eitaa logo
دلنوشته های یک طلبه
90.6هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
555 ویدیو
112 فایل
نوشتارها و رمان های محمد رضا حدادپور جهرمی ادمین: @Hadadpour سایت عرضه آثار: www.haddadpour.ir توجه: هر نوع استفاده یا برداشت و کپی و چاپ مستندات داستانی چه به صورت ورد یا پی دی اف و ... و حتی اقتباس برای فیلم‌نامه و تئاتر و امثال ذلک جایز نیست.
مشاهده در ایتا
دانلود
علیکم السلام 🔺اولا از اینکه مبلغ هستید و با بچه های دهه هشتادی در ارتباط مستقیم هستید خوشحالم و براتون آرزوی موفقیت و شادکامی دارم. 🔺ثانیا حالا مگه مجبورید اصلا از اثبات خدا بحث کنید؟ چه برسد به برهان نظم و... من سالها قبل(بیش از ده سال قبل) همین بحث را بین بچه های دبیرستانی آن زمان داشتم. بد نبود اما بعدش فهمیدم اولا چه لزومی داره دست به اثبات خدا در بین عوام و دبیرستانی ها بزنم؟ مگه دغدغه مردم اثبات وجود خداست؟ مگه اگه من بحث نکنم قراره ملت کافر بشه؟ خب نه! بخاطر همین روش را عوض کردم و دیدم خدای من! چقدر نتیجه بهتری داشت! (البته ناگفته نماند که همان سالها کتاب اصول عقاید مرحوم استاد مصباح یزدی را سه مرتبه و کتابهای کشف المراد و بدایه المعارف را برای طلبه ها و دانشجویان مشتاق میگفتم اما برای مردم نمیشد خیلی علمی حرف زد.) 👈 بهترین روش برای بحث توحید بین عموم مردم( و نه فقط دبیرستانی ها) استفاده از برهان فطرت است. هر چی از لطایف و ظرایف برهان فطرت بگم، کم گفتم. اگر قشنگ و فطری بحث بشه، بعدا همین فطرت، در پستی و بلندی زندگیش به دردش میخوره. نه برهان نظم و علیّت و... تا یادم نرفته اینو هم بگم که از کتاب معاد علامه طهرانی غافل نشید. حتی تکه هایی در خصوص توحید در همان کتاب هست که خیلی جالبه. سالهاست که مباحث معاد را میگم و مدیون آن بزرگ مرد هستم.
با کمال تأسف فراوان، روز به روز شباهت بین واکسن هراسان و اپوزیسیون ها بیشتر میشود. آخرینش همان که در روز ۱۳ آبان به دو گروه تقسیم شدند: عده ای به جای شرکت در راهپیمایی وحدت آفرین، مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع غیر قانونی کردند و مثلا خواستند شکوه راهپیمایی را کمرنگ کنند. و عده ای هم در راهپیمایی شرکت کردند اما با پلاکاردها و شعارهای هنجار شکن حاضر شدند که اصلا جالب نبود. جالبه که وقتی هر دو گروه دیدند که با استقبال مردم مواجه نشدند، شروع کردند با صدای بلند، مردم را خطاب قرار دادند و اندکی سر و صدا کردند اما خوشبختانه نتوانستند نظم عمومی را به هم بزنند و مردم هم بی تفاوت از کنار آنها گذشتند. دوستان! قشنگ نیست. این رفتارها تبعات جالبی برای خودتون نداره و حیفه که اینطوری از چشم مردم بیفتید. لطفا از این کارهای تفرقه آمیز جلوگیری کنید. ✅ مناسبت های ملی و دینی، متعلق به گروه و شخص خاصی نیست. قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی، به مردمی بودن و حفظ انسجام ملی و اسلامی است.(بعدش به قدرت دفاعی و نظامی و موسمی و ...) 👈 لطفا جلسات پر شور ملی و اسلامی را به جولانگاه تفرقه و اختلاف تبدیل نکنید.
بعضی دوستان از حال و عوارض پس از تزریق واکسن فخرا پرسیدند. الحمدلله رب العالمین هیچ عوارضی نداشت و خیلی هم عالی بود.☺️ یک اپ روی گوشیم نصب کردم و هر شب باید گزارش وضعیت بدم. حداکثر ده ثانیه طول می‌کشه. اگر خدایی نکرده کسی مشکلی داشته باشه، فورا پیگیری میکنند و بیخیالش نمیشوند. با اینکه گفتند تا الان عارضه خاصی گزارش نشده. خیلی دقیق و علمی و عالی. انشاءالله این ویروس ریشه کن بشه و جشن بگیریم.😊🌺
سریال حتما این سریال جذاب را تماشا کنید تا تفاوت ها را دریابید. تفاوت در برخورد تفاوت در تکنیک ها تفاوت در روند و روایت داستان و تفاوت های خیلی زیاد دیگر. یک تیم حرفه ای و کاربلد با بازیگرانی که انصافا شخصیت ها را قشنگ درآورده اند. خدا قوت میگم به بچه های تیم 👈 ضمنا اگر این سریال را قشنگ تماشا کنید، ذهن شما برای مطالعه کتاب آماده تر میشه. چون به قول کارشناس محترم و عزیزش، این کتاب، حداقل ده پله بعد از روایت این داستان قدم گذاشته و حرفهای قابل توجهی داره.
⛔️رفقا توجه لطفا⛔️ سایت عرضه آثارم شارژ شد و بحمدلله اغلب کتابها موجود هست. اما این آخرین تعداد کتابها با قیمت قبل می‌باشد و از چند روز آینده که این تعداد تمام شد، کتابهای چاپ جدید با قیمت جدید و به روز در سایت قرار خواهد گرفت. لذا اگر احیانا برای دانشگاه یا مدرسه یا بسیج یا خوابگاه یا مسجد و یا پاتوق های دوستانه تان لازم دارید از امشب تا وقتی این تعداد تمام میشه، هر تعداد که میخواهید با قیمت قبل تهیه کنید و درب منزل تحویل بگیرید. آدرس سایت: Www.haddadpour.ir
حضور سبزززز؟!!!😐😱 سبز هم با علامت هشتک؟!!! دیگه چطوری باید ... ؟ خیره انشاءالله اصلا هم بودار نیست همشونم بزرگوارند😐
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسیار زیبا خدا هست ... تشکر از عزیز ارسال کننده
✔️ سریال سرجوخه قسمت ۱۰ همین حالا😍 شبکه سه
بیداری؟
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در این فیلم نخست می بینیم که اسبی در گل و باتلاق گیر کرده است و قادر به حرکت نیست. سپس سر و کله سه سوار پیدایشان می شود. اسب را می بینند و متوجه معضل او می شوند. مدتی اسب و محیط او را وارسی می کنند. در فکر آن هستند که چگونه اسب را نجات دهند. یکی از سواران یک مشت از گلی را که اسب در آن گیر کرده است در دستش لمس می کند که غلظت و چسبناکی آن را آزمایش کند. بعد سواران نحوه نجات اسب را معین می کنند. تعدادی اسب به دور و بر اسب گیر کرده در گل می آورند. و این اسبان در آزادی گرد باتلاق کوچک می دوند. وقتی که اسب در گیر می بیند که اسبان دیگر با چه ازادگی موج وار حرکت می کنند، امید در او ‌‌دمیده می شود و اسب با گرفتن الهام از اسبان آزاد به خود نهیب می زند و خود با انرژی درونی خود و بدون هیچ وسیله دیگری خود را می رهاند. ایکاش می شد این داستان واقعی و زیبا را در مردمان نیز تکرار کرد. در ما نیرو ها راکد شده اند و نا امیدی و تنها نا امیدی موجب در ماندگی ما شده اند. اگر می توانستیم از رهایی و ازادگی الهام بگیریم، و به نیروی حبس شده در وجود ما متوسل شویم، همین موجب آزادی و رهایی ما می شد. باتشکر از عزیز ارسال کننده
وقتی حسش نیست کاری انجام بدید، بشینید به فعالیت ها و حرکت های مثبت و موفق دیگران نگاه کنید. اینجوری از دیدن موفقیت و حرکت دیگران کیف میکنید و هم کم کم ترغیب میشین و ایده های نو شروع به جوش و خروش می‌کنه. خیلی عالیه امتحانش کنید
این کلام رهبر فرزانه انقلاب است👆 قابل توجه فتنه گران نوظهور و خوش خط و خالی که با تصاویر حضرت آقا و سردار دلها و عروسک واکسن خورده به حلقش و ... کف خیابون حاضر می‌شوند و اسمش را میگذارند و شهر به شهر میچرخند. تمام عواقب دنیا و آخرت این تنش ها و تفرقه ها گردن کسی که تخمِ لقِ قیام را در دهان واکسن هراسان انداخت! لطفا حتی برای کنجکاوی هم در جمع آنها شرکت نکنید.
آقا به خدای لا شریک قسم، کمترین جرم و اتهامی که به این قبیل پیام ها وارده، تشویش اذهان عمومی و اصرار به مدعای کذب هست! چه آدمایی که صرفا با باور این خزعبلات، دچار مشکلات حاد روحی و روانی و ناامیدی به آینده شدند. فضای مجازی کماکان صاحاب نداره؟! ما گفتیم دولت و مجلس همسو میشن و طرح جامع و کاربردی در خصوص فضای مجازی اجرا میکنند. پس کو؟ حالا صاحاب داشتن و نداشتنش پیش کش! درد اونجاست که به مدیر عامل بسیار محترم ایتا میگیم چرا جلوی اینا را نمی‌گیری؟ جواب میده بخاطر آزادی بیان!! حالا بفرما تحویل بگیر آقای ایتا تحویل بگیرید عالیجنابان فضای مجازی تحویل بگیرید نهادهای عریض و طویل و خیلی محترم امنیتی تحویل بگیر دادگاه فرهنگ و رسانه تحویل بگیرید حالا اینا هیچ اینا به کنار می‌دونی درد از اون بدتر چیه؟ اینه که ما را چی فرض کردند که هر حرفی دلشون خواست میزنند و آخرش از حضرت آقا خرج میکنند؟! مگه درد از این هولناک تر هم داریم که از اسم و بیانات ائمه و امام المسلمین در مسیر باطل خرج کنند؟ اگر اسم این سواستفاده نیست، پس چیه؟!
علیکم السلام بله ، دیروز مفصل با آقای دارابی گفتیم و خندیدیم. هر چند مخابرات، هفت هشت مرتبه مکالمه را قطع کرد😉 الحمدلله مشکل خاص و بیماری و این چیزا نیست. یه کم مشغله های دیگه دارند که انشاءالله برطرف میشه و به زودی به مجازی برمیگردند.
علیکم السلام خب عشق که اشکال نداره. آیا تجربه به وجود آمدن احساس عاشقانه در نوجوان، باید سبب بی اعتمادی به اون بشه؟ قطعا خیر! پس لطفاً آروم باشید و رفتارتون رو نسبت به فرزند عزیزتون مدیریت کنید. پیشنهاد: 🔺اولا اگر خودش خواست و سر صحبت برداشت، باهاش صحبت کنید. شما پا پیش نذارید و اجازه بدید تصمیم بگیره که آیا با شما مطرح کنه یا نه؟ 🔺ثانیا کنجکاوی نکنید و وسط حرفش، مرتب از او سوال نپرسید. جلسه بازجویی نیست. حساس ترین جلسه عاطفی یک نوجوان با والدینش هست. 🔺ثالثا بهش فرصت بدید تا خودش متوجه بشه که حس درست و زیبایی هست اما موقع اش نیست. وقتی متوجه شد که موقع عاشقی نیست، خیلی طبیعی ازش عبور می‌کنه. هر چند تا مدت ها بهش فکر می‌کنه و این یک مسئله غیر طبیعی نیست. ضمنا لطفا فورا نگید این ها همش هوس زودگذر هست و تو هنوز دهنت بوی شیر میده. شما بزرگش کردید اما در درونش نیستید. پس قضاوتش نکنید. 👈 چه بسیار اندیشمندان و شاعران و نویسندگان بودند که با همان احساس نوجوانی، بعدها خالق آثار منحصر به فرد شدند. اگر والدین همه آنها فکرهای بد درباره آنها میکرد، شاهد این همه آثار فاخر نبودیم.
در فضای مجازی، فیلمی از یک کبوتر در صحن امیر مومنان علیه السلام پخش شده که با این حالت👆نشسته و تکان نمی‌خورد. متاسفانه خیلی برخوردهای احساسی و کلمات عجیب غریب درباره اش شنیدیم که دیگه داره شورش درمیاد! جوابی که به یکی از رفقا دادم👇 جسارتا کبوتره مریضه. همین. با تقدس سازی های غیرمنطقی، قداست حضرات معصومین علیهم السلام را مخدوش نکنیم. نمی شود گفت این پرنده به امام عرض ارادت می کند. چنانچه اگر کبوتری در فضای صحن تخلیه کرد نمیشود حکم به ارتداد و کفرش صادر کرد و گفت الان فلان بلا سرش می‌آید و یا مثلا از خانه فلان کفتربازِ ناصبی برخواسته است. این حیوان کاملا مشخص است که مریض است و ربطی به این ندارد که در مقابل ضریح تواضع و ادب کرده. اگه الان گفتی شاید قطرات اشک هم ریخته باشه و... ، فردا یکی دیگه میگه یه اهل دل اونجا بوده که شنیده این کبوتره داشته جامعه کبیره میخونده و می‌گفته بغ بغ! بعدش خودمون ازش امامزاده ای ساخته ایم که بیا و جمعش کن. 👈 لطفا با دین و عقاید مردم بازی نکنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😐 نخند گفتم. مردم گرفتارند😐
آقا نساز برادر نساز آخه چیه این؟ از روح مطهر آن شهید والا مقام شرمنده شدیم وقتی این مجسمه را دیدیم! بعد توقع دارن بچه هامون هر هفته بگن«بابایی باز بریم باغ موزه؟ بریم دوباره مجسمه شهدا را ببینم؟» از این زورم گرفته که مجسمه مهران مدیری را جوری ساختند که هر کس وارد اتاق شد، دست گذاشت رو سینه و گفت«سلام جناب مدیری!» اون وقت مجسمه های شهدا را اینجوری... یادمه یه جایی مجسمه حاج قاسم را به حدی بد ساخته بود که یکی از حرامیان صهیونیستی برای مسخره نوشته بود «مراقب باشین به زن زائو نشونش ندید که پس میفته» انشاءالله که نه اسمش نفوذه و نه عمدی در کار هست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایشان را نمی‌شناسم اما کاملا با کلامشان موافقم. احسنت لطفا مهربان تر باشیم. همه دل آشنا اما سنگین. این خودش بهترین امر به معروف و نهی از منکر هست. 👈 آخرین باری که محبتت را بدون ذره ای چشمداشت و فقط برای خدا به کسی هدیه کردی کی بود؟
آدم گاهی مطلبش نمی‌آید گاهی نوشتنش نمی‌آید دوست ندارد کوتاه و لحظه ای بنویسد و زود رد بشود برود نه اینکه حرف و نظری نداشته باشد مگر میشود زنده بود و نظر نداشت؟ دارد ، خوبش هم دارد اما نمی‌آید روی کاغذ نوشته نمی‌شود ترجیح میدهد ساکت بنشیند یک جایی و فکر کند ترجیح می‌دهد به جای اینکه در قیل و قال های روزمره گم شود، یک گوشه بنشیند و یک بمب ساعتی بنویسد بمبی که از لحظه باز کردن یک فایل وُرد در صحفه دسکتاپش، شمارشگر معکوسش شروع شده تا لحظه آخری که تمام میشود و ... بمبی که شاید خیلی این و آن در صدد خنثی کردنش برآیند و تصمیم به نابودی اش بگیرند اما نمیدانند همین که از ذهنی گذشته و به دستانی جرأت تایپش را داده، یعنی دیگر کار تمام! یعنی دیگر باید منتظر انفجارش باشی انفجارش وسط یک جماعتی که یا واقعا خواب است و یا خود را به خواب زده است نکند فکر کرده اند که می‌توانند جلوی انتشار اندیشه ای را بگیرند؟ نکند فکر کرده اند همین که دو سه تا انگ بزنند و مهر عدم اجازه انتشار بدهند کار تمام است؟ نخیر جناب! این برای کسی که سرش برای دردسر می‌ترکد یعنی شروع ماجرا یعنی یک نفس راحت و گفتن جمله: آخیش ، جیگرم حال آمد ، بالاخره به یکی برخورد! و اتفاقا به همان برخورد که باید برمیخورد. خلاصه بله به جای تیر و ترقه و چهار تا مطلب شعاری و روزمره ، به هر صاحب قلم و اندیشه و هر عزیزی که سرش به تنش می‌ارزد ، پیشنهاد میکنم بنشین یک گوشه و بسم الله بگو و چیزی بگو و بنویس که بماند چیزی که قوام و دوام داشته باشد وقتت به پر کردن اوقات شبانه روز این و آن هدر نده چیزی بنویس که مثل بمب بترکد و برای تیر و ترکشش صف بکشند منتظر چاپ ها و پس لرزه های بعدش باشند تا بلکه به صورت خواب‌زده آنها پاشیده شود و بیدارشان کند اینقدر حال میدهد که نگو آن وقت است که خداوکیلی انسان میفهمد که کاری کرده و تکلیفش به سرانجام رسانده و خدا راضی تر است وقتت را تلف نکن بسیاری از حوادث، برای پرت کردن هوش و حواس من و شماست تا به کارها و حرفهای مهم تر نرسیم و تا کتابها و فیلم ها و شعر و موسیقی و اثر ماندگار زاده و تولید نشود روزمره را بگذار برای روزمره نویس ها بگذار برای کسانی که حداکثر یک ساعت و یا یک شب باید به حرف و اثرشان فکر کرد نه یک هفته و یک ماه و یک سال و یک عمر بمب دقیقا کارش همین است فقط با یک انفجار ، هزاران ترکش پرانده و هزاران نفر را درگیر خود میکند هزاران نفری که با گذشت زمان، ضریب میخورد و کم کم به میلیون ها نفر اصابت میکند. بس است دیگر همین هم که نوشتم، شاید اتلاف وقت باشد و توجیه وارد نشدنم به بازی های روزمره تلقی شود بروم سراغ بمب بعدی بمبی در ابعاد چپ و راست و بالا و پایین و صغیر و کبیر بمبی با خاصیت هیبریدی و تمام ترکیبی حقیقتش را بخواهید، دیشب مورخه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ یک بمب متولد شد اما وقتی به خودم آمدم، دیدم دست و دلم هنوز ناآرام است هنوز میل به زاییدن و ساخت و پاخت بمب دیگری دارد صفحه وُرد دیگری باز کردم و بسم الله... دیدم اذان صبح است و نقشه یک بمب خاص دیگر در حال تکمیل شدن جای تک به تکتان خالی چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی انشاءالله نصیب همه آرزومندان منتظرش باشید تیک تاک های یکی پس از دیگری در حال شنیدن است توکل بر خدا