eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
13.7هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
770 ویدیو
53 فایل
کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz کمک مالی به فعالیت‌ها(نهضت شفافیت وعدالت، فریاد خوزستان و..) بنام داود مدرسی یان: 6037998140806919 کمک به نیازمندان: 5041721003739829
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 ماجرای حراج شرکت هواپیمایی کارون(نفت سابق) / چگونه شرکت چندهزار میلیاردی را به کمتر از ۲۰۰ میلیارد فروختند؟! 1⃣ بخش اول: https://eitaa.com/modaresian/6813 2⃣ بخش دوم: https://eitaa.com/modaresian/6815 3⃣ بخش سوم: https://eitaa.com/modaresian/6816: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
خریدار ‎ شکایت کرده به دادسرای تهران 😊 یه ضرب‌المثل محلی داریم، میگه: اینم سَر گله‌ی آب‌برده! 😅
🔴 ریشه جرم، فساد و گناه در جامعه چیست؟ 🔻دو کلمه: فقر مفرط یا ثروت بی‌حساب! 🔹مطلب زیر را از علامه طباطبایی(ره) بخوانید: 🔹آرى، هيچ جرم و گناهى بقدر تعدى به حقوق مردم، جامعه را فاسد نمى‌سازد. زيرا مهم‌ترين چيزى كه جامعه انسانى را بر اساس خود پايدار مى‌دارد، جامعه است كه خدا آن را مايه قوام اجتماعى قرار داده و ما اگر انواع گناهان و جرائم و جنايات و تعديات و مظالم را دقيقا آمارگيرى كنيم و به جستجوى علت آن بپردازيم خواهيم ديد كه علت بروز تمامى آنها يكى از دو چيز است: 1⃣ يا فقر مفرطى است كه انسان را به اختلاس اموال مردم از راه سرقت، راهزنى، آدم‌كشى، گرانفروشى، كم‌فروشى، غصب و ساير تعديات وادار مى‌كند، 2⃣ و يا ثروت بى حساب است كه انسان را به اسراف و ول خرجى در خوردن، نوشيدن، پوشيدن، تهيه سكنى و همسر، و بى بند و بارى در شهوات، هتك حرمتها، شكستن قرقها و تجاوز در جان، مال و ناموس ديگران وامى‌دارد. 🔹و همه اين مفاسد كه از اين دو ناحيه ناشى مى‌شود هر يك به اندازه خود تاثير مستقيمى در اختلال نظام بشرى دارد، نظامى كه بايد حيازت اموال و جمع‌آورى ثروت و احكام مجعول براى تعديل جهات مملكت و جدا ساختن آن از خوردن مال به باطل را ضمانت كند، وقتى اين نظام مختل گردد و هر كس به خود حق دهد كه هر چه بدستش مى‌رسد تصاحب كند، و از هر راهى كه برايش ممكن باشد ثروت جمع نمايد قهرا سنخ فكرش چنين مى‌شود كه از هر راهى كه ممكن شد بايد مال جمع‌آورى كرد چه مشروع و چه نامشروع، و بهر وسيله شده بايد غريزه جنسى را اقناع و اشباع كرد چه مشروع و چه نامشروع، و هر چند به‌ جاهاى باريك هم بكشد. 🔸و پر واضح است كه وقتى كار بدينجا بكشد شيوع فساد و انحطاطهاى اخلاقى چه بلائى بر سر اجتماع بشرى درمى‌آورد، محيط انسانى را به صورت يك محيط حيوانى پستى در مى‌آورد كه جز شكم و شهوت هيچ همى در آن يافت نمى‌شود، و به هيچ سياست و تربيتى و با هيچ كلمه حكمت‌آميز و موعظه‌اى نمى‌شود افراد را كنترل نمود. 🔹و شايد همين جهت باعث بوده كه در آيه مورد بحث از ميان همه گناهان تنها مساله اكل مال به باطل آنهم از ناحيه احبار و رهبان كه خود را مربى امت و مصلح اجتماع قلمداد مى‌كنند ذكر شود. ❇️ منبع: تفسیر المیزان، جلد ۹، ص ۳۳۰و۳۳۱ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
بعد یه عزیزی چندوقت پیش، پشت تریبون نماز جمعه، میگه منظور از حدیثِ كَادَ اَلْفَقْرُ أَنْ يَكُونَ كُفْراً، فقر فرهنگی است! در حالیکه هم کلام واضحه هم مفسرین بزرگ در این رابطه صحبت کردن. فقر مفرط که آمار فقر در کشور مصداق آن است و ثروت بی‌حساب یک عده، دو روی سکه یک سیاست اقتصادی است. سیاستی که جامعه را دچار شکاف می‌کند.
اگر دنبال این هستید که چرا حمایت مردمی در ایران از مسئله ، مثل سه‌چهار دهه پیش نیست و کمرنگ‌تر شده، دلیلش همین سیاست‌های اقتصادی سرمایه‌داری است.
ما مدعیان حزب‌اللهی فقط یک طرف ماجرا رو میگیم. استکبار خارجی! ولی استضعاف داخلی را نمیگیم. ۳۰ درصد جمعیت کشور زیر خط فقر را نمیگیم. فسادهای سازمان‌دهی شده و عدم مبارزه با فساد رو نمیگیم. بعد انتظار داریم مردم هم در مبارزه با استکبار خارجی، مثل سابق موضع بگیرن یا در تجمعات حاضر بشن و ...!