eitaa logo
محتوای روضه و منبر
2.1هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
مشاهده در ایتا
دانلود
✨﷽✨ 🌼دستت را سر هر سفره ای دراز نکن! ✍در حلال و حرام وسواس بشوید ، نه در نجاست و طهارت . زیاد دست آب نکشید ، مواظب حلال و حرام باشید. آیه ی قرآن است که (فلینظر الانسان الی طعامه ) یعنی انسان به طعامش نگاه کند . وقتی غذایی جلوی انسان می گذارند ،باید ببیند که این غذا از کجا آمده ؟حلال است یا حرام؟مال صغیر است؟ از چه درست شده؟ مال موقوفه است؟ مال خمس نداده است؟ ربا است؟ رشوه است؟ وسواس بشوید ،تا حلال نخوردی حال عبادت نداری. تا حلال نخوری تاریک هستی. اگر می خواهید نورانی شوید حلال بخورید. اولیا ی خدا اگر حرامی جلویشان باشد می فهمند ماها نمی فهمیم . باید احتیاط کنیم. اگر به منزل انسان متدین و با تقوا و نماز شب خوان رفتی شام آوردند ، بخور. ولی افراد لا ابالی غذایشان را نخور. حدیث دارد که مردم چهار دسته اند یک دسته: مالشان را از راه حلال به دست می اورند و در راه حلال هم خرج می کنند او به بهشت می رود. اما سه دسته دیگر به جهنم می روند. دسته دوم مالشان از راه حلال است اما در راه حرام خرج می کنند . دسته سوم بر عکس هستند ، مالشان از راه حرام است رشوه می گیرند ، ربا می دهند، اما روضه خوانی هم می کنند ، این هم به جهنم می رود. قسم چهارم آن کسی است که مالش از حرام است و در راه حرام هم خرج می کند . رشوه و ربا می خورد و بعد هم مشروب و قمار و نا اهلی و... . همیشه این دعا را بخوانید : اَللَّهُمَّ ارْزُقنا رِزْقاً حَلاَلاً طَيِّباً؛ خدایا روزی حلال نصیب من کن. اگر انسان یک لقمه حرام بخورد تا چهل روز اثر می گذارد. اوایلی که آیت الله مرعشی نجفی رحمه الله علیه به قم آمده بودند یک شب ایشان را مهمان می کنند .او هم شب در خواب می بیند که امام زمان علیه السلام به او می فرمایند: «دستت را سر هر سفره ای دراز نکن» ... به میهمانی نمی روند. انسان باید در شکمش و سواس شود . آیه الله مجتهدی تهرانی ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
تأثیر روزی حلال بر تربیت فرزندان.pdf
91.1K
شب _روز ششم ◾️سایر موضوعات محرمی محتوای عزاداری شب ششم https://eitaa.com/joinchat/2307981792C25a97700f3
🍃لقمه هایِ غذا حاوی نور و تاریکی ست اذکار و ادعیه الهی را در حین پختِ غذا فراموش نکنید! شامِ مراسم عروسی با غذایِ سایر مراسمات فرق دارد چون اساسِ این مراسم فرار از حرامی و ایجاد زندگیِ حلال ست نان بسیار حرمت و ارزش دارد به نحوی که اگر سر سفره تنها نان بود و هنوز غذا حاضر نشده بود با نان شروع کنید و منتظر نمانید سعی کنید از نانوایی نان بخرید که اهل خدا و ذکر باشد نسبت به مواد و اقلامِ غذایی که تهیه میکنید، حساس و دقیق باشید به ویژه صاحب مغازه و فروشگاه و سیرِ تولید و کارخانه|طعام و سپس بدن، مَرکبِ عروج شما خواهد شد پس ارزشِ دقت و تحقیق را دارد ✓رساله حقوقِ حضرت امام سجاد(ع) •┈┈•••✾••✾•••┈┈• 🔻محتوای روضه و منبر👇 ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
✨﷽✨ 🔴آثار لقمه حرام در زندگی مومن ✍️ آیت الله ناصری: یکی از اولیاء الهی بود به نام مرحوم حاج مؤمن که استاد آیت الله دستغیب رحمت الله علیه بود، ایشان برای بنده نقل کرد: من خدمت یکی از اولیای الهی رسیدم. دستوری به من داد و گفت که مثلاً فلان جا غذا نخور. من هم گفتم چشم. داستانش خیلی مفصل است. می‌گفت: ما با آن شخص که گفته شده بود در خانه‌اش غذا نخورم، مرتبط بودیم. یک روز در خانه ایشان نماز را که خواندیم، سفره انداختند و من خجالت کشیدم بلند بشوم. گفت: بنشین ناهار بخور. گفتم: آقا! من معذورم. گفت: نه؛ بنشین ناهار بخور. حاج مؤمن می‌گفت: غذا را کشیدیم و من دو سه تا لقمه خوردم. یک دفعه دیدم آن ولی الهی پیدایش شد. اشاره کرد گفت: بلند شو بیا. بلند شدم رفتم. گفت: چرا از این غذا خوردی؟ گفتم: من خجالت کشیدم. برایم کشیدند و کاسه گذاشتند و نتوانستم نخورم. گفت: خوب، حالا اگر می‌توانی، برو بخور. آمدم نشستم. دیدم تمامش چرک و خون است، خدا شاهد است. گفت: از بوی تعفن غذا حالم خراب شد. نگاه کردم دیدم آن‌ها همه دارند می‌خورند؛ اما دارند چرک و خون می‌خورند. حالم به هم خورد و بلند شدم. بعضی از غذا‌ها حقیقتش این است. نمی‌دانیم چیست. انسان مقداری برای به دست آوردن غذای حلال و پاک سعی و کوشش بکند. غذا، در فرزندان ما، در عبادات ما آثاری دارد. در روایت دارد کسی که یک لقمه حرام بخورد، تا چهل روز دعاهایش مستجاب نمی‌شود. 📚بحارالأنوار، ج63، ص314 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ با ذکر عضو کانال شوید 👇🏼 ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd 🔴 حداکثری ☝️
🟢 👈لقمه حلال امام باقر عليه السلام فرمود: ((هيچ انسانى نيست مگر آن كه خداوند براى او رزق حلال مقرر فرموده است .))(1) در وصاياى حضرت لقمان به فرزندش آمده است كه : ((همواره ملازم قناعت و راضى به تفسيم خداوند باش . دزد وقتى مرتكب سرقت مى شود، خداوند از رزق او مى كاهد و گناه دزدى به عهده اش مى ماند. اگر صبر مى كرد و دزدى نمى نمود، همان مقدار، از راه مشروع به وى مى رسيد.))(2) . ((على عليه السلام در رهگذر به مسجدى رسيد. از قاطر پياده شد كه به داخل مسجد برود، مردى در آن جا بود، قاطر را به او سپرد و وارد مسجد گرديد. آن مرد لجام قاطر را درآورد و با خود برد. امام عليه السلام در مسجد نماز گذارد، دو درهم در دست گرفته بود تا اجرت آن مرد را بدهد. موقعى كه آمد، ديد كه قاطر بدون نگهبان و بى لجام است . دو درهم را به يك شخصى داد كه برود و يك افسار بخرد. او در بازار آمد، لجام قاطر را در دكانى ديد كه مرد سارق آن را به دو درهم فروخته بود. فرستاده على عليه السلام آن را به دو درهم خريد و نزد مولاى خود برگشت و جريان را به عرض حضرت رساند. امام عليه السلام فرمود: آدمى با بى صبرى ، خود را از رزق حلال محروم مى نمايد و چيزى بيشتر از آن چه مقرر است ، به وى نمى رسد. (3) خلاصه در اسلام رزق حلال اهميت بسيار دارد و مسلمان موظف است اين امر را درباره خود و درباره كسانى كه نفقه آنها بر وى واجب است ، رعايت نمايد و حداقل از غذايى استفاده كند كه در پيشگاه الهى مورد مؤ اخذه قرار نگيرد. مردى مى گويد: در محضر امام صادق عليه السلام بوديم . شخصى در حضور امام عليه السلام دعا كرد كه : بار الها! به من رزق طيب روزى فرما! حضرت فرمود: چه درخواست دور از اجابتى ! اين غذاى پيامبران است . از خداوند رزقى را بخواه كه در قيامت تو را براى آن رزق عذاب ننمايد.(4) ____________________________________ 1- ميزان الحكمه ، ج 4، ص 123. 2- سفينة البحار، ج 1، ص 518. 3- ميزان الحكمه ، ج 4، ص 123. 4- شرح و تفسير دعاى مكارم الاخلاق ، ج 3، ص 142. سفينة البحار، ج 1، ص 518. کانال 👇 ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
🕊 تفسیر آیه ۵۱ سوره مومنون 🕊 🍃 يَا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحاً إِنِّي بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ🍃 ترجمه : 🍃 اى پيامبران! از غذاهاى پاكيزه (و پسنديده) بخوريد و كار نيكو انجام دهيد، همانا من به آنچه انجام مى دهيد آگاهم.🍃 در قرآن كريم، در كنار «كُلوا» دستورات ديگرى نيز ذكر شده است مانند: الف: «كُلوا... وشكروا» بخوريد و خدا را شكر كنيد. ب: «كُلوا... واطعموا» بخوريد و اطعام كنيد. ج: «كُلوا... ولاتسرفوا» بخوريد و اسراف نكنيد. پيامبر اكرم (صلى الله عليه وآله) ذيل اين آيه فرمودند: حضرت عيسى از دستمزد نخ ريسى مادرش مريم تغذيه مى كرد. امام صادق (عليه السلام) ذيل اين آيه مى فرمايد: مراد از طيّب، حلال بودن است. در حديث مى خوانيم: «اِنّ اللّه لايقبل عبادة مَن فى جُوفه لُقمة من حرام» كسى كه يك لقمه مال حرام خورده باشد، خداوند عبادت او را نمى پذيرد.  