eitaa logo
محمدکاکاوند قاری قرآن کریم
279 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
157 ویدیو
5 فایل
💠 اطلاع رسانی فعالیت ها و برنامه های قرآنی محمدکاکاوند قاری قرآن کریم 🔷️ انتشار مطالب آموزشی در حوزه هنر تلاوت 💠 پایگاه قرآنی و آموزشی شفا - Shefa-qoran.ir 🔷️ ارتباط با من: ۰۹۱۲۸۸۸۱۰۹۷ @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">mohammad_kakavand@gmail.com @ymail.com" rel="nofollow" target="_blank">mkakavand@ymail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
📷 تصاویر کلاس آموزش قرائت تحقیق و ترتیل قرآن کریم - شهرک شهید حاجی (توحید)
📖 کلیات موضوعات آموزشی مطرح شده توسط حقیر در کارگاه هنر تلاوت روزهای چهارشنبه در سال ۱۴۰۲: 🔶️ کیفیت اداء الحروف در تنغیم 🔶️ داینامیک یا ولوم صدا 🔶️ مقام بیاتین یا حسینی عشیران 🔶️ عوامل حال و احساسات هنرمندانه 🔶️ هارمونیزه کردن صدا 🔶️ ساختار تحریر 🔶️ تحریر و عوامل کیفی آن 🔶️ مفهوم دیزاین در تنغیم 🔶️ مؤلفات صدای کاریزماتیک 🔶️ ردیف های مقام بیات 🔶️ تحرک کلمی 🔶️ مبحث تنظیم 🔶️ تعبیرات و تلحین 🔶️ تمرین و مؤلفات کیفی آن 🔶️ سلسه مباحث تمرین هنرمندانه 🔶️ کنترل صوت 🔶️ تقلید دقیق 🔶️ آشنایی با مقام نهاوند 🔶️ نشانه های حس هنرمندانه در اجرا 🔶️ فن رتوریک 🔶️ مؤلفات کیفی یک اثر موسیقایی 🔶️ تلوین ردیف های مقام بیات و حجاز 🔶️ حرکات نتی و قفز در حجاز 🔶️ آشنایی با مقام نکریز 🔶️ انواع اجرای فواصل و درجات صوتی 🔶️ آشنایی با ثلاثی مستعار 🔶️ فن گلیساندو 🔶️ اجرای جنس دوم مقام نهاوند در تلاوت 🔶️ موضوع آرایه ها در لحن 🔶️ شیوه های یادگیری 🔶️ مؤلفات قدرت تنغیم 🔶️ آشنایی با مقام حجازعجمی 🔶️ آشنایی با فرم دوم مقام حجاز 🔶️ اهمیت سرعت انتقالات 🔶️ مؤلفات ترتیل در تلاوت 🔶️ مؤلفات اساسی ملودی 🔶️ قفز یا پرش نتی 🔶️ بعضی موضوعات مهم خودشناسی صوتی 🔶️ آکسان های ملودی 🔶️ آشنایی با ظرفیت های تنغیمی مقام بیات و حجاز 🔶️ موضوع سلیقه هنرمندانه و مؤلفات آن 🔶️ نشانه های خواننده باسلیقه 🔶️ موضوع تصویرسازی ملودی 🔶️ فراگویی حروف 🔶️ مهندسی تلاوت و چارچوب های آن 🔶️ آشنایی ساختار علمی اجناس 🔶️ اداء نظیر در اقراء 🔶️ طنین صدا 🔶️ پردازش و صداپردازی در تلاوت 🔶️ تلوین النغمی در تلاوت 🔶️ شیوه های وصل دو سوره و مهارتهای تنغیمی آن 🔶️ سؤال و جواب در تلحین 🔶️ اهمیت ترتیل خوانی 🔶️ راهکارهای ارتقاء دقت در اجرا 🔶️ شناخت منطقه مطلوب صدا 🔶️ تقلید و روش تقلید 🔶️ مقام حجاز و ظرفیت های تنغیمی آن 🔶️ تفسیر هنرمندانه و مؤلفات آن 🔶️ معنی و مفهوم اقراء 🔶️ اقراء موفق باشید محمدکاکاوند
🔷 گفتاری در باب ساخت شناخت ✍🏻 نوشته: محمدکاکاوند 📚 بخش پنجم _______________________ آيا مي توان روش خاصي را ابداع کرد يا بايد از روش هاي تجربي و سنتي مدرسين و معلمين قرآني پيروي نمود؟ و … همه اينها و بسياري از سؤالات ديگر، پرسش هايي هستند که توسط متعلمين و علاقمندان مطرح مي شوند. البته روش هاي مختلفي توسط معلمين و مدرسين قرآني مورد استفاده قرار مي گيرد که قابل نقد جدي است و حتي داراي اشکالات علمي و عملي. همانطور که اشاره شد، براي ورود به هر مبحث علمي بايد ابتدا زيرساخت يا همان ساخت شناخت ايجاد گردد. هدف اوليه ساخت شناخت، ايجاد زمينه ارتباط علمي ميان معلم و متعلم و کسب توانايي اوليه در درک و فهم مطلب علمي و کسب زبان علمي مي باشد. زماني مي توان گفت ميان دو نفر ارتباط علمي برقرار است که ساخت شناخت در هر دو طرف ايجاد شده باشد و هر دو طرف به مسائل و مطالب علمي آن موضوعي که در مورد آن مباحثه مي کنند آشنا و مسلط باشند. کسب مهارت هاي شنوايي و اجراي عملي در بحث فراگيري مباحث موسيقايي تلاوت، امري بديهي و غيرقابل انکار است و بدون آن امکان فراگيري ساير مطالب مربوطه وجود ندارد. ساخت شناختِ مسائل موسيقايي تلاوت، توجه ويژه به امر تقليد و البته مهارت هاي گوش دادن در اين مرحله است. ابتدا لازم است ساخت شناخت در شيوه شنيدن به شکل موسيقايي و ساختاري در افراد ايجاد شده و اين ساخت شناخت به مرحله تثبيت و آگاهي برسد. به تعبيري مرحله تقليد در واقع مرحله فراگيري طراحي اوليه است.