☑️ آیا از شواهد علمی رنج میبرید؟
☑️ آیا به دنبال چسبیدن به عقاید کهنه خود هستید؟
✅✅ راه حل شما پیش ماست!
✅ دانشمندان ثابت کرده اند ۲ در ۲ مساوی با ۴ است، اگر اعقاید شما چیز دیگری میگوید جای نگرانی نیست! از روش های زیر استفاده کنید :
✅ ایجاد تفرقه و تضاد: از کجا معلوم این نظر تمام دانشمندان باشد؟
✅ اهریمن سازی: بمب اتم را هم دانشمندان ساختهاند
✅ قیاس مع الفارق : یعنی دو تا دو قلو میشه یه چهار قلو ؟
✅ پاره حقیقت گویی : ۲ ضرب در ۲ مساوی ۵.... بقیه اش یادم نیست (۵ منهای یک)
✅ عرفی سازی یا همراهی: میلیونها آدم خوب هستند که نمیدانند دو دوتا چند تا میشود اشکالی داره؟
✅ توسل به ترس: نصیحت میکنم حرف این دانشمند را جایی نگویی
✅ تعمیم: علم پاسخگوی همه مسایل نیست
✅ مطلق انگاری: وحی منزل که نیست
✅ تظاهر به بی طرفی: حرف آن دانشمند شاید غلط نباشد اما انصافن مطمئن هم نباید بود
✅ ترور شخصیت: عکسهای غیر اخلاقی آن دانشمند را دیدهاید؟
✅ سفارش و توصیه فرد معروف : انیشتین با مخالفین آن دانشمند عکس گرفته است
✅ شهادت منفی فرد معروف: مهران مدیری آن دانشمند را مسخره کرده است
✅ شهادت مثبت فرد منفور موافقین: دکتر چمران هم گفته دو دو تا چار تا
✅ شهادت خنثی فرد خنثی: جهانگیری هم گفته زود قضاوت نکنید
✅ پارانویا سازی مذهبی :
اینها کار صهیونیست های فراماسون بوده که تاریخ رو به نفع خودشون تحریف کردهاند
✅ ایرانی سازی جهان سومی :
این حرفها تو کشورهای مرفه درسته ، نه اینجا !
✅ عرفان گرایی مدرن :
پشت این مسالهی ساده، معنای دیگهای هست که نیاز به به تفسیر ژرف دارد!
✅ نئو تئیسم مدرن :
این قبلا تو کتاب مقدس ما بوده، دانشمندا تازه بهش رسیدن؟
✅ استفاده مثبت از پتانسیل های منفی: به جنگطلبان حق میدهیم بگویند دو دو تا چهار تا
✅ استفاده منفی از پتانسیل های مثبت: کوروش کبیر ریاضیات نمیدانست
✅ اعتماد سازی کاذب و استفاده از آن در روز مبادا:
یکی از کانالهایی که همیشه اطلاع رسانی صحیح میکند و چندبار هم مسدود شده گفته دو دوتا پنچتاس!
✅ آموزش نامحسوس: سریال ترکی دیشب رو دیدی؟ چه بچه بامزهای بود وقتی گفت دودو5 تا میخواستم لپاشو بکشم
✅ برجسته سازی : اسناد تازهیافت ویکی لیکس نشان میدهد که دولتها هم میدانند که دو دو تا پنجتاس! البته چیزهای دیگهای هم در این اسناد هست که اهمیتی نداشت
✅ بی اهمیت سازی: به ما چه که دو دو تا چند تا میشه. برو فکر نون کن که خربزه آبه
✅ دروغ لابلای اخبار صحیح: سه سه تا ۹تا_ دو دو تا ۵تا_ دو چارتا ۸تا
✅ شایعه سازی: شنیدی میگن اون دانشمنده یهودی الاصله؟
✅ انتشار خبر دروغ برای تحت الشعاع قرار دادن خبر راست: بابا ول کن این دو دو تا 4 تا رو راستی شنیدی میگن ترامپ مرد؟
✅ معامله برسر اطلاع رسانی: به «من و تو» بگید اگه یه مدت کمتر بگه دو دو تا ۴تا ما هم پارازیت نمیندازیم روش
✅ مستند سازی: مصاحبه علمی با کارشناسان شفاف سازی در برنامه دو دو تا ۵تا امشب ساعت ۲۰:۳۰ شبکه ۲ و همزمان در کلوپ عرفان و فلسفه
✅ جلب ترحم: کودک فلسطینی با خون خود عدد ۵ را نوشت
✅ آرزو اندیشی: کاش روزی برسد که همه پذیرای افکار هم باشیم
✅ مغالطه توسل به احتمالات: احتمال غلط بودن دو دو تا ۴تا منتفی نیست
✅ مغالطه تطمیع: آنهایی که علم کمتری دارند آرامش بیشتری دارند
