eitaa logo
مدافعان ظهور
393 دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.8هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃امام صادق (عليه السلام): ♦️شايسته نيست مؤمن در مجلسى بنشيند كه در آن گناه مى شود و او توانايى تغيير دادن آن را ندارد. 📚الكافى ، ج 2 ، ص 374 . شهادت رئیس مذهب جعفری، حضرت امام صادق(علیه السلام) تسلیت باد 🏴
‌🌿خوشی واقعی در زمان مرگ ◀️در دعای «یا ذالمنن السابغه» از خداوند تقاضا می‌کنیم:«وَ أَمِتْنِی مَسْرُورا»؛«مرا در حالیکه مسرور و خوشحال هستم بمیران.» ◀️کسی که در زمان مرگ دستش به دامان امام زمان عجّل‌الله‌فرجه برسد، به خوشی و سرور واقعی رسیده است. ◀️اگر هنگام مرگ چشممان به جمال بی‌مثال امام‌مان روشن شود، به راحتی از دنیا و ما فیها قطع تعلق می‌کنیم و با خوشی و لذت از این عالم چشم می‌بندیم. 🍃💧🍃
🌷امام مهدی شناسی ۷۵۲🌷 🌿شرح دعای امام رضا علیه السلام🌿 🔶‌«لَا عِوَجَ فِیهِ وَ لَا بِدْعَةَ مَعَهُ» «دینی که با آن هیچ کژی و بدعتی نباشد.»🔶 💠از دین، قرائت جدید ارائه کردن و بدعت گذاشتن، نماد منیت فرد است. کسی که در امور دینی نوآوری می‌کند، در حقیقت نظر خودش را به حکم خدا و رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله ترجیح می‌دهد و جرأت می‌کند تا در شریعت، نظر شخصی‌اش را اعمال نماید؛ درصورتی که در تبعیت دینی، اصل عبودیت است، و برای منیت جایی نیست. 💠اگر در دینداری ما ذره‌ّ‌ای انحراف باشد، یا دینمان با کوچک‌ترین بدعتی همراه گردد، در طول زمان و با انتقال به نسل‌‌های آینده، به انحراف و بدعتی گسترده تبدیل می‌شود؛ هر حرکت نادرست، با زاویه انحراف کوچکی آغاز می‌شود،‌ امّا هر چه خط سیرادامه پیدا می‌کند،‌ فاصله با راه درست و طریق صحیح بیشتر می‌شود. 💠بنابراین از حضرت حق تمنّا می‌کنیم به واسطه‌ی وجود مبارک امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه، دینی به دور از هر انحراف و بدعت نصیبمان شود. 💠می‌خواهیم حضرت با مهر پدرانه‌شان ما را متوجه خطاها و اشتباهاتمان بنمایند و یاری‌مان کنند تا در صدد جبران و اصلاح برآییم. 💠آرزومندیم روزی همچون عبدالعظیم حسنی به محضر امام زمانمان مشرّف شویم و دینمان را عرضه کنیم، و همچون او، امام عجل‌الله‌تعالی‌فرجه بر اعتقادات و باورهایمان مهر تأیید بزند و مورد قبول حضرت قرار گیریم. 🔶"وحَتّى تُنیرَ بِعَدلِهِ ظُلَمَ الجَورِ" «تا با عدالت او تاریکی‌های ظلم و ستم را روشن سازی»🔶 💠ظلم و ستم فضا را تاریک می‌کند، چه ظلم در جامعه‌ انسانی صورت گیرد و چه در وجود خود انسان. با جلوه‌گری ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه تاریکی‌های ظلم مرتفع می‌شود و عدالت، جای ظلمت را می‌گیرد. 💠خدای سبحان منوِّر است، و نوربخشی خود را در وجود مقدّس امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه جلوه‌گر نموده. از خداوند تقاضا می‌کنیم با عدالت حضرت، تاریکی‌های ستم را مرتفع کند. 💠اگر نور حضرت بر زمین وجود ما بتابد، در جایگاه والای انسانی خود قرار می‌گیریم. آن زمان است که در می‌یابیم وجودمان جای ابلیس نیست، و عدل اقتضاء می‌کند در زمره‌ی بنی‌آدم باقی بمانیم و جزو ذریه‌ی شیطان نباشیم. 💠در فضای تاریک نمی‌‌توانیم موقعیت خود را تشخیص دهیم، پس اگر در مکانی آلوده مستقر باشیم، متوجه نخواهیم شد؛ امّا زمانی که نور و روشنایی حاکم شود، به محض رؤیت ناپاکی و آلودگی، آن مکان را ترک کرده و به جایی مناسب می‌رویم. 💠اگر نور حضرت حجّت بر وجود ما بتابد، خود به خود از معاصی، بدی‌ها و نازیبائی‌ها فاصله می‌گیریم؛ دیگر لازم نیست دائم در معرض موعظه باشیم تا از سیئات جدا شویم و به سوی حسنات برویم، به صرف نورافکنی حضرت، هر کس در جایگاه خود قرار می‌گیرید. 🌳❄️🌳❄️🌳
💐معرفت مهدوی💐 ‌❤️رؤيت قلبی والاترین رؤيت ◀️ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺳﻪ ﻋﺎﻟﻢ ﻭﺟﻮﺩﯼ، ﺑﺮ ﻣﺎ ﻧﻈﺮ ﺩﺍﺭﺩ؛ﺩﺭ ﻣﻮﻃﻦ ﺣﺲ،ﺧﯿﺎﻝ ﻭ ﻣﻮﻃﻦ ﻗﻠﺐ. ◀️ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﻧﻈﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ ﺧﻮﺩ ﺟﻠﺐ ﮐﻨﺪ،ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺭ ﻣﻮﻃﻦ ﻗﻠﺐ – ﮐﻪ ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺮﯾﻦ ﻣﻮﻃﻦ ﺍﺳﺖ- ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺟﺬﺑﻪ ،ﻣﺤﺒﺖ،ﻋﺸﻖ ﻭ ﺣﺮﺍﺭﺕ،به او نظر ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ◀️ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻋﻘﻞ ﭘﺨﺘﻪ ﺷﺪﻩ- ﮐﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﻗﻠﺐ ﺍﺳﺖ- ﺩﺭ ﻣﺴﯿﺮ ﺣﺮﮐﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ،ﺣﺘﯽ ﺧﯿﺎﻟﺶ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺷﮑﻠﯽ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﺒﯿﻨﺪ،ﮐﺎﺭ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ. ◀️ﺍﻭ ﺷﻌﻮﺭ ﺍﻟﻬﯽ ﺟﺎﻣﻊ ﻭ  ﻓﻮﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﺍﯼ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺷﻌﻮﺭ ﺟﺎﻣﻊ،ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺭﺅﯾﺖ ﻗﻠﺒﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺮﮐﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ◀️ﺍﺑﻌﺎﺩ ﺭﯾﺰ ﻭ ﺩﺭﺷﺖ ﭼﻨﯿﻦ ﻓﺮﺩﯼ ،ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﮐﺎﻣﻞ ﺗﺤﺖ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﻻ‌ﻣﺮ ﻣﯽ ﭼﺮﺧﺪ. ◀️ﺑﺮﺍﯼ ﻓﻬﻢ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺣﺎﻟﺖ ﻓﺮﺩﯼ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺮ ﻣﻮﻃﻦ ﻗﻠﺐ ﺍﻭ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ،ﺑﺎ ﻓﺮﺩﯼ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺮ ﻣﻮﻃﻦ ﺧﯿﺎﻝ ﺍﻭ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ،ﺣﺎﻻ‌ﺕ ﺍﻭﻟﯿﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﻭﻟﯿﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ "ﻋﻨﺪ ﻣﻠﯿﮏٍ ﻣﻘﺘﺪﺭ"ﺍﻧﺪ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ. ◀️ ﺁﻥ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ "ﻋﻨﺪ ﺭﺑّﻬﻢ ﯾﺮﺯﻗﻮﻥ" ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺭﺍ ،ﺑﺎ ﺁﻥ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ "ﺟﻨﺎﺕ تجری ﻣﻦ ﺗﺤﺘﻬﺎ ﺍﻷ‌ﻧﻬﺎﺭ" ﻫﺴﺘﻨﺪ،ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﮐﻨﯿﺪ. ◀️ﺁﻥ ﮐﺲ ﮐﻪ ﻣﻘﺎﻣﺶ ﭼﻨﺎﻥ ﺑﺎﻻ‌ ﺭﻓﺘﻪ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺮ ﻗﻠﺒﺶ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ،ﺩﺭ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻡ"ﻋﻨﺪ ﻣﻠﯿﮏٍ ﻣﻘﺘﺪﺭ" ﺍﺳﺖ؛ﺍﻣﺎ ﺁﻥ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺭ ﻋﺎﻟﻢ ﺭﺅﯾﺎ ﻭ ﺧﯿﺎﻟﺶ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ،ﻧﻬﺎﯾﺘﺎً ﺩﺭ "ﺟﻨّﺎﺕٍ ﺗﺠﺮﯼ ﻣﻦ ﺗﺤﺘﻬﺎ ﺍﻷ‌ﻧﻬﺎﺭ" ﺍﺳﺖ. ◀️ﺍﻟﺒﺘﻪ ﯾﮏ ﻧﻮﻉ ﺭﺅﯾﺖ ﺣﺴﯽ ﯾﺎ ﺗﻮﺟّﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺭ ﻋﺎﻟﻢ ﺣﺲ ﻧﯿﺰ ﺩﺍﺭﯾﻢ،ﮐﻪ – ﭼﻨﺎﻥ ﮐﻪ ﺑﯿﺎﻥ ﺷﺪ- ﺍﻣﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﯾﺎ ماﻣﻮﺭﺍﻥ ﺧﺎﺻّﺶ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ. ◀️ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮﺍﯼ تعداد کمی ﺍﺯ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺧﻮﺩ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﺑﻪ ﺩﯾﺪﺍﺭ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺭﺩ،ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﮐﻢ ﺍﺳﺖ. 🍄💦🍄💦🍄💦🍄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️ مظلومیت یعنی هزاران شاگرد تربیت و امر دین را احیا کنی، اما در لحظه هجوم به خانه ات، هنگامی که ماموران خلیفه غاصب، پا برهنه و بی عمامه به دنبال خود می‌کشاندنت، تنها و بی یاور باشی. ◾️ اوج مظلومیت آنجاست که حتی کسی به خون خواهی ات قیام نکند. امان از خاطراتِ تلخ کوچه و غربت و بی یاوری و امان از کمی و ضعف و بی‌وفایی شیعیان مدعی، حتی در عصر غیبت 🔘 شهادت بر امام زمان و شما شیعیان تسلیت باد.
@Farsna(10).mp3
2.32M
🎙کنار حرم پیغمبر زمین خاک...با نوای محمود کریمی 🏴شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تسلیت باد
🖤🖤🖤 🖤🖤🖤 شکرخدا نـام علـی(ع) ذکـــر لــب ماست شکرخدا صادق(ع) رئیس مذهب ماست شهــادت امـام صــادق(ع) تســلیـت بـاد 🖤🖤🖤 🖤🖤🖤
@Farsna(10).mp3
699.8K
🎙سه توصیه مهم امام صادق(ع) برای خوب زندگی کردن...حجت الاسلام رفیعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی آنلاین - با پیرمرد خسته که دعوا نمیکنند - مجتبی رمضانی.mp3
4.89M
🔳 (ع) با پیرمرد خسته که دعوا نمی کنند در را که با فشار لگد وا نمی کنند 🎤 •----≈•≈•🕊▪️🕯▪️🕊•≈•≈•----•
