eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
2.9هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
2.6هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️معنای أولی الأمر واژه «أولی الأمر» از دو کلمه «أولی» و «الأمر» اشتقاق یافته است. واژه «أولی» به معنای صاحبان، والیان و سرپرستان است که جمع واژه «ولیّ» می باشد. و کلمه «أمر» به دو معنی مستفاد می شود: «فرمان» و «شأنیت و اعمال». 🔰امر به معنای ظاهری آن بیشتر به شأنیت و افعال مصداق پیدا می کند و می توان تصدیق این بیان را، آیه شریفه سوره مبارکه نساء ذکر نمود: ✨وَ إِذا جاءَهُمْ أَمْرٌ مِنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذاعُوا بِهِ وَ لَوْ رَدُّوهُ إِلَى الرَّسُولِ وَ إِلى‏ أُولِي الْأَمْرِ مِنْهُمْ لَعَلِمَهُ الَّذينَ يَسْتَنْبِطُونَهُ مِنْهُمْ وَ لَوْ لا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَتُهُ لاَتَّبَعْتُمُ الشَّيْطانَ إِلاَّ قَليلا ✨هنگامى كه خبرى از ايمنى و ترس چون پيروزى و شكست به‏ آنان كه مردمى سست ايمانند، می رسد، بدون بررسى در درستى و نادرستى‏ اش آن رامنتشر مى‏ كنند، و در صورتى كه اگر آن خبر را به پيامبر و والیان امر خویش كه به سبب بينش و بصيرت داراى قدرت تشخيص و اهل تحقيق‏ اند، ارجاع مى‏ دادند، درستى‏ و نادرستى‏ اش را در مى‏ يافتند؛ چنانچه به مصلحت بود، آن را منتشر و در غیر این صورت مانع انتشار آن می شدند. اگر فضل و رحمت خدا بر شما نبود، يقيناً همه شما جز اندكى، از عدو الله، شيطان پيروى مى‏ كرديد. 📗سوره مبارکه نساء، آیه ۸۳ 👈🏻بیان شد که اولی الامر در این آیه شریفه به معنای شأنیت کسانی که صاحب اختیار در امورات زندگی و شئون مختلف آن هستند می باشد. 👈🏻اولی الامر در آیه مبارکه، کسانی به جز پیامبر صلی الله علیه و آله هستند، اما جایگاه و منزلت ویژه ای دارند که در حضور پیامبر (صلی الله علیه و آله) و پس از آن، بر مؤمنان واجب است مطیع آنان باشند. اطاعت آنها همجوار اطاعت از رسول الله (صلی الله علیه و آله) و ذات احدیت ذکر شده است. به سبب این که همان طور که درخصوص الله، فعل اطیعوا آمده است درباره رسول و اولی الامر هم در همان آیه مبارکه فعل اطیعوا آمده است و این فعل دوبار تکرار شده است و می توان استنباط نمود که این تکرار به جهت اهمیت و تأکید موضوع است. 💠ادله دیگر بر این موضوع این است که آیه مبارکه اولی الامر از حضرت قرآن، هرگز منسوخ نشده است یعنی بعد از نازل شدن این آیه، آیه دیگری نزول نیافته است که مدت عمل به آیه قبل را منقضی کرده باشد به عبارت دیگر عمل به این آیه، توسط آیه دیگری ممنوع نشده است. ❇️ضمنا هیچ گونه قید و شرط هم برای این اطاعت ذکر نشده است و این آیه دستور مطلق و بی قید و شرط برای اطاعت از الله، رسول (صلی الله علیه و آله) و اولی الامر صادر می کند. این نوع دستور بی قید و شرط به اطاعت در حضرت قرآن و نیز در اقوال و اعمال پیامبر رحمت، منحصر به فرد است. 