eitaa logo
محسن خزعلی
42 دنبال‌کننده
138 عکس
276 ویدیو
58 فایل
بخشی از یادداشت های کانال تلگرام را به توصیه و همکاری رفیق شفیق به ایتا آوردیم ، شاید در آینده باقیات صالحات برای این عاصی شود ، چه میدانیم. بسی بگذرد مهر و اردیبهشت که ما خاک باشیم و خشت https://eitaa.com/drmohsenkhazali
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جهان برتر Jahane_bartar@
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترجمه خطبه ۱۰۸ و ۱۰۹ نهج البلاغه ( 2 ) این هم تفالی به نهج البلاغه درخواستی دکتر محمد امشب شب بیست و یکم برای امشب ببینیم خود امیرالمؤمنین چگونه میخواهند ما را توجه بدهند چطور موعظه کنند که حال کنیم بگیم همون بود که تو گروه ها دنبالش میگشتیم ما فقط از روی کلام خواندیم رزق ما امشب همین بوده هم با دل بشنوید و هم ارسال کنید من که دیگه دنیا رو نمیخوام 😭👆👆 @Ayatollahkhazali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶۲۶ اسفند ۱۳۳۹ -- سالروز تولد شهید محمد حسین یوسف الهی، جانشین واحد اطلاعات عملیات لشگر ۴۱ ثارالله کرمان، 🔸همو که بر اثر تقوی و رعایت حلال و حرام الهی، اخلاص در عبادت, جهاد در راه خدا. و ... ! چشمان برزخی اش باز شده بود و برخی خبرهای غیبی را بر زبان می آورد. این گوشه ای از کرامات ولی خدا و عارف لشکر ثارالله، حسین آقای یوسف الهی بود |کسی که حاج قاسم عزیز وصیت کرد، کنار او دفن شود..|
زیارت نامه شهداء بِسمِ اللّٰہِ الرَّحمٰن الرَّحیم اَلسَّلامُ عَلَیڪُم یَا اَولِیاءَ اللہ وَ اَحِبّائَہُ اَلسَّلامُ عَلَیڪُم یَا اَصفِیَآءَ اللہ و َاَوِدّآئَہُ اَلسَلامُ عَلَیڪُم یا اَنصَارَ دینِ اللہِ اَلسَلامُ عَلَیکم یا اَنصارَ رَسُولِ اللہِ اَلسَلامُ عَلَیڪُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ اَلسَّلامُ عَلَیڪُم یا اَنصارَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ اَلسَّلامُ عَلَیڪُم یا اَنصارَ اَبـے مُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِےّ الوَلِےّ النّاصِحِ اَلسَّلامُ عَلَیڪُم یا اَنصارَ اَبـے عَبدِ اللہِ، بِاَبـے اَنتُم وَ اُمّے طِبتُم وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم، وَ فُزتُم فَوزًا عَظیمًا فَیا لَیتَنے کُنتُ مَعَڪُم فَاَفُوزَ مَعَڪُم…
جالب است بدانید، در هرچشم انسان بیش از 130 میلیون سلول گیرنده نور دارد،هرسلول گیرنده نور نیز 100 تریلیون اتم دارد. به عبارت ساده ذرات چشم انسان از تمام ستارگان کهکشانی که ما درآن زندگی میکنیم بیشتر است. 👇 💟🇯‌🇴‌🇮‌🇳👇 cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
امروز امیر دل دیوانه تویی تو اي همه شکل تو مطبوع و همه جاي تو خوش دلم از عشوه شيرين شکرخاي تو خوش همچو گلبرگ طري هست وجود تو لطيف همچو سرو چمن خلد سراپاي تو خوش شيوه و ناز تو شيرين خط و خال تو مليح چشم و ابروي تو زيبا قد و بالاي تو خوش هم گلستان خيالم ز تو پرنقش و نگار هم مشام دلم از زلف سمن ساي تو خوش در ره عشق که از سيل بلا نيست گذار کرده ام خاطر خود را به تمناي تو خوش شکر چشم تو چه گويم که بدان بيماري مي کند درد مرا از رخ زيباي تو خوش در بيابان طلب گر چه ز هر سو خطريست مي رود حافظ بي دل به تولاي تو خوش حافظ🌹🍃 الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناولها / که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها به بوی نافه‌ای کاخر صبا زان طره بگشاید / ز تاب جعد مشکینش چه خون افتاد در دل‌ها مرا در منزل جانان چه امن عیش چون هر دم / جرس فریاد می‌دارد که بربندید محمل‌ها به می سجاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید / که سالک بی‌خبر نبود ز راه و رسم منزل‌ها شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل / کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها همه کارم ز خود کامی به بدنامی کشید آخر / نهان کی ماند آن رازی کز او سازند محفل‌ها حضوری گر همی‌خواهی از او غایب مشو حافظ / متی ما تلق من تهوی دع الدنیا و اهملها ‌ فاش می‌گویم و از گفته خود دلشادم بنده عشقم و از هر دو جهان آزادم طایر گلشن قدسم چه دهم شرح فراق که در این دامگه حادثه چون افتادم من ملک بودم و فردوس برین جایم بود آدم آورد در این دیر خراب آبادم سایه طوبی و دلجویی حور و لب حوض به هوای سر کوی تو برفت از یادم .بر.لوح.دلم.جز.الف.قامت.دوست چه کنم حرف دگر یاد نداد استادم کوکب بخت مرا هیچ منجم نشناخت یا رب از مادر گیتی به چه طالع زادم تا شدم حلقه به گوش در میخانه عشق هر دم آید غمی از نو به مبارک بادم می خورد خون دلم مردمک دیده سزاست که چرا دل به جگرگوشه مردم دادم پاک کن چهره حافظ به سر زلف ز اشک ور نه این سیل دمادم ببرد بنیادم & ای منجی عالم ؛ از مات سلام الله وقت است که همچون مه تابان بدر آیی ای دل گر از آن چاه زنخدان به درآیی هر جا که روی زود پشیمان به درآیی جان می‌دهم از حسرت دیدار تو چون صبح باشد که چو خورشید درخشان به درآیی چندان چو صبا بر تو گمارم دم همت کز غنچه چو گل خرم و خندان به درآیی در تیره شب هجر تو جانم به لب آمد بر رهگذرت بسته‌ام از دیده دو صد جوی تا بو که تو چون سرو خرامان به درآیی حافظ مکن اندیشه که آن یوسف مه رو بازآید و از کلبه احزان به در آیی . & حافظ مسکین من چه جانی داد. بنفشه دوش به گل گفت و خوش نشاني داد که تاب من به جهان طره فلاني داد دلم خزانه اسرار بود و دست قضا درش ببست و کليدش به دلستاني داد شکسته وار به درگاهت آمدم که طبيب به موميايي لطف توام نشاني داد تنش درست و دلش شاد باد و خاطر خوش که دست دادش و ياري ناتواني داد گذشت بر من مسکين و با رقيبان گفت دريغ حافظ مسکين من چه جاني داد
بسم الله الرحمن الرحیم ترجمه قصیده. بسیار زیبای ابن ابی الحدید در مدح امیرالمؤمنین علیه السلام قصیده ای که در کنار خوشه های زرین انگور توفیق آن را داشته دور تا دور ضریح مولای متقیان ؛ از زائرین دلبری کند : یا برق ان جئت الغری فقل له: اتراک تعلم من بارضک مودع ای رعد و برق چون به نجف رسیدی به سرزمین عشق من بگو به خود ببال که زمینی و آسمان را در بر گرفته ای میدانی چه بزرگی را در بر گرفته ای؟ حریم پیر مغانی و کلیم الله و مسیح را نجف هستی و احمد مرسل را در بر گرفته ای ای زمین نجف شاد باش که جبریل و میکال و اسرافیل و کروبیان عالم قدس را در خود داری بگذار پرده بردارم هان زمین نجف سنی معتزلی هستم ولی بر من آشکار شد که نور خدا در این حرم دفن شده است. نور خدا در قبر؟ بلی اما چه قبری فیک الامام المرتضی فیک الوصی المجتبی در این ضریح میدانید که آرمیده؟ ضمیر عالم موجود از عدم خوابیده و سر وجود عالم در این حرم به ودیعه گذاشته شده. اگر تاریخ میلادت را در کعبه نمیدانستم اعلان میکردم که علی است که روح در کالبد میدمد و باز میستاند. و فریاد میزدم که تویی روزی دهنده تویی که روزی را محدود میکنی و یا بخواهی روزی فراوان میدهی اما دیدم در کعبه بدنیا آمدی و در نجف دفن شدی نمیتوانم نسبت خدایی بدهم ولی متحیرم چه بگویم؟ پدر خاکی و تمام عالم بالا در خاک تربتت خلاصه شده و روزگار چیست؟ برده زر خرید تو که عشقش اجرای اوامر توست. من ار چه خطیب شهیرم جویی نمی ارزم که در مدیح تو گیجم و گنگ و حیرت زده گفتم: او را سمیدع بنامم ؟ دیدم کلا و لا ؛ سمیدع و آقایی و سروری حق مطلب را ادا نمیکند تو کیستی ای علی مرتضی تو کیستی ؟ که روز قیامت هم شفیع مشفعی و هم خود حاکمی حاکم بر کل عالمیان با حکم حضرت حق جل جلاله آی مردم والله اگر. حیدر. نبود دنیا نبود! آی مردم والله. اگر حیدر نبود بشر نبود آی مردم به خدا روز معاد حساب و کتابتان با این مرد است آی مردم به خدا اگر این آقای مظلوم رو نداشته باشید فردای قیامت بی کس و کارید ای عشق ازلی که در سرزمین قلبم منزل کرده ای اعتراف کنم خوب سرزمینی را به تصرف خود در آوردی بتاز که هرگز شهسواری چون تو این سرزمین نخواهد دید جالبه خدمت شما عرض کنم که من ؛ سنی معتزلی هستم اما فقط بخاطر تو ! عاشقِ هممممممه ی بچه شیعه ها از هر ملیتی هستم. آقا اجازه هست ؟ این را هم برایم ثبت کنید. که من هم . من هم 😭 با دیده گریان مهدی تو را چشم در راهم او می آید و لشگرها از سپاهیان الهی حامی و جان فدای مهدی تو هستند آقا بخواه از نسل ابی الحدید نیزه داران و شمشیر زنان خط مقدم باشند مردان انتحاری که چون شیر میغرند و جان شیرین خود را فدای آن قائم از فرزندان امیرالمومنین میکنند. ای عشق آسمانی میدانم خاطرت رنجیده میشود ولی روزی نبوده که برای اهل بیت گریه نکنم. نه با چشم سر ، که تمام بدنم می لرزد و میگرید وقتی یاد صحرای طف می کنم. آقای من به خدا قسم نمیتوانم از ذهن ببرم صحنه پیکر خونین حسین را که زیر انبوه نیزه های شکسته پنهان شده است.😭 بابی انت و امی ترجمه :محسن خزعلی تقدیم به پدرم که مهر علی را سرمایه زندگیم کرد.
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم التماس دعا https://eitaa.com/ENTEEZAAR313
ما ز بالاییم و بالا می‌‌رویم ما ز دریاییم و دریا می‌رویم ما از آن جا و از این جا نیستیمpause_circle_filledlock ما ز بی‌جاییم و بی‌جا می‌رویم لااله اندر پی الالله است همچو لا ما هم به الا می‌رویم قل تعالوا آیتیست از جذب حق ما به جذبه حق تعالی می‌رویم کشتی نوحیم در طوفان روح لاجرم بی‌دست و بی‌پا می‌رویم همچو موج از خود برآوردیم سر باز هم در خود تماشا می‌رویم راه حق تنگ است چون سم الخیاط ما مثال رشته یکتا می‌رویم هین ز همراهان و منزل یاد کن پس بدانک هر دمی ما می‌رویم خوانده‌ای انا الیه راجعون تا بدانی که کجاها می‌رویم اختر ما نیست در دور قمر لاجرم فوق ثریا می‌رویم همت عالی است در سرهای ما از علی تا رب اعلا می‌رویم رو ز خرمنگاه ما ای کورموش گر نه کوری بین که بینا می‌رویم ای سخن خاموش کن با ما میا بین که ما از رشک بی‌ما می‌رویم ای که هستی ما ره را مبند ما به کوه قاف و عنقا می‌رویم
ساقی اگرت هواست با می   جز باده میار پیش ماهی سجاده وخرقه در خرابات     بفروش و بیار جرعه ای می گر زنده دلی شنو زسمتان    در گلشن جان ندای یا حی با درد در آ به سوی درمان       کونین نگر به عشق لاشی اسرار دلست در ره عشق      آواز رباب و ناله نی یک مفلس پاک در ره عشق   بهتر زهزار حاتم طی سلطان صفت آن بت پری روی   می آید و خلق شهر در پی مردم نگران به روی خوبش و ز شرم گرفته عارضش خوی حافظ زغم تو چند نالد      آخر دل من شکسته تا کی توضیحات : معنی بیت ۱-۲-( آگاه باش یا ساق یاگر علاقه به شراب داری برا ما جز شراب چیز دیگری میار سجاده را در خرابات بفروش و جرعه ای شراب بیاور ) معنی بیت ۳-۴-( اگر زنده دلی در گلشن جان از عاشقان ندای یا حی یا قیوم بشنو و با درد بسوی درمان بیا و اگر د ر طلب درمانی درد را پیدا کن آنگاهخواهی دید هر دو عالم نسبت به عشق هیچ است ) معنی بیت ۵-۶( در طریق عشق آواز رباب وناله نی همان اسرار دل است و از اسرار دل خبر می دهد یک مفلس پاک در راه عشق که حقیقتاً عاشق است از هزار بخشنده مانند حاتم طایی بهتر است)‌معنی بت ۷-۸-( آن بت زیباروی مانند شاه می آدی و مردم شهر به دنبالش هستند خلق عالم بر روی زیبایی او نگار می کنند اما او عرق شرم بر چهره پوشانده است ) معنی بیت ۹( تا چه موقع حفظ از غم عشق تو بسوزد و بنالد و تا چه موقع دلم از دست تو ای معشوق شکسته باشد ) نتیجه تفال : ۱-   اگر علاقه به اجرای این نیت داری برای شما جز توجه و درایت و کوشش راهی دیگر نمی باشد پس ریا و تزویر را کنار بگذار و عملاً واردمیدان بشو و دست از تردید بردار ۲-   اگر طالب درمان هستی اول درد را پیدا کن زیرا د رطریق عشق آواز رباب و ناله نی همان اسراردل می باشد چون یک مفلس پاک درره عشق از هزار غنی ناپاک بهتر است خجالت ندارد عاشق شدن گناه نیست تاکی می خواهی رنج و درد را تحمل کنی ۳-   از این سفر صرف نظر کن زیرا اینجا برای شما بهتر می باشد وصل گلو محبوب به زودی برایت حاصل می شود شیرین زبانی شما نزد خاص وعام زبانزد است پس دل پاک خود را به هر شوخ و شنگی ندهید شانس به در خانه ایت آمده توجه داشته اب شکه با اندیشه و فکر و مشورت عمل کنی برای رسیدن به مقصود بیش ازحد در فکر نقشه هستی در حالیکه سخن و آواز و کلام تو نافذ است نیازی به اینکارهانمی باشد ۴-   سه فرزند در طالع داری که دومی بسیا رموفق خواهد بود از زندگی بهره بگیر و بیش از این در فکر ثروتو تکاثر آ» نباش که آز آینده کسی خبرندارد اگر به اطراف خود خوب توجه کنی متوجه خواهی شد که آدمموفقی هستی اما خود متوجه نیستی و مرتب شکایت داری بدان که کفر نعمت نعمت را کم م یکند رنگ برازنده جنابعالی سرمه ای مشکی و سفید است که پر وقار و سنگینی و لطافت شما می افزایدد و شمارا شاخص هر محفل و مجلس می کند ۵-   یکی قصد فریب خانواده شما را داد مواظب باشید ۶-   پدر یا همسر شما در معامه ای سود می برد ولی باید مراقب رقیب باشید ۷-   ا زاو زیاد خرده نگیرید زیرا پشیمان می شوداگر چه وضع او از نظر مالی زیاد خوب نیست ولی انسان وارسته ای می باشد کمی بیشتر در خصوص غزل بدانید : شرح غزل : غزل به قلم علامه قزوینی : غزل به قلم شاملو :  غزل به قلم الهی قمشه ای : غزل به قلم عطاری کرمانی : ساقی اگرت هواست با می   جز باده میار پیش ماهی سجاده وخرقه در خرابات     بفروش و بیار جرعه ای می گر زنده دلی شنو زسمتان    در گلشن جان ندای یا حی با درد در آ به سوی درمان       کونین نگر به عشق لاشی اسرار دلست در ره عشق      آواز رباب و ناله نی یک مفلس پاک در ره عشق   بهتر زهزار حاتم طی سلطان صفت آن بت پری روی   می آید و خلق شهر در پی مردم نگران به روی خوبش و ز شرم گرفته عارضش خوی حافظ زغم تو چند نالد      آخر دل من شکسته تا کی
اللهم شتت شملهم و فرق جمعهم یاقادر و یا قدیر یا معز و یا عزیز یا اعظم من کل عظیم یا ملیک المقتدر خذهم اخذ عزیز مقتدر
اللهم شتت شملهم و فرق جمعهم یاقادر و یا قدیر یا معز و یا عزیز یا محیل یا جبار یا عالم. یا حافظ یا اول یا آخر یا وتر یا صمد یا فاتح یا کاشف یا آمر یا ناهی یا نافع یا ضار یا مطعم یا مفنی یا مغنی. یا محیی یا ممیت یا مغیث یا مخوف یا مکور یا ذالبطش الشدید یارازق الطفل الصغیر یا راحم الشیخ الکبیر یا جابر العظم الکسیر یا من یعذب من یشاء یا من یذل من یشاء یا من جعل لکل شیء امدا یا اکرم مسئول سئل یا حبیب الباکین یا هادی المضلین یا راحم المساکین یا من علا فقهر یا رازق البشر یا مقدر کل قدر یا معین الضعفاء یا حبیب الاتقیاء یا کنز الفقراء یا خیر مقصود و مطلوب یا من ملکه قدیم یا من عرشه عظیم یا من هو منتهی همم العارفین یا من لا یخفی علیه ذره فی العالمین یا قاهرا لا یغلب یا اعظم من کل عظیم یا ملیک یا مقتدر خذهم اخذ عزیز مقتدر روزهای آخر ماه خدا خدای عز و جل جلاله را به اسامی جلال قسم میدهیم شر دشمن صهیونیستی را از مسلمانان هر چه زودتر برطرف فرماید و در ظهور منجی عالم بشریت تعجیل فرماید آمین @Ayatollahkhazali
به احتمال بسیار زیاد، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، شب قدر است. در این شب مبارک که بهتر از هزار ماه است باید تلاش کنیم بیدار شویم و تغییرات مهمی در خود ایجاد نمائیم. اعمال گذشته خود را محاسبه کنیم و تصمیم بگیریم خطاهای گذشته را تکرار نکنیم. امشب می‌تواند مبدأ تحول در بسیاری از امور باشد. این شب را قدر بدانیم و تا می‌توانیم با حقیقت و پروردگار هستی ارتباط بگیریم و به سمت او حرکت کنیم. یکی از بهترین راه‌ها برای ارتباط با حقیقت عالم، دعاها و اعمالی است که از امامان علیهم السلام برای این شب‌ها نقل شده است. مراسم (بک یا الله) تنها یکی از آن اعمال است که در کمتر از ۱۵ دقیقه انجام می‌شود. متأسفانه برخی مجالس، بیشتر وقت مؤمنان را با همین یک عمل پر می‌کنند. از این رو ببینید در خلوت بیشتر انس می‌گیرید یا در جلوت و جمع. مهم انس با محبوب و معشوق است. هر کدام برایتان اثرش بیشتر است همان را انتخاب کنید. خود را گرفتار برخی مجالس نکنید. اعمالی که در کتب دعا مطرح است، خیلی خوب و مفیدند و انسان هر چه می‌تواند خوب است آنها را انجام دهد. یک شب هزار شب نمی‌شود اما این شب، هزار ماه می‌شود. از این رو، می‌ارزد انسان یک شب، ریاضت و سختی بکشد، اگر لذتی نمی‌برد. همچنین دستورالعملی از بزرگان عرفان مانند علامه سید علی آقا قاضی (رضوان الله علیه) و علامه حسن زاده آملی (دامت برکاته) رسیده که خوب است اگر کسی بتواند آن را انجام دهد؛ به قصد پاکی و رشد معنوی و تقرب به خداوند متعال، شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، نیمی از شب که گذشت با وضو و رو به قبله، سر بر سجده گذاشته و ۲۲۵ بار بگویید: «یا طُهرُ یا طاهِرُ یا طَهورُ یا طَیهورُ یا طَیهار». هر کس این را بگوید ملائکه بر او نازل شده و پاک و مطهرش می‌کنند ان شاء الله. (چه بفهمد و چه نفهمد؛ اولیای الهی چه بسا متوجه شوند.) اگر همه ۲۲۵ مرتبه را در سجده نمی‌توانید، مقداری که می‌توانید در سجده انجام دهید و بقیه را به حالت نشسته به نیت سجده، مهر را بر پیشانی گذاشته، ذکر را به اتمام برسانید. لازم است توجه شود که برخی از علما و نیز مخالفان عرفان قبلاً اشکال کرده بودند که این ذکر، سند ندارد! پاسخ این است که چه سندی ندارد؟ مگر کسی ادعا کرده که این ذکر از معصوم است تا شما دنبال سند باشید؟ این ذکر از مشایخ عرفان سینه به سینه نقل شده و آنها به تجربه یافته اند که اگر کسی چنین بگوید، چنان می‌شود. معانی طهر، طاهر و طهور روشن است و دو لفظ طیهور و طیهار بر وزن فیعول و فیعال، صیغه مبالغه از ریشه طهارت و به معنای بسیار بسیار پاک و پاک کننده است و اطلاق آن دو، بر خداوند متعال به عنوان وصف، نیاز به سند ندارد.