❗️محرومیتی که خود اختیار کرده‌ایم... 🌼آیت الله بهجت (ره) می‌فرمودند: «عدم ارتباط با ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه، محرومیتی است که خودمان اختیار کرده‌ایم، و امری نیست که اجباراً گرفتار آن شده‌ باشیم.» 🔹برخی از ما آگاهانه یا ناآگاهانه این‌گونه انتخاب کرده‌ایم که در زندگی دستمان در دست بزرگ‌ترمان نباشد و بین ما و امام زمانمان جدایی افتد. 🔸اگر ارتباط با حضرت را اختیار کنیم، او در قلب و دلمان جلوه‌گری می‌کند، وصالش برایمان میسر می‌گردد و وجودمان جلوه‌گاه او می‌شود. ✔️همان‌گونه که محرومیت از ارتباط با امام عجل‌الله‌تعالی‌فرجه با اختیار خود ما ایجاد شده است، با اختیار ما هم قابل رفع است. ♻️رابطه دائم با امام عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) امری است که باید برای تحققش به طور خاص دعا کنیم و وجودمان را نیز از آلودگی‌های اعتقادی و اخلاقی پاکسازی نمائیم. (استاد بروجردی) 💦❄️💧💦
🌷امام مهدی شناسی ۷۵۵🌷 🌿شرح دعای امام رضا علیه السلام🌿 🔶‌«وَتُوضِحَ بِهِ مَجْهُولَ الْعَدْلِ» «به واسطه‌ وجود او عدلی که ناشناخته مانده، واضح و آشکار شود.»🔶 🔺ریشه ی مشکلات 💠 از حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام پرسیدند: عدل به چه معناست؟ فرمودند:‌«عدل قوّت و نیرویی است که هر چیز را سر جای خودش قرار می‌دهد» 💠در پرتو ارتباط با امام عصر (عج)،از جا به جا کاری در زندگی فاصله می‌گیریم و مواضع عدل را می‌شناسیم.برای هر یک از ما بسیار پیش می‌آید در موقعیت‌هایی قرار می‌گیریم که عدل برایمان مجهول است، و نمی‌توانیم تشخیص دهیم که بین کارها و مسؤلیت‌هایمان برای کدامیک اولویت قائل شویم. 💠مثلاً نمی‌دانیم بهتر است به خانواده‌مان خدمات ارائه دهیم،یا همان زمان به عبادت مشغول باشیم و یا …مجهول العدل به همین معناست؛این که فرد نمی‌داند انتخاب و اقدام به کدام کار، به جا و مناسب است. 💠عمده‌ی مشکلات ما،ریشه در جابه‌جا کاری‌هایمان دارد. 💠اگر در نماز به مسائل زندگی و مشغله‌ها و دغدغه‌هایمان بیاندیشیم،دور از عدلیم و در اوج ظلم. 💠بنابراین است که هنگام خلوت با حضرت حق، باید تمام توجه‌مان معطوف به او باشد؛اگر در زمان نماز،ذهنمان را با مشکلات همراه کنیم،مرتکب جا به جا کاری شده‌ایم. 💠اگر زمانی که در حال انجام مسئولیتی اجتماعی هستیم،فکر و دلمان جای دیگری باشد و توجه و دقّت لازم را نداشته باشیم،کارمان عدل نیست،و دچار جا به جا کاری شده‌ایم. 💠اگر کیفیت و کمیّت محبّت به فرزندمان، مناسب سن‌‌اش نباشد و مانند دوران کودکی او را مورد مهرورزی خود قرار دهیم، عادلانه رفتار نکرده‌ایم و عملکردمان ظالمانه است. 