eitaa logo
محتوای روضه و منبر
2.1هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌فایل پی دی اف کامل قرآن کریم👈دانلود 📚پیام امام امیرالمومنین علیه السلام 📖شرح تازه و جامعی بر نهج البلاغه 📙جلد اول 📘جلد دوم 📗جلد سوم 📕جلد چهارم 📒جلد پنجم 📓جلد ششم 📙جلد هفتم 📘فایل فشرده جلد یک تا هفتم 📗جلد هشتم 📕جلد نهم 📒جلد دهم 📓جلد یازدهم 📙جلد دوازدهم 📘جلد سیزدهم 📗جلد چهاردهم 📕جلد پانزدهم 📘فایل فشرده جلد هشتم تا پانزدهم 🗄متن پی دی اف 15 جلد آن را در قالب دو فایل فشرده ذیل این متن قرار داده ام.  🖇دانلود هفت جلد اول کتاب به صورت پی دی اف حجم: 20.4 مگابایت 🖇دانلود هشت جلد دوم کتاب به صورت پی دی اف حجم: 21.6 مگابایت 📲 در ثواب نشر این لیست شما هم سهیم باشید 🔮دانلود نرم افزار باز کردن کتاب ها ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا کتب دینی،کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید @KotobeDini
غروب سرخ نگاهش به رنگ ماتم بود غریب شهرِ خودش نه ، غریب عالم بود . چقدر روضه ی کرب و بلا به پا می داشت به روی سر در خانه همیشه پرچم بود . برای داغ دل بی‌ قرار و پر دردش همیشه زمزمه ی روضه مثل مرهم بود . شبی که در تب آتش ؛ بهشت او می سوخت شکسته قامت و آشفته حال و در هم بود . چه شد که در وسط کوچه ی بنی هاشم پر از تلاطم اشکِ مصیبت و غم بود . شتاب مرکب و آقای قد خمیده ی ما میان کوچه زمین خوردنش مسلّم بود . غم اسارت و داغ جسارت و غربت چقدر در نظرش کربلا مجسم بود . خلاصه لحظه ی آخر ، زمان تدفینش بساط غسل و بساط کفن فراهم بود . کنار پیکر او هر دلِ عزاداری به یادِ بی‌کسی کشته ی محرّم بود . تنی که غرق به خون مانده بود در گودال سری که بر سر نیزه پناه عالم بود . . . یوسف رحیمی  ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نوحه زداغ حضرت صادق دلم تنها نمی سوزد     دلی نبود که از داغ جان فرسا نمی سوزد امامم وا امام شهیدم وا امام به حال حضرتش سوزد دل هر سنگ سخت امّا دل منصور دون بر حال آن مولا نمی سوزد امامم وا امام شهیدم وا امام زانگور پر از زهر و پرازسم کردومسمومش    دل گلچین به پرپر کردن گلها نمی سوزد امامم وا امام شهیدم وا امام شهی کز نورعلمش عالم علم است و نورانی چرا بر تربتش شمعی در این شبها نمی سوزد امامم وا امام شهیدم وا امام بود قبر رئیس مذهب ما در بقیع ویران      غمی زین بیش در عالم دل ما را نمی سوزد امامم وا امام شهیدم وا امام جهانی گرید و نالید مؤید زین عزا لیکن      ولی همچون دل فرزند او موسی نمی سوزد امامم وا امام شهیدم وا امام ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بزم عزای حضرت صادق بپا شد سرتاسر عالم پر از شور و نوا شد قلب همه دنیا برای او شکسته گویا مدینه از غمش کرببلا شد مهدی عزادار غمش عالم گرفته ماتمش آه و واویلا صحن بقیعت قبله ی اهل مناجات خاک مزارت گشته بر ما باب حاجات سینه زن و نوحه گرت شد کل عالم گریه کنان روضه ات اهل سماوات چشم فلک گریان تو جّن و ملَک نالان تو آه و واویلا یاحضرت صادق به قربان مرامت باخون دل شد مکتب شیعه بنامت اهل مدینه مردمی نامرد و پستن گردیده طی با غصه و غم صبح و شامت یاصادق آل عبا آقا نگاهی کن به ما آه و واویلا غم بر روی قلب پُر از خونت نشسته دشمن جسارت کرده و حُرمت شکسته پای برهنه ای عزیز جان زهرا در کوچه ها