eitaa logo
محبّ علی
320 دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
62 فایل
رصد بازار های مالی ایران و جهان خدمات مالی اعم از تدریس، مشاوره، پرتفو چینی و... هیچکس دربازار مالی استادتمام نیست ارتباط با خادم کانال: @AliMohebali بازار سرمایه بازار ریسک است، کلیه محتوا و مطالب این کانال شخصی و غیر تعهد آور بوده.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
متعادل
در این دقایق سهم های کوچکتر مورد توجه سهامداران قرار دارند بیشتر از و فرابورس و نمادهایی که ارزش بازار کمتری دارند
درست است که در این مدت ، این بازار بسیار از بازارهای موازی عقب مانده است اما کم کم این عقب ماندگی جبران خواهد شد
کاش فرمون شاخص کل و بازار رو بدن دست همونی که وقت رشد دلار و طلا، فرمونو دستش میگیره شاید کمتر کنترل کنه بازار به این ارزندگی رو….!
⚡️ رئیسی شیعه و هنیه سنی؛ شانه به شانه در جنگ با اسرائیل 🔹 همزمان با دیدار اردوغان و هنیه و حواشی پیرامون آن، روزنامه پرتیراژ «آیدینلیک» ترکیه در تیتر اصلی خود به روابط تنگاتنگ جمهوری اسلامی ایران و جنبش حماس پرداخد. 🔸این روزنامه با تیتر «فریب نمی خورند و شانه به شانه می جنگند» نوشت: دو قطبی ساختگی شیعه و سنی فریب آمریکاست و اسرائیل در همین راستا برای اختلاف افکنی و تنش بین کشورهای منطقه این گسل عقیدتی را تحریک می کند و متأسفانه برخی از رسانه های ترکیه به این شیطنت رسانه ای دامن می زنند. موشک باران پایگاه هوایی نواتیم و همکاری نزدیک ایران و حماس این دام را خنثی و نشان داده که شیعه و سنی در این زمینه همگرایی بالایی دارند.
زیر مقاومت عالی داره حجم میخوره کسانی که از قبل دارند نگهدارند
از نحوه معاملات شمش در بورس کالا، وضعیت کنونی صندوق‌های طلا قابل حدس بود.
شاید برای قضاوت زود باشه اما بنظر میرسه ترند معاملات به سمتی میره که لیدری بازار از چند تا سهم خاص به صندوق های اهرمی شیفت پیدا کنه! این اتفاق مسئولیت سنگینی روی دوش مدیران این صندوق ها خواهد بود. خالص ارزش دارایی صندوق های اهرمی نیز به 26 همت رسیده است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نظر میرسد پول در صنایع و سهام مختلف خواهد چرخید تا بار دیگر سهام بزرگ بازار محرک قوی برای یک رشد پیدا کنند، مهمترین محرک احتمالی تحولات ارز نیما خواهد بود. این چرخش پول در صنایع و سهام مختلف میتواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ مجوز افزایش نرخ محصولات، رونمایی از افزایش سرمایه، اصلاح قیمتی سنگین، جامانده های بازار و ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وقتی اراذل ززآ حرمت قانون و مأمور قانون را می شکنند؟ 🛑 آیا وقت آن نرسیده که دستگاه قضایی هنجارشکنان را با برخورد قاطع از قانون شکنیشان پشیمان کند؟ 🛑 آیا کسانی که در فضای مجازی از این وحوش حمایت میکنند، در جرم آن ها شریک نیستند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر میخوای فقیر نشی این کار ساده رو انجام بده! قابل توجه ....جوانان عزیز
نامه عشقی هم بیرون اومد! عشقی به رییس کمیسیون اقتصادی نامه نوشت. عشقی تو دوره جدید و تیم جدید چقدر دستش هم تند شده😄
در پتروشیمی پردیس چه میگذرد؟ در تصویر، نرخ اوره ایران، خاورمیانه، برزیل و مصر را در پنج سال اخیر مشاهده می‌کنید. 📌سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ سال های درخشان اوره بوده‌اند. همواره اختلاف نرخ اوره در ایران با جهان ۱۷ درصد بوده است. در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب اوره ایران ۸۴ و ۸۹ دلار کمتر از نرخ جهانی به فروش رسیده است. 📌همانطور که مشاهده می‌کنید با وجود افت ۴۰ درصدی نرخ جهانی اوره، پتروشیمی پردیس توانسته با فروش خوب فاصله ۱۷ درصدی با نرخ جهانی را به حدود ۱۲ درصد برساند. 📌همینطور پتروشیمی پردیس توانسته با ۱۱.۷ درصد افزایش مقدار فروش، نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری را ثبت کند. 📌یکی از مشکلات پتروشیمی پردیس ظرفیت ذخیره سازی است. نگهداری اوره در سایت پتروشیمی برای فقط ۳۰ هزار تن امکان پذیر است که فقط سه روز به ظرفیت نگهداری اضافه می نماید. به همین علت باید با نوسانات نرخ اوره محصول خود را بفروشد و نمی‌تواند فروش خود را به آینده موکول کند. 📌پتروشیمی پردیس برخلاف شرکت های دیگر نرخ حمل و نقل که حدود ۳۲ تا ۴۸ دلار است را در نرخ فروش لحاظ می‌کند در صورتی که باقی شرکت ها مانند شیراز و کرمانشاه در هزینه سربار آن را در نظر می‌گیرند. 📌پتروشیمی پردیس بصورت قرارداد بلند مدت سالیانه تا یک‌میلیون‌ تن صادرات دارد و مابقی یک تا یک میلیون و دویست هزار تن بصورت فروش هفتگی صورت می پذیرد درحال حاضر فروش پردیس به دو صورت CFR و FOB صورت می پذیرد.
زنگنه وقتی تازه نماینده مجلس شده بود: در دریافت مالیات باید مطابق امیر‌المومنین عمل کنیم : اگر برای گرفتن مالیات رفتی، اولاً بدون اجازه نرو. ثانیاً قبل از رفتن به آن شخص خبر بده و اگر به تو اجازه ورود نداد، برگرد و داخل نرو». زنگنه امروز اما نظر دیگه‌ای داره و میگه شرکت‌ها باید مالیات ازشون دوبله سوبله بگیریم تا بتونیم کسری بودجه دولت رو رفع کنیم!
اینکه زنگنه مدل نگرش از مالیات گرفتن تغییر کرده به خودش ربط داره و لابد صلاح خودش. اما اینکه به ۱۰ میلیون سهامدار عادی و ۵۰ میلیون سهامدار سهام عدالت که با بند جدید مالیاتی رسما سودشون رو میزنن بهشون میگه تعداد محدود افراد حقیقی واقعا خنده‌داره! حالا میخوای حمایت بکنی از یه طرحی عب نداره، ولی یه خرده هم رو عقل بقیه حساب وا کن! مثلا نماینده همین مردمی! به فکر کسری بودجه دولتین؟! دولت رو مدیریت کنین، چرا سود شرکتا رو میگیرین؟!
در هفته آخر فروردین، حقیقی ها 722 میلیارد پول از کارگزاری خارج کردند و حقوقی ها 1627 میلیارد پول وارد کارگزاری ها کردند!
ارزش بازار ۷ شرکت بزرگ بورس آمریکا ۱۰ سال پیش ۱.۵ تریلیون دلار بود حالا به ۱۳.۵ تریلیون رسیده!
در ماه های پایانی سال 1402 برنامه‌ای تلویزیونی از شبکه یک به روی آنتن رفت که در نوع خود بدیع بود. مسابقه تلویزیونی که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی و با میزبانی به روی آنتن رفت، هدف آن حمایت از تولید شرکت های دانش بنیان با همراهی مردم بود. شکوفا تنها نمونه‌ی تلویزیونی اجرا شده از شعار سال جاری یعنی «رشد تولید با مشارکت مردمی» است که در سال گذشته روی آنتن رفت. در این مسابقه سه شرکت دانش بنیان باهم رقابت می کردند و علاوه بر شرح محصول، پیرامون مبلغ درخواستی و سود پیشنهادی خود توضیحاتی را ارائه می‌کردند و در نهایت با انتخاب داوران یک شرکت برای سرمایه‌گذاری مردمی انتخاب می‌شد. صندوق نوآوری و شکوفایی برای حذف ریسک سرمایه‌گذاری، اصل سرمایه را به صورت 100 درصدی تضمین می‌کرد. جمع آوری 230 میلیارد تومان در کل و 5 میلیارد سرمایه در کمتر از 55 دقیقه از رکوردهای شکوفا بود. شکوفا توانست در فصل نخست خود، جای خود را در میان مخاطبان پیدا کند و اعتماد آنان را بدست آورد. باید دید آیا تلویزیون با توجه به شعار سال که شکوفا نمونه عینی آن است، اقدام به ادامه این مسابقه خواهد کرد یا خیر
🔸بنی اسرائیل و یهودیان زمان پیامبر ص (و زمان امروز) چون به فعل آبائشان در قتل انبیاء الهی راضی بودند، در جرم قتل انبیاء الهی شریک‌اند 🔸 جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/362308 شناسه حدیث : ۳۶۲۳۰۸ نشانی : تنبيه الخواطر و نزهة النواظر (مجموعة ورّام) ج ۲، ص ۲۹۲ اِبْنُ عُمَيْرٍ قَالَ 🔻 قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : ⚡ إِذَا عُمِلَتِ اَلْخَطِيئَةُ فِي أَرْضٍ فَمَنْ أَنْكَرَهَا كَانَ كَمَنْ غَابَ عَنْهَا وَ مَنْ رَضِيَهَا كَانَ كَمَنْ شَهِدَهَا .
🔸نهج البلاغه، حکمت ١۵۴ 🔻 رضایت به کار دیگران وَ قَالَ عليه‌السلام : ⚡ اَلرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْمٍ كَالدَّاخِلِ فِيهِ مَعَهُمْ . ⚡ وَ عَلَى كُلِّ دَاخِلٍ فِي بَاطِلٍ إِثْمَانِ إِثْمُ اَلْعَمَلِ بِهِ وَ إِثْمُ اَلرِّضَى بِهِ . و درود خدا بر او، فرمود: آن كس كه به كار مردمى راضی باشد، چونان كسى است كه همراه آنان در انجام آن کار بوده . و هر كس كه به باطلى روى آورد، دو گناه بر عهده او باشد، گناه انجام آن كردار باطل، و گناه رضایت قلبی به آن كار باطل. دانلود برنامه اندرویدی نهج البلاغه: https://cafebazaar.ir/app/org.crcis.nahj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابتدای متعادل رو به مثبت