eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.5هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
903 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم و فعال رسانه تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار علاقه به تدریس اندیشه، مبانی و علوم سیاسی، تاریخ، رسانه و ... ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 در هر شهر 🔹روزی، مردی از یمن به همراه خانواده خود به مکه رفت؛(20 سال بعد از سال عام الفیل) اموال و کالاهای وی را عاص بن وائل(پدر عمروعاص) از وی گرفت اما چیزی در قبالشان پرداخت نکرد. مرد غریبه به قریش پناه برد و از آنان خواست تا او را یاری کنند و حقش را از عاص بگیرند اما کسی او را یاری نکرد. مرد غریبه به بالای کوه ابوقبیس(در جوار مسجد الحرام) رفت و با سردادن اشعاری، فریاد کرد که آیا جوانمردی در این شهر نیست که به دادخواهی من بلند شود؟ 🔸جمعی از جوانمردان بنی هاشم و سایر طوایف دور هم جمع شدند. در این جمع حضرت محمد مصطفی(ص) که 20 ساله بود و هنوز به پیامبری مبعوث نشده بود به همراه عموهای خود حاضر شد. دستان خود را در آب زم زم قرار دادند و پیمان شکل گرفت. پیمان جوانمردانی که هر وقت مظلومی، یا مسافری یا غریبه ای مورد جفا قرار گرفت، این پیمان در حمایت از آن مظلوم فعال می شد تا حق او را بستاند. 🔹پس از شهادت امام حسن(ع) هنگامی که امام حسین(ع) بنا بر وصیت برادرش، می‌خواست پیکر آن حضرت را در کنار قبر رسول خدا(ص) دفن کند، چون با مخالفت امویان روبه رو شد و پیکر مطهر را تیرباران کردند به حلف‌الفضول متوسل شد و برخی قبایل برای یاری وی آماده شدند، اما آن حضرت از تصمیم خود منصرف گردید. 🔸حضرت رسول(ص) تا سالها بعد از بعثت به پیامبری و حتی در سالهایی که در مدینه حکومت تشکیل دادند و خود حاکم بودند، از آن پیمان به نیکی یاد می کردند. حضرت در وصف عظمت و شرافت این پیمان می فرماید: «‌(همراه عموهای خود) در خانه عبدالله بن جدعان شاهد پیمانی (حلف‌الفضول) بودم که اگر همه شتران سرخ موی را به من دهند، دوست ندارم به آن خیانت کنم و اگر امروز هم مرا به [مانند] آن دعوت کنند، می‌پذیرم.» ابن هشام، سیرة النبویه، ج۱، ص۱۴۱ـ۱۴۲ 🔹در طول تاریخ ایرانیان مسلمان نیز شکل گیری پیمان هایی چون «عیاران» را می بینیم که وظیفه خود را دفاع از مظلومین می دانستند. 🔸امروز به شکل گیری «حلف الفضول» هایی در هر استان و شهر نیازمندیم که در مواقع نیاز فعال شده و به یاری مظلومان آن منطقه بشتابند. در نظام اسلامی، امر و نهی عملی و اقدامات و برخوردهای سخت، از وظایف حکومت و حاکم اسلامی است اما مراتبی از امر به معروف و نهی از منکر را همگان و هر شهروند عادی می تواند انجام دهد از امر و نهی زبانی تا نوشتجات و فعالیت رسانه ای تا پیگیری قانونی و تشکیل جلسات و شکایت های حقوقی و تجمعات قانونی و غیره. 🔹امروز جوانان جوانمرد و عزیز حزب اللهی که نارضایتی مردم را بخاطر عملکرد دستگاهها و مسئولین در شهرهای خود می بینند، با فسادها و تخلفات و پارتی بازی ها و زدوبندها و تبعیض ها در استخدام ها و ... دست و پنجه نرم می کنند، مظلومانی را در منطقه و محله خود می بینند که کسی ندارند و مظلوم واقع شده اند، کارگران یک کارخانه یا شرکت را می بینند که حقوقشان پرداخت نمی شود یا ...، نباید بی تفاوت از این مسائل عبور کنند. باید با برادران خود «حلف الفضول» تشکیل دهند و پیگیر و حامی مظلومان باشند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 واکنش دکتر ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس به محاکمه و زندانی کردن شیخ محسن ریسمان سنج ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
به عزیزان‌مان در غزه باید بگوییم ما سالهاست که مورد هجوم و ترور هستیم ولی مسئولین‌ ما قول دادند که در زمان مناسب و مکان مناسب با روش و ابزار مناسب پاسخ می‌دهند! حتماً شما تا زمان مناسب صبر کنید و کشته بدهید تا ببینیم غیرت مسئولین سیاسی و نظامی کشورهای مسلمان کی بجوش می‌آید! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
یک مطلب دیگر [اینکه] به این حقیر نسبت داده‌اند مقابله‌ی با جوانهای انقلابی را؛ این را شما باور نکنید. من با جوانهای انقلابی هیچ وقت مقابله نمیکنم. بخصوص جریان جوان انقلابی را بنده همیشه تأیید کرده‌ام، باز هم تأیید میکنم؛ البتّه معنایش این نیست که فرض کنید اگر یک تعدادی از جوانهای انقلابی، یک وقتی یک عمل خلافی انجام دادند، یک عمل غلطی انجام دادند، آن را هم ما تأیید کنیم؛ نه. بنده هم یک روزی در این کشور جوان انقلابی بوده‌ام، عمری را در این زمینه گذرانده‌ام؛ من به خودم نگاه میکنم میبینم چقدر در کار من خطا وجود داشته؛ خب جوان انقلابی هم ممکن است یک جا خطا کند؛ آن خطا را من تأیید نمیکنم امّا جوان انقلابی را من حتماً تأیید میکنم. اگر چنانچه چیزی در این زمینه نقل بشود، حتماً قبول نکنید و باور نکنید. ۱ خرداد ۱۳۹۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باید خودجوش باشید. خودکار حرکت کنید... مثل مبارزات مبارزین زمان طاغوت! آن روز -در آن سالهای مبارزه- کسی بالای سر ما نبود؛ نه حزبی بود، نه سازمانی بود، ‌نه جمعیّتی بود؛ [تنها] امام بزرگوار بود [آن هم] در نجف یا در ترکیه. گاهی اوقات یک پیامی از امام می‌آمد، یک اعلامیّه‌ای می‌آمد، خونی در رگهای ما به جریان می‌انداخت و ما را هدایت میکرد. خب موانع هم زیاد بود؛ هم کتک بود، هم زندان بود، هم موانع پولی بود، هم گرسنگی کشیدن بود، از این چیزها هم بود امّا در عین حال حرکت میکردیم، پیش میرفتیم. جوانها امروز باید این جوری حرکت کنند؛ مثل مبارزات مبارزین دوران طاغوت. : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 فرزند ارشد حجت الاسلام موسوی فرد جناب حجت الاسلام سیدمحمدجواد موسوی فرد مطلبی را درباره پرونده آشیخ محسن ریسمان سنج منتشر کرد که بعد از انتقادات به وی، بعد از چندساعت بخشی از آن را اصلاح کرد(بند چهارم این مطلب)؛ با این وجود در این نوشته نکاتی را مطرح کرده که به نظرم نیاز به پاسخ است: 👇👇
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 فرزند ارشد حجت الاسلام موسوی فرد جناب حجت الاسلام سیدمحمدجواد موسوی فرد مطلبی را درباره پرونده آشی
🔴 فرزند ارشد حجت الاسلام موسوی فرد جناب حجت الاسلام سیدمحمدجواد موسوی فرد مطلبی را درباره پرونده آشیخ محسن ریسمان سنج منتشر کرد که بعد از چندساعت بخشی از آن را اصلاح کرد(بند چهارم این مطلب)؛ با این وجود در این نوشته نکاتی را مطرح کرده که به نظرم نیاز به پاسخ است؛ 🔻بخش اول: 1⃣ اولاً؛ بعید است نکات ایشان، نگاه خود حاج آقای موسوی فرد به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و در اندرونی نسبت به بچه های مطالبه گر و عدالتخواه این نکات باشد! احتمالاً اینها مواضع خود آقازاده است. بنده حاضرم در هر مکان و زمانی نسبت به این نوع نگاه نسبت به جریان عدالتخواهی و بچه های مطالبه گر، با ایشان مناظره زنده داشته باشم. 2⃣ ثانیاً؛ بچه های عدالتخواه خوزستان، خود را سپر بلای نظام جمهوری اسلامی و شخص رهبر حکیم انقلاب می دانند؛ جریان مختلفی در کشور، نسبت به اصل عدالت و مصادیق آن اشتراک نظر دارند که ممکن است نسبت حاکمیت دینی و جایگاه رهبری اشتراک نداشته باشند. کاملاً طبیعی است. مفهوم توحید به معنای نفی اطاعت از غیرخدا، مبارزه با ظلم، نفی ارباباً من دون الله و مبارزه با طاغوت، نابرابری و تبعیض، برای همه ادیان الهی و مکاتب و برای همه بشریت مشترک است! همه مکاتب الهی و جریانات ضدسرمایه داری در جهان، اشتراکات فراوانی در بحث رفع تبعیض، مبارزه با فقر و فساد دارند. 🔹اما در بحث اعتقاد به حاکمیت دینی و اصل ولایت فقیه و دفاع از جمهوری اسلامی و شخص رهبری عزیز، این موضع حقیر، آشیخ محسن ریسمان سنج و سایر جوانان مطالبه گر خوزستانی است. 🔸لذا پیشگویی جناب آقازاده درباره رویکرد آینده عدالتخواهان و تقابل با نظام و رهبری، یا از روی علم غیب است یا از روی تحلیل؛ بالاخره وی حق دارد مسائل را تحلیل کند. اما قضاوت بی‌مبنا و غیرمستند و برچسب‌زنی به بچه‌های عدالتخواه، زمینه‌سازی برای برخورد و حذف آنان است؛ از نظر وی، اگر برخوردی با آنان شد، حتماً حق‌شان است و باید پای لرزش بنشینند و حقوق شهروندی و اولیه آنها باید نقض شود و حق اعتراض هم ندارند! 🔹این برچسب‌زنی و غیب‌گویی، هم خلاف قوانین نظام جمهوری اسلامی است هم خلاف شرع اسلام است! لاقل بگذارید طرف جرم و گناهی مرتکب شود بعد مجازاتش کنید! 3⃣ ثالثاً، در بحث اینکه حرکت اجتماعی عدالتخواهی نیاز به مشورت با یک فقیه دارد حتماً همینطور است؛ ما هم در موارد گوناگون از اساتید مختلفی که به جهت علمی و فقهی و اخلاقی قوی هستند هم نسبت به گفتمان امام و رهبری اشراف دارند و هم نسبت به سرمایه داران زالوصفت مرزبندی دارند استفاده می کنیم. اگر مقصود وی روحانی و فقیه مشخصی است در استان خوزستان که ما چرا از ایشان استفاده نمی کنیم، حتماً معرفی بفرمایند! فقیه مسلم العداله ای که ایشان مدنظر دارند معرفی کنند چشم حتماً! اما عجالتاً خود ایشان توضیح دهند با کدام استاد مشورت می کنند که صدایی به مقابله با سرمایه داران زالوصفت در کشور و خوزستان ازشان بلند نمی شود ولی برای کوبیدن یک طلبه عدالتخواه دیگر صدایشان بلند شده! 4⃣ رابعاً؛ ایشان نوشته‌اند که اینها نمی‌خواهند پای لرز خوردنِ خربزه بنشینند! ماها که سالها پای هزینه‌هایش ایستاده‌ایم. امام عزیز هم فرمود هرکس برای اجرای عدل قیام کرد، سیلی خورد. ما اگر آماده هزینه دادن نبودیم که سالها مثل سایرین، رها می‌کردیم و به دنبال زندگی شخصی خودمان می‌رفتیم. 🔹اما، آیا نباید تلاشی برای عدم محکومیت خود در دادگاه و رهایی از زندان کنیم؟ مثل خودشان سکوت کنیم تا بچه‌های عدالتخواه را یک به یک زندانی کنند؟! سکوت وی و امثالهم چه افتخاری دارد؟ 🔸ما سال‌هاست که از رهبر انقلاب شنیدیم باید مثل مبارزات مبارزین دوران طاغوت حرکت کنیم؛ خودجوش و خودکار و آتش به اختیار؛ منتظر این و آن نباشیم و خود را برای زندان و تبعید و هر مجازاتی هم آماده کنیم! 🔻رهبر انقلاب در یک خرداد ۱۳۹۸ خطاب به دانشجویان می‌فرماید: "آن روز -در آن سالهای مبارزه- کسی بالای سر ما نبود؛ نه حزبی بود، نه سازمانی بود، ‌نه جمعیّتی بود؛ [تنها] امام بزرگوار بود [آن هم] در نجف یا در ترکیه. گاهی اوقات یک پیامی از امام می‌آمد، یک اعلامیّه‌ای می‌آمد، خونی در رگهای ما به جریان می‌انداخت و ما را هدایت میکرد. خب موانع هم زیاد بود؛ هم کتک بود، هم زندان بود، هم موانع پولی بود، هم گرسنگی کشیدن بود، از این چیزها هم بود امّا در عین حال حرکت میکردیم، پیش میرفتیم. جوانها امروز باید این جوری حرکت کنند؛ مثل مبارزات مبارزین دوران طاغوت." 🔻ادامه 👇👇
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 فرزند ارشد حجت الاسلام موسوی فرد جناب حجت الاسلام سیدمحمدجواد موسوی فرد مطلبی را درباره پرونده آشی
🔻بخش دوم؛ 5⃣ خامساً؛ در بحث پرونده شیخ محسن؛ ما که از موضوعات و پرونده حرف می‌زنیم به جهت اشراف به آن پیج و همچنین ارتباطات و قرابت با شیخ عزیز هست؛ ایشان بگویند از کجا اطلاعات می‌آورند؟ اگر دادگاه ویژه، در انتشار محتوا و مستندات محدودیت دارد، چگونه اطلاعات به وی می دهند؟ آن هم اطلاعات ناقص و غلط! مگر نه اینکه محدودیت دارند؟ مگر نه انتشار اخبار و اطلاعات پرونده -طبق ادعای خودشان- قانوناً و شرعاً و اخلاقاً خلاف است؟ پس این اطلاعات غلط را با چه مبنایی به وی دادند که منتشر کند؟! 6⃣ سادساً؛ اینکه شیخ محسن عزیز، بعد از محکومیت در خوزستان، به دادگاه ویژه در تهران مراجعه کرده و قریب سه بار دستور اعاده دادرسی را از جناب منتظری دریافت کرده ولی قاضی مذکور زیربار نرفته، این همان سوال جدی ماست! آقای موسوی فرد از این مطلب، صحیح بودن حکم را برداشت می کند اما غافل از آنکه باید بپرسد براستی علت مقاومت قاضی مذکور در برابر اعاده دادرسی و بررسی مجدد پرونده چیست؟! آن هم نه یکبار! بلکه سه بار آقای منتظری دستور اعاده داده اما قاضی نپذیرفته؛ به نظر شما، چه کسانی پشت پرده هستند؟! 🔹مطلب جناب آقای موسوی فرد هم به جهت علمی و هم به جهت حقوقی، بسیار ضعیف و بی مبناست. درباره سیر ماجرای پرونده محکومیت شیخ، مطالبی نوشته ام که تکرار مکررات است و دوستان می توانند مراجعه کنند. 🔸اما در انتها؛ امام(ره) در منشور روحانیت می فرمایند که روحانیت اصیل به خون سرمایه داران زالو صفت تشنه است. آسیدمحمدجواد عزیز را به خواندن مجدد منشور روحانیت توصیه می کنم و اینکه از ابوی محترم و بزرگوار درباره سرمایه دار مذکور اهوازی بیشتر سوال کنند و البته به نظرم وی و ابوی عزیزشان که اوایل نسبت به فساد و ناکارآمدی‌ها بیشتر ورود می‌کردند، این خوش‌بینی مفرط نسبت به برخی مسئولین را کنار گذاشته و واقعیات را ببینند. 🔹انتظار بیشتری می رود که نسبت به برخی اطرافیان و گزارش های رسمی برخی مقامات، هوشیاری بیشتری به خرج دهند! براحتی ادعاهای برخی مقامات را باور نکنند و در برخی موضوعات قاطعانه‌تر ورود کنند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
✅ واکنش ستاد امر به معروف به پرونده حجت‌الاسلام ریسمان‌سنج/ حکم این پرونده مطالبه‌گران را ناامید می‌کند 💢 ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با صدور بیانیه‌ای نسبت به حکم محکومیت حجت‌الاسلام ریسمان‌سنج، معاون سابق اجتماعی ستاد امر به معروف خوزستان واکنش نشان داد و از مقامات قضایی و دادگاه ویژه روحانیت خواستار بررسی زوایای مختلف این پرونده با دقت نظر و حساسیت بالا شد. 🌐 متن کامل در: https://setad-abm.ir/fa/14865 💠 ستاد امر به معروف و نهی از منکر: 🆔 @Setadeabm
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
✅ واکنش ستاد امر به معروف به پرونده حجت‌الاسلام ریسمان‌سنج/ حکم این پرونده مطالبه‌گران را ناامید می‌
🔻 متن بیانیه بدین شرح است؛ بسمه تعالی 🔹 ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در راستای استناد به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و اصل هشتم قانون اساسی وظیفه خود می‌داند در مورد اتفاق اخیر و نسبت به پرونده حجت‌الاسلام ریسمان‌سنج، معاون سابق اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان، نکاتی را یادآور شود؛ 1️⃣ این ستاد همواره حمایت از مطالبه‌گرانی که در مسیر قانون و بدون دخالت اغراض و سوگیری‌های شخصی و سلیقه‌ای، اقدام به پیگیری مطالبات مردمی می‌نمایند و طبعا ممکن است با موانعی از سوی برخی افراد مواجه شوند را وظیفه خود قلمداد می‌کند و نسبت به پرونده‌های مرتبط با مطالبه‌گران در سرتاسر کشور، حساس است. 2️⃣با توجه به حکم صادر شده برای این طلبه مطالبه‌گر، ستاد ضمن پرهیز از هر گونه پیش‌داوری در این رابطه، از مسئولین محترم قوه قضائیه و بالاخص دادگاه ویژه روحانیت درخواست می‌کند که با توجه به برخی ابعاد پیچیده در این پرونده و ضرورت دقت در مسئله مطالبه‌گری، یک بار دیگر موضوع را مورد بررسی قرار دهند. 3️⃣ حجت‌الاسلام ریسمان‌سنج، نامی آشنا برای فعالان دانشجویی، مطالبه‌گران انقلابی و کارگران هفت‌تپه است. طلبه جوانی که در ماجراهایی چون هفت‌تپه، امیدیه و میدان میوه و تره‌بار الغدیر در کنار مردم و دانشجویان ایستاد و مبارزه با فساد را فریاد زد و پرونده ایشان در فضای ماجرایی موسوم به میدان میوه و تره‌بار الغدیر شکل گرفت که در آن ماجرا قرار بوده با فشارهایی، بارفروشان به یک میدان خصوصی فرستاده شوند که این مطالبه‌گر و همکارانشان مانع چنین اقدامی شده و شاکیان پرونده هم غالباً به این ماجرا و حواشی آن مرتبط هستند. 4️⃣ این مطالبه‌گر خوزستانی، امر به معروف و نهی از منکر را در تذکر لسانی در امور شرعی خاص حصر نکرد و جریانی اجتماعی برای گسترش عدالت و جلوگیری از ظلم به محرومان و مستضعفان و مقابله با زیاده‌خواهی‌ها بنا گذاشت. اما چه می‌شود که فضا برای فعالان فساد ستیز محدود و محدودتر شده و حتی به حبس محکوم می‌شوند؟ 5️⃣ اگر مواردی که پیرامون پرونده ایشان بیان شده، صحیح باشد، بدین معناست که طبقه مرفه آنقدر قدرت پیدا کرده که می‌تواند به راحتی و با هر روش و اهرمی در مقابل مطالبه گران و آمران به معروف دغدغه‌مند بایستد. بنابراین اگر فضای تکثر ریسمان‌سنج‌ها را ایجاد نکنیم، این طبقه زحمات مسئولان نظام اسلامی به ویژه قوه قضائیه را بازیچه اهداف خود خواهند کرد. 6️⃣ این روزها حجت‌الاسلام محسن ‌ریسمان‌سنج در زندان برای طی دوران محکومیت خود بسر می‌برد. چنین حکمی با چنین پرونده پر ابهامی نه ‌تنها مطالبه‌گران و آمران به معروف فساد ستیز را ناامید کرده، بلکه اعتبار دستگاه قضا به ویژه قضات خدوم دادگاه‌ها را نیز خدشه‌دار می‌کند که امید می‌رود با ورود رئیس دستگاه قضا از ادامه اجرای این حکم ممانعت به عمل آید. 💢 در پایان بار دیگر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، امیدوار است با اطلاعی که مسئولان قضایی و دادگاه ویژه روحانیت از ماجرای پرونده این روحانی جوان پاک‌دست که مطالبه‌گری انقلابی را نوید می‌داد، پیدا کرده‌اند، مداخله کرده و مانع اجرای حکم او شده و امیدآفرینی را به جامعه مطالبه‌گران انقلابی بازگردانند. 💠 ستاد امر به معروف و نهی از منکر ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا به لحظات ملکوتیِ «مردم صف‌شان را از اغتشاش‌گران جدا کنند»، نزدیک می‌شویم؟ پزشکیان از جراحی سخن گفت! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 فرزند ارشد حجت الاسلام موسوی فرد جناب حجت الاسلام سیدمحمدجواد موسوی فرد مطلبی را درباره پرونده آشی
🔴 بازهم برچسب تکفیری‌گری و خوارج! به نام عرفان و فلسفه! 🔻حقیقتاً قصد ندارم به این حواشی دامن بزنم و اساساً ورود به این جدال غیراحسن را در شان خودم نمی‌دانم؛ اما از جهتی که حرف این برادر بزرگوار، فرزند ارشد حجت‌الاسلام موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان، چه بخواهیم چه نخواهیم، در نزد برخی متدینین و طلاب و بچه‌های مسجدی به نام پدر بزرگوارشان سند می‌خورد و موجب تخریب جریان پاک عدالتخواهی می‌شود، مجبورم پاسخ دهم! 🔻اما؛ تکفیر یعنی چه و خوارج یعنی چه کسانی؟ 🔹خوارج کسانی بودند که می‌گفتند هرکس گناه کبیره انجام داد، از دین خارج شده و کافر است مگر اینکه توبه و استغفار کند! به حضرت امیر(ع) می‌گفتند بخاطر پذیرفتن حکمیت کافر شده؛ آن هم حکمیتی که خودشان تحمیل کردند! لذا حضرت را تکفیر می‌کردند و می‌گفتند گناه کبیره مرتکب شده و از دین خارج است! 🔸حالا برگردید مطلب قبلی وی را بخوانید که کل بچه‌های عدالتخواه را می‌گفت اینها در آینده مقابل رهبری و نظام اسلامی می‌‌ایستند! در نتیجه کسی که مقابل ولایت فقیه و نظام اسلامی بایستد در حکم محاربه است و از دین خارج شده و علیه حاکمیت دینی خروج کرده! 🔹وی در مطلب قبل، مثل آب خوردن ماها را بخاطر گناه کبیره‌ی نکرده در آینده، تکفیر کرده و خارج از دین و تقابل با نظام اسلامی خوانده؛ بعد اینجا برچسب هم می‌زند خطر تکفیری‌گری و خوارج! عجب روزگاری شده! 🔸برادر عزیز؛ عرفا و فلاسفه خیلی اهل تکفیر و این برچسب‌زنی‌ها نبودند؛ شما حتماً نیاز به استاد دارید یا اساتیدتان را عوض کنید! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 کدام سکوت حکمت و کدام سکوت خیانت است؟ 🔹از امام رضا علیه السلام احادیث متعددی درباره سکوت کردن یا نکردن آمده است اما متأسفانه فقط تأکیدات آن امام رئوف درباره خوبی های «سکوت کردن» نقل و بازنشر می شود؛ خوب است بدرستی نگاه کنیم که سکوت کردن کی حکمت است و کی خیانت؟ 🔸ایران ما ایران امام رضاست و این افتخار برای ماست که میزبان حضرت رضا علیه السلام هستیم؛ اما بیش از آنکه به زیارت و گنبدطلا و کفترهای حرم بپردازیم و از الفاظ سلطان و شاه و ارباب برای ایشان استفاده کنیم باید بدانیم نگاه آن امام شهید درباره سبک زندگی و مدل حکمرانی و حکومت داری و روابط بین حاکمان با مردم و متقابل چگونه است و چگونه باید باشد. 🔹ما باید بدانیم که مهم تر از گنبدطلا و کفترای حرم و نقاره زنی که مکرر در مکرر در شعر شاعران تکرار و در تلویزیون به آن می پردازند امام مباحث مهم تری دارند و دستوراتی برای تمدن سازی، جامعه سازی، نهادهای اجتماعی، نهادهای اقتصادی و سیاسی، رفع طبقات اجتماعی و اقتصادی و دفاع از حقوق مظلومان دارند! اما هرکس در ایام ولادت یا شهادت حضرت، مراسمات مساجد را می بیند و تلویزیون را باز می کند همه اش از گنبد طلا و زیارت چندین میلیونی و پرواز کفترها و پنجره فولاد و ... گفته می شود! براستی کی قرار است از خود امام رضا و فرامین ایشان حرف بزنیم؟! کی قرار است ببینیم این جامعه و این مدل از حکمرانی چقدر به آرمان های علی بن موسی الرضا نزدیک است؟! 🔸یکی از موارد مهمی که حضرت رضا علیه السلام درباره آن تأکید داشته اند مسئله سکوت یا فریاد است؛ حضرت رضا(ع) از یک سکوت دفاع می کنند و در برابر یک سکوت هم موضع صریح می گیرند. آن سکوتی که ایشان از آن دفاع می کنند سکوت متفکرانه است؛ سکوتی که از روی حکمت است؛ سکوتی که به نفع جامعه اسلامی است؛ جایی که نباید حرف بی حساب زد؛ نباید شایعه پراکنی و خرافه پرستی و بدعت آوری کرد؛ جایی که نباید به قلب مظلوم و مستضعف، نیش و کنایه زد؛ جایی که نباید حق و جریان حق را تخریب و استهزاء کرد! نباید اصول را رها و به فروع و حواشی پرداخت! 🔹اما حضرت در جایی می فرمایند: «خداوند کسي را که خانه اش مورد تجاوز قرارگيرد و به دفاع برنخيز دشمن مي دارد.» 🔸خداوند متعال، هر فرد، گروه و مردمی را که حقوق شان پایمال می شود، کرامت شان زیر سؤال می رود، سرزمین و خانه شان مورد هجوم و حمله قرار می گیرند اما دفاعی نمی کنند، فریادی نمی زنند و در برابر ظالم و ستمکار و تجاوزگر مماشت می کنند، خداوند متعال اینها را دشمن می دارد! 🔹مرحوم شیخ کلینی، حدیثی از امام رضا(ع) نقل کرده که در آن حضرت از قول رسول خدا(ص) فرموده است: «زمانی که امت من نسبت به امر به معروف و نهی از منکر سهل انگاری کنند و مسئولیت را به گردن یکدیگر اندازند و هر فردی منتظر این باشد که دیگری آن را انجام دهد، در این صورت باید منتظر عذاب الهی باشند و این کار آنها به منزله اعلام جنگ با خداست.» 🔸جامعه ای که عزت و کرامتش مورد ستم قرار بگیرد؛ آزادی و عدالت در آن قربانی شود؛ فاصله طبقاتی در آن نهادینه شود؛ عده ای قلیل بر عموم منابع ثروتش حاکمیت کند؛ انفالش را به بهانه خصوصی سازی به عده ای سرمایه دار واگذار کنند؛ این جامعه ولو مذهبی باشد ولو در ظاهر اهل زیارت و حج و نماز جماعت های باشکوه باشد؛ تردید نکنید جامعه ای ضددینی و ضدخداست! فرمود این جامعه دشمن خداست و با خداوند اعلام جنگ گرده است. 🔹چه در عرصه داخلی، چه در عرصه خارجی با بیگانگان؛ اگر روحیه اصلاح امور و مبارزه طلبی و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بمیرد و جامعه به یک جامعه مذهبی مناسکی اما مرفهین بی درد یا عافیت پرست تبدیل شود و اهل شجاعت نباشد و اهل ریسک نباشد و از حقوق و کرامت و عزت خودش دفاع نکند، این جامعه به ضدخودش تبدیل می شود. 🔸اینکه عده ای می گویند حرف حق را نزنید تا دشمن نداشته باشد، تا هزینه ندهید، تا زندانی نشوید، تا تحریم نشوید، به اسم وفاق و تنش زدایی و فرار از هزینه، سکوت اختیار کنید، اینها حرف امام رضا علیه السلام را نفهمیدند که این را اعلام جنگ با خدا می دانند! اسلام سازش کاری؛ اسلام بی تفاوتی؛ اسلام شخص محوری؛ اسلام عافیت پرستی؛ اسلام خودخواهی؛ اسلام ترسو و اسلام سیاه! به تعبیر رهبر انقلاب در کتاب طرح کلی «اسلام مخدر جامعه»! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
20240904_200351.mp3
15.64M
«فَاستَقِم کَما اُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَک» ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 راهی که آقای بعنوان ریاست مجلس می‌رود همان راهی است که آقای ناطق‌نوری در سال ۷۶ و آقای علی لاریجانی درسال ۹۲ پیش رفتند و به نام میانه‌روی و اعتدال، چشم دیده‌بانی و نظارتی مجلس را کور کردند! 🔹سرانجام‌ کار، هضم خود آنها در جریان اصلاحات بود نه سودی برای ملت! اسم رمزِ حذف نقش نظارتی مجلس و تقسیم کیک قدرت بین برخی جریانات سیاسی است نه تلاشی برای اتحاد و انسجام ملی! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
📌شیخی که قطب‌نما داشت لیسانس فیزیک را که گرفت، موقعیت‌های شغلی به پیشوازش آمدند. یک فعال دانشجویی شاخص بسیجی را که مدرک دانشگاهی در دست داشت، در دولت احمدی‌نژاد حلوا حلوا می‌کردند. اما او سودای دیگری در سر داشت و رؤیای خاصی در ذهنش می‌پروراند. تصمیمش را گرفته بود و اینکه از میان ایل و تبارش اولین آدمی باشد که پا به حوزه‌ی علمیه می‌گذارد، پایش را سست و ته دلش را خالی نمی‌کرد. آرمانی که در جستجوی آن حاضر بود مسیر زندگی‌اش را کج کند، از درس و مشق طلبگی می‌گذشت. این شد که اهواز را به مقصد قم ترک کرد. رفت اما می‌دانست که برمی‌گردد. در چشم‌انداز زندگی‌اش دیده بود که زمین بازی‌اش باید در خوزستان باشد. رفت و چند سالی در قم تلمذ کرد و در قامت یک روحانی برگشت. برگشت تا دغدغه‌هایش را پی بگیرد. دغدغه‌هایی که آب و نانی نداشت، اما دردسر الی‌ماشاءالله! از آن طلبه‌هایش نبود که در پستوی حجره بماند و در انزوای رهبانیت، ضَرَبَ ضَرَبایش را جلو ببرد. در میان قرائت‌های هفتاد و دو ملتی از اسلام و مسلمانی، به اسلام ناب رهبری چنگ زده بود و خود را وکیل او می‌دانست؛ یک وکالت عام برای نفی اسلام خنثی و بی‌بخار. این فراز از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن را از بر بود: «اگر دینی را پیدا کردید که با ظالم ساخت، با مستبد همکاری کرد، با مظلوم یک لحظه کنار نیامد، یک گره از کار فروبسته مردم نگشود، برای امروز و فردای مردم، خشخاشی، ذره مثقالی، سود نداشت؛ تو هم از طرف ما وکیل، اگر چنین دینی را پیدا کردی، هر جا پیدا کردی، رَدّش کن، یک لحظه این دین را نپذیر. برای خاطر اینکه دین اگر از سوی خداست، این جوری نیست.» این فراز، شاه‌بیت و قطب‌نمای مسلمانی‌اش شده بود. هیچ چیز به اندازه‌ی بی‌عدالتی اجتماعی آزارش نمی‌داد و از هیچ چیز به اندازه‌ی سکوت در برابر ظلم و عافیت‌طلبی رنجور نمی‌شد. ماجرای اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه شاید اولین آزمون جدی‌اش بود تا نشان دهد اهل هزینه دادن برای تحقق عدالت است. کارگران، ماه‌ها بود که حقوق نگرفته بودند و مالک نااهل کارخانه، بی‌اعتنا به معیشت کارگران، خر خودش را می‌راند. شیخ، دوستان طلبه‌اش را جمع کرد تا در جمع کارگران حاضر شوند و از آنها حمایت کنند. جماعت متحصن نماز ظهر را به او اقتدا کردند و تا السلام علیکم را گفت، تازه دردسرهای بزرگ سراغش آمدند. ویدیوی حضورش در جمع کارگران سر از شبکه‌های معاند درآورد و آن دختر موفرفری او را مزدور نظام نامید. از آن طرف مسئولین خوزستان از ظاهر شدن چند طلبه‌ی ناشناس در میان یک پرونده‌ی اجتماعی-اقتصادی که امنیتی هم شده بود، ناخرسند بودند. کلیپ شیخ دست به دست می‌چرخید و او در میان برخی هم‌لباس‌هایش باید نگاه‌های سنگین و پر از سؤال را تحمل می‌کرد و از چشم‌هاشان می‌خواند که طلبه را چه به این قرشمال‌بازی‌ها! خلاصه دوست و دشمن شروع به نکوهش و شماتتش کردند. اما شیخ، به درستیِ راهی که رفته و کاری که کرده بود، ایمان داشت. او به کمک دوستانش و بعضی مطالبه‌گران و عدالت‌خواهان و جریان دانشجویی حمایت از کارگران را ادامه دادند و پای وزر و وبالش ایستادند تا گره از کار فروبسته‌ی آنها باز شد و پرونده هفت‌تپه به نفع کارگران به سرانجام رسید. وقتی رهبری در دیدار رمضانی‌اش با دانشجویان، مهر تأییدی بر مطالبه‌ی آنها زد، جریان‌های شماتت‌گر رفوزه شدند. شیخ اما قطب‌نمایش از اول میزان بود و تکلیفش با خودش روشن. تکلیفش این بود که مطالبه‌ی عدالت را ادامه دهد و از هزینه‌هایش نترسد. از آن حلوا حلوا کردن‌ها دیگر خبری نبود و شیخ این‌بار خودش به پیشواز یک مسئولیت خطیر رفت و شد معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان. نه برای اینکه فقط بگوید «خواهرم حجابت، برادرم نگاهت»؛ می‌خواست امر به معروف را اول برای حاکمان و صاحبان قدرت و مبارزه با باندهای زر و زور و تزویر اقامه کند. از آن کارهای پر دردسر و بی آب و نان. شیخ به حکم آن وکالت عام جنگیدن برای عدالت را انتخاب کرده بود تا مسلمان باشد؛ از جایگاه حقوقی‌اش در پرونده‌های زیادی از مفاسد ورود کرد و منشأ خیر شد. این اواخر از او شکایت شد. در پرونده‌ی میدان میوه و تره‌بار اهواز با اصحاب قدرت و ثروت درافتاده بود. شاکی خصوصی او را به دادگاه ویژه‌ی روحانیت کشاند. حالا ده روزی می‌شود که شیخ محسن در زندان است. شیخ می‌توانست معلم فیزیکی باشد و سر برج حقوقش را بگیرد و بچسبد به زندگی‌اش. یا در فلان دستگاه کار فرهنگی کند. اما می‌خواست خشخاشی و‌ ذره مثقالی برای امروز و فردای مردم سودمند باشد. امروز بعضی از آنها که در ضَرَبَ ضَرَبا گیر کرده‌اند، از گیر افتادن او خوشحالند و دوباره شماتتش می‌کنند که طلبه را چه به قرشمال‌بازی! اما شیخ محسن قطب‌نما دارد و دوباره برمی‌گردد و ادامه می‌دهد؛ آب‌دیده‌تر از قبل! ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
4_6014903923393957184.mp3
2.72M
زده شوخینه گله دل گله گرگی چه‌کنم... غزل ایل وحید آرامشیان
یکی از برکات حبس شیخ می‌تواند مسئله اصلاح اساسی دادگاه ویژه روحانیت کشور باشد. خیلی از طلاب و روحانیون عزیز در کشور در مواجهه با دادگاه ویژه، تجاربی کسب کردند و می‌دانند که از چه می‌گوییم. دادگاه‌های عمومی کشور هنوز نواقصی زیادی دارند اما همین دادسراها و دادگاه‌های عمومی، فرسخ‌ها با دادگاه ویژه فاصله دارند. شما در دادگاه عمومی براحتی میتونید هر وکیلی اختیار کنید، از اوراق پرونده، کپی بگیرید، احکام به شما ابلاغ می‌شود. بحث اصلاح ساختار دادگاه ویژه، یکی از فوری‌ترین مسائل مورد نیاز طلاب و روحانیون کشور است که بتوانند در فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و پیگیری حق و حقوق مردم و امر و نهی اصحاب قدرت و ثروت کنشگری داشته باشند. امیدوارم نمایندگان مجلس حتماً در بحث تدوین و تصویب طرح ماده واحده‌ اصلاح ساختار دادگاه ویژه اقدام جدی داشته باشند ان‌شاءالله. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
در روزهای آینده در نظر داریم نشست‌های رسانه‌ای درباره نقدوبررسی ساختار دادگاه ویژه روحانیت برگزار کنیم و پیشنهادات خودمون رو برای اصلاح دادگاه ویژه ارائه کنیم؛ ان‌شاءالله دوستان طلبه و روحانی؛ اگر تجاربی از پرونده‌های خودتون یا نزدیکان‌تون در دادگاه ویژه دارید به آیدی ما ارسال کنید. ارتباط مستقیم: @politicaladmin
یکی از عناوین اتهامی در آیین‌نامه داخلی دادگاه ویژه، اتهام "خلاف شان روحانیت" است. عزیزان کارشناس می‌دانند این عنوانِ کلی، اساساً ضابطه و ملاک و معیار دقیق و قابل اندازه‌گیری ندارد. بحث سلیقه در این عنوان خیلی تاثیر دارد. یعنی می‌شود خیلی از اقدامات طلاب را با همین عنوان، مجرمانه قلمداد کرد. برخی مصادیقش رو بعداً میگم که برخی طلاب با همین عنوان ولی با مصادیق عجیب، محکومیت گرفتن.
🔴 فوری/ نامه ۳۵ تشکل بسیج دانشجویی، عدالتخواه و طلبگی خطاب به مسئولین دادگاه ویژه روحانیت: 🔻 ریسمان مردمی عدالت را قیچی نکنید! 🔹 نامه جمعی از تشکل‌های عدالتخواه و بسیج دانشجویی وطلبگی سراسر کشور خطاب به رئیس و دادستان دادگاه ویژه روحانیت در رابطه با دستگیری حجت‌الاسلام : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3