کشاندنت با دستِ بسته با یاد مادر می روی با ذکر حیدر می دَوی آه و واویلا آقا اگر این غصه ها آمد سر تو دیگر کسی سیلی نزد بر دختر تو بر اهل خانه ات نشد آقا جسارت زیر ثم اسبان نرفته پیکر تو با یاد شاه سر جدا دل پرکشیده کربلا آه و واویلا ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ببینید|رهبرمعظم انقلاب: میگویند امام صادق علیه السلام به سیاست کاری نداشت! ♦️وقتی امام صادق میگوید این خلیفه جای مرا غصب کرده، حرف سیاسی است یا نه؟ 🇮🇷♨️ 📡 🔴 محفل سیاسی منتظران مهدی https://eitaa.com/joinchat/1255538970C8e6961c534
◾️تکلم امام به زبان فارسی ◽️مال باد آورده را باد می‌برد 🔳حَدَّثَنَا ابْنُ أَحْمَدَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ سلام اللّه علیه قَالَ: دخلت [دَخَلَ‏] عَلَيْهِ قَوْمٌ مِنْ أَهْلِ خُرَاسَانَ فَقَالَ ابْتِدَاءً مِنْ غَيْرِ مَسْأَلَةٍ مَنْ جَمَعَ مَالًا مِنْ‏ مَهَاوِشَ‏ أَذْهَبَهُ اللَّهُ فِي نَهَابِرَ فَقَالُوا جُعِلْنَا فِدَاكَ لَا نَفْهَمُ هَذَا الْكَلَامَ فَقَالَ؛ هر مال كه از باد آيد بِدَم شود! از امام صادق سلام اللّه علیه روايت شده است كه گروهى از مردم خراسان خدمت آن جناب رسيدند، حضرت قبل از اينكه آنها سؤال كنند فرمود: هر كس از راه غير مشروع ثروتى جمع كند خداوند او را در مهلكه خواهد انداخت، گفتند قربانت گرديم، ما معنى اين كلام را درك نكرديم[چرا که عربی نمی‌دانستند] فرمود: هر مال كه از باد آيد بِدَم شود. 📚 بصائر الدرجات، ج١ ص٣٣٦
برای روضه امروز دیدن همین یک عکس کافیست. 🖤
جای خالی این لباس در طرح نور نیروی انتظامی محسوس بود. بسیار طبیعی است جماعتی از حضور این لباس در این عرصه جدید ،به وحشت بیفتند همانگونه که از حضور همین لباس در میان سیل و زلزله لب به اعتراض باز کردند و گفتند حرمت لباس را نگه‌نداشتید و ریا کردید.
روایت است که رحمت کند خدای حسین روایت است که رحمت کند خدای حسین هر آن کسی که کند گریه در عزای حسین روایت است نفسهاش مثل تسبیح است دل گرفته و مهموم غصه‌های حسین روایت است که آیاتی از کتاب الله فقط برای حسین است و ماجرای حسین روایت است زیارت کند خدایش را کسی که رفت زیارت به کربلای حسین روایت است بگیري عنان اشک از چشم مگر ز بیم خدا و مگر برای حسین روایت است که این اشک را نگه دارد برای روز مبادایمان خدای حسین ببار چشم و خودت را نشان بده امشب چرا که هست رضای خدا، رضای حسین ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
شور و اشک و زمزمه از خیر قال الصادق است روضه های فاطمه از خیر قال الصادق است  این سیاهی ها همه از خیر قال الصادق است گریه ها بر علقمه از خیر قال الصادق است کیرسد از این سیاهی ها به این آقا مدام  السلام السلام السلام السلام درس و بحثش ظلمت هفت آسمان را میدرید  هر که دل میداد دستش از همه دل میبرید  او مراد عالمان است و همه عالم مرید حوزه ی علمیه ی او روضه خوان ها پرورید  خاک پایش زراره با همه فقه و کلام  السلام السلام السلام السلام ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
3.26M
روضه امام صادق علیه السلام
شهر مدینه کرب و بلا شد زهرا در آن‌جا صاحب عزا شد قرآن ناطق جان داده مظلوم امام صادق گردیده مسموم در یـاری دیـن بـا قلب مغموم امام صادق، گردیده مسموم خون گشته دل‌ها، یک سر ز داغت از تربت بی شمع و چراغش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دستخط محتمل از امام صادق(ع) چه پیامی برای ما دارد؟ ✅چندی پیش، یک پژوهشگر حوزه سنگ‌نبشته‌های کهن در عربستان، ویدئوی سنگی در اطراف مکه را منتشر کرد و گفت که باور می‌رود متن بر روی این سنگ، متعلق به امام صادق(ع) باشد، که بر روی آن نوشته شده: "من جعفر بن محمد هستم.همه مومنان را به تقوای الهی توصیه میکنم و عمل به اطاعت او و رضایت به تقدیر او و صبر بر بلای او و شکر بر عطای او و توکل بر او. نگاشته شده به تاریخ دهم شعبان سال ۱۱۰ ه. ق" 🔺پس از انتشار این فیلم در سعودی، شیخ العويناتي از مولفان تاریخ اسلام،در مقاله‌ای بیان کرد که مضمون این سنگ با احادیث امامان شيعه در انطباق است و دلیل محتوایی برای جعلی بودن آن وجود ندارد و احتمالاً ایشان این را در حاشیه یکی از سفرهای حج خود نگاشته‌اند. ✅دکتر خامه‌یار، دانش‌آموخته مطالعات اسلامی نیز احتمال اینکه این نبشته متعلق به امام جعفر صادق (ع) باشد را دور ندانست هرچند لازمه رسیدن به حکم قطعی را انجام آزمایشات تاریخی بیشتر بر روی این سنگ دانست. امّا آیا اهمیت ماجرا فقط به کشفی تاریخی‌ از دستخط امام شیعیان است؟ @mohtavayerozeh 🔺برای پاسخ،باید جایگاه سنگ‌نبشته به عنوان یک رسانه را شناخت.پژوهشگران بیان می‌دارند که این نوع کتابت‌ بر سنگ، یا متعلق به اتفاقاتی نظیر پیروزی‌ها بوده‌اند یا توصیه‌های تاریخی از سمت بزرگان اخلاق و دانش هر زمان‌‌،چرا که احتمال نابودی و تحریف این رسانه، از کتاب‌ها به مراتب کمتر بوده‌است ✅با این وجود، اگر انتساب این سنگ‌نبشته به امام صادق(ع) ثابت شود، این میراث را باید پیامی از جانب ایشان دانست که قرار بوده برای همیشه،راه‌گشا بماند
🔴ویژگیهای سربازی امام زمان (عج) ۱_ آماده شهادت باشد نه مشتاق شهادت ۲_ولایت پذیر و مطیع نائب امام ۳_ آنگونه دلبسته دنیا و زندگی و ...باشد که اگر نائب امام حکم جهاد داد درنگ نکند به راستی رها کردن زن و بچه و مادیات و .... در راهی که شاید برگشتی نداشته باشد چگونه است آیا آماده آیم ؟ 🔷شما هم می توانید برای ثبت نام در حوزه های علمیه اقدام کنید. 🌟 ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
🔴 پذیرش دانش پژوه در سطح سه رشته تخصصی « امامت جمعه » 🔸با استعانت از درگاه الهی و ذیل عنایات حضرت بقیه الله اعظم (عج) «مرکز تخصصی حوزوی شهدای محراب» در سطح سه رشته تخصصی امامت جمعه برای سال تحصیلی (۱۴۰۴-۱۴۰۳) از میان طلاب و فضلاء محترم دانش پژوه می پذیرد. 🔹 جهت ثبت نام به سامانه پذیرش حوزه های علمیه به نشانی paziresh.ismc.ir مراجعه فرمایید. تلفن تماس: ۰۲۵۳۲۹۲۳۸۳۷ ⏰ ساعت تماس : صبح ۱۰ الی ۱۲ عصر ۱۶ الی ۱۹ 🔸 مرکز تخصصی شهدای محراب ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینم یک مدل تبلیغ به صورت 😅 برای ثبت نام 😂😂 https://eitaa.com/joinchat/855441596C4d0407cf8b ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@TanzeMenbarr http://eitaa.com/TanzeMenbarr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
حکمت ۱۰۷ نهج البلاغه وَ قَالَ (علیه السلام): رُبَّ عَالِمٍ قَدْ قَتَلَهُ جَهْلُهُ، وَ عِلْمُهُ مَعَهُ [لَمْ يَنْفَعْهُ] لَا يَنْفَعُهُ.  و فرمود (ع): چه بسا عالمى را كه جهلش از پاى در آورد و حال آنكه، علمش با او بود و سودش نكرد.  
امام(عليه السلام) در اين عبارت كوتاه و پرمعنا از عالمان نادانى سخن مى گويد كه جهلشان قاتل آنها شده است در اين كه چگونه علم و جهل در وجود آن ها جمع مى شود تفسيرهاى مختلفى مى توان بيان كرد. از همه روشن تر اين كه علم اگر با عمل همراه نشود همچون جهل است، بنابراين نكوهش امام(عليه السلام) از عالمانى است كه از علم خود بهره نمى گيرند و به آن عمل نمى كنند و سبب هلاكت مادى و معنوى آنها مى شود. در حديثى در كتاب شريف كافى از امير مؤمنان على(عليه السلام) مى خوانيم كه «إنَّ الْعالِمَ الْعامِلَ بِغَيْرِهِ كَالْجاهِلِ الْحائِرِ الَّذى لا يَسْتَفيقُ عَنْ جَهْلِهِ; شخص عالمى كه به علمش عمل نكند مانند جاهل سرگردانى است كه از بيمارى جهل بهبود نمى يابد. سپس حضرت در همان روایت مى فرماید: «بَلْ قَدْ رَأیتُ أنَّ الْحُجَّةَ عَلَیْهِ أعْظَمُ وَالْحَسْرَةُ أدْوَمُ; بلکه حجت الهى را بر او بزرگ تر و حسرت او را پایدارتر دیدم».(1) همین عبارت با اندک تفاوتى در ذیل خطبه 110 نهج البلاغه نیز آمده است. در حدیث دیگرى در غررالحکم از همان حضرت مى خوانیم: «عِلْمٌ لا یُصْلِحُکَ ضَلالٌ وَمالٌ لا یَنْفَعُکَ وَبالٌ; دانشى که تو را اصلاح نکند گمراهى است و ثروتى که تو را (در راه خشنودى خدا) سودى نبخشد بدبختى است».(2) این احتمال نیز وجود دارد که منظور از «جهل» صفات جاهلانه اى مانند غرور و تکبر و خودخواهى و سودجویى و ریاکارى باشد; هر گاه علم با این صفات نکوهیده جاهلانه همراه گردد عالم را به نابودى مى کشاند، همان گونه که در طول تاریخ مصادیق زیادى دارد. آیا طلحه و زبیر عالم به احکام اسلام و قرآن نبودند؟ آیا موقعیت على(علیه السلام)را در اسلام و نزد پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) نمى شناختند؟ چه شد که علمشان سودى به آنها نبخشید؟ آیا جز این است که جاه طلبى و پیروى از هواى نفس آنها را به جنگ جمل کشانید و نه تنها علمشان به حالشان سودى نداشت، بلکه صفات جاهلانه آنها سبب مرگشان در دنیا و مجازاتشان در آخرت شد. حدود هفده هزار نفر از مسلمانان را به کشتن دادند و هرگز به مقصدشان نیز در دنیا نرسیدند. نیز احتمال مى رود منظور این باشد که ظواهرى از علم دارد ولى به عمق آن نرسیده است و به تعبیرى دیگر، علم او فاقد بصیرت است همان گونه که در حدیثى از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم: «اَلْعامِلُ عَلى غَْیرِ بَصیرَة کَالسّائِرِ عَلى غَیْرِ الطَّریقِ فَلا تُزیدُهُ سُرْعَةُ السَّیْرِ مِنَ الطَّریقِ إلاّ بُعْداً; آن کس که بدون بینش و بصیرت عمل مى کند همانند کسى است که در بیراهه گام بر مى دارد، چنین کسى هر قدر تندتر برود از راه اصلى دورتر مى شود».(3) جمع میان این تفسیرها نیز مانعى ندارد. * پی نوشت: (1). کافى، ج 1، ص 45، ح 6. (2). غررالحکم، ح 193. (3). من لایحضره الفقیه، ج 4، ص 401.