عجب سالی در پیش داریم!!!
پایانش جمعه
ونیمه شعبانش هم جمعه
عاشورایش عصرجمعه
23رمضان شب قدرشب جمعه
آخرین روز رمضانش جمعه
عید غدیر وکامل شدن دین روزجمعه
الهی : کاش اولین جمعه موعود هم در این سال رقم بخورد
تا ارکان جمعه کامل شود
وبجای اللهم عجل لولیک الفرج،
بااشک شوق درسجده شکر بگوییم:
أللهم لک الحمد ولک الشکر لفرج ولیک...
ببین برای آمدنت چقدر بهانه میچینم ...
عجیب تر اینه که سال 1400 دوتا نیمه شعبان داریم
⭕️یکی 9 فروردین 1400
⭕️یکی هم 27 اسفند 1400 روز جمعه
یعنی در یک سال دوبار به یمن قدوم مطهر ربیع الانام ، امام زمان علیه السلام ، جشن میگیریم،
سالی که نکوست ، از بهارش پیداست...
هر وقت عدد ۱ قبل از ۴ قرار میگیرد ، دل، هواخواه می شود
بیتاب می شود ، ...
۱۴ معصوم ، معصوم چهاردهم ، سال ۱۴۰۰ ...
بارالها، آغاز قرن ۱۴ را آغاز تاریخ حکومت مهدوی مقدر فرما.
ان شاالله سال ظهور صاحب الزمان باشد .
*【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】*
ا┄┅═✾🍀🌼🍀✾═┅┄
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
#ماه_شعبان
🔹ماه شعبان ماه ذکر و عبادت و توجه و خشوع است. فرصت مغتنمی است ایجاد ارتباط و اتّصال محکمتر با خدای متعال، ایجاد بندگی خالصتر و بهتر؛ از این نباید غفلت کنیم.
۱۳۹۴/۴/۶
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
یکی از ماه های مهم و تاثیرگذار که جایگاه بزرگ و پر فضیلتی در بین پیشوایان دینی دارد، ماه شعبان است. ماه شعبان ماه بسیار شریفی بوده و منسوب به پیامبر اکرم (ص) است. در این ماه پرفضیلت شخصیت های بزرگ و ارزشمند جهان اسلام مانند امام حسین ، حضرت ابوالفضل (ع) ، حضرت سجاد (ع) و مهدی موعود دیده به جهان گشوده اند
امشب شب اول ماه مبارک شعبان است
در این شب به دلیل اینکه اول ماه شب دوشنبه است #ختم_سوره_واقعه
بسیار سودمند وبرای برآوردن حاجات مناسب است،
#ماه_شعبان
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
در راستای هدف کانال بر اساس معرفی تمدن شیطان بر آن شدیم که به بررسی تاریخچه شکل گیری آن پرداخته به همین منظور متن کامل کتاب تبار انحراف ؛ پژوهشی در دشمنشناسی تاریخی نوشتهی: حجةالاسلام مهدی طائب به زودی نشر داده می شود...
#تبار_انحراف
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
مژدهی بزرگ.mp3
4.81M
#ماه_شعبان
در این شب به دلیل اینکه اول ماه شب دوشنبه است #ختم_سوره_واقعه بسیار سودمند وبرای برآوردن حاجات مناسب است،
#ماه_شعبان
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
استاد شجاعی (2).mp3
5.38M
تا زمان رو از دست ندادیم از این ماه استفاده کنیم...
#ماه_شعبان
در این شب به دلیل اینکه اول ماه شب دوشنبه است #ختم_سوره_واقعه بسیار سودمند وبرای برآوردن حاجات مناسب است،
#ماه_شعبان
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
May 11
Tasharof-Haloo @Latifinasab.mp3
8.14M
در این شب به دلیل اینکه اول ماه شب دوشنبه است #ختم_سوره_واقعه
بسیار سودمند وبرای برآوردن حاجات مناسب است،
#ماه_شعبان
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
دو شرط لازم برای ظهور - حجت الاسلام انصاریان.mp3
1.64M
در این شب به دلیل اینکه اول ماه شب دوشنبه است #ختم_سوره_واقعه بسیار سودمند وبرای برآوردن حاجات مناسب است،
#ماه_شعبان
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این شب به دلیل اینکه اول ماه شب دوشنبه است #ختم_سوره_واقعه بسیار سودمند وبرای برآوردن حاجات مناسب است،
#ماه_شعبان
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استفاده ویژه از #ماه_شعبان....
