eitaa logo
محتوای تبلیغی نورالزهرا
56 دنبال‌کننده
525 عکس
163 ویدیو
80 فایل
آیدی معاون آموزش گروه تبلیغی نورالزهرا سلام الله علیها علی سروش @alisorosh1421
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اشعار آیینی حسینیه
ای روزگار! چند صباحی به کام باش بر زخم ما به جای نمک التیام باش جمعیتی رسید ز دارالنّفاق شهر روح الامین! مراقب دارالسّلام باش فریادِ بی طهارتِ نامحترم خموش پشت دَر است طاهره با احترام باش این هیزم از کدام جهنم رسیده است؟! ای در مسوز مثل دلم، با دوام باش اینجا "خلیله" در وسط شعله مانده است یا نار! بهر فاطمه "برداً سلام" باش ای آهنی که کوره‌ی هیزم چشیده‌ای دور از محلِ بوسه‌ی خیرالانام باش حالا که داستان فدک ناتمام ماند ای شعر پس تو هم غزلی ناتمام باش ✍ 📝 | عضو شوید👇 ↳ https://eitaa.com/joinchat/525729794C288420984e
هدایت شده از اشعار آیینی حسینیه
بر زانوی تنهایی‌ام دارم سرت را با گریه می‌بینم غروب آخرت را من التماس لحظه‌های درد هستم آیا نگاهی می‌کنی دور و برت را؟ دست مرا بستند و پشتم را شکستند می‌بینی آیا حال و روز حیدرت را؟ حالا که روی پای من از حال رفتی فهمیده‌ام اوضاع و احوالِ سرت را! پروانه حرف عشق را هرگز نمی‌زد می‌دید اگر یک مشت از خاکسترت را افتاده‌ام پشت درِ قفل نگاهت واکن دوباره چشم‌های نوبرت را بر زانوی تنهایی خود سر گذارم وقتی ندارم بر سر زانو سرت را ✍ 📝 | عضو شوید👇 ↳ https://eitaa.com/joinchat/525729794C288420984e
هدایت شده از اشعار آیینی حسینیه
خطاب به آئینه‌دار کوچک مادر، صبور باش ای داغدار حادثه‌ی دَر، صبور باش اینجا که نیست حیدرِ غم‌دیده، گریه کن اما کنار ساقیِ کوثر، صبور باش تو شاهدی به غسل و به دفن شبانه‌ام ای بال و پر شکسته کبوتر، صبور باش من پهلویم شکسته چو قلب نحیف تو ای دل‌شکسته، لاله‌ی پرپر، صبور باش انگار رفتنی شـده‌ام نازنیـن من دیگر رسیده لحظه‌ی آخر، صبور باش ارثیه‌ی تو چادر خـاکـیِّ مادر اسـت ای خانه‌دار خانه‌ی حیدر، صبور باش زینب! هنوز اول غم‌هاست دخترم مانده‌ست کربلای برادر، صبور باش من صبر کردم از غم ششماهه محسنم مادر تو نیز در غم اصغر، صبور باش دنیا دو فرقِ چاک، تو را می‌دهد نشان در ماجرای حیدر و اکبر، صبور باش بعد از مدینه، دیدی اگر بین قتلگاه مانده حسین با تن بی‌سر، صبور باش ای جوهر صدای علی در صدای تو خطبه بخوان! مقابل لشکر صبور باش جان تو و حسین! خدا یار و یاورت در داغدشت حادثه، دختر صبور باش ✍ 📝 | عضو شوید👇 ↳ https://eitaa.com/joinchat/525729794C288420984e
هدایت شده از بحارالاشعار
💐✨⭐️✨🌟✨⭐️✨💐 آهسته مي شويد يگانه همسرش را با آب زمزم آيه هاي کوثرش را آهسته ميشويد غريب شهر يثرب پشت وپناه وتکيه گاه و ياورش را تنها کنار نيمه هاي پيکر خود مي شويد امشب نيمه هاي ديگرش را آهسته مي شويدمبادا خون بيايد آن يادگاريهاي ديوار ودرش را پي مي برد آن دستهاي مهربانش بي گوشواره بودن نيلوفرش را مي گويد اما باز مخفي مي نمايد با آستيني بغضهاي حنجرش را در خانه‌ي اوپهلوي زهرا ورم کرد حق دارد او بالا نمي گيرد سرش را با گريه هاي دخترانه زينب آمد بوسد کبودي هاي روي مادرش را برشانه هاي آفتابي اش گرفته مهتاب هجده ساله‌ي پيغمبرش را دور از نگاه آسمانها دفن ميکرد در سرزمينهاي سؤالي همسرش را حضرت زهرا (س) روضه 🔻🔻🔻🔻🔻 🌐 https://www.beharalashar.ir/ 🔺🔺🔺🔺🔺 💐✨⭐️✨🌟✨⭐️✨💐 @beharalashar
هدایت شده از بحارالاشعار
💐✨⭐️✨🌟✨⭐️✨💐 دخترم خوش آمدي جاي تو در دنيا نبود بي وجود تو صفا در گلشن عقبا نبود جان بابا بارها مرگ از خدا کردم طلب بي تو جز خون جگر در ديده زهرا نبود دخترم آنشب که من دست علي دادم تورا جاي پنج انگشت دشمن در رخت پيدا نبود جان بابا نقش اين سيلي گواهي مي دهد هيچ کس مثل من ومثل علي تنها نبود دخترم روزي که بر ماه رخت سيلي زدند هر چه مي پرسم بگو آيا علي آنجا نبود جان بابا بود اما دستهايش بسته بود چاره اي جز صبر بين دشمنان اورا نبود دخترم ايا حسينم ديد مادر را زدند شاهد اين صحنه آيا بود زينب يا نبود جان بابالرزه بر اندامشان افتا ده بود ذکرشان جز يا رسولله ويا اما نبود دخترم با آنهمه احسان که ديد امت زمن بوسه گل ميخ در اجر ذوالقربي نبود جان بابا خانه پر گرديد از دشمن ولي هيچکس جز فضه وديوارودربامانبود دخترم چون سينه مجروح توآسيب ديد دردآن جز دردرن سينه بابا نبود جان باباسوزآن از نظم ميثم سر کشيد ورنه تا اين حد شرر از شعراوپيدانبود ********* حضرت زهرا (س) روضه 🔻🔻🔻🔻🔻 🌐 https://www.beharalashar.ir/ 🔺🔺🔺🔺🔺 💐✨⭐️✨🌟✨⭐️✨💐 @beharalashar
عمدة عيون صحاح الأخبار في مناقب إمام الأبرار، النص، ص 308 . «وَ بِالْإِسْنَادِ الْمُقَدَّمِ قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ حَنْبَلٍ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو إِسْحَاقَ إِبْرَاهِيمُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَيُّوبَ الْمَخْرَمِيُّ إِمْلَاءً مِنْ كِتَابِهِ قَالَ حَدَّثَنَا صَالِحُ بْنُ مَالِكٍ قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْغَفُورِ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو هَاشِمٍ الرُّمَّانِيُّ عَنْ زَاذَانَ قَالَ: رَأَيْتُ عَلِيّاً ع يُمْسِكُ الشُّسُوعَ بِيَدِهِ ثُمَّ يَمُرُّ فِي الْأَسْوَاقِ فَيُنَاوِلُ الرَّجُلَ الشِّسْعَ وَ يُرْشِدُ الضَّالَّ وَ يُعِينُ الْحَمَّالَ عَلَى الْحَمُولَةِ وَ هُوَ يَقْرَأُ هَذِهِ الْآيَةَ- تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُها لِلَّذِينَ لا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَ لا فَساداً وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ ثُمَّ يَقُولُ هَذِهِ الْآيَةُ أُنْزِلَتْ فِي الْوُلَاةِ وَ ذَوِي الْقُدْرَةِ مِنَ النَّاس‏»
در دل اهلِ قلم انگیزه ی تقریر نیست قصّه ی تنهایی ما قابل تحریر نیست داغ دوری یا غم کوری..،چه فرقی می کند؟! در دلِ قُرصِ زلیخا ترسی از تقدیر نیست در مسیر عاشقی طعنه شنیدن..،لازم است راه وصل دوست غیر از جاده ی تحقیر نیست آینه در آینه ، آدینه ها طی می شوند عکسی از صبح ظهور تو در این تکثیر نیست آه ؛ یعنی سخت دلتنگم برای دیدنت… ناله ی عُشّاق را بهتر از این تفسیر نیست از دل این گریه‌کردن ها ، تقرب می رسد خونِ‌دل خوردن به قَصدِ قُرب ، بی تاثیر نیست بی نیازی در حقیقت چاره ی بیچارگی‌ست هر کسی با فقر خود خو کرده ، بی تدبیر نیست قهرِ تو تنها برای کُشتن ما کافی است ذبح ما را احتیاجی به دمِ شمشیر نیست با همین قدِّ خمم ، بار غمت را می کشم تا ببینی نوکر آواره‌ی تو ، پیر نیست تا خودت پاکم نکردی ، خواهشاً خاکم نکن گرچه این آلوده‌دامن لایقِ تطهیر نیست زود میمیرم اگر بین نجف دفنم کنند مُردنی اینگونه هرگز دَر خورِ تأخیر نیست صحنِ حیدر صحنه‌ی دیدار ما با خالق است بی جهت روی لب زوّار او تکبیر نیست مادرت بار سفر بسته..،بگو کِی میرسی؟! مادرت بار سفر بسته..،نگو که دیر نیست! کاش می گفتند زهرا راحت از در دور شد… کاش می گفتند با مسمارِ آن درگیر نیست بردیا محمدی
🖋خلاصه ای از مباحث مطرح شده در شب ششم دوره تخصصی "ده شب در محضر الکافی" 🎙حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم طباطبائی 👈مراد از این عنوان میتواند فقه الحدیث شیخ کلینی باشد و یا فقه الحدیث روایات کافی که در این جلسه ابتدا فقه الحدیث شیخ کلینی را بیان کرده و سپس نکاتی درباره فقه الحدیث روایات کافی خواهیم گفت. 📍بیانات شیخ کلینی به نسبت مولفان دیگر بسیار اندک است. 🔸در میان پانزده هزار و پانصد روایت کافی تنها پنجاه و یک مورد ایشان بیانی از خود مطرح کرده است که در جلد آخر کافی دار الحدیث این بیانات فهرست شده است. 🔹14 مورد از آنها مقدمه ای است که ایشان در ابواب تاریخ اهل بیت (علیهم السلام) بیان کرده که بیشتر ناظر به تاریخ ولادت و شهادت پیامبر اکرم و اهل بیت آن حضرت (علیهم السلام) است. 🔸پنج مورد از آنها بسیار اندک است و سی و دو بیان باقی مانده گاهی توضیحی پیرامون یک واژه است و در مواردی توضیحات بیشتری دارد. 🔹از مواردی که توضیح شیخ کلینی کمی مفصل است ذیل یک خطبه امیر مومنان علیه السلام پیرامون توحید است: وَ هَذِهِ الْخُطْبَةُ مِنْ مَشْهُورَاتِ خُطَبِهِ ع حَتَّى لَقَدِ ابْتَذَلَهَا الْعَامَّةُ وَ هِيَ كَافِيَةٌ لِمَنْ طَلَبَ عِلْمَ التَّوْحِيدِ.... 🔸در برخی موارد نیز شیخ کلینی جمع بندی بین روایات دارد. 👈نمونه آن جمع بندی ایشان درباره صفات ذات و صفات فعل خداوند است: جُمْلَةُ الْقَوْلِ فِي صِفَاتِ الذَّاتِ وَ صِفَاتِ الْفِعْلِ‌... 🔹در برخی موارد نیز با وجود اینکه مبنای ایشان بیان روایات متعارض نیست، دو روایت متعارض را نقل و بعد عدم تعارض را توضیح داده است: لَيْسَ هَذَا مِمَّا يُخَالِفُ الْحَدِيثَ الْأَوَّلَ إِنَّ لَهَا وَقْتاً وَاحِداً لِأَنَّ الشَّفَقَ.... 🔸به نظر میرسد از مجموع این بیانات نمیشود به روش فقه الحدیثی شیخ کلینی دست یافت و مجموعه اطلاعات بدست آمده کافی نیست. 📍روش دیگر برای فهم مختصات فقه الحدیث شیخ کلینی تامل در روایات ایشان است. ▫️تامل در هدف از نگارش کتاب، ▪️چگونگی گزینش روایات و چرایی نیاوردن برخی روایات، ▫️عناوین باب، ▪️نحوه چینش روایات در یک باب ▫️و تحلیل آنها میتواند ما را به روش ایشان برساند. 📍برای فهم نحوه گزینش روایات توسط شیخ کلینی میتوان روایات او را با کتب مصادر ایشان و یا کتبی که از مصادر کلینی اخذ کردند مقایسه کرد. 👌برای مثال کتاب التوحید صدوق ناظر به کتاب التوحید کلینی است و یا در کتاب الحجه کافی برخی مطالب مانند علم امام از بصائرالدرجات گرفته شده است که لازم است تحلیل شود. 📍مرحوم صدوق در کتاب التوحید 219 روایت نقل کرده که بسیاری از آنها مشترک با روایات کلینی است هرچند بخش قابل توجهی از آن را مستقیما از کلینی نقل نکرده است بلکه از طریق صدوق اول و دیگر اساتیدش از اساتید کلینی نقل میکند. 👈در این میان 47 روایت را با اینکه در کافی موجود بوده شیخ صدوق نقل نکرده است و از سوی دیگر احادیثی را نیز صدوق از طریق اساتید کلینی نقل کرده است اما در کافی اثری از آنها نیست. 📍در باب قضا و قدر از 14 روایت کلینی صدوق نیمی را حذف کرده است و از سوی دیگر ده روایت را صدوق از مشایخ کلینی نقل کرده که در کافی گزارش نشده است. با تحلیل چینش احادیث می شود به اختلاف فکری این دو محدث و روش فقه الحدیثی ایشان پی برد. 📍شیوه رایج در میان عالمان شیعی، نقل روایاتی است که خود به آن اعتقاد دارند. 👌بله در مواردی مانند کتاب تهذیب هدف از نگارش کتاب اقتضا میکند روایات متعارض آورده شود و یا مانند علل الشرایع صدوق خود مولف تصریح میکند که همه روایات را نقل خواهد کرد و در یک مورد (حدیثی در بیان علت ابوتراب نامیده شدن امیرمومنان علی (علیه السلم)) روایت را نفی میکند (ليس هذا الخبر عندي بمعتمد و لا هو لي بمعتقد) اما روش رایج میان عالمان شیعی آن است که صرفا واسطه در نقل حدیث نباشند. 👌👌به همین جهت برخی از فقها مانند آیت الله شبیری زنجانی روایات کافی را به عنوان فتوای کلینی میدانند. 📍درباره عناوین کتاب کافی باید گفت در بیشتر موارد عنوان باب فاقد هرگونه سوگیری است و در نتیجه از عنوان باب نمیتوان به دیدگاه ایشان دست یافت. ✔️مرحوم آیت الله بروجردی نیز در مقدمه کتاب جامع الاحادیث این روش ایشان را صحیح و از شیوه شیخ حر عاملی انتقاد کردند. 👈 برای مثال ایشان تنها در 5 عنوان باب، بحث وجوب را مطرح کرده است. 👈👈در این میان عناوین کتاب الحجه بیشترین سو گیری را دارد. 🔴 ادامه در پیام بعد 👇 @emamhadi_qom
📍درباره عنوان باب النوادر باید گفت که روشن است این ابواب با باب قبلی تفاوت دارد اما کلینی نام مناسبی برای آن نیافته است. ✅برخی معتقدند که باب النوادر برای احادیثی انتخاب میشود که با هندسه معرفتی سازگار نیست اما این احتمال در کافی صحیح نیست زیرا برخی از این روایات فاقد هرگونه خللی است. 📍درباره شخصیت شیخ کلینی باید توجه داشت که صبغه ایشان محدث بودن است در نتیجه اگر در فروع کافی هم روایات فقهی را جمع میکند، تنها نظرش بر فقه نیست و به عنوان یک محدث عمل میکند. ✅نتیجه آنکه بخش قابل توجهی از فروع کافی مشتمل بر روایاتی است که حاوی مطالب فقهی نیستند. 👌عدم آشنایی با این مساله سبب شده که برخی چنین خیال کنند که شیخ طوسی در تهذیب که قرار بوده همه روایات فقهی را جمع آوری کند اما سه هزار حدیث از فروعات کافی را نقل نمی کند، حکایت از آن دارد که این سه هزار حدیث در کافی وجود نداشته است! ❗️برای مثال در باب اطعمه کافی از باب 50 تا 134 آن اصلا حکم فقهی ندارد. 📍در بحث از فقه الحدیث کلینی تنها یک مطلب برای ما قابل حل نیست و آن اینکه شیخ کلینی در مساله قتل عمد، شبه عمد و خطایی روایاتی را که خطای زن، عبد و کودک عمد است را نقل کرده است. 👈این دیدگاه بعدا توسط شیخ طوسی نقد شده و قول شاذی در فقه محسوب می شود. 📍درباره فقه الحدیث کلینی باید دانست که اولا علم اعلا در علوم حدیث، فقه الحدیث است. 👌فقه الحدیث به معنای فهم کامل و همه جانبه حدیث و مهمترین رکن حدیث پژوهی است و در این مرحله به اعتبار سنجی حدیث بخصوص در کتاب کافی نباید پرداخته شود. ❗️متاسفانه فقه الحدیث را برخی در روایات فقهی خلاصه میکنند در حالیکه می بایست هر کس با تمحض در یک شاخه علمی روایات آن شاخه را به صورت روشمند مورد مطالعه قرار دهد. 📍برای فهم جامع حدیث می بایست برای هر حدیثی یک پرونده حدیثی تشکیل داد که امروزه با وجود امکانات فعلی این امر بسیار ساده تر از گذشته است. 📍پرداختن به مباحث فقه اللغه، تشکیل پرونده علمی از روایت محل بحث اعم از روایات هم خانواده، معارض و ...، مراجعه به نسخ گوناگون، جمع آوری آرای علمای پیشین و تبیین سیر تاریخ تطور آنها و در نهایت ارزیابی و نقد آن از جمله بایسته های فقه الحدیث است. علیه السلام 🔸معاونت پژوهش🔸 🔰 مؤسسه امام هادی (علیه السلام) 🔰 @emamhadi_qom
📚 اسرار فدک (تحلیل اعتقادی تاریخی ماجرای فدک متن کامل خطابه حضرت زهرا علیه السلام مقابله شده با ۱۷ نسخه) ✍️ محمد باقر انصاری ، سید حسین رجایی 📌نو _ فارسی _ شومیز _ ۳۰۴صفحه ٪۳۰ تخفیف ⬅️ ۱۲۶هزار تومان👌 قیمت ناشر ⬅️ ۱۸۰هزار تومان‼️ آیدی جهت سفارش کتاب👇 🆔 @sefareshe_ketab بوستانی ها پیشتاز باشید☝️ •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• ☑️ @boostan_ketab_toolab
📚 خطبه شریف فدکیه ✍️ ترجمه سید صادق میرشفیعی 📌نو _ متن و ترجمه _ شومیز _ ۸۸ صفحه ٪۳۶ تخفیف ⬅️ ۱۶هزار تومان👌 قیمت ناشر ⬅️ ۲۵هزار تومان‼️ ⤵️توضیح محتوای کتاب: 💥متن و ترجمه خُطبۀ شریف فدکیه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ترجمه حجت الاسلام سید صادق میرشفیعی به انجام رسیده است و در مورد سرزمین فدک در سال هفتم هجری، به دستور خداوند توسط رسول اکرم صلی الله علیه واله وسلم به حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام عطا گردید. هر ساله حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام به اندازه قوت خود از فدک بر می داشت و بقیه را بین فقرا تقسیم می کرد و تا هنگام شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم این شیوه ادامه داشت. تا اینکه عده ای دست به غصب ارثیه ایشان از پدر بزرگوارشان که همان باغ معروف «فدک» بود زدند، همان هایی که با تشکیل سقیفه بنی ساعده حق بزرگ الهی همسرش امیرالمومنین علیهاالسلام یعنی وصایت و ولایت بعداز پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم را نیز نادیده گرفتند. این بزرگ بانوی جهان هستی پس از اطلاع تصمیم این عده برای غصب فدک، به همراه چندنفر از زنان و خدمتکاران به مسجد رفتند و به ایراد خطبه ای که معروف به خطبه «فدکیه» شده است پرداختند. آیدی جهت سفارش کتاب👇 🆔 @sefareshe_ketab بوستانی ها پیشتاز باشید☝️ •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• ☑️ @boostan_ketab_toolab