مبحث سوم.pdf
235.8K
🔹اهم مراتب تربیتی در محیای حسینی🔹
#محیای_حسینی
مبحث چهارم.pdf
298.5K
🔹تبیین علت اهمیت بکاء علی الحسین
و ذکر ویژگی ها و شئون بکاء با تعمق در سیره حضرت رقیه المرتقی🔹
#محیای_حسینی
مبحث پنجم.pdf
278.2K
🔹معرفی باکیان علی الحسین🔹
#محیای_حسینی
مبحث ششم.pdf
251.1K
🔹حضـرت بکــاءة علی الحسیـــن؛ ام البنیـن
صاحب مکتب تربیتی در محیای حسینی🔹
#محیای_حسینی
مبحث هفتم.pdf
209.4K
🔹مولفه های تربیتی حسینی ۱🔹
#محیای_حسینی
مبحث هشتم.pdf
254.8K
🔹مولفه های تربیتی حسینی ۲🔹
#محیای_حسینی
مبحث نهم.pdf
222.1K
🔹الگو پذیری بانوی بقیع از سیرۀ زینبی🔹
#محیای_حسینی
28.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥متن خوانی
🔰 کتاب زیارت عاشورا اتحادی روحانی با امام حسین(عليه السلام)
💌#پادکست -5
◽️#محرم ، #کربلا
◾️#حضور_حسینی
◽️#امام_حسین_علیه_السلام
فتنه_اعتقادی.pdf
3.54M
💠متن منبر #محرم
#ماه_محرم
♦️فتنه اعتقادی
یکی از عوامل اصلی که امروز اعتقادات مردم را هدف قرار داده است، مشکلات اقتصادی است.
در این کتاب، علت تورم را در ایران مطرح میکنیم و از تورم بهعنوان مسئلهای که مشکلات متعددی را به مردم تحمیل کرده، آسیبشناسی جدیدی ارائه میدهیم؛ سپس راهکاری جدید برای حل آن معرفی میکنیم.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عناوین جلسات:
جلسه اول: مشکلات اقتصادی؛ عامل هجمه به اعتقادات ملت ایران
جلسه دوم: مقابله ملت ایران با فاصله طبقاتی
جلسه سوم: سیره علوی در برخورد با فاصله طبقاتی
جلسه چهارم: نقش فرهنگ «جمعالمال» در شهادت امام حسین
جلسه پنجم: اخلاقیات رذیله، عامل تحقق فرهنگ «جمعالمال»
جلسه ششم: برخورد امیرالمؤمنین با ساختارهای اجتماعیِ مادّی
جلسه هفتم: تحلیلی جدید از روایت «النّاسُ عبیدُالدّنیا»
جلسه هشتم: ضرورت همزمانی حجم عظیم تولید با اوج زهد در مصرف
جلسه نهم: تناسب اوقاف با انگیزههای ملت ایران
جلسه دهم: علت غلبه ابنزیاد بر قیام مسلم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کاری از گروه تولید محتوای حسینیۀ اندیشه
سامانه شمع
7. مقتل حضرت علی اصغر علیه السلام.pdf
427.2K
✍️مقتل حضرت علی اصغر (علی السلام)
در این نوشته نقل های متعدد از منابع شیعی و سنی درباره شهادت حضرت علی اصغر به طوری کنار هم قرار گرفته است که خواننده متوجه تفاوت در برخی کلمات شود و بتواند از مجموع نقل ها در کنار هم استفاده کند.
✅کلام مرحوم آیت الله دربندی درباره اسرار شهادت حضرت نیز کلامی بسیار بلند و حاوی نکاتی مهم است که مطالعه بفرمایید.
AUD-20220804-WA0051.m4a
8.46M
🎙منبر کوتاه با رویکرد جمعیت
🔸🔹چاله ی جمعیتی
🎤سرکار خانم فخر روحانی
#منبر
#جمعیت
┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈
https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
┈••✾•🍃🌺🍃•✾••
تربیت فرزند از نگاه صحیفه.pdf
631.8K
✳️فیش منبر ✳️
⚫️همایش شیرخوارگان⚫️
🔺اولین جمعه #محرم 🔺
📕تربیت فرزند از نگاه صحیفه سجادیه
#شیر_خوارگان
#شیر_خوارگان_حسینی
رد پايي كه چنين دور خودش چرخيده
حال روز پدرے هست كه حيران شده است
#محرم | #شب_هفتم_محرم
#حضرت_علی_اصغر
#حسینیه
#محرم_الحرام_۱۴۴۴
☑️ علامة مولانا الامام الحسن المجتبی فی کربلاء
آنچه از مطاوی روایات و فحاوی فقرات زیارات مربوط به حضرت شهزاده قاسم بن الحسن (سلام الله علیهما) استنباط می شود، دلالت بر عظمت شأن، عموم فضل، شموخ و علو مقام آن حضرت دارد؛
از آن جمله است:
▪️ افعال و اقوال حضرت سیدنا و مولانا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در خصوص حضرت قاسم بن الحسن (سلام الله علیهما)؛ همچون شدت بکاء حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) و بیهوش شدن آن حضرت پس از معانقۀ فرزند برادرشان، یادگار و علامتِ برادر خواندن ایشان؛ به تن نمودن پیراهن خود (بنا به روایتی) و پوشاندن قبا و عمامۀ امام حسن مجتبی (علیه السلام) بر بدن مبارک حضرت قاسم و دادن خاتم خود؛ شق أزیاق پیراهن مبارکشان و نحوه حضور بر بالین فرزند برادرشان و مانند آن ... که جملگی دلالت بر شدت محبت و فرط ودّ آن حضرت نسبت به شهزاده قاسم بن الحسن (علیهما السلام) دارد.
▪️ دلیل دیگر وصیت اکید امام البقیع حضرت مولانا امام حسن مجتبی (علیه السلام) بر فرزندشان قاسم بن الحسن (سلام الله علیهما) مبنی بر بذل مهجۀ خویش برای امام حسین (علیه السلام) است که کاشف از حبّ شدید آن حضرت نسبت به این فرزندشان، بلکه أعزّ و أحبّ بودن ایشان نزد پدر دارد.
▪️ مطلب دیگر شباهت قول شهزاده قاسم بن الحسن (علیهما السلام) با قول پسر عم شان حضرت علی الکبیر (علیه السلام) است، آنجا که امام حسین (علیه السلام) از ایشان راجع به موت در رکاب امامشان می پرسند و چنین پاسخ می دهند: «يا عم فوحقك إن القتل عندي أحلى من العسل».
📓 مراجعه شود به: إكسير العبادات في أسرار الشهادات، ج ۲، ص ۳۸۳ و ۴۷۶ الی ۴۸۱.
#حسینیه
#محرم_الحرام_۱۴۴۴
☑️ ناموس رواق العظمة، سیدة العقائل المعظمة
مودع أسرار آل محمد و مرجع پاسخگویی به سوالات فقهی شیعیان در عصر غیبت، سیدتنا حکیمة بنت الجواد (سلام الله علیهما) که به سبب اجتماع حِکَمِ شریعت مقدس در وجود مبارکشان، مسمّی به این نام شدند، در پاسخ به سوال یکی از شیعیان دربارۀ حجیت این مرجعیت به اقتدای خویش به حضرت سیدة العقائل مولاتنا زینب کبری (علیها السلام) و وصایت ایشان پس از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (سلام الله علیه) اشاره فرمودند:
«اقْتِدَاءً بِالْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ وَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ أَوْصَى إِلَى أُخْتِهِ زَيْنَبَ بِنْتِ عَلِيٍّ فِي الظَّاهِرِ وَ كَانَ مَا يَخْرُجُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ مِنْ عِلْمٍ يُنْسَبُ إِلَى زَيْنَبَ سَتْراً عَلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْن».
📓 كمال الدين و