eitaa logo
دلنوشته های یک طلبه
89.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
655 ویدیو
125 فایل
نوشتارها و رمان های محمد رضا حدادپور جهرمی ادمین: @Hadadpour سایت عرضه آثار: www.haddadpour.ir توجه: هر نوع استفاده یا برداشت و کپی و چاپ مستندات داستانی چه به صورت ورد یا پی دی اف و ... و حتی اقتباس برای فیلم‌نامه و تئاتر و امثال ذلک جایز نیست.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🍃خوشا بر سعادت دل آن عاشقی شود 🌺🍃که آب وتاب عاشقی اش سامرائی است. عید باسعادت سالروز میلاد ابو الحجة القائم امام یازدهم، حضرت امام حسن عسکری صلوات‌الله‌علیه به محضر مقدس حضرت ولی‌عصر عجل الله فرجه الشریف و ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام‌ مبارک باد. 💐🌺🌷🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام خدمت دوستان بزرگوار🌹🍀 از اینکه امروز توفیق نداشتم پوزش میطلبم. مطلبی پیرامون بحث قربانی در نرم افزار فقهی یکی از موسسات دیدم که خدمت شما تقدیم میکنم: منشأ اصلی خرافات، به این نکته برمی‌گردد که برخی افراد خون قربانی را دارای اثر می‌دانستند و می‌دانند! اما آیه شریفه می‌خواهد این اعتقاد شرک آمیز را از بین ببرد و جا بیندازد که از خون قربانی کاری برنمی‌آید و آنچه مهم است تقوا و نیت الهی برای قربانی کردن است. برخی انحرافات و خرافات: -    مالیدن خون قربانی به خودرو و ساختمان -    رد شدن از روی خون قربانی -    عبور از بین سر و بدن قربانی پس از ذبح -    قربانی کردن جلوی مساجد که باعث نجاست مساجد می‌شود (و کاری حرام است). -    باقی گذاشتن خون قربانی در کف خیابان و جلوی منازل مسکونی که منجر به نجس کردن مسیر عبور مردم می‌شود. لازم نیست خون قربانی حتماً در محل خاصی (مثلا در منزل) ریخته شود، بلکه در هرجایی انجام شود، بنابر نیت فرد محقق خواهد شد. و با توجه به نجس بودن خون قربانی، ریختن آن در خیابان و جلوی پای افراد و یا هیئت‌ها، نه تنها ترجیحی ندارد، بلکه می‌تواند مصداق اذیت مردم هم باشد که به‌خاطر این نجاست، در هنگام رفت و آمد به‌خصوص زمان بارندگی، به زحمت می‌افتند. لذا اگر کسی تمایل به قربانی کردن دارد می‌تواند آن را در یک محیط مناسب غیر مسکونی انجام داده و به‌دست افراد مستحق برساند. به هرحال اگر کسی تمایل دارد قربانی را در منزل یا جلوی دسته‌های عزاداری انجام دهد، توصیه این است که برای مراعات حقوق دیگران، آن را در گوشه‌ای دور از محل رفت و آمد که قابل شستشو باشد انجام داده و محل را تطهیر نماید. @mohamadrezahadadpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹یه مطلب دیگه هم توسط یکی از رفقای حقوق دان ارسال شده که تقدیم میکنم: *✅نکات حقوقی:* *حواستان باشد که همیشه اگر ملکی ، زمینی یا منزلی شرایطی فروخته اید و یا اگر مشتری ان ملک به شما چک مدت داری داد برای جلوگیری از عدم وصول چک حتما در متن قرارداد طی یکی از بندهای ان قید بکنید که چنانچه چک شماره ی فلان از حساب جاری فلان به مبلغ فلان که بابت ثمن معامله ار سوی مشتری به فروشنده ارائه شده در صورتی که در سر رسید مقرر ان با مراجعه به بانک وصول نگردد فروشنده حق فسخ معامله را خواهد داشت . شما با گذاشتن این شرط برای خودتان دیگه ملکتان از دستتان نخواهد رفت ولی چنانچه اگر این شرط را نگذارید مشتری میتواند که چکی که داده باشد را پاس نکنند و شما نهایتا یک دعوی حقوقی الزام به پرواخت مبلغ چک را علیه وی بکنید و او هم در صورت محکومیت میتواند دعوی اعسار را مطرح بکند و با اوردن دو نفر شاهد و اثبات اعسارش مبلغ چک را تقسیط بکند و اگر شاغل باشند طبق قانون نهایتا ماهیانه بتوانید یک چهارم حقوق وی را کسر و استیفا بکنید و نمیتوانید ملکتان را باز پس بگیرید در نتیجه ممکن است منزلی که در ان ساکن بوده اید را به وی فروختید و تا اخر عمرتان بمانید حتی یک اتاقی هم برای خانواده اتان نتوانید مهیا بکنید پس چه بهتر که این شرط بدون چون وچرای فسخ معامله درصورت عدم پاس شدن چک ارائه شده را در قرارداد ذکر بکنید تا دیگر مشتری را در منگنه قرار بدهید.* @mohamadrezahadadpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ و اما مطلب آخر: امروز صبح در حاشیه همایش مطلبی را از جناب دکتر قاسمی شنیدم که فقط نقل میکنم و هیچ اطلاعی دقیق تری ندارم: سایت کریستین ساینس وابسته به سازمان اطلاعات مرکزی امریکا ، اخیرا اعتراف کرده که پبشرفته ترین ماهواره جاسوسی امریکا که بر فراز کشور ایران جاسوسی میکرده، در ارتفاع 15 کیلومتری از جو زمین مورد حمله سلاح لیزری هوا فضای سپاه قرار گرفته و از بین رفته. بهت و حیرت امریکاییها از این اقدام به حدی بوده که تا حالا اینقدر مستأصل نشده بودند . طبق قوانین علمی این حمله توسط لیزر جامد صورت گرفته و این تکنولوژی قادر خواهد بود که هر موشک بالستیک اتمی و غیر اتمی را با هر سرعتی در خارج از جو زمین منهدم کند. @mohamadrezahadadpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷▪️السلام علیک یا بنت موسی بن جعفر علیه السلام " یا فاطمه المعصومه سلام‌الله علیه بعد از پدر حالا نگارم را گرفتند از من تمام روزگارم را گرفتند از این جدایی جان من بر لب رسیده هستیِ من تاب و قرارم را گرفتند انگار قسمت نیست وصل ما دوباره در ساوه شوق بی شمارم را گرفتند اما خیالت تخت هر جایی رسیدم خویشان و نزدیکان کنارم را گرفتند حالم بد است اما خدا را شکر در قم با مهربانی حال زارم را گرفتند با احترام و عزت و شوکت کمی از این بار غم هایی که دارم را گرفتند حتی زمان پر زدن از این قبیله مردم همه دور مزارم را گرفتند در شام اما خواهری مضطر چنین گفت: یارب ببین دار و ندارم را گرفتند بالا و پایین رفتن از ناقه چه سخت است وقتی همه ایل و تبارم را گرفتند نیمی ز معجر سوخت...نیمی را کشیدند اصلا تمام اعتبارم را گرفتند در گوش من مانده صدای ذوالجناحش میگفت: با نیزه سوارم را گرفتند یک "یادگاری" بود... اما در خرابه "بنت الحسین" آن یادگارم را گرفتند محمدجواد شیرازی @mohamadrezahadadpour
Karimi-VafatHazratMasoumeh1394[03].mp3
4.98M
💠وفات حضرت معصومه💠 حاج محمود کریمی @mohamadrezahadadpour
خیلی به اهالی قم غبطه میخورم بنده در مدتی که در قم بودم و نبودم، مهمات زندگیمو از بی بی فاطمه معصومه سلام الله علیها گرفتم و میگیرم. لطفا امشب و فردا هر کدام از بزرگواران که به حرم مشرف شدند برای حقیر و همه اهالی کانال دعا کنند.🌷
بسیاری مثل حقیر، الان که دارن التماس دعا برای اهالی قم میفرستن، اشکشون جاری هست و تند تند پیام میدن. دعا یادتون نره ها
بسم الله یه قطره گریه👇
از سفر آمده ای خسته ی راهی بانو زنده کن وادی ما را به نگاهی بانو ما اسیریم و فقیریم و یتیم ای مهتاب دختر حضرت موسی دل ما را دریاب قم کویر است کویری که تلاطم دارد چادرت را بتکان قصد تیمم دارد آمد این گونه ولی هرچه که آمد نرسید عشق همواره به مقصود و به مقصد نرسید که اویس قرنی هم به محمد (ص) نرسید عاقبت حضرت معصومه (س) به مشهد نرسید به تماشای خدا آمده بود اما حیف او به دیدار رضا آمده بود اما حیف قصه این بود و به وصفش قلم ما در ماند داغ دیدار برادر به دل خواهر ماند ماتد تا پنجرهٔ باغ ارم وا باشد حرم او حرم حضرت زهرا باشد تا که ما روضهٔ بسیار بخوانیم در آن روضه‌های در و دیوار بخوانیم در آن ... @mohamadrezahadadpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 رحیم مشایی و عبور از نگاه شیعی اسفندیار رحیم‌مشایی در موارد متعددی به صراحت دین اسلام را ناتوان در زمینه‌سازی برای ظهور دانسته و با تأکید بر این که امروز قرائت‌های مختلف از شریعت‌های مختلف وجود دارد، خواستار عبور از نگاه شیعی شده و تکیه بر «مقولات مشترک بین انسان‌ها» تحت عنوان «اشتراکات انسانی» را به جای آن تجویز می‌کند! در واقع وی به صراحت به جای تکیه بر اسلام یا شیعه، تکیه بر «باطن ادیان» را تنها راه ممکن برای تحقق ظهور معرفی می‌کند:  «شریعتی که ما را به او می‌رساند، "مشترک انسان‌ها" در جهان هست، وگرنه اگر یک شریعت ما را برساند، بقیه شرایع نرساند، خب معنایش این است که هیچ وقت کار او درست نمی‌شود [ظهور محقق نمی‌شود]، همین می‌شود که ما معتقدیم شیعه هستیم. پس معتقدیم که جهان اول باید مسلمان شوند بعد شیعه بشوند، بعد دوازده امامی بشوند بعد تازه بحث امام مطرح بشود، خب کی می‌شود؟ این راه نیست. این حرف درست نیست، کدام شریعت هست که امروز از آن یک قرائت موجود است، یک بحث دیگری باید شروع کنیم. هر شریعتی باشد، ما یک باطنی برای ادیان داریم باطنش چیست؟ همان هست که قرآن می‌فرماید، ان الدین عندالله الاسلام.» با توجه به سخنان مشایی می‌توان گفت که وی معتقد به اصالت «علم مدرن» و تقدس علوم پوزیتویستی، برتری عقل، ناتوان دانستن دین و منابع دینی مانند حدیث در موضوع مهدویت و عبور از دین اسلام و تشیع و رسیدن به یک دین موهوم تحت عنوان «اشتراکات انسانی» و «باطن ادیان» برای فهم منجی آخرالزمانی و امر ظهور است. منبع: مشرق نیوز @mohamadrezahadadpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یکی از مخاطبین محترم کانال، کتاب را مورد کنکاش قرار داده که از امشب به تدریج پست های ارسالی ایشون را تقدیم میکنم:
کتابی دوجلدی نوشته است که در آن به بیان جریان شناسی تاریخ اسلام از غدیر تا کربلا پرداخته شده است. 🔸دفتر اول آن حاوی پنج بخش به شرح زیر است: بخش1: بی تفاوتی بخش 2: جریان شناسی اوضاع قبل و بعد از شهادت پیامبر بخش 3: جریان شناسی عصر خلیفه اول ابوبکر ابی قحافه بخش4: جریان شناسی عصر خلیفه دوم عمر بن خطاب بخش 5: جریان شناسی عصر خلیفه سوم عثمان بن عفان ما قصد داریم طی چندین پست به معرفی این اثر بپردازیم.
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
این اثر با بخش بی تفاوتی شروع می‌شود که خلاصه یکی از مباحث چنین است: رأی ممتنع آری یا خیر؟! همه ما می دانیم که حق از جانب خداست و او حق محض است و تنها او به سوی حق دعوت می کند و از سویی چگونگی موضع گیری در قبال حق به منزله راهی حقیقی است که سرنوشت انسان را مختوم به سعادت یا منحل به شقاوت می کند. بنابراین هر چند حق در ظرف وهم و پندار باشد اما نمی توان آن را نادیده گرفت. وی در ادامه به بیان جایگاه رأی ممتنع پرداخته: اگر چه در مسائل اعتباری، رأی ممتنع پیش بینی شده و به منزله عدم موضع گیری است، اما در امور حقیقی به مثابه عدم پیروی از حق و بی تفاوتی نسبت به مسائل است. وی در ادامه این بحث، بی تفاوت شدن مردم را وابسته به علل زیر می داند: - سکوت خواص و نخبگان جامعه - فعال شدن جریان نفاق - عملکرد حاکمان گمراه و اجتهاد در دین توسط خلفا - پیدایش آن انحرافات دین و در هم آمیختن حق و باطل - دنیاگرایی امت اسلامی برگرفته از کتاب ماقبل الشهاده/ محمدرضا حدادپور جهرمی / صص39-43
سلام
بیداری؟
اگر دیر آمدم مجروح بودم
اگر دیر آمدم مجروح بودم اسیر قبض و بست روح بودم در باغ شهادت را نبندید به ما بیچارگان زان سو نخندید رفیقانم دعا کردند و رفتند مرا زخمی رها کردند و رفتند رها کردند در زندان بمانم دعا کردند سرگردان بمانم شهادت نردبان آسمان بود شهادت آسمان را نردبان بود چرا برداشتند این نردبان را؟ چرا بستند راه آسمان را؟ مرا پایی به دست نردبان بود مرا دستی به بام آسمان بود تو بالا رفته ای من در زمینم برادر، روسیاهم، شرمگینم مرا اسب سپیدی بود روزی شهادت را امیدی بود روزی در این اطراف، دوش ای دل تو بودی! نگهبان دیشب، ای غافل تو بودی! بگو اسب سپیدم را که دزدید امیدم را، امیدم را که دزدید مرا اسب چموشی بود روزی شهادت می فروشی بود روزی شبی چون باد بر یالش خزیدم به سوی خانه ی ساقی دویدم چهل شب راه را بی وقفه راندم چهل تسبیح ساقی نامه خواندم ببین ای دل، چقدر این قصر زیباست گمانم خانه ی ساقی همین جاست دلم تا دست بر دامان در زد دو دستی سنگ شیون را به سر زد امیدم مشت نومیدی به در کوفت نگاهم قفل در، میخ قدر کوفت چه درد است این که در فصل اقاقی؟ به روی عاشقان در بسته ساقی بر این در،‌ وای من قفلی لجوج است بجوش ای اشک هنگام خروج است در میخانه را گیرم که بستند کلیدش را چرا یا رب شکستند؟! دعا کردند در زندان بمانم دعا کردند سرگردان بمانم من آخر طاقت ماندن ندارم خدایا تاب جان کندن ندارم دلم تا چند یا رب خسته باشد؟ در لطف تو تا کی بسته باشد؟ بیا باز امشب ای دل در بکوبیم بیا این بار محکم تر بکوبیم مکوب ای دل به تلخی دست بر دست در این قصر بلور آخر کسی هست بکوب ای دل که این جا قصر نور است بکوب ای دل مرا شرم حضور است بکوب ای دل که غفار است یارم من از کوبیدن در شرم دارم بکوب ای دل که جای شک و ظن نیست مرا هر چند روی در زدن نیست کریمان گر چه ستار العیوب اند گدایانی که محبوب اند خوب اند بکوب ای دل،‌ مشو نومید از این در بکوب ای دل هزاران بار دیگر دلا! پیش آی تا داغت بگویم به گوشت، قصه ای شیرین بگویم برون آیی اگر از حفره ی ناز به رویت می گشایم سفره ی راز نمی دانم بگویم یا نگویم دلا! بگذار، تا حالا نگویم ببخش ای خوب امشب، ناتوانم خطا در رفته از دست زبانم لطیفا رحمت آور، من ضعیفم قوی تر ازمن است، امشب حریفم
🌺سلام صبح بخیر 🍃ماهرانه زندگی کن 🌺قدرتمند و پرانرژی. 🍃خودت را برای 🌺تغییرو تبدیل به 🍃هرآنچه بهترین است 🌺آماده کن وخالق 🍃همه زیباییها باش 🌺آخرین پنجشنبه پائیزیتون گلبارون ‌‌‌‌💞💞
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️ یکی از دوستان امروز میگفت: نمایندگان مجلس ازین عصبانی نیستند که یکی از نمایندگان از یک اداره پرت شده بیرون. ازین عصبانی‌اند که مردم «دیدند» که میشه نمایندگان مجلس رو پرت کرد بیرون. @mohamadrezahadadpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا