eitaa logo
گروهان سایبری پایگاه شهید اصغر محمد حسن
81 دنبال‌کننده
51.6هزار عکس
25.3هزار ویدیو
258 فایل
🔸️ارسال گزارشات ( تصویری و ...) ♦️ارسال بیانات مقام معظم رهبری و حدیث 🔹️اعلام مراسمات ، برنامه های پایگاه و مسجد
مشاهده در ایتا
دانلود
✨فوری✨ ▪️ فراخوان حضور سراسری آحاد ملت بزرگ ایران در راهپیمایی دشمن‌شکن بعد از نماز جمعۀ این هفته در سراسر کشور 🔹️ تلاش امپراطوری رسانه‌ای شیطان برای تحمیل روایت مخدوش و ایجاد شبهۀ مردمی و عمومی بودن اقدامات خرابکارانه، هنجارشکن و ضدامنیتی عناصر سازمان‌یافته و آموزش‌دیدۀ ضدانقلاب طی روزهای اخیر، اقتضاء می‌کند فردا شاهد شکوه حضور مردمی و تجلی وحدت میان همه آحاد جامعه در نمازجمعه و راهپیمایی دشمن‌شکن و انسجام‌آفرین، با هدف محکومیت توطئه جبهه معاند داخلی و خارجی باشیم. 🔷 نمازجمعه اول مهر ۱۴۰۱ شاهد حضور همه مردم شریف و هم‌وطنان متدین از همه گروه‌ها، اقشار و سلایق خواهیم بود. ✳️ در راهپیمایی پس از از امنیت و انسجام ملی یکپارچه دفاع خواهیم کرد. 🔰 تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎هر موقع دلگیر بودید و‌ غم دنیا به دلتون سنگینی کرد، این صوت ملکوتی رو گوش کنید... @nahjol_balagheh
تا ۳۳ روز هر روز ↯ ۶۶ مرتبه بخوان⇦ "یا مَنّانُ تَمَنَّنتَ بِالمِنَّةِ والمِنَّةُ فے مِنَّتِ مِنَّتِکَ یا مَنّانُ" بازگردد منبع↻ کونوز الاسرار ۱۱۷/۱ 💠 @shefavahajat
🔅 : ▫️ هركس بخواهد (در هر جهتی) قوی ترینِ مردم باشد باید در همه امور بر خداوند سبحان توكّل نماید. مَنْ اَرادَ أنْ یكُونَ أقْوی النّاسِ فَلْیتَوَكَّلْ علَی اللّهِ. بحارالا نوار: ج ۷۵، ص ۳۲۷ 💠 @shefavahajat
امـان از وسوسہ امام صـادق علیه السلام : هرڪس شب و صبح "سوره جمعہ" را قرائت نماید از وسوسہ شیطان ایمن می شود 📚 تفسیر البرهان ۳۷۱/۵ 💠 @shefavahajat
نخستین اعلامیه امام از تبعیدگاه نهضت‌خوانی؛ بازخوانی گزیده‌ای از کتاب نهضت امام خمینی/93 🔹بامام خمينى با وجود مشكلات و ناهموارى‏هاى بسيارى كه بر سر راه خود داشت، درصدد برآمد تا توده‏هاى مبارز و مسلمان ايران را دريابد و به ايشان روحيه‏اى تازه بخشد و مبارزه را به طور رسمى و علنى دنبال كند و را در مبارزه بر ضد و به طور رسمى و مستقيم از تبعيدگاه رهبرى نمايد و با اين كار مشعلى را كه فراراه توده‏ها نهاده است، فروزانتر و پرفروغ‏تر سازد و پايه‏هاى نهضت اسلامى ايران را هرچه بيش‌تر استوارى بخشد. 🔸 از اين رو، امام نخستين اعلاميه خود را پس از تبعيد از ايران در تاريخ 4 ارديبهشت 1346 (13 محرّم 1387) خطاب به ‏هاى_علميه صادر كرد و به دنبال آن نامه سرگشاده‏اى نيز براى كه شاغل مقام نخست‏وزيرى در آن روز بود فرستاد. 🔹بدر پيام به حوزه‏هاى علميه، ضمن فراخواندن فرزندان روحانى خود و عموم مردم ايران به پايدارى و بردبارى، سخن آخر را بيان فرمود و راه هرگونه بهانه، سهل‏انگارى، سازش‌كارى و عقب‌گرد را به‌كلى بست. به آنان هشدار داد كه جز راه مقاومت و پايدارى، ايثار و فداكارى، راهى باقى نمانده است: 🔸«نقشه آن است كه قدم به قدم پيشروى كنند، شما هر قدر عقب‏نشينى كنيد آن‌ها پيشروى مى‏كنند، آن‌ها كمر به نابودى شما بسته‏اند، گمان نكنيد با ملايمت و تسليم دست‏بردار هستند، بلكه با استقامت و ايستادگى و اظهار حق و فرياد مظلومانه عقب مى‏نشينند...‏‏» 🔹بدر آن شرايط كه چون كابوس مرگ همه‏جا بال گسترده بود و سرطان يأس و نوميدى در قلب‏هاى بسيارى ريشه دوانيده بود، مى‏بينيم كه امام آينده‏اى روشن و درخشان و پيروزمند را نويد مى‏دهد و چنان قاطع و صريح و حتمى و پيروزى ملت را بشارت مى‏دهد كه بسيارى گمان بردند در همان روزها كاخ شاهنشاهى واژگون خواهد شد: 🔸 ... من به شما آقايان محترم و به ملت ايران اطمينان مى‏دهم كه دستگاه با شكست مواجه خواهد شد، پيشينيان آن‌ها سيلى اسلام را خوردند، اين‌ها نيز خواهند خورد... اين‌ها رفتنى هستند و شما باقى هستيد، سرنيزه در مقابل عواطف يک ملت دوام ندارد. اين شمشيرهاى كند عاريتى به غلاف خواهد رفت... .(نهضت امام خمینی، ج2، ص309-308) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️اميرالمؤمنين امام علی عليه السلام: 🔸إِنَّ أَمْـرَنا صَعْبٌ مُسْتَـصْعَبٌ، لاَ يَحْتَمِلُهُ إِلاَّ عَبْدٌ امْتَحَنَ اللّه ُ قَلْبَهُ لِلاْءِيمانِ،وَ لاَ يَعْي حَدِيثَنا إِلاَّ صُدُورٌ أَمِينَةٌ، وَ أَحْلاَمٌ رَزِينَةٌ. 🔹[تبعيت و همراهى با ما و] پيام و امر ما دشـوار و پيچيده است؛ بر دوش كشيدن اين بار سنگين را كسى نتـواند، مگر آن بنـده اى كه خداوند قلب او را براى ايمـان آزمـوده باشد. چـه اينكه جـز سينه هاى امـانتدار و انديشـه هاى اسـتوار، ژرفـاى گـفتار و حـديث مــا را در نيابنـد. 📕غررالحكم ۱، ۲۳۵ و تصنيفه، ص ۱۱۶ @tabyinchannel
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️طبق بیان امام علی (ع)، پیامبر اکرم (ص) چه فتنه‌ای را برای امت اسلامی بعد از خودش پیش بینی کرده بود؟ 🔹 (ع) در بخشی از خطبه ۱۵۶ «نهج البلاغه» به سؤال خود از (ص) در خصوص و که بعد از آن حضرت رخ می دهد اشاره نموده و می فرماید: «آن حضرت [به من] فرمود: اى علی، مردم بعد از من با ثروتشان آزمايش مى شوند؛ دين‌دار بودن را منّتى بر خدا قرار مى دهند و [با اين كه مرتكب گناهان بزرگى مى شوند] انتظار رحمت از خدا دارند و خود را از خشمش در امان مى بينند، خدا را با شبهات دروغين و هوس هاى غفلت زا حلال مى شمرند، را به نام «نبيذ»، و را به نام «هديه» و را به اسم «تجارت»، حلال مى پندارند!». (ص) در اين بخش از فرمایشش بر جزئياتى از اين و انگشت مى نهد و به پنج وصف از اوصاف گروهى كه امتحان مى شوند اشاره مى كند. قبل از هر چيز تصريح مى كند كه آنها به اموال شان امتحان مى شوند؛ اشاره به اينكه ، عمده ترين وسيله امتحان آنهاست؛ همانگونه كه در هر عصر و زمانى چنين است، و ديگر اينكه آنها گرفتار غرور بى دليلى اند؛ چرا كه مسلمان بودنِ خود را به رخ مردم مى كشند و گويا منّتى بر خدا دارند؛ با تمام آلودگى هايى كه مرتكب ميشوند خود را مشمول رحمت خدا و در امان از عذاب او مى پندارند و چنين است حال تمام گنهكارانِ مغرور و از خود راضى. 🔹«قرآن مجيد» درباره گروهى از اعرابِ تازه مسلمان كه داراى همين صفات بودند، مى فرمايد: «آنها بر تو مى نهند كه اسلام آورده اند؛ بگو: اسلام آوردنِ خود را بر من منّت نگذاريد؛ بلكه خدا بر شما منّت مى نهد كه شما را به سوى ايمان هدايت كرده است، اگر [در ادعاى ايمان] راستگوييد». [ترجمه‌ی آيه ۱۷ سوره حجرات] و از ويژگى هاى ديگر آنها اين است كه را كه مورد علاقه آنهاست، زير قرار مى دهند، يا براى اينكه مردم را بفريبند و يا حتى وجدان خود را نيز فريب دهند، به سراغ مى روند. وقتى به آنها گفته شود: شراب از مُحرّمات مُسلّم است مى گويند: اين همان نبيذى است كه پيامبر اكرم (ص) و اصحابش از آن مى نوشيدند؛ در حالى كه آن نبيذ نه مُسكر بود و نه حرام؛ بلكه پيامبر اکرم (ص) هنگامى كه يارانش بعد از ورود به مدينه از سرد بودن طبيعتِ آب مدينه و ناراحتی‌ هاى گوارشى شكايت كردند، به آنها فرمود: چند دانه اى خرما درون خمره آب بريزيد تا مشكل شما برطرف گردد. اين آب نه مضاف مى شد و نه خرما در حدّى بود كه مُسكر شود. از آن مى نوشيدند و وضو مى گرفتند؛ ولى بعضى از گمراهان آن را بهانه كردند؛ مقدار زيادى خرما در آب مى ريختند و در جاى گرمى قرار مى دادند تا تخمير و به مُسكر تبديل شود و آن را به نام نبيذ مى نوشيدند. همچنين بسيارى از افرادِ گناهكار و ضعيف الايمان در گذشته و حال، نام را بر هديه مى گذاشتند و نيز در پوشش معاملاتِ صورى به مشغول شده و میشوند. 🔹بديهى است در محيط هاى مذهبى كه گناهِ آشكار، مشكلات زيادى دارد، ترجيح مى دهند كه اعمال خود را در پوشش عناوين فريبنده اى انجام دهند. اين همان است كه به نام و از آن خبر داده اند. به يقين، اين نوع مخالفت با قوانين الهى از مخالفتِ صريح و آشكار بدتر و خطرناكتر است؛ زيرا ممكن است به سرعت در جامعه فراگير شود، بى آنكه به مانعى برخورد كند؛ در حالى كه گناهانِ آشكار چنين نيست و در يك جامعه مذهبى با موانع زيادى برخورد مى كند. افزون بر اين، اينگونه فرار از قانون، گناه مضاعفى است؛ هم گناه رباخوارى است و هم رياكارى و بازى با احكام دين. به تعبير ديگر، در اين نوع فرار از قانون، تنها صورتى از قانون و حكم الهى باقى مى ماند، بى آن كه محتوا و فلسفه آن وجود داشته باشد؛ مثلا تحريم رباخوارى به دليل مفاسد زيادى است كه در نظام اقتصادى جامعه به وجود مى آيد و سبب فاصله طبقاتى و ثروتمندتر شدن ثروتمندان و فقيرتر شدن فقيران مى گردد؛ به همين جهت زشتى آن از زناى با محارم بيشتر شمرده شده و به جنگ با خدا رفتن معرفى شده است و در احاديث اسلامى، هفت نوع مفسده مختلف براى آن ذكر شده كه در بحث ربا شرح آن را داده ايم. آيا با يك صورت سازى و مثلا اضافه كردن يك سير نبات يا يك قوطى كبريت با يك معامله سنگين ربوى، همه اين مفاسد حل مى شود؟!! هرگز! آيا به گفته مرحوم وحيد بهبهانى تمام مشكل در كلمه سُحت و رباست؟ و تمام گناه ربا فقط به اين الفاظ بر مى گردد يا حكمتى در اين حكم بوده، كه بايد مورد توجه قرار گیرد؟! • مآخذ در منبع موجود است منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel