eitaa logo
هیئت محبین الرقیه (س)
802 دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
47 فایل
🔰هیئت فرهنگی و مذهبی #محبین‌الرقیه‌ (علیهاالسلام) 🔺استان خوزستان _ شهرستان #امیدیه 🔷⚪ مکان و زمان برگزاری جلسه هفتگی : 🌒 شب‌های جمعه _ مسجدامام‌خمینی (ره) 👤 ادمین @Khadem_313_Nookar
مشاهده در ایتا
دانلود
ستگارند .* سپس رسول خدا فرمودند : علي اولين كسي است كه به من ايمان آورده است ، او وفادارترين شما به عهد و پيمان الهي وثابت قدم ترين شمادر اوامر الهي است وعادل ترين شما در برخورد با زير دستان و با انصاف ترين شماست و نزد خدا از همه شما برتر و با فضيلت تر است . جابر مي گويد : در همين وقت بود كه آيه (إِنَّ الَّذِينَ ءَامَنُوا وَعَمِلُوا الصَّلِحَتِ أُولَئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ). در شأن علي عليه السلام نازل شد . و هر وقت علي عليه السلام مي آمد اصحاب رسول مي گفتند بهترين مخلوق خدا آمد . 📚📖📕تاريخ مدينة دمشق ج۴۲، ص ۳۷۱ 4⃣... عن الشعبي عن علي قال : قال رسول الله صلي الله عليه وسلم : " *أنت وشيعتك في الجنة " .* شعبي از امير المؤمنين علي نقل مي كند كه رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم فرمودند : *(اي علي) تو و شيعيانت (روز قيامت ) در بهشت هستيد .* 📖📕📚تاريخ بغداد ج۱۲، ص ۲۸۴ 5⃣ أن رسول الله صلي الله عليه وسلم *قال لعلي أنت وشيعتك تردون علي الحوض* رواة مرويين بيضة وجوهكم وان عدوك يردون علي الحوض ظمأ مقمحين . رسول الله صلي الله عليه وآله و سلم به علي عليه السلام فرمودند : *يا علي تو وشيعيانت* (روز قيامت) در كنار حوض بر من وارد مي شويد در حالي كه سيراب هستيد و صورتهايتان سفيد (و نوراني) است و دشمن تو در كنار حوض بر من وارد مي شود در حالي كه تشنه و هلاك شده است . 📕📚📖 المعجم الكبير ـ الطبراني ج۱، ص ۳۱۹ ، حديث ۹۴۸ ✅ *در منابع اهل سنت حدود چهل روايت به اين مضمون صادر شده است .* 📱کانال واتس آپ 👇👇 *https://chat.whatsapp.com/ISGNqDRREVHA6Fiz3Zl99Y* 📱کانال ایتا 👇👇 *http://eitaa.com/joinchat/3694985248C49f0e93486*
هیئت محبین الرقیه (س)
ا🔉صوت شماره ( *۲۹* ) 📃 *موضوع سخنرانی* : *میزان شناخت نسبت به حضرت زهرا سلام الله علیها* 🗣 *سخنران : استاد ارجمند هاشمی نژاد*
🔷 متن شماره ۲۹ 🔵 ادامه متن شماره ۲۲ ❇ *علی علیه السلام در تبلیغ رسالت* بخش بعدی معرِّف برکات پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم و فداکاری های علی بن ابی طالب علیه السلام بود در این باره فرمودند : *تا آنکه خداوند تبارک و تعالی به برکت پیامبرش حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم شما را بعد از این همه سختی ها نجات داد ، و بعد از آنکه او گرفتار پهلوانان کفار و گرگان عرب و گردنکشان اهل کتاب گردید.* *هرگاه که آتش جنگ را می افروختند خداوند آن را خاموش می نمود ، و هر زمان که قدرت پیروان ضلالت ظاهر می‌شد یا دشمنان مشرک دهان خود را برای از بین بردن شما باز می کردند برادرش علی علیه السلام را برای نابودی آنان به عمق دهانشان می افکند .او هم تا گوشهای آنان را پایمال می کرد نمی کرد و تا آتش آنان را با تیزی شمشیر خاموش نمی نمود باز نمی گشت.* *علی علیه السلام کسی که در راه خدا سختی و مشکلات را تحمل می‌کرد و استقامت نشان می‌داد و نزدیک‌ترین اشخاص به پیامبر و سید اولیا خدا بود. در راه خدا کمر همت بسته بود و دلسوزانه و با جدیت و تلاشِ پیگیر عمل می‌کرد ، و در راه خدا سرزنش و ملامت کنندگان تاثیر در او نداشت.* ضمن یادآوری فداکاری‌های امیرالمومنین علی علیه السلام نگاهی هم به رفتار مردم در زمان پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم و مقایسه آن با زحمات آن حضرت نموده فرمودند : این در حالی بود که شما در زندگی راحت و در کمال آرامش و امنیت و نشاط بودید و در زندگی رفاه زندگی خوشی می‌گذراندید. غذای لذیذ می خوردید و آب زلال می نوشیدید و انتظار رسیدن بلاها را بر ما داشتید و منتظر شنیدن اخبار آن بودید!! و چون جنگی شدت می گرفت خود را کنار می کشیدید ، و هنگام کارزار و جنگ فرار می کردید. 📚📕📖منبع : رجوع کنید به متن شماره ۲۰
هیئت محبین الرقیه (س)
ا🔉صوت شماره ( *۳۰* ) 📃 *موضوع سخنرانی* : *سرشت پاک حضرت زهرا سلام الله علیها* 🗣 *سخنران : استاد ارجمند صدر*
شبهه شماره (۳۰) متن شبهه: آيا روايت : « : *إمامان عادلان قاسطان* » از قول امام صادق عليه السلام در باره عمر و ابو بكر صحت دارد ؟ توضیح روايت : « : إمامان عادلان قاسطان » از قول امام صادق عليه السلام در باره عمر و ابو بكر صحت دارد ؟ و جاء عن الإمام السادس جعفر الصادق علیه السلام انه سئل عن أبي بكر وعمر رضي الله عنهما ففي الخبر " ان رجلاً سأل الإمام الصادق علیه السلام ، فقال : يا ابن رسول الله ! ما تقول في حق أبي بكر و عمر ؟ فقال علیه السلام : إمامان عادلان قاسطان ، كانا علي الحق ، وماتا عليه ، فعليهما رحمة الله يوم القيامة " شخصي از امام صادق علیه السلام سؤال كرد : نظر شما در باره ابوبكر و عمر چيست ؟ فرمود : دو امام عادل و بر حق بودند و بر همين روش هم مردند 📖📚📕إحقاق الحق للشوشتري 1/16 ❇پاسخ : *اوّلاً* : اين روايت كه در برخي از كتاب ها ؛ همانند : الصراط المستقيم - علي بن يونس العاملي - ج ۳ - ص ۷۳ و شرح إحقاق الحق - السيد المرعشي - ج ۱ - ص ۶۹ - ۷۰ و الصوارم المهرقة - الشهيد نور الله التستري - ص ص و... نقل شده است ، هيچ سندي ندارد و روايت بدون سند به درد استدلال نمي خورد . و ما معتقد هستيم كه اين روايات صحت ندارد و از ساخته هاي دودمان بنی اميه است كه مي خواستند ائمه شيعه را در ميان مردم دو چهره نشان دهند . *ثانياً* : مستدل اول ، حديث را نقل نكرده است ؛ زيرا در همان منبع مورد نقل (احقاق الحق: 1/69) شروع حديث اين چنين است كه: روي أنّه سأل رجل من المخالفين عن الإمام الصادق علیه السلام وقال:... *جناب نويسنده ، جمله رجل من المخالفين را حذف كرده است ، چرا ؟ دليل آن روشن است ؛ زيرا مخالف از اصطلاحات حديثي وروايي است و به معناي سنّي مذهب است .* *ثالثا* : باز هم نويسنده ادامه روايت را نقل نكرده است . ادامه روايت اين است : فلمّا انصرف الناس قال له رجل من خاصّته: يا ابن رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم لقد تعجّبت ممّا قلت في حقّ أبي بكر وعمر، فقال: نعم، هما إماما أهل النار، كما قال اللّه سبحانه ـ 🔷 *آن دو نفر امام هستند، امّا امام و پيشواي دوزخيان و اهل آتش،* خداوند مي فرمايد: و جعلناهم أئمّة يدعون إلي النار (سوره قصص: ۴۱)، 🔷 و اينكه گفتم: *قاسطان، منظورم تفسير اين آيه است: و أمّا القاسطون فكانوا لجهنّم حطباً.* (سوره جن: ۱۵)‌. 🔷 *و اگر گفتم: عادلان، به اين جهت است كه آن دو نفر از حق روي گردانده و با آن مخالفت كرده اند، و در حقيقت تفسير اين آيه است:ثمّ الذي كفروا بربّهم يعدلون (سوره انعام: ۱).* 🔷 و مقصودم از: *كانا علي الحق، به معناي مخالفت آن دو با حق و قيام عليه حق است كه مراد أمير المؤمنين علیه السلام است.* و مقصود از: كانا علي الحق، وماتا عليه اين است كه آن دو نفر برضد حق بودند و فعليهما رحمة اللّه ، رحمت الله (رسول خدا ) بر ضد آنان است . فإنّه كان رحمة للعالمين .
هدایت شده از امیدیه خبر
💥راهپیمایی ۹دی (روز بصیرت ) دوشنبه ۹/۱۰/۹۸ ⏰ : ۱۰ صبح 👈میدان شهدا ( فرمانداری ) تا مسجد جامع 🔺 🔺 🔘به امیدیه خبر در ایتا بپیوندید 👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3685548042C29e46b26dd
🔺 #۹دیـــ ♻️ فتنـه خامـوش شد اما باقیست......... 🔰 سالــروز حماســهـ مــاه روز شـور و شعـور و میثـاق با گرامـی بـاد. @mohebinalroghaye
هیئت محبین الرقیه (س)
ا🔉صوت شماره ( *۳۱* ) 📃 *موضوع سخنرانی* : *رفتن به پشت در🚪* 🗣 *سخنران : استاد ارجمند مومنی*
🔷 متن شماره (۳۱) 🔵 ادامه متن شماره ۲۲ ❇ *فدک و ارث* اکنون نوبت اصل مطلب که مقدمات آن فراهم شده بود . مرحله ی بعد که سخن در آن به اوج خود رسیده بود ، با جرقه ای وارد مسئله فدک شد و حضرت چنین خطاب فرمودند : *شما اکنون معتقدید که ارثی و نصیبی برای ما اهل بیت نیست* ❗❗ *آیا در پی حکم جاهلیت هستید؟! البته که همچون آفتاب تابنده برای شما روشن است که من دختر اویم.از شما مسلمانان بعید است ! آیا ارث پدرم به زور گرفته شود* ❓❓ سپس شواهد قرآنی بر ارث انبیا را رد حدیث جعلی ابوبکر، یکی پس از دیگری برشمردند و خطاب را مستقیما متوجه خلیفه اول نموده فرمودند : *ای پسر ابو قحافه ، آیا در کتاب خدا نوشته شده که تو از پدر ارث بری ولی من از پدرم ارث نبرم ؟؟ مطلبی تعجب آور و متحیر کننده آورده اید که از روی جرأت بر قطع رحم رسول الله و شکستن پیمان چنین اقدام کرده اید!! آیا از روی عمد کتاب خدا را رها کرده و پشت سر خود افکنده اید؟؟ آنجا که خداوند متعال می‌فرماید در آیه ۱۶ سوره نمل : (( و سلیمان از داوود ارث برد)) و آنچه حکایت نموده از قضیه یحیا و زکریا آنجا که در سوره مریم آیات ۴ و ۵ و ۶ می‌فرماید : پروردگارا فرزندی به ما عنایت بفرما که از من و از آل یعقوب ارث ببرد و در سوره انفال آیه ۷۵ می‌فرماید : خویشان میت بعضی بر بعضی دیگر در کتاب خدا در ارث بردن تقدم دارند .و در سوره نسا آیه ۱۱ فرمودند خداوند در رابطه با اولادتان سفارش می نماید که فرزندان پسر دوبرابر فرزندان دختر ارث می برند. و در سوره بقره آیه ۱۸۰ اگر میت چیزی بعد از خود باقی بگذارد برای والدین و خویشان به نیکی وصیت نماید این حقی است که متغیر فقط باید آن را انجام دهند.* با قطعی شدن ارث انبیا نوبت آن بود که راه بر تمام شبهات احتمالی بسته شود. در این باره سوالات بسیار دقیقی بر لسان مبارک حضرت جاری شد: *((گمان نمودید بهره از ارث برای من نیست و از پدرم ارثی هم نمی‌رسد و بین من و پدرم نسبتی نیست ؟؟!! آیا خداوند شما را به آیه ای اختصاص داده که پدرم را از آن خارج نموده است ؟؟ یا می‌گوید ما اهل دو* *مذهب هستیم که از یکدیگر ارث نبریم ؟؟ آیا من و پدرم هر دو از یک مذهب نیستیم ؟؟!! یا این که شما با اینکه عام و خاص قرآن از پدرم و پسر عمویم علی علیه السلام آگاه ترید* . از آنجا که پیدا بود فدک را باز نخواهد داد و چنین لقمه ی آماده ای را از کف نمی‌دهند ، نهیب حضرت فاطمه سلام الله علیها در حرمت ابدی آن بر غاصبین و همدستان و تهیه کنندگانشان سند دائمی تاریخ بود ، که محاکمه ی آن را فقط به فردای قیامت موکول نموده فرمودند : اکنون که فدک را نمی‌دهی این مرکب زین و افسار شده ی آماده را بردارید تا در قبر به همراه تو باشد و روز قیامت و بال آن گریبانت را بگیرد . خداوند خوب حکم کننده به حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم خوب زعیمی و قیامت خوب وعده گاهی است . بعد از مدت کوتاهی و شما می شوید و در روز قیامت اهل باطل زیان می کنند ، و زمانی پشیمان می شوید که برای شما نفعی ندارد ، و برای هر خبری زمان وقوعی است ،و به زودی می فهمید عذاب خوارکننده گریبان چه کسی را می‌گیرد و چه کسی است که عذاب دائمی را بر نازل می شود .