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
#جنگ_جهانی_غذا 86
به نوشته مئیر عزری
در روز سیزدهم ماه اوت ۱۹۶۰، به موشه ساسون در وزارت خارجه نوشتم:
یک هفته پیش پروفسور میکائیل زهری همراه پروفسور دانیل زهری برای انجام پژوهشهایی در زمینهی گیاهان کویری ایران به تهران آمدهاند، ولی گویا تاکنون آنچنان که شایستهی آنان است از سوی کارشناسان ایرانی به گرمی پذیرفته نشدهاند. داستان را به آگاهی وزیر کشاورزی رساندهام، نامبرده یک دستگاه خودرو، راننده و مترجمی را برای یک دورهی یکماهه در اختیار پروفسورها نهاده تا به کار پژوهشیشان برسند.
وزارت کشاورزی ایران به کارمندان بومی دستور داده بود از هیچگونه همکاری با پروفسورها دریغ نورزند. در یکی از بازبینیهایم با سران وزارت کشاورزی در زمینهی کارهای پروفسورها پی بردم که در آن وزارتخانه یا در دستگاههای پژوهشی دانشگاههای ایران چنین بخشی نداریم و انگیزهی واکنشهای سرد کارشناسان ایرانی در برخورد با پروفسورها شاید ناآگاهی آنان بوده است.
استاد عبدالحسین هشترودی که از بزرگان جهان دانش در ایران بود روز شانزدهم ژوئیه ۱۹۵۸، نامهای به مسعود کیهان معاون دانشگاه تهران نوشته و دربارهی پژوهش در زمینهای بایر نکتههایی را یادآوری کرده بود. ریشهی این یادآوری به دیدار نامبرده از اسرائیل بازمیگشت. استاد هشترودی کارشناسان اسرائیلی را در شیرین کردنِ آب شور دریا برای کشاورزی یکی از بهترینهای جهان خوانده، از پیروزیهای ارزندهی پژوهشگران در انستیتوی «پژوهشهای بیابانی» در بئر شبع و سرفرازی کارشناسان انستیتوی وایزمن در اینباره بسیار گفته بود.
استاد هشترودی در پائیز سال ۱۹۵۹ پس از دیدارش از اسرائیل، کنگرهای برای بررسیهای پژوهشهای بیابانی در دانشگاه تهران برپا کرد که شوربختانه دولت ایران با آمدن نمایندگان اسرائیل به این کنگره ناسازگاری نمود.
دیدارهای پژوهشگرانهی پروفسور زهری از کویر لوت دو ماه به درازا کشید. همکاریهای عباس سالور دستیار و سپس جانشین وزیر کشاورزی و رئیس اصلاحات ارضی در انجام این برنامهی دشوار فراموش نشدنی است. همهی ابزار مورد نیاز، از خوراک و آشامیدنی و پوششهای گوناگون گرفته تا همراهان آشنا با کویر، راهنمایان ورزیده، ابزاری برای گردآوری گیاهان و خشکاندن آنها فراهم شده بود. فرجام کار نیز چشمگیر بود، آنچه که بهدست آمد شایان ستایش بود.
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
#جنگ_جهانی_غذا 87
دو سال پس از این دیدار، پدر و پسر پژوهشگر یک بار دیگر به ایران آمدند. اینبار از بلندیهای زاگرس، شیراز، کرانههای دریای خزر، آذربایجان و خراسان دیدن کردند. پژوهشهای ارزشمند آنان در بزرگترین رسانههای جهان بازتاب داشته و ماهنامه Israel Journal of Botany کارهای ارزندهی آنان را بارها ستوده است.
پروفسور میکائیل زهری در سال ۱۹۸۲ جان به جان آفرین سپرد. پروفسور دانیل زهری پسر و همکار زندهیاد پروفسور میکائیل زهری بهدنبال پژوهشهای پیشین خویشتن و پدرش، سه بار دیگر از بیابانهای ایران دیدن کرد که بار پایانیاش چند ماه پیش از رویدادهای پائیز سال ۱۹۷۹ بود. نامبرده هماکنون یکی از سرمایههای بزرگ جهان گیاهشناسی کویر در دانشگاههای اسرائیل و جهان است…
چکیدهی سخن اینکه کارشناسان اسرائیلی بهویژه خانوادهی زهری تا آنجا که میتوانستند در پیشبرد زمینههای دانش گیاهشناسی در ایران کوتاهی نکردند. [!!] یکی از کاربردهای ارزندهی پژوهش آنان آشنایی با گیاهانی بود که در برابر خشکی و لایههای نمک پایداری میکنند. این گیاهان نه تنها در بیابانهای ایران، بلکه در بیابانهای اسرائیل نیز بومی میباشند…
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
#جنگ_جهانی_غذا 88
خوانندگان عزیز توجه دارند که گویا اقدامات این پدر و پسر اسرائیلی حتی از نظر دستگاه امنیتی پهلوی هم مشکوک بوده، لذا مئیر عزری دست به دامان مقامات بالاتر میشود تا بتواند شرایط را برای فعالیت اینان تسهیل کند!!
این هشترودی، ظاهراً از کسانی است که سعید نفیسی بعد از ارتباط با مئیر عزری و دیدارش از اسرائیل، نام آنها را در اختیار عزری قرار داده بود تا عزری با آنان ارتباط برقرار کند! عزری در بخش بیستویکم از کتابش مینویسد: «یکی از بهرههای نیکوی دیدار با نفیسی این بود که میتوانستم با چندی از دوستان وی نیز آشنا شوم. او فهرستی از نام و نشان شایستهترین استادان دانشگاههای ایران و روزنامهنگاران را به من داد. در بهار 1958 در دیداری با استادان گرانمایه هشترودی و علیاصغر آزاد سرپرست دبیرخانهی دانشگاه تهران، کوشیدم زمینه را برای گونهای همکاریهای دانشگاهی میان ایران و اسرائیل آماده کنم… استاد هشترودی، رئیس دانشکده علوم دانشگاه تهران… در ژوئیه 1958 از اسرائیل دیدار کرد… روز شانزدهم ژوئیه 1958 که استاد هشترودی از بازدید اسرائیل به ایران بازگشت، در دیداری با دکتر کیهان دستیار سرپرست دانشگاه تهران درخواست نمود چند نفر از کارشناسان اسرائیلی به کنگرهای که برای بررسی بیابانها و زمینهای بایر خشک و بیبر در ماه اوت همان سال از سوی «یونسکو» در تهران برپا میشد، فراخوانده شوند.»
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
#تبار_انحراف 1
ابراهیم علیهالسلام به فرزندان خود وصیت کرد که در برابر خدا تسلیم شوند. و یعقوب علیهالسلام به فرزندان خود گفت: ای فرزندان من، خدا برای شما این دین را برگزیده است. مبادا بمیرید بی آنکه بدان گردن نهاده باشید. بقره، آیه132.
ابراهیم علیهالسلام در شهر الخلیل فلسطین از دنیا رفت و پیامبری به اسحاق علیهالسلام منتقل شد. ما از این پس، در پی یافتن ریشههای پیدایش بنیاسرائیل و تداوم آنها در تاریخ هستیم و تا پایان این بررسی، هیچ گذری به مکه نداریم، تاریخ مکه در قرآن، از زمانی آغاز میشود که تاریخ بنیاسرائیل و ماموریت آنان از نظر قرآن پایان یافته است. خداوند در فلسطین به اسحاق علیهالسلام فرزندی میدهد که او را یعقوب مینامند. نام دیگر او، اسرائیل است. در تورات، اسرائیل، «کشتی گیرنده» و «کسی که بر خدا پیروز است» معنا شده ؛ اما حقیقت آن است که «اسرائیل» در لغت سریانی و عبرانی، به معنای «بنده خدا» است.
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
#تبار_انحراف 2
قرآن، تاریخ یعقوب علیهالسلام و فرزندش، یوسف علیهالسلام را احسن القصص نامیده است:
«نَحْنُ نَقُصُّ عَلَیکَ أَحْسَنَ الْقَصَصِ بِمَا أَوْحَینَا إِلَیکَ هذَا الْقُرْآنَ با این قرآن که تو وحی کردهایم، بهترین داستان را برایت حکایت میکنیم».
داستان یوسف علیهالسلام در کتابهای پیشین و کتب تاریخ نیز آمده است، اما هیچیک از لحاظ شیوه بیان، همانند آنچه در قرآن بیان شده، نیست. قصص در اینجا اگر اسم مصدر باشد به معنای قصه است، اما اگر مصدر باشد، به معنای «نحوه بیان» است و در این صورت، معنا چنین است: «و ما به خوب ترین بیان قصه را برایت حکایت میکنیم». پس وصف خوبترین، میتواند برای این قصه باشد؛ چرا که عبرتها و حکمتها و نکات و عجایبی در بر دارد که در غیر آن نیست؛ همچنین ممکن است منظور از خوبترین، بیان بدیع و اسلوب شگفت قرآن از این قصه باشد.
یعقوب علیهالسلام صاحب دوازده پسر شد که یکی از آنها یوسف علیهالسلام بود و پدر بسیار به او محبت میکرد، به گونهای که برادرانش بر وی حسد ورزیدند و به فکر افتادند که او را از سر راه بردارند. در مشورت، به این نتیجه رسیدند که وی را نکشند، اما به گونهای از آن منطقه دورش سازند. فرزندان یعقوب علیهالسلام متدین و موحد بودند، اما دچار حسادت شده بودند.
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
#تبار_انحراف 3
فلسطین، کنار دریای مدیترانه است. در شمال مدیترانه، منطقه روم، در جنوب آن آفریقا و در غرب آن، خاورمیانه قرار دارد. این دریا از مناطق اقتصادی دنیاست. کاروانهایی که از روم به آفریقا و مصر میرفتند، از فلسطین عبور میکردند. در این مسیر، آب انبارهایی ایجاد کرده بودند تا آب باران در آنها جمع شود و کاروانها از آن استفاده کنند. برادران یوسف علیهالسلام تصمیم گرفتند او را در یکی از این آب انبارها بیندازند تا قافلهها و کاروانهای تجاری، وی را با خود ببرند. پس به بهانه بازی از پدر اجازه خواستند که یوسف را با خود بیرون ببرند.
«قَالَ إِنِّی لَیحْزُنُنِی أَنْ تَذْهَبُوا بِهِ وَ أَخَافُ أَنْ یأْکُلَهُ الذِّئْبُ وَ أَنْتُمْ عَنْهُ غَافِلُونَ قَالُوا لَئِنْ أَکَلَهُ الذِّئْبُ وَ نَحْنُ عُصْبَةٌ إِنَّا إِذاً لَخَاسِرُونَ گفت: اگر او را ببرید، غمگین میشوم و میترسم که از او غافل شوید و گرگ او را بخورد. گفتند: با این گروه نیرومند که ما هستیم، اگر گرگ او را بخورد، از زیانکاران خواهیم بود».
در واقع، یعقوب علیهالسلام با این بیان، به آنها آموخت که او را نکشند، بلکه به نحوی دیگر از پدر جدایش سازند. از آنجا که خود پدر هم گفته بود ممکن است او را گرگ بخورد، پس این دروغ را به آسانی میپذیرفت.
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
#تبار_انحراف 4
«فَلَمَّا ذَهَبُوا بِهِ وَ أَجْمَعُوا أَنْ یجْعَلُوهُ فِی غَیابَةِ الْجُبِّ وَ أَوْحَینَا إِلَیهِ لَتُنَبِّئَنَّهُمْ بِأَمْرِهِمْ هذَا وَ هُمْ لاَ یشْعُرُونَ وَ جَاءُوا أَبَاهُمْ عِشَاءً یبْکُونَ قَالُوا یا أَبَانَا إِنَّا ذَهَبْنَا نَسْتَبِقُ وَ تَرَکْنَا یوسُفَ عِنْدَ مَتَاعِنَا فَأَکَلَهُ الذِّئْبُ وَ مَا أَنْتَ بِمُؤْمِنٍ لَنَا وَ لَوْ کُنَّا صَادِقِینَ وَ جَاءُوا عَلَى قَمِیصِهِ بِدَمٍ کَذِبٍ قَالَ بَلْ سَوَّلَتْ لَکُمْ أَنْفُسُکُمْ أَمْراً فَصَبْرٌ جَمِیلٌ وَ اللَّهُ الْمُسْتَعَانُ عَلَى مَا تَصِفُونَ (11) پس او را بردند و هماهنگ شدند که در عمق تاریک چاهش بیفکنند؛ [چون به قعر چاه افتاد] به او وحی کردیم که ایشان را از این کارشان آگاه خواهی ساخت و خود ندانند. شب هنگام، گریان نزد پدرشان بازآمدند. گفتند: ای پدر، ما به اسب تاختن رفته بودیم و یوسف را نزد کالای خود گذاشته بودیم، گرگ او را خورد. و هر چند هم که راست بگوییم، تو سخن ما را باور نداری. و جامه اش را که به خون دروغین آغشته بود. آوردند. [یعقوب] گفت: نفس شما، کاری را در نظرتان بیاراسته است. اکنون برای من، صبر جمیل بهتر است و خداست که در این باره از او باید یاری خواست».
کاروان، یوسف علیهالسلام را از چاه بیرون کشید و به مصر برد. خانوادهی حضرت یعقوب در منطقهی فلسطین حكومت ندارند؛ بلكه تنها استقرار دارند؛ خانوادهای دینی و مذهبی هستند كه مبلغ توحیدند. یوسف علیهالسلام در سیر حوادث، وزیر امور اقتصادی مصر شد.
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
#تبار_انحراف 5
نخستین تجربه حکومتداری بنیاسرائیل
سالها بعد، قحطی گستردهای رخ داد و فرزندان یعقوب علیهالسلام برای گرفتن آذوقه به مصر آمدند. یوسف علیهالسلام برادران را شناخت و با ترفندی آنان را نگه داشت و پدر را نیز به مصر آورد. خانواده یعقوب علیهالسلام، و فرزندان او (بنیاسرائیل) بدین صورت به مصر منتقل شدند.
یوسف علیهالسلام رئیس حکومت مصر شد. مصریان مشرک بودند، اما یوسف علیهالسلام را که موحد بود، به چند دلیل پذیرفتند: نخست اینکه ایشان را از قحطی رهانده بود؛ دوم اینکه بسیار کاردان بود و کسی به کار و مدیریت او ایرادی نداشت؛ دلیل سوم، زیبایی مفرط یوسف علیهالسلام بود. زیبایی حاکم برای مردمان بسیار مهم بوده و هست.
بنیاسرائیل که خاندان حکومتی مصر شده بودند. در آن منطقه قومی دینی بودند. ولی تجربه حکومتی نداشتند. مصر، سرآغاز کسب تجربه حکومتی آنان بود. دیوانسالاری در بنیاسرائیل از اینجا آغاز شده است. آنان مطالب را مینوشتند و مشخصات نسل خود را یادداشت میکردند. بنابراین، ریشه کارآموزی یهود و نقطه آغاز کسب تجربه آنها، در حکومت یوسف علیهالسلام بود.
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
#تبار_انحراف 6
بنیاسرائیل در حکومت یوسف علیهالسلام دین را تبلیغ میکردند. حضرت یعقوب علیهالسلام در واپسین لحظات عمر، آنان را گرد آورد و فرمود:
«أَمْ کُنْتُمْ شُهَدَاءَ إِذْ حَضَرَ یعْقُوبَ الْمَوْتُ إِذْ قَالَ لِبَنِیهِ مَا تَعْبُدُونَ مِنْ بَعْدِی قَالُوا نَعْبُدُ إِلهَکَ وَ إِلهَ آبَائِکَ إِبْرَاهِیمَ وَ إِسْمَاعِیلَ وَ إِسْحَاقَ إِلهاً وَاحِداً وَ نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ آنگاه که مرگ یعقوب فرا رسید و به فرزندانش گفت: پس از من چه چیزی را میپرستید؟ گفتند: خدای تو و خدای نیاکان تو ابراهیم و اسماعیل و اسحاق را به یکتایی خواهیم پرستید و در برابر او تسلیم هستیم».
نگرانی یعقوب علیهالسلام این بود که فرزندانش در آن حکومت، گمراه شوند. یعقوب علیهالسلام که از دنیا رفت، یوسف علیهالسلام پیکر او را به منطقه شام منتقل کرد و در کنار قبر خلیل الرحمان به خاک سپرد.
هنگامی که بنیاسرائیل وارد مصر شدند، در اقلیت بودند؛ اما چون خانواده حکومتی بودند، نسل خود را گسترش دادند تا از اقلیت درآیند. یوسف علیهالسلام در پایان عمر، بزرگان قومش را جمع کرد و پس از حمد و ثنای پروردگار از آینده سختی خبر داد که آنها بعد از او به آن دچار میشدند؛ از کشته شدن مردان و دریدن شکم زنان آبستن و ذبح کودکان تا آن هنگام که خداوند، حق را به دست قیامکنندهای از فرزندان لاوی بن یعقوب ظاهر کند؛ او مردی گندمگون و بلند قد بود.
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
#تبار_انحراف 7
یوسف علیهالسلام صفات وی را برایشان بازگفت و در وصیت خویش به آنها هشدار داد که چون آنها فرزندان اسرائیل و گروهی مومن با هویت واحد و متشکل هستند و افزون بر آن، تجربه حکومتی نیز یافتهاند. فرعونیان مشرک از آنان میهراسند. از این رو، ایشان را در تنگنا قرار خواهند داد و آنها باید منتظر منجیشان بمانند تا آنها را نجات دهد. حضرت یوسف علیهالسلام از دنیا رفت و انتظار ظهور منجی امید بنیاسرائیل شد. بنابراین، بنیاسرائیل پس از حضرت یوسف علیهالسلام در سه عرصه تلاش کرد:
1- حفظ هویت
این مجموعه دیندار و متدین کوشید هویت دینی خود را در مصرف مشرک حفظ کند؛
2- رشد جمعیت
به اندازهای که همچون نمک در آب حل نشوند؛
3- انتظار منجی
آنان منتظر منجیای بودند تا آنها را از وضعیت ناهنجار مصر رهایی بخشد و در مسیر مسئولیت تاریخی امامت دین خدا که بر عهده آنها بود، حرکت دهد.
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
#تبار_انحراف 8
چهارصد سال انتظار
تمام گفتههای یوسف علیهالسلام تحقق یافت. مصر در اختیار فراعنه قرار گرفت و فرعونیان در همان سه جهتی که در پیش گفته شد، به بنیاسرائیل هجوم آوردند:
1- تهاجم فرهنگی به هویت دینی بنیاسرائیل
فرعونیان تلاش میکردند ضمن تحقیر بنیاسرائیل، آنها را در حدی رشدنایافته نگه دارند که در صورت تحقق ظهور موعود، تناسبی با او نداشته و در وضعیتی باشند که به کار وی نیابند. بنابراین، بنیاسرائیل میبابیست از امور فنی و مدیریتی دور میشدند. به همین دلیل، حتی مدیریت خانواده را هم از آنها گرفتند و هر چند خانوار بنیاسرائیلی، تحت مدیریت یک مرد فرعونی زندگی میکرد، بنیاسرائیل به امور پست و دشوار چون خشتسازی و گلکاری، خدمتکاری فرزندان و پیشخدمتی و نوکری در خانههای فرعونیان و در یک کلام به بردگی واداشته شدند. ناکارآمدی آنان بدانجا انجامید که وقتی مادر موسی علیهالسلام میخواست او را درون صندوق بگذارد و به درو بیندازد، در میان بنیاسرائیل، یک نفر هم یافت نمیشد که بتواند صندوقی بسازد به ناچار، او به یک نجار قبطی سفارش ساخت صندوق را داد.
2- کنترل نسل بنیاسرائیل
سیستم فرعونی، زنهای بنیاسرائیل را موظف کرده بود زیر نظر قابلههای مصری باشند. هر زن بنیاسرائیلی که باردار بود، باید تحت اشراف قابله مصری (قبطی)وضع حمل میکرد. اگر آمار پسران بیش از مقداری مشخص بود، آنها را میکشتند و اگر دختر بود، تحویل مادر میدادند.
3- برخورد با موعود
فراعنه برای جلوگیری از تحقق داستان موعود دوگونه برخورد داشتند: برخورد با منتظران و جستجوی منتظر و برخورد با او.
فرعونیان کوشیدند موعود را بیابند و بکشند. از آنجا که معلوم نبود او چه موقع به دنیا میآید و فرزند کیست، از اطلاعاتی که بین بنیاسرائیل منتشر شده بود، استفاده کردند. آن اطلاعات، علائم ظهور بود. بنیاسرائیل به انتظار ظهور موعود، فشارها را تحمل میکردند. انتظار، یک عامل ثبات و استقامت برای ایشان بود و انبیای بنیاسرائیل همواره با گفتن علائم ظهور، این سطح انتظار را حفظ میکردند. افرادی که به مرز ناامیدی میرسیدند. با شنیدن علائم ظهور، امیدوار میشدند. فرعونیان با اطلاعاتی که از جاسوسانشان در بنیاسرائیل به دست میآوردند خود را به این حریم نزدیک میکردند. راه دیگر برای دستیابی به منتظر، بهرهگیری از اطاعت پیشگویان و ستارهشناسان بود. از اوضاع ستارگان میشد آینده را پیشگویی کرد، ولی نمیشد آن را تغییر داد. فرعونیان، از این راه، زمان میلاد منجی بنیاسرائیل را به دست آورده بودند.
افزون بر آن، فرعون در خواب دیده بود که شعلهای از بیتالمقدس برخاسته و در خانههای مصریان افتاده و آنها را به آتش کشانده بود. ساحران و کاهنان و معبران و ستارهشناسان، همگی این رویا را به تولد پسری از بنیاسرائیل تعبیر کرده بودند که حکومت فرعون را واژگون میکرد.
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
#جنگ_جهانی_غذا 89
بررسی ژنتیک ایرانیها، توسط «فرقهای خاص» در ایالات متحده/«نبرد بیولوژیک» محتمل است.
شناسایی ژنتیک ایرانیها توسط «بهاییهای شناسنامهدار امنیتی که احتمال اصالت یهودیشان بالاست» در دانشگاه استنفورد انجام میشود، به این ترتیب حملۀ بیولوژیک در موضوع کرونا و زمینههای متنوع دیگر محتمل است.
یهودیان مخفی
از دیرباز، یکی از مهمترین فناوریهای سیاسی ــ اجتماعی یهودیان خاص، کتمان آیینشان بوده است. این تکنیک آنها، حتی در قرآن کریم نیز تصریح شده و آمده است:
وَقَالَت طَّائِفَةٌ مِّنْ أَهْلِ الْکِتَابِ آمِنُواْ بِالَّذِی أُنزِلَ عَلَى الَّذِینَ آمَنُواْ وَجْهَ النَّهَارِ وَاکْفُرُواْ آخِرَهُ لَعَلَّهُمْ یرْجِعُونَ.
و گروهی از اهل کتاب گفتند: اولِ روز به آنچه بر مؤمنان نازل شده ایمان آورید، و در پایان روز کفر ورزید، با این هدف که مؤمنان، با این ایمان و انکار شما به تردید افتند. (آلعمران ــ 72)
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
#جنگ_جهانی_غذا 90
بهصورت سنتی، و از سدهها پیشتر، بسیاری از اینان تلاش میکنند با تظاهر به دینی دیگر، دین حقیقیشان را مخفی نگه دارند. یهودیانِ متظاهر به مسیحیت را اصطلاحاً «مارانو» (maˈranos) و یهودیانِ متظاهر به اسلام را «آنوسی» (بهعبری: א� וסים) مینامند؛ البته گاهی عبارت نادقیق واژۀ «جدیدالاسلام» برای آنان بهکار گرفته میشود. این شرایط به آنها ــ که عموماً بهدلایل مختلف منفور جوامع هستند ــ بسط ید و قدرت مانور بیشتری میبخشد.
در نمونههای ایرانی این فناوری، میتوان به چندین مورد مهم و مؤثر اشاره کرد، از جمله «یهودیهای آنوسی» مشهد که 2400 نفر از آنان در یک روز (واقعۀ «اللهداد» در سال 1839 میلادی) اظهار مسلمانی کردند.
رشیدالدّین فضلاللّه
از دیگر یهودیان تأثیرگذار در تاریخ ایران، میتوان به رشیدالدّین فضلاللّه (زادۀ حدود سال 648 قمری ــ درگذشتۀ 718 قمری) اشاره کرد. وی دانشمندی ذوالفنون بود که «ربع رشیدی» از یادگارهای اوست. رشیدالدّین، طی دو دهه، صدراعظم و از تأثیرگذارترین چهرهها در سپهر سیاسی ایران بود، از جمله، دادگاهی که به قتل او و فرزند 16سالهاش (که جامهدار اولجایتو بود) دستور داد، اتهام اصلی او را قتل اولجایتو میدانست. طرفه اینکه اولجایتو، که در نوزادی بهتبعِ دین مادرش مسیحی نسطوری بوده، و سپس به مذهب حنفیه گرایش پیدا کرده بود، در آستانۀ کشته شدن، تحت تأثیر علامه حلّی مذهب تشیع اختیار کرده و حتی دستور داده بود نام خلفای راشدین از خطبههای نماز جمعه و از سکهها برداشته شود! سوگمندانه، اکنون در ایران از رشیدالدّین فضلاللّه تندیسها ساخته و نام او را بر معابر و خیابانها نهادهاند.
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
#جنگ_جهانی_غذا 91
ابراهیم کلانتر
یکی دیگر از این موارد، میرزا (حاج!) ابراهیم کلانتر است که فرزند هاشم یهودی است. خیانت او به لطفعلیخان موجب شد آغامحمدخان سلسلۀ قاجاریه را پایهگذاری کند (قاجاریه همواره ممنون این لطف او بودهاند؛ ناصرالدین در مجلس آلیانس یهودیان فرانسه بر این امر تصریح دارد). داماد و خواهرزادۀ او میرزاابوالحسن ایلچی است. وی از انگلستان مستمری میگرفته و عامل آنان بوده است؛ همچنین جدای از اینکه اولین فراماسون ایران و اولین فرد ایرانی است که به آمریکای لاتین سفر کرده، از سوی ایران عامل مذاکره و انعقاد هر دو قرارداد ننگین گلستان و ترکمانچای بود. از ابراهیم کلانتر، خاندان بزرگی در شیراز بهنام «قوام» باقی ماند که نفوذ آنان بر قاجاریه و پهلوی بر کسی پوشیده نیست. یکی از مردان همین خاندان ــ علی قوام ــ داماد رضا پهلوی و همسر اول اشرف بوده است.
ذکاءالملک
از دیگر مواردی که میتوان در این زمینه برشمرد، محمدعلی فروغی است که در بنیانگذاری ایران مدرن ــ یا بهعبارت بهتر در شکلگیری آرایش منفعل ایران در برابر مدرنیته ــ نقشی اساسی بازی کرد. او کنار اردشیر ریپورتر (فرستادۀ مستقیم یهودیان روچیلد) در برآمدن رضاخان، و بعدتر در بر مسند نشستن محمدرضا نقشی اساسی ایفا کرد. گذشته از صبغۀ سیاسی، وی همچنین سلسلهجنبان روشنفکری ــ بهمعنی مصطلح آن ــ در ایران بود. فروغی در عصری که ایرانیان اساساً فلسفهگریز بودهاند، با حواشیای که به آرای بنیانی بسیاری از منابع پایۀ ایرانیان زد، (مانند شرح بر آرای مرحوم سهروردی و شاهنامه و آثار سعدی و الخ) و همچنین نگارش کتابهایی همچون «سیر حکمت در اروپا»، گذار ایران به مدرنیته را ریلگذاری کرد.
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
#جنگ_جهانی_غذا 92
ذکاءالملک گرچه از یک خاندان یهودی برآمد، اما علاوه بر دارالفنون، در حوزههای علمیه همچون مدرسۀصدر، مدرسۀمروی و مدرسۀسپهسالار نیز دانش اندوخت؛ وی حتی درس حکیم بزرگ آن دوران، میرزا ابوالحسن جلوه را نیز درک کرده بود. موسی حقانی، تاریخنگار برجستۀ معاصر دربارۀ یهودی بودن فروغی میگوید:
خاندان فروغی، از جمله کسانی هستند که به یهودیهای بغدادی تعلق دارند و کسی در این زمینه تردید ندارد. جدّ آنان، از بغداد به ایران میآید و در محلۀ دردشت ساکن میشود و هماکنون نیز پسوند فامیلی آنان، فروغی دردشت است، ظاهراً مسلمان میشوند. بسیاری از شاعران آن عصر، واکنشهای جالبی به یهودی بودن آن دارند. ادیبالممالک، ملکالشعرای بهار و... از جمله کسانی هستند که به این موضوع اشاره میکنند. در مورد یهودیان بغدادی و ماجرای مسلمان شدن آنان، یک مسئلۀ مهم وجود دارد و آن هم این است که وقتی ماجرای باب و بهاء راه میافتد و در کشور مورد استقبال قرار نمیگیرد، تعدادی از یهودیان بغدادی که بهظاهر اسلام آورده بودند و یا اصلاً اسلام نیاورده بودند، به جریان بابیه تزریق میشوند و به آن کمک هم میکنند، در حقیقت، پیوستن آنان به این جریان باعث میشود که این جریان جان گرفته و حیات پیدا کند.جهت بررسی بیشتر:
https://tasnimnews.com/1892339
«مقام امنیتی» ساواک
پرویز ثابتی، چهارم فروردین 1315، در محلۀ تپهسرِ شهر مهدیشهر (سنگسر)زاده شد. وی در دبیرستان قدیمی و زرتشتی «فیروز بهرام» تهران درس خواند و از دانشگاه تهران مدرک کارشناسی حقوق دریافت کرد.
ثابتی در موساد اسرائیل دورۀ امنیتی دید و از سال 1345 تا آستانۀ انقلاب مسئول ادارات مختلف ساواک بود، و بهخصوص حائز اهمیت است که «زندان کمیتۀ مشترک ضدخرابکاری» در ادارۀ سوم (امنیت داخلی)و دفتر بازجویی ساواک زیر نظر او اداره میشد. وی بعدتر با صلاحدید شخص شاه، در یک برنامۀ تلویزیونی با موضوع «چریکهای فدایی خلق» حاضر شد و نامی که برای اشاره به او در این برنامه مورد استفاده قرار گرفت (مقام امنیتی)در افکار عمومی ایرانیها ماندگار شد و روی او ماند. قدرت توجیه و استحکام کلام این «مقام امنیتی» موجب شد بهعنوان «سخنگوی ساواک» برگزیده شود و در برنامههای خبری بعدی نیز حضور یابد.
وی بر اساس اسناد ساواک، در نهم آبان سال 1357 با نام مستعار «عالیخانی» از طریق فرودگاه بینالمللی مهرآباد، تهران را به مقصد لندن ترک کرد. ثابتی نهایتاً به ایالات متحده رفت و با ثبت شرکتی بهنام Paris Enterprises از 1983 تاکنون به فعالیت اقتصادی مشغول است.
(دربارۀ ارتباط وثیق خانوادۀ «عالیخانی» با اسرائیل نیز اطلاعات مهمی وجود دارد. نمایندۀ دولت اسرائیل در ایران در خلال دهههای 1340 و 1350، برادران عالیخانی بودهاند. در جای دیگری به این موضوع پرداخته خواهد شد).
فیلم کوتاه سؤال مسعود بهنود از او و پاسخش در یک کنفرانس خبری را در زیر ببینید.
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham