eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
13.8هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
777 ویدیو
53 فایل
کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz کمک مالی به فعالیت‌ها(نهضت شفافیت وعدالت، فریاد خوزستان و..) بنام داود مدرسی یان: 6037998140806919 کمک به نیازمندان: 5041721003739829
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 لگدپرانی مدعیان آزادی! 🔹اینم لگدپرانی نامردهایی که امروز در دانشگاه تهران، بدنبال احقاق حقوق زنان بودن و شعار آزادی پوشش سر میدادن؛ یعنی لگدپرانی در دفاع از زنان و آزادی پوشش!! 🔸این جماعت همیشه اهل جفتک زدن بودن، یا جفتک به صندوق آرای مردم در سال۸۸ و شورش علیه جمهوریت و یا لگدزدن به زنان مومنه‌ای که فقط شعار میدادن دانشگاه جای بی‌حجابی نیست! 🔻مردم امروز درگیر اقتصاد رهاشده‌ای هستن که این دولت با همین حامیان سیاسی‌اش بوجود آورده، اما اینها بدنبال مسئله‌سازی برای مردم و دانشگاهیان و انحراف از مسائل اصلی هستن. نه درد مردم رو میفهمند و نه مسائل اصلی جامعه رو درک میکنن و حاضرن برای فراموشی مطالبات مردمی، حاشیه‌سازی و مسئله‌سازی کنن. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ؛ رئیس الاخلاق 🔻سلسله مطالب - 4 4️⃣ چهارمین مؤلفه اخلاق سیاست، تقوای سیاسی است. تقوا را ترک معصیت و گناه، ترس از خداوند متعال و انجام واجبات و ترک محرمات تعریف کرده اند اما از آنجائیکه دین اسلام در همه ابعاد فردی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... طرح و برنامه دارد و از آنجائیکه تقوا با رعایت دستورات دین اسلام گره خورده، دامنه آن بسیار گسترده است. 🔹یک تقوای فردی داریم که انسان سعی می کند در مسائل شخصی خود –به شرطی که در مواجهه با دیگری نباشد- از حرام الهی پرهیز کند و واجبات الهی را انجام دهد؛ یک تقوای جمعی داریم که رابطه انسان با سایرین و رابطه گروه ها و احزاب با جامعه باید بر آن مبنا باشد. 🔻تقوا ابعادی دارد؛ یک بخش همین ظواهر شرعی، انجام نماز و روزه و زکات و خمس و وجوهات شرعی است بعد دیگری دارد به نام تقوای سیاسی، که در دعای مکارم اخلاق به آن اشاره شده: 🔹الف) تقوا در بسط عدالت؛ رهبر انقلاب می فرماید: «گستردن عدالت، بالاترین رقمهای تقواست؛ این از یک نماز خوب، از یک روزه‌ی روز گرم تابستان بالاتر است. روایتی است که فرمود: هر امیری - امیر یعنی همه‌ی شماها؛ هر کسی یک دستگاهی دارد که در آن فرمان میراند، حکم او در آنجا نافذ است - که روزی را به عدالت حکم کند، مثل این است که هفتاد سال عبادت کرده؛» 🔹ب) فرو بردن خشم در برابر دوستان؛ «و کظم الغیظ». اینکه برخی به دوستان خود، به مردم خود پرخاش گری می کنند اما با دشمنان می گویند و می خندند عین بی تقوایی است. تقوا یعنی «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم». یعنی در برابر دشمنان باید شدید و غلیظ باشی و در برابر دوستان، مهرمان و رئوف. 🔹ج) فرونشاندن آتش ها «اطفاء النّائرة»؛ یعنی همانگونه که آتشنشان آتش را خاموش می کند ما هم باید آتش هایی که در جامعه هستند را خاموش کنیم. برخی کارشان آتش افروزی است با سخن چینی، با زیرآب زنی، با تهمت و تخریب و اهانت، با به جان هم انداختن گروه ها و افراد و جناح ها؛ لذا تقوا یعنی فرونشاندن این آتش ها. 🔹د) «و ضمّ اهل الفرقة» یعنی برگرداندن کسانی که راه جدایی و اختلاف در پی گرفتند. کسانی که جزو مجموعه ما بودند اما خطا کردند؛ کسانی که جزو جریان ما بودند اما جایی ضعف نشان دادند؛ ضعیف الایمان بودند و اشتباهی مرتکب شدند، این ها را باید برگرداند. جذب حداکثری و دفع حداقلی به معنای این نیست که شما عناصر ضدانقلاب و منافق را مسئولیت بدهی به بهانه جذب، بلکه به معنای بخشیدن خطاها و اشتباهات خودی هاست. 🔻تقوای سیاسی بعد از ، و ، یکی دیگر از مؤلفه های اخلاق سیاست است که حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام آن را رئیس الاخلاق معرفی می کند. 🔸هر آن چیزی که برای خود نمی پسندی برای دیگران مپسند. تقوای سیاسی زمانی اهمیت پیدا می کند که حضرت امیر علیه السلام، متقی بودن را جزو شرایط اصلی کارگزاران و لشکریان می خواند و مدام بر منبر کوفه از پرهیز از تمایلات نفسانی فردی و گروهی، پرهیز از فساد حاکمان، پرهیز از کم کاری و غفلت در امور مردم، پرهیز از پنهان کاری و توطئه می گوید. 🔸تقوای سیاسی مانع نیرنگ و توطئه و فریبکاری است چنانچه مولای متقیان در مبارزه با معاویه وقتی با سوال بخشی از مردم مواجه می شود که چرا معاویه را با سیاست فریب نمی دهی؟، فریاد بر می آورد که: ««لَوْلاَ التُّقَی لَکُنْتُ أَدْهَی الْعَرَبِ»؛ اگر تقوا دست و پای مرا نمی‌‌‌‌‌بست، از همه‌‌‌‌‌ی آحاد و مکاران عرب، مکر و حیله را بهتر بلد بودم. 🔸یک جای دیگر در مقام مقایسه‌‌‌‌‌ی معاویه با خودش - چون معاویه به دهاء و مکر در حکومت معروف بود - به حسب آنچه که نقل شده، فرمود: «واللَّه ما معاویة بأدهی منّی»؛ (خطبه 200 نهج البلاغه) معاویه از من زرنگتر نیست. منتها علی چه کند؟ وقتی بنای بر رعایت تقوا و رعایت اخلاق دارد، دست و زبانش بسته است. روش امیرالمؤمنین این است. تقوا که نبود، دست و زبان انسان باز است، میتواند همه چیز بگوید، خلاف واقع میتواند بگوید، تهمت میتواند بزند، دروغ به مردم میتواند بگوید، نقض تعهدات میتواند بکند، دلبستگی به دشمنانِ صراط مستقیم میتواند پیدا کند. وقتی تقوا نبود، اینجوری است. امیرالمؤمنین میفرماید: من سیاست را با تقوا انتخاب کردم، با تقوا اختیار کردم این است که در روش امیرالمؤمنین، مکاری و حیله‌‌‌‌‌گری و کارهای کثیف و این چیزها وجود ندارد؛ پاکیزه است». امام خامنه ای ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 رحم اگر نکند مدعی، خدا بکند! دلا بسوز که سوز تو کارها بکند نیاز نیم شبی دفع صد بلا بکند عتاب یار پری چهره عاشقانه بکش که یک کرشمه تلافی صد جفا بکند ز ملک تا ملکوتش حجاب بردارند هر آن که خدمت جام جهان نما بکند طبیب عشق مسیحادم است و مشفق لیک چو درد در تو نبیند که را دوا بکند تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار که رحم اگر نکند مدعی، خدا بکند ز بخت خفته ملولم بود که بیداری به وقت فاتحه صبح یک دعا بکند بسوخت حافظ و بویی به زلف یار نبرد مگر دلالت این دولتش صبا بکند ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 بزرگوار، شما که رو برداشتی از سر ما، سایه تورم و گرونی رو هم بردار دیگه! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 چگونه کنیم؟ - 8 و 🔹برای اینکه کارهای فرهنگی و سیاسی ما، باشه ضرورت داره که هم کار گفتمانی کنیم هم مصداقی. هر دو در کنار هم. 🔸گفتمان یعنی اینکه در یه زمان و مکانی، یه مسئله یا مفهوم یا فرهنگ، عمومیت پیدا کنه و همه یا اکثریت تحت تأثیر اون قرار بگیرن. 🔹بطور مثال در مقطعی، مسئله عدالتخواهی گفتمان غالب کشور شده بود سالهای 82 تا 84 و منجر به سرکار اومدن دولتی شد که شعار اصلی ش عدالتخواهی بود. یا در سالهای 76 و 77 مسئله آزادی، گفتمان کشور شده بود هرکسی روی اون موج سوار میشد برنده بود. یا در مقطع سالهای 91 و 92 مسئله مذاکره در کشور گفتمان شده بود و یه جریان تونست ماهیگیری کنه. 🔸خب کسانی که تونستن این مفاهیم رو در کشور تبدیل به گفتمان و حرف روز مردم کنن، میوه ش رو چیدن. 🔹گفتمان سازی بسیار بااهمیت تر از کار مصداقی است. یادمه در انتخابات ریاست جمهوری سال96، ما در ستاد انتخاباتی آقای رئیسی، گروه هایی تشکیل دادیم که این گروه ها میرفتن منطقه به منطقه، محله به محله، شهر به شهر و روستا به روستا، دم منازل یا تو خیابونها و پارک ها با مردم صحبت میکردن و برای رئیسی تبلیغ می کردن و کتابچه و جزوه و پوستر میدادن. 🔸کار اقناعی خوبی بود اما بیاد دارم که ستاد روحانی بهیچوجه همچی کاری نکرد. این زحمت رو بخودش نداد در عوض ستاد روحانی در کشور، کار کلان با ابزار رسانه انجام می داد. 🔹ستاد روحانی می اومد برای مردم نیازسازی میکرد. برای زنان یه شعار و برنامه داشت و در سطح کشور در دفاع از زنان یکسری کار رسانه ای میکرد برای جوانان یکجور؛ برای فرهنگیان و معلمان یکجور و برا تمام اقشار کار کلان انجام میداد. خود آقای روحانی هم در برنامه های تلویزیونی و سخنرانی هاش و مناظره ها، برا تک تک این اقشار کلیدواژه بکار می برد. 🔻کار گفتمانی، هزینه ش کمتره و نفوذش بیشتر. 🔸مثال دیگه؛ در یکی از استان ها، رهبر انقلاب یه فرد مردمی و ساده زیست رو به عنوان نماینده ولی فقیه معرفی کرد. هرچند در اون استان "برخی" از علما هم، ساده زیست و مردمی بودن اما با انتصاب این فرد جدید، اکثر آقایون علما سعی کردند که رفتار خودشون رو تنظیم کنن که بالاخره الان سکه رایج "مردمی بودن" است. برخی که سالها، خبری ازشون در بین مردم نبود، رفتن و گونی گِل به دوش گرفتن یا گونی پر کردن برای سیل بندها! خب این نتیجه ایجاد گفتمان مردمی بودن و مردم داری است. حالا به فرض کسی می اومد رو تک تک آن علما و بزرگان کار مصداقی می کرد که چرا فلانی در بین مردم نیست چرا مردم نمیتونن ایشون رو براحتی ببینن؟ این کار مصداقی تأثیر آنچنانی نمی داشت. 🔹اگه میخوایید کار انجام بدید باید فکر کنید چطور یه موضوع رو گفتمان کنید یا تبدیلش کنید به مسئله! یعنی . موضوعات راکد رو تبدیل کنید به مسئله. در کنار گفتمان باید روی مصادیق هم کار کرد اما نه مصادیق کوچیک؛ معدود مصادیق مهمی رو باید انتخاب کرد و اونا را بولد کرد. 🔸بطور مثال دررابطه با افشاگری های مفاسد، برخی افراد هستن که مصداقی کار میکنن، این هیچ اشکالی نداره؛ (اگه رو مصادیق کار نکنن که کسی دردش نمیگیره!) اما گاه روی مصادیق کوچیک و غیرمهم زووم میکنن. در حالیکه اگر روی مصادیق مهم، مصادیق اصلی، گلوگاه ها، گردن کلفت ها کار کنن بهتر نتیجه میگیرن. 🔹بطور مثال، در بحث مبارزه با گرانی ها و مفاسد، یه موقعی شما میایید اسامی محتکران رو علنی میکنی؛ اونم محتکرانی که در سطح یه استان یا شهر دارن احتکار میکنن. این خیلی خوبه و نیازه. اما اگه کسی بیاد محتکران اصلی رو معرفی کنه بهتر نتیجه میگیره. 🔸کسانی که روی گلوگاه ها کار مصداقی می کنن موفق ترن. کشف فساد خیلی خوبه؛ معرفی مفسدان خاصه مفسدان کلان و اصلی خیلی خوبه؛ خوب ترش کشف گلوگاه های ایجاد فساده. یعنی کار مصداقی کلان. مصادیق اصلی فساد. نه حالا یه آقازاده که مثلاً ساعت مچی 50 میلیونی داره. البته بگم، افشای همون فساد یا رانت در سطوح پائین اگه با سند باشه هیچ اشکالی نداره و نباید ما اگه روش کسی رو قبول نداریم مانع ایجاد کنیم. اما میگیم گفتمان سازی و کار روی مصادیق اصلی خیلی مؤثرتره. 🔹باید موضوعاتی رو که میدونید در سطح یه استان یا یه شهر، میشه تبدیلش کرد به گفتمان و مسئله، شناسایی کنید و روش مانور بدید تا جریان ساز باشید. خودتون رو درگیر مسائل کوچیک، موضوعات به دردنخور کوچیک یا حاشیه ای نکنید. ❗️نکته پایانی؛ کسانی که صرفاً کار کلی میکنن (نه گفتمانی)، موفق نمیشن. اینکه یه امام جمعه تو خطبه هاش مدام از برخورد با فساد دم بزنه اما نتونه چند مورد فساد رو پیگیری کنه یا حتی افشا کنه، اون امام جمعه موفق نخواهد بود. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 کتاب خوب، برای مشتاقان عالم سیاست - ۱: 🔹مرتباً دوستانی پیام میفرستن و سوال می‌پرسند که چه کتابهایی رومطالعه کنیم تا مبانی سیاسی‌مون قوی بشه و بتونیم تحلیل‌گر بشیم. 🔸تحلیل‌گر شدن، تلاش و تمرین و تکرار و مطالعه نیاز داره؛ 🔻 این بسته مطالعاتی برای: کسانی که میخوان مبانی سیاسی‌شون قوی بشه، کسانی‌ که وارد میدان سیاست بشوند، جریانات و اشخاص رو خوب بشناسن، کسانی که اهل سیاست بودند و هستند و بنا دارند فعالیت سیاسی و تشکیلاتی داشته باشند، 🔸موارد دیگه هم هست اما فعلا پیشنهاد ما اینهاست. مقدمات و مبانی و مسائل اساسی تو این بسته پیشنهادی گنجانده شده. برا کسانی هم که رو مطالعه کردن، پیشنهاداتی دارم که بزودی ارائه میشه ان‌شاءالله. ⭕️ اندیشه سیاسی: 1⃣ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی - 2⃣ کتاب ولایت فقیه آیت الله 3⃣ کتاب انسان ۲۵۰ساله - آیت الله خامنه‌ای(ویژه نخبگان - سری ۳) 4⃣ فلسفه نظام سیاسی اسلام، موسسه امام خمینی(ره) قم ⭕️ جریان شناسی صدراسلام: 1⃣ جریان شناسی سیاسی صدر اسلام/ دکتر 2⃣ بازتاب تفکر عثمانی در نهضت عاشورا/ محمدرضا هدایت پناه 3⃣ آزمون خواص در حکومت اسلامی/ جواد سلیمانی 4⃣ عدالت در گرداب/ جواد سلیمانی ⭕️ جریان شناسی مشروطه و معاصر: 1⃣ از تا ی غربی - جواد سلیمانی 2⃣ تاریخ تحولات سیاسی معاصر - دکتر موسی نجفی و دکتر موسی حقانی 3⃣ نگاهی به احزاب، گروه ها و جریان های سیاسی در ایران معاصر - علی مجتبی زاده و محمدعلی لیالی 4⃣ جریان ها و سازمانهای 20 تا 57 ایران معاصر - رسول جعفریان ⭕️ آموزش تحلیل سیاسی: 1⃣ کتاب روش تحلیل سیاسی (مجموعه بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) درباره ی مهارت ها و فنون تحلیل سیاسی 2⃣ آموزش گام به گام روش‌های تحلیل سیاسی، نویسنده حسن بهشتی پور ⭕️ شناخت جریان تجدیدنظرطلب: 1⃣ سراب سیاست، سرگذشت زندگی سیاسی موسوی‌خوئینی‌ها، نویسنده: محمدرضا امینی 2⃣ راز قطعنامه، کامران غضنفری 3⃣ جنگ در پناه صلح، جمعی از نویسندگان، رضا سراج 4⃣ سودای سکولاریسم(رمز گشایی از زندگی و کارنامه سیدمحمد خاتمی)، سیدیاسر جبرائیلی ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
بسم‌الله دوستان در کنار سایر مطالب سلسله‌ای، همچون ، و و .. ، از امروز هم بحث (با همین هشتگ) را شروع می‌کنیم. من سعی می‌کنیم روزانه یک فایل صوتی چنددقیقه‌ای در این مورد ارسال کنم ان‌شاءالله مفید واقع بشه بحق این ماه مبارک. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 الف، آسیب‌های سیاست ورزی جریان انقلاب 1. ضعف در مبانی دینی 2.نداشتن تحلیل مستقل 3.دوری از اخلاق سیاست 4.عدم توانایی انتقال مفاهیم به سایر اقشار 5.تهدیدمحوری 6.ترس از آزاداندیشی 7.برخورد سطحی با مسائل 8.بی اطلاعی از نظرات رهبری : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 ب، آسیب‌های سیاست ورزی جریان انقلاب: 1. محدود شدن به شعائر ثابت سیاسی 2. عدم ملاحظه نسبت آرمان ها و واقعیات 3. ناامیدی از تاثیرگذاری 4. فعالیت دیپلمات گونه 5. عصبانیت در برخورد با مردم 6. اصلی فرعی نکردن مسائل 7. عدم رعایت نسبت تکلیف و نتیجه : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 حضور آیت الله رئیسی در بین برخی دانشجویان و منتقدین دستگاه قضا بی‌واسطه احسنت بر این روحیه ان‌شاءالله استمرار داشته باشه ان‌شاءالله همه مسئولین دستگاه قضا در هر استان و شهری این خط رو ادامه بدن ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3