🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺وجه اینکه حضرت مهدی عجل الله فرجه،ازقاتلان اباعبدالله علیه السلام انتقام میگیرند🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
در کتاب علل الشرائع وعيون أخبار الرضا عليه السلام
الْهَمَدَانِيُّ عَنْ عَلِيٍّ عَنْ أَبِيهِ عَنِ الْهَرَوِيِّ قَالَ قُلْتُ لِأَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا ع يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ مَا تَقُولُ فِي حَدِيثٍ رُوِيَ عَنِ الصَّادِقِ ع أَنَّهُ قَالَ إِذَا خَرَجَ الْقَائِمُ قَتَلَ ذَرَارِيَّ قَتَلَةِ الْحُسَيْنِ ع بِفِعَالِ آبَائِهَا فَقَالَ ع هُوَ كَذَلِكَ فَقُلْتُ وَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ« وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى» مَا مَعْنَاهُ قَالَ صَدَقَ اللَّهُ فِي جَمِيعِ أَقْوَالِهِ وَ لَكِنْ ذَرَارِيُّ قَتَلَةِ الْحُسَيْنِ ع يَرْضَوْنَ بِفِعَالِ آبَائِهِمْ وَ يَفْتَخِرُونَ بِهَا وَ مَنْ رَضِيَ شَيْئاً كَانَ كَمَنْ أَتَاهُ وَ لَوْ أَنَّ رَجُلًا قُتِلَ بِالْمَشْرِقِ فَرَضِيَ بِقَتْلِهِ رَجُلٌ بِالْمَغْرِبِ لَكَانَ الرَّاضِي عِنْدَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ شَرِيكَ الْقَاتِلِ وَ إِنَّمَا يَقْتُلُهُمُ الْقَائِمُ ع إِذَا خَرَجَ لِرِضَاهُمْ بِفِعْلِ آبَائِهِمْ قَالَ قُلْتُ لَهُ بِأَيِّ شَيْءٍ يَبْدَأُ الْقَائِمُ مِنْكُمْ إِذَا قَامَ قَالَ يَبْدَأُ بِبَنِي شَيْبَةَ فَيَقْطَعُ أَيْدِيَهُمْ لِأَنَّهُمْ سُرَّاقُ بَيْتِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ.
از هروى روايت كرده كه گفت: بحضرت رضا عليه السّلام عرضكردم: يا ابن رسول اللَّه! چه ميفرمائيد در باره اين حديث كه حضرت صادق عليه السّلام فرمود: هر گاه قائم قيام كرد، بازماندگان كشتگان امام حسين عليه السّلام بكيفر اعمال پدرانشان كشته ميشوند؟ فرمود: همين طور است. عرضكردم: پس اينكه خداوند در قرآن ميفرمايد: وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى گناه كسى را بپاى كسى نمينويسند؛ يعنى چه؟ فرمود: آنچه خدا فرموده صحيح است ولى بازماندگان كشتگان امام حسين از اعمال پدرانشان راضى هستند و افتخار بآن ميكنند و هر كس از چيزى راضى باشد مثل اينست كه آن را انجام داده است.
اگر مردى در مشرق كشته شود و مرد ديگرى در مغرب راضى بكشته شدن او باشد، در نزد خدا شريك جرم قاتل است! علت اينكه قائم اولاد قاتلان امام حسين عليه السّلام را هنگام ظهورش بقتل ميرساند، اينست كه: آنها از عمل پدرانشان خشنود هستند. عرضكردم: قائم شما از چه طائفهاى شروع ميكند؟ فرمود از بنى شيبه و دستهاى آنها را قطع ميكند. زيرا آنان دزدان خانه خدا در مكه معظمه هستند.
📚 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج52، ص: 313
https://eitaa.com/mohebanolhoseyn
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَلَیْهِ السَّلَامُ فِی قَوْلِهِ: حَبَّبَ إِلَیْکُمُ الْإِیمانَ وَ زَیَّنَهُ فِی قُلُوبِکُمْ یَعْنِی أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ عَلَیْهِ السَّلَامُ وَ کَرَّهَ إِلَیْکُمُ الْکُفْرَ وَ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْیانَ » فلان و فلان و فلان .
حضرت امام صادق علیه السلام درباره آیه: «حَبَّبَ إِلَیْکُمُ الْإِیمَانَ وَزَیَّنَهُ فِی قُلُوبِکُمْ»، {خدا ایمان را برای شما دوست داشتنی گردانید و آن را در دلهای شما بیاراست.} فرمودند: یعنی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام و ولایت ایشان را در دلهای شما آراست. منظور از کفر و فسق و عصیان در آیه «وَکَرَّهَ إِلَیْکُمُ الْکُفْرَ وَالْفُسُوقَ وَالْعِصْیَانَ»، {و کفر و پلیدکاری و سرکشی را در نظرتان ناخوشایند ساخت.} ابوبكر و عمر و عثمان لعنهم الله است.
📚 سوره حجرات،آیه ۷
تفسیر علیّ بن إبراهیم القمّیّ،ج ۲،ص۳۱۹
• يَوْمَ يَقُومُ الرُّوحُ وَ الْمَلائِكَةُ صَفًّا لا يَتَكَلَّمُونَ إِلاَّ مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمنُ وَ قالَ صَواباً (سوره ی مبارکه نباء آیه ی 39)
روزى كه «روح» و فرشتگان به صف مىايستند، و [مردم] سخن نگويند، مگر كسى كه [خداى] رحمان به او رخصت دهد، و سخن راست گويد.
• عَنْ صَالِحِ بْنِ سَهْلٍ، عَنْ أَبِي الْجَارُودِ، قَالَ:
قَالَ: أَبُو جَعْفَرٍ [فِي قَوْلِهِ تَعَالَى]: يَوْمَ يَقُومُ الرُّوحُ وَ الْمَلائِكَةُ صَفًّا لا يَتَكَلَّمُونَ إِلَّا مَنْ أَذِنَ [لَهُ الرَّحْمنُ] قَالَ: إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ خُطِفَ قَوْلُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ عَنْ قُلُوبِ الْعِبَادِ فِي الْمَوْقِفِ إِلَّا مَنْ أَقَرَّ بِوَلَايَةِ عَلِيٍّ وَ هُوَ قَوْلُهُ: إِلَّا مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمنُ [يَعْنِي] مِنْ أَهْلِ وَلَايَةِ عَلِيٍّ! فَهُمُ الَّذِينَ يُؤْذَنُ لَهُمْ بِقَوْلِ: لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ.
صالح بن سهل از ابو جارود نقل كرده است که ابو جعفر عليهماالسّلام در تفسير آيه كريمه يَوْمَ يَقُومُ الرُّوحُ وَ الْمَلائِكَةُ صَفًّا لا يَتَكَلَّمُونَ إِلَّا مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمنُ وَ قالَ صَواباً فرمود: چون روز قيامت فرا رسد شعار لا اله الّا اللَّه از قلبها همه محو مىگردد مگر كسانى كه اقرار به ولايت [امیرالمؤمنین] على بن ابى طالب عليهماالسّلام داشته باشند. و اين به سبب قول خداى سبحان در "إِلَّا مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمنُ" است كه به آن كسانى كه به ولايت [امیرالمؤمنین] على عليه السّلام اقرار داشته باشند، اجازه دخول به بهشت مىدهد.
📗 شواهد التنزيل لقواعد التفضيل ؛ ج2 ؛ ص421
شاذان بن جبرائیل قمی رضوان الله علیه روایت کرده است که نبی مکرم صلی الله علیه و آله در سفارشی به ابن عباس فرمودند:
«ای ابن عباس! اگر میخواهی که خدایت را در حالی ملاقات کنی که از تو راضی و خشنود باشد، از راه علی بن ابی طالب (عليهما السلام) پیروی کن؛ به هر سو میرود به دنبال او برو. او را به امامت بپذیر و با دشمنانش دشمنی و با دوستانش دوستی کن. ای ابن عباس! بپرهیز از اینکه در مورد او شکی به تو راه یابد، چرا که شک در مورد علی، کفر به خداوند متعال است».
📗 الفضائل، تالیف شاذان بن جبرائیل قمی، صفحه ۷
https://eitaa.com/mohebanolhoseyn
قَالَ حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ عِيسَى الزُّهْرِيُّ مُعَنْعَناً عَنِ الْأَصْبَغِ بْنِ نُبَاتَةَ قَالَ تَوَجَّهْتُ نَحْوَ [إِلَى] أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ [عَلِيٍ] صلوات الله علیه لِأُسَلِّمَ عَلَيْهِ فَلَمْ أَلْبَثْ أَنْ خَرَجَ فَقُمْتُ قَائِماً عَلَى رِجْلِي فَاسْتَقْبَلْتُهُ فَضَرَبَ بِكَفِّهِ إِلَى كَفِّي فَشَبَّكَ أَصَابِعَهُ فِي أَصَابِعِي فَقَالَ لِي يَا أَصْبَغَ [بْنَ نُبَاتَةَ] فَقُلْتُ [قُلْتُ] لَبَّيْكَ وَ سَعْدَيْكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ فَقَالَ إِنَّ وَلِيَّنَا وَلِيُّ اللَّهِ فَإِذَا مَاتَ كَانَ فِي الرَّفِيقِ الْأَعْلَى وَ سَقَاهُ [اللَّهُ] مِنْ نَهَرٍ أَبْرَدَ مِنَ الثَّلْجِ وَ أَحْلَى مِنَ الشَّهْدِ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ وَ إِنْ كَانَ مُذْنِباً قَالَ نَعَمْ أَ لَمْ تَقْرَأْ كِتَابَ اللَّهِ فَأُوْلئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيما.
اصبغ بن نباته گويد: تصميم گرفتم به محضر مولايم امير مومنان علي صلوات الله علیه مشرف شده و سلام و عرض ارادتي نمايم، چيزي نگذشت كه آقا و سرورم بيرون آمد، من برخاستم و به پيشواز حضرتش آمدم،
حضرت تشريف آورد و دست مباركش را در دستم گذاشته و انگشتانش را در انگشتانم قرار داد، آنگاه فرمود:اي اصبغ بن نباته
عرض كردم: بله اي اميرمومنان
فرمود: به راستي كه دوست ما، دوست خداست، وقتي از دنيا رفت در رفيق اعلا قرار مي گيرد و از نهري كه خنك تر از برف و شيرين تر از شهد عسل است مي آشامد.
عرض كردم: قربانت گردم، اي اميرالمومنين، گرچه دوست شما گنهكار باشد؟!
فرمود: آري، مگر كتاب خدا را نخوانده اي؟
آنجا كه مي فرمايد:(پس آنان كساني هستند كه خداوند گناهان آنها را به حسنات مبدّل مي كند و خداوند همواره آمرزنده و مهربان بوده است.)
📗 تفسير فرات الكوفي ، صفحه 293
یاد امام زمان عجل الله فرجه توسط امام حسین صلوات الله علیه
مِنَّا اِثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً أَوَّلُهُمْ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ وَ آخِرُهُمُ اَلتَّاسِعُ مِنْ وُلْدِي وَ هُوَ اَلْإِمَامُ اَلْقَائِمُ بِالْحَقِّ يُحْيِي اَللَّهُ بِهِ اَلْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهٰا وَ يُظْهِرُ بِهِ دِيْنَ اَلْحَقِّ عَلَى اَلدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ اَلْمُشْرِكُونَ لَهُ غَيْبَةٌ يَرْتَدُّ فِيهَا أَقْوَامٌ وَ يَثْبُتُ فِيهَا عَلَى اَلدِّينِ آخَرُونَ فَيُؤْذَوْنَ وَ يُقَالُ لَهُمْ مَتىٰ هٰذَا اَلْوَعْدُ إِنْ كُنْتُمْ صٰادِقِينَ أَمَا إِنَّ اَلصَّابِرَ فِي غَيْبَتِهِ عَلَى اَلْأَذَى وَ اَلتَّكْذِيبِ بِمَنْزِلَةِ اَلْمُجَاهِدِ بِالسَّيْفِ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ .
امام حسین صلوات الله علیه درباره امام زمان عجل الله فرجه فرمودند:
از خاندان ما اهل بیت دوازده مهدىّ خواهداست كه اوّلين آنها امير المؤمنين عليّ بن أبى طالب است و آخرين آنها نهمين از فرزندان من است و او امام قائم به حقّ است و خداى تعالى زمين را به واسطۀ او پس از مرگش زنده كند و دين حقّ را به دست او بر همۀ اديان چيره و پیروز نمايد گرچه مشركان را ناخوش آيد،او را غيبتى است كه اقوامى در آن مرتدّ شوند و ديگرانى در آن بر دین پابرجا باشند و مومنین اذيّت شوند و به آنها بگويند:اگر راست مىگوئيد اين وعده ظهور امام زمان عجل الله فرجه چه وقت عملى شود؟بدانيد كسى كه در دوران غيبت او بر آزار و تكذيب صابر باشد مانند مجاهدى است كه با شمشير پيشاروى رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم با دشمنان مجاهده و جنگ كرده است.
📚کمال الدین و تمام النعمه شیخ صدوق
هدیه به مادر امام حسین و اسرا و شهدای کربلا سه تا صلوات
https://eitaa.com/mohebanolhoseyn
شب طولانی سال است کمی فکر کنیم
غیبت یار چرا این همه طولانی شد؟!
🤲اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج والنصر و العافیه
یاد امام زمان عجل الله فرجه توسط امام رضا و امام باقر و امام امیرالمؤمنین صلوات الله علیهم
...إِنَّ هَذَا اَلْأَمْرَ لَيْسَ يَجِيءُ عَلَى مَا تُرِيدُ اَلنَّاسُ إِنَّمَا هُوَ أَمْرُ اَللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَ قَضَاؤُهُ وَ اَلصَّبْرُ وَ إِنَّمَا يَعْجَلُ مَنْ يَخَافُ اَلْفَوْتَ...
فرج امام زمان عجل الله فرجه آنطوری که مردم میخواهند اتفاق نمی افتد، مربوط به امر خدا است و مربوط به قضا الهی و مربوط به صبر خداست ، تنها کسی عجله میکند که ترس از دست دادن چیزی را دارد.
📚قرب الاسناد
(خدا که چیزی را از دست نمیدهد پس عجله نمیکند بنابراین برای ظهور امام زمان عجل الله فرجه باید بسیار صبر داشته باشیم و طبق دستور خودشون دعا کنیم برای فرج مولا و امیدوار باشیم)
هدیه به حضرت ام البنین سه تا صلوات
إِنَّ لِلْمُتَّقينَ مَفازاً (سوره ی مبارکه نباء آیه ی 31)
به يقين براي پرهيزگاران نجات و رستگاري بزرگي است
ابنعبّاس رحمة الله علیه فِی قَوْلِهِ إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفازاً هُوَ عَلِیُّبْنُأَبِیطَالِبٍ (علیه السلام) سَیِّدُ مَنِ اتَّقَی عَنِ ارْتِکَابِ الْفَوَاحِشِ.
ابنعبّاس در مورد آیه ی إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا، می گوید: منظور [امیرالمؤمنین] علیّبنابیطالب (علیهماالسلام) است که سرور دوریگزیدگان از فواحش و پلیدیهاست.
📚 تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۳۲۰
بحارالأنوار، ج۴۰، ص۳۲۰/ المناقب، ج۲، ص۹۴
میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها )را به پیشگاه مقدس امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف )
و محبین ايشان تبریک عرض میکنیم
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