🔹به عنوان مثال در حضرت قرآن محدودیت هایی برای اطاعت ذکر شده است: «وَ لا تُطیعُوا أَمْرَ الْمُسْرِفینَ وَ إِنْ جاهَداكَ لِتُشْرِكَ بی‏ ما لَیْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ فَلا تُطِعْهُما» و ... 📗سوره مبارکه شعرا، آیه ۱۵۱ سوره مبارکه عنکبوت، آیه ۸ در برخی فرمایشات رسول الله (صلی الله علیه و آله) نیز، ما را از اطاعتهای بی قید و شرط باز داشته است. مثلا اطاعت از کسانی که عصیان خداوند را می کنند منع شده است: «لا طَاعَةَ لِمَخْلُوقٍ فِی مَعْصِیَةِ الْخَالِقِ» 📗من‏ لایحضره‏ الفقیه، ج ۴، ص ۳۸۱ با توجه به اینکه اطاعت هیچ کس به غیر از رسول و اولی الامر در حضرت قرآن و سنت پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) ، مطلق نیست لذا اولی الامر نیز باید شانی داشته باشند که اطاعت مطلق و بی چون و چرا از ایشان ملازم با اطاعت رسول الله (صلی الله علیه و آله) باشد‌. مطلق این شان، از آن ائمه اثنی عشر (علیهم السلام) است که بر جان و مال و هر آنچه متعلقات یک بنده است احاطه دارند و اطاعت بی قید و شرط به معنای مطلق آن، در مورد انوار مقدس ایشان صدق میکند. لذا اولی الامر جز ائمه اطهار (علیهم السلام) نمی باشند که در ادامه به تفصیل به اثبات این مطلب می پردازیم. 🔽ادامه دارد.... ۴ ⚜ 📜⚜ ⚜📜⚜📜 📜⚜📜⚜📜⚜ ⚜📜⚜📜⚜📜⚜📜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مہـر شمـ❤️ـا ... همان کیمیایی است که روزگار مـرا قیمتی ميکند؛ من به اعتبـار محبت شمـ❤️ـا، نفس می کشم سلام قـ❤️ـرار دلهای بی قرار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍پیامبر اکرم صلی‌الله علیه واله میفرمایند: « گناهکاري که به رحمت خدا اميدوار است از عابد مايوس به درگاه خدا نزديکتر است. » 📚 نهج الفصاحه: صفحه ۴۷۷ ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🍃هدیه میکنیم ثواب تلاوت این صفحه از قرآن کریم را به وجود مقدس امام حسن و امام حسین علیهماالسلام و حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف🍃 ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷🍃🌷 🍃 🌷 دعاى روز دوشنبه‏ 🌷بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌷الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَمْ يُشْهِدْ أَحَداً حِينَ فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ‏ وَ لاَ اتَّخَذَ مُعِيناً حِينَ بَرَأَ النَّسَمَاتِ‏ لَمْ يُشَارَكْ فِي الْإِلَهِيَّةِ وَ لَمْ يُظَاهَرْ فِي الْوَحْدَانِيَّةِ 🌷كَلَّتِ الْأَلْسُنُ عَنْ غَايَةِ صِفَتِهِ وَ الْعُقُولُ عَنْ كُنْهِ مَعْرِفَتِهِ ‏وَ تَوَاضَعَتِ الْجَبَابِرَةُ لِهَيْبَتِهِ وَ عَنَتِ الْوُجُوهُ لِخَشْيَتِهِ وَ انْقَادَ كُلُّ عَظِيمٍ لِعَظَمَتِهِ‏ 🌷فَلَكَ الْحَمْدُ مُتَوَاتِراً مُتَّسِقاً وَ مُتَوَالِياً مُسْتَوْسِقاً (مُسْتَوْثِقاً) وَ صَلَوَاتُهُ عَلَى رَسُولِهِ أَبَداً وَ سَلاَمُهُ دَائِماً سَرْمَداً 🌷اللَّهُمَّ اجْعَلْ أَوَّلَ يَوْمِي هَذَا صَلاَحاً وَ أَوْسَطَهُ فَلاَحاً وَ آخِرَهُ نَجَاحاً وَ أَعُوذُ بِكَ مِنْ يَوْمٍ أَوَّلُهُ فَزَعٌ وَ أَوْسَطُهُ جَزَعٌ وَ آخِرُهُ وَجَعٌ‏ 🌷اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْتَغْفِرُكَ لِكُلِّ نَذْرٍ نَذَرْتُهُ وَ كُلِّ وَعْدٍ وَعَدْتُهُ وَ كُلِّ عَهْدٍ عَاهَدْتُهُ ثُمَّ لَمْ أَفِ بِهِ‏ 🌷وَ أَسْأَلُكَ فِي مَظَالِمِ عِبَادِكَ عِنْدِي فَأَيُّمَا عَبْدٍ مِنْ عَبِيدِكَ أَوْ أَمَةٍ مِنْ إِمَائِكَ‏ كَانَتْ لَهُ قِبَلِي مَظْلِمَةٌ ظَلَمْتُهَا إِيَّاهُ فِي نَفْسِهِ أَوْ فِي عِرْضِهِ‏ أَوْ فِي مَالِهِ أَوْ فِي أَهْلِهِ وَ وَلَدِهِ أَوْ غِيبَةٌ اغْتَبْتُهُ بِهَا أَوْ تَحَامُلٌ عَلَيْهِ بِمَيْلٍ أَوْ هَوًى أَوْ أَنَفَةٍ أَوْ حَمِيَّةٍ أَوْ رِيَاءٍ أَوْ عَصَبِيَّةٍ غَائِباً كَانَ أَوْ شَاهِداً وَ حَيّاً كَانَ أَوْ مَيِّتاً فَقَصُرَتْ يَدِي وَ ضَاقَ وُسْعِي عَنْ رَدِّهَا إِلَيْهِ‏ وَ التَّحَلُّلِ مِنْهُ‏ فَأَسْأَلُكَ يَا مَنْ يَمْلِكُ الْحَاجَاتِ وَ هِيَ مُسْتَجِيبَةٌ لِمَشِيَّتِهِ وَ مُسْرِعَةٌ إِلَى إِرَادَتِهِ‏ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تُرْضِيَهُ عَنِّي بِمَا (بِمَ) شِئْتَ وَ تَهَبَ لِي مِنْ عِنْدِكَ رَحْمَةً إِنَّهُ لاَ تَنْقُصُكَ الْمَغْفِرَةُ وَ لاَ تَضُرُّكَ الْمَوْهِبَةُ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ‏ 🌷 اللَّهُمَّ أَوْلِنِي فِي كُلِّ يَوْمِ إِثْنَيْنِ نِعْمَتَيْنِ مِنْكَ ثِنْتَيْنِ سَعَادَةً فِي أَوَّلِهِ بِطَاعَتِكَ‏ وَ نِعْمَةً فِي آخِرِهِ بِمَغْفِرَتِكَ يَا مَنْ هُوَ الْإِلَهُ وَ لاَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ سِوَاهُ. 🦋🍃🦋 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️🧡💛 🧡 💛 67 عاشقی بلدنیستی؟ نمیتونی قلبتو از غیر، خالی کنی؟ نترس؛ کارسختی نیست! تندتند خدا رو بيار توی خلوتت؛ انس که بیاد..عشق هم مياد. 🎤 ❤️ 🧡💛 ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
غدیر_و_تعقل_در_بستر_اسلام،_یا_تعقل_در_عرض_اسلام_.pdf
165.7K
💌 استاد طاهرزاده 🍃جزوه pdf 🌸« غدیر و تعقل در بستر اسلام ، یا تعقل در عرض اسلام »🌸 ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
غدیر 🌼غدیر یعنی حساسیت نسبت به جامعه ای که توحید در آن جاری است 🌼و حفظ آن جامعه از اختلاف هایی که منشا آن ها نفس اماره است. ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بزرگترین عید.pdf
120.2K
نسخه PDF | مروری بر اهمیت و ابعاد مسأله «غدیر» در بیانات رهبرانقلاب ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠وصی در خطبه غدیر 🔺* نکته قابل تأمل این است که در صدر خطبه شریفه غدیر بیان شده است که پس از وقوف در عرفات جبرئیل بر پیامبر (صلی الله علیه و آله) نازل شد و خطاب به رسول رب العالمین (صلی الله علیه و آله) گفت: ذات اقدس حق، سلام می رساند و می فرماید: ⬅️زمان وفات تو نزدیک شده و امر رسالت تو رو به پایان است و بدان که من تو را بی هیچ چاره ای نزد خود فرا می خوانم «فَاعْهَدْ عَهْدَكَ وَ قَدِّمْ وَصِيَّتَكَ» پس عهد خود را وفا کن و وصیت و سفارش خود را جلو انداز. ✨«وَ اعْمِدْ إِلَى مَا عِنْدَكَ مِنَ الْعِلْمِ وَ مِيرَاثِ عُلُومِ الْأَنْبِيَاءِ مِنْ قَبْلِكَ وَ السِّلَاحِ وَ التَّابُوتِ وَ جَمِيعِ مَا عِنْدَكَ مِنْ آيَاتِ الْأَنْبِيَاءِ، فَسَلِّمْهُ إِلَى وَصِيِّكَ وَ خَلِيفَتِكَ مِنْ بَعْدِكَ حُجَّتِيَ الْبَالِغَةِ عَلَى خَلْقِي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (علیه السلام)» ✨علم خود و میراث علوم انبیاء پیشین و سلاح و تابوت و آثار رسالتت را به وصی و خلیفه ات و حجت بالغه بر خلقم علی بن أبی طالب (علیه السلام) بسپار. 🔹با عنایت به این فراز از خطبه غدیر، ذات اقدس حق در کلام خود اذعان می دارد که این خطبه، یک نوع وصیت رسول الله (صلی الله علیه و آله) برای بعد از خویش می باشد. 🔹اما در خصوص وصایت، ولایت و خلیفه بودن امیرالمومنین علی (علیه السلام) کتب بسیاری تألیف و در فضایل و اثبات وصایت ایشان قلمها بر کاغذ نگاشته شده است. 🔹اما در این رساله مختصر، مقصود اصلی اثبات وصایت، ولایت، امامت و وراثت ائمه اثنی عشر علی الخصوص حضرت محمد بن الحسن المهدی العسکری (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، صاحب الامر و الزمان می باشد. 🔹علاوه بر آن که ذات اقدس الهی در حضرت قرآن، خطبه غدیر و در مرویات منقول از حجج الله، ادلّه فراوانی برای لزوم و وجوب وصایت ذکر کرده اند، عقل نیز به عنوان حجت دیگری وصیت را تایید می‌کند. 🔹این نکته نیز قابل توجه است که بدون تردید پیامبری که خاتم الانبیاء (صلی الله علیه و آله) است و دین مبین اسلام را با رنج ها و مشقت های فراوان احیاء، مطرح و تثبیت کرده است، بدون وصی و خلیفه آن را رها نمی کند، پیامبری که اجازه نمی دهد حتی برای چند روزی که در مدینه نیست، جانشین نداشته باشد چگونه امّت را بعد از خویش، بدون جانشین بگذارد؟! 🔹معنای خاص وصایت نیز این است که اگر فردی متعهد به انجام اموری ضروری است، و خود به خاطر غیبت و نبودن دائم یا موقت، موفق به انجام آن امور نمی‌شود، فرض بر این است که حتماً شخصی را به عنوان جانشین و خلیفه تعیین نماید. 🔸هیچ فعل و عملی در دنیا به اندازه احیاء و استدامه شرایع دین و تبلیغ آن مهم نیست که این مهم همان هدف خلقت آدمی است که ذات احدیت در حضرت قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) در فرمایشات خود تأکید فرموده اند. 📗سوره مبارکه ذاریات، آیه۵۶ 🔹لذا تمامی انبیاء نیز به فرمان و امر الهی، افرادی را به عنوان وصی و جانشین پس از خود انتخاب می‌کرده ‌اند، تا پس از آنان راه ایشان را ادامه دهند و گاه سلسله اوصیاء یک پیامبر تا اتصال به پیامبر بعدی طول می‌کشیده است. همان گونه که برخی از اوصیاء حضرت عیسی بن مریم تا زمان حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی (صلّی الله علیه و آله و سلّم) حیّ و زنده بودند. ۵
کجای از گفته است🤔‼️ ♦️روزی معاویه «لعنة‌الله‌علیه» وارد مکه شد، گروهی بر معاویه وارد شدند و گفتند : 📢آیا می دانی که ابن عباس تفسیر قرآن می کند؟‼️ ♦️معاویه گفت: خب ابن عباس پسر عمه ی پیغمبر بوده، او از هاشمیان است! اگر او نکند که تفسیر کند؟! ♦️گفتند: آیات را به نفع بن ابیطالب تفسیر می کند و ما از این قضیه شاکی هستیم!‼️ ♦️معاویه گفت: خودم رسما وارد مجلس می شوم و جمع شان را بر هم می زنم. ♦️ معاویه وارد مجلس تفسیر ابن عباس می شود، ابن عباس با چنان کیفیتی تفسیر آیات می کرد که معاویه هیچ جای اعتراضی برخود ندید! بعد از مجلس معاویه رو به ابن عباس کرد و گفت: ♦️ابن عباس تو می کنی یا بن ابیطالب را بازگو می کنی؟! ابن عباس گفت: معاویه به من بگو کجای است که بن ابیطالب نیست؟ از خودت هم سوال می کنم جواب می دهی؟ "انَّما اَنتَ مُنذِرُ و َلِکُلِ قَومِ هاد" این آیه برای کیست معاویه؟ معاویه گفت: رسول خدا فرمود ؛ منذر این امت منم و هادی وجود بن ابیطالب است! ولی ابن عباس حتما باید این آیه را بخوانی؟! ابن عباس گفت: "اِنَّما یُریدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ اَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرَکُم تَطهیرا" بگو این آیه برای کیست معاویه؟ معاویه گفت: این هم قصه ی طهارت و بن ابیطالب و اهل بیتش است، درست! ولی حتما باید این را بخوانی؟ ابن عباس گفت: "اِنَّما وَلیُّکُمُ اللهُ وَ رَسولُه وَالَّذینَ یُقیمونَ الصَّلوهَ وَ یُوتونَ الزَّکوةَ وَ هُم رکِعون" معاویه این آیه برای کیست؟ معاویه گفت: زمانی که بن ابیطالب در راه خدا داد این آیه_بر_حق_علی_نازل شد، قبول دارم! ولی حتما این را باید بخوانی؟ ابن عباس گفت: "عَمَّ یَتَساءَلون عَنِ النَّبَاِ العَظیم" معاویه بگو این آیه در حق کیست؟ معاویه گفت: رسول خدا فرمود ؛ بن ابیطالب است که هم مردم ازش می پرسند و هم من از خواهم پرسید، ولی ابن عباس حتما باید این را بخوانی؟ ابن عباس گفت: "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعا وَ لا تَفَرَّقوا" بگو ببینم این آیه برای کیست؟ معاویه گفت: پیغمبر فرمود ؛ است دست به دامن بزنید و جای دیگر نروید که گمراه میشوید. ولی باید همین را تفسیر کنی؟ ابن عباس گفت: "کَفی بِاللهِ شَهیدا بَینی وَ بَینَکُم" این آیه برای چیست معاویه؟ معاویه گفت: این قصه قصه ی بن ابیطالب است که خدا همه ی علم جاری رو در سیره ی او تعریف میکند، ولی لازم است حتما این را بخوانی؟ ابن عباس گفت: "قُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا و َأَبْنَاءَکُمْ و َنِسَاءَنَا و َنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ" بگو به من که این آیه برای کیست؟ معاویه گفت: این هم با اهل نجران است که خدا در این آیه بن ابیطالب را نفس پیغمبر میخواند، ولی برای مردم حتما باید همین را بخوانی؟ ابن عباس گفت: "ساَلَ سائِلٌ بِعَذابِ واقِع" این آیه برای چیست معاویه؟ معاویه گفت: روز غدیر شخصی نزد رسول خدا آمد و گفت این سخنان از خودت بود یا از خدا؟ پیغمبر فرمود امر رسالت بود ، شخص رو به پیغمبر کرد و گفت ؛ به خدا بگو بر من عذاب وارد کند که تحمل را ندارم و خداوند جلوی همگان را هلاک کرد، ابن عباس قبول دارم ! آیا باید فقط همین آیه را بخوانی؟ ابن عباس گفت: "یا اَیُّهَا الرَّسولُ بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیک" این آیه دیگر برای چیست معاویه؟ معاویه گفت: این هم است قبول دارم! ولی این را حتما باید بازگو کنی؟ ابن عباس گفت: "اَلیومَ اَکمَلتُ لَکُم دینَکُم" معاویه به من بگو این دگر برای کیست؟ معاویه گفت: این آیه هم در پرتوی است ولی آیه ای دیگر بخوان نه این را ! ابن عباس از جا بلند شد و گفت: معاویه به من بگو کجای قرآن را بخوانم که نباشد؟! کجا را بخوانم که از بیان نشده باشد؟! معاویه گفت: اصلا ابن عباس بخوان "اِذا زُلزِلَتِ الارض زلزالها ابن عباس: این آیه هم بن ابیطالب است! معاویه گفت: در این آیه دگر چه می کند ابن عباس؟!😄 ابن عباس گفت: نشنیدی بعد از رسول خدا یک سال نگذشته بود که زلزله ای بر مدینه آمد که همه ی مردم از شدت وحشت از خانه به در شده بودند و در میانشان حاضر شد و خواند این آیه را و پایش را بر زمین کوبید و فرمود: 📢زمین ! بر تو امر می کند آرام گیر! معاویه که از غضب بر خود می پیچید گفت: ابن عباس راحت بگو ، ... 📚بحار الانوار ج ۴۴ اَلّلهُمَّـ؏عَجِّل‌لِوَلیِّڪَ الفَرَج ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رضایت تـ❤️ـو.... همه آرزوي من است .... بخند ... لبخند تـ❤️ـو ؛ تنها شاخه گلـ🌹ـی است ... که تمام زمین را به یک اشاره ؛ گلبـ💐ـاران می کند... سلام مهـ❤️ـربانترین ... ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ قال الإمام عليّ عليه السلام: 🌷تَحتاجُ الإِخوَةُ فيما بَينَهُم إلى ثَلاثَةِ أشياءَ ، فَإِنِ استَعمَلوها وإلاّ تَبايَنوا وتَباغَضوا ، وهِيَ : التَّناصُفُ ، وَالتَّراحُمُ ، ونَفيُ الحَسَدِ . 🌷حضرت علی علیه السلام می فرمایند: 🌷 برادران در ميان خود به سه چيز نيازمندند كه اگر آنها را به كار گيرند [دوستى شان پايدار مى شود]وگرنه از يكديگر جدا مى شوند و با يكديگر دشمنى مى كنند . اين سه عبارت است از : انصاف ، مهربانى به يكديگر و كنار گذاشتن حسادت. تحف العقول : 322 ، بحار الأنوار : 78 / 236 / 68 ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••