✅ شوخی بی ربط: بابا دانشمند
✅ مغالطه توسل به احساسات: ما انتظار بیشتری از یک فرد دانشمند داشتیم
✅ عبارات جهت دار : آقای دانشمند بوی سوختگی میاد
✅ جوک سازی: به یه دانشمنده میگن زنتو 2 بار با 2تا مرد دیدین میگه خوب دو دو تا 4 تا دیگه
✅ عوض کردن موضوع: والنتاین مبارک
✅ پذیرش ظاهری : این حرف درسته اما مسایل ما با دو دو تا 4 تا حل نمیشه
✅ مغالطه از طریق تخطیه مخاطب: اصلآ حرف اون دانشمند و خود این مطلب شما یه جور جنگ روانیه
✅ مغالطه استثنای بی اهمیت: دو دو تا فقط تو ریاضی میشه 4 تا اما تو دنیای واقعی که اهمیت بیشتری داره همیشه اینطور نیست
✅ تفسیر به رای: به نظر من این دانشمند از "دودو" در واقع "22" بوده و میخواسته از ما بپرسه 22 تا 4 تا چند تا میشه که جوابش میشه 88
✅ مغالطه طلب برهان: این آقای دانشمند به جای اینکه اثبات کنه دودوتا 4 تا میشه اگه راس میگه و میتونه بیاد ردکنه که دو دو تا 5 تا یا 6 تا یا 7تا یا.... نمیشه
✅ توهین: مرگ بر دانشمند بیگانه
✅ تحریک احساسات : آن دانشمند سفید پوست سیاه پوستان را مجبور کرد بپذیرند دو دو تا چهار تا میشوند
@mohsenibidgoli
✅ مغالطه تخصیص: طبق گفته خود دانشمندان همه چیز نسبیست پس در این خصوص هم معلوم نیست دو دو تا چند تا میشه
✅ بهانه: دانشمنده اونقدر سریع گفت دو دو تا چار تا که هیچکس نتونست درست بفهمه چی میگه تا بخواد مچشو بگیره
✅ مغالطه جمع مسایل در مسیله واحد: یعنی تو قبول داری دوتا خرگوش آبی ضربدر دو میشه چهارتا قورباغه سبز ؟
✅ تمسخر: سی دی اوریجینال دو دو تا چار تا من تارزانم تو چیتا رسید
✅ فرار به جلو: اون دانشمند میخواد ما رو احمق جلوه بده
✅ اتهام ابهام: مشخص نیست محاسبات این دانشمند در مبنای ده بوده یا مبنای دیگر
✅ مغالطه ساده انگاری مدعا : اصلن این که واضحه پس اهمیتی نداره
✅ مغالطه توسل به شخص: این دانشمندا فکر میکنن عقل کلن
✅ مغالطه منشا: اینجور خشک و علمی حرف زدن از بی عاطفه گی این فرد سرچشمه میگیره
✅ برچسب زدن: این دانشمند مدرک تحصیلیش قلابیه پارتی داشته
✅ انتقال: آلبرت اینشتین عقیده دیگری داشت
✅ مغالطه سنت گرایی: یادش به خیر چه صفای و صمیمیتی بود اون قدیما که خیلی از مردم حتی نمیدونستن دو دو تا چن تا میشه
✅ تجددگرایی: این روزها کسی هیچ حرفی رو الکی قبول نمیکنه حتی اگه دانشمند باشه
✅ ثروت گرایی: واسه همینه این دانشمنده آه نداره با ناله سودا کنه
✅ فقرگرایی: دانشمندان مرفه بی درد از این حرفا زیاد میزنن
✅ مغالطه توسل به اکثریت: رای گیری میکنیم اگه اکثریت گفتن دو دو تا میشه پنج تا قبوله؟
✅ مغالطه میانه روی : اگر ادعای دمکراسی دارید ما حاضریم در این مورد مذاکره و به تفاهم برسیم
با ۴/۵ موافقید ؟
✅ توسل به فرهنگ خرافه پرستی: در تصادف وحشتناک یک اتوبوس تمام سرنشینان در آتش سوختند به جز پسر بچه ای که در دفتر ریاضیش نوشته بود دو دو تا ۵تا
✅ تکرار مخالفت با قصد تایید: تکرار مداوم تمامی این شیوهها در رسانههای جمعی
✅ تکرار موافقت با قصد تخریب یا عادی سازی: ای بابا این کلوب هم که پر شده از پروفایلهای دو دو تا چهار تا با رنگ سبز و عکس کوروش کبیر و .... دیگه خسته نشدین؟
✅ سکوت: بله پس از مدتی بهترین راه سکوت است زمان کار خود را خواهد کرد مردم حافظه تاریخی کوتاه مدتی دارند.
@mohsenibidgoli
11.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚀 فیلمبرداری ویژه از نحوه آغاز و گسترش احتراق و شکل گیری امواج ضربه ای موتور موشک فضایی با سرعت بسیار آهسته 🔥
@mohsenibidgoli
BBC Precision : the measure of all things
✅ مستند: اندازه گیری تمام چیز ها
✅ امتیاز: 8.3/10
✅ محصول: انگلیس
🔮 ژانر: علمی ریاضیات فیزیک
🎥 بازیگران: پروفسور مارکوس دو سوتوی
📽 تعداد قسمت: 3
📺 مدت هر قسمت: 60 دقیقه
🎙 زبان اصلی +زیرنویس انگلیسی
🎞 کیفیت: 720p
✅ خلاصه: مجموعه ای که در آن مارکوس دو سوتوی بررسی میکند که چرا ما برای اندازه گیری و تعیین کمیت جهان پیرامون خود هدایت می شویم و چرا جهان را به تعداد انگشت شماری از واحد های اساسی اندازه گیری کرده ایم. از اولین نقاشی های غاری کرو - مگنون گرفته تا ساعت های اتمی امروز ، او نشان میدهد که چگونه میل انسانی ما برای دقت هر چه بیشتر، مسیر تاریخ و جامعه را تغییر داده است.
@mohsenibidgoli
11.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
BBC Precision : the measure of all things
@mohsenibidgoli
✅ «این روزها نام جان فون نویمان (John von Neumann ) بر خلاف همکار بسیار نامدارترش، آلبرت انیشتین، زبانزدِ مردمِ عادی نیست اما اکتشافاتِ او بر شیوههای زندگی تک تک انسانها تأثیر میگذارد. فون نویمان در نوجوانی شالودهی جدیدی برای ریاضیات ایجاد کرد. او بعدتر در آموزشِ ساختن و خنثیسازی بمب اتم نقش مؤثری داشت. ابداع نظریهی بازی توسط او ابزارهای مفهومی لازم را فراهم آورد تا امروز با استفاده از آنها ابرقدرتها بتوانند تصمیم بگیرند که به سمت جنگ بروند یا نه، اقتصاددانان بتوانند رفتار بازار را مدلسازی کنند و زیستشناسان تکامل ویروسها را پیشبینی کنند.»
@mohsenibidgoli
✅ ✅ آیا میتوان ذهن انسان را به چیزی کاملاً ریاضیوار تقلیل داد؟ 🔻
✅ فون نویمان نه تنها دانشمندی بسیار تیزبین بود بلکه همچنین نسبت به تهدیدهایی که برخی از اکتشافاتش میتوانست برای کرهی زمین به همراه داشته باشد پیشآگاهی داشت. او در بهار ۱۹۴۵ پس از بازگشت از کار روی پروژهی بمب اتم در لسآلاموس به همسرش کلاری گفت: «چیزی که الان مشغول ساختش هستیم اژدهایی است که میتواند مسیر تاریخ را عوض کند، البته اگر تاریخی باقی بماند.» او سپس موضوع گفتوگو را به ماشینهای کامپیوتری در آینده تغییر داد و با پیشبینی اینکه «اگر انسان از آنچه اختراع میکند عقب بیفتد» فاجعه رخ خواهد داد آشفتهتر شد. کلاری به او مقداری قرص خواب نوشیدنیِ قوی داد تا آرامش کند اما ترسهای فون نویمان فروکش نکرد. او در سال ۱۹۵۵ در مجلهی فورچون (Fortune) با پیشبینی «گونههای در آن زمان غیرقابلتصوری از جنگهای اقلیمی» از خوانندگان پرسید «آیا میتوانیم در مقابل فناوری دوام بیاوریم؟»
✅ مردی از آینده، اثر جدید آنانیو باتاچاریا، به زندگی فون نویمان در قامت دانشمند، پیشگو، پدر، همسر، دوست و همکار میپردازد. این کتاب که از تولد او در بوداپست در سال ۱۹۰۳ تا مرگش در واشینگتندیسی در ۵۳ سالگی را در برمیگیرد تصویری خیرهکننده از مردی ارائه میدهد که همپای دیگر دانشمندان قرن بیستم در تحول فناورانهی جهان نقش داشت. کتاب مردی از آینده همچنین مفهوم علم و این پرسش را که چرا علم همچنان مهم است تشریح میکند.
✅ زندگینامهنویسیِ علمی برای عامهی مردم ژانر دشواری است زیرا اغلب قهرمانان این کتابها به زبانی صحبت میکنند که درکش برای فرد عادی مشکل است. بعضی از همکاران فون نویمان به شوخی میگفتند که او «متعلق به گونهای برتر است اما انسانها را آنقدر دقیق مطالعه کرده که حالا میتواند انسانبودن را بهخوبی تقلید کند.» در واقع، نه تنها فون نویمان بلکه همهی دانشمندان برجستهی یهودیِ لهستانی که در دوران جنگ به ایالات متحده مهاجرت کرده بودند بهعلت تواناییهای خارقالعاده (و لهجهی انگلیسی غلیظشان) به «مریخیها» موسوم شده بودند. به نظر میرسد که بوتاچاریا مترجم زبردستی برای ترجمهی زبان مریخیها به زبان انسانها است. توصیفهای او از مسائل علمی همیشه گیرا و عموماً بصیرتبخش است. این کتاب ما را از یک حوزهی علمی به حوزهای دیگر میبرد، از نظریهی مجموعهها و بنیادهای منطقیِ ریاضیات که سالهای اولیهی فعالیت حرفهایِ فون نویمان را شکل میدهد تا انقلاب کوانتومی در فیزیک و انقلاب رایانهای در محاسبه، تا نظریهی بازی و دلالتهایش برای اقتصاددانان و استراتژیستها، تا تأثیر کارهای متأخر فون نویمان در حوزههایی همچون علوم اعصاب، زیستشناسیِ تکاملی و نظریههای نظامهای خودتکثیر در ماشینها یا در ژنها.
@mohsenibidgoli
✅✅ با سلام خدمت دوستان و همراهان عزیز
لازم به ذکر است که پیج ایستاگرام بنده با همین عنوان شروع به فعالیت کرده است
عزیزانی که علاقه مند هستند در ترویج مطالب علمی این کانال به بنده کمک کنند بر بنده منت گذاشته و در به اشتراک گذاشتن مطالب آن همراهی نمایند .
@mohsenibidgoli
18.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ زندگی اجتماعی ما سراسر لحظاتی است که برای خوب گذراندن آن تربیت نشده ایم لطفا در انتشار خوبی ها کوشا باشیم
✅ این کلیپ برای کسانی است که از دیدن فیلم inside out لذت برده اند و میخواهند آن لذت را با دیگران به اشتراک بگذارند
@mohsenibidgoli
📽 جرقه ساخت «درون بیرون» توسط پیت داکتر زده شد و ماجرا از آنجا آغاز شد که او متوجه رفتارهای غیر عادی دختر نوجوانش شد و برای حل این موضوع نزد روانشناس رفت. کنکاش بیشتر او در این زمینه سبب آشنایی او با دکتر پل اِکمن روانشناس معروف شد و از مشاوره های او و پروفسور داچر کلنتر که شاگرد اِکمن نیز هست در زمینه نمایش احساسات و دنیای درون ذهن آدمی بهره گرفت.
@mohsenibidgoli
پیتر داکتر کسی است که در «کمپانی هیولاها» و «بالا» نشان داده بود که توانایی عجیبی در ترکیبِ اکشن و ماجراجوییهای تند و سریع و عقب نماندن از پرداختن به موضوعات عمیقتر فیلمنامه دارد.
✅ این اتفاق در «پشت و رو» افتاده و شخصیتپردازی بیعیب و نقص فیلم بهعلاوهی احساس درگیری شدیدی که بیننده با اتمسفر نزدیک فیلم برقرار میکند، باعث میشود تا سکانسهای هیجانانگیز «پشت و رو» در حد یک تریلر بزرگسالانه، دلهرهآور و تکاندهنده شوند. فیلمنامه اما مثل همیشه باید در کلاسهای سناریونویسی تدریس شود. از نحوهی معرفی ابزارهای داستانی مثل گاری پرنده و پسر رویاهای رایلی گرفته تا جوکهای چندبعُدی کاراکترها که انواع تماشاگران را میخندانند.
✅ مثلا جملهی یکی از کاراکترها دربارهی اینکه چقدر فکتها و نظرات «شبیه» هم هستند یا نوشتهی «من برای مدت زیادی درحال سقوط در یک چاه هستم» که روی یکی از پوسترهای استودیوی خوابسازی ذهن رایلی است را ببینید. و البته خلق یک جامعهی مخفی دیگر با تمام جزییات، قوانین و طبقاتش که باید انتظار دنبالههایی برای جستجو در تمام بخشهای ناشناختهی آن را داشته باشیم. خوشبختانه نویسندگان حواسشان در پروسهی پرداخت رایلی به عنوان یک دختر تینایجرِ عصبانی جمع بوده. برخلاف اکثر نوجوانهای اعصابخردکن سینما، ما افسردگی رایلی را درک میکنیم و نگرانش میشویم و هرگز تندخوییاش را به پای بچگی و حس شورشگری نوجوانانهاش نمینویسیم و فکر نمیکنیم اگر او بزرگتر بود طوری دیگر رفتار میکرد.
✅ «پشت و رو» هیچ آنتاگونیستی ندارد. این خود رایلی است که در عمق تاریک ذهنش زندانی شده و این خودش است که هروقت زمانش رسید باید آمادهی بیرون آمدن از آن شود و بدونشک در این راه چیزهای زیبایی هم فدا میشوند. در این زمینه، «پشت و رو» خیلی شبیه به «پسرانگی» ریچارد لینکلیتر است. اینجا هم همهچیز در ستایش کوچکترین لحظههای زندگیمان است که غمناک یا شاد شخصیتمان را میسازند. اگر «داستان اسباببازی» یادآور گذشت زمان بود. اگر «وال-ای» دربارهی نجات انسانهای فراموشکار توسط روباتی انسانتر از آنها بود، زیباترین پیام «پشت و رو» هم این است که مالیخولیا و اندیشیدن دربارهی ستمهای زندگی نه تنها به اندازهی شادی مهم است، بلکه شاید اهمیت بیشتری هم دارد.
✅ پرداختن به چنین کانسپت بلندی، یعنی پیکسار در اوج شگفتی و تکامل. یعنی خودتان را برای بغض کردن و دلتنگی آماده کنید.
@mohsenibidgoli
✅ اما پشتوانه علمی ساخت این فیلم در زمینه روانشناسی در دنیای هنر تقریبا منحصر به فرد است. اِکمن یک متخصص شناخته شده و کهن سال است که سال های سال در زمینه مطالعات احساسات، کشف انواع آنها، زبان بدن و امضای احساسی انسان مطالعه و پژوهش کرده است. او در جریان این مطالعات حتی به میان قبایل بدوی رفت و مدتی را نیز با آنها زندگی کرد تا بتواند مطالعات خویش را با بسته ترین جوامع از نظر فرهنگ و تمدن تطبیق دهد. کلنتر نیز مطالعات مشابهی در این زمینه داشته و بعد از استادش اِکمن تبدیل به چهره دوم در این زمینه شده است.
✅ موسیقی فیلم نیز توسط میکائیل جیاچینو تنظیم و تصنیف شده که بی شک یکی از دلایل تاثیرگذاری میان احساسات و وقایع در داستان فیلم، موسیقی تاثیرگذار و مناسب فیلم است که در لحظات اوج فیلم جایی که رایلی در حال فرار از خانه است اضطراب و تعلیق را نمایان میکند.
✅برخلاف دیگر کارهای فانتزی و علمی-تخیلی معرف پیکسار، اینجا با رویایی طرف هستیم که در واقعیت ریشه دوانده و خودش را به مرور توضیح میدهد. کافی است دقت کنید که دنیای این سوی ذهن رایلی، اگرچه از طریق تصویرسازی کامپیوتری خلق شده اما چقدر شبیه دنیای واقعی ما است. خبری از دنیای مخفی عروسکها نیست. اتفاقاتی که برای رایلی میافتد خیلی آشنا و پیش پا افتاده هستند
@mohsenibidgoli