eitaa logo
محمد عربشاهی
8هزار دنبال‌کننده
514 عکس
360 ویدیو
496 فایل
استادسطوح عالی حوزه ودانشگاه،دکتری فقه ومبانی حقوق مقاله نویسی و نگارش پایان نامه #پژوهش جیمیل بنده: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">#mohammadarabshahe@gmail.com 🔻فهرست فیلم،صوت و پی دی اف مقاله و پایان نامه نویسی سنتی و با هوش مصنوعی 👇👇👇 https://eitaa.com/mohammadarabshahe/2314
مشاهده در ایتا
دانلود
کتاب مرجع پژوهش ویراست 19.pdf
19.64M
🌿 فایل کتاب (معرفی انواع روش‌های تحقیق)، ویراست نوزدهم 🌿 نویسنده: دکتر حمید قاسمی 🌿 پی‌نوشت: ▫️فایل الکترونیک این کتاب به عنوان نویسنده به صورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. ▫️نویسنده به صورت ویدیویی نیز به تشریح مباحث کتاب پرداخته است http://phd.pnu.ac.ir/portal/home/?1578128/%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-98 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🔻🔻با نشر و تبلیغ کانال در ثواب مطالب مفید آن سهیم شوید🔻🔻 🆔. https://eitaa.com/mohammadarabshahe
تفاوت موضوع و مسأله موضوع یک زمینه کلی است که درباره آن تحقیق می‌­کنیم؛ مثل: توحید، قرآن شناسی، تاریخ قرآن، عصمت و… اما مسأله از آن جزیی­‌تر است. رابطه موضوع و مسأله مانند رابطه کشور و شهر است. درباره موضوع می­‌توان مطالعه کرد اما تا زمانی که محدود نشود نمی­‌توان به عنوان یک مسأله پژوهشی در آن کار کرد. بنابراین «توحید» موضوع است و «رابطه توسل با توحید عبادی» یک مسأله است. تفاوت‌­های پژوهش موضوع محور و پژوهش مسأله محور 1. پژوهش موضوع محور مقدم‌ه­ای بر پژوهش مسأله محور است، این در حالی است که پژوهش مسأله محور پس از تتبع موضوع محور انجام می­‌شود. 2. . پژوهش موضوع محور را محقق مبتدی زودتر انجام می­‌دهد؛ زیرا مطالب تقریبا مرتبط با آن را نیز جمع می­‌کند؛ اما پژوهش مسأله محور زحمت بیشتری دارد چون هر مطلبی را نمی‌توان جمع کرد. 3. پژوهش موضوع محور کمتر ممکن است به تولید علم بینجامد؛ اما در پژوهش مسأله محور احتمال تولید علم افزایش می­‌یابد. 4. پژوهش موضوع محور ابعاد بسیاری دارد و مهار کردن آن مشکل است؛ اما پژوهش مسأله محور ابعاد محدودی دارد و برای چینش مطالب، تسلط بر ابعاد محدود آن آسان‌­تر است. 5. پژوهش موضوع محور با رویکرد آموزشی سازگار است؛ اما پژوهش مسأله محور با رویکرد پژوهشی سازگاری بیشتری دارد. 6. احتمال نوآوری در پژوهش موضوع محور به شدت کاهش می‌­یابد؛ اما در پژوهش مسأله محور احتمال نوآوری افزایش می­‌یابد. 7. در پژوهش موضوع محور تمرکز خاصی در مباحث آن دیده نمی­‌شود؛ اما در پژوهش مسأله محور تمرکز گرایی در آن دیده می‌­شود. 8. پژوهش موضوع محور در معرض خلط گستره­‌های علوم است؛ اما پژوهش مسأله محور کمتر در معرض خلط گستره‌­های علوم است. 9. در پژوهش موضوع محور هیچ­گاه عنوان تحقیق با محتوای تحقیق یکی نمی‌­شود؛ اما در پژوهش مسأله محور بهتر می­‌توانیم محتوایی برابر با عنوان تحقیق بیاوریم. نکته تا موضوع و مشکل را تجزیه نکنیم پژوهش واقعی در مورد آنها روی نمی­‌دهد . تا زمانی که به یک مشکل از زوایای گوناگون ننگریم و آن را تجزیه نکنیم، آن مشکل به مسأله بدل نمی‌شود. ارایه هرگونه راه حل به این بستگی دارد که بتوانیم مشکل را به زبان فنی، به صورت یک مسأله طرح کنیم. برای این کار به طور مثال مشکل بی­ حجابی را با در نظر گرفتن علل و عوامل، ویژگی­‌ها و مراحل، عوارض و آسیب‌­های آن و… به لایه‌­های کوچک­تری تجزیه می‌­کنیم و سپس برحسب اهمیت و ضرورت و شرایط دیگر، مسأله یا بعد خاصی از ابعاد آن را برمی‌گزینینم. منبع: برگرفته از کتاب خودآموز مقدمات پژوهش حجت الاسلام والمسلمین دکترحسن ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🔻🔻با نشر و تبلیغ کانال در ثواب مطالب مفید آن سهیم شوید🔻🔻 🆔. https://eitaa.com/mohammadarabshahe
