eitaa logo
مدافعان ظهور
393 دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.8هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی آنلاین - با پیرمرد خسته که دعوا نمیکنند - مجتبی رمضانی.mp3
4.89M
🔳 (ع) با پیرمرد خسته که دعوا نمی کنند در را که با فشار لگد وا نمی کنند 🎤 •----≈•≈•🕊▪️🕯▪️🕊•≈•≈•----•
❗️محرومیتی که خود اختیار کرده‌ایم... 🌼آیت الله بهجت (ره) می‌فرمودند: «عدم ارتباط با ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه، محرومیتی است که خودمان اختیار کرده‌ایم، و امری نیست که اجباراً گرفتار آن شده‌ باشیم.» 🔹برخی از ما آگاهانه یا ناآگاهانه این‌گونه انتخاب کرده‌ایم که در زندگی دستمان در دست بزرگ‌ترمان نباشد و بین ما و امام زمانمان جدایی افتد. 🔸اگر ارتباط با حضرت را اختیار کنیم، او در قلب و دلمان جلوه‌گری می‌کند، وصالش برایمان میسر می‌گردد و وجودمان جلوه‌گاه او می‌شود. ✔️همان‌گونه که محرومیت از ارتباط با امام عجل‌الله‌تعالی‌فرجه با اختیار خود ما ایجاد شده است، با اختیار ما هم قابل رفع است. ♻️رابطه دائم با امام عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) امری است که باید برای تحققش به طور خاص دعا کنیم و وجودمان را نیز از آلودگی‌های اعتقادی و اخلاقی پاکسازی نمائیم. (استاد بروجردی) 💦❄️💧💦
🌷امام مهدی شناسی ۷۵۵🌷 🌿شرح دعای امام رضا علیه السلام🌿 🔶‌«وَتُوضِحَ بِهِ مَجْهُولَ الْعَدْلِ» «به واسطه‌ وجود او عدلی که ناشناخته مانده، واضح و آشکار شود.»🔶 🔺ریشه ی مشکلات 💠 از حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام پرسیدند: عدل به چه معناست؟ فرمودند:‌«عدل قوّت و نیرویی است که هر چیز را سر جای خودش قرار می‌دهد» 💠در پرتو ارتباط با امام عصر (عج)،از جا به جا کاری در زندگی فاصله می‌گیریم و مواضع عدل را می‌شناسیم.برای هر یک از ما بسیار پیش می‌آید در موقعیت‌هایی قرار می‌گیریم که عدل برایمان مجهول است، و نمی‌توانیم تشخیص دهیم که بین کارها و مسؤلیت‌هایمان برای کدامیک اولویت قائل شویم. 💠مثلاً نمی‌دانیم بهتر است به خانواده‌مان خدمات ارائه دهیم،یا همان زمان به عبادت مشغول باشیم و یا …مجهول العدل به همین معناست؛این که فرد نمی‌داند انتخاب و اقدام به کدام کار، به جا و مناسب است. 💠عمده‌ی مشکلات ما،ریشه در جابه‌جا کاری‌هایمان دارد. 💠اگر در نماز به مسائل زندگی و مشغله‌ها و دغدغه‌هایمان بیاندیشیم،دور از عدلیم و در اوج ظلم. 💠بنابراین است که هنگام خلوت با حضرت حق، باید تمام توجه‌مان معطوف به او باشد؛اگر در زمان نماز،ذهنمان را با مشکلات همراه کنیم،مرتکب جا به جا کاری شده‌ایم. 💠اگر زمانی که در حال انجام مسئولیتی اجتماعی هستیم،فکر و دلمان جای دیگری باشد و توجه و دقّت لازم را نداشته باشیم،کارمان عدل نیست،و دچار جا به جا کاری شده‌ایم. 💠اگر کیفیت و کمیّت محبّت به فرزندمان، مناسب سن‌‌اش نباشد و مانند دوران کودکی او را مورد مهرورزی خود قرار دهیم، عادلانه رفتار نکرده‌ایم و عملکردمان ظالمانه است. 💠اگر هنگام لطف به همسر، مانند مادر با او برخورد کنیم، روشی دور از عدل داریم و … 💠در این فراز دعا، از خداوند درخواست می‌کنیم که به واسطه‌ وجود مقدس امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه، عدل مجهول را برایمان واضح و آشکار نماید تا بتوانیم در هر شرایطی تشخیص دهیم کار مناسب، کدام امر است؛ در موقعیتی خاص متوجه شویم قول مورد نظرمان به جاست یا نه، در فضای ویژه بدانیم جای محبّت است یا خشونت، و در عملکردهایمان دریابیم ملایمت مناسب است یا قاطعیت و … 💠هر زمان که عدل برایمان مجهول می‌شود و آگاهانه یا ناآگاهانه ظلم می‌کنیم، به این علت است که به میزان لازم با امام زمانمان ارتباط نداریم. 💠در وادی معرفت، محبّت و اطاعت امام عصرعجل‌الله‌تعالی‌فرجه، با انسان کاملی رابطه برقرار می‌کنیم که جلوه نام عدل خداست؛ و هر چه شدت و قوت این ارتباط بیشتر گردد، بیش از پیش از عدل و امور عادلانه توسط حضرت، برایمان پرده‌برداری می‌شود. 💠ظلم در مقابل عدل است، و از آثار مسلّم ظلم این است که موجبات ویرانی و خانه خرابی ظالم را فراهم می‌کند. ظلم در جایی محقق می‌شود که عدل نباشد. اگر با امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه مرتبط نباشیم و در پرتو وجود او، عدل را نشناسیم، با عملکردهای نادرست و ظالمانه، آبادی و شادابی زندگیهایمان را از بین می‌بریم وکمالات انسانی‌مان را ویران می‌کنیم؛ اما در کنار امام زمان (عج)، جهالت‌هایمان مرتفع می‌شود و عدل و عدالت برایمان آشکار می‌گردد. 💠در بررسی عبارت «تُوضِحَ بِهِ مَجْهُولَ الْعَدْلِ» شاید برخی تصور کنند امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه برای تک تک ما نقش آشکار کردن عدل و عدالت را ایفا نمی‌کنند!؟ 💠امام رضا علیه‌السلام در مورد حضرت حجّت عج می‌فرمایند: «بِأَبِی وَ أُمِّی سَمِیُّ جَدِّی وَ شَبِیهِی»[بحار الانوار، ج۵۱ ،ص ۶۵۲] «پدر و مادرم فدای کسی که با جدّم هم اسم است و شبیه من است» 💠امام زمان (عج) شبیه امام رضاست؛ امام رضا علیه‌السلام را با عنوان «انیس النفوس»‌ می‌شناسیم، که با هر نَفسِی اُنس می‌گیرد و امر صحیح و درست را به او القاء می‌کند. 💠امام زمان (عج) نیز این گونه است، کنار هر نفسی قرار می‌گیرد، جهالت او را نسبت به عدل مرتفع می‌کند و عدالت را برایش آشکار می‌نماید. 💠حضرت حجّت (عج) همچون امام رضا علیه‌السلام «مُعِینَ الضُعَفاست». 💠هرگاه نمی‌دانیم چه امری را انتخاب کنیم، یا کارمان را چگونه انجام دهیم، ضعفمان را به حضرت اعلام می‌کنیم و امام علیه‌السلام در تشخیص و در عملکرد یاری‌مان می‌کند. ◀️نگاهی دیگر: 💠عبارت«تُوضِحَ بِهِ مَجْهُولَ الْعَدْلِ» از زاویه‌‌ دیگر نیز قابل بررسی است: 💠تا قبل از ظهور تامّه حضرت،عدل در عالم ناشناخته است،کسانی که به دنبال تحقق عدالت‌اند تصور می‌کنند که عدل را در جامعه پیاده می‌نمایند،در صورتی که حقیقت عدالت مجهول است؛ عدالت‌هایی که قبل از ظهور اجرا می‌شود، گاه برای یک فرد عدل است و نسبت به دیگری ظلم محسوب می‌شود. 💠در زمان غیبت،حقیقت عدالت مجهول است، معروفیت و معلومیت عدالت در زمان ظهور حضرت حجّت (عج) صورت می‌گیرد.
📣منتظران تماشاچی نیستند! ♦️منتظران ظهور حضرتش، نمی‌توانند فقط نقش تماشاچی را داشته باشند، زیرا خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: « خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتى) را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند." ♦️بلکه مؤمنین و منتظرین واقعی باید دائماً در حالت آماده‌باش به سر برند. در فرازهای دعای عهد نیز این حالت آمادگیِ دائم به تصویر کشیده شده است: (پروردگارا، در صبحگاه این روز و در تمام روزهای گذشته‌ام، عهد و پیمان و بیعت با او را که بر عهده‌ام است، تجدید می‌نمایم، و از آن باز نمی‌گردم و آن را از بین نمی‌برم.) ♦️پس مبادا همان اشتباهی که برخی از یهودیان بنی‌اسرائیل به آن دچار شدند را مرتکب شده و این تصور غلط برای ما ایجاد شود که گروهی برگزیده هستیم و به صِرف وجود محبت اهل بیت (علیهم السلام) در قلبِ ما و صِرف ادعای انتظارِ منجی جهان، در نزد خداوند از برترین بندگان محسوب شده و مستحق بهشت برین گردیده‌ایم و دیگر هیچ مسئولیتی در راستای برچیدن فساد از درون خود و اطرافیان و جامعه‌ی خویش نداریم. ♦️حضرت امیر المؤمنین، حضرت علی (علیه السلام) در این زمینه می‌فرمایند: فساد آشکار شده است اما کسی نیست که آن را تغییر دهد و باز‌دارنده‌ای نیست که آن را باز دارد. آیا این‌گونه می‌خواهید در منزل‌گاه قدس الهی با خداوند مجاور و همنشین شوید و از عزیزترین اولیای او به حساب آیید؟ هرگز! خداوند را در مورد بهشتش نمی‌توان فریب داد و جز با اطاعت نمی‌توان رضای او را به دست آورد . 📚منابع : سوره رعد، آیه ١١ بحار الأنوار، ج ۵٣، ص ٩۶ نهج البلاغه (صبحی صالح)، ص: ١٨٧
🔴اضطرار‌ فرج🔴 ◀️هر عنايتي، هر نعمتي که در اين عالم وجود دارد، هر نفسي که از ما بالا و پايين مي‌رود، لحظه لحظه‌اي که عمر ما استمرار پيدا مي‌کند، اگر نعمت علمي براي ما به وجود مي‌آيد، اگر نعمت کار خيري از ما به وجود مي‌آيد، عبادتي، عمل خيري به وجود بيايد، هر چيزي که هست اين نعمت‌ها از خداست. و باب نعمت‌ها حجت زمان است. از کانال او به ما مي‌رسد. ◀️ اينها به عنايت امام زمان است. اين هماني است که در دعا هست، به يمن حضرت هست که مردم روزي مي‌خورند. حتي اگر به اضطرار نرسيده باشند. ◀️ببينيد ما که مي‌خواهيم به اضطرار برسيم، از اين باب هست که بتوانيم آن فرج را چه براي خودمان و چه فرج کلي را ايجاد کنيم. اما اگر هم ما به آن اضطرار نرسيديم، هرچه به ما از رزق و روزي مي‌رسد، ولو ندانيم و نشناسيم، مگر آن کساني که الآن خدا را نمي‌شناسند، مگر به آنها روزي نمي‌رسد؟ به آنها مي‌رسد. ◀️ آن تعبيري که در دعاي رجب هست، که خداوند متعال به آن کسي که «لَمْ يَسْأَلْهُ وَ لَمْ يَعْرِفْه‏» نه او را مي‌شناسد و نه معرفتي به او دارد، باز خدا به او روزي مي‌دهد. او رحمت عامش گسترده است. ◀️وجود مقدس ولي عصر(عجل الله فرجه) که واسطه‌ي فيض خدا و رحمت خدا هست، آن هم يک رحمت عمومي براي همه دارد، ولو براي کسي که او را نشناسد. اما ما دنبال آن عنايت و رحمت خاص او هستيم. ◀️ آن رحمت خصوصي که به آن کساني مي‌رسد که به ياد او هستند. بعد يک قدم بالاتر معرفت به او دارند. بعد يک قدم بالاتر اضطرار به او پيدا کردند. اينها درجات رشدي است که يک مؤمن بايد به کم اکتفا نکند. قدم به قدم بردارد، از ياد حضرت و رفع غفلت از او گرفته تا معرفت‌ها، تا عميق شدن اين معرفت‌ها، تا پيدا شدن يک نياز جدي به او و اينکه اين نياز را هيچکس ديگري غير از او نمي‌تواند پر کند. يعني اضطرار به او که تنها راه اوست. اين درجات معرفتي تا به اضطرار باعث مي‌شود آن عنايت خاص حضرت شامل حال ما شود والا رزق عام را که به همه مي‌دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ 💠 حكمت‌ها و آثار سازنده‌ي غيبت حضرت مهدي ارواحنافداه امام صادق عليه السّلام به یکی از اصحاب ‌فرمودند‌: اِنَّ لِصٰاحِبِ هٰذَا الْاَمـْرِ غَیـْبَةٌ لٰابُدَّ مِنـْهٰا یَرْتٰابُ فِیهٰا کُلُّ مُبـْطِلٍ: برای صاحب این امر غیبتی است که گریزی از آن نیست و هر پیرو باطلی در آن به تردید و تزلزل دچار می‌شود. فَقُلـْتُ لَهُ: وَ لِمَ جُعِلـْتُ فِدٰاکَ؟ آن صحابی می‌گوید: به حضرت عرض کردم: چرا غیبت رخ می‌دهد؟ قٰالَ: لِاَمـْرٍ لَمْ یُؤذَنْ لَنٰا فِی کَشـْفِهِ لَکُمْ: حضرت فرمودند: به سبب چیزی که ما مجاز نیستیم برای شما آشکار کنیم. قُلـْتُ: فَمٰا وَجـْهُ الـْحِکـْمَةِ فِی غَیـْبَتِهِ؟ عرض کردم: حکمت غیبت آن حضرت چیست؟ امام صادق عليه السّلام فرمودند: وَجـْهُ الـْحِکـْمَةِ فِی غَیـْبَتِهِ وَجـْهُ الـْحِکْـمَةِ فِی غَیـْبٰاتِ مَنْ تَقَدَّمَهُ مِنْ حُجَجِ اللّٰهِ تَعٰالَی ذِکـْرُهُ. اِنَّ وَجْهَ الْحِكْمَةِ فِی ذٰلِكَ لٰا يَنْكَشِفُ اِلّٰا بَعْدَ ظُهُورِهِ كَمٰا لٰا يَنْكَشِفُ وَجْهُ الْحِكْمَةِ لَمّٰا اَتٰاهُ الْخَضِرُ مِنْ خَرْقِ السَّفِينَةِ وَ قَتْلِ الْغُلٰامِ وَ اِقٰامَةِ الْجِدٰارِ لِمُوسىٰ اِلّٰا وَقْتَ افْتِرٰاقِهِمٰا. یَا ابـْنَ الـْفَضـْلِ! اِنَّ هـٰذَا الْاَمـْرِ اَمـْرٌ مِنْ اَمـْرِ اللّٰهِ وَ سِرٌّ مِنْ سِرِّ اللّٰهِ وَ غَیـْبٌ مِنْ غَیـْبِ اللّٰهِ وَ مَتیٰ عَلِمـْنٰا اَنَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ حَکِیـْمٌ، صَدَّقـْنٰا بِاَنَّ اَفـْـعٰالُهُ کُلُّهٰا حِکـْمَةٌ وَ اِنْ کٰانَ وَجـْهُهٰا غَیـْرُ مُنـْکَشَفٌ لَنٰا: حکمت غیبت امام زمان عليه السّلام همان حکمتی است که در غیبت‌های حجّت‌های الهی که پیش از آن حضرت بودند، وجود داشت. حكمت غيبت آشکار نمي‌شود مگر بعد از ظهور آن حضرت؛ چنانكه حكمت سوراخ كردن كشتى به‌دست خضر و كشتن آن پسر و تعمير ديوار، براى موسى عليه السّلام ظاهر نگشت مگر وقتى كه [موسی و خضر] خواستند از هم جدا شوند. ای پسر فضل! حکمت غیبت امری از امور الهی و سرّی از اسرار الهی و غیبی از غیب‌های الهی است و هنگامی که دانستیم خدای عزّ و جلّ حکیم است؛ تصدیق می‌کنیم که کارهای خداوند تماماً حکمت است ولو آن حکمت بر ما آشکار نباشد. ↩️ از این حديث چنين برمي‌آيد كه تا پیش از ظهور، درک ‌تمام حکمت‌های غیبت برای ما ممکن نیست و لذا در بیان حکمت غیبت می‌توانیم تنها به گوشه‌اي از آن بپردازیم که ائمّه علیهم السلام بيان فرموده‌اند. 📔✍️ ، استادمهدي طيّب، ص ١٧٥ و ١٧٦ 💦🌳💦🌳💦
💫سلام امام زمانم💫 ای دیدنت بهانه ترین خواهش دلم فڪری بڪن برای من و آتش دلم دست ادب به سینه ی بیتاب میزنم صبحت بخیر حضرت آرامش دلم
💠 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته): 🔹 آن که منتظر راستین امام عصر (عج) است، بر اثر تخلق به اخلاق الهی گرد حرام نمی گردد و جانش به گرد معصیت غبار نمی گیرد و می کوشد در انجام دادن واجب و دوری از معصیت که در رأس آموزش های فرعی اسلام است، قصور و تقصیر روا ندارد. 🔹 واجبات را عمل و از حرام ها دوری کند و فراخور توان خویش به انجام دادن مستحب و ترک مکروه نیز اهتمام ورزد؛ و چون چنین کند، مطلوب مولای خویش را به انجام رسانیده و مستحق عنایت خاص و نگاه تشریفی امام خویش و سایر عترت طاهره (علیهم السلام) خواهد شد. 📚 امام مهدی موجود موعود ص 186 🌳❄️🌼🌳❄️🌼🌳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 طريقه خواندن نماز آیات؛ مطابق با فتوای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
بسم الله الرحمن الرحیم ☘ 🌺 وظایف منتظران حفظ دین دینمان را حفظ کنیم؛ امروز عصری است که اگر مواظب دینمان نباشیم، دینمان راحت از بین می رود. فضای مجازی،هر چند به ظاهر مجازی است اما واقعی است یعنی آنجا جمله ای که ما می نویسیم در عالم بالا حساب کتاب دارد. آن مطلبی که من می نویسم؛ لایکی که می کنم؛ لبخندی که می زنم؛ مطلبی را که با حرفم تایید یا رد می کنم یا صفحه ای را که باز می کنم؛ ممکن است به دین من لطمه بزند. اگر به تهمتی دامن بزنم؛ اگر شایعه هایی را بدون اینکه اطلاع داشته باشم، پخش کنم؛ اگر یک مساله ای را بدون اینکه تحقیق کنم، مطرح بکنم؛ من هم در این موضوع نقش دارم و این دین آدم است که دارد لطمه می خورد. از آن طرف هم می تواند این فضا، فضایی باشد که ما به عنوان یک سردمدار یاری دیگران، تاثیر گذار بر دیگران باشیم و دیگران را به مسیر حق و مسیر امام عصر ( علیه السلام) و وظایفمان در دوران امروز، وظایفمان نسبت به انقلاب اسلامی، وظایفمان نسبت به اهداف انقلاب، روشن کنیم؛ مدافع باشیم و به دشمنان مهاجم باشیم؛ این را می شود کاملا انجام داد. 🌹
کتاب المبین ص۴۷۶ از احتجاج فی خبر عن علی بن الحسین ع الی ان قال...ان اهل زمان غیبته القائلین بامامته المنتظرون لظهوره افضل اهل کل زمان لان الله تعالی ذکره اعطاهم من العقول والافهام والمعرفه ماصارت به الغیبه عندهم بمنزله المشاهده امام سجاد ع درحدیثی فرماید...کسانیکه درزمان غیبت امام ع قائل به امامت ایشان بوده ومنتظر ظهور ایشان می باشند افضل از اهل تمامی ازمنه هستند چراکه خدای تعالی عطا کرده است به ایشان عقل وفهم ومعرفتی که غیبت ومشاهده برایشان یکسان گردیده الخبر پس مومنان وکاملان درعصرغیبت ازمومنان وکاملان تمامی اعصار حتی عصرنبوی وعصر ظهور افضل اند وحدیثی دیگر پیامبر خدا ص :ایکاش برادرانم را دیدار میکردم اصحاب گفتند مگرما برادران تونیستیم رسولخداص فرمود برادرانم آنانندکه بعدازشما می آیند به من ایمان اورده ودوستم میدارند ویاریم کرده تصدیقم مینمایند درحالیکه مرا ندیده اندکاش دیدارشان میکردم نکته اینکه این مومنان را رسولخدا ص برادر خویش خوانده است !چرا ؟سر آن درچیست که اینان برادر رسولخدا ص میباشند؟ درجواب گوئیم برادری واخوت همطرازی دررتبه است !رسولخدا ص مومنان آخرالزمان را برادر خود خوانده چون آنان درعقل وفهم به مرتبه ای رسیده اند که عقلشان همطراز عقل انبیا گردیده است چنانکه درحدیث امام سجادع فرمود بخاطر عقل وفهم غیبت وظهور برایشان یکسان گردیده پس باعقل خود حقایقی را درک میکنند که انبیا به وحی الهی به آن نائل میشوند پس عقولشان همطراز عقول انبیاست گرچه وحی تشریعی را فاقد میباشندکه آن از مختصات مقام نبوت است متن :استاد محمد مهدی معماریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐معرفت مهدوی💐 ❤️ایمان به حضرت مهدی علیه‌السلام سرچشمه ی انگیزه جاودان 🔶این ایمان [به مهدی] فقط سرچشمه دل‌داری و تسلای خاطر نیست؛ بلکه منبع دهش و نیرو نیز هست. 🔶منبع عطا و دهش است، زیرا ایمان به مهدی، یعنی باور به انکار و رد ظلم و ستم درحالی‌که بر همه دنیا حکم‌فرما باشد. 🔶و منبع انگیزه جاودان است،زیرا بارقه‌ای است که در وجود انسان با ناامیدی مبارزه می‌کند و هرقدر هم مشکلات انبوه و ستم فراگیر شود، امید شعله‌ور در سینه او را زنده نگاه می‌دارد. 📚پژوهشی دربارۀ امام مهدی علیه‌السلام، ص۲۵. ❄️🌳❄️🌳❄️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا