تصویرسازی ملی از طریق گردشگری
●کشورهای مختلف جهان سعی دارند ویژند (برندی) از خود بسازند که نشاندهنده ویژگیهای مثبت و برانگیزاننده باشد. ویژند ملی شیوهای از راهبرد کلان بازاریابی و ترویج برای افزایش آگاهی عمومی درباره تصویر یک کشور بهمنظور جذب مشتریان اعم از تجار، گردشگران و شرکتهاست و البته با وجود اینکه در سالهای اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته اما ریشه در انقلاب صنعتی قرن ۱۸ داردکه صنعت باخود رقابت برسرفروش بیشتروترغیب مخاطب به مصرف بیشتر را به همراه آورد.
●تفاوت عمدهای که شاید برندهای ملی با برندهای اقتصادی دارند، این است که این برندها،بیشتر نمادین وهویتسازهستند وبه همین دلیل ماهیت فرهنگی آنها پررنگتر است. به همین دلیل از اصول «برندسازی فرهنگی» پیروی میکنند و با نمادها و اسطورها سروکار دارند. از طرف دیگر در برندسازی ملی، اصول و شیوههای برندسازی مکان، مورد توجه است.
●برندسازی ملی بیشتر بر وجوه دپیلماتیک، رسانه ای و تاریخی تمرکز دارد که دشمن با منزوی سازی، تصویرسازی ایران هراسی و تهاجم به تمدن باستان ایران بدنبال حذف هویت ملی ایرانی در جهان می باشد.برندسازی ملی با عوامل مختلفی گره خورده است؛ از جغرافیای طبیعی گرفته تا اخلاق و رفتار مردم، قوانین جاری در یک کشور، تولیدات فناورانه، پویایی اقتصادی و...؛ درنتیجه نمیتوان آن را تکعاملی محسوب کرد. باید پذیرفت که غفلت طولانیمدت ما در مقابله با این تخریب در تقویت آن اثرگذار بوده اما امروزه با کمرنگشدن نقش رسانههای رسمی و جریان اصلی بر شکلدهی افکار عمومی با شخصیشدن رسانهها و به میدان آمدن شبکههای اجتماعی فرصتی تاریخی برای اصلاح این تصویر مجعول برای ما فراهم آمده است که با تصویر واقعی ایران بهعنوان کشوری تاریخی و باستانی، دارای فناوری و شهرسازی پیشرفته، پیشرفتهای علمی، تنوع اقلیمی، آثار تاریخی بینظیر و مردمی مهماننواز و مهربان روبهرو شوند.
●تجربه ایران درخصوص برنامهریزی برای سفر چینیها، یک مجموعه اقدامات ترکیبی بود که در راستای اصلاح برند ملی ایران گام مهمی محسوب میشد. وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با تعریف پروژهای به نام «سلام ایران» از اینفلوئنسرها و چهرههای شناختهشده در فضای مجازی برای تبلیغ گردشگری ایران دعوت کرد که به ایران بیایند و با تولید محتوا ایران را برای مخاطبان خود معرفی کنند.
●در این راستا درسال گذشته چهار گروه ۲۰نفره از اینفلوئنسرهای چینی به ایران آمدند. این افراد ۶۰ میلیون دنبالکننده درشبکههای اجتماعی چینی دارند.آنها به ۱۲استان کشورسفرودرباره طبیعت وتنوع اقلیمی،تاریخ وفرهنگ،جاده ابریشم و خوراکهای ایرانی حدود ۳۵۰ پست را در شبکههای اجتماعی خود مثل ویچت، ویبو، دویین و... انتشار دادند که ۱۴۰ میلیون بار دیده شد. با این سفر ۱۰درصد ازجمعیت یک میلیاردو۴۰۰ هزارنفری چین با جاذبههای چینی آشنا شدند. البته این پروژه به چین محدود نشد و اینفلوئنسرهایی از سنگاپور، امارات، مصر،کویت وانگلستان هم درذیل این پروژه به ایران آمدند.درصورتی که این پروژهها در دولت چهاردهم همچنان با بازنگری روشهای اجراشده وبازیابی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت ادامه یابد وبه محدوده بزرگتری از فعالان فضای مجازی جهان گسترش یابد، میتواند گام مهمی باشد برای اینکه ایران ازاین ظرفیت ایجادشده استفاده حداکثری را ببرد.
به اذعان سازمان ملل باعث رشد ۵۰درصدی ورود گردشگر با ورود حدود شش میلیون گردشگر خارجی به ایران در سال ۲۰۲۳ و صعود ششپلهای ایران در ردهبندی جهانی شده و براساس آمارهای رسمی۷۰ درصد گردشگران ورودی به ایران را شهروندان کشورهایی تشکیل میدهند که برای ورود به کشور به روادید نیاز ندارند. البته باید به یاد داشت که هدفگذاری برنامه پنجساله هفتم توسعه، میزبانی از ۱۵میلیون گردشگر خارجی است که تا رسیدن به این هدف راه طولانی در پیش داریم.
پ.ن
میراث جهانی ثبتشده ایران شامل ۲۸ مورد از مکانهای تاریخی ــ فرهنگی و طبیعی است که این فهرست شامل ۲۶ مورد از میراث فرهنگی و دو اثر میراث طبیعی است.
ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿
8_2991.pdf
1.36M
کمک های جو بایدن
نویسنده: سید مهدی طالبی
ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿
قیمت فال به نرخ 1403
پدیده های زیرین فرهنگی که بی کنشگر است!
ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
●بلایند دیت مذهبیا
ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿
●بالغ بر 150 نوع بازی سنتی که در ایران وجود داشته که به مرور زمان و با تغییر شیوه ها و سبک زندگی، نسل امروز با بسیاری از آنها بیگانه است و متاسفانه بازی های سنتی که با فرهنگ بومی و محلی ما همخوانی داشتند ازبین رفته است.
●دلایل از بین رفتن بازی های سنتی در نسل جدید:
-جذابیت های بازی های مجازی
- تک فرزندی و کمبود خواهر و برادر
-شاغل شدن خانم ها
- بی حوصلگی خانم ها
-کم رنگ شدن صله رحم
ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿
●صادرات کتاب به کشورهای خارجی نیازمند سیاستگذاری درست است که از طریق سه اقدام می توان این موضوع را به ثمر نشاند:
-حمایت از آژانس های ادبی که نقش بازاریابی کتاب در فضای بین الملل را دارند.
-برگزاری رویدادهای فلوشیپ که امکان رایزنی ناشران داخلی و خارجی را فراهم می کند.
-طرح گرنت که سرمایه گذاری جهت ترجمه و نشر کتاب را در سطح بین الملل فراهم می سازد.متاسفانه در تصویر بالا میزان حمایت های کتاب ها در روند چند سال اخیر را با کاهش سرمایه گذاری میتوانیم مشاهده کنیم.
ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿
●نقدی بر نحوه نگارش کتاب حقیقت عظیم
🖊مجتبی فرهنگ
●کتاب حقیقت عظیم توسط انتشارات مقام معظم رهبری چاپ شده است و به گردآوری مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در موضوع حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخته است.
●رویکرد نگارش کتاب به صورت خط زمانی است و سخنان رهبری در ۵ دهه به صورت فصل های مجزا آورده شده است.
●این کتاب نظام فکری رهبری را در باب موضوع حضرت زهرا(س) به مخاطب منتقل نخواهد کرد و خواننده می بایست طرح واره کتاب را خود تولید نماید. در این کتاب درباره یک محور از سیره حضرت زهرا سلام الله علیها، تکرارهای زیادی صورت گرفته است که سبب می شود حوصله مخاطب از بین برود.
●پیشنهاد این است که این کتاب با رویکرد تبویبی و مزجی سازی نگارش شود تا رهنمودهایی رهبری در یک خط واحد قرار گیرد و استنادهای روایی به صورت جزئی تر در پاورقی اشاره شود و حجم کتاب با حذف مطالب تکراری کمتر شود.
●انتشارات انقلاب اسلامی نیازمند این است که در روش نگارش کتاب های خود بازطراحی هایی داشته باشد و روش های پژوهشی، نگارشی و خوانشی بیانات رهبری را به صورت مدون نگارش نماید تا به عنوان ابزاری در اختیار باشد.
ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿
هدایت شده از 🇮🇶🇸🇾🇵🇸🇱🇧🇮🇷کنشگری
❌معرفی میکرورسانه کنشگری❌
🪧اینجا بانک ایده های کنشگری است!
تولیدات و انتشارات کنشگری شامل پرونده های زیر می باشد:
💯تولیدات آموزشی
💯پرونده های ماهانه
💯پرونده های مناسبت محور
💯پرونده های مسئله محور
💯پرونده های موضوع محور
💯معرفی همسنگران انقلاب اسلامی
🧢۷۰ پرونده را در ۶ سال کار کرده ایم.
📬با دقت مطلب زیر را مطالعه کنید
🌿
جهت مطالعه پرونده ها برروی عناوین مطلب زیر کلیک نمائید👇▫️دسترسی سریع به تولیدات ▫️معرفی میکرورسانه کنشگری ▫️همسنگران طراحی عملیات کنشگری 📲باما همراه باشید. 🔺کنشگرباشید🔻 تلگرام | ایتا | بله 🆔@activism_ideas
●میکرو رسانه کنشگری ۶ سال پر قدرت جلو رفت و ۷۰ مسئله میدان را تا الان پاسخ داده است.
●مخاطب خودش را پیدا کرده است و توانسته است به صورت جامع (اطلس و سبدهای کنشگری) پاسخ های عملیاتی تولید کند.
●فناوری خاص خودش را برای کنش رسانه ای دارد•مشاهده۱•مشاهده۲• و جنس محتوای رسانه ای خاصی (ایده طور، تجربه طور، کنش طور) را کار می کند.
●بدنبال کار بر روی موضوعات خاص تر است اما ظرفیت هایی نیاز دارد که باید تامین شود.
کنشگر باشید.
مجتبی فرهنگ
ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
سلام و رحمت الله
برای راه اندازی مجدد میکرورسانه حکمرانی فرهنگی بدنبال حامی مالی هستیم.
اگر دستگاه و یا خیر می شناسید که این امکان مالی را دارد که بدون جهت گیری خاصی از این مجموعه حمایت کند، در شخصی به بنده پیام دهید.
جهت ارتباط:
@mojtaba_farhang
بازروایی تاریخ تمدنی ایران باستان
🖊مجتبی فرهنگ
● نشست سران کشورهای اسلامی در حال توسعه موسوم به d8 در مصر حال برگزاری است. کشور مصر به صورت حرفهای تاریخ تمدنی خود را در قالب رسانه در این نشست به تصویر کشیده است و رویای آینده ساخت کشور خود را حرفه ای تر، تصویرگری و روایتگری کرد.
● از مسائل قابل توجه این نشست مکان برگزاری آن بود که با یک معماری بسیار جذاب، تاریخ تمدنی خود را در قالب سازههای نوین ساختمانی باز تولید کرده است و سازه های دوران اهرام مصر را با استفاده از فناوریهای روز عمرانی ساخته بودند.
● یکی از پیشنهادات بسیار جذاب این است که به جای ساخت مالهای چند میلیون دلاری در کشور، میتوان ساخت سازههای تمدنی ایران باستان من جمله تخت جمشید را دوباره آغاز نمود تا تاریخ تمدنی ایران باستان با آن عظمت خود دوباره دیده و روایت شود و همچنین ظرفیت جذب توریست و درآمدزایی فراوانی را فراهم کند.
● امروزه یکی از روشهای تهاجم نوین استکبار علیه انقلاب اسلامی تحریف و تهاجم به تاریخ تمدنهای باستانی است چرا که از الزامات ادعای تمدن سازی مسلماً داشتن تاریخ تمدنی است.
● با توجه به رصدی که داشتم، به طور قطع یقین کارخانه سینمای آمریکا برای تهاجم به تاریخ ایران باستان فعال شده است. جوانانی از مرز و بوم این کشور را در آمریکا استخدام کردهاند که تمامی کهن الگوها، کاراکترها و اسطوره های ایران باستان را به تفکیک استانی احصا، روایت، و تصویرسازی کردهاند تا محصولات دیجیتالی و سینمایی خود را برای تحریف و دروغی عظیمی بسازند.
ادرس سایت | ادرس سایت. این موضوع زنگ خطر بزرگی است که باید نسبت به آن هوشیار باشیم.
ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
غایت کنش کنونی مسیح علی نژاد
🖊مجتبی فرهنگ
●مسیح علی نژاد، برخلاف گذشته که صرفا بی حجاب در رسانه ها ظاهر می شد، چند صباحی است که به عریان گری و بدن نمایی روی آورده است و این اقدام وی نشانه ای از حرکت و تهاجم جدید علیه کشور است.
●مهمترین دستاورد فتنه ززآ جراتمندی اقلیتهای مخالف با حجاب رسمی و طغیانگری علیه هنجارهای اجتماعی بود که در راستای افق انقلاب جنسی طی سه سال می خواهد شجره پلید خود را به سرانجام برساند. زنگ آهنگ برهنه سازی و پیش روی انقلاب جنسی در کشور در حال شتاب است و به صورتی پیش می رود که عرف زدایی؛ جامعه ایران اسلامی از تهران آغاز و به سمت سایر شهرهای دیگر سرایت کند.
●نقشه کلان دشمنان در این وهله این میباشد که حدیقفی در بیحجابی متصور نشوند و آن را به یک انقلاب واقعی جنسی مبدل سازند. این مسئله نیازمند این است که کلونیهای زیرزمینی جنسی به کلونیهای علنی جنسی مبدل شود فلذا راهبرد اصلی در این موضوع این است که پروژه سیگنالیزه کردن امر جنسی شروع شود یعنی با خلق نمادها، پوششها، رفتارها و شبکههای مجازی امکان ارسال سیگنال از مخاطبی که به این امر مبادرت دارد آشکار شود و به یک سیگنال مرسوم تبدیل شود.
●این مسئله دارای راهبردهایی نیز میباشد. افزایش جغرافیای کشف ناهنجاری جنسی در کشور یکی از مهمترین راهبردها است که در این راهبرد معابد برهنگان یعنی مالها ،تئاتر شهرها و... بایستی به کف جامعه سرایت کند. خیابانهای اصلی شهر، گرای این عملیات میباشد چرا که جنبه سرازیری بیشتری در بدنه جامعه دارد. به عبارتی خیابان انقلاب ها، قلب تپنده این اقدامات میباشد.
● زمانه کنونی، شرایط جنگهای همه جانبه علیه جمهوری اسلامی است که در حوزههای مختلف امنیتی، نظامی، اقتصادی، سیاسی، بین الملل و فرهنگی در حال ضربه زدن به این پیکره مقدس میباشند و نباید با قواعد اهم و مهم بعضی از مسائل را کنار گذارد.
ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