eitaa logo
محمدکاکاوند قاری قرآن کریم
272 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
145 ویدیو
5 فایل
💠 اطلاع رسانی فعالیت ها و برنامه های قرآنی محمدکاکاوند قاری قرآن کریم 🔷️ انتشار مطالب آموزشی در حوزه هنر تلاوت 💠 پایگاه قرآنی و آموزشی شفا - Shefa-qoran.ir 🔷️ ارتباط با من: ۰۹۱۲۸۸۸۱۰۹۷ @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">mohammad_kakavand@gmail.com @ymail.com" rel="nofollow" target="_blank">mkakavand@ymail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 کرسی تلاوت مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام شهرری - اردیبهشت سال ۱۳۹۰
💠 تلاوت مراسم جشن میلاد حضرت علی علیه السلام - سالن اجتماعات شرکت نفت فلات قاره ایران، جزیره خارگ مهر سال ۱۳۹۴
🎼 آشنایی با مفاهیم موسیقایی (۷) 🎶 لحن یا ملودی (Melody) واژه لحن، (لَ حْ ن) در معانی مختلفی همچون آواز خوش و موزون، سخن، معنی سخن، ویژگی یا چگونگی صدا یا موسیقی، صدایی با گام و ارتعاش معین، سبک یا شیوه بیان یک مطلب به کار رفته است. همچنین واژه‌­ لحن (جمع آن الحان) در موسیقی قدیم ایران و در متن رسالات موسیقی، عموماً مفهومی‌ است معادل آنچه که ما امروزه با عنوان ملودی از آن یاد می‌کنیم. در این خصوص نکات و توضیحات مفصلی وجود دارد که در جای خود باید به آن بپردازیم. به استفاده از واژه «لحن» در این جملات دقت کنید: 👈🏻 فارابی در کتاب خود «موسیقی کبیر»، استعداد لحن‌سازی را یکی از استعدادهای صناعت موسیقی برشمرده ‌است. 👈🏻 الحان را از لحاظ شیوه‌ اجرا می‌توان به دو دسته‌ اصلی بی‌کلام و باکلام، یا به تعبیری سازی و آوازی تقسیم کرد. 👈🏻 همچنین ترکیب‌های مختلفی نیز از این واژه می‌توان ساخت. مانند فاصله‌ لحنی (Melodic Interval) به معنی فاصله‌ موسیقایی دو نت که یکی پس از دیگری اجرا می‌شود. همچنین لحن الگو به عنوان معادلی برای ملودی مدل (Melody Model). نمای لحنی (Melodic Contour) به معنی شکل کلی فراز و نشیب‌های یک لحن و ترکیب‌های دیگر و ... محمدکاکاوند
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 وظایف قرآنی ما نسبت به قرآن کریم 📍مطرح شده در کارگاه هنر تلاوت
هدایت شده از 
🎼 آشنایی با مفاهیم موسیقایی (۸) 🎶 بداهه‌پردازی یا Improvisation «خلق موسیقی در لحظه اجرای آن» عام‌ترین تعریف بداهه‌پردازی است که در ذهن شنوندگان، موسیقیدانان و پژوهشگران (منتقدان و شنوندگان حرفه‌ای) وجود دارد. این موضوع با عناوینی همچون ارتجال و تلقاء نیز شناخته می شود. «خلق در لحظه» به معنای «وحی در لحظه» نیست. اجراکننده یک اثر موسیقایی در لحظه‌ اجرا از میان گنجینه‌ ذهنش که ترکیبی است از استعداد و هوش، ترجیحات شخصی، ذوق و سیلقه فردی، نگرش ها یا انگاره های فنی، سواد علمی، توانمندی های صوتی و موسیقایی و میزان تسلط اجرا که با امکانات یا داشته های موسیقایی و فرهنگ‌ مخصوص آن گزینش می شود، دست به آفرینش ملودی و بداهه پردازی می‌زند. شنونده نیز بر اساس چهارچوب های فرهنگ شنیداری خود، توقعات موسیقایی، میزان شناخت و اطلاع از کیفیت های فنی یک اثر موسیقایی، انتظارات مشخص و محدودی از یک اجرای بداهه دارد. و در آخر پژوهشگر، منتقد یا شنونده‌ی حرفه‌ای نیز مختصات آن انتظارات را به خوبی می‌شناسد و می‌داند که آزادی و محدودیت‌های یک اجرای بداهه‌پردازانه چگونه است. محمدکاکاوند