eitaa logo
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
1.6هزار دنبال‌کننده
641 عکس
6 ویدیو
0 فایل
بررسی اثار احوال ونظرات مفسرفقیه فیلسوف وعارف کبیر محمدحسین طباطبایی وسایر علما
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️نباید کشور را به بازار محصولات غربی تبدیل کنیم (ره): □○ما نه چاهای نفت را می‌بندیم و نه درهای مملکت را به روی خود می‌بندیم و نه کشور را به بازار مصرف هرچه که غرب می‌سازد و می‌خواهد به ما تحمیل کند تبدیل می‌کنیم. □○ما از نفت استفاده خواهیم کرد ولی دلیلی ندارد که همیشه صادر کننده آن باشیم. ما چیزی را که نداریم و به آن نیاز داریم، از خارج می‌خریم ولی چرا خود تولیدکننده مایحتاج خود نباشیم، □○سیاست ما همیشه بر مبنای حفظ آزادی و استقلال و حفظ منافع مردم است که این اصل را هرگز فدای چیزی نمی‌کنیم. ره □○صحیفه امام، جلد ۴، صفحه ۳۶۴○□ @mohamad_hosein_tabatabaei
⭕️دستور قضایی در خصوص مسدودسازی پیام رسان تلگرام صادر شد ⭕️بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران اعلام کرد: تمامی ارائه دهندگان خدمات دسترسی به اینترنت کشور خصوصاً شرکت ارتباطات زیر ساخت و اپراتور‌های تلفن و دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطات ثابت مکلف هستند از تاریخ ۹۷/۰۲/۱۰ نسبت به اعمال مسدودسازی کامل وب سایت و اپلیکیشن شبکه اجتماعی تلگرام اقدام نمایند. @mohamad_hosein_tabatabaei
🔴یه توضیح کامل بدم درباره تلگرام، کہ توسط یکی از دوستان بہ ادمین اطلاع داده شده : 🔴از دیماه وزارت ارتباطات بعد از اینکہ مطلع شد تلگرام درحال ارائہ نسخہ ضدفیلتر هست و .... اومد یہ نرم افزار با هوش مصنوعی بہ اسم Black change طراحی کرد تا مقابل blockchain# تلگرام بایستہ 🔴۲۸فروردین تست نهایی این نرم افزار با موفقیت انجام شد. 🔴اما زمزمه هایی بود کہ روسیه در یک بخشی ناموفق بود که متخصصین وزارت ارتباطات در سفر ۳روزه خود بہ روسیه خلل های مربوطہ رو بررسی کردن و متوجہ شدن کہ این خلل ها در نرم افزار طراحی شده ایرانی، برطرف شده و لذا تلگرام بہ طور کامل مسدود خواهد شد و بہ هیچ عنوان قابل دور زدن نیست. 🔴لذا امروز [۹۷/۰۲/۱۳] حسب ارسال گزارش نهایی، دستور نهایی مسدود سازی تلگرام صادر شد. @mohamad_hosein_tabatabaei
  :(۱) □○كسی كه گمان می‌برد فضيلت مطالعه از نماز شب برتر است، «و اين چيزی جز غرور و فريب نيست»  ، «بايد از اين مصيبت عظمی و فضيحت آشكار به خدا پناه برد، كه شيطان پليد اين گونه علما را فريب دهد كه اشتغال به مطالعه اين علوم رسمی كه برای اغلب آن نمی‌توان قصد شرعی كه به وجهی از وجوه صحيح باشد يافت، از استغفار در سحرگاهان و خلوت با خداوند عزيز غفار افضل بدانند... . □○علمی كه انسان را بر تهجد و شب‌زنده‌داری برنيانگيزد، علمی است كه نور و بهره و خيری در آن نيست... بايد دانست كه مؤمن در راه تحصيل علم، نماز شب را از مطالعه كارسازتر می‌بيند».   ○حافظا در كنج فقر و خلوت شب‌های تار ○تا بود وردت دعا و درس قرآن غم مخور @mohamad_hosein_tabatabaei
■●شباهت‌های ارواحنا‌ فداه‌ با برخی - بخش اوّل●■(۱) : ■فِی الْقٰائِمِ مِنّٰا سُنَنٌ مِنْ سُنَنِ الْاَنْبِيٰاءِ؛ سُنَّةٌ مِنْ آدَمَ وَ سُنَّة مِنْ نُوحٍ وَ سُنَّةٌ مِنْ اِبْرٰاهِيمَ وَ سُنَّة ٌمِنْ مُوسىٰ وَ سُنَّـﺔٌ مِنْ عِيسىٰ وَ سُنَّة ٌ مِنْ اَيُّوبَ وَ سُنَّة ٌ مِنْ مُحَمَّدٍ‌. فَاَمّٰا مِنْ آدَمَ وَ مِنْ نُوحٍ فَطُولُ الْعُمُرِ وَ اَمّٰا مِنْ اِبْرٰاهِيمَ فَخَفٰاءُ الْوِلٰادَﺓِ وَ اعْتِزٰالُ النّٰاسِ وَ اَمّٰا مِنْ مُوسىٰ فَالْخَوْفُ وَ الْغَيْبة وَ اَمّٰا مِنْ عِيسىٰ فَاخْتِلٰافُ النّٰاسِ فِيهِ وَ اَمّٰا مِنْ اَيُّوبَ فَالْفَرَجُ بَعْدَ الْبَلْوىٰ وَ اَمّٰا مِنْ مُحَمَّدٍ‌ فَالْخُرُوجُ بِالسَّيْفِ ■در قائم ما اهل‌بيت‌‌‌ (علیهم السّلام) چند سنّت (خصوصیت) از خصایص پيغمبران است؛ يک سنّت از ابوالبشر علیه السّلام و يک سنّت از نبی علیه السّلام‌ و يک سنّت از خليل علیه السّلام‌ ‌و يک سنّت از كليم علیه السّلام ‌‌و يك سنّت از بن‌ مريم‌ علیهما السّلام و يك سنّت از ‌نبی علیه السّلام‌ ‌‌و يك سنّت از صلّی الله علیه و آله و سلّم؛‌‌‌‌ امّا شباهت او با آدم و نوح علیهما السّلام در طول عمر است؛‌‌ ■شباهت او با ابراهيم علیه السّلام در پنهان بودن ولادتش و دورى گزيدن وى از مردم است ‌و شباهت او با موسى علیه السّلام در ترس و غيبت از مردم است و شباهت او با عيسى علیه السّلام‌ ‌در اختلاف‌ نظرى است كه مردم درباره‌ی او دارند. خصوصيّت مشترک او با ايّوب علیه السّلام‌‌‌ فرج بعد از تحمّل شدّت و سختی است و امّا سنّت او از محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم قيام مسلّحانه (عليه ستمگران جهان) است.‌ .... @mohamad_hosein_tabatabaei
آیات 242-228 بقره قسمت پنجم بخش اول كَذَلِك يُبَينُ اللَّهُ لَكمْ ءَايَتِهِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ ● معناى كلمه (عقل ) و بيان كلماتى كه در قرآن كريم درباره انواع ادركات انسانى آمده است )) كلمه ((عقل )) در لغت به معناى بستن و گره زدن است . و به همين مناسبت ادراكاتى هم كه انسان دارد و آنها را در دل پذيرفته و پيمان قلبى نسبت به آنها بسته ، عقل ناميده اند، و نيز مدركات آدمى را و آن قوه اى را كه در خود سراغ دارد و به وسيله آن خير و شر و حق و باطل را تشخيص مى دهد، عقل ناميده اند، و در مقابل اين عقل ، جنون و سفاهت و حماقت و جهل قرار دارد كه مجموع آنها كمبود نيروى عقل است ، و این كمبود به اعتبارى جنون ، و به اعتبارى ديگر سفاهت ، و به اعتبار سوم حماقت ، و به اعتبار چهارم جهل ناميده مى شود. كلماتى كه در قرآن كريم در باره انواع ادراكات انسانى آمده ، بسيار است و چه بسا تا بيست جور لفظ برسد، مانند ((ظن ))، ((حسبان ))، ((شعور))، ((ذكر))، ((عرفان ))،((فهم ))، ((فقه ))، ((درايت ))، ((يقين ))، ((فكر))، ((راى ))، ((زعم ))، ((حفظ))، ((حكمت ))، ((خبرت ))، ((شهادت ))، و ((عقل ))، كه كلماتى نظير ((فتوى )) و ((بصيرت )) نيز ملحق به آنها است و بد نيست در اينجا معناى اين كلمات را بدانيم ، لذا مى گوئيم : 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
□●مقامات عبودیت سه تا است: ، سپس که ظریفتر است و بعد که از هر دو دقیقتر است. □● یعنی انسان خداوند را در همۀ امور مربوط به خود، وکیل قرار دهد تا هر طور که می خواهد تصرّف کند. □● آنست که همۀ امور را به خداوند واگذار کند وخود را برکنار ببیند طوری که هیچ امری در اختیارش نیست. □●و یعنی در برابر ارادۀ خدا در امورش کاملاً سرسپرده باشد. □●«المیزان فی تفسیر القرآن» ج ۱۷ ص ۳۳۴ با اندکی تلخیص●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
■●شباهت‌های #حضرت_مهدی‌ ارواحنا‌ فداه‌ با برخی #انبيای_الهی - بخش اوّل●■(۱) #امام_سجّاد‌_علیه_السّل
■●شباهت‌های حضرت مهدی‌ ارواحنا‌ فداه‌ با برخی انبيای الهی - بخش اول●■(۲) ■در حديثی ديگر است که‌ امام صادق علیه السّلام فرمودند‌‌: ■اِنَّ فِی صٰاحِبِ هذَا الْاَمْرِ سُنَنٌ [سُنَناً] مِنَ الْاَنْبِيٰاءِ‌: سُنَّة ًمِنْ مُوسَى بْنِ عِمْرٰانَ وَ سُنَّة ًمِنْ عِيسىٰ وَ سُنَّة ً مِنْ يُوسُفَ وَ سُنَّة ًمِنْ مُحَمَّدٍ. فَاَمّٰا سُنَّتُهُ مِنْ مُوسَى بْنِ عِمْرٰانَ فَخٰائِفٌ يَتَرَقَّبُ وَ اَمّٰا سُنَّتُهُ مِنْ عِيسىٰ فَيُقٰالُ فِيهِ مٰا قِيلَ فِی عِيسىٰ وَ اَمّٰا سُنَّتُهُ مِنْ يُوسُفَ فَالسِّتْرُ يَجْعَلُ اللّٰهُ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ الْخَلْقِ حِجٰاباً يَرَوْنَهُ وَ لٰا يَعْرِفُونَهُ وَ اَمّٰا سُنَّتُهُ مِنْ مُحَمَّدٍ‌ فَيَهْتَدِی بِهُدٰاهُ وَ يَسِيرُ بِسِيرَتِهِ ■در صاحب اين امر (حضرت مهدی علیه السّلام) خصوصيّاتی (سنّت‌هایی) از انبياء وجود دارد؛ سنّتى از موسى‌ بن‌ عمران علیهما السّلام و سنّتى از عيسى علیه السّلام و سنّتى از يوسف علیه السّلام و سنّتى از محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم. امّا سنّت او از موسى‌ بن‌ عمران علیهما السّلام آن است كه ترسان و تحت تعقيب است. و سنّت او از عيسی علیه السّلام آن است كه در حقّ او همان می‌گويند كه در‌باره‌ی عيسى علیه السّلام گفتند ‌‌(كه او مرده است در‌حالی كه زنده بود‌‌)؛ و سنّت او از يوسف علیه السّلام پنهان بودن است. خداوند بين او و خلق حجابى قرار می‌دهد‌؛ به‌ گونه‌ای كه مردم او را می‌بينند؛ امّا نمی‌شناسند‌. (برادران یوسف او را دیدند؛ امّا نشناختند) و سنّت او از محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم آن است كه به همان راه و دین پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم مردم را هدایت می‌کند (دین تازه‌ای نمی‌آورد) و به سيره‌ و شیوه‌ی او حركت می‌كند‌.‌ .... @mohamad_hosein_tabatabaei
(۱) □خداوند تبارک و تعالی پس از آنکه با قلم اعلای خود عالم را نوشت عالم را بی قرار دید. بی قراری عالم از برای آدم بود □پس حق متعال به جهت اشتیاق ذات عالم، آدم را آفرید و پس از آفریدن آدم بود که آرامشی مطلق بین آدم و عالم پدید آمد. اگر بین آدم و عالم در تمامی مراتب وجودی عالم تطابق حاصل شود (فَرَوحٌ وَرَیحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِیمٍ) خواهد بود. □●شارح: استاد صمدی آملی حفظه الله●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
#بی_قراری_عالم_و_آدم(۱) □خداوند تبارک و تعالی پس از آنکه با قلم اعلای خود عالم را نوشت عالم را بی ق
(۲) □اما اگر آدم تنزّل کرده و از مراتب وجودی اعلای عالم به مراتب مادون آن پایین بیاید آدم نیز در اضطراب قرار خواهد گرفت. همچنان که عالم نیز تا هنگام حصول تطابق بین عالم و آدم که از جانب آدم امکان پذیر است در ناآرامی و بی قراری خواهد بود. □چرا که واسطه ی بین حق و خلق، آدم است، چه اینکه واسطه ی بین باغبان و درخت، ثمره و میوه ی درخت است. زیرا تا میوه نباشد هرگز باغبان درخت را نمی کارد و آن را غرس نمی کند. □●شارح: استاد صمدی آملی حفظه الله●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
#بی_قراری_عالم_و_آدم(۲) □اما اگر آدم تنزّل کرده و از مراتب وجودی اعلای عالم به مراتب مادون آن پایین
(۳) □و اما هرگز بین آدم و حق متعال واسطه ای نیست و لذا تنها چیزی که باعث آرمیدن انسان می شود ذات حق سبحانه و تعالی است. چرا که آدم فرعی است که حق سبحانه اصلِ آن است و هیچ فرعی تا به اصل خود نرسد آرام نمی شود. همچنان که عالم نیز فرع است منتهی عالم به طفیل وجود انسان به اصلش که ذات حق سبحانه و تعالی است ارتباط می یابد اما انسان بدون هیچ واسطه ای به طور مستقیم به حق سبحانه متصل است. □●شارح: استاد صمدی آملی حفظه الله●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□○حاج محمد اسماعيل دولابی:○□ □هر چند قرن یک بار زمین درد مخاض (درد زایمان) گرفته و بحرانهایی عالم را دربرمیگرفت و پس از آن، یک انسان برجسته از قبیل انبیا و اولیا پا به عرصهی ظهور مینهاد. □امروز هم جهان درد مخاض گرفته است. □○مصباح الهدی ص٤٦٤○□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□●دنیای امروز اصالت تصویر است (تصویر را اصل همه چیز قرار میدهد) تمام چیزها را در سینما و تلویزیون می بیند؛ اگر این ابزارهای تصویری نباشد، کتاب نمی خواند و شعورش در حد تصویر بسته شده است. حتی فیلسوف بزرگی مثل گرفتار تصویر شده و تا عالم خیال بیشتر نرفته است. □●عقل، خیال نیست. عقل، حس نیست. عقل، توهم نیست. عقل گوهری است بالا که همه اینها اداره می کند. درحدیث آمده «أوّلُ ما خَلَقَ الله ألعَقل» اولین موجود عقل بود. عقل به کلیات می پردازد. به عنوان مثال وقتی از انسان می گوید، از حقیقت انسان صحبت می کند و کاری به مصادیق (مثل سیاهی و سفیدی، جوانی و پیری، شرقی و غربی، عالم و جاهل و..) ندارد. @mohamad_hosein_tabatabaei
□ای فلاسفه، ای حقوقدانان، ای اقتصاد دانان، ای سیاستمداران، ای ادبا، ای هنرمندان، ای صاحب نظران علوم روانی، ای تحلیل گران تاریخ انسانی و ای پیشتازان فرهنگ پیشرو! در پیچ و خم بیراهه های دو قرن اخیر که به نام شاهراهه های علم و آزادی معروف شده موجودی به نام گم شده است! □بیش از این تاخیر سزاوار نیست برخیزید راه بيفتيم تا او را پیدا کنیم. @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
 #فضیلت_نماز_شب_بر_مطالعه :(۱) □○كسی كه گمان می‌برد فضيلت مطالعه از نماز شب برتر است، «و اين چيزی ج
  :(۲) □○و نيز می‌نويسد:«مردان متقی برای تصحيح نيت خود در تحصيل عمل به نماز شب پناه می‌بردند و درد خود را با داروی شب زنده‌داری و تضرع در دل شب درمان می‌نمودند، و به جان خودم سوگند كه برای تصحيح نيات واجبه عينيه، اين راه بهترين‌ راه‌هاست و دستگيره محكمی است كه نبايد از آن دست كشيد. □○و نيز گفته‌اند:«شما هيچ عارف و انسان بلند مرتبه‌ای را در اين عالم نميیيابيد كه آنچه به دست آورده از دولت بيداری شب‌ها نبوده باشد، چه پارسايان مسلمان و چه غير مسلمان، شب‌خيزی در همه اديان جزو سنن محبوبه است».   @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
 #فضیلت_نماز_شب_بر_مطالعه :(۲) □○و نيز می‌نويسد:«مردان متقی برای تصحيح نيت خود در تحصيل عمل به نماز
  :(۳) □○«حافظ نيز شاگرد مكتب اسلام و بهره‌مند از معنويت‌ها و صفاهای شبانه بود و پيروزی های خود را مديون شب‌خيزی‌های خود می‌دانست».   □○نقل است كه كسی از شيخ مرتضی انصاری پرسيد: فضيلت نماز شب بيش‌تر است يا مطالعه و تحصيل علم؟ شيخ با پرسشی او را به جواب رساند، از او پرسيد: آيا تو قليان می‌كشی؟ □○گفت: بلی. □○شيخ: به جای دو بار قليان كشيدن، نماز شب بخوان. □○يعنی اگر تو تا اين اندازه نگرانی كه به پاداش بيش‌تر نرسی و فضيلت نماز شب از مطالعه را هم ندانی، چگونه لحظه‌هايی از زندگی‌ات را به كشيدن قليان می‌گذرانی و آن‌گاه به بهانه كمی وقت می‌خواهی يكی از آن‌ها را برگزينی. @mohamad_hosein_tabatabaei
□نشر واحه؛ ناشر اختصاصی آثار شهید سید مرتضی آوینی □محل غرفه: شبستان، راهرو ۳۰ غرفه ۱۷□
□آثار مکتوب علیرضا پناهیان در نمایشگاه کتاب□ □سالن شبستان(ناشران عمومی) راهروی ۱۱/۱ . غرفه ۱۲، دفتر نشر معارف
□● #امام_خمینی؛ برای یک مملکت اسلامی، عار است که دستش را دراز کند طرف امریکا .  □●صحیفه نور ج ۱۰ ص ۶۰●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□○محسن طاهری می‌گفت:مداح دیگری در آن مجلس مداحی کرده بود. غلام‌علی با اصرار صاحب‌خانه ذکر مصیبتی خواند. خیلی کوتاه، به اندازه‌ی چند بیت. □○بعد از جلسه صاحب‌خانه با دلخوری آمد پیشش، گله کرد که « چرا بیشتر و بهتر از فلانی نخوندی؟» گفت: هیئت جای کشتی گرفتن مداح‌ها نیست‌، این‌جا محلِّ ادبه. □○مجلس تمام شده بود. می‌خواست خودش را برساند به هیئت دیگری. با یک شورلت آمده بودند دنبالش. چیزی را بهانه کرد و نشست پشت موتور گازی یکی از بچه‌های بسیج. □○برای هیئت، سیستم صوتی جدیدی آورده بودند. چیزی شبیه اکوهای امروزی. وقتی برای امتحان کمی پشت آن خواند، از او پرسیدیم «چطوره؟» گفت «خوبه... فقط یکم آدمو قلقلک میده.... □○صبحگاهِ دوکوهه، دعای کمیل، صدای غلامعلی  عجب صفایی داشت. هنوز چند خط نخوانده بود که صادق آهنگران هم رسید و بلافاصله دوربین صدا وسیما. □○قرار شد دوتایی بخوانند. میکروفون را گذاشت جلوی حاج صادق، دو دقیقه نگذشت، غیبش زد. رفت وسط جمعیت و خودش را پنهان کرد، هرچه گشتیم فایده نداشت. □○پیدایش کردم. نشسته بود یک گوشه، رفتم جلو گفتم: چرا رفتی آقا غلام؟ خندید گفت : به دوربین می‌گفتی چرا اومدی! یاجای منه یاجای دوربین! ‌ □○زندگی نامه شهید غلام علی رجبی○□ @mohamad_hosein_tabatabaei
آیات242-228 بقره قسمت پنجم بخش دوم ● معانى كلمات زن ، حسبان ، شعور، ذكر و عرفان و معرفت كلمه ((ظن )) به معناى تصديق بيش از پنجاه درصد و نرسيده به صد در صد است ، زيرا كه اگر به درجه صد در صد برسد جزم و قطع مى شود. كلمه ((حسبان )) هم به معناى ظن است ، با اين تفاوت كه گويا استعمال كلمه حسبان در مورد ظن استعمالى است استعارى ، مانند كلمه عد - شمردن چون همه مى دانيم كه لفظ حساب كردن و لفظ شمردن ، معناى اصلى اش چيست ، ولى ما همين دو كلمه را در مورد احتمال راجح نيز استعمال مى كنيم ، ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 372 و مى گوييم : من فلانى را از شجاعان مى دانستم ، و از دلاوران به حساب مى آوردم ، و منظور اين است كه او را در هنگام شمردن شجاعان ، ملحق به آنان مى دانستم . و اما كلمه ((شعور)) كه به معناى ادراك دقيق است از ماده ((شعر - به فتح شين )) گرفته شده ، كه به معناى مو بوده و ادراك دقيق را از آنجا كه مانند مو باريك است ، شعور خوانده اند و مورد استعمال اين كلمه محسوسات است ، نه معقولات و به همين جهت حواس ظاهرى را مشاعر مى گويند. و كلمه ((ذكر))، به معناى پيش كشيدن صورتهايى است كه در خزينه ذهن انبار شده ، و آن را بعد از آنكه از نظر و فكر غايب بوده ، حاضر سازيم ، و يا اگر حاضر بوده ، نگذاريم غايب شود. و اما كلمه عرفان و معرفت ، به معناى آن است كه انسان صورتى را كه در قوه دراكه اش ترسيم شده ، با آنچه كه در خزينه ذهنش پنهان دارد، تطبيق كند، و تشخيص دهد كه اين همان است يا غير آن ، و بدين جهت است كه گفته اند معرفت عبارت است از ادراك بعد از علم قبلى . 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
□هر شب جمعه به زیارت اهل قبور می‌رفت و معتقد بود: □«رفتن به قبرستان در سازندگی انسان مؤثر است.» @mohamad_hosein_tabatabaei
■● از حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره●■ : آیا حجاب از ضروریات اسلام است، و منکر آن و کسانی که به این دستور الهی، به‌ویژه در جامعه‌ی اسلامی بی‌اعتنایی می‌کنند چه حکمی دارند؟ : اصل حجاب، از ضروریات و نص قرآن است. و کسانی که به این دستور بی‌اعتنایی می‌کنند، کار حرام انجام می‌دهند و باید توبه نمایند. @mohamad_hosein_tabatabaei
: □●بايد وارد مجاهده با قصد خالص شد. البتّه آن وقت نفس اصلاح مى شود. تمام صفات نفسانيّه قابل اصلاح است ، ليكن در اوّلِ امر، كمى زحمت دارد. آن هم بعد از ورود در اصلاح ، سهل و آسان مى شود. عمده به فكر تصفيه و اصلاح افتادن است و از خواب بيدار شدن است. □●منزل اوّل انسانيّت ((يقظه )) است . و آن بيدار شدن از خواب غفلت و هشيار شدن از سكر طبيعت است ، و فهميدن اين كه انسان مسافر است . و هر مسافر، زاد و راحله مى خواهد. زاد و راحله انسان ، خصال خود انسان است. □●مركوب اين سفر پرخوف و خطر، و اين راه تاريك و باريك ، همّت مردانه است . نور اين طريق مُظِلم ، ايمان و خصال حميده است . اگر سستى كند و فتور نمايد، از اين صراط نتواند گذشت ، به رو در آتش افتد و با خاك مذلّت يكسان شده ، به پرتگاه هلاكت افتد. و كسى كه از اين صراط نتواند گذشت ، از صراطِ آخرت نيز نتواند گذشت. □●امام خمینی ره ، چهل حدیث●□ @mohamad_hosein_tabatabaei