eitaa logo
محتوای فرهنگی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه تهران
1.1هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
4.2هزار ویدیو
610 فایل
جهت ارتباط با ادمین به آیدی @Amin_barekat پیام دهید. https://eitaa.com/joinchat/2229469243C33062540d2
مشاهده در ایتا
دانلود
در شب قدر به صورت خاص، قرائت سوره ‌هایی مورد سفارش قرار گرفته است؛ از جمله سوره های دخان، روم، عنکبوت و هزار بار سوره قدر که خیلی سفارش می شده است. اگر کسی نمی تواند هزار بار این سوره را بخواند، حداقل صد مرتبه بخواند. سوره قدر، یعنی توجه به همان زاویه حقیقی لیلة القدر که با قرائت این سوره، توجه انسان به آن حقیقت جلب شده، زمینه استفاده از آن فراهم ‌می ‌شود..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام هي حتی مطلع الفجر! شب قدر، آدم را ياد مادر مي‌اندازد که قدر هر دو را هيچ‌کس ندانست! شب قدر آدم را ياد مادر مي‌اندازد که بزرگترين زخم‌هاي مولای مؤمنان صلوات‌الله‌علیه با غروب وجود مقدّس حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیه و طلوع شب قدر در جانشان نشست. شب قدر آدم را ياد مادر مي‌اندازد که شب حصن حصين است. شب توحيد و ولايت است و هيچ کس چون وجود نورانی حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیه در پناه محکم اين دو وارد نشد و نماند. شب قدر آدم را ياد مادر مي‌اندازد که خداوند، همه خوبی ها را از جان اين دو در جان عالم سرازير کرده‌است. شب قدر آدم را ياد مادر مي‌اندازد که بودن و ماندن با هر دوشان آدم را هزار بار به مقصد نزديک‌تر می کند. شب قدر شب مادر است و من دلم می‌خواهد تا طلوع فجر براي برگشتن يوسفش دعا کنم. شب قدر شب مادر است و در آن هيچ دعايی چون دعای فرج ، پهلوي مادر را شفا نمي‌دهد!
💠دعای روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان 🔰اللهمّ اغسِلْنی فیهِ من الذُّنوبِ 🔰 وطَهِّرْنی فیهِ من العُیوبِ 🔰 وامْتَحِنْ قَلْبی فیهِ بِتَقْوَى القُلوبِ 🔰 یا مُقیلَ عَثَراتِ المُذْنِبین. 🌸خدایا بشوى مرا در این ماه از گناه 🌸و پاکم نما در آن از عیب ها 🌸و آزمایش کن دلم را در آن به پرهیزکارى دلها 🌸 اى چشم پوش لغزشهاى گناهکاران.
﷽ 🌹شرح دعاهای هر روز ماه رمضان 🌷مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی روز 3⃣2⃣ 🌴اللّٰهُمَّ اغْسِلْنِى فِيهِ مِنَ الذُّنُوبِ ، وَطَهِّرْنِى فِيهِ مِنَ الْعُيُوبِ ، وَامْتَحِنْ قَلْبِى فِيهِ بِتَقْوَى الْقُلُوبِ ، يَا مُقِيلَ عَثَراتِ الْمُذْنِبِينَ. 🍃خدایا، در این ماه از گناهانم شست‌وشویم ده و از عیب‌ها پاکم کن و دلم را به پرهیزکاری دل‌ها بیازمای، ای نادیده‌گیرنده لغزش‌های اهل گناه 🍃اگر یک مرتبه با اخلاص ازخدا بخواهید که شما را از آلودگی گناه پاک کند، خدا می پذیرد باید مثل کودکی که اشک ریزان نزد پدر می رود و طلب بخشش می کند، به محضر الهی رفت و عذر خواهی کرد مفهوم ریا به زبان ساده 🌱دلاکی عالمی را کیسه می کشید و در حین کیسه کشیدن از عالم پرسی: ریا یعنی چه؟ آن عالم گفت: همین که کیسه می کشی و می خواهی چرک های مرا به من نشان بدهی تا پول بیشتری بگیری، همین نشان دادن عمل را ریا می گویند 🌳بندگی خدا سه قسمه: 1⃣از ترس جهنم است 2⃣گاهی به طمع بهشت است 3⃣؛ «تعظیما لله» است چون خداوند شایسته پرستش است باید او را بزرگداشت ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
طرح معرفتی کلام نور ترجمه توضیحی سوره‌های کوتاه قرآن
‼️روزه و کلیه سنگ ساز 🔷س ۵۸۵۱: کلیه هام هستن با توجه به اینکه طبق دستور پزشک نیاز است مدام آب بخورم تکلیف روزه برای من چیست؟ ✅ج: اگر از گفته متدین و امین، حاصل کنید که روزه برای شما دارد و یا بترسید ضرر داشته باشد، روزه گرفتن بر شما واجب نبوده، بلکه صحیح نیست و اگر تا قبل از ماه رمضان آینده، بیماری برطرف شد، باید قضای آن را بگیرید و اگر برطرف نشد، ساقط است، ولی باید برای هر روز یک (تقریبا 750 گرم گندم یا برنج و مانند آن) به عنوان به فقیر بپردازید.
ایات حضرت علی علیه السلام.pptx
7.26M
✳️پاورپوینت آیات فضائل امیر المومنین •┈┈••••✾•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍ علی صدری‌نیا:فرض کنید اگر ۱۰۰ نفر در یکی از پارکهای تهران قرار می‌گذاشتند برای برگزاری یک پارتی عمومی، یا مثلا ۵ نفر با هم قرار می‌گذاشتند که هر کدام در گوشه‌ای از تهران روی سکویی بروند برای کشف حجاب، یا ۱۰۰۰ نفر در مراسم تشییع یک خواننده جمع شوند، یکدفعه چطور اهالی رسانه همگی جامعه‌شناس می‌شوند و تمام صفحات مجازی پر می‌شود از تحلیلهای فوق تخصصی که ببینید جامعه به کدامین سو در حرکت است و مسیر گذشته و حال و آینده کشور را بر اساس همان یک رویداد چند نفره تحلیل می‌کردند... اما حالا فرض کنید که چند هزار نفر از مردم خودشان را به سختی بیاندازند و سحرگاه برای مراسم شبهای قدر راهی قطعه شهدا شوند؛ آن هم مراسمی که بدون هرگونه تبلیغ و اطلاع رسانی‌ای برگزار شده... آیا درباره این پدیده و پدیده‌های مشابه بسیار هم اهالی رسانه و جامعه شناسانِ افتخاری و تحلیلگرانِ متخصصِ در همه امور چند خط می‌نویسند؟! یا وقتی نتایج نظرسنجی یک مرکز معتبر درباره علاقه اکثریت مردم برای حضور در مراسم شبهای قدر منتشر می‌شود، این موضوع هم محور تحلیل‌مان می‌شود یا بی توجه از کنارش رد می‌شویم؟! نمی‌دانم این چه مرضی است که همه‌مان را دچار کرده... که آن ۵ نفر و ۱۰۰ و ۱۰۰۰ نفر به سرعت به چشم‌مان می‌آید و تبدیل می‌شود به مبنای تحلیل ما درباره همه اتفاقات جامعه، اما اینگونه اتفاقات معنادار بزرگ که کم هم نیستند را نمی‌بینیم و از کنارش به سادگی گذر می‌کنیم!
طرح معرفتی کلام نور ترجمه توضیحی سوره‌های کوتاه قرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایمان و عمل صالح الکی نیست که باید اهل عمل صالح باشیم... جلسه بیست و چهارم ماه مبارک رمضان 🌺🌺🌺🌺🌺
👆🤔👆آیا برای بجا آوردن سجده واجب قرآن داشتن وضو و رو به قبله بودن الزامی است؟ 📚 منبع: leader.ir 🤲 أللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ الْمَهدِی یاأللَّهُ 🌍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اسرائیل چگونه متولد شد؟ 🔹در اواخر قرن ۱۹ میلادی، اوج گرفتن یهودستیزی در اروپا "مسئله یهود" را برای دهه‌ها تبدیل به موضوعی برای بحث در اروپا کرده بود. 🔹جمعیتی یهودی در قاره‌ای مسیحی که اگرچه در کشورهای زیادی پراکنده شده‌اند اما در همه این کشورها در اقلیت بودند و بسیاری از اروپایی‌ها نیز دل خوشی از آن‌ها ندارند. 🔹اگر علاقه دارید کمی به معلومات تاریخی خود اضافه کنید تماشای این ویدئو را از دست ندهید.
💠دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان 🔰اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً 🔰 وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً 🔰 وعَملی فیهِ مَقْبولاً 🔰 وعَیْبی فیهِ مَسْتوراً 🔰یا أسْمَعِ السّامعین. 🌸خدایا قرار بده کوشش مرا در این ماه قدردانـى شده 🌸 وگناه مرا در این ماه آمرزیده 🌸 وکردارم را در آن مورد قبول 🌸 وعیب مرا در آن پوشیده 🌸 اى شنواترین شنوایان.
﷽ 🌹شرح دعاهای هر روز ماه رمضان 🌷مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی روز. 6⃣2⃣ 🌴اللّٰهُمَّ اجْعَلْ سَعْيِى فِيهِ مَشْكُوراً ، وَذَنْبِى فِيهِ مَغْفُوراً ، وَعَمَلِى فِيهِ مَقْبُولاً ، وَعَيْبِى فِيهِ مَسْتُوراً ، يَا أَسْمَعَ السَّامِعِينَ. 🍃خدایا، کوششم را در این ماه مورد سپاس و گناهم را آمرزیده و عملم را پذیرفته و عیبم را پوشیده قرار ده، ای شنواترین شنوایان. 1⃣باید به خودمان بپردازیم و ببینیم که خودمان چه کار کرده ایم؛ آیا ما هیچ عیبی نداریم؟ گل بی عیب خداست و ممکن نیست که ما عیب نداشته باشیم. 🌳 در روایت آمده که «چه می شود انسان را، یک خار کوچک را در چشم رفیقش می بیند؛ اما شاخه ای که در چشم خودش رفته را نمی بیند.» 🌱این روایت کنایه از این است که انسان عیب های بزرگ خود را نمی بیند؛ اما عیب کوچک مردم را می بیند. 🌳این حدیث از معصوم (ع) است که خوش به حال کسی که عیب خودش را می بیند و به عیب کس دیگری کاری ندارد. 2⃣شعری هست که می گوید 🍁 هر که سحر ندارد از خود خبر ندارد🍁 🌳3⃣حدیث است اگر گناه بو داشت دو نفر کنار هم نمی نشستند ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دعوت زیبای مجری توانمند و ولایتمدار آقای مجید یراق بافان عزیز برای رهبر عزیزمان جهت آغاز سخنرانی ----------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❣️سرودی دیگر از گروه "سلام فرمانده" 🌺🎥 نماهنگ «رفیق شهیدم» 🎙با صدای ابوذر روحی
عصر فردا؛ سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت روز قدس 🔺رهبر انقلاب در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس به صورت زنده و تلویزیونی سخن خواهند گفت. 🔹این سخنرانی ساعت ۱۶ روز ۹ اردیبهشت از شبکه‌های داخلی و برون‌مرزی رسانه ملی پخش خواهد شد.