eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.6هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
950 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار مدرس مباحث اندیشه،علوم سیاسی و رسانه مدیرمسئول رسانه های فریاد خوزستان ویاران313 ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
یکی از مواردی که سال های سال تو مخ بچه حزب اللهی کردن این بوده که تو باید فقط دفاع کنی. چشمانت رو ببندی و هر وقت نقدی وارد شد، مسئله ای مطرح شد، تا فقط باید دفاع کنی. کاری نداشته باش که اون نقد حقه؛ اون اعتراض حقه؛ اون حرف درسته. تو رسالتت اینه که باید چشمانت رو ببندی و از همه دستگاه ها و آدمای جمهوری اسلامی دفاع کنی. متأسفانه این مدل تربیتی جواب داده و خیل عظیمی از جماعت حزب اللهی که میتونن موتور محرک افکار عمومی باشن؛ میتونن جریان سازی کنند و دستگاه ها و مسئولین رو به حرکت و اقدام بکشونند، ولی امروز در جبهه ساکتین یا توجیه کنندگان ایستادن. هر اتفاقی در هر عرصه ای رخ بده، این عزیزان رسالت خودشون میدونن که باید یه جوری توجیه کنن و یه جوری دفاع کنن. جریان حزب اللهی و مسجدی رو متأسفانه خنثی و بی تفاوت یا هم توجیه گر کردند. از حالت کنشگری و مطالبه گری و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر به حالت واکنش و پاسخگو و توجیه کننده کشوندن. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به رغم سیلی امواج صخره وار بایست در این مقابله چون کوه استوار بایست خلاف گوشه نشینان و عافیت طلبان تو در میانه میدان کارزار بایست نه مثل قایق فرسوده‌ای کناره بگیر نه مثل طفل هراسیده‌ای کنار بایست مگو که پیچ و خم راه بی قرارت کرد چو رود بر سر آن قول و آن قرار بایست در این زمانه بد نام ناجوانمردی به نام نامی مردان روزگار بایست بس است بس است بس است این که به آه و به ناله در همه عمر به انتظار نشستی به انتظار بایست قطعه اثر جدید محمد معتمدی تقدیم به غزه و همه آزادگان جهان و مبارزان با ظلم و تبعیض و فساد ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 شیوه رندان سیاسی! 🔹یکی از روش های فرار افراد منسوب یا منصوب به نهادهای انقلابی و حاکمیتی از پاسخگویی به مردم و منتقدین در این چند دهه، پنهان شدن پشت مفاهیم دینی، رهبری و نظام اسلامی بوده است. بدین صورت وقتی مورد انتقاد قرار می گرفتند بجای پاسخ به انتقادات، خودشان را پشت رهبری یا مفاهیم دینی و نهادهای انقلابی پنهان کرده و منتقد را مخالف دین و انقلاب و امام و رهبری و حوزه و سپاه و ... معرفی می کردند. 🔸اگر به یک سردار سپاه انتقادی وارد می شد او با زرنگی، منتقد را مخالف سپاه و نظام و انقلاب معرفی می کرد و می گفت که این حمله به سپاه است! یا اگر به یک روحانی انتقادی وارد می شد، منتقد را به مخالفت با دین و حوزه و شرع و اخلاق متهم می کرد که وااسلاما به دین و علما اهانت شده؛ ای مردم از چه نشسته اید! 🔹اگر یک شخصیتی به سیاست های نظام یا تصمیمات دولت ها یا تصمیمات دستگاه قضا و یا نظرات رهبر انقلاب، نقدی وارد می کرد برخی افراد سریعاً او را تکفیر کرده و سیل بیانیه و تجمع و چه و چه علیه منتقد به راه می افتاد تا او را از زندگی ساقط کنند! 🔸در یکی از جلسات دادگاه این حقیر که به حکم انتصاب یک آقازاده سردار یا همان سردارزاده اعتراض کرده بودم، وکیل او در دادگاه مرا به مخالفت با سپاه و ضدیت با سپاه و نظام متهم می کرد که البته قاضی بسیار هوشیار بود و بنده به این حرف ها خندیدم و عرض کردم که این حیله دیگر جوابگو نیست! 🔹این شیوه رندی در گذشته به ثمر می نشست اما با آگاهی های روزافزون جامعه و رشد افکار عمومی به برکت رسانه و پلتفرم های اجتماعی دیگر جوابگو نیست. الحمدلله مردم و نخبگان جامعه خیلی خوب می دانند که افراد و اشخاص، مساوی دین خدا نیستند؛ مساوی نهادها نیستند و مساوی نظام نیستند! در چنین فضایی که رهبر عزیز انقلاب به صراحت می گوید بنده هم قابل نقد هستم و شما مردم عادی می توانید مرا نقد کنید و مرا امر به معروف و نهی از منکر کنید، برخی سعی می کنند که دور اشخاص و منتسبین یا منصوبین ایشان، حاشیه امنی ایجاد کنند و کسی نزدیکشان نشود! اما اوضاع دیگر متفاوت شده و مردم از این موانع عبور کرده اند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 درباره احراز صلاحیت نامزدهای خبرگان رهبری 🔻اولویت چیست؟ 🔹در اواخر عمر شریف امام خمینی(ره) و باتوجه به مواضع و اقدامات آیت‌الله منتظری، نکاتی درباره شرایط و ویژگی‌های رهبر مطرح شد که آیا باید رهبر، جزو مراجع تقلید باشد یا خیر؟ 🔸در اصل ۱۰۹ قانون اساسی اول انقلاب، شرط مرجعیت مطرح بود. اما اواخر عمر حضرت امام(ره) این بحث در بین نخبگان شکل گرفت و برخی نمایندگان خبرگان این نکته را مطرح کردند که نیازی نیست رهبر حتماً مرجع تقلید باشد. همینکه مجتهد باشد و صلاحیت‏ علمی‏ لازم‏ برای‏ افتاء در ابواب‏ مختلف‏ فقه‏ را داشته باشد، کافی است. 🔹امام(ره) با این نکته موافقت کردند و به نقلی هم گفتند که از اول مخالف این بودند که مرجعیت جزو شرایط رهبری باشد. بدین ترتیب زمینه اصلاح قانون اساسی و این اصل بوجود آمد و شرط مرجعیت حذف شد. 🔸حالا بعد از سه دهه، فقهای شورای نگهبان چنان درباره "برخی" نامزدهای خبرگان سخت‌گیری می کنند که انگار از این نامزدها انتظار مرجعیت و اجتهاد مطلق در همه ابواب فقه را دارند! 🔹وقتی که امام راحل به همراه بزرگان، حاضر شدند درباره شخص رهبر، واقع‌بین بوده و نسبت به برخی شرایط(خاصه شرط مرجعیت) کوتاه بیایند، چرا درباره نمایندگان خبرگان این قضیه صادق نباشد؟ 🔸از طرفی، برخی عزیزان می‌گویند سطح علمی نمایندگان خبرگان باید در سطح مرجعیت باشد و مرجعیت پشتوانه رهبری باشند نه مجتهدین با طراز پایین‌تر! این سخن نیز درست و بجا نیست و با شرایط و واقعیت کشور و حوزه‌های علمیه فاصله دارد. 🔹اینکه چرا حوزه‌های علمیه بعد از چهار دهه نتوانسته‌اند همچون مطهری و بهشتی و مشکینی و خامنه‌ای و سایر موثرین اول انقلاب تربیت کند، البته مسئله‌ی مهمی است؛ اینکه مجتهدین طراز اول و بعضاً برخی مراجع تقلید حاضر به حضور در خبرگان و ایفای نقش سیاسی اجتماعی نیستند جای سوال است؛ اما چاره کار چیست؟ از یک طرف ما باید جمهوریت نظام را حفظ کنیم و مردم را قانع کنیم، از یک طرف هم شرایط را سخت و سنگین می‌گیریم. در این شرایط اولویت با جمهوریت و مردم است نه شرایط خاص و حاد! 🔸لذا تا دیر نشده، بهتر است آقایان فکری کنند. در شرایطی که اصل نظام و حیثیت جمهوری اسلامی به حضور و مشارکت جدی مردم وابسته است و بیش از هر دوره دیگری به حضور مردم نیازمند است، به یک تصمیم انقلابی و فوری محتاجیم. ❇️ پ.ن: لازم به توضیح، این متن درباره صلاحیت علمی است نه مسائل اقتصادی و اخلاقی افراد. اگر کسی فساد دارد یا جاسوس است یا هرچه؛ به شرط مستندات و مدارک و ...، حتماً باید رد شود. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 سوالی محترمانه از آیت‌الله موسوی جزایری زعیم حوزه علمیه ‎ دارم: حضرت آیت‌الله؛ سلام علیکم 🔹رهبر بزرگوار انقلاب درحکم انتصاب حضرتعالی بعنوان ریاست حوزه علمیه اهواز، تاکید کرده‌اند: "مقتضی می‌دانم که آن‌جناب همچنان سکونت در ‎ را ادامه داده". 🔸حال اینکه شما بیش از یکسال است از اهواز نقل مکان کرده‌اید، آیا خلاف فرمایش علنی رهبری عزیز نیست؟ نه تنها در حکم علنی، بلکه به چندین نقل، در خصوصی هم فرموده‌اند که در ‎ بمانید و به قم، تهران یا نجف نروید؛ به نظر حضرتعالی، دلیل این تاکید رهبری چه بوده؟ و آیا زمین گذاشتن فرمایش رهبری عزیز، دلیل خاصی دارد؟ براستی با این فرمایش روشن ولی فقیه، چرا از تهران نامزد شده‌اید؟ 🔹این اصرار رهبری را هم حجت الاسلام موسوی‌فرد با تاکید تکرار می‌کنند که رهبری اصرار کردند که در ‎ بمانید. (حالا نظر حاج آقای موسوی فرد این است که چون ایشان ستون خیمه است رهبری خواستند در خوزستان بماند. اما تحلیل ما چیزی دیگری است و لازم به اشاره نیست) اما اصرار رهبری بر ماندن در استان است و همگان این اصرار را می دانند. ❇️ امیدوارم پاسخ قانع‌کننده‌ای برای ما جوانان و مطالبه‌کنندگان دستور ولی داشته باشید. این پاسخ را علنی و عمومی بفرمائید تا مردم پاسخ این مسئله را بدانند. باتشکر ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
27.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اما سوالی هم از حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی(رئیس سابق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و نماینده فعلی مردم تهران در مجلس که معلوم نیست کجای مجلس تشریف دارند) دارم که چرا و به چه دلیل، بر خلاف تاکید و اصرار رهبری به آیت‌الله جزایری، مبنی بر ماندن در خوزستان، شما اصرار دارید ایشان به تهران بیاید؟ 🔹آیا حضرتعالی از فرمایش رهبر انقلاب مطلع بودید و هستید یا نمی‌دانستید و اینگونه اصرار می‌کنید و از الفاظ سنگین برای آیت‌الله جزایری استفاده می‌کنید؟ چرا برخلاف تاکید رهبری شما تاکید دیگری دارید؟ براستی علت چیست؟ 🔸این نکات و سوالات محترمانه را امیدوارم بزرگواران عزیز پاسخ دهند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از محسن صباغی
🔴 حذف آگاهانه‌ی علمای خوزستان از حوزه علمیه 🔹️یکی از مسائل مهم ذکر شده در پیام مقام معظم رهبری خطاب به آیت الله جزایری، اشاره ایشان به حضور و اقامت علمای بزرگ در طول چند دهه گذشته در و استان است. نکته‌ای که اهمیت تکریم علما و مشاهیر علمی و حوزوی استان و لزوم استفاده طلاب حوزه‌های علمیه و عموم مردم مؤمن از محضر علمای ربانی را نشان می‌دهد. 🔸️ در این‌باره یک سؤال مهم مطرح است؛ به چه دلیل در دهه‌های گذشته از ظرفیت علمایی که در پیام رهبری نام آنها ذکر شده استفاده نگردید و برخی از آنها عامدانه کنار گذاشته شدند؟! بسیاری از این بزرگان که در طول حیات و پس از رحلتشان باید مورد تکریم و توجه قرار می‌گرفتند، امروزه شاهدیم که نامشان از ذهن‌ها پاک شده و حتی طلّاب فاضل هم از سیره و منش و میراث علمی و اخلاقی آنها اطلاعی ندارند. جوانان مسجدی اهوازی چقدر نام فحول معاصری چون آیات عظام کرمی، مروّج، بهبهانی، انصاری و ابن‌العلم را شنیده‌اند و با آن‌ها آشنایی دارند؟ برخی از این بزرگان حتی از تدریس در حوزه‌های علمیه محروم بوده‌اند! 🔹️ آیت الله مروج که یکی از بهترین شارحان کتاب کفایه بود، با اینکه در زندگی می‌کرد، طلّاب حوزه‌ی اهواز هنگام مباحثه‌ی کتاب ایشان از آن شخصیت علمی به عنوان «مرحوم مصنف» یاد می‌کردند، حال آنکه آیت الله مروّج آن زمان در قید حیات بودند! آیت الله سید طیب موسوی نیز در این سالها به طور کامل گوشه‌ نشین بودند. یکی از طلاب نقل می‌کند که یک مرتبه ایشان را برای درس اخلاق چند نفره و غیر رسمی به حجره خودمان در حوزه دعوت کردیم که ناباورانه از ورود ایشان به حوزه جلوگیری شد! 🔸️ برخورد با مرحوم علامه کرمی با برچسب «ضدانقلاب» و «تجزیه طلب» شاید بارزترین مصداق از ظلم به بزرگان در آن سالها باشد! شخصیتی که بارها از جانب رهبر معظم انقلاب مورد تکریم قرار گرفته بود. مرحوم هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطرات خود نقل کرده است: «آقای جزایری از اهواز آمد و نوشته‌هایی از شیخ محمد کرمی آورده بود و می‌گفت ایشان مرجع عرب‌های خوزستان است و منشأ فتنه می‌شود!» (به سوی سرنوشت، خاطرات سال ۱۳۶۳) کار به جایی رسیده بود که در گزینش‌های سازمانی، افراد به جرم تقلید از علامه کرمی، رد می‌شدند! 🔹️ آیا امروز کسی هست که پاسخ دهد به چه دلیل علمایی چون علّامه کرمی و حضرات آیات مروّج، انصاری و در همین اواخر مرحوم آقاسید محسن شفیعی بیش از چند دهه از تدریس در حوزه علمیه اهواز محروم شدند؟ آیا طلّاب حق‌جوی حوزه‌های علمیه می‌دانند فردی که به تعبیر مقام معظم رهبری از امیدهای آینده بود و فقدان ایشان خسارتی بزرگ محسوب می‌شود، از تدریس در حوزه‌ی علمیه اهواز محروم بود؟! 🔸️ آیا کسی پاسخ می‌دهد که چرا مدارس علمیه آیات عظام انصاری و کرمی به صورت غیررسمی دایر بودند و به عنوان حوزه‌های علمیه رسمی در اهواز ثبت نمی‌شدند؟ و یا حوزه حجت الاسلام آل طیب را با فشار از ایشان گرفتند؟ 🔹️ آیا این ظن ناصواب است که سالیان متمادی علما و فقهای بزرگ خوزستان را با برچسب‌های «ضدانقلاب»، «فتنه‌گر» و «بی‌بصیرت» از حوزه علمیه دور کردند تا در فضای علمی و مرجعیت اجتماعی بی‌رقیب بمانند؟ 🔴 پاسخ مسئولان وقت حوزه علمیه اهواز، متولیان امر در آن سالها و جناب آیت الله جزایری به عنوان زعیم حوزه‌های علمیه اهواز شاید بتواند شبهاتی را که در ذهن بسیاری از مطلعین هست، بزداید. ✍️ https://eitaa.com/joinchat/1255669890C3777f84af6