eitaa logo
محتوای تبلیغی 🇵🇸🖤🇮🇷
10.7هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
723 ویدیو
2.6هزار فایل
📖فیش منبر و سخنرانی ✅فیش روضه و مرثیه 📚فیش مدیحه و مولودی 💻پاورپوینت سخنرانی و کلاسداری 📕طرح درس دانش آموزی 📩 پیشنهادات و انتقادات: @Shahid_hadii . . 📲 تبادلات و تبلیغات: @shahed_gomnam313 #التماس_دعا
مشاهده در ایتا
دانلود
در محرم‌ زمزمه‌ کنیم: اَللَّهُمَّ‌اغْفِرْلی‌الذُّنُوبَ‌ الَّتی‌تُحْرِمُنی‌الْحُسَیْن... خدایا‌! گناهانی‌ که‌ مرا از حسین‌علیه‌السلام محروم‌ می‌کند‌ ببخش...🥀
4_5992467873233112185.mp3
13.35M
🎧لطفا با حال مناسب گوش بدید اینجا رحمی نمی‌کنند به زخمای بدن تو... مداح: پ.ن: سعی کنیم برای خودمان هر روز یه توسلی داشته باشیم. التماس دعا... 💠 @mohtava_tab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کجای زندگی ما هستی حاج آقا؟! ــــــــــــــــــــــــ حجت‌الاسلام والمسلمین وکیل پور: ما جدای از اینکه منبری صرف باشیم، باید با پامنبری‌ها برویم و مسائل محله رو حل کنیم. وقتی طلبه وسط غم و غصه مردم باشد، خود مردم رسانه می‌شوند... 💠 @mohtava_tab
روایات عاشورایی مقاتل الطالبیین در میزان نقد وبررسی.pdf
3.78M
✔️روایات عاشورایی مقاتل الطالبیین مقتل الحسين موجود در کتاب مقاتل الطالبیین ابوالفرج اصفهانی از جمله مقاتل بر جای مانده و قدیمی است که البته همچون سایر کتب تاریخی و روایی از هجمه تحریفات عاشورایی مصون نمانده، چنان که ما را در بعضی از مطالب مربوط به جریان عاشورا در تردید قرار می‌دهد. با مقایسه مقتل اصفهانی با مقتل موجود در تاریخ طبری روایت شده از ابومخنف، می‌توان شباهت‌هایی از آن را دریافت. روایت ابوالفرج ترکیبی است از روایت راویانی مانند ابو مخنف، عماردهنی و جابر جعفی، بنابراین، روایت او روایت نقل به معنا است. به همین دلیل باید در روایاتی که به نظر می‌رسد نقل به معنا است و در کتب روایی تاریخی ثبت شده، دقت دوچندان داشت. این مقتل در برخی موارد با وقایع مسلم و یا روایات تاریخی ناسازگار بوده و در مواردی شأن امام معصوم علی و یا خاندان معصومان علی خدشه دار شده و پایه و اساسی برای نقل علمای شیعی در قرن های بعد شده است 💠 @mohtava_tab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیت نسل منتظر.pdf
468.8K
📕تربیت نسل منتظر📕 🔷تربیت نسل منتظر و سازوکارهای آن در حوزه خانواده 💠1-توجه به نقش خانواده 💠2-تحکیم خانواده 💠3- خودسازی زنان در جایگاه مادران اجتماع 💠4-باور و ایمان والدین برای تربیتی هدفمند 💠5-به کار گیری اصول تربیتی 💠6-تشویق جوانان به ازدواج 🔶تربیت نسل منتظر و سازوکارهای آن در جامعه ◾️1-شناساندن امام زمان به مردم ◾️2- ترویج خدا گرایی در جامعه ◾️3-ترویج فرهنگ حق باوری (حق پویی) ◾️4-گسترش عدالت محوری در جامعه ◾️5-تقویت دین داری در جامعه ◾️6- منزلت شناسی ◾️7-نهادینه کردن فرهنگ انتظار ◾️8- ایجاد فضای مساعد تربیتی در جامعه ◾️9-آموزش و گسترش مراسم عبادی در جامعه ◾️10-تأکید بر نقش تعقل در جامعه ◾️11-ارج نهادن به پرهیزکاری در جامعه ◾️12- تبلیغات سالم همراه با عمل 💠 @mohtava_tab
هر کاری در عزاداریِ حضرت حسین {علیه‌السلام} می‌توانید بکنید، انجام دهید! مثلاً شما جلویت یک استکان چایی است، یک آقایی آمد که استکان را ببرد، شما استکان را از اینجا بلند کن و به دست او بده. به همین مقدار اسمت جزء خدمتگزاران حضرت نوشته می‌شود. 💠 @mohtava_tab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شب هشتم استاد میرزامحمدی.pdf
417.8K
◾️ روضه و مرثیه◾️ ▪️حضرت علی اکبر سلام الله علیه سلام الله علیه 💠 @mohtava_tab
شب هشتم استاد مومنی.pdf
371.5K
◾️ روضه و مرثیه◾️ ▪️حضرت علی اکبر سلام الله علیه سلام الله علیه 💠 @mohtava_tab
شب هشتم استاد میرزامحمدی2.pdf
369.9K
◾️ روضه و مرثیه◾️ ▪️حضرت علی اکبر سلام الله علیه سلام الله علیه 💠 @mohtava_tab
شب هشتم استاد میرباقری.pdf
375K
◾️ روضه و مرثیه◾️ ▪️حضرت علی اکبر سلام الله علیه سلام الله علیه 💠 @mohtava_tab
✔️روضه و مرثیه ✔️حضرت علی اکبر سلام الله علیه شب شبِ هشتم ماه محرم است دیگر نزدیک داریم میشویم به عاشورا. امیدواریم خدای متعال به ما توفیق ‏دهد خودمان را در این دو روز به کاروان امام حسین برسانیم. هرسال از نو دعوت میشویم راه باز می‌شود. ‏غروب عاشورا هم دیگر امسال پرونده اش بسته میشود مثل شب قدر دیگر، وقتی شب بیست و سوم گذشت ‏پرونده ی شب قدر بسته میشود تا سال بعد. ان شالله خداوند متعال به مل توفیق بدهد مُخلفه ها و جا مانده ‏هایی مثل من بتوانیم ان‌شالله خودمان را تا عاشورا به سیدالشهدا برسانیم. ‏ السلام علیک یا اباعبدالله. السلامُ علی الحسین و علی علی ابن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب ‏الحسین.‏ گمان مدار که گفتم برو دل از تو بریدم(۲) مگر میشود از رسول خدا ‏دل کند؟ اشبهُ الناس خلقاً و خُلقاً و منطقاً برسوله. نفس شمرده زدم وز پی ات پیاده دویدم محاسنم کف ‏دست بودو اشک به چشمم گهی زپای فتادم گهی زجای پریدم دلم به پیش تو جان در قفات دیده به ‏قامت خدای داند و دل شاهد است من چه کشیدم؟ یک نگاه به قد و بالای علی کرد، فَستَأذَنَ أبا فأذِنَ لَهُ آمد محضر حضرت اجازه گرفت بی درنگ به او اجازه ‏داد فرمود علی جان برو. ولی تعبیر مقاتل این است وقتی راه افتاد حضرت دنبال سرش به راه افتاد. محاسنش را کف دست گرفت، اللهم اشهد علی هولاء القوم قد بَرزَ إلیهم غلامٌ أشبَهُ الناس خلقا و خُلقا و ‏منطقاً برسول. خدایا تو شاهد باش چه کسی به سمت آنها میرود چه کسی به میدان نبرد میرود؟ شبیه ترین ‏مردم به رسول خدا. آنهم در خَلق و خُلق و منطق. ‏ خدایا هروقت دلمان برای پیغمبرت تنگ میشد به قدو بالای او نگاه میکردیم. لذا تعبیر مقتل این است یکبار ‏دیگر علی اش را نگاه کرد، نظَرَ إلیه نظَرَ آیسٍ منه. محاسن را کف دست گرفت. دشمنان را نفرین کرد، این ‏امام رحمت وقتی اشبهُ الناس به رسول خدا تو میدان رفت دیگر آنها را مستحق لعن میداند. آنهایی که با این ‏آقازاده وارد جنگ میشوند. عمر سعد قطعَ الله رحمکَ کما قطعکَ رحمی.‏ دو چشم خود بگشا و سوال کن، تا که بگویم ز خیمه تا سر نعش تو من چگونه رسیدم؟ رفت میدان. همه ‏شنیده اید، جنگ نمایانی کرد دیگر توان جنگیدن ندارد. خسته شده تشنگی غلبه کرده متوجه شد امام ‏حسین هنوز اذن به شهادت ندادند. برگشت از حضرت اجازه بگیرد، نمیدانم چرا حضرت اول این اسرار و ‏ودایع را به علی اکبر نداد من نمیدانم. برگشت به حضرت عرض کرد العطش قد قَتَلَنی، و ثِقلُ الحدید ‏اجحدنی، عرضه داشت آیا شربت و آبی در اختیار شما هست؟ دیگر اینجوری توان جنگیدن ندارم. یا اجازه ‏ی شهادت بدهید یا مرا سیراب کنید. حضرت فرمود عزیزم حات لسانک من نمیدانم چه اتفاقی افتاد چه ‏امانتی جابجا شد؟ بعضی گفتند ودیعه ی امامت بود من نمیدانم. حضرت میخواست اسراری را به حضرت ‏علی اکبر بدهد من نمیدانم. هرچه بود اتفاق افتاد فرمود فرزندم برو دیگر امیدوارم به زودی از دست جدت ‏سیراب شوی. لذا این بار دیگر طولی نکشید صدای علی از میدان آمد. أبتا علیکَ مِنِ السلام هذا جدّی رسول ‏الله قد سقانی بکأس الاوفاء بابا رسول خدا آمده من را سیراب کرد نگران تشنگیِ من نباش، تعبیر مقاتل این ‏است به سرعت خودش را رسانید سوی میدان. ولی یک وقتی رسید قَطّعوهُ بسیوف إرباً إرباً ای وای سَقَطَ عن ‏الفَرَس، با دو زانو تا کنار بدن علی آمد، فجلَسَ علی التُّراب فبَکاء بُکاءً عالیا، رو خاکهای گرم کربلا نشست ‏بلند بلند گریه کرد. ای پسر من پدرِ پیر تو هستم، پدر پیر و زمینگیر تو هستم. ای جگر گوشه ی من لب وا کن، شاد و خرسند ‏دلِ بابا کن. صلی الله علیک یا ابا عبدالله.‏ سلام الله علیه 💠 @mohtava_tab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تیر سه شعبه مجازی این شبها تجربه های متفاوتی از انواع مراسمات اقامه عزای حسینی در ایران داشتم. روایتگری داستان کربلا دو سبک دارد. یک گروه روایتگریشان از آن بخش مصیبت کشته شدن و کیفیت نوع کشته شدن است که از اعماق قلب جگر را می سوزاند و مرثیه ای است که اشکها را جاری میکند. که آدمها می توانند به جایی برسند که درنده تر از حیوانات وحشی صحرا، حتی به بهترین های انسانها و به صغیر و کبیرشان رحم نکنند. برای چه؟ برای رسیدن بیشتر به ثروت و قدرت دنیا. اما گروهی هستند که تشخیص می دهند که واقعه کربلا دو رو دارد که آن بخشی که لازم است بیشتر پرداخته شود روی حماسی آن است. حماسه ای که از خاندان آل الله به هرچه از عقاید دینی و ابعادش نظری آموختیم تجسم عملی می بخشد. از شجاعت و غیرت و عزت نفس. از وفاداری و فداکاری و ایثار. از زمان شناسی و امام زمان شناسی و قدرت تشخیص و تصمیم گیری و بصیرت. درست است که هیئت های ما دو بخش دارد. یکی سخنرانی. یکی روضه خوانی و عزاداری. اما حتی اگر سخنران هم بتواند این بخش حماسی را تشریح کند و این واقعه را پیوند به مسائل روز بزند باز آنچه قدرت غالب است آن محتوایی است که مداحان و مرثیه خوانان در قالب شعر در آن حالت شور به مخاطب القا می کنند. هیئتی که دیشب شرکت کردم تماما از مصیبت قربانی شدن شش ماهه کربلا گفت. یعنی صحنه ای جانسوز و تلخی از مصیبت کربلا را تشریح کرد و تمام. در حالی که انتظار می رفت برای مخاطبین که اعم از پدر و مادر ها و جوانان و حتی نوجوانان بود شعری تطبیقی با مسائل روز و زمان میخواند. یعنی ذکر مصیبت را وصل می کرد به مصادیق امروز. مثلا اینکه شمر و یزید امروز چه کسانی هستند؟ کدام کشورها به راحتی کودک می کشند. با چه اهدافی؟ اینکه جنین و شش ماهه و یکساله هم سرشان نمیشه و رحمی ندارند. اینکه نوجوانان امروز ما چه کارهایی از دستشان بر می آید. همچون قاسم. یا اینکه امروز هم تیر سه شعبه داریم اما از کمان خارج نمیشود از طریق تکنیک و از راه فضای مجازی به سمت فکر و ذهن و قلب کودکان و نوجوانان رها می شود و دشمن انسان و انسایت هیچ رحمی در این خصوص ندارد... اگر همچنان بخواهد محرم و صفر اسلام را زنده نگه دارد. از این طریق خواهد بود به نظر... نه فقط از طریق ذکر مصیبت یک برش از تاریخ خونبار و جگر سوز انسانی. ✍️مشاهدات، تجارب و یادداشت‌های یک ایرانی در فرانسه، هلند و ایران. 💠 @mohtava_tab
04_14010509_محفل_دلدادگان_حضرت_ابوالفضل_ع_شب_سوم_محرم_الحرام.mp3
10.38M
🎧لطفا با حال مناسب گوش بدید منو بازار بردن باورت میشه؟ جلو انظار بردن باورت میشه؟ مداح: پ.ن: سعی کنیم برای خودمان هر روز یه توسلی داشته باشیم. التماس دعا... 💠 @mohtava_tab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ثابت قدمی ابوالفضل.pdf
514.2K
🔖منبر کامل 🔖 علیه السلام 💠ثابت قدمی حضرت ابوالفضل علیه السلام 🔘عظمت والای ابالفضل در نزد معصومین 🔘ویژگی های قمر بنی هاشم علیه السلام 📌ثبات قدم 🔘داستانها و شواهدی در مورد بی ثباتی در دین 🔘ثبات قدم در قرآن 🔘نتیجه ثبات قدم در راه خدا 🔘راه گذشتن سریع از روی صراط 🔘کلیب، تسلیم محض 🔘شواهد قرآنی از ثابت قدمان راه حق 🔘عمربن قرظه، فدایی امام حسین علیه السلام 💠 @mohtava_tab
حضرت عباس الگویی برای همه.pdf
545.8K
🔖منبر کامل 🔖 علیه السلام 💠حضرت ابوالفضل علیه السلام الگویی برای همه 💠 🔘الف) طاعت و بندگی 🔻1-بنده صالح خدا 🔻2-آثار سجده بر پیشانی 🔘ب) ولایت مداری و امام شناسی 🔻نمونه های ولایتمداری 🔘ج) بصیرت ژرف 🔘د) شجاعت 🔘 ه)وفاداری 🔻1-رد امان نامه 🔻2-اعلان وفاداری در شب عاشورا 🔻3- اوج وفا در شط فرات 🔻اعتراف دشمن به وفای عباس 🔻وفا و فداکاری عباس در سخنان معصومین علیهم السلام 💠 @mohtava_tab
ویژگی حضرت عباس.pdf
330K
🔖فیش منبر 🔖 علیه السلام 💠خصائص حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام 💠 ▪️مواسات و جانبازی ▪️آخرت گرایی ▪️فدایی اسلام و ولایت ▪️حفاظت و پاسداری ▪️سقای کربلا ▪️تقدیم دو دست در راه خدا 💠 @mohtava_tab