eitaa logo
●|مَــعـMAREFATـرِفَـةُ الـحُـHOJATـجَّـةِ|●
614 دنبال‌کننده
773 عکس
97 ویدیو
22 فایل
🔹لینک ناشناس برای ارسال نظرات و پیشنهادات و انتقادات و سوالات: 🌐 https://harfeto.timefriend.net/17044845484447 💠برای ارتباط و سوال و انتقاد: @tabrizi_906
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰امام حسن علیه السّلام در کودکی و ابوسفیان ⭕️جَاءَ أَبُو سُفْیَانَ إِلَی عَلِیٍّ عَلَیْهِ السَّلاَمُ فَقَالَ یَا أَبَا اَلْحَسَنِ جِئْتُکَ فِی حَاجَهٍ قَالَ وَ فِیمَ جِئْتَنِی قَالَ تَمْشِی مَعِی إِلَی اِبْنِ عَمِّکَ مُحَمَّدٍ فَتَسْأَلُهُ أَنْ یَعْقِدَ لَنَا عَقْداً وَ یَکْتُبَ لَنَا کِتَاباً فَقَالَ یَا أَبَا سُفْیَانَ لَقَدْ عَقَدَ لَکَ رَسُولُ اَللَّهِ عَقْداً لاَ یَرْجِعُ عَنْهُ أَبَداً وَ کَانَتْ فَاطِمَهُ مِنْ وَرَاءِ اَلسِّتْرِ وَ اَلْحَسَنُ یَدْرُجُ بَیْنَ یَدَیْهَا وَ هُوَ طِفْلٌ مِنْ أَبْنَاءِ أَرْبَعَهَ عَشَرَ شَهْراً فَقَالَ لَهَا یَا بِنْتَ مُحَمَّدٍ قُولِی لِهَذَا اَلطِّفْلِ یُکَلِّمُ لِی جَدَّهُ فَیَسُودَ بِکَلاَمِهِ اَلْعَرَبُ وَ اَلْعَجَمُ فَأَقْبَلَ اَلْحَسَنُ عَلَیْهِ السَّلاَمُ إِلَی أَبِی سُفْیَانَ وَ ضَرَبَ إِحْدَی یَدَیْهِ عَلَی أَنْفِهِ وَ اَلْأُخْرَی عَلَی لِحْیَتِهِ ثُمَّ أَنْطَقَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِأَنْ قَالَ یَا أَبَا سُفْیَانَ قُلْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اَللَّهِ حَتَّی أَکُونَ شَفِیعاً فَقَالَ عَلَیْهِ السَّلاَمُ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِی جَعَلَ فِی آلِ مُحَمَّدٍ مِنْ ذُرِّیَّهِ مُحَمَّدٍ اَلْمُصْطَفَی نَظِیرَ یَحْیَی بْنِ زَکَرِیَّا وَ آتَیْناهُ اَلْحُکْمَ صَبِیًّا. 💠روزى ابوسفيان نزد امير مؤمنان على عليه السلام آمد و گفت: يا ابا الحسن! من به تو حاجتى دارم. حضرت فرمود: چه حاجتى؟ گفت: به همراه من نزد پسر عمويت محمّد برويم، از او درخواست نمايى تا ميان ما قراردادى بنويسد. على عليه السلام فرمود: اى ابو سفيان! پسرعمويم رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم با تو قرار و پيمانى بسته است كه هرگز از آن باز نخواهد گشت. فاطمه زهرا عليها السلام پشت پرده شاهد اين گفت و گو بود، امام حسن عليه السلام نيزكه كودكى چهارده ماهه بود در برابر مادرش راه مى رفت. ابوسفيان به حضرت زهرا عليها السلام گفت: اى دختر محمّد! به اين كودك بگو: به خاطر من نزد جدّش سخنى گويد تا به وسيله آن، بر عرب و عجم مهترى و آقايى كند. در اين هنگام امام حسن عليه السلام به سوى ابوسفيان آمد، دستى بر بينى و دست ديگرى بر ريش او زد، سپس خداوند متعال زبان او را با اين سخن گويا ساخت و فرمود: يا أباسفيان! قل: لا إله إلّا اللَّه، محمّد رسول اللَّه حتّى أكون شفيعاً: یعنی اى اباسفيان! تو بگو: «لا اله الا اللَّه، محمّد رسول اللَّه» تا من شفيع تو گردم. وقتى اميرمؤمنان على عليه السلام اين منظره را ديد فرمود: الحمد للَّه الّذي جعل في آل محمّد من ذرّيّة محمّد المصطفى صلى الله عليه وآله وسلم نظير يحيى بن زكريّا «وَآتَيْناهُ الْحُكْمَ صَبِيّاً»: حمد و سپاس مخصوص خدايى است كه در آل محمّد عليهم السلام ذريّه اى از محمد مصطفى صلى الله عليه وآله وسلم قرار داد كه نظير يحيى بن زكريا عليه السلام است (كه خداونددر مورد او مى فرمايد («و ما فرمان (نبوّت) را در كودكى به او داديم». 📚المناقب ج ۴ ص ۶ 🆔 @mohadesin_marefat_110
آیا امام حسن مجتبی علیه السّلام مردی و بوده است❓ 🔻در برخی روایات جعلی و دروغین حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام مردی مطلاق یعنی بسیار طلاق دهنده معرفی شده است، جدا از اینکه این روایات مناسب با شأن حضرت امام حسن نبوده و عرفاً و اخلاقاً نزد مردمان وجه زشتی دارد، شرعاً نیز قبیح و نادرست است لذا ابعد از امام معصوم است که عملی را انجام دهد که قبیح عرفی و اخلاقی و شرعی است و مردم و خداوند از آن عمل بیزارند: ✍حضرت امام صادق علیه السّلام فرمود: 🔹با اینکه طلاق دادن عملی مباح است هیچ عملی مباح به اندازه طلاق در نزد خداوند مبغوض نمی باشد و خداوند بیزار است از افرادی که مطلاق و ذواق هستند. ✍رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرمود: 🔹خداوند بیزار است و لعن می کند هر مرد و زنی را که ذواق باشند! (ذواق یعنی اهل مزه باشد یعنی با زنان و مردان مختلف و متنوع رابطه برقرار کند تا از هر زن و مردی مزه ای بچشد) 📚فروع کافی ج ۶ کتاب الطلاق 🔸ائمه علیهم السّلام برای شناسایی احادیث جعلی راهی را به ما یاد دادند که آن عرضه حدیث مشکوک بر کتاب الله و سنت قطعیه می باشد، حال می بینیم این روایات مطلاق و ذواق بودن امام حسن علیه السّلام علاوه بر نازسازگار بودن با عصمت آن جناب و آیه تطهیر، مخالفت با این روایات شریفه نیز دارد لذا به جعلی بودن این روایات حکم می کنیم. 🔗 @RafidiText
7⃣1⃣دلیل هفدهم در طهارت آل الله علیهم السّلام از تمام نجاسات 🔵شیخ صدوق رحمة الله علیه در امالی خویش نقل می کند که: 🔺عَنْ فَاطِمَهَ بِنْتِ الْحُسَیْنِ عَنْ أَسْمَاءَ بِنْتِ أَبِی بَکْرٍ عَنْ صَفِیَّهَ بِنْتِ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ قَالَتْ: لَمَّا سَقَطَ الْحُسَیْنُ مِنْ بَطْنِ أُمِّهِ وَ کُنْتُ وَلِیتُهَا علیها السلام قَالَ النَّبِیُّ صلی الله علیه وآله یَا عَمَّهِ هَلُمِّی إِلَیَّ ابْنِی فَقُلْتُ یَا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّا لَمْ نُنَظِّفْهُ بَعْدُ فَقَالَ یَا عَمَّهِ أَنْتِ تُنَظِّفِینَهُ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی قَدْ نَظَّفَهُ وَ طَهَّرَهُ. ▪️فاطمه، دختر امام حسين از اسماء، دختر ابوبكر روايت كرد كه صفيه، دختر عبدالمطلب گويد: هنگامي كه حسين عليه السلام از مادرزاده شد. من قابله اش بودم؛ پيامبر صلي الله عليه و آله گفت: عمه جان بشتاب پسرم را پيش من بياور! گفتم: اي رسول خدا، ما هنوز او را نشسته ايم. گفت: اي عمه آيا تو مي‌خواهي او را بشويي؟! به راستي كه خداوند متعال، خود او را پاك و پاكيزه ساخته است. 📓بحارالانوار ج ۴۳ ص ۲۴۳ ح ۱۶ 🆔 @mohadesin_marefat_110
✳️حدیث افضل خلق الله ⭕️قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(صلی الله علیه وآله) إِنَّ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ(علیه السلام) أَفْضَلُ خَلْقِ اللَّهِ تَعَالَى غَيْرِي وَ الْحَسَنُ(علیه السلام) وَ الْحُسَيْنُ(علیه السلام) سَيِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ أَبُوهُمَا خَيْرٌ مِنْهُمَا وَ إِنَّ فَاطِمَةَ(علیها السلام) سَيِّدَةُ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ وَ إِنَّ عَلِيّاً(علیه السلام) خَطَبَنِي وَ لَوْ وَجَدْتُ لِفَاطِمَةَ(علیها السلام) خَيْراً مِنْ عَلِيٍّ لَمْ أُزَوِّجْهَا مِنْهُ. 💠پيامبر اكرم(صلی الله علیه وآله) فرمود: علي بن ابى طالب(علیه السلام) بهترين خلق خدا است بعد از من و حسن(علیه السلام) و حسين(علیه السلام) سرور جوانان اهل بهشتند و پدرشان بهتر از آنها است فاطمه(علیها السلام) بهترين زنان جهان است و علي(علیه السلام) داماد من است اگر بهتر از علي(علیه السلام) داماد و مردی مى يافتم فاطمه(علیها السلام) را به ازدواج علی در نمى آوردم. 📚مائة منقبة من مناقب أمير المؤمنين و الأئمة علیهم السّلام، ص ۱۹، منقبت ۲ 🆔 @mohadesin_marefat_110
🔸کوتاه کردن سیبیل و ناخن در روایات 🌹🌼حضرت رسول اعظم صلى الله عليه و آله فرمود: ⭕️مَن أخَذَ مِن شارِبِهِ و أظفارِهِ في كُلِّ جُمُعَةٍ، أدخَلَ اللّهُ فيهِ شِفاءً، وأخرَجَ مِنهُ داءً. 💠هر كس در هر جمعه، قدرى از سبيل و ناخن هاى خود را بگيرد، خداوند به [بدن] او شفايى نهد و دردى از او برون بَرَد. 📔دانشنامه احادیث پزشکی ج ۱ ص ۱۱۶ 🌹🌼حضرت رسول اعظم صلى الله عليه و آله فرمود: ⭕️تَقليمُ الأَظفارِ ؛ يَمنَعُ الدّاءَ الأَعظَمَ، ويُدِرُّ الرِّزقَ. 💠كوتاه كردن ناخن ها، مانع [بروز] درد بزرگ مى شود و روزى را سرشار مى سازد. 📔مستدرک الوسائل ج ۱ ص ۴۱۴ 🌹🌼حضرت امام صادق علیه السّلام فرمود: ⭕️تَقْلِیمُ اَلْأَظْفَارِ وَ أَخْذُ اَلشَّارِبِ فِی کُلِّ جُمُعَهٍ أَمَانٌ مِنَ اَلْبَرَصِ وَ اَلْجُنُونِ. 💠چیدن ناخن ها و کوتاه کردن سبیل در هر جمعه، امان از بیماری پیسی و دیوانگی است. 📔کافی ج ۶ ص ۴۹۰ 🌹🌼در روایتی نقل است: ⭕️عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَسْبَاطٍ عَنْ خَلَفٍ قَالَ: رَآنِی أَبُو اَلْحَسَنِ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ بِخُرَاسَانَ وَ أَنَا أَشْتَکِی عَیْنِی فَقَالَ أَ لاَ أَدُلُّکَ عَلَی شَیْءٍ إِنْ فَعَلْتَهُ لَمْ تَشْتَکِ عَیْنَکَ فَقُلْتُ بَلَی فَقَالَ خُذْ مِنْ أَظْفَارِکَ فِی کُلِّ خَمِیسٍ قَالَ فَفَعَلْتُ فَمَا اِشْتَکَیْتُ عَیْنِی إِلَی یَوْمَ أَخْبَرْتُکَ. 💠راوی گوید: امام رضا علیه السّلام مرا در خراسان دید در حالی که از چشم درد رنج می بردم. فرمود: آیا تو را بر عملی راهنمایی نکنم که اگر آن را انجام دهی از چشم درد رهایی یابی ؟ گفتم: آری. فرمود: هر پنجشنبه ناخن هایت را کوتاه کن. من طبق دستور آن حضرت انجام دادم و تا این روزی که این خبر را برای تو بازگو کردم به چشم درد مبتلا نشده ام. 📔کافی ج ۶ ص ۴۹۱ 🆔 @mohadesin_marefat_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠حدیث روز💠 💎دعا و صدقه ✍حضرت محمد صلی الله علیه و آله: 🔻الصَّدَقَةُ تَدْفَعُ الْبَلَاءَ وَ هِیَ أَنْجَحُ دَوَاءً وَ تَدْفَعُ الْقَضَاءَ وَ قَدْ أُبْرِمَ إِبْرَاماً وَ لَا یَذْهَبُ بِالْأَدْوَاءِ إِلَّا الدُّعَاءُ وَ الصَّدَقَة. ❇️صدقه بلا را برطرف می‌کند و مؤثرترینِ داروست. همچنین، قضای حتمی را برمی گرداند و درد و بیماری‌ها را چیزی جز دعا و صدقه از بین نمی برد. 📚بحارالأنوار (ط-بیروت) ج ۹۳، ص ۱۳۷، ح ۱۴
┄┄┅┅✿❀🍃🌸🍃❀✿┅┅┄┄ 🌹 💚 💌سخت ترین چیز در عالَم 🍃حواریون به عیسی گفتند: ای معلم خوب به ما بیاموز که سخت ترین چیزها در عالم چیست؟ فرمود: سخت ترین چیز خشم خداوند بر بندگان است. گفتند: به چه وسیله می‌توان از خشم خداوند در امان بود؟ فرمود: به فرو بردن خشم خود پرسیدند: منشأ خشم چیست؟ پاسخ داد: الکبر و التجبر و المحقرة الناس (خود بزرگ بینی، گردن کشی و تحقیر مردم) 📘بحار: ج ۱۴، ص ۲۸۷ ┄┄┅┅✿❀🍃🌸🍃❀✿┅┅┄┄
🔰در زمین باید حجت خدا باشد. ⭕️عَنْ یَعْقُوبَ السَّرَّاجِ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام تَبْقَی الْأَرْضُ یَوْماً بِغَیْرِ عَالِمٍ مِنْکُمْ یَفْزَعُ النَّاسُ إِلَیْهِ قَالَ فَقَالَ لِی إِذاً لَا یُعْبَدَ اللَّهُ یَا بَا یُوسُفَ لَا تَخْلُو الْأَرْضُ مِنْ عَالِمٍ ظَاهِرٍ مِنَّا یَفْزَعُ النَّاسُ إِلَیْهِ فِی حَلَالِهِمْ وَ حَرَامِهِمْ وَ إِنَّ ذَلِکَ لَمُبَیَّنٌ فِی کِتَابِ اللَّهِ قَالَ اللَّهُ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا اصْبِرُوا عَلَی دِینِکُمْ وَ صابِرُوا عَدُوَّکُمْ مِمَّنْ یُخَالِفُکُمْ وَ رابِطُوا إِمَامَکُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ فِیمَا أَمَرَکُمْ بِهِ وَ افْتَرَضَ عَلَیْکُمْ. 💠یعقوب سراج گفت: به حضرت صادق علیه السّلام عرض کردم، ممکن است زمین بدون عالمی از شما خانواده باشد که مردم به او پناه برند؟ فرمود: در این صورت خدا پرستش نخواهد شد. ای ابا یوسف! زمین هرگز خالی از عالمی از ما خانواده نیست که مردم در حلال و حرام خود به او پناه برند؛ این مطلب در قرآن آشکارا بیان شده، خداوند می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا» «اصْبِرُوا» یعنی در دین شکیبا باشید «وَ صابِرُوا» یعنی با دشمنان خود از مخالفین تحمل به خرج دهید «وَ رابِطُوا» ارتباط با امام خود داشته باشید «وَ اتَّقُوا اللَّهَ» یعنی در آنچه به شما دستور داده شد و واجبات، از خدا بترسید. 📚بحارالانوار ج ۲۴ ص ۲۱۷ ح ۱۰ 🆔 @mohadesin_marefat_110
🔰بهشت بر قاتلین و فحش دهندگان به اهل بیت علیهم السّلام حرام است. ⭕️عَنِ الرِّضَا عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله حَرَّمَ اللَّهُ الْجَنَّةَ عَلَی ظَالِمِ أَهْلِ بَیْتِی وَ قَاتِلِهِمْ وَ سَابِیهِمْ وَ الْمُعِینِ عَلَیْهِمْ ثُمَّ تَلَا هَذِهِ الْآیَةَ أُولئِکَ لا خَلاقَ لَهُمْ فِی الْآخِرَةِ وَ لا یُکَلِّمُهُمُ اللَّهُ وَ لا یَنْظُرُ إِلَیْهِمْ یَوْمَ الْقِیامَةِ وَ لا یُزَکِّیهِمْ وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ. 💠داود بن سلیمان از حضرت امام رضا از آباء گرام خود علیهم السّلام نقل کرد که پیامبر اکرم فرمود: خداوند بهشت را بر ستمگران بر اهل بیت من و کشندگان و ناسزاگویان و همکاران و یاری کنندگان به ایشان حرام نموده، آنگاه این آیه را تلاوت نمود: «أُولئِکَ لا خَلاقَ لَهُمْ فِی الْآخِرَةِ وَ لا یُکَلِّمُهُمُ اللَّهُ وَ لا یَنْظُرُ إِلَیْهِمْ یَوْمَ الْقِیامَةِ وَ لا یُزَکِّیهِمْ وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ» آل عمران / ۷۷ {آنان را در آخرت بهره ای نیست و خدا روز قیامت با آنان سخن نمی گوید و به ایشان نمی نگرد و پاکشان نمی گرداند و عذابی دردناک خواهند داشت. } 📚بحارالانوار ج ۲۴ ص ۲۲۴ ح ۱۴ 🔖روی جمله " المعین علیهم " باید نشست ساعات تأمل نمود مبادا روزی برسد چه عملاً چه لساناً چه قلباً به عنوان معین و یاری رسان به ظالمین بر حق اهل بیت علیهم السّلام شناخته شویم؛ تنها چند کلمه دفاع از قاتلین و ظالمین به اهل بیت برای این کفایت می کند تنها عدم برائت از عمل آنان برای این معین بودن کفایت می کند! لذا در روایات اهل بیت علیهم السّلام است که خداوند یهودیان زمان پیامبر اسلام را قاتل انبیاء خطاب نمود ولی آنان عملاً مشارکتی در قتل انبیاء علیهم السّلام نداشتند این بدین سبب بود که آنان از عمل پدران و گذشتگان خود نسبت به انبیاء برائت نجستند! 🆔 @mohadesin_marefat_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | صحبت های صاحب الغدیر علامه مجاهد امینی رحمهُ الله در مظلومیت امیرالمومنین علیه السّلام ⚠️⁉️می خواهید از حقوق علی(ع) بگذرید! قسم به امیرالمومنین اگر حیات داشتم اگر تحقیقا کار نداشتم! والله شب و روز در پیش قبر امیرالمومنین می نشستم و گریه می کردم! علی است! 🔗 @RafidiText
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠حدیث روز💠 💎انواع گناهان و آثارشان ✍امام صادق علیه السلام: 🔻الذُّنُوبُ الَّتِی تُغَیِّرُ النِّعَمَ الْبَغْیُ وَ الذُّنُوبُ الَّتِی تُورِثُ النَّدَمَ الْقَتْلُ وَ الَّتِی تُنْزِلُ النِّقَمَ الظُّلْمُ وَ الَّتِی تَهْتِکُ السُّتُورَ شُرْبُ الْخَمْرِ وَ الَّتِی تَحْبِسُ الرِّزْقَ الزِّنَا وَ الَّتِی تُعَجِّلُ الْفَنَاءَ قَطِیعَةُ الرَّحِمِ وَ الَّتِی تَرُدُّ الدُّعَاءَ وَ تُظْلِمُ الْهَوَاءَ عُقُوقُ الْوَالِدَیْن ❇️گناهی که نعمت‌ها را تغییر می‌دهد، تجاوز به حقوق دیگران است. گناهی که پشیمانی می‌آورد، قتل است. گناهی که گرفتاری ایجاد می‌کند، ظلم است. گناهی که آبرو می‌بَرد، شرابخواری است. گناهی که جلوی روزی را می‌گیرد، زناست. گناهی که مرگ را شتاب می‌بخشد، قطع رابطه با خویشان است. گناهی که مانع استجابت دعا می‌شود و زندگی را تیره و تار می‌کند، نافرمانی از پدر مادر است. 📚علل الشرایع ج ۲، ص ۵۸۴
┄┄┅┅✿❀🍃🌸🍃❀✿┅┅┄┄ 🌹 💚 💌اولین خونی که بر زمین ریخته شد 🍂خداوند به آدم علیه السلام وحی کرد که می‌خواهم در زمین دانشمندی که به وسیله آن آیین من شناسانده شود وجود داشته باشد و قرار است چنین عالمی از نسل تو باشد، لذا اسم اعظم و میراث نبوت و آنچه را که به تو آموختم و هر چه که مردم بدان احتیاج دارند، همه را به هابیل بسپار. آدم علیه السلام نیز این فرمان خدا را انجام داد. وقتی قابیل از ماجرا باخبر شد، سخت غضبناک گشت. به نزد پدر آمد و گفت: پدر جان! مگر من از هابیل بزرگتر نبودم و در منصب جانشینی شایسته تر از او نیستم؟ آدم علیه - فرزندم! این کار دست من نیست، خداوند امر نموده، و او هر کس را بخواهد به این منصب می‌رساند. اگر چه تو فرزند بزرگتر من هستی، اما خداوند او را به این مقام انتخاب فرمود و اگر سخنانم را باور نداری و قصد داری یقین پیدا کنی، هر یک از شما قربانی به پیشگاه خدا تقدیم کنید قربانی هر کدام پذیرفته شد، او لایق تر از دیگری است. رمز پذیرش قربانی آن بود که آتش از آسمان می‌آمد، قربانی را می سوزاند. 🍂قابیل چون کشاورز بود مقداری گندم نامرغوب برای قربانی خویش آماده ساخت و هابیل که دامداری داشت گوسفندی از میان گوسفندهای چاق و فربه برای قربانی اش برگزید. در یک جا در کنار هم قرار دادند و هر کدام امیدوار بودند که در این مسابقه پیروز شوند. سرانجام قربانی هابیل قبول شد و آتش به نشانه قبولی گوسفند را سوزاند و قربانی قابیل مورد قبول واقع نشد. شیطان به نزد قابیل آمد و به وی گفت چون تو با هابیل برادر هستی، این پیش آمد فعلا مهم نیست، اما بعدها که از شما نسلی به وجود می‌آید، فرزندان هابیل به فرزندان تو فخر خواهند فروخت و به آنان می‌گویند ما فرزندان کسی هستیم که قربانی او پذیرفته شد، ولی قربانی پدرت قبول نگردید، چنانچه هابیل را بکشی، پدرت به ناچار منصب جانشینی را به تو واگذار می‌کند. پس از وسوسه شیطان (خودخواهی و حسد کار خود را کرد، عاطفه برادری، و ترس از خدا، و رعایت حقوق پدر و مادری، هیچ کدام نتوانست جلوی طوفان کینه و خودخواهی قابیل را بگیرد) بلافاصله اقدام به قتل برادرش هابیل نمود و عاقبت او را کشت! ┄┄┅┅✿❀🍃🌸🍃❀✿┅┅┄┄
🔰پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بر مردم حجت را در مورد امامت و خلافت تمام کرد. ⭕️عَنْ عَلِیِّ بْنِ جَعْفَرٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ علیه السلام یَقُولُ لَمَّا رَأَی رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله تَیْماً وَ عَدِیّاً وَ بَنِی أُمَیَّةَ یَرْکَبُونَ مِنْبَرَهُ أَفْظَعَهُ فَأَنْزَلَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی قُرْآناً یَتَأَسَّی بِهِ وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِکَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِیسَ أَبی ثُمَّ أَوْحَی إِلَیْهِ یَا مُحَمَّدُ إِنِّی أَمَرْتُ فَلَمْ أُطَعْ فَلَا تَجْزَعْ أَنْتَ إِذَا أَمَرْتَ فَلَمْ تُطَعْ فِی وَصِیِّکَ. 💠علی بن جعفر گفت: از حضرت ابو الحسن علیه السّلام شنیدم می‌فرمود، وقتی پیامبر اکرم مشاهده نمود که تیم و عدی و بنی امیه بر منبر او بالا رفتند ناراحت شد. خداوند این آیه را به پیامبر اکرم نازل کرد تا تأسّی به آن کند: «وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِکَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِیسَ أَبی» طه / ۱۱۶ {و [یاد کن] هنگامی را که به فرشتگان گفتیم برای آدم سجده کنید، پس جز ابلیس که سر باز زد [همه] سجده کردند. } سپس وحی کرد یا محمّد، من دستور دادم ولی شیطان اطاعت نکرد تو نیز ناراحت نباش که دستور دادی ولی وصیتت را نپذیرفتند. 📚بحارالانوار ج ۲۴ ص ۲۲۵ ح ۱۵ 🆔 @mohadesin_marefat_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰بنی اسرائیل مأمور به خضوع در برابر اسماء مقدس ائمه هدی علیهم السّلام شدند ولی... 🌹🍃علامه محمّد باقر مجلسی رحمة الله علیه گوید: ⭕️قد ورد فی تفسیر الإمام الحسن العسکری علیه السلام و غیره أنه کان کتب علی باب حطة بنی إسرائیل أسماء النبی صلی الله علیه و آله و الأئمة علیهم السلام و أمروا بأن یخضعوا لهم و یقروا بفضلهم فأبوا فنزل علیهم الرجز. 💠در تفسیر امام حسن عسکری علیه السّلام و غیر آن وارد شده که بر در حطه بنی اسرائیل اسماء مبارک پیامبر اکرم و ائمه نوشته شده بود و بنی اسرائیل مأمور بودند که نسبت به آن اسماء ابراز کوچکی کرده و خضوع نمایند و به فضل و مقام صاحبان آن اسماء اقرار نمایند ولی ایشان امتناع ورزیدند، به همین جهت بر آنها عذاب نازل شد. 📚بحارالانوار ج ۲۴ ص ۲۲۵ 🆔 @mohadesin_marefat_110
2_5368785798051136981.mp3
10.54M
🎊ذکر لب های احمد مختار 🎉لعنت حق بر عایشه، بشمار 🎊مبدأ هر شرر دختر همون پدر 🎉مثل باباش ابوبکر کشته مرده عمر 🎧 🆔 @mohadesin_marefat_110
✳️حدیث اسماء الله ⭕️قَالَ النَّبِیُّ صلی الله علیه وآله: سُمِّیَ الْحَسَنُ حَسَناً لِأَنَّ بِإِحْسَانِ اللَّهِ قَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرَضُونَ وَ اشْتُقَّ الْحُسَیْنُ مِنَ الْإِحْسَانِ وَ عَلِیٌّ وَ الْحَسَنُ اسْمَانِ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ تَعَالَی وَ الْحُسَیْنُ تَصْغِیرُ الْحَسَنِ. 💠پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: امام حسن، حسن نامیده شد چون با احسان خدا آسمان‌ها و زمین‌ها به پا ایستاده است و حسین از احسان مشتق شده است و علی و حسن دو اسم از اسماء خداوند اند و حسین مصغّر حسن است. 📚مائة منقبة من مناقب أمير المؤمنين و الأئمة علیهم السّلام، ص ۲۲، منقبت ۳ 🆔 @mohadesin_marefat_110
🔶نام چهاردهم: موقن 🔻خداوند سبحان می فرماید: 🔸الَّذِینَ یَظُنُّونَ أَنَّهُم مُّلَاقُو رَبِّهِمْ وَأَنَّهُمْ إِلَیْهِ رَاجِعُونَ. 🔹همان کسانی که یقین دارند پروردگارشان را ملاقات خواهند کرد، و به سوی او باز می گردند. 🔖سوره بقره، آیه ۴۶ ✍مراد از یظنون ظن به معنای شک نیست بلکه یوقنون است ظن به معنای یقین. چرا که ظن در کتاب الله هم به معنای شک هم به معنای یقین استعمال شده است، ملاقات الهی آنچه برخی جهال گمان بردند یعنی رؤیت خداوند به ابصار در روز قیامت نیست بلکه بنابر تفسیر ائمه اطهار علیهم السّلام ملاقات و لقاء الهی به معنای بعث و روز مبعوث شدن و حشر و دوباره زنده شدن مردگان است که خداوند این را لقاء خود نامیده است، در تفسیر امام حسن عسکری علیه السّلام است که خداوند "یظنون" فرمود چرا که " عاقبة " امر از مومنین مستوره و مخفی است لذا یکی از صفات ممدوح و نیک مومنین خائف بودن بر عاقبت خویش است. ✳️در کتب عامه و خاصه نقل شده است که: ⭕️نَزَلَتْ فِي عَلِيٍّ وَ عُثْمَانَ بْنِ مَظْعُونٍ ،وَ عَمَّارِ بْنِ يَاسِرٍ وَ أَصْحَابٍ لَهُمْ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ. 💠این آیه در شأن امیر مومنان علی علیه السّلام و عثمان بن مظعون و عمار بن یاسر و اصحاب و یاران ایشان نازل گشت. 📒شواهد التنزیل ج ۱ ص ۱۱۵ 📒اللوامع النورانیة فی اسماء علی و اهل بیتة القرآنیة، صفحه ۷۲، حدیث ۴۳ 🆔 @mohadesin_marefat_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا