eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
801 ویدیو
53 فایل
کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz کمک مالی به فعالیت‌ها(نهضت شفافیت وعدالت، فریاد خوزستان و..) بنام داود مدرسی یان: 6037998140806919 کمک به نیازمندان: 5041721003739829
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 در هر شهر و روستا ضربه 2030 سنگین تر از 🔹غرب گراهای در طول تاریخ 200 اخیر ایران همواره جاده صاف کن دولت های غربی بوده اند. مرحوم می گوید: «غرب زده انسان پا در هوایی است که نه رابطهای با گذشت زمان دارد و نه درکی ازآینده. غرب زده هرهری مذهب است و به هیچ چیز اعتقاد ندارد. نان به نرخ روز خور و راحت طلب و بیشخصیت و بیتخصص و قرتی و... است». (آل احمد، غرب زدگی، ص ۱۶) 🔸اگر مرحوم می گوید: «تا آن جا که من می دانم, زیر تمام قراردادهای استعماری را کسانی که امضاء گذاشته اند, همگی از میان ما تحصیل کرده های دکتر و مهندس و لیسانسیه بوده اند و همین ما از فرنگ برگشته ها. یک آخوند, یک از نجف برگشته, اگر امضایش بود, من هم مثل شما اعلام می کنم که: آخوند دوست ندارم!»، اما با کمال تأسف بعد از انقلاب و حاکمیت روحانیت بر این مملکت، برای چندمین بار کسانی در لباس روحانیت پای قراردادهای استعماری را امضا و اجرا کرده اند. 🔹در ابتدای این دولت، در جلسه ای خصوصی گفته ما باید در دولت روحانی آنقدر تعهدات خارجی برای نظام بوجود بیاوریم که ده ها سال نتواند از زیر آنها دَر رود! 🔸مشاهدات ما در طول 5-6 سال اخیر همین نکته را اثبات می کند که دولتِ تحصیل کردگان آمریکا و انگلیس، آنقدر برای این نظام تعهدات خارجی در قالب قراردادها و برنامه ها و برجام ها ایجاد کرده که حتی ما منتقدها از اینکه هر روزی باید علیه یکی شان اقدام کنیم، سخنرانی کنیم، روشنگری کنیم هم خجالت می کشیم! از مردمی که امروز باید اقلام و کالاهای اساسی و ابتدایی خود را با قیمت گزاف و چندین برابر بخرند و ما باید به آنها بگوئیم که دولت ورشکسته بی تدبیر و ناامید، دارد 2030 اجرا می کند، خجالت می کشیم! 🔹خجالت میکشیم از پیرمردی که درآمد ندارد و همسر و فرزند بیمار دارد و باید به زور نان و پیاز روزانه خود را با گدایی از این و اون دریافت کند و ما برای او از FATF بگوئیم یا از CFT یا IPC و ... . 🔸دوسه سال درباره واقعیات برجام برای ملت فک زدیم و تایپ کردیم اما باز نه دولتمردان ما تجربه کرده اند و نه "همه" ملت به این رسیده اند که برجام اساساً «برنامه جامع اقدام مشترک» نیست بلکه «برنامه جام زهر» است و اساساً قرار نیست که تحریمی برداشته شود بلکه هدف تحقیر اقتدار جمهوری اسلامی و عقب انداختن صنعت هسته ای و در نتیجه تغییر رفتار این نظام است! 🔹از همه اینها که بگذریم رهبر انقلاب درباره هیچکدام از این قراردادهای ننگین به اندازه 2030 وقت نگذاشته و روشنگری نکرده است. اما چرا؟ 🔸برخی فکر می کنند 2030 فقط آموزش مسائل جنسی به کودکان در مدارس است اما واقعیت این است که 2030 یک نوع جامعه پذیری ارزش های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی غرب برای کودکان، نوجوانان و جوانان این مملکت است. جامعه پذیری به معنای ساده یعنی انتقال ارزش های سیاسی و فرهنگی یک حکومت از طریق آموزش به نسل های جدید! 🔹یعنی پول و امکانات و نیروی انسانی از جمهوری اسلامی اما محتوا و مغز و روش و ارزش از غرب! این بدترین ضربه است. صنعت هسته ای را بعد از 10 سال می توانیم بسازیم و به روزش اولش برگردانیم اما تربیت یک نسل با ارزش ها و تفکرات غربی یعنی نابودی فرهنگ ایرانی اسلامی؛ اگر تاکنون افرادی از این کشور در قامت آقازاده، پولدار، متمول، بورسیه و غیره به غرب گسیل می شده تا علم آموزی کنند و به کشور برگردند و خدمت کنند، اما تعداد کثیری از آنها با افکار و ارزش های غربی تربیت شده اند اما حالا باید خودمان در همین کشور آن نسل ها را تربیت کنیم! یعنی اگر افرادی همچون تقی زاده و میرزاآقاخان کرمانی و فتحعلی آخوندزاده را به کشورهای غربی می فرستادیم برای علم آموزی، اما یک مشت غرب گرای وطن فروش باز می گشتند و ده ها قرارداد ننگین دارسی و تنباکو و ... امضا می کردند، حالا باید در همین مملکت امثال تقی زاده و فتحعلی آخوندزاده را تربیت کنیم! تربیت میلیون ها رعیت و سرباز غرب؛ یک کارخانه انبوه ساز تقی زاده!! فرض کنید بجای یک زیباکلام، صدزیباکلام تربیت شوند. 🔸یعنی تربیت نسل جدیدی در ایران که خروجی هایش تقی زاده، فتحعلی آخوندزاده، صادق زیباکلام، صادق هدایت، مصطفی تاجزاده، حسن روحانی، سیدمحمد خاتمی، محمدجواد ظریف و ... باشند! 🔹ضربات 2030 نه 10 که صدها سال بر این مملکت وارد می شود و اگر ما از قاجار تا انقلاب اسلامی 200 سال زحمت کشیدیم و قیام کردیم و شکنجه شدیم تا به استقلال و جمهوریت رسیدیم با تربیت این نسل باید صدها سال این مملکت تحت سلطه غرب باشد! 🔸حالا که رهبر انقلاب با تمام توان علیه این قرارداد استعماری ایستاده باید همه نیروهای انقلابی با تمام توان علیه 2030 و عوامل اجرا کننده آن در هر شهر و روستا و هر کوی و برزنی عمل کنند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
گشاده رويى و محبتت را براى عموم مردم و عدالت و انصافت را براى دشمنت بكار گير. حضرت امیرالمومنین علیه السلام ❤️❤️❤️ دوستان رمضان مبارک 🌷🌷🌷
🔴 🔻 سلسله مطالب - شماره 1 1️⃣ قصد داریم در طول ماه رمضان به مسئله بپردازیم و طی مطالبی چندین مؤلفه مهم اخلاق سیاست را ارائه کنیم. 🔸اخلاق در لغت به معنای ویژگی ذاتی، حالت طبیعی، خوی، نهاد، فطرت و سرشت آمده؛ از اخلاق در اصطلاح هم گاهی به معنای صفات پایدار و ملکه بازدارنده رذایل و جهت دهنده فضائل هم سخن به میان آمده. مکاتب و دانشمندان بزرگی در طول تاریخ سعی کرده اند که اخلاق را تعریف کنند. 🔹سیاست از واژه عربی «السوس» به معنای ریاست و یا به معنای هدایت و خلق و خو آمده است. سیاست را به معنای رهبری، فن کشورداری، قدرت و فن کسب قدرت و حفظ قدرت و علم حکومت نیز دانسته اند. 🔸اخلاق سیاست در مکاتب و اندیشه های مختلف نیز تعاریف مختلفی دارد و در علم سیاست نیز به آن پرداخته اند. افلاطون، بانی اصلی فلسفۀ سیاسی یونان باستان با مشاهدة رویۀ نامطلوب حکومت ها در حکمرانی و مطالعۀ نظام هاي موجود زمان خویش، به این نتیجه رسید که انواع نظام هاي سیاسی حاکم از لحاظ شیوة حکمرانی، دچار انحطاط اخلاقی اند، از عدل و انصاف دور افتاده اند و بر همین اساس در پی ایجاد مدینۀ فاضله در پرتو حکومت فیلسوفان برآمد. 🔹آموزه های دین اسلام همه مسلمین و مردم را به رعایت آموزه های اخلاقی در همه عرصه های خاصه عرصه سیاست دعوت کرده است. اگرچه برخی فرق اسلامی و بخشی از مسلمانان اخلاق و سیاست را از هم جدا می دانند و فضائل اخلاقی را در سیاست وارد نمی دانند اما رسول الله اعظم(ص) هدف اصلی از بعثت خود را تکمیل اخلاق دانسته اند: «انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق؛ به راستی که من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده ام.» 🔻حالا ما بنا داریم در کانال عالَم سیاست به مؤلفه های اخلاق سیاست از نظر و سنت زندگی ائمه هدی خاصه حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام بپردازیم هرچند به صورت کوتاه. 1️⃣ اولین مؤلفه حق طلبی است. حق طلبی اولین مؤلفه ی اخلاقی کردن سیاست در مکتب حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام است. اساساً جامعه شیعی علوی باید بر این عنصر بنا شود. حق در نهج البلاغه به سه معنا آمده: اول، یکی از نام های خداوند متعال است؛ دوم، حق به معنی حقیت، واقعیت، درستی و راستی و ضدباطل است. سوم، به معنای توانایی و امتیاز و استعدادی است که خداوند متعال به موجودات و انسان ها اعطا کرده است. 🔹بدین ترتیب در معنای اول، حق یعنی خدامحوری، آخرت محوری، ترس و اطاعت از خداوند متعال. لذا امام علی علیه السلام در تمام احوالات خود بیش از همه چیز از خدا و یاد خدا و عبادت خداوند ومتعال و توحید سخن می گوید. 🔸در معنای دوم، یعنی آن چیزی که واقعیت است و خلاف واقع نباید سخنی گفته شود یا عمل شود و یا ضدباطل و علیه باطل و ستم عمل کردن یعنی حق. لذا حضرت در جنگ با معاویه و سایرین هیچوقت فریبکاری نمی کرد. فریب کاری یعنی کاری که واقعیت ندارد. بهمین علت از فریبکاری و نیرنگ و خلاف واقع گویی و دروغ بر حذر می کرد مردم را. این یعنی حق محوری. 🔹در معنای سوم، یعنی خداوند متعال به انسان ها و برخی موجودات استعداد و امتیازی داده و کسی نباید آن استعداد و آن امتیاز را از وی سلب کند. به اون توانایی داده و کسی نباید مانع توانایی او شود. لذا از حقوق امام و جامعه و حقوق متقابل آنها سخن می گوید و یا حقوق اقشار جامعه که حاکمان باید آن حقوق را بپردازند. این یعنی حق محوری. 🔸حق گویی و حق محوری مهمترین عنصر گفتمان حضرت علی ابن ابی طالب بود. در برخورد با جامعه می فرمود که شما حقوقی بر گردن من دارید و من حقوقی بر شما؛ 🔹حق محوری بعنوان یک فضیلت اخلاقی نه فقط که سیاست ورزی حضرت را تحت الشعاع قرار می داد بلکه آن امام همام در سراسر زندگی خود بر رعایت حق و حقوق عنایت داشت. حق الله، حق الناس، حق طبیعت، حق حیوانات و ... . ⭕️ من و شما باور کنیم که اگر زندگی خود را بر مبنای حق، حق محوری و حق طلبی بنا نهیم سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کرده ایم. دوستان در نشر این مطالب ما را یاری کنید. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 حالا متوجه شدید چرا دولت به دنبال واگذاری مدارس به بخش خصوصی بوده طی این سالها؟ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
بنده اعتقادم این است که هرجا بیشتر باشد، دریافت حقایق هم بیشتر است، دریافت موعظه و نصیحت هم بیشتر است، هر جا که می‌بینی دریافت کمتر است شعور کمتر است. مرحوم آیت‌الله مرتضی تهرانی(ره)
🔴 از تصمیم قاطع! و بیانیه شورای عالی امنیت ملی و سخنان رئیس جمهور احساس حقارت کردم!!! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 🔻سلسله مطالب – 2 2️⃣عدالت، آخور مرتب نیست! چگونه فضای سیاسی کشور اخلاقی شود؟ 🔹وقتی که می گوئیم اخلاق سیاست، عده‌ای گمان میکنند که منظور، خنده و لبخند زدن در برابر حوادث و سیاسیون و احزاب و جریانات است. فکر میکنند اخلاق سیاست یعنی اینکه در کلام و نوشته‌جات مواظب باشیم احترام دیگران را داشته باشیم، با اخم مطلبی را نگوئیم یا بر سر کسی فریاد نزنیم یا در قبال مفاسد و مشکلات و معضلات عصبانی نشویم و افشاگری نکنیم. 🔸بله ادب و احترام در سیاست بسیار مهم است، لبخند زدن و مهربان بودن و با لحن خوب و ادبیاتِ مناسب حرف زدن، بسیار مهم است اما این، همه‌ی اخلاق سیاست نیست. مؤلفه های دیگری هستند که بسیار مهم تر از ادب و لبخند و ادبیات مناسب هستند که در شماره قبل به اشاره کردیم. 🔹اما عدالت طلبی؛ یکی از شرایط تحقق عدالت، شناخت صحیح عدالت است. در سالهای اخیر نیز چندین جریان فکری بر مفهوم و مصداق عدالت کشمکش داشته اند و هرکسی برای خود تعریفی از عدالت ارائه کرده و دیگری را عدالتخواه جعلی نامیده؛ 🔸با این شرایط، رجوع به اصلِ تعریف عدالت از منظر حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام ضروری است. مولا در نهج البلاغه عدالت را به معناي «قراردادن هر چيزي در جای خود» دانسته است. در برخی موارد، عدالت را «دادنِ هر حقی به صاحبش» خوانده و گاه نیز در تعریف عدالت فرموده که «هرچه برای خود می پسندی برای دیگران بپسند». 🔹عدالت در گفتمان امام علی علیه السلام ارزشی اساسی و ذاتی دارد و حضرت می فرماید: "با هیچ کس و به هیچ وجه، برخلاف انصاف و عدالت رفتار مکن". او هیچ مصلحتی را بالاتر از حق و عدالت قرار نداد و در اجرای عدالت بین دوست و دشمن یعنی عقیل برادر خود و معاویه دشمنش، هیچ تفاوتی قائل نشد. 🔸حق و ارزش عدالت در اخلاق اسلامی مطلق است و نسبی نیست. اینجور نیست که عدالت و اجرای آن را بسته به شرایط باشد. برخی می گویند که عدالت ارزش نسبی است و در برخی مواقع اجرای آن به مصلحت نیست اما تاریخ گواه می دهد که حضرت امیرالمؤمنین به پای عدالت در محراب عبادت شهید شد و رعایت عدالت باعث شکل گیری چندین جنگ داخلی علیه دولت نوپای آن امام همام شد و حاضر نشد برای دوام بیشتر حکومت، از عدالت کوتاه بیاید. 🔹برخی می گویند وقتی در جامعه عدالت برقرار شد تازه آغاز مشکلات است و مردم همه سیر می شوند و "آخور مرتبی" درست می شود که همه مردم از آن می‌خورند و می‌نوشند و تازه مشکلات اخلاقی و سرکشی نفسانی انسان ها و قدرنشناسی ها شروع می شود. برای اثبات این ادعا به خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها استناد می کنند که فرموده بود اسلام آمد و شما را از فقر و بیچارگی و نداری نجات داد اما همینکه نجات پیدا کردید تازه سرکش شدید و با ما دشمن شدید! این طیف فکری با این استدلال، ادعا می‌کنند که عدالت همانند سایر خوبی‌ها ارزش پائینی دارد و اصل انسان است! 🔸باید گفت اینها عدالت را نشناخته اند و درک درستی از عدالت ندارند. فکر می کنند عدالت یعنی صرفاً توزیع غذا بصورت عادلانه و مرتب بین همه! اینها نفهمیده اند که بخشی از عدالت، عدالت توزیعی و عدالت اقتصادی و عدالت معیشتی و عدالت درآمدی است، توزیع عادلانه ثروت و درآمدها و خدمات از بدیهی‌ترین عدالت‌هاست. اما اجرای عدالت و قسط در همه زمینه های فرهنگی و سیاسی و اقتصادی، جامعه ما را مهدوی می کند. 🔹اساساً اگر ما بخواهیم انسان‌ها را به سعادت واقعی و کمال مطلوب برسانیم و جامعه را به سمت اهداف متعالی ببریم تنها راه آن عدالت است. فقط در جامعه‌ی عادلانه امکان رشد معنوی و کمال انسانی برای همه افراد وجود دارد. رهبر انقلاب در این زمینه می‌فرمایند: 🔻"در محیط قسط و عدل است که انسان‌ها می‌توانند رشد کنند، به مقامات عالی بیشتری برسند و کمال انسانی خود را به دست آورند. قسط و عدل یک مقدمه واجب برای کمال نهایی انسان است." 🔸رشد و تعالی معنوی بشر در زمان ظهور به شرطی اتفاق می افتد که امام زمان عج بتوانند جهان را پر از عدل و داد کنند و با عدالت، زمینه پرورش و تربیت انسان ها آماده می شود. 🔹لذا افرادی که می خواهند رشد اخلاقی و معنوی داشته باشند باید اهل عدالت باشند. عدالت طلب و عدالتخواه و عدالت محور. سیاسیونی که بدنبال عدالت نبوده و نیستند و عدالت دغدغه آنها نیست اساساً اخلاق سیاست ندارند و از سیاست، پلی برای منافع و قدرت خود می سازند. اخلاق سیاست بدون عدالت طلبی دروغی بیش نیست. 🔸«در نظام اسلامی، عدالت مبنای همه‌ی تصمیم‌گیری‌های اجرایی است و همه‌ی مسئولان نظام، از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تا مسئولان بخش‌های مختلف اجرایی، به‌خصوص رده‌های سیاست‌گذاری و کارشناسی و تا قضّات و اجزای دستگاه قضایی، باید به جدّ و جهد و با همه‌ی اخلاص، در صدد اجرای عدالت در جامعه باشند». امام خامنه ای ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
دوستان ما رو این مطالب واقعاً زحمت میکشیم مطالعه منابع مختلف و تحلیلهای مختلف و ...، انتظار داریم حتماً مطالعه کنید
🔴 آقای پول‌پرست، وحدت دو ملت ایران و عراق به شما بند نیست! ‼️ نه تو نماینده ایرانی نه آن تماشاگر نماینده عراق! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه عده اگه اینجوری شلاق‌شون بزنه، میگن خدا رو شکر، اگه بود با میلگرد میزد 😀😀😀😀 اصلاً از این شلاق‌ها هم لذت میبرن 😂 هنوز باورتون نمیشه تو فضای انتخاباتی ۹۲ و ۹۶ هستن و محکم از این تفکر حمایت میکنن ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 پیام ایران چه بود؟ 🔹از شواهد و قرائن مشخص است که دولت ایران با اقدامی محتاطانه می‌خواهد پیامی اطمینان‌بخش به اروپا بدهد که اتفاق بزرگی درباره برجام نخواهد افتاد به شرطی که اروپا یا آمریکا حداقل کاری برای دولت ایران انجام دهد. هم آمریکا بداند هم اروپا، که ایران تا این لحظه اقدام تلافی‌جویانه‌ی مهمی انجام نداده و نمی‌دهد، تا شاید طرف‌های مقابل قانع شوند جهت حفظ جایگاه این دولت همراه آنها، بخشی از تحریم‌ها را بردارند. 🔸هرچند اروپا خواهان صبر بیشتر از طرف ایران بود. اما دولت باید به مجموعه نظام و مردم پاسخ می‌داد که بالاخره چه نقشه‌ای برای مقابله با خروج آمریکا از برجام و عدم پایبندی اروپا به آن دارد. 🔹این بیانیه بیش از آنی که مصرف خارجی داشته باشد و باعث ترس و تکاپوی آنان شود، مصرف داخلی دارد تا فشار مسئولین نظام و افکار عمومی از دولت برداشته شود! مطالبه مداوم مسئولین نظام و مردم از دولت راجع برجام، دولت را بر این داشته حداقل پالسی به اروپا و آمریکا بدهد. 🔸ظاهراً دولت ایران در مورد با اروپا رای‌زنی کرده است و روسیه و چین و آمریکا نیز در جریان این تصمیم قرار گرفته‌اند. 🔹به نظر بنده، تحولات به سمت مذاکره‌ای دیگر پیش می‌رود. آن مذاکره‌ای که سودش کمتر از برجام و ضررش بیشتر از آن است. ترامپ برای انتخابات ریاست‌جمهوری خود شدیداً به این نیاز دارد که ایران را پای میز مذاکره بکشاند و مسئولین دولتی ایران هم با کمال میل خواستار مذاکره‌اند اما بعلت شکست در ماجرای برجام از سوی نظام تا امروز مجوزی برای مذاکره مجدد صادر نشده؛ لذا فشار از بیرون و رهاسازی اقتصاد از داخل به دست غرب‌گراها و نفوذی‌هایی که حتماً وجود دارند، تا حصول نتیجه ادامه دارد. 🔸از همه مسخره‌تر، مهلت ۶۰ روزه‌ای است که در این بیانیه آمده که طرف‌های برجام ۶۰ روز مهلت دارند تا به تعهدات خود عمل کنند؛ ایران اگر در این قصه جدی و دنبال اثرگذاری تهدید خود می‌بود باید چند تعهد مهم را متوقف می‌کرد و به غرب مهلت یک هفته تا دو هفته اعلام می‌کرد نه ۶۰ روز!! این ۶۰ روز یعنی شرطی‌سازی اقتصاد و منتظر گذاشتن ملت و فرصت فشار بیشتر به آمریکا! 🔻از دوستان انقلابی درخواست می‌کنم که پازل دولت را تکمیل نکرده و روی این بیانیه حساب ویژه باز نکنند. بیانیه دولت ایران اساساً ارزشی نداشته و آمریکا و اروپا تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت. اعلام راهپیمایی در دفاع از این بیانیه‌ی بی‌یال و کوپال از سوی دفتر تبلیغات را همانند پیام‌های تبریک برجام از سوی برخی از سرداران و سرلشکران و روحانیون و مراجع و ائمه جمعه ببینید که رهبر انقلاب در آن ایام در پاسخ به خیل تبریک گویی‌ها فرمودند: "چه تبریکی!" 🔹دولت با این اقدام دوپهلو بنا دارد هم دهان منتقدین را ببندد و هم پالسی را به غرب ارسال کند که نگران نباشند و اتفاق خاصی برای برجام نمی افتد لکن شما عنایتی داشته باشید تا جایگاه دولت غربگرا بیش از این تضعیف نشود! 🔻اما نتیجه چه می شود؟ در ادامه آمریکا و اروپا بهیچ وجه حاضر نخواهند شد که امتیازی به دولت ایران دهند مگر اینکه دموکرات ها در آمریکا روی کار بیایند و ایران را دوباره پای میز مذاکره بکشانند و به آن بهانه مدتی تنفس دهند تا امتیازات بیشتری بگیرند. آمریکا تا زمانی احساس ضعف ایران را می بیند هیچ قدم مثبتی بر نمی دارد. چنانچه درسال جاری و آینده، مجلس محکم و انقلابی و غرب ستیز تشکیل شود می توان امیدوار بود که دولت را مجاب کنند که علیه اقدامات غرب کاری کند وگرنه تا پایان این دولت انتظار نداشته باشید غربگراها علیه آمریکا یا اروپا قدمی بردارند. با این راهپیمایی ها هم ملت را به مضحکه نکشانید. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 عروس خاندان سلطنتی انگلیس، خودش در رو بست نه محافظش... + سوت‌وکف‌وهوراااااا 🔹گاه همچی خبرهایی رو در جامعه خودمون می‌شنویم و خوشحالی میکنیم که مثلاً فلان امام جمعه بدون محافظ در خیابان، در مترو در مغازه! یا فلان امام جمعه یا مسئول در بین مردم نشست و خندید! یا نرده‌های نماز جمعه برداشته شد.. یا فلان مسئول لباس کارگری را پوشید... 🔹با شنیدن این اخبار خوشحال میشیم اما در حقیقت باید گریه کنیم چرا جامعه به این سطح از اشرافی‌گری رسیده که اگه یه امام جمعه یا مسئول بدون محافظ بود از خوشحالی غش می‌کنیم! 🔹دقیقاً به‌همین سطحی که بی‌بی‌سی خبر عروس ملکه را می‌زند که خودش در رو بست!! به جای غش از خوشحالی باید دق کنیم.. قرارمون این نبود که مردم نتونن به سادگی یه مسئول رو ببینن ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
الإمامُ عليٌّ عليه السلام اُغْزو هُم مِن قَبلِ أنْ يَغزوكُم ، فَوَ الّذي نَفْسي بِيَدِه ، ما غُزِيَ قَومٌ قَطُّ في عُقْرِ دِيارِهِم إلاّ ذَلُّوا .; امام على عليه السلام: پيش از آن كه دشمن بر شما بتازد، بر او يورش بريد ؛ زيرا به خدا سوگند كه هيچ ملتى در دل سرزمين شان مورد حمله قرار نگرفت، جز آن كه به خاك مذلّت افتاد. معاني الأخبار : 310/1 .
🔴 یا بحران آشکار؟ 🔻چند نکته درباره همخوانی یک ترانه جنسی در مدارس 1️⃣ یک؛ جامعه هنوز زنده است و این حساسیت در بین همه اقشار - نه تنها قشری خاص – نشان از حساس بودن شاخک های فرهنگی جامعه است و با وجود تعدد این نوع هنجارشکنی هنوز این مسائل عادی نشده. اگر عادی بود که این همه سروصدا ایجاد نمی شد. 2️⃣ دو؛ وزارت آموزش و پرورش ما در حال حاضر فقط «وزارت آموزش» است و مبحث پرورش و فرهنگ سازی و جامعه پذیری سیاسی(یعنی انتقال ارزش های نظام سیاسی از طریق آموزش به نسل های بعدی) بصورت کلی در مدارس تعطیل شده اند. اساساً در مدارس ما کار فرهنگی و پرورشی تعطیل است؛ مسئولین آ.پ و مدیران و معلمان، خود برای فعالیت پرورشی و فرهنگی و جامعه پذیری، آموزش ندیده اند و امور پرورشی را محدود به صف صبحگاهی و برگزاری چند مراسم شهادت و ولادت (اگر باشد!) و جشن های دهه فجر با موسیقی های تند و رقص و آواز می دانند. 3️⃣ سه؛ نشاط و شادی، خاصه از جنس صحیح و درستش در برنامه ریزی مدارس اصلاً دیده نشده؛ حجم درسها و علوم محض که هیچ سودی برای آینده پسران و دختران ندارند به شدت بالاست و کودکان و نوجوانان مجبورند علوم محض را حفظ کنند و این باعث عصبی شدن و مشکلات عدیده هنجاری می شود. بعد برای درمان آن به شادی های کاذب و موسیقی های تند و آهنگ های ناهنجار پناه ببرند. 4️⃣ چهار؛ نظارت بر مدارس، بر معلمان و بر دانش آموزان همانند نظارت در سایر نهادهای این مملکت، به شدت ضعیف و ناکارآمد است. نظارت¬ها محدود به ایام منتهی به تعطیلات و برای مچ گیری است که کدام معلم به مدرسه نرفته و یا کدام مدرسه کلاس هایش برگزار نمی شود. 5️⃣ پنجم؛ سوای از ضعف شدید نظارت بر مدارس و معلمان و دانش آموزان، در مدارس دولتی، افسارگسیختگی آموزش و پرورش را در مدارس غیرانتفاعی شاهد هستیم. در این سالها و دولت های یازدهم و دوازدهم با حاکمیت لیبرالهای مسلمان، مدارس غیرانتفاعی با رشد تصاعدی در سراسر کشور، کنترل آموزش و پرورش را از دست حاکمیت خارج کرده و اینجا مدیران مدارس غیرانتفاعی یا مافیای غیرانتفاعی است که تعیین می کنند دانش آموز چه چیزی را آموزش ببیند و مبانی فکری او چگونه ساخته شود. 6️⃣ ششم؛ این دانش آموزانی را که می بینید در حال رقص و همخوانی یک ترانه جنسی هستند ثمرات مهدکودک هایی بوده که قریب دو دهه در کشور بر مبنای رقص و آواز و موسیقی آن هم از نوع تند و خشن آن شکل گرفته اند. در سال 91 بچه های انقلابی مستندی با نام در وصف وضعیت مهدکودک ها ساختند که با شکایت سازمان بهزیستی مواجه شدند که این مستند دروغ است و این رقاصی ها و آوازها در مهد کودک ها ممنوع است! اگرچه از شکایت تبرئه شدند اما هیچ نهاد حاکمیتی و دولتی و حتی سازمان های مردم نهاد و علما و مراجع و نخبگان مملکت آن هشدارها را جدی نگرفتند. بحران خاموشی که حالا آشکار شده! 7️⃣ هفتم؛ بحث راجع سانسور یا تغافل و بی تفاوتی نسبت به اینگونه هنجارشکنی ها که با ضریب بالا در فضای مجازی منتشر می شوند، بی فایده است. شما چه بخواهی چه نخواهی این کلیپ ها در فضای مجازی منتشر می شوند. اینکه برخی فکر میکنند نشر این فیلم ها توسط جریان انقلابی اتفاق افتاده، دقیق نیست. همه اقشار جامعه نسبت به این پدیده ها حساس هستند نه فقط یک قشر خاص. اگر قدیم سانسور مانع رسیدن اخبار و واقعیت ها به مردم بود امروز اما انفجار اطلاعات و نشرهای گسترده مانع دسترسی به اخبار و مطالب اصلی است که لابلای اطلاعات گسترده و بیهوده گم می شود. 8️⃣ هشتم؛ همزمانی این اتفاق در چندنقطه کشور نشان میدهد برنامه ای پشت این کلیپ های زنجیره ای وجود داشته. حتماً وزارت و مدیریت آموزش و پرورش می دانند یا می توانند ریشه را پیدا کنند. سربسته بگویم مدیران مدارس بدون اجازه ادارات و نواحی و وزارت آب هم نمی خورند! 9️⃣ نهم؛ وضعیت معیشتی معلمان در این رهاسازی فرهنگی مدارس تأثیر مستقیم دارد. عمده معلمان کار پرورشی اصلا انجام نمی دهند و انگیزه ای برای کار آموزشی هم ندارند. لذا برای نشان دادن اعتراض و نگرانی خود توجهی به تربیت دانش آموزان ندارند. 🔟 دهم؛ حذف بودجه پرورشی و فرهنگی مدارس، حذف نقش مشاوره از مدارس، حذف دروس انقلابی و فرهنگی از محتوای کتب ها و نداشتن برنامه منسجم پرورشی در کنار برنامه آموزشی از دلایل این فاجعه است. 🔹در پایان، رهاشدگی فرهنگ و آموزش و پرورش و نابودی جایگاه معلم امری نیست که همانند اقتصاد بصورت روزمره قابل رؤیت باشد. این فضا نتیجه چنددهه بی توجهی به آموزش و پرورش و جایگاه معلم است. دولت های پی در پی به آ.پ نگاه مصرفی دارند نه سرمایه و سود! تنها راه حل هم توجه به مثلثِ مدرسه، مسجد و خانه است و ارتباط خانواده و معلم و روحانی مسجد می تواند هویت ایرانی و اسلامی را دوباره بازسازی کند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 گفتگو با ، نماینده طرقبه و چناران: اول: 🔹برخی اخبار اغوا کننده است، مسئولین حقایق را کامل بگویند/مردم در بخشی از شهرها به خوبی حرف دولت را گوش نکرده و با مقاومت شهرها را حفظ کردند/دولت باید بصورت فوری بخشی از خسارات سیل را جبران کند. ✅ پ.ن: این ویدئو را با هندزفری گوش کنید ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 افشاگری نماینده طرقبه و چناران 🔻وجود یک روز زنگنه هم برای کشور ضرر دارد 🔻 دوم گفتگو با دکتر محمد دهقان، نماینده طرقبه و چناران: 🔹اگر اختیار داشتم اولین کار زنگنه را استیضاح میکردم، وجود او یک روز هم برای کشور ضرر دارد/را‌ههای مقابله با تحریم‌ها را مسدود کرده! 🔹ده‌هزار میلیاردتومان را به اسم خصوصی سازی غارت کردند، چرا روحانی و جهانگیری، را عزل نمیکنند؟ 🔹قریب 200 هزار میلیارد تومان رانت دلار 4200 تومنی به جیب یک عده واریز کرده؛ ما اگر اکثریت مجلس را در دست داشتیم با اینها برخورد می کردیم ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 نه 🔻سلسله مطالب - 3 3️⃣ عرض کردیم که اخلاق سیاست مولفه‌هایی دارد؛ بعد از و حالا به قدرت ابزاری میرسیم نه قدرت طلبی! 🔹در علم سیاست نوین، قدرت محوریت دارد و اساساً موضوع علم سیاست، قدرت است. از قدیم این بحث بوده که قدرت محور و هدف فعالیت های سیاست است یا ابزار سیاست؟ خیلی از مکاتب و اندیشمندان قدرت را هدف و محور می دانند. قدرت محوری یعنی دین، اخلاق، پول و ... باید تابع قدرت باشند. قدرت محوری همان جدایی قدرت از اخلاق است همان جدایی سیاست از دین است. 🔸وبر در تعریف قدرت می گوید: «مجموعه منابع و ابزارهایی است برای به انجام رساندن کارویژه های حکومت.» در بین اندیشمندان، ماکیاولی به عنوان پایه گذار علم سیاست مطرح است. ، هدف عمل سیاسی را رسیدن به قدرت می داند و به صراحت می گوید که «هدف وسیله را توجیه می کند» یعنی برای رسیدن به به هدف، میشود هرکاری کرد. 🔹ازدیدگاه ماکیاولی، انسان حیوانی شرور و بد فطرت است و همیشه اشتیاقِ سودجویی و منفعت خواهی دارد که اختلاف و دشمنی را در بین انسانها ایجاد میکند. در واقع، حس خودخواهی و شهوت سیری ناپذیر انسان به قدرت و منفعت طلبی، بیانگر طبیعت انسان است. ماکیاولی معتقد است برای مقابله با این غریزه انسان، حاکمی مقتدر و مستبد لازم است که با مردم مانند گله رفتار کند و حکومت و قدرت خود را بر پایه ی استبداد پایه ریزی کند. 🔸در اندیشه ی ماکیاولی در باب قدرت، مذهب و اخلاق باید پیرو سیاست و قدرت حاکم باشد؛ از اینرو، برای تأمین ثبات قدرت دولت، زمامدار میتواند از مذهب و اخلاق، به نفع خودش بهره گیرد؛ اما نباید تابع هیچ اصل اخلاقی ثابتی باشد. در حالیکه در اسلام، قدرت باید تابع دین و اخلاق باشد. یکی از اهداف کسانی که می گویند قدرت(سیاست) باید از اخلاق جدا باشد همین است که در قدرت بدون اخلاق، می توان هر کاری انجام داد. میتوان فریبکاری کرد، میتوان ظلم کرد، میتوان مستبد بود و ... . اینکه اسلام تأکید دارد قدرت باید تابع اخلاق باشد یعنی یک قدرتمند نمی تواند زورگویی و فریبکاری و فساد و ظلم کند. 🔹ماکیاولی معتقد است که دین از هر وسیله دیگری در ایجاد وحدت و تامین اطاعت برای حاکم بهتر است، بنابراین، حاکم یا شهریار باید برای استمرار قدرت خود، خود را متدین جلوه دهد. اما دین باید تابع قدرت شهریار باشد و در مواقع ضروری حاکم یا شهریار را مجاز میداند که برای ، هرعمل خلاف دین را انجام دهد. 🔸اساسا در تزِ قدرت محوری(جدایی قدرت از اخلاق یا جدایی سیاست از دین)، حاکم، برای رسیدن به قدرت و حفظ آن، مجازاست از تمام شیوه ها و ابزارهای ممکن (دروغ و فریب، تقلب و تزویر، زورو سرکوب، جنایت و تبهکاری، پیمان شکنی و نقض عهد و…) استفاده کند، مشروط به اینکه تمام این رفتار ناشایست را پنهانی و سری انجام دهد.(صلح جاویدان) 🔹برخلاف ماکیاولیِ واقع گرا، افلاطون و ارسطو چندصد سال قبل از میلاد مسیح، به عنوان آرمان گرایان محض، قدرت را ابزاری می دانند برای رسیدن به اهداف انسانی و والا. برخی از آرمان گرایان، قدرت را مساوی فساد می دانند و معتقدند که وجود قدرت باعث فساد است. حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام اما بر آرمان گرایی محض و واقع گرایی محض خط بطلانی می کشد؛ سوءاستفاده از قدرت را خیانت می داند اما اصل قدرت را وسیله ای می داند برای اجرای حق و عدالت در جامعه. حضرت شرط تقبل حکومت و قدرت را در نهج البلاغه احقاق حق مردم و اصلاح امور آنها می داند.(نهج البلاغه، نامه 53) 🔸در اخلاق سیاست، قدرت فی نفسه امری مذموم و زشت و کریه نیست بلکه سوءاستفاده از آن مذموم است. برخی از متدینین و مسلمانان در طول قرن ها با نگاه منفعلانه نسبت به قدرت و حکومت، همیشه در اقلیت بوده و تحت ظلم قرار داشتند. از اینکه مسئولیتی به آنها برسد و یا قدرتی در دست داشته باشند فراری اند که نکند این قدرت باعث فساد آنها شود! 🔹در حال حاضر هم کماکان با این مشکل در جامعه دست و پنجه نرم می کنیم؛ عده ای قدرت را هدف می دانند و برای رسیدن به آن از هر وسیله ای استفاده می کنند عده ای هم در مقابل، از قدرت فراری اند تا به زعم خود سالم بمانند! وجود همچنین تفکری، اتفاقاً بستری است برای پرورش عناصری که براحتی مردم را فریب دهند. در عرصه بین المللی هم همین جریانات فکری مدعی اند چنانچه قدرت بیشتری داشته باشیم مورد هجوم ابرقدرت ها قرار می گیریم لذا بهتر است همواره ضعیف بمانیم و تحت سلطه دیگران باشیم! ⭕️ ما اگر بدنبال اخلاقی کردن سیاست هستیم باید این نکته را برای عموم و نخبگان جا بیاندازیم که هم فرار از قدرت بد است و هم سوءاستفاده از آن. باید جایگزین در جامعه شود. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
از رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله نقل است: هرگاه متواضعان امت مرا ببینید، در مقابل شان تواضع کنید و زمانی که با متکبران برخورد کردید، بر آنان تکبر ورزید که این رفتار موجب ذلت و خواری متکبران می شود.
🔴 بدست کوفیان! 🔹 مختار ثقفی در ماجرای ورود ابن زیاد، آنهم بدون لشکر به کوفه گفت: ابن زیاد روی جهل و ترس کوفیان حساب کرده او بدون لشکر آمده تا کوفه را به دست خود کوفیان فتح کند به دوستان خوش خیال و ساده لوحمان بگو تو را خدا قیل و قال کوفیان را باور نکنند. اسارت میثم تمار گواه این مسئله است که کوفیان همان جماعت تو زرد دیروزی‌اند. 🔸حالا حکایت ترس یک عده از ناو هواپیمابر آمریکا که براحتی با چندموشک از کار می‌افتد، شبیه حکایت ابن زیاد است. اگرچه قیاس ملت باوفا و انقلابی و مقاوم ایران با کوفیان عهدشکن صحیح نیست اما بخشی از جامعه ایرانی طی این دویست سال بارها بخاطر جهل و ترس به جریان غربگرا واداده سواری داده‌ و ایران را تیکه تیکه کرده‌اند! 🔹خدا رحمت کنه امام خمینی را؛ فرمود: "آمریکا نمیفرستد خیالتان راحت! آمریکا می آورد اینجا، آمریکا آن کسانی را که تربیت کرده است میفرستد که اوضاع ما را بهم بزند" ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
ترامپ برا انتخابات داخلی آمریکا نیازه داره ایران رو پای میز مذاکره بکشونه، حضرات اصلاح‌طلب و اعتدالیون، اگه میخوایید ترامپ در انتخابات بعدی موفق نشه، بهتره کمک کنید که نتونه با ایران مذاکره کنه. 😃😃 نه اینکه با هزار دوز و کلک دوباره دنبال مذاکره باشید اگه راست میگید از ترامپ حالتون بهم میخوره، بسم الله یکی دوسال دیگه مقاومت کنید 😂 ولی بعید میدونم بتونید چون شما خوب میدونید ترامپ و اوباما هر دوشون یکی‌اند، هر کسی دیگه بیاد هم همین آش و همین کاسه‌است ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
خاتمی اخیراً گفته: حکومت فدرالی مطلوب‌ترین حکومت برای ایران است دوستان می‌بینید وقتی از اینا مطالبه نمیکنیم طلبکارتر میشن؟ این مطلب رو چرا کار نمیکنید؟ چرا مطالبه نمیکنید از این جماعت که چرا این وضعیت رو بوجود آوردن؟ وقتی از اینا مطالبه نشه، طلبکار میشن و تازه ادعاهای جدید و افاضات جدیدی میکنن و حاشیه هم درست میکنن برا کشور.
🔴 پیشنهاد چند دوستان این روزا میپرسن که چه مستندهایی رو خوبه ببینیم، یا تو مسجد و مدرسه و دانشگاه اکران کنیم، خاصه روزای طاقت‌فرسای ماه رمضان رو میخواییم پُرکنیم؛ به نظرم این مستندا رو خیلی خوبه ببینید و اکران کنید: اینا خیلی خوبن. ⭕️ مستند (یک و دو و سه) به نظرم برای مخاطب نخبگانی و متاهل اکران کنید بهتره. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 لگدپرانی مدعیان آزادی! 🔹اینم لگدپرانی نامردهایی که امروز در دانشگاه تهران، بدنبال احقاق حقوق زنان بودن و شعار آزادی پوشش سر میدادن؛ یعنی لگدپرانی در دفاع از زنان و آزادی پوشش!! 🔸این جماعت همیشه اهل جفتک زدن بودن، یا جفتک به صندوق آرای مردم در سال۸۸ و شورش علیه جمهوریت و یا لگدزدن به زنان مومنه‌ای که فقط شعار میدادن دانشگاه جای بی‌حجابی نیست! 🔻مردم امروز درگیر اقتصاد رهاشده‌ای هستن که این دولت با همین حامیان سیاسی‌اش بوجود آورده، اما اینها بدنبال مسئله‌سازی برای مردم و دانشگاهیان و انحراف از مسائل اصلی هستن. نه درد مردم رو میفهمند و نه مسائل اصلی جامعه رو درک میکنن و حاضرن برای فراموشی مطالبات مردمی، حاشیه‌سازی و مسئله‌سازی کنن. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ؛ رئیس الاخلاق 🔻سلسله مطالب - 4 4️⃣ چهارمین مؤلفه اخلاق سیاست، تقوای سیاسی است. تقوا را ترک معصیت و گناه، ترس از خداوند متعال و انجام واجبات و ترک محرمات تعریف کرده اند اما از آنجائیکه دین اسلام در همه ابعاد فردی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... طرح و برنامه دارد و از آنجائیکه تقوا با رعایت دستورات دین اسلام گره خورده، دامنه آن بسیار گسترده است. 🔹یک تقوای فردی داریم که انسان سعی می کند در مسائل شخصی خود –به شرطی که در مواجهه با دیگری نباشد- از حرام الهی پرهیز کند و واجبات الهی را انجام دهد؛ یک تقوای جمعی داریم که رابطه انسان با سایرین و رابطه گروه ها و احزاب با جامعه باید بر آن مبنا باشد. 🔻تقوا ابعادی دارد؛ یک بخش همین ظواهر شرعی، انجام نماز و روزه و زکات و خمس و وجوهات شرعی است بعد دیگری دارد به نام تقوای سیاسی، که در دعای مکارم اخلاق به آن اشاره شده: 🔹الف) تقوا در بسط عدالت؛ رهبر انقلاب می فرماید: «گستردن عدالت، بالاترین رقمهای تقواست؛ این از یک نماز خوب، از یک روزه‌ی روز گرم تابستان بالاتر است. روایتی است که فرمود: هر امیری - امیر یعنی همه‌ی شماها؛ هر کسی یک دستگاهی دارد که در آن فرمان میراند، حکم او در آنجا نافذ است - که روزی را به عدالت حکم کند، مثل این است که هفتاد سال عبادت کرده؛» 🔹ب) فرو بردن خشم در برابر دوستان؛ «و کظم الغیظ». اینکه برخی به دوستان خود، به مردم خود پرخاش گری می کنند اما با دشمنان می گویند و می خندند عین بی تقوایی است. تقوا یعنی «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم». یعنی در برابر دشمنان باید شدید و غلیظ باشی و در برابر دوستان، مهرمان و رئوف. 🔹ج) فرونشاندن آتش ها «اطفاء النّائرة»؛ یعنی همانگونه که آتشنشان آتش را خاموش می کند ما هم باید آتش هایی که در جامعه هستند را خاموش کنیم. برخی کارشان آتش افروزی است با سخن چینی، با زیرآب زنی، با تهمت و تخریب و اهانت، با به جان هم انداختن گروه ها و افراد و جناح ها؛ لذا تقوا یعنی فرونشاندن این آتش ها. 🔹د) «و ضمّ اهل الفرقة» یعنی برگرداندن کسانی که راه جدایی و اختلاف در پی گرفتند. کسانی که جزو مجموعه ما بودند اما خطا کردند؛ کسانی که جزو جریان ما بودند اما جایی ضعف نشان دادند؛ ضعیف الایمان بودند و اشتباهی مرتکب شدند، این ها را باید برگرداند. جذب حداکثری و دفع حداقلی به معنای این نیست که شما عناصر ضدانقلاب و منافق را مسئولیت بدهی به بهانه جذب، بلکه به معنای بخشیدن خطاها و اشتباهات خودی هاست. 🔻تقوای سیاسی بعد از ، و ، یکی دیگر از مؤلفه های اخلاق سیاست است که حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام آن را رئیس الاخلاق معرفی می کند. 🔸هر آن چیزی که برای خود نمی پسندی برای دیگران مپسند. تقوای سیاسی زمانی اهمیت پیدا می کند که حضرت امیر علیه السلام، متقی بودن را جزو شرایط اصلی کارگزاران و لشکریان می خواند و مدام بر منبر کوفه از پرهیز از تمایلات نفسانی فردی و گروهی، پرهیز از فساد حاکمان، پرهیز از کم کاری و غفلت در امور مردم، پرهیز از پنهان کاری و توطئه می گوید. 🔸تقوای سیاسی مانع نیرنگ و توطئه و فریبکاری است چنانچه مولای متقیان در مبارزه با معاویه وقتی با سوال بخشی از مردم مواجه می شود که چرا معاویه را با سیاست فریب نمی دهی؟، فریاد بر می آورد که: ««لَوْلاَ التُّقَی لَکُنْتُ أَدْهَی الْعَرَبِ»؛ اگر تقوا دست و پای مرا نمی‌‌‌‌‌بست، از همه‌‌‌‌‌ی آحاد و مکاران عرب، مکر و حیله را بهتر بلد بودم. 🔸یک جای دیگر در مقام مقایسه‌‌‌‌‌ی معاویه با خودش - چون معاویه به دهاء و مکر در حکومت معروف بود - به حسب آنچه که نقل شده، فرمود: «واللَّه ما معاویة بأدهی منّی»؛ (خطبه 200 نهج البلاغه) معاویه از من زرنگتر نیست. منتها علی چه کند؟ وقتی بنای بر رعایت تقوا و رعایت اخلاق دارد، دست و زبانش بسته است. روش امیرالمؤمنین این است. تقوا که نبود، دست و زبان انسان باز است، میتواند همه چیز بگوید، خلاف واقع میتواند بگوید، تهمت میتواند بزند، دروغ به مردم میتواند بگوید، نقض تعهدات میتواند بکند، دلبستگی به دشمنانِ صراط مستقیم میتواند پیدا کند. وقتی تقوا نبود، اینجوری است. امیرالمؤمنین میفرماید: من سیاست را با تقوا انتخاب کردم، با تقوا اختیار کردم این است که در روش امیرالمؤمنین، مکاری و حیله‌‌‌‌‌گری و کارهای کثیف و این چیزها وجود ندارد؛ پاکیزه است». امام خامنه ای ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 رحم اگر نکند مدعی، خدا بکند! دلا بسوز که سوز تو کارها بکند نیاز نیم شبی دفع صد بلا بکند عتاب یار پری چهره عاشقانه بکش که یک کرشمه تلافی صد جفا بکند ز ملک تا ملکوتش حجاب بردارند هر آن که خدمت جام جهان نما بکند طبیب عشق مسیحادم است و مشفق لیک چو درد در تو نبیند که را دوا بکند تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار که رحم اگر نکند مدعی، خدا بکند ز بخت خفته ملولم بود که بیداری به وقت فاتحه صبح یک دعا بکند بسوخت حافظ و بویی به زلف یار نبرد مگر دلالت این دولتش صبا بکند ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3