📌 پیام ها 🌿 انبيا نيز از موادّ غذايى و مواهب طبيعى بهره مند مى شوند. (توقّع نابجا از انبيا ممنوع) «كُلوا» 🌿 براى دعوت مردم به حقّ، اوّل به فكر زندگى مادّى آنان باشيم.«كلوا... واعملوا» 🌿 تمام اديان الهى با رهبانيّت، انزوا ورياضت مخالفند. «كلوا» (شايد فرمان بخوريد بعد از نام عيسى براى جلوگيرى از رهبانيّتى باشد كه در مسيحيّت مطرح است) 🌿 در آنچه مى خوريد، دو اصل مهم را فراموش نكنيد: الف: حلال بودن. ب: طيّب و پاكيزه بودن. «كلوا من الطيّبات» 🌿 غذا خوردن نيز بايد هدفدار باشد، نه بر اساس هوس. «كلوا - واعملوا» 🌿 عفّت در شكم و تقوا در عمل، مقارن هستند. «كلوا من الطيّبات واعملوا صالحا» 🌿 توفيق عمل صالح، در سايه ى تغذيه حلال و طيب است. «الطيّبات - صالحا» 🌿 تغذيه ى طيّب و سالم و عمل صالح، مورد توجّه تمام اديان الهى است. «يا ايّها الرسل - الطيّبات - صالحا» 🌿 اگر بخوريد و عمل صالح انجام ندهيد، خداوند حتّى به حساب انبيا مى رسد. «اِنّى بما تعملون عليم» 🕊️🍃🕊️🍃🕊️ ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
📿نکته تفسیری صفحه ۱۱۵ حرام خواری و آثار آن در زندگی دنیا و آخرت: مال و ثروت، یکی از ضروریات زندگی انسان هاست که بدون آن، گذران زندگی ممکن نخواهد بود. به همین سبب، کسبِ درآمد و تلاش برای به دست آوردن آن، یکی از مهم ترین دغدغه های بشر است. انسانها از راههای متفاوتی می توانند به ثروت برسند؛ ولی آیا پیمودن همه‏ی آن راه ها مجاز است؟ بی شک جواب منفی است. بسیاری از راه های کسب مال، راههای ممنوع است و درآمد حاصل از آن، « مال حرام» محسوب می شود. رباخواری، گرفتن رشوه، کم فروشی، کلاه برداری، کم گذاشتن از کار، دزدی و ...، نمونه هایی از حرام خواری هستند. با مطالعه‏ ی تعلیمات قرآن و پیشوایان معصوم دین، به روشنی درمی یابیم که کسب مال حرام، تأثیرات بسیار منفی و مخرّبی در زندگی دنیایی انسان و حیات پس از مرگ او دارد. از جمله ی این آثار این هاست: 1ـ قبول نشدن کارهای نیک: از امام باقر روایت شده است: «هنگامی که کسی مالی از راه حرام به دست آورد، حج و عمره و صله‏ی رحم او پذیرفته نمی شود.» 2ـ رفتن برکت از مال و زندگی : امام کاظم فرموده است: «مال حرام رشد نمی کند، و اگر هم زیاد شود، برکتی ندارد، و آنچه از آن انفاق شود، پاداشی ندارد، و هر آنچه که انسان پس از مرگش از آن به جای گذارد، توشه¬اش برای آتش دوزخ خواهد بود.» 3ـ تأثیر منفی در سعادت نسل: امام صادق فرموده است که تأثیر منفی درآمد حرام، در نسل انسان آشکار می شود. 4ـ سنگ دلی: در تاریخ آمده است که در روز عاشورا، هنگامی که لشکریان عمر سعد، امام حسین را از هر طرف محاصره کردند و دور وی حلقه زدند، امام از آنان خواست که ساکت شوند تا آن¬ها را موعظه کند؛ ولی آنان ساکت نشدند. امام خطاب به آنان فرمود: «وای بر شما! چرا ساکت نمی شوید تا سخنم را بشنوید؟ ... این برای این است که شکم های شما از غذاهای حرام پر و دل هایتان سنگ شده است. » در آموزه های اهلبیت، کسب مال حلال و پرهیز از مال حرام، یکی از برترین عبادات برشمرده شده است. از پیامبر اسلام روایت شده است: «عبادت، هفتاد بخش دارد، و برترین بخش آن، کسب مال حلال است.» همچنین از امام صادق نقل شده است: «پرهیز از یک لقمه مال حرام نزد خدا، از خواندن دو هزار رکعت نماز مستحب بهتر است.» از اینجا می توان فهمید که چرا مولای متقیان علی بر فراز منبر سه مرتبه چنین ندا داد: «ای تاجران و کاسبان، ابتدا احکام خدا را در مورد کسب حلال و حرام یاد بگیرید و پس از آن تجارت کنید» . 📖ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
💠 لقمه حلال مقدمه عمل صالح ✍ در تعالیم الهی لقمه حلال مقدّمه عمل صالح شمرده شده است. اثر غذای حلال در سبکی روح، نور باطن، توجه به عبادات، به‌خوبی مشهود است. به‌همین جهت در سیره رسول خدا‌ (ص) می‌بینیم که با دقت بسیار، چیزی را از کسی می‌پذیرفت و تا یقین به حلال بودن آن پیدا نمی‌کرد، ‌آن را نمی‌خورد. ✅ در تاریخ نقل است: « امّ عبدالله ظرف شیری برای افطار رسول خدا‌ (ص) فرستاد. حضرت ظرف را به وی بازگرداند و به وی پیغام فرستاد که: این شیر را از کجا آورده‌ای؟ فردای آن روز، امّ عبدالله نزد پیامبر خدا‌ (ص) آمد و عرض کرد: ‌ای پیامبر خدا! به خاطر گرمی هوا و درازی روز، ظرف شیری برایتان فرستادم؛ امّا شما آن را همراه پیکی باز گرداندی؟ پیامبر خدا‌ (ص) فرمود: 🌺 «بِذَلِکَ اُمِرَتِ الرُّسُلُ اَنْ لَا تَاکُلَ اِلَّا طَیِّباً‌ وَلَا تَعْمَلَ اِلَّا صَالِحاً؛(1) به همین خاطر، پیامبران، فرمان یافته‌اند که جز حلال نخورند و جز کار نیک، انجام ندهند.» ✅ بر همین اساس آن حضرت در وصیتش به امام علی‌ (ع) می‌فرماید: 🌷یا علی! دوازده خصلت است که سزاوار است انسان مسلمان در رابطه با غذا خوردن فرا گیرد؛ که چهارتا از آن واجب و چهارتای دیگر سنت و مابقی (جزء) ادب (سفره) است: ‌(یکی از واجبات) ‌شناخت به آن چیزی است که می‌خورد....» 🌹 «یَا عَلِیُّ! اثْنَتَا عَشْرَةَ خَصْلَةً یَنْبَغِی لِلرَّجُلِ الْمُسْلِمِ اَنْ یَتَعَلَّمَهَا فِی الْمَائِدَةِ اَرْبَعٌ مِنْهَا فَرِیضَةٌ وَاَرْبَعٌ مِنْهَا سُنَّةٌ‌ وَاَرْبَعٌ مِنْهَا اَدَبٌ فَاَمَّا الْفَرِیضَةُ فَالْمَعْرِفَةُ بِمَا یَاکُلُ...؛ (2) 📚 (1) حکمت نامه پیامبر اعظم (ص)، ج۱۳، ص۳۴۸. (2) شیخ صدوق، محمد بن علی، الخصال، ج۱،۱ ،ص ۴۸۶ دعوتیدبه‌ محتوای روضه و منبر 👇 ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
🌹خداوند متعال به حضرت موسی (ع) فرمود : اي موسي ! ✍🏻من شش چيز را در شش جا قرار دادم؛ ولي مردم در جاي ديگر آنها را جست و جو می کنند و این درحالی است که هرگز آنها را در آنجا نخواهند يافت : ①راحتي و آسایش مطلق را در '' آخرت'' قرار دادم، ولي مردم در '' دنيا '' به دنبال آن مي‌گردند! ②عزت و شرف را در 'عبادت'' قراردادم،ولي مردم آن رادر '' پست و مقام '' مي جويند! ③بي‌نيازي را در ''قناعت'' قرار دادم،ولي مردم آن رادر ''زيادي مال و ثروت'' جستجو مي‌كنند! ④رسیدن به بزرگی و مقام را در ''فروتني'' قرار دادم، ولي مردم آن را در'' تكبّر و خود برتر بيني'' می جویند! ⑤کسب علم را در ''گرسنگي و تلاش'' قرار دادم، ولي مردم با ''شکم سیر'' دنبال آن مي‌گردند! ⑥اجابت دعا را در " لقمه حلال " قرار دادم، ولي مردم آن را در ''طلسم و جادو'' جست و جو می کنند! ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌ ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
در خصوص آيه ي بيست و نه سوره ي نساء http://samtekhoda.tv3.ir/content/206629  قيامت مسئول است. در آيه ي بيست و نه سوره ي نساء مي فرمايد که اي کساني که ايمان آورديد اموال خود را به باطل نخوريد مگراينکه تجارت از روي رضايت باشد. يعني اينکه باهم صلح کردهو با کلک و خدعه همراه نباشد. گاهي ممکن است در برخي بنگاه ها زدو بند هايي صورت بگيرد. امام ( ره) در کتاب تحريرالوسيله در بحث بيع مي فرمايند: درست نيست که کسي کلاه شرعي بر سر بگذارد. اگر مصاديق خدعه در بين مردم رواج پيدا کند، ديگر هيچ کاري به سرانجام نرسيده و بازار قابل اعتماد نخواهد بودگاهي خداوند در حلال برکتي قرار مي دهد که در حرام نيست. مخصوصاً الان که يک مقدار بازار آشفته است افراد بايد خيلي مراقب باشند. اگر کسي روز قبل يک جنسي را پانصد تومان خريده بايد ده درصد به روي آن اضافه کرده و بفروشد. نبايد نگاه کند که فردا قيمت آن ششصد تومان خواهد شد. فردي مي گفت که گرفتن پول از دست مردم راحت است اما خوردن آن سخت است. يک نفر نزد آيت الله احمد خوانساري که از علماي بازار تهران بودند آمد و گفت: من يک جنسي را به قيمت صد تومان مي خرم. ولي چون بازار کشش دارد آن را دويست تومان مي فروشم. آيا اين کار اشکال دارد ؟ ايشان فرمودند که اين مال متعلق به تو است و مي تواني هر قيمتي که مي خواهي بفروشي ولي اين کار بي انصافي است. آن فرد گفت: حرام نباشد، بي انصافي اشکالي ندارد. آقاي خوانساري ايشان را صدا کردند و گفتند: بي انصافي يعني آن کاري که شمر با امام حسين (ع) کرد. در حديث داريم که سه کارخيلي مشکل است: 1- ذکر خدا در همه حال 2- رسيدگي به مشکلات مردم 3- انصاف با خود. امام صادق (ع) به عده اي پول دادند که به تجارت بروند. اين افراد بعد از بازگشت از تجارت به نزد امام آمدند و گفتند اين مقدار اصل پول و اين مقدار نيز سود آن است. امام ديدند که سود آن صددرصد است. فرمودند: چرا اينقدر زياد است ؟ آنها گفتند که ما به شهري رفتيم که کالاي ما در آنجا کمياب بود. ما هم جنس را نفروختيم. زماني که بازار خوب کشش پيدا کرد، کالا را به دو برابر قيمت به مردم فروختيم. امام فرمودند که من اين پول ها را مصرف نمي کنم. سپس فرمودند: کسب حلال از شمشير زدن در راه خدا مشکل تر است. الان برخي افراد اجناس مختلف را نگهداشته و با بازار بازي مي کنند. اين افراد بايد بدانند که در روز قيامت بايد پاسخگو باشند. گناه آنها شايد از نخواندن نماز صبح بزرگتر باشد. برخي افراد مقيد به زيارت و روضه هم هستند اما در مسائل اقتصادي بي دقتي مي کنند. يک نفر بازاري چند روز قبل به من گفت که شما مدام به ما مي گوييد،به روسا هم بگوييد يک ثباتي را در بازار ايجاد کنند که ما بتوانيم درست کارکنيم. ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
محتوای عزاداری شب هفتم https://eitaa.com/joinchat/2060648929Ca3d748ff30
این حسین کيست که درقلب همه جا دارد این همه عاشق دیوانه و شیدا دارد این حسین کيست که نام کرمش در دو سرا این چنین پیش خدا رتبهٔ اعلا دارد این حسین کيست که از کشتن او چشم خدا اشک خون از حرم عالم بالا دارد این حسین کيست که در قتلگه کربُبَلا رقص او در بر شمشیر تماشا دارد این حسین کيست همان زینت دامان نبی ازلب پاک نبی بوسهٔ زیبا دارد این حسین کيست که در سلسلهٔ عرش خدا این همه از غم این داغ مُعَزّا دارد
🔹 پیامبر خدا صلى‌الله‌عليه‌وآله برای شهادت حسین علیه‌السلام، حرارت و گرمایی در دل‌های مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود. 🥀 📚 جامع احادیث الشیعه، ج١٢، ص۵۵۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نحوه شهادت حضرت قاسم(ع) مى‌خواهم از روزى مقتلِ «ابن‌طاووس» - که کتاب «لهوف» است - یک چند جمله ذکر مصیبت کنم و چند صحنه از این صحنه‌هاى عظیم را براى شما عزیزان بخوانم. البته این مقتل، مقتل بسیار معتبرى است. این سیدبن‌طاووس - که على‌بن‌طاووس باشد - فقیه است، عارف است، بزرگ است، صدوق است، موثّق است، مورد احترام همه است، استاد فقهاى بسیار بزرگى است؛ خودش ادیب و شاعر و شخصیت خیلى برجسته‌اى است. محتوای عزاداری شب هفتم https://eitaa.com/joinchat/2060648929Ca3d748ff30
ایشان اوّلین مقتل بسیار معتبر و موجز را نوشت. البته قبل از ایشان مقاتل زیادى است. استادشان - ابن نَما- مقتل دارد، «شیخ طوسى» مقتل دارد، دیگران هم دارند. مقتلهاى زیادى قبل از ایشان نوشته شد؛ اما وقتى «لهوف» آمد، تقریباً همه آن مقاتل، تحت‌الشّعاع قرار گرفت. این مقتلِ بسیار خوبى است؛ چون عبارات، خیلى خوب و دقیق و خلاصه انتخاب شده است. من حالا چند جمله از اینها را مى‌خوانم. یکى از این قضایا، قضیه به میدان رفتن «قاسم‌بن‌الحسن» است که صحنه بسیار عجیبى است. قاسم‌بن‌الحسن علیه‌الصّلاةوالسّلام یکى از جوانان کم سالِ دستگاهِ امام حسین است. نوجوانى است که «لم یبلغ الحلم»؛ هنوز به حدّ بلوغ و تکلیف نرسیده بوده است. در شب عاشورا، وقتى که امام حسین علیه‌السّلام فرمود که این حادثه اتّفاق خواهد افتاد و همه کشته خواهند شد و گفت شما بروید و اصحاب قبول نکردند که بروند، این نوجوان سیزده، چهارده‌ساله عرض کرد: عمو جان! آیا من هم در میدان به شهادت خواهم رسید؟ امام حسین خواست که این نوجوان را آزمایش کند - به تعبیر ما - فرمود: عزیزم! کشته‌شدن در ذائقه تو چگونه است؟ گفت «احلى من العسل»؛ از عسل شیرینتر است. ببینید؛ این، آن جهتگیرىِ ارزشى در خاندان پیامبر است. تربیت‌شده‌هاى اهل بیت این‌گونه‌اند. این نوجوان از کودکى در آغوش امام حسین بزرگ شده است؛ یعنى تقریباً سه، چهار ساله بوده که پدرش از دنیا رفته و امام حسین تقریباً این نوجوان را بزرگ کرده است؛ مربّى‌ به تربیتِ امام حسین است. حالا روز عاشورا که شد، این نوجوان پیش عمو آمد. در این مقتل این‌گونه ذکر مى‌کند: «قال الرّاوى: و خرج غلام». آن‌جا راویانى بودند که ماجراها را مى‌نوشتند و ثبت مى‌کردند. چند نفرند که قضایا از قول آنها نقل مى‌شود. از قول یکى از آنها نقل مى‌کند و مى‌گوید: همین‌طور که نگاه مى‌کردیم، ناگهان دیدیم از طرف خیمه‌هاى ابى‌عبداللَّه، پسر نوجوانى بیرون آمد: «کانّ وجهه شقّة قمر»؛ چهره‌اش مثل پاره ماه مى‌درخشید. «فجعل یقاتل»؛ آمد و مشغول جنگیدن شد. این را هم بدانید که جزئیات حادثه کربلا هم ثبت شده است؛ چه کسى کدام ضربه را زد، چه کسى اوّل زد، چه کسى فلان چیز را دزدید؛ همه اینها ذکر شده است. آن کسى که مثلاً قطیفه حضرت را دزدید و به غارت برد، بعداً به او مى‌گفتند: «سرق القطیفه»! بنابراین، جزئیات ثبت شده و معلوم است؛ یعنى خاندان پیامبر و دوستانشان نگذاشتند که این حادثه در تاریخ گم شود. «فضربه ابن فضیل العضدى على رأسه فطلقه»؛ ضربه، فرق این جوان را شکافت. «فوقع الغلام لوجهه»؛ پسرک با صورت روى زمین افتاد. «وصاح یا عمّاه»؛ فریادش بلند شد که عموجان. «فجل الحسین علیه‌السّلام کما یجل الصقر». به این خصوصیات و زیباییهاى تعبیر دقّت کنید! صقر، یعنى بازِ شکارى. مى‌گوید حسین علیه‌السّلام مثل بازِ شکارى، خودش را بالاى سر این نوجوان رساند. «ثمّ شدّ شدّة لیث اغضب». شدّ، به معناى حمله کردن است. مى‌گوید مثل شیر خشمگین حمله کرد. «فضرب ابن‌فضیل بالسیف»؛ اوّل که آن قاتل را با یک شمشیر زد و به زمین انداخت. عدّه‌اى آمدند تا این قاتل را نجات دهند؛ اما حضرت به همه آنها حمله کرد. جنگ عظیمى در همان دور و برِ بدن «قاسم‌بن‌الحسن»، به راه افتاد. آمدند جنگیدند؛ اما حضرت آنها را پس زد. تمام محوطه را گرد و غبار میدان فراگرفت. راوى مى‌گوید: «وانجلت الغبر»؛ بعد از لحظاتى گرد و غبار فرو نشست. این منظره را که تصویر مى‌کند، قلب انسان را خیلى مى‌سوزاند: «فرأیت الحسین علیه‌السّلام»: من نگاه کردم، حسین‌بن على علیه‌السّلام را در آن‌جا دیدم. «قائماً على رأس الغلام»؛ امام حسین بالاى سر این نوجوان ایستاده است و دارد با حسرت به او نگاه مى‌کند. «و هو یبحث برجلیه»؛ آن نوجوان هم با پاهایش زمین را مى‌شکافد؛ یعنى در حال جان دادن است و پا را تکان مى‌دهد. «والحسین علیه‌السّلام یقول: بُعداً لقوم قتلوک»؛ کسانى که تو را به قتل رساندند، از رحمت خدا دور باشند. این یک منظره، که منظره بسیار عجیبى است و نشان‌دهنده عاطفه و عشق امام حسین به این نوجوان است، و درعین‌حال فداکارى او و فرستادن این نوجوان به میدان جنگ و عظمت روحى این جوان و جفاى آن مردمى که با این نوجوان هم این‌گونه رفتار کردند.۱۳۷۷/۰۲/۱۸ بیانات در خطبه‌‌های نمازجمعه قاسم بن حسن, تاریخ عصر حضور ائمه اطهار (ع) و حادثه کربلا, سید‌ بن طاووس, لهوف روایت تاریخی محتوای عزاداری شب هفتم https://eitaa.com/joinchat/2060648929Ca3d748ff30
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️بیا مادر از حرم بیرون ... 🎙مداحی قدیمی و بسیار دلنشین دهه 40 زنده یاد 📎 📎 📎 📎 🆔 @mohtavayerozeh 👈 ------✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾------- ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
محتوای عزاداری شب هشتم https://eitaa.com/joinchat/2145190370C371dc6f41a
🕊 (شهدایی که به لشکر امام حسین پیوستند) زهیر بن قین. زهیر از شخصیتهای برجسته کوفه بود که روز عاشورا در رکاب امام به شهادت رسید. وی ابتدا از هواداران عثمان بود، اما ناچار گردید در یکی از منزلگاهها فرود آید. امام او را به همراهی خود فرا خواند، ابتدا علاقه چندانی به همکاری نداشت، اما همسرش او را تشویق کرد تا نزد پسر پیامبر صلی الله علیه و آله برود. همسرش نیز همراه او آمد. سخنان امام آتشی در دل زهیر برافروخت، چنان که از یاران فداکار آن حضرت گردید و در کنار امام به شهادت رسید.
*اللهم صل علی محمد وال محمدوعجل فرجهم *السلام علیک یامولای یا اباعبدالله الحسین وعلی اولاده وعلی انصاره* باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان وعرض تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء وانصار باوفایش. روز سه شنبه شمابزرگواران همراه باسلامتی وعاقبت بخیر ی *بررسی و اثبات فتنه ونقش یهود در شکل گیری عاشورا وشهادت امام حسین (ع)* *یهودیان به‌دنبال ترور خاندان نبوت* مستندات مربوط به نقش یهودیان در حادثه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و صحنه‌گردانی این فاجعه توسط آنان شاهدی است براین مدعای تاریخی این‌که یهودیان به‌دنبال ترور خاندان نبوت صلوات الله علیهم اجمعین از جمله امام حسین علیه‌السلام بوده‌اند را می‌توان از این حدیث شریف نبوی که در دوران خردسالی حسنین علیهماالسلام ایراد شده است فهمید: *فَإِنِّي خَائِفٌ عَلَيْهِمَا مِنْ كَيْدِ الْيَهُود* من از مکر یهود نسبت به فرزندانم حسن و حسین بیمناکم. *سرپیچی ونافرمانی یهود ازفرماه خداوند* در یکی از زیارت مطلقه امام حسین علیه‌السلام با سند معتبر چنین می‌خوانیم: *وَ اَشْهَدُ اَنَّ الَّذینَ سَفَکُوا دَمَکَ، وَ اسْتَحَلُّوا حُرْمَتَکَ، مَلْعُونُونَ مُعَذَّبُونَ عَلى لِسانِ داوُدَ وَ عیسَى بْنِ مَرْیَمَ، ذلِکَ بِما عَصَوْا وَ کانُوا یَعْتَدُونَ* کافران از بنی‌اسرائیل به زبان داود و عیسی بن مریم لعنت شدند، لعنت شدنشان بدین سبب بود که از فرمان های خدا و پیامبران سرپیچی کردند، و همواره از حدود الهی تجاوز داشتند. گرچه که این دلیل به تنهایی برای اثبات نقش محوری یهودیان در حادثه‌ی جانسوز عاشورا کافی است اما نظر شما را به مطالعه‌ی سایر مستندات نیز جلب می‌کنیم: *اثبات نقش یهود در شهادت امام حسین* در زیارت شریف عاشورا دعا می‌کنیم: *اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ…* سؤال این است که اولین کسانی که در حق پیامبر و خاندانش ظلم روا داشتند چه کسانی هستند؟ پاسخ این پرسش در آیه شریفه ۴۱ سوره مبارکه بقره که خطاب به یهودیان عصر پیامبر نازل شده، داده شده است: *وَآمِنُواْ بِمَا أَنزَلْتُ مُصَدِّقًا لِّمَا مَعَکمْ وَلاَ تَکونُواْ أَوَّلَ کافِرٍ بِهِ وَلاَ تَشْتَرُواْ بِآیاتِی ثَمَنًا قَلِیلاً وَإِیای فَاتَّقُونِ* . بدیهی است که بدترین ظلم در حق پیامبر (ص) کفر ورزیدن به نبوت ایشان و کتاب آسمانی ایشان است و این یعنی این‌که مصداق اول ظالم یهودیان هستند. *چه کسانی توسط خداوند متعال لعنت شده‌اند؟* در زیارت عاشورا می‌خوانیم: *اللَّهُمَّ اِنَّ هذا یَوْمٌ تَبَرَّکَتْ بِهِ بَنُو اُمَیَّةَ وَ ابْنُ آکِلَةِ الْاَکْبادِ اللَّعینُ ابْنُ اللَّعینِ عَلى لِسانِکَ وَ لِسانِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ* … سؤال این است: چه کسانی توسط خداوند متعال لعنت شده‌اند؟ پاسخ این سؤال را در آیات زیر که همگی درباره‌ی بنی‌اسرائیل و یهود نازل شده‌اند می‌یابیم: *فَبِمَا نَقْضِهِمْ مِيثَاقَهُمْ لَعَنَّاهُمْ وَجَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِيَةً يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ وَنَسُوا حَظًّا مِمَّا ذُكِّرُوا بِهِ وَلَا تَزَالُ تَطَّلِعُ عَلَى خَائِنَةٍ مِنْهُمْ إِلَّا قَلِيلًا مِنْهُمْ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاصْفَحْ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ* *چه کسانی توسط نبی خدا لعنت شده‌اند* و سؤال دیگر این است که چه کسانی توسط نبی خدا لعنت شده‌اند؟ پاسخ این سؤال را نیز در آیه ۷۸ سوره مبارکه مائده می‌یابیم: *لُعِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ بَنِي إِسْرَائِيلَ عَلَى لِسَانِ دَاوُودَ وَعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ذَلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ.* *خاندان بنی‌امیه یهودی تبارند* این مطلب را از آیه شریفه ۶۰ سوره مبارکه اسراء و حدیث شریف امام صادق علیه‌السلام آمده است ، *عبارت «اللّصیق» برای خاندان بنی‌امیه* همچنین به کار بردن عبارت «اللّصیق» برای خاندان بنی‌امیه توسط امام علی علیه‌السلام در نامه ۱۷ نهج‌البلاغه خطاب به معاویه، مؤیدی دیگر بر این مطلب است که بنی‌امیه هیچ نسبت خونی با بنی‌هاشم نداشته و اصالتاً رومی و اسرائیلی‌تبار هستند: *نقش مشاور یهودی یزید درواقعه کربلا* ترغیب مشاور یهودی یزید بن معاویه لعنةالله‌علیهما از شهادت امام حسین وتحریک یزید ودرباریان به مقابله وجنگ با امام حسین ع حرمت ماه‌های حرام را حتی اعراب جاهلی هم نگاه می‌داشتند و این یهود بوده‌اند که در طول تاریخ از خون‌ریزی در ماه حرام هیچ ابایی نداشته بلکه به نظر می‌رسد این کار را راهی برای تقرب بیشتر به ابلیس می‌دانند. حارالانوار، ج۴۳، ص۳۱۳ لهوف، سید بن طاووس سوره مائده آیه ۱۳ سوره نساء آیه ۴۶ سوره بقره آیه ۸۸ سوره آل عمران آیه ۸۷
🔲محتوای ماه محرم ۱۴۰۲ https://eitaa.com/joinchat/1942356414C1b829d5652 ⚫️فضیلت صلوات ابتدای منبر https://eitaa.com/joinchat/2188640699Cfcd4bc846d ✔️فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام قبل از منبر هر منبر یک فضیلت https://eitaa.com/joinchat/1675755967Cb6db254f45 🖤احکام قبل از منبر یا نماز جماعت https://eitaa.com/joinchat/664076741C63b08ea77a ◼️مسند آلِ مُحَمَّد https://eitaa.com/joinchat/1323761855C2e67316f89 @Mosnad http://Eitaa.com/Mosnad 🏴محتوای عزاداری شب اول https://eitaa.com/joinchat/1390346708C9c0e337d6f 🏴عزاداری شب دوم https://eitaa.com/joinchat/3290825172Cd6b5cbcba7 🏴محتوای عزاداری شب سوم https://eitaa.com/joinchat/1105592797Ca32085ced9 🏴محتوای عزاداری شب چهارم https://eitaa.com/joinchat/3752460766Ce781532d08 🏴محتوای عزاداری شب پنجم https://eitaa.com/joinchat/2990473695Ccac3d18f6a 🏴محتوای شب ششم https://eitaa.com/joinchat/2307981792C25a97700f3 🏴محتوای عزاداری شب هفتم https://eitaa.com/joinchat/2060648929Ca3d748ff30 🏴محتوای عزاداری شب هشتم https://eitaa.com/joinchat/2145190370C371dc6f41a 🏴محتوای عزاداری شب نهم https://eitaa.com/joinchat/3194028515C06ef18070c 🏴محتوای عزاداری شب دهم https://eitaa.com/joinchat/2046034404C26d67b6a6f 🌺همایش شیرخوارگان حسینی(علی اصغر سلام الله علیه) https://eitaa.com/joinchat/1116275165C74b300e218 ❇️ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
محتوای عزاداری شب نهم https://eitaa.com/joinchat/3194028515C06ef18070c