💠اگر هنگام لطف به همسر، مانند مادر با او برخورد کنیم، روشی دور از عدل داریم و … 💠در این فراز دعا، از خداوند درخواست می‌کنیم که به واسطه‌ وجود مقدس امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه، عدل مجهول را برایمان واضح و آشکار نماید تا بتوانیم در هر شرایطی تشخیص دهیم کار مناسب، کدام امر است؛ در موقعیتی خاص متوجه شویم قول مورد نظرمان به جاست یا نه، در فضای ویژه بدانیم جای محبّت است یا خشونت، و در عملکردهایمان دریابیم ملایمت مناسب است یا قاطعیت و … 💠هر زمان که عدل برایمان مجهول می‌شود و آگاهانه یا ناآگاهانه ظلم می‌کنیم، به این علت است که به میزان لازم با امام زمانمان ارتباط نداریم. 💠در وادی معرفت، محبّت و اطاعت امام عصرعجل‌الله‌تعالی‌فرجه، با انسان کاملی رابطه برقرار می‌کنیم که جلوه نام عدل خداست؛ و هر چه شدت و قوت این ارتباط بیشتر گردد، بیش از پیش از عدل و امور عادلانه توسط حضرت، برایمان پرده‌برداری می‌شود. 💠ظلم در مقابل عدل است، و از آثار مسلّم ظلم این است که موجبات ویرانی و خانه خرابی ظالم را فراهم می‌کند. ظلم در جایی محقق می‌شود که عدل نباشد. اگر با امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه مرتبط نباشیم و در پرتو وجود او، عدل را نشناسیم، با عملکردهای نادرست و ظالمانه، آبادی و شادابی زندگیهایمان را از بین می‌بریم وکمالات انسانی‌مان را ویران می‌کنیم؛ اما در کنار امام زمان (عج)، جهالت‌هایمان مرتفع می‌شود و عدل و عدالت برایمان آشکار می‌گردد. 💠در بررسی عبارت «تُوضِحَ بِهِ مَجْهُولَ الْعَدْلِ» شاید برخی تصور کنند امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه برای تک تک ما نقش آشکار کردن عدل و عدالت را ایفا نمی‌کنند!؟ 💠امام رضا علیه‌السلام در مورد حضرت حجّت عج می‌فرمایند: «بِأَبِی وَ أُمِّی سَمِیُّ جَدِّی وَ شَبِیهِی»[بحار الانوار، ج۵۱ ،ص ۶۵۲] «پدر و مادرم فدای کسی که با جدّم هم اسم است و شبیه من است» 💠امام زمان (عج) شبیه امام رضاست؛ امام رضا علیه‌السلام را با عنوان «انیس النفوس»‌ می‌شناسیم، که با هر نَفسِی اُنس می‌گیرد و امر صحیح و درست را به او القاء می‌کند. 💠امام زمان (عج) نیز این گونه است، کنار هر نفسی قرار می‌گیرد، جهالت او را نسبت به عدل مرتفع می‌کند و عدالت را برایش آشکار می‌نماید. 💠حضرت حجّت (عج) همچون امام رضا علیه‌السلام «مُعِینَ الضُعَفاست». 💠هرگاه نمی‌دانیم چه امری را انتخاب کنیم، یا کارمان را چگونه انجام دهیم، ضعفمان را به حضرت اعلام می‌کنیم و امام علیه‌السلام در تشخیص و در عملکرد یاری‌مان می‌کند. ◀️نگاهی دیگر: 💠عبارت«تُوضِحَ بِهِ مَجْهُولَ الْعَدْلِ» از زاویه‌‌ دیگر نیز قابل بررسی است: 💠تا قبل از ظهور تامّه حضرت،عدل در عالم ناشناخته است،کسانی که به دنبال تحقق عدالت‌اند تصور می‌کنند که عدل را در جامعه پیاده می‌نمایند،در صورتی که حقیقت عدالت مجهول است؛ عدالت‌هایی که قبل از ظهور اجرا می‌شود، گاه برای یک فرد عدل است و نسبت به دیگری ظلم محسوب می‌شود. 💠در زمان غیبت،حقیقت عدالت مجهول است، معروفیت و معلومیت عدالت در زمان ظهور حضرت حجّت (عج) صورت می‌گیرد.
📣منتظران تماشاچی نیستند! ♦️منتظران ظهور حضرتش، نمی‌توانند فقط نقش تماشاچی را داشته باشند، زیرا خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: « خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتى) را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند." ♦️بلکه مؤمنین و منتظرین واقعی باید دائماً در حالت آماده‌باش به سر برند. در فرازهای دعای عهد نیز این حالت آمادگیِ دائم به تصویر کشیده شده است: (پروردگارا، در صبحگاه این روز و در تمام روزهای گذشته‌ام، عهد و پیمان و بیعت با او را که بر عهده‌ام است، تجدید می‌نمایم، و از آن باز نمی‌گردم و آن را از بین نمی‌برم.) ♦️پس مبادا همان اشتباهی که برخی از یهودیان بنی‌اسرائیل به آن دچار شدند را مرتکب شده و این تصور غلط برای ما ایجاد شود که گروهی برگزیده هستیم و به صِرف وجود محبت اهل بیت (علیهم السلام) در قلبِ ما و صِرف ادعای انتظارِ منجی جهان، در نزد خداوند از برترین بندگان محسوب شده و مستحق بهشت برین گردیده‌ایم و دیگر هیچ مسئولیتی در راستای برچیدن فساد از درون خود و اطرافیان و جامعه‌ی خویش نداریم. ♦️حضرت امیر المؤمنین، حضرت علی (علیه السلام) در این زمینه می‌فرمایند: فساد آشکار شده است اما کسی نیست که آن را تغییر دهد و باز‌دارنده‌ای نیست که آن را باز دارد. آیا این‌گونه می‌خواهید در منزل‌گاه قدس الهی با خداوند مجاور و همنشین شوید و از عزیزترین اولیای او به حساب آیید؟ هرگز! خداوند را در مورد بهشتش نمی‌توان فریب داد و جز با اطاعت نمی‌توان رضای او را به دست آورد . 📚منابع : سوره رعد، آیه ١١ بحار الأنوار، ج ۵٣، ص ٩۶ نهج البلاغه (صبحی صالح)، ص: ١٨٧
🔴اضطرار‌ فرج🔴 ◀️هر عنايتي، هر نعمتي که در اين عالم وجود دارد، هر نفسي که از ما بالا و پايين مي‌رود، لحظه لحظه‌اي که عمر ما استمرار پيدا مي‌کند، اگر نعمت علمي براي ما به وجود مي‌آيد، اگر نعمت کار خيري از ما به وجود مي‌آيد، عبادتي، عمل خيري به وجود بيايد، هر چيزي که هست اين نعمت‌ها از خداست. و باب نعمت‌ها حجت زمان است. از کانال او به ما مي‌رسد. ◀️ اينها به عنايت امام زمان است. اين هماني است که در دعا هست، به يمن حضرت هست که مردم روزي مي‌خورند. حتي اگر به اضطرار نرسيده باشند. ◀️ببينيد ما که مي‌خواهيم به اضطرار برسيم، از اين باب هست که بتوانيم آن فرج را چه براي خودمان و چه فرج کلي را ايجاد کنيم. اما اگر هم ما به آن اضطرار نرسيديم، هرچه به ما از رزق و روزي مي‌رسد، ولو ندانيم و نشناسيم، مگر آن کساني که الآن خدا را نمي‌شناسند، مگر به آنها روزي نمي‌رسد؟ به آنها مي‌رسد. ◀️ آن تعبيري که در دعاي رجب هست، که خداوند متعال به آن کسي که «لَمْ يَسْأَلْهُ وَ لَمْ يَعْرِفْه‏» نه او را مي‌شناسد و نه معرفتي به او دارد، باز خدا به او روزي مي‌دهد. او رحمت عامش گسترده است. ◀️وجود مقدس ولي عصر(عجل الله فرجه) که واسطه‌ي فيض خدا و رحمت خدا هست، آن هم يک رحمت عمومي براي همه دارد، ولو براي کسي که او را نشناسد. اما ما دنبال آن عنايت و رحمت خاص او هستيم. ◀️ آن رحمت خصوصي که به آن کساني مي‌رسد که به ياد او هستند. بعد يک قدم بالاتر معرفت به او دارند. بعد يک قدم بالاتر اضطرار به او پيدا کردند. اينها درجات رشدي است که يک مؤمن بايد به کم اکتفا نکند. قدم به قدم بردارد، از ياد حضرت و رفع غفلت از او گرفته تا معرفت‌ها، تا عميق شدن اين معرفت‌ها، تا پيدا شدن يک نياز جدي به او و اينکه اين نياز را هيچکس ديگري غير از او نمي‌تواند پر کند. يعني اضطرار به او که تنها راه اوست. اين درجات معرفتي تا به اضطرار باعث مي‌شود آن عنايت خاص حضرت شامل حال ما شود والا رزق عام را که به همه مي‌دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ 💠 حكمت‌ها و آثار سازنده‌ي غيبت حضرت مهدي ارواحنافداه امام صادق عليه السّلام به یکی از اصحاب ‌فرمودند‌: اِنَّ لِصٰاحِبِ هٰذَا الْاَمـْرِ غَیـْبَةٌ لٰابُدَّ مِنـْهٰا یَرْتٰابُ فِیهٰا کُلُّ مُبـْطِلٍ: برای صاحب این امر غیبتی است که گریزی از آن نیست و هر پیرو باطلی در آن به تردید و تزلزل دچار می‌شود. فَقُلـْتُ لَهُ: وَ لِمَ جُعِلـْتُ فِدٰاکَ؟ آن صحابی می‌گوید: به حضرت عرض کردم: چرا غیبت رخ می‌دهد؟ قٰالَ: لِاَمـْرٍ لَمْ یُؤذَنْ لَنٰا فِی کَشـْفِهِ لَکُمْ: حضرت فرمودند: به سبب چیزی که ما مجاز نیستیم برای شما آشکار کنیم. قُلـْتُ: فَمٰا وَجـْهُ الـْحِکـْمَةِ فِی غَیـْبَتِهِ؟ عرض کردم: حکمت غیبت آن حضرت چیست؟ امام صادق عليه السّلام فرمودند: وَجـْهُ الـْحِکـْمَةِ فِی غَیـْبَتِهِ وَجـْهُ الـْحِکْـمَةِ فِی غَیـْبٰاتِ مَنْ تَقَدَّمَهُ مِنْ حُجَجِ اللّٰهِ تَعٰالَی ذِکـْرُهُ. اِنَّ وَجْهَ الْحِكْمَةِ فِی ذٰلِكَ لٰا يَنْكَشِفُ اِلّٰا بَعْدَ ظُهُورِهِ كَمٰا لٰا يَنْكَشِفُ وَجْهُ الْحِكْمَةِ لَمّٰا اَتٰاهُ الْخَضِرُ مِنْ خَرْقِ السَّفِينَةِ وَ قَتْلِ الْغُلٰامِ وَ اِقٰامَةِ الْجِدٰارِ لِمُوسىٰ اِلّٰا وَقْتَ افْتِرٰاقِهِمٰا. یَا ابـْنَ الـْفَضـْلِ! اِنَّ هـٰذَا الْاَمـْرِ اَمـْرٌ مِنْ اَمـْرِ اللّٰهِ وَ سِرٌّ مِنْ سِرِّ اللّٰهِ وَ غَیـْبٌ مِنْ غَیـْبِ اللّٰهِ وَ مَتیٰ عَلِمـْنٰا اَنَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ حَکِیـْمٌ، صَدَّقـْنٰا بِاَنَّ اَفـْـعٰالُهُ کُلُّهٰا حِکـْمَةٌ وَ اِنْ کٰانَ وَجـْهُهٰا غَیـْرُ مُنـْکَشَفٌ لَنٰا: حکمت غیبت امام زمان عليه السّلام همان حکمتی است که در غیبت‌های حجّت‌های الهی که پیش از آن حضرت بودند، وجود داشت. حكمت غيبت آشکار نمي‌شود مگر بعد از ظهور آن حضرت؛ چنانكه حكمت سوراخ كردن كشتى به‌دست خضر و كشتن آن پسر و تعمير ديوار، براى موسى عليه السّلام ظاهر نگشت مگر وقتى كه [موسی و خضر] خواستند از هم جدا شوند. ای پسر فضل! حکمت غیبت امری از امور الهی و سرّی از اسرار الهی و غیبی از غیب‌های الهی است و هنگامی که دانستیم خدای عزّ و جلّ حکیم است؛ تصدیق می‌کنیم که کارهای خداوند تماماً حکمت است ولو آن حکمت بر ما آشکار نباشد. ↩️ از این حديث چنين برمي‌آيد كه تا پیش از ظهور، درک ‌تمام حکمت‌های غیبت برای ما ممکن نیست و لذا در بیان حکمت غیبت می‌توانیم تنها به گوشه‌اي از آن بپردازیم که ائمّه علیهم السلام بيان فرموده‌اند. 📔✍️ ، استادمهدي طيّب، ص ١٧٥ و ١٧٦ 💦🌳💦🌳💦
💫سلام امام زمانم💫 ای دیدنت بهانه ترین خواهش دلم فڪری بڪن برای من و آتش دلم دست ادب به سینه ی بیتاب میزنم صبحت بخیر حضرت آرامش دلم