eitaa logo
دلنوشته های یک طلبه
89.8هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
621 ویدیو
123 فایل
نوشتارها و رمان های محمد رضا حدادپور جهرمی ادمین: @Hadadpour سایت عرضه آثار: www.haddadpour.ir توجه: هر نوع استفاده یا برداشت و کپی و چاپ مستندات داستانی چه به صورت ورد یا پی دی اف و ... و حتی اقتباس برای فیلم‌نامه و تئاتر و امثال ذلک جایز نیست.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اهمیت ندید و از مسیر لذت ببرید☺️ اینا بندگان خدا از شهدا خرج نکنند، چه کنند؟ بعدش هم میگن پزشکیان باید خرج آقا بشه، نه آقا خرج پزشکیان. با این که هر منصفی معتقد است که پزشکیان از آقا خرج نکرد. بلکه از ایشان نقل خاطره کردند و اتفاقا به جا بود و کار اشتباهی هم نبود و این کار مرسوم است و از بقیه هم در موضوعات مختلف زیاد شنیدیم که نقل خاطره کردند. اما خود این ایسم ها و آنتی ها و سایر متحجران بزرگوار !! دارن از شهید آرمان و شهید روح الله (روحشان شاد و راهشان پررهرو باد) خرج می‌کنند. حضرت آقا الحمدلله در قید حیات هستند و اگر پزشکیان دروغ گفته باشه(که قطعا دروغ نگفته) تکذیب می‌کنند اما شهید آرمان و شهید روح الله چه؟ آیا از خود دفاع میکنند؟ چرا از خون و حرمت شهدا سواستفاده میکنند؟! بگذریم کیه که ندونه این عزاداری‌هایی که از عصر تا حالا به راه انداختند و دارن به بیت و زمین و زمان و مجلس و دولت بد میگن، از کی و کجا نشأت گرفته؟
بعلاوه این که تصور بنده اینه که کینه از قالیباف در دل بعضی عزیزان بیشتره تا درک شرایط . و کینه جویان از هر فرصتی استفاده میکنند برای ضربه زدن به قالیباف و مجلس انقلابی. در حالی که نمی‌بینند که شاید عمر سیاسی قالیباف تمام شده باشد اما قطعا عمر سیاسی آنها زودتر تمام می‌شود و راهکار نجات جریان انقلاب ، این حجم از تحجر و سیاه‌نمایی نیست . سوالی که حاشیه نگاران این روزها باید جواب بدهند این است که اگر این گزینه ها رد می‌شدند گزینه بعدی کدام بود؟ همانها که در لیست ظریف بودند. لذا به جای تخریب ، تضعیف ، ساده باوری ، هوشمندانه به همدلی در جریان انقلاب فکر کنید . این جبهه از هم متلاشی نشان گر پایان عمر سیاسی کل جبهه است نه یک فرد . حالا چه رییس مجلس ، چه دولت در سایه و سایه نشینان روزگار و چه هر جای دیگر. الان اصل جبهه انقلاب در حال غربال شدن و تا حدودی تضعیف جدی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آفرین آفرین و ای هزاران افسوس انگار نه انگار این نظام، حاصل زحمات بسیاری است که رهبر معظم انقلاب اعتقاد به سلامت و دقت نظر آنها دارند. اما یه عده فکر میکنن همه اشتباه میکنن و خائن اند الا خودشان!
ملاحظه بفرمایید 👆 استغفرالله ربی و اتوب الیه الحمدلله کانال حوزه انقلابی بخاطر تخلفات متعدد مسدود شد و امیدوارم عقلای قوم فکری به حال این دست کانالها👆بکنند که مستقیم به ارکان نظام توهین میکنند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بهترین کلیپی که برای اهمیت کار تیمی و تشکیلاتی می‌توان دید، این کلیپ است. @Mohamadrezahadadpour
در خصوص این پیام👆👇
دوست عزیز، سلام امیدوارم حالتون خوب باشه. چند وقت قبل، بعد از انتخابات، یکی ادعایی کرد و گفت که ۱۷ درصد بدنه انقلابی چون در خصوص مسئله حجاب سرخورده شده بودند و نظام را مقصر میدانستند، اصلا در انتخابات شرکت نکرد!! الان هم شما بعد از انتخاب هیئت دولت توسط مجلس انقلابی دلخور شدید و میگید دیگه در فتنه‌ها ازتون حمایت نمی‌کنیم و حتی وقیحانه فاتحه انقلاب را خواندید! 🔺اولا نه تنها انقلاب، بلکه اسلام هم لنگ من و شما نیست. اگر تا جایی که نظرات و منافع شما تأمین میشد طرفدار نظام هستید، باید عرض کنم که شما شوربختانه از اولش هم طرفدار اصل نظام نبودید و فقط چون حرکت و جریان انقلاب را مطابق خواست خودتان میدیدید، طرفدارش شدید. 🔺ثانیا مگر فتنه‌ها را امثال شما جمع کردید که الان منتش را سر انقلاب و نظام میگذارید؟ فتنه ها را توجه مستقیم امام عصر ارواحنا فداه به این ملت و کشور و نیروهای جان برکف و مخلصی که تا قیام قیامت منتی بر سر کسی نمی‌گذارند و ملت بصیر و بی‌ادعا جمع کردند. نه امثال شما که صفر و صدی به امور کلان کشور نگاه می‌کنید. 🔺ثالثا امثال شما و آن دوستی که ادعا کرده بود ۱۷ درصد مردم بخاطر عدم رضایت از مسئله حجاب نیامدند رأی بدهند، انگار اصلا اوامر و فرامین رهبر انقلاب برایتان نه معنا دارد و نه ارزشی برای آن قائلید! کسانی که علی رغم امر آقا در انتخابات و حمایت از انقلاب شرکت نکنند اما اصرار داشته باشند که خودشان را هسته سخت طرفدار نظام بدانند، بروند یک فکر اساسی به حال ایمان و آخرتشان بکنند. حتی خوف آن دارم که در زمان ظهور، اگر حکمی از ناحیه مقدسه صادر شود که به ذائقه آنها خوش نیاید، قرار است چه اتفاقی بیفتد؟! چرا که در روایات متعدد، آمده که عده‌ای با حرفهای امام زمان علیه السلام مخالفت می‌کنند و می‌گویند چرا دین جدید آورده؟!! یعنی اوامر حضرت را با همان دانش و بصیرت حداقلی خود قیاس و مقیاس می‌کنند و فکر میکنند که دین جدید آورده! اما حاضر نیستند فکر کنند که شاید دارند اشتباه می‌کنند و شاید حق با آنها نیست. 🔺رابعا گاهی در خلوتم با خودم فکر میکنم که چقدررررر خدا لطف کرد که امثال تفکر جنابعالی و آن ۱۷ درصد ادعایی(راست و دروغش گردن خودشان) رأی نیاورد. چقدر خوب شد که سکان امور به دست شما و امثال شما نیفتاد. وگرنه فقط خدا می‌داند که چه میکردید و باید منتظر چه لطمات غیرقابل جبرانی به انقلاب و ملت می‌بودیم. خدا را شکر. علی کل حال. فعلا راه توبه بسته نیست. تا دیر نشده حتما توبه کنید و تلاش کنید که با و انتخاب آگاه و غیرمتحجر و بر حضرات معصومین علیهم السلام ، از افراط و تفریط و دگماتیسم نجات پیدا کنید. ✍ کانال @Mohamadrezahadadpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_13222768386.mp3
9.3M
لطفا این تحلیل را گوش بدید
امیدواری بدون خوش‌بینی «تلنگر سرطان بسیار سنگین است؛ از هم می‌پاشی تکه‌تکه می‌شوی، ولی درنهایت تکه‌هایت را جمع می‌کنی و به‌هم بند می‌زنی، زندگی برایت گوهری می‌شود ذی‌قیمت، که اگر رنج و مرارت درمان بگذارد و اندک توانی بیابی دوست داری بهتر و زیباتر زندگی کنی، می‌خواهی به شور زندگی چنگ بزنی، هدايای دنيا را بی معطلی و فوت وقت بپذیری، دم را دریابی و لحظه‌به‌لحظه زندگی کنی.» این بخشی از کتاب «گَتِ مریضی» نوشتۀ «شینا انصاری» فعال و کارشناس است که امروز به عنوان رییس سازمان محیط زیست انتخاب شده است. او در اوج کرونا و زمانی که هنوز سوگوار از دست دادن پدر بر اثر سرطان بود،‌ متوجه ابتلا خود به شد. او چندی پیش و پس از درمان در یک مصاحبه دربارهٔ این کتاب و تجربه خود از مواجهه با سرطان، حسش در زمان درمان را «امیدواری بدون خوش‌بینی» توصیف کرده بود. چه بسا تک‌تک ما در مواجهه با کنونی ایران و تمام مسائل و معضلات آن باید امیدواری بدون خوش‌بینی و همراه با کنش آگاهانه باشد. باید دید آیا رویکرد مدیریتی شینا انصاری در مراقبت از محیط زیست ایران نیز همین‌گونه است. «گَت» در مازندرانی معنای «بزرگ» است و نویسنده این‌را در وصف بیماری سرطان به‌کار برده است؛ بیماری‌‌ای که نه‌تنها زندگی بیمار، بلکه جمع بزرگی از حلقهٔ نزدیکان پیرامون او را برای ماه‌ها و سال‌ها درگیر می‌‌کند. شینا در این کتاب به ذکر صرف تجربهٔ خود در خانواده‌، کلینیک و سالن‌های شیمی‌درمانی بسنده نکرده بلکه کوشیده تا به ادبیات تولیدشده پیرامون سرطان در جهان و ایران نیز بپردازد. ⬅ به نقل از کانال جریان
قدیمی ها میگفتند: کله گنده‌ها به جون هم نمی‌افتند، بلکه با هم ساخت و پاخت می‌کنند. این خُرده فروش‌ها و کوتوله‌ها هستند که به جون هم می‌افتند و همدیگر رو له و لورده میکنند. تصمیمش با شماست که کدام مدل بازی را انتخاب کنید؟ بزرگ شدید یا کوتوله مانده اید؟ ✍ کانال @Mohamadrezahadadpour https://virasty.com/Jahromi/1724436206346330117
این پست را یادتونه؟👆 حالا به این سخن هریس که امروز بیان کرده دقت کنید👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کامالا هریس در سخنرانی پایانی کنفرانس حزب دموکرات گفت: در حمله نظامی به ایران برای دفاع از نیروها و منافع خود در برابر ایران و تروریست ها تردید نخواهم کرد. 👈 البته این شعرها بیشتر جنبه انتخاباتی داره و شکراضافه است که در این روزها می‌خورند. اما از این که از اردیبهشت ۱۴۰۴ به بعد رفتار آمریکا کاملا تفاوت خواهد کرد، جای هیچ تردیدی نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️ آیا اربعین تبدیل به فستیوال غذا و ماساژ شده؟! یادداشتی از سفر برای هر کس که شرکت کرده در دنیا و آخرت نصیبی است که همه بدان غبطه میخورند. این جای هیچ شک و تردیدی نیست و خدا به آبروی امام حسین علیه السلام کمک کند تا هر سال این مراسم با شکوه و عزت و امنیت برگزار شود. با انتفاد تند و تیز بعضی دوستان که این سفر معنوی را *فستیوال غذا و ماساژ و پیاده روی می‌دانند و چون خیلی حرف از اسرائیل و شعارهای انقلابی در آن داده نشده، اظهار تاسف می‌کردند و آن را نمونه یک مراسم سکولار میدانند* بسیار متاسفم. کاش مراقب حرف زدنشان باشند و به تاسی از رهبر فرزانه انقلاب از این مراسم، با شکوه و عزت یاد می‌کردند. 🔺اولا کجای این مراسم باشکوه از سیاست جداست؟ پرچم‌های ایران و عکس‌های شهدا روی کوله‌ها و پلاکاردها و ستون‌ها و موکب‌ها نمیبینید؟ تصاویر بزرگ و کوچکی که از رهبری و امام در سراسر مسیر در دست پیر و جوان نمیبینید؟ شعارهای جذاب استکبار ستیزی که در موکبها بود ندیدید؟ اگر این‌ها پیوند اسلام و سیاست و در نتیجه نفی سکولاریسم نیست، پس چیست؟ 🔺ثانیا حضور این همه طلبه و روحانی سازمان‌یافته جهت ارتباط با مردم و نسل جوان و پاسخگویی به شبهات دینی و انقلابی مردم را ندیدید؟ اطلاع دارم که امسال، حضور آقایان و بانوان طلبه بسیار سازماندهی تر و فعال تر از سال‌های قبل بوده. از جاهای مختلف‌. آیا آنها فقط پاسخگوی سوالات دینی و شرعی بودند؟ چرا زحمات طاقت‌فرسای آن عزیزان در پاسخگویی به شبهات سیاسی و اجتماعی را نادیده میگیرید؟ 🔺ثالثا درد شما این است که چرا کسی در کل مسیر با بلندگوهای بزرگ، ۲۴ ساعته شعار مرگ بر اسرائیل نمیداد؟! آیا این منطقی است؟ آیا آنجا ایران است و دستگاه تبلیغاتی دولت عراق مثل ایران عمل میکند؟ اصلا آیا چنین کاری درست است؟ آیا راه کار درستی است؟ خب هر جا هر موکبی که توانسته، سخنرانان عالی و مداحان انقلابی دعوت کرده و درباره جنایات رژیم آدمخوار اسرائیل روشنگری کرده و مردم هم شعارشان را دادند. دیگر این چه توقع بی‌جایی است که ۲۴ ساعته همه در طول مسیر شعار بدهند؟ 🔺رابعا بدون تعارف، باید پذیرفت که همه کسانی که در مراسم اربعین شرکت میکنند، هم نظر و هم ایده من و شما نیستند. عده ای (که همه ما بارها با آنان برخورد داشته ایم) گروه‌هایی هستند که هیچ نسبتی با نظام و انقلاب و ولایت فقیه ندارند. چرا باید در مراسم بزرگی در مقیاس اربعین حسینی، در کشور غریب، با زیادی پررنگ تر کردن وجهه سیاسی آن، با دست خودمان سبب اصطکاک و برخوردهای زننده بین مردمی که همگی یکدست نیستند را فراهم کنیم و آخرش هم گزگ دست دشمن و منافقین بدهیم؟! آیا فهم این نکته اینقدر دشوار است؟ 🔺دوستان روحانیِ جهرمی و انقلابی ما تعریف می‌کردند که با بعضی از مردم در پیاده روی اربعین در خصوص انتقام از اسرائیل و حمله به اسرائیل صحبت میکردیم اما ناباورانه بسیاری از مردم میگفتند که *لزومی به انتقام نیست و حتی معتقد بودند که ما قدرت در افتادن با ابرقدرت‌ها را نداریم!* ملاحظه بفرمایید. البته دوستان ما روشنگری کرده بودند اما آخرش گفتند که هنوز خیلی مانده تا همه مردم آگاه بشوند و این وظیفه ما را در حرکت نرم و روشنگری دوچندان می‌کند. خب این حرکت دوستان ما و سایر روحانیون جهادی در مسیر اربعین ، نمونه بارز روشنگری نیست؟ آیا این حرکت فرهنگی را نادیدیده میگیرید و فقط توقع دارید ۲۴ ساعته راه‌پیمایی سیاسی برگزار کرد؟ حرکت نورانی اربعین حسینی هم باید با نهضت روشنگری همراه باشد و هم خالی از پذیرایی خالصانه عراقی های عزیز و موکبداران باصفای ایرانی نباشد. این اسمش همدلی و زندگی در سایه حکومت جهانی امام حسین علیه السلام بر قلبهاست. لطفا با حرفهای دوزاری و ناپخته آن را زیر سوال نبرید. ✍ کانال @Mohamadrezahadadpour
این پست را یادتونه👆 ملاحظه بفرمایید 👇😎
🔴ذوالنوری: اعتقادی به هزینه کردن پزشکیان از رهبری ندارم /او واقعیت را گفت و دروغی نگفت /دولت‌های قبل هم این کار را می‌کردند، اما بیان نمی‌کردند. مجتبی ذوالنوری:اعتقادی به هزینه کردن رئیس‌جمهور از رهبر انقلاب ندارم، اما معمولا دولت‌ها اعضای کابینه خود را با رهبری چک می‌کنند. ممکن است رهبر انقلاب یک گزینه را بگویند بله و یک گزینه را بگویند خیر و بسیاری از اعضای کابینه را ایشان اعمال نظر نمی‌کنند جز جاهای حساس البته دولت‌های قبل هم این کار را می‌کردند، اما مکتوب نگه می‌داشتند و بیان نمی‌کردند، اما آقای پزشکیان بر اساس صداقت و خوش‌دلی که دارند این موضوع را اعلام کردند. 👈 بنظرم دیگه همه چیز واضحه و نیاز نیست در این خصوص بیشتر بحث کنیم. صلوات ختم بفرمایید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آقای مسعود ده نمکی را از موقعی که در یالثارات می نوشتند و بعدها سردبیر نشریه "شلمچه" و "جبهه" شدند می شناسم. آنروزها ایشان به سبک و سیاق برخی از عدالتخواهان امروزی می نوشت تا جاییکه بوی نقد مصلحانه و غیرمغرضانه استشمام نمی شد. انسان احساس میکرد، ایشان دنبال زیرپاکشی از این و آن است. خب بعدها ایشان کارگردان و فیلم ساز شدند و هرچه جلوتر آمدیم، پخته تر شدند. این توصیه امروز ایشان به جوانانی است که شبیه دیروز ایشان هستند! نقد را مصلحانه انجام دهیم نه زیرپاکشی! (به نقل از بینش راهبردی) ➖➖➖➖➖➖ کاملا موافقم. احسنت. کلا انسان هر چقدر سن و سالش بیشتر می‌شود و البته در عرصه کلان ظاهر شده و با معادلات پشت پرده و بازی بزرگان آشنا میشود، هم آرامشش بیشتر می‌شود و هم منطقی تر و واقع‌گرایانه‌تر فکر و عمل میکند. تازه متوجه می‌شود که همه چیز حساب و کتاب دارد و نباید با چندین جمله کلی و شعاری، به همه معادلات و افراد نگاه کرد. به قول ما طلبه ها؛ هیچ عامی نیست که تخصیص نخورد. (یعنی همه چیز بستگی به شرایط دارد. تاکید میکنم؛ همه چیز) این نه اسمش نفاق است و نه وسط خوابی. بلکه عالم به زمان بودن و زیرکی که در توصیف مومن در روایت آمده، شاید مقصودش همین باشد. لذا لطفا زود قضاوت نکنیم. ✍ کانال @Mohamadrezahadadpour
◀️ الزامات وفاق ملی معتقدم جامعه به شدت دچار شکاف شده است، معتقدم نه تنها بین جامعه وفاق نسبی نیست بلکه بین یک گروه فکری هم وفاقی نیست، نه تنها بین گروه های فکری وفاقی نیست، بین اعضای خانواده ها هم وفاقی نیست و به شدت دچار شِقاق و شِکاف هستیم نه وفاق و همدلی. 🔶قدم اول برای وفاق این است که گذشته رو هم نزنیم؛ تاجاییکه که قواعد اصلی اجازه میدهد باید دنبال وفاق باشیم، اینکه تو فلان روز فلان حرف رو زدی و تو فلان کار رو کردی و…، هیچ مشکلی رو حل نمیکند و همین میشود که میبینیم که بین خودمان هم صدجور اختلاف و شکاف است. بله فراموش نمیکنیم ولی هر روز هم ایجاد دوقطبی نمیکنیم، آقا فرمودن بروید جذب کنید ولی تذکر دادند منظور جذب آدم منافق نیست. منافق هم معنایش روشن است نه اینکه چون مخالف مایی پس منافقی، پس قواعد مشخص است؛ مثلا اگر طبق قانون کشور ، بی گناه است یا گناهی دارد و مجازاتش را تحمل کرده است و دیگر بر طبل نابودی کشور نمیزند، آغوشمان را برایش باز کنیم، حتی اگر حدس بزنیم فیلم بازی میکند، چون در وضعیت کنونی این فیلم زیبایی است و تا وقتی فیلم بازی میکند با او همدل باشیم. هر وقت فیلمش تمام شد و به منافع ملی پشت کرد، ما هم وفاقی باهاش نداریم. 🔶قدم دوم این است که بدانیم ایران ۸۵ میلیون جمعیت دارد و ۶۰ میلیون افراد بالای ۱۸ سال هستند و وفاق ملی بابد بین عموم مردم با سلایق مختلف باشد نه دوستان خودمان که بخشی از مردم هستیم؛ پس وقتی وفاق ، ملی است باید ملی فکر کرد نه جناحی و حزبی. این به معنای نقد نکردن و عدم مطالبه گری نیست. غیر از معصوم همه را میشود نقد کرد ولی نقد منصفانه و دلسوزانه نه تخریب و تهمت و برچسب زنی به اسم انتقاد. 🔶قدم سوم این است که تعارف را کنار بگذاریم و بدانیم ما هم اندازه ی خودمان در این شکاف مقصر هستیم و اندازه ی خودمان برای ترمیمش تلاش کنیم؛ همان چیزی که رهبری فرمودند که همه ی ما در مساله ی وحدت ملی ،کوتاهی و غفلت کردیم و باید جبران کنیم. پس گردن بگیریم و توجیه و ماله کشی نکنیم و به گردن این و آن نندازیم. مثلا باید بدانیم وفاق ملی ، مطالبه ی آقا از دولت شهید رئیسی بود و در حکم تنفیذ به آن اشاره کردند ولی متاسفانه وفاق ملی محقق نشد، با اینکه خود شهید رئیسی بخاطر روحایت فردی ، انسان همدلی بودند ولی مجموعه ی دولت در راستای وفاق ملی حرکت نکرد، کابینه یک دست بود، حرفها یک دست بود، همه چی تقریبا یک دست بود و نهایتا رای ۴۹ درصدی سال ۱۴۰۰ با وجود اینکه اون سال رقابت جدی وجود نداشت و دعوت به مشارکت مثل ۱۴۰۳ نبود، به ۴۰ درصد در دوره ی اول با آن همه دعوت تبدیل شد و با ایجاد دوقطبی و صدجور خواهش و التماس و ترس از اینکه ایوای فلانی بیاد فلان میشه به همان ۴۹ درصد سال ۱۴۰۰ رسید و متاسفانه رای جریان حزب اللهی از ۱۸ میلیون به ۱۳ میلیون رسید و ریزش ۵ میلیونی داشت. پس نه تنها وفاق ملی ایجاد نشد ، بلکه وضعیت بدتر شد و بین خودمان هم ریزش میلیونی داشتیم. 🔶قدم چهارم این است که وقتی مراحل قبل را پذیرفتیم ، ناامید نشویم و بدانیم وفاق ملی شدنی است ولی باید آسیب شناسی شود، همان مطلبی که رهبری بعد دوره ی اول انتخابات فرمودند و مطالبه کردند که علت های این درصد رای را متخصصین آسیب شناسی کنند،پس نه ماله کشی کنیم نه فقط نق برنیم و‌ ناامید شویم ، با امید به آینده ی بهتر و درس گرفتن از روش های غلط قبل، به سمت آسیب شناسی برویم و توبه و جبران کنیم که اینوقت هم خدا کمک میکند هم مردم دوباره همدل میشوند. 🔶قدم پنجم این است که بدانیم وفاق با وحدت و اتحاد فرق دارد؛ رهبری سالها از وحدت گفتند ولی الان سالهاست وفاق ملی را هم مطرح میکنند، چون وحدت سختتر از وفاق است، وحدت یعنی اونقدر روی جامعه کار کنیم که اکثریت جامعه افق واحد پیدا کنیم ولی این اتفاق نیفتاده و الان هم با یکی دو روز نمیشود اکثریت را به یک‌ افق واحد رساند ولی میشود به وفاق برسیم، وفاق یعنی با افق های مختلف به همدلی برسیم؛ مثال بزنم، همه ی ما درست یا غلط با فامیل و‌دوست و آشنا اختلافاتی داریم و گاهی قهر و‌ دعوا میکنیم ولی وقتی میشنویم مادرش از دنیا رفته، یا اتفاقی براش افتاده ، حداقل با یک‌زنگ و‌پیامکی همدلی میکنیم. اگر اینکار رو هم نکنیم دیگه نمیریم اون ایام ، دق دلی خالی کنیم. این همدلی به معنای این نیست که دلِ تو باهاش صاف شده بلکه بخاطر فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی است که به ما یاد داده در مواقع بحرانی ، بیخیال دعوا بشیم و‌همدلی کنیم. اگر این مسائل را رعایت نکردیم، به شدت معتقدم ، آسیب هایی خواهیم خورد که در مقابل آسیب هایی که تا الان خوردیم، به مراتب بیشتر است. امیدوارم چنین شود که نوشتیم و افراطیون گروههای مختلف مانع وفاق نشوند. (مقاله آقای فرهاد فتحی) 👈 بسیار منطقی و جالب بود. لطفا با حواس‌جمعی و بدون تعصب مطالعه و تامل شود.