می‌گویند جمهوری اسلامی پشتیبان میدانی حملات غزه است. اشتباه میکنند، اگر ورود میکردیم در چند ساعت کار این رژیم تمام می‌شد. بترسند از روزی که جمهوری اسلامی ایران بخواهد ورود کند. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🔻🔻با نشر و تبلیغ کانال در ثواب مطالب مفید آن سهیم شوید🔻🔻 🆔. https://eitaa.com/mohammadarabshahe
🔻عارف ربانی و فقیه صمدانی مرحوم " رضوان الله تعالی علیه " به هنگام جنگ شش روره اعراب و رژیم جعلی (اسرائیل) روزی در درس تفسیر گریستند و فرمودند : ای کاش در صحرای سینا بودم و کفش های سرباز های مصری را جفت می کردم ... ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🔻🔻با نشر و تبلیغ کانال در ثواب مطالب مفید آن سهیم شوید🔻🔻 🆔. https://eitaa.com/mohammadarabshahe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◻️ کلیپ قدیمی از: ➖ شادی‌ روح‌ این‌ نوکر با اخلاص اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام، فاتحه‌ای‌ قرائت‌ کنید ➖ کلیپ قدیمی، مربوط به‌ حدود ۵۰ سال پیش 🔘 مرحوم حجت‌الاسلام ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🔻🔻با نشر و تبلیغ کانال در ثواب مطالب مفید آن سهیم شوید🔻🔻 🆔. https://eitaa.com/mohammadarabshahe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓وظیفه ما در مسئله فلسطین چیست؟ 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان الّلهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیکَ‌الْفَرَج 🌹 ┈┈••••✾•🌺~🌺~🌺~🌺•✾•••┈┈• ✅نشر و تبلیغ کانال=سهیم شدن در ثواب مطالب مفید 🔰🔰 🆔. https://eitaa.com/mohammadarabshahe
🍃✨ کاش میان این همه غوغا، ناگهان صدایی بیاید الا یا اهل العالم اَنا المَهدی!🌱 الّلهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیکَ‌الْفَرَج 🌹 ┈┈••••✾•🌺~🌺~🌺~🌺•✾•••┈┈• ✅نشر و تبلیغ کانال=سهیم شدن در ثواب مطالب مفید 🔰🔰 🆔. https://eitaa.com/mohammadarabshahe
برخوردائمه‌علیهم‌السلام‌بامدعیان‌مهدویت،غلام‌رسول‌محسنی‌ارزگانی.pdf
11.51M
🌿 کتابی فارسی، باعنوان: برخورد ائمه علیهم السلام با مدعیان مهدویت 🔘 تعجیل در فرج آقا امام زمان علیه السلام صلوات 🌹 ┈••••✾•🌺~🌺~🌺~🌺•✾•••┈ ✅نشر و تبلیغ کانال=سهیم شدن در ثواب مطالب مفید 🔰🔰 🆔. https://eitaa.com/mohammadarabshahe
مرحوم دچار بیماری معده شده بود ، پروفسور بولون جراح حاذق بلژیکی که در آن زمان (۱۳۸۲ ه ق) در شهر مشهد مشغول کار بود ، ایشان را عمل کرد. پرفسور پس از یک عمل ۳ ساعته زمانیکه آن مرجع تقلید درحال به هوش آمدن بود، به مترجمش گفت : تمام کلماتی که ایشان در حین به هوش آمدن میگوید را برایش ترجمه کند. در آن لحظات فرازی از را قرائت میکرد. پروفسور برلون بعد از دیدن این صحنه گفت: برای مسلمان شدن چه باید بکنم و چه بگویم ؟! وقتی علت را پرسیدند، گفت: تنها زمانی که انسان شاکله وجودی خود را بدون این که بتواند برای دیگران نقش بازی کند، نشان میدهد، در حالت به هوش آمدن بعد از عمل است و من دیدم این آقا، تمام وجودش محو خدا بود. در آن حال به یاد اسقف کلیسای کانتربری افتادم که چندی پیش درهمین حالت و پس از عمل در کنارش ایستاده بودم، دیدم او ترانه های جوانان آن روزگار را زمزمه میکرد، در آن لحظه فهمیدم حقیقت نزد کدام مکتب است. طبق وصیت پرفسور، او را در شهری که قبر مرحوم میلانی بود دفن کردند. (مشهد،خواجه ربیع) 📚 گلشن راز ۲ ، ۷۶۸ . تعجیل در فرج آقا امام زمان علیه السلام صلوات 🌹 ┈••••✾•🌺~🌺~🌺~🌺•✾•••┈ ✅نشر و تبلیغ کانال=سهیم شدن در ثواب مطالب مفید 🔰🔰 🆔 https://eitaa.com/mohammadarabshahe
نمونه‌ای از روش حل مسئله فقهی از منظر استاد ▫️مسئله خلق پول در بانک‌های عامل؛ ارائه شده در مقاله چالش‌های ‏بانکداری ‏بدون ‏ربا ‏در ‏ايران 🔹۱. گام اول: موضوع‌شناسی در این گام، باید موضوع مسئله را تشخیص دهیم و ببینیم که آیا از موضوعات صرفه است یا مستنبطه؟ از آنجا که خلق پول توسط بانک‌های عامل یک عمل اقتصادی است که شارع آن را اختراع نکرده است، بنابراین این موضوع از موضوعات صرفه است و باید در آن به عرف و عقلاء رجوع کنیم. 🔹۲. گام دوم: تشخیص محمول. در این گام، باید حکم شرعی مورد نظر را تشخیص دهیم و ببینیم که آیا از احکام وضعی است یا تکلیفی؟ از آنجا که خلق پول توسط بانک‌های عامل یک عمل معاملاتی است که شارع در آن حکم خاصی نداده است، بنابراین این حکم از احکام وضعی است و باید در آن به قواعد فقهی و اصول عملی رجوع کنیم. 🔹۳. گام سوم: تشخیص نسبت بین موضوع و محمول. در این گام، باید ببینیم که آیا نسبت قضایای عقلی یا نقلی بین موضوع و محمول وجود دارد یا خیر. از آنجا که خلق پول توسط بانک‌های عامل یک عمل صرف است که شارع در آن دخالت ندارد، بنابراین نسبت قضایای عقلی بین موضوع و محمول وجود دارد و باید در آن به ادله عقلی رجوع کنیم. 🔹۴. گام چهارم: جستجو و تحقیق در ادله عقلی. در این گام، باید به دنبال دلائل عقلی باشیم که خلق پول توسط بانک‌های عامل را تأييد يا نفي كنند. با جستجو در منابع فقهی و اقتصادی، من به نتایج زیر رسیدم: - خلق پول توسط بانک‌های عامل با تغيير كيفيت پول هيچ ربطي ندارد و فقط با تغيير كميت پول همراه است. - خلق پول توسط بانک‌های عامل باعث افزایش قدرت خرید جامعه نمی‌شود، بلکه باعث منتقل شدن قدرت خرید از برخی به برخی دیگر می‌شود. - خلق پول توسط بانک‌های عامل باعث افزایش تورم و نوسانات اقتصادی می‌شود، مگر آنکه با رشد تولید همراه باشد. - خلق پول توسط بانک‌های عامل باعث افزایش بدهی دولت و بانک‌ها می‌شود، مگر آنکه با اصلاح ساختاری و نظارتی همراه باشد. 🔹۵. گام پنجم: استنباط حکم از ادله عقلی. در این گام، باید با توجه به دلائل عقلی، حکم شرعی را استنباط کنیم. با توجه به نتایج بالا، من به حکم زیر رسیدم: - خلق پول توسط بانک‌های عامل جایز است، مادامی که با رشد تولید، اصلاح ساختاری و نظارتی همراه باشد و به حقوق مالکان پول و متقاضیان وام تضرر نرساند. 🔹۶. گام ششم: جستجو و تحقیق در ادله نقلی. در این گام، باید به دنبال دلائل نقلی باشیم که خلق پول توسط بانک‌های عامل را تأييد يا نفي كنند. با جستجو در منابع فقهی و حدیثی، من به نتایج زیر رسیدم: - خلق پول توسط بانک‌های عامل مورد قبول فقهای امامیه است، مادامی که با شروط شرعی سازگار باشد. - خلق پول توسط بانک‌های عامل مورد قبول قرآن و سنت است، مادامی که با آیات و روایات مربوط به معاملات و ربا سازگار باشد. 🔹۷. گام هفتم: استنباط حکم از ادله نقلی. در این گام، باید با توجه به دلائل نقلی، حکم شرعی را استنباط کنیم. با توجه به نتایج بالا، من به حکم زیر رسیدم: - خلق پول توسط بانک‌های عامل جایز است، مادامی که با شروط شرعی سازگار باشد و به حقوق مالکان پول و متقاضیان وام تضرر نرساند. 🔹۸. گام هشتم: تطابق حکم استنباط شده از ادله عقلی و نقلی. در این گام، باید ببینیم که آیا حکم استنباط شده از ادله عقلی و نقلی با هم تطابق دارند یا خیر. در صورت تطابق، حکم قطعی است و در صورت عدم تطابق، باید به اصول عملی رجوع کنیم. با توجه به نتایج بالا، من به نتیجه زیر رسیدم: - حکم استنباط شده از ادله عقلی و نقلی با هم تطابق دارند و بنابراین حکم قطعی است. خلق پول توسط بانک‌های عامل جایز است، مادامی که با رشد تولید، اصلاح ساختاری و نظارتی همراه باشد و به حقوق مالکان پول و متقاضیان وام ضرر نرساند. تعجیل در فرج آقا امام زمان علیه السلام صلوات🌹 ┈┈•••✾•🌺~🌺~🌺~🌺•✾•••┈┈• ✅نشر و تبلیغ کانال=سهیم شدن در ثواب مطالب مفید 🔰🔰 🆔. https://eitaa.com/mohammadarabshahe
💥 فقط از روی یقین و عناد محقق می شود ✍حضرت : 🔹در مورد مرتد نيز قاضى شرع تنها در صورتى مجاز به اجراى حكم است كه بداند او اسلام را با آگاهى و بينش كامل و از روى درايت و بصيرت پذيرفته، و هيچ‌گونه «شبهه‌ى علمى» باعث رويگردانى او از اسلام نشده است. اگر قاضى شرع در تحقيقات خود به اين نتيجه برسد كه رويگردانى مرتد از اسلام به دليل برخى مشكلات فكرى و مسايل حل نشده براى او بوده است، نمى‌تواند او را «مرتد» شمرده و حكم ارتداد را بر او جارى سازد. 🔸صاحب جواهر از فقهاى برجسته‌ى شيعه مى‌گويد: «... بنابراين نمى‌توان انكار فرد تازه مسلمان و يا دور از محيط اسلامى و مانند آن را، موجب كفر آنان دانست، بلكه انكار هر كس كه بدانيم انكار او به دليل وجود شبهه‌اى بوده است و يا حتى - طبق نظر عده‌اى - احتمال دهيم شبهه‌اى داشته است، موجب كفر نيست». مطابق جمله‌ى اخير صاحب جواهر، حتّى اگر قاضى شرع مطمئن نباشد كه روى گردانى مسلمانى به دليل وجود شبهات علمى و مشكلات فكرى بوده، بلكه تنها «احتمال» اين نكته را بدهد، كافى است كه از مرتد شناختن او و اجراى حد ارتداد بر او دست بكشد. 🔻از دلايلى كه گذشت نتيجه مى‌گيريم كه نه تنها وجود سؤال و ترديد و شبهه علمى - كه اعمالى غير اختيارى هستند - موجب ارتداد نيست، بلكه حتى انكارى كه از روى مشكل فكرى و ناتوانى از پاسخگويى به شبهات و سؤال‌هاى معرفتى و علمى ناشى شده است، موجب مرتد شمرده شدن فرد نمى‌شود. مرتد كسى است كه از روى آگاهى و يقين، به معارف و اصول اسلام پى برده است، و سپس آنها را بدون هيچ‌گونه دليل علمى و منطقى ردّ و انكار مى‌كند. به عبارت ديگر مشكل مرتد، مشكل علمى و فكرى نيست، بلكه مشكل عملى و سربرنتافتن در مقابل برهان و استدلال است كه با عناد و لجبازى در مقابل حقيقت ايستادگى مى‌كند. طبيعى است كه راه برخورد با مشكلات علمى افراد، استفاده از منطق و استدلال، و شيوه‌ى برخورد با افراد لجوج و عنود، استفاده از برخورد عملى است. (1) . «... و من هنا لم يحكم بالكفر بإنكار جديد الإسلام و بعيد الدار و نحوهما، بل وكلّ من علم انّ إنكاره لشبهة بل قيل وكلّ من احتمل وقوع الشبهة في حقّه». جواهر الكلام، حسن نجفى: 46/6. 📚ارتداد و آزادی ، جعفر سبحانی ص ۲۱👉 🌐مطالعه برخط کتاب تعجیل در فرج آقا امام زمان علیه السلام صلوات🌹 ┈┈•••✾•🌺~🌺~🌺~🌺•✾•••┈┈• ✅نشر و تبلیغ کانال=سهیم شدن در ثواب مطالب مفید 🔰🔰 🆔. https://eitaa.com/mohammadarabshahe