4_5917824172012078936.mp3
3.99M
📻تند خوانی جزء بیست و ششم قرآن کریم (33 دقیقه)
#بهار_قرآن
#ماه_رمضان
#جزءبیست_وشش
#تندخوانی
#محتوای_خوب
برای دریافت آخرین محتوا ومطالب مفیدبر روی لینک زیر کلیک نمایید👇
🆔@mohtavakhob
اخبار روزانه 28 فروردین 1402.pdf
129.9K
#محتوای_خوب
#اخبار_روزانه
برای دریافت آخرین محتوا ومطالب مفیدبر روی لینک زیر کلیک نمایید👇
🆔@mohtavakhob
نظام فکری
چگونه با مطالعه کتاب، نظام فکری مان را بسازیم؟
(مدت زمان مطالعه: نهایت یک دقیقه
)🌻یکی از آسیبهایی که امروز همه افراد جامعه ما را تهدید می کند، دسترسی به انبوهی از اطلاعات و دانش های بی برنامه و نامنظم است بدون اینکه نفع چندانی عاید افراد نماید. دیگرسخن بسیاری از ما تجربه مواجهه با سوال یا شبهاتی را داشته ایم که پاسخ آن را علیرغم وجود دانش قبلی، حاضر نیافته ایم. و البته به اینفکر افتاده ایم که مشکل از کجا ناشی می شود. پاسخ به این سوال، یک کلمه است و آن عدم برخورداری از «بینش»علیرغم فراگرفتن «دانش»است. 🌻اساتید زیادی وجود دارند که آثارشان ذهن ما را به به سمت ساخت یک نظام فکری منضبط و دقیق رهنمون میسازد، اساتیدی مثل امامین انقلاب، آوینی، طاهرزاده، عین صاد، شهید مطهری، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، علامه عسکری، مصباح یزدی، وکیلی، فیاض بخش، عباسی ولدی و.... 🌻زمان محدود ما فرصتی برای مطالعه همه آثار را ندارد، لذا ناچاریم دست به انتخاب بزنیم. 🌻
تمرکز و گفتگوهای گروه همخوانی پیرامون منظومه فکری، همه را به سمت آثار خاصی هدایت میکرد. نتیجه و حاصل این شد کهآثار ذیل بیشترین بازدهی را در ساخت نظام فکری برای انسان دارد: مطالعه آثار امام خمینی از کتاب صحیفه نور ❇️مطالعه سیر آثار شهید مطهری ترجیحا با استاد که پیشنهاد، دوره طلیعه حکمت دکتر غلامی است. سپس مطالعه دوجلد کتاب حاصل عمر نوشته دکتر نصری که به نوعی خلاصه نظام فکری ایشان است. ❇️دوره طرح ولایت آیت الله مصباح که هرساله به صورت حضوری و مجازی با محوریت ۶ جلد کتاب برگزار میشود.(معرفت شناسی، خدا شناسی، انسان شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق، فلسفه سیاست) ❇️مطالعه چهار کتاب اصلی مقام معظم رهبری به ترتیب که یه نوعی جامع معارف است: طرح کلی اندیشه اسلامی، انسان ۲۵۰ ساله، ولایت و حکومت، عهد مشترک ❇️مطالعه دوره ۷ جلدی برترین آرزو نوشته استاد وکیلی یا خلاصه این ۷ جلد که تحت عنوان بی نهایت در سه جلد و به زبان ساده و روان چاپ شده است. ❇️مطالعه کتاب بینش تمدنی که به نوعی نظام فکری آیت الله میرباقری است. ❇️مطالعه چهار کتاب اصلی آثار آیت الله صفایی حائری معروف به عین صاد: یعنی کتب: رشد، نامه های بلوغ، صراط، مسئولیت و سازندگی ❇️مطالعه کتب پنج جلدی روایت تفکر، سه جلدی نگاهی به تاریخ جهان و پانزده جلدی سرگذشت استعمار که به نوعی نگاه ما را نسبت به تاریخ تغییر خواهد داد. ❇️آثار آقای عباسی ولدی که بهبود درک و دیدگاه ما به زندگی کمک میکند. #معرفی_کتاب #نظام_فکری #محتوای_خوب برای دریافت آخرین محتوا ومطالب مفیدبر روی لینک زیر کلیک نمایید👇 🆔@mohtavakhob
تندخوانی جز ۲۷ - استاد معتز آقائی.mp3
4.02M
تندخوانی جزء بیست و هفتم قرآن کریم
#بهار_قرآن
#ماه_رمضان
#جزءبیست_وهفت
#تندخوانی
#محتوای_خوب
برای دریافت آخرین محتوا ومطالب مفیدبر روی لینک زیر کلیک نمایید👇
🆔@mohtavakhob
آشنایی با مدل های جریان شناسی با معیار انقلاب اسلامی.ppt
17.38M
پاورپوینت درس آشنایی با مدل های جریان شناسی با معیار انقلاب اسلامی
جهت استفاده دانشجویان و مربیان
#پاورپوینت
#جریان_شناسی
#محتوای_خوب
برای دریافت آخرین محتوا ومطالب مفیدبر روی لینک زیر کلیک نمایید👇
🆔@mohtavakhob
-1629151487_851194198.mp3
20.01M
🎙 صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان. ۱۴۰۲/۱/۲۹
🔴 #صوت
#دیداردانشجویان
#محتوای_خوب
برای دریافت آخرین محتوا ومطالب مفیدبر روی لینک زیر کلیک نمایید👇
🆔@mohtavakhob
28.mp3
3.99M
🎙 تلاوت جزء بیست و هشتم قرآن کریم
🔹 از ابتدای سوره مبارکه «مجادله» تا آخر سوره مبارکه «تحریم»
#بهار_قرآن
#ماه_رمضان
#جزءبیست_وهشت
#تندخوانی
#محتوای_خوب
برای دریافت آخرین محتوا ومطالب مفیدبر روی لینک زیر کلیک نمایید👇
🆔@mohtavakhob
جزء 29.mp3
9.1M
9️⃣2️⃣ #تندخوانی (تحدیر) جزء بیست و نهم قرآن کریم
🎙قاری: احمد دباغ
#بهار_قرآن
#ماه_رمضان
#جزءبیست_ونه
#تندخوانی
#محتوای_خوب
برای دریافت آخرین محتوا ومطالب مفیدبر روی لینک زیر کلیک نمایید👇
🆔@mohtavakhob
🔴🔴🔴
🔴 رفراندوم بازی شارلاتان ها❗️
🔻هر جامعه انسانی از مجموعهای از متخصصین به معنای عام تشکیل شده است.
🔻به عبارت دیگر غالبا افراد یک جامعه از یک سنی به بعد، در یک زمینه یا رشته توانمندی خاصی پیدا می کنند که نسبت اطرافیان خود متمایز می شوند.
در معنای عام تخصص، منبع کسب «تخصص» فقط تحصیلات آکادمیک نیست و سایر انواع آموزش های رسمی یا تجربه یا ابتکار فردی می تواند منبع این تخصص باشد؛ هر چند شاید در گفتگوهای عمومی، «متخصص» به «معنای خاص» به کسانی اطلاق می شود که «تحصیلات رسمی» دارند.
🔻انسانها بطور طبیعی و عقلانی برای کسب نظر دقیق و تحلیلی در هر زمینهای «فقط» به متخصص آن رشته مراجعه می کنند.
به همین دلیل، هیچ متخصص درجه یک قلب به ذهنش خطور نمی کند که چرا نظر او را در مورد مقاومت بتن فلان سد نظر نپرسیدهاند.
🔻بنابراین پرسیدن نظر همگانی، صرفا ناظر به زمانی است که موضوعی مورد اشتراک تخصصی حداکثری یک جامعه باشد و البته برای همین نظرخواهی، حداقل سنی را هم برای اخذ رای مشخص می کنند.
🔻علاوه بر این اگر تاریخ نظرخواهیهای عمومی جهان بررسی شود؛ یا هنگام ایجاد ساختار سیاسی جدید همه پرسی عمومی انجام شده است (که البته تعداد این نوع خیلی محدود است و عمده نظامهای سیاسی جهان بر خلاف جمهوری اسلامی فاقد همه پرسی تاسیس هستند) یا هنگام تصمیم گیری در مورد مسائل خیلی کلان مانند استقلال یا ادغام کشورها و ...
🔻به عبارت دیگر کشورها عمدتاً با دو نوع تصمیم گیری مواجه هستند: اول: تصمیم گیریهای #نتیجه_محور دوم:تصمیم گیری های #فرایند_محور
🔻در تعداد اندکی از تصمیم گیری های «نتیجه محور» که عموماً تصمیمات کلان، مهم و در عین حال بسیط هستند ممکن است همهپرسی انجام شود اما عمده تصمیمات «نتیجه محور» به علاوه تمام مسائل «فرایند محور» توسط سازوکارهای حاکمیتی انتخابی که متناسب با ساختار سیاسی آن کشور شکل گرفته است انجام میشود.
🔻رفراندوم اصل جمهوری اسلامی، خبرگان قانون اساسی و برخی دیگر از انتخابات های بعد از انقلاب در زمره انتخابات های «نتیجه محور» محسوب می شوند.
🔻تصمیم گیری های «فرایند محور» تصمیمی است که در یک موضوع خاص که معمولا دارای پیچیدگی بالا و ابعاد گوناگون است توسط (یا با مشورت) متخصصین بسیار خبره، جزئیات، امکان پذیری و خروجی های احتمالی به صورت #علمی، بررسی و جمع بندی می شود.
🔻مثلا کشور دولت فرانسه در موضوع مهمی مانند تغییر سن بازنشستگی که با زندگی بخش بسیار بزرگی از جامعه درگیر است بدلیل فرآیند محور بودن، مطلقا به رفراندوم نگذاشت و صرفا از طریق سازوکاری ساختاری موضوع را پیگیری کرد.
🔻بنابراین اینکه یک جریان سیاسی بخواهد تصمیمات فرآیندی را که در همه دنیا توسط ساختار های تخصصی منتخب مردم (یا حتی غیر منتخب مردم) شکل میگیرد را برای رسیدن به مقاصد ناپاک سیاسی در قالب همه پرسی عمومی مطرح کنند صرفاً یک شارلاتان بازی تلخ و ضد مردمی برای کسب منافع نامشروع سیاسی است.
🔻مثلاً برجامی را که گویا عمده نمایندگان مجلس وقت، متن آن را حتی یک بار روخوانی نکرده بودند و یا حتی #ظریف رئیس تیم مذاکره کننده از برخی از مفاد آن اطلاع دقیقی نداشت؛ را می خواهند با فریب به مردم تحمیل کنند تا نفت ارزان را برای غرب و یک دهه سقوط اقتصادی دوباره را برای کشور و سودهای نجومی را برای شرکتهای وابسته به ارمغان بیاورند.
#بازی_رفراندومی_شارلاتانها
✍حمیدرضا ابراهیمی
#پاسخ_به_شبهه
#محتوای_خوب
برای دریافت آخرین محتوا ومطالب مفیدبر روی لینک زیر کلیک نمایید👇
🆔@mohtavakhob
🔴 پیامرسان های ایرانی ایتا، بله، گپ و آیگپ به هم متصل شدند
🔹 پیامرسان خود را به آخرین نسخه موجود به روز رسانی کنید و بعد در قسمت تنظیمات بخش حریم خصوصی امکان ارتباط با دیگر پیام رسان ها را فعال کنید.
#اتفاقات_خوب
#محتوای_خوب
برای دریافت آخرین محتوا ومطالب مفیدبر روی لینک زیر کلیک نمایید👇
🆔@mohtavakhob
AUD-20220430-WA0000.
4.04M
تندخوانی جزء- سی ام
#جزء۳٠
تحدیر(تندخوانی) قران ڪریم با تلاوت استادمعتز اقائی
#بهار_قرآن
#ماه_رمضان
#جزءسی
#تندخوانی
#محتوای_خوب
برای دریافت آخرین محتوا ومطالب مفیدبر روی لینک زیر کلیک نمایید👇
🆔@mohtavakhob
در جمهوری اسلامی چه رفراندوم هایی برگزار شده است؟
انواع رفراندم را به ۳ دسته تقسیم کرد:
نوع اول؛ رفراندوم برای تعیین نوع حکومت.
🔹 این نوع رفراندوم در سال ۵۷ در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و در هیچ جای دیگر از دنیا تاکنون برگزار نشده است. لازم به ذکر است که رفراندوم سال ۵۷، در حالت گذار قدرت برگزار شد. یعنی جمهوری اسلامی قبل از رسیدن به قدرت، این رفراندوم را برگزار کرد نه بعد از آن. زیرا هیچ حکومتی نیست که وقتی در قدرت است، خود را به رفراندم بگذارد و این کار به طور منطقی و عملی، محال است.
نوع دوم؛ رفراندوم برای قانون اساسی.
🔹در این رفراندوم قانون اساسی و اصلاحات آن به آراء عمومی گذاشته میشود که در جمهوری اسلامی ایران، یک بار سال ۵۸ خود قانون اساسی و یک بار سال ۶۸، اصلاحات آن به رفراندوم گذاشته شد.
نوع سوم؛ رفراندوم بر اساس قانون اساسی:
🔹این نوع رفراندوم درون کشورها منطبق بر اصول قانون اساسی خاص هر کشور، برگزار میشود. طبق اصل ۵۹ قانون اساسی، «در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه پرسی و مراجعه مستقیم به آراء مردم صورت گیرد. درخواست مراجعه به آراء عمومی باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد.» بر اساس ماده ۳۶ این اصل، روند و شرایط برگزاری رفراندوم مشخص شده است. طبق این ماده، «رفراندوم با پیشنهاد رئیس جمهور یا صد نفر از نمایندگان مجلس و با تصویب دو سوم نمایندگان، قابل برگزاری است.» حسن روحانی هم در دوران ریاست جمهوری و هم در روزهای اخیر، مسئله رفراندوم را مطرح کرده است. سوال این است که چرا در طول ۸ سالی که رئیس جمهور بود، حتی یک بارهم درخواست رفراندوم را به طور رسمی ارائه نداده است؟ چرا فقط آن را در تریبون اعلام کرده و صرفا مانور سیاسی داده است؟
🔹نکته دیگر این است که رفراندوم در مواردی قابل برگزاری است که خلاف قانون اساسی نباشد. مثلا اگر بخواهیم در موضوع حجاب رفراندوم برگزار کنیم، جدای از آنکه رای بیاورد یا نه، این کار خلاف قانون اساسی است. زیرا طبق اصل چهارم قانون اساسی «کلیه قوانین و مقررات مدنی، جزائی، مالی، اقتصادی، اداری، فرهنگی، نظامی، سیاسی و غیر اینها، باید براساس موازین اسلامی باشد. این اصل بر اطلاق یا عموم همه اصول قانون اساسی و قوانین و مقررات دیگر حاکم است». اگر قرار باشد قانون اساسی رعایت نشود، دیگر سنگ روی سنگ بند نیست و جامعه مدنی تبدیل به قانون جنگل میشود!
🔹نکته دیگر این است که اگر قرار باشد برای تمام مسائل، رفراندوم برگزار شود؛ پس تکلیف قوانین چه میشود؟ نقش پارلمان در تصمیم گیری کجای کار است؟ رئیس جمهور چه نقشی دارد؟ مگر میشود برای هر موضوعی به آراء عمومی مراجعه کرد؟ در این صورت یک کشوری خواهیم بود که هر روز فقط انتخابات برگزار میکنیم و اصلا فرصت به اجرا نمیرسد. چه کسی پاسخگوی دو قطبیهای شدید بر اثر هر رفراندوم است؟ نکته مهمتر اینکه حد رفراندومها کجاست؟ چه کسی قرار است تعیین کند که تا کجا رفراندوم برگزار کنیم؟ چه تضمینی است که امروز یک رفراندوم برگزار شود و فردا دوباره خلاف آن از سوی عدهای دیگر درخواست نشود؟ در کجای دنیا کدام کشور اینگونه اداره میشود؟
#پاسخ_به_شبهه
#رفراندوم
#محتوای_خوب
برای دریافت آخرین محتوا ومطالب مفیدبر روی لینک زیر کلیک نمایید👇
🆔@mohtavakhob