8.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 سخنان شنیدنی یک استاد دانشگاه پیرامون پیشینه تاریخی #کوروش
🔹 هخامنشیان بعنوان یک سلسله پادشاهی ایرانی، در تاریخ ثبت نشده است!
🔹پاسارگاد قبر کوروش نیست!
🔴 #دکتر_نامدار و بازخوانی ماجرای کوروش در منابع معتبر تاریخی
@mohsenieh75
انتشار بمناسبت *توهم سالگرد سازی* برای کوروش
ترجمهزیارتآلیاسین۩یاسردعاگو.mp3
3.84M
🕌 ترجمه فارسی #زیارت_آل_یاسین
✨ #حضرتامام_حسن_عسکری
علیه السلام:
🍀 به خدا قسم؛ او (امام زمان) غیبتی خواهد داشت که در آن دوران از هلاکت نجات نمی یابد مگر آن کسی که خداوند او را به اقرار و اعتقاد به امامتش ثابت بدارد و به دعا کردن برای تعجیل فرج توفیق دهد
📚 مکیال المکارم جلد ۱ ص ۱۷۹
🎙 یاسر دعاگو
@mohsenieh75
🗓 ۲۳ ربیعالأول سالروز ورود
حضرت معصومه علیهماالسلام
به شهر قم
🌸🌸
🌸آئینه توحید به قم می آید
🌸یا خواهر خورشید به قم می آید
🌸نذر نفحات فاطمیاش #صلوات
🌸با آمدنش عید به قم می آید
#یا_فاطمة_اشفعی_لی_فی_الجنة
@mohsenieh75
12.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شهیدی که #شفای مادرش را از #امام_حسین (علیه السلام) گرفت..
🔹باندها را باز کرد و شال سبز را به دور مچ پایم را بست و گفت مادر! به زیرزمین برو و دیگهای مراسم امام حسین (علیه السلام) را بشور.
🔹از خواب برخاستم، دیدم آنچه در خواب دیدم، در واقعیت نیز رخ داده است.
@mohsenieh75
#شهید_محمد_معماریان #گلزار_شهداءقم
▪️ نقد محترمانه اما منتقدانه توسط مهدی جمشیدی از اساتید و اعضای هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نوشته شد.
@mohsenieh75
قشر خاصی در حوزه سکولار توهین ها و تحریف های فراوان در بیان آیات و روایات توسط حسن روحانی و امثالش را لاپوشانی کرد
حالا با نقد یک نفر گمنام به خروش آمده❗❗
این همه توهین به رهبری و علامه مصباح و علامه حسن زاده
هیچ واکنشی نشان ندادند
#محسنیه_یادمان_شهداءگمنام
▪️ نقد محترمانه اما منتقدانه توسط مهدی جمشیدی از اساتید و اعضای هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اس
🖊«هشتسال عبرت» کافی نیست؟!
مهدی جمشیدی در نقد سخنِ آیتالله صافیگلپایگانی نوشت:
🔹آیتالله صافیگلپایگانی گفتهاند: گرانی برای مردم طاقتفرسا شده و اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم، به ضرر مردم است.
🔹عبارت ایشان، دلالت بر همان معنایی دارد که رهبر انقلاب در بیانیۀ گام دوّم انقلاب از ان با تعبیر «تحلیل سراپا غلط» یاد کرده است؛ اینکه مشکلات معیشتیِ مردم را نه به اراده و توانمندیِ مسئولان و ظرفیّتهای وطنی و بومی، بلکه به مناسبات خارجی متصل کنیم و در اقتصاد برونزا باشیم.
🔹جالب است که این حرف را حسن روحانی، «هشت سال پیش» مطرح کرد و به واسطۀ آن، عوام ظاهربین و بیتحلیل و سطحینگر را فریفت و از آنها رأی گرفت. البتّه غلطبودن این تحلیل، در «عمل» ثابت شد، و هشت سال مذاکره و بازی با سند ننگین برجام، هیچ حاصلی برای سفرۀ مردم نداشت. امّا امروز پس از هشت سال، همین سخن ناصواب را از زبان یک «مرجع تقلید» میشنویم. هم تقلیدِ سیاسیِ ایشان از نیروهای سکولار بسیار مذموم هست، هم تأخیرِ سیاسیِ ایشان در تکرار این تحلیل سراپا غلط. نمیدانم «تقلیدِ» ایشان را مذمّت کنم یا «تأخیر»ش را.
🔹صدق گفتۀ ایشان، از حامیان سخنش پیداست؛ علی مطهری و مهدی نصیری و فرید مدرسی. ورشکستگان سیاسی، در کمین نشسته بودند که لقمهای را از دهان ایشان بربیایند و بر آن، موجسواری رسانهای کنند.
🔹استاد مطهری، بسیار نسبت به «بیوت مراجع»، حسّاس بود. ایشان زمانی به حاج احمدآقا گفته بود: مراقب باشید بیت آقای خمینی، مانند بیت آقای بروجردی نشود. اغلب اینگونه است که مراجع به دلیل «ارتباطات محدود» و «محیط بسته»ای که در آن هستند، با واسطه با «واقعیّت» تماس دارند و این واسطهها، همان «اعضای دفتر» هستند. در واقع، اعضای دفتر، «مهندسان مواضع» و «طرّاحان ذهن» این بزرگان هستند. این وضع، خاص آیتالله بروجرودی نبود، بلکه آیتالله شریعتمداری و آیتالله منتظری نیز دچار این آسیب بودند. برخی دیگر نیز چنین هستند که لازم به نامبردن نیست.
🔹اینکه بعد از هشت سال «سرافکندگیِ ملّی» و «فقر عمومی» که حسن روحانی با فریبکاری رسانهای و خطابههای دروغین بر مردم تحمیل کرد، بدانیم این بیراهه به مقصد نمیرسد، محتاجِ بصیرت نیست. امروز مردم کوچه و بازار هم از غرب ناامیدند و میدانند و مشکل اصلی، «کفایت حاکمان» بوده است نه «سیاستهای کلّیِ نظام». مشکل این بوده که حسن روحانی، «تنبلی» و «ناکارآمدی» و «بیکفایتیِ» خویش را بر ایران تحمیل کرد و سرمایههای ملّی را به باد داد و آتشِ «فساد دولتی» را شعلهور ساخت. امّا افسوس که «مرجع تقلیدِ شیعه»، چنین برداشتی ندارد و همچنان چشم به «بیرون» دارد.
🔹عالِم راستین و محقّقِ طالبِ نفسالامر، در این اندیشه نیست که سخن و داوریاش، با چه کسی اصطکاک مییابد و منزلت و اعتبار چه جریانی را میخراشد، بلکه دل و جان در گروی «حقیقت» دارد و آن را «محافظهکارانه» در پای «بزرگان»، قربانی نمیکند. در عمل مشخص شد که این تحلیل، «سراپا غلط» است. مهمّ نیست چه کسی به آن معتقد است: بنده یا یک مرجع تقلید. آنان که محقّق هستند نباید اشخاصِ هر چند بزرگ را بر «حقیقت» ترجیح دهند.
🔹باب «نقادی»، به دو صورت بسته میشود: یکی با «استبداد آشکار» و دیگری با «قدیسسازی از اشخاص». دوران قرون وسطی و کلیسای کاتولیک و سلطنت پاپها گذشته و نمیتوان نفهمید و نگفت و نخواست.
🔹بعضی دوستان، هر گاه ناخشنود میشوند، پای «ادب» و «ادبیات» و «اخلاق» را به میان میکِشند و در قالب تذکرِ اخلاقی، «نسبت ناروا» میدهند. همین که کسانی نسبت به خطای بزرگ یک مرجع تقلید، حسّاس نیستند و برآشفته نمیشوند، امّا این قبیل یادداشتهای انتقادی را برنمیتابید و وظیفۀ شرعیِ خویش میدانند که بیدرنگ، موضعگیریِ منفی کنند و بر کرسی موعظه بنشینند یا جوّسازی کنند، نشان میدهد که پای «سوگیری سیاسی» در میان است.
🔹اگر برای اثبات سخنم، به «آیتالله خامنهای» استناد کنم و نظر ایشان را به عنوان «ولیّفقیه» به میان آورم، متهم به «دخالتدادن اقتدار سیاسی در بحث» و «مواجهۀ متعبّدانه و متعصّبانه با ایشان» میشوم، و اگر به «واقعیّتهای عقلی یا تجربی» استناد کنم و «مجتهدانه» و «محقّقانه»، نظرورزی نمایم، متهم به «خودمحوری» و «خویشمرکزبینی» میشویم. مسأله را به حاشیه نرانیم: نه اینکه انقلاب با بسیاری از کشورها، قهر است، صحیح است؛ و نه اینکه راهحل مشکلات معیشتیِ مردم، ارتباطات خارجی و اقتصاد برونزا است. هر دو پیشفرض ایشان ناصواب هستند و این ناصواببودن، متّکی به هشتسال تجربۀ عینی است: «هشتسال خسارت محض» و «هشتسال عبرت». کافی نیست؟! میخواهید به عنوان مرجع تقلید، دوباره مردم را سرگردان «مذاکره» و «برجام» و «غرب» و «تعلیق» و «شرطیشدن اقتصاد» و ... کنید؟!
@mohsenieh75
🔴 از آیت الله بهاالدینی سوال کردند :
🔵 آیا حضرت معصومه میتواند کل حاجات همه مردم شهر قم را بدهد ؟
🌕 ایشان در جواب فرمودند :
میرزای قمی که در کنار حرم حضرت معصومه در قبرستان شیخان مدفون است به تنهایی میتواند کل حاجات همه مردم شهر قم را بدهد و حضرت معصومه آنقدر مقام و منزلت نزد خداوند دارد که میتواند کل حاجات تمام مردم دنیا را بدهد.
@mohsenieh75
8.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیانات #علامه_حسن_زاده:
قرآن بینهایت است پایان ندارد
... • بخوان و بالا برو
امام به ابن حنيفه فرمود:
#إقْرَأْ_و_ارْقَ ،
يعنى سير علمى قرآن بى حد و بى نهايت است، اين بعد معنوى انسان است كه پايان ندارد. ممكن است كه توهم شود چه كسى قادر است در اين اقيانوس عظيم الهى وارد شود، و در اين بحر بيكران غواصى كند تا بتواند به فعليت مطلوب برسد، ولكن اين وحشتى بيش نيست، قرآن براى ارتقاى ما نازل شده است.
@mohsenieh75