَّرِیدُ الْفَرِیدُ الْوَحِیدُ (3) صاحب این امر ، همان رانده شده دور شده یگانه و تنها است.   پ ن: 1 .من لا یحضره الفقیه ، ج 2، ص 572 2 . بحارالانوار 43 209 باب 7 3. بحارالانوار 51 120 باب #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur
سر درس امامت ۶۲ ولایت تکوینی امام در قرآن ۳ تا بدین جا روشن شد که اولا قرآن ولایت تکوینی را به رسمیت می شناسد، ثانیا این امر را علاوه بر پیامبران در انسانهای که رتبه ای پایین تر از ایشان دارند نیز محقق می داند (مراد همان آصف بن برخیا است) و ثالثا علاوه بر این بر اساس آخرین آیه سوره رعد برترین مرتبه ولایت تکوینی را برای امامان معصوم به واسطه بهره مندی ایشان از تمام علم الکتاب ثابت می داند. حال می توانیم با بازگشت به آنچه در دروس ابتدائی مطرح کردیم نکته دیگری را به نکات فوق بیفزائیم و از طریق دیگری ولایت تکوینی را برای امامان معصوم از منظر قرآن کریم اثبات نمائیم. توضیح اینکه در درسهای ۷ و ۸ از طریق آیات قرآن ثابت کردیم که مقام امامت برتر از مقام نبوت است چرا که بر اساس آیه ۱۲۴ سوره بقره، ابراهیم علیه السلام که از انبیای مقرب الهی بود این مقام را در سنین پیری و پس از سالها بندگی نمودن و سرفراز از امتحانات الهی بیرون آمدن به دست آورد. (برای توضیح بیشتر به درس ۷ و ۸ مراجعه شود) حال می گوییم: «وقتی ولایت تکوینی در انبیاء و انسانهای پائین رتبه تر از ایشان وجود دارد به یقین در «امام» که مقامی بس برتر از انبیاء دارد نیز وجود خواهد داشت.» چگونه می شود که افرادی که از پیامبران پایین ترند بر اثر بندگی خدا و رعایت حدود الهی به مقام ولایت تکوینی برسند اما خود پیامبران و بالاتر از ایشان امامان از این مقام محروم باشند؟ آیا در این صورت لازم نیست که فروتران از انبیاء و امامان فراتران از ایشان باشند؟ بنابراین اثبات ولایت تکوینی برای انبیاء و افراد فروتر از ایشان در قرآن به نحوی ما را به وجود ولایت تکوینی در امامان معصوم نیز منتقل می سازد. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
مدافعان ظهور
#امام_شناسی سر درس امامت ۶۲ ولایت تکوینی امام در قرآن ۳ تا بدین جا روشن شد که اولا قرآن ولایت
با سلام در متن آنجا که آمده برای توضیح بیشتر به درس ۷و۸ مراجعه شود با جستجو کنید کل درس بالا میاد.
چراغ راه.pdf
2.93M
📌 | وصیت‌نامه حضرت آیت الله مصباح یزدی که لحظاتی دیگر در مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال ایشان قرائت خواهد شد 🏴 @mesbahyazdi_ir
متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur
معرفی مدعی یمانی۳۶ احمدالحسن و دزدی از روایات احمد بصری در کتاب خود(۱) در پاسخ به سؤالی درباره شخصیت یمانی، روایتی را از کتاب بشاره الاسلام نقل کرده و با استدلال به آن مدعی می ­شود که خودش جانشین امام زمان عج (خلیفه المهدی) است:قال رسول الله ص: ثم ذکر شاباً فقال إذا رأیتموه فبایعوه فإنه خلیفه المهدی اما در همین کتاب بشاره الاسلام منبع روایت را کتاب عُقد الدُرَر فی أخبار المنتظر (۲)، باب ۴ فصل ۴ می آورد که  چنین آمده است: عن ثوبان رضی الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله علیه و سلم:…. ثم ذکر شیئا، فقال: «اذا رأیتموه فبایعوه: ولو حبواً علی الثلج، فانه خلیفه الله المهدی. ترجمه کامل روایت:رسول خدا (ص) …. سپس رسول اکرم چیزی گفت و پس از آن فرمود وقتی او را دیدید با او بیعت کنید حتى اگر مجبور باشید چهاردست و پا بر روی برف و یخ راه بروید چرا که او جانشین خدا، مهدی عج است(۳). بنابر این آنچه در عُقد الدُرَر آمده است حاوی واژه «شیئاً» (چیزی) است و نه «شاباً»، و عبارت خلیفه الله المهدی «جانشینِ خداوند، مهدی ع» است و نه خلیفه المهدی «جانشینِ مهدی ع». صاحب عُقد الدُرَر نیز خود، این حدیث را از کتاب المستدرک علی الصحیحین» تالیف حاکم نیشابوری گرفته است که در مستدرک حاکم هم این روایت با عبارت شیئا و خلیفه الله المهدی آمده است. با مطالعه دقیق این روایت از منبع اصلی آن درمیابیم که این روایت هیچ دلالتی با احمد بصری ندارد و مربوط به خود حضر حجت (عج) است  اما نکته دیگر این است که مدعی یمانی دزدی از روایت میکند و خود را مصداق روایت میداند و حتی اگر نگوییم از روایت دزدیده است، بی سوادی و نا آگاهی احمد بصری مشخص می‌شود چرا که این مسئله نشان میدهد تا چه اندازه این شخص نسبت به روایات بی اطلاع است که از اصل این روایت هیچ چیزی نمیداند. پی نوشت: ۱)المتشابهات، احمد الحسن، ج۴، س۱۴۴ ۲)نوشته یوسف بن یحیی مقدسی شافعی سلمی (متوفی ۶۸۵ هـ ) ۳)عن ثوبان رضی الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله علیه و سلم:یقتل عند کنزکم ثلاثه کلهم ابن خلیفه ثم لا یصیر الى واحد منهم، ثم تطلع الرایات السود من قبل المشرق فیقتلونهم قتلا لم یقتله قوم» ثم ذکر شیئا، فقال: «اذا رأیتموه فبایعوه: ولو حبواً علی الثلج، فانه خلیفه الله المهدی رسول خدا ص فرمود سه تن که هر سه فرزند خلیفه باشند، در دوران زمامدارى شما بر سر ریاست دنیوى کشته مى‌شوند سپس زمام کار به هیچ یک از آنان نمی­رسد. آنگاه بیرق هاى سیاه از جانب مشرق زمین نمایان مى‌شود (واهل فتنه) را آن چنان مى‌کشند که تا آن زمان هیچ قومى را بدان سان نکشته باشند. سپس رسول اکرم چیزی گفت و پس از آن فرمود وقتی او را دیدید با او بیعت کنید حتى اگر مجبور باشید چهاردست و پا بر روی برف و یخ راه بروید چرا که او جانشین خدا، مهدی عج است.(عُقد الدُرَر فی أخبار المنتظر، باب ۴ فصل ۴) #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur
سر درس امامت ۶۳ ولایت تکوینی امام در قرآن ۴ تا بدین جا از دو طریق ریشه های ولایت تکوینی امامان معصوم را در قرآن کریم تبیین نمودیم ابتدا از بهرمندی ایشان از تمام علم الکتاب گفتیم و ولایت تکوینی وسیع و گسترده ای برای آنان تصویر نمودیم و پس از آن با توجه به برتری مقام ایشان از انبیاء و افراد مادون انبیاء ولایت تکوینی را در ایشان نیز مطرح کردیم اینک طریق سومی برای تبیین ولایت تکوینی در قرآن کریم را تبیین می نمائیم. در درسهای پیشین که در خصوص «هدایتگری امام» سخن گفتیم ثابت کردیم که از منظر قرآن یکی از ویژگی های امام «هدایت تکوینی» است؛ امام با بهره مندی از مقام امامت صرفا راه را از چاه نمی نمایاند (هدایت تشریعی) بلکه هر ماموم و هر شیعه ای را از ابتدا تا انتهای مسیر سعادتش همراهی می نماید و لحظه ای از او جدا نمی شود، اوست که به اذن الهی با تصرف در عوالم وجود لحظه لحظه امور شیعیانش را مراقبت می نماید و آنها را در مسیر سعادت بالا می کشد و تا قله های نیک فرجامی همراهی می نماید. (برای توضیح بیشتر این مدعا و اثبات آن به درسهای ۱۷ تا ۲۰ مراجعه شود) حال می گوییم اگر دقت شود مشخص می شود که «هدایت تکوینی» خود یکی از شئونات و تجلیات «ولایت تکوینی» است. زیرا این هدایت تحقق امری خارق العاده است که به اذن الهی از غیر امام امکان سر زدن ندارد؛ بنابراین این امر بدون بهره مندی از ولایت تکوینی صورت نمی پذیرد بنابراین می توان گفت قرآن با اثبات «هدایت تکوینی» برای امام، در حقیقت «ولایت تکوینی» امام را نیز اثبات می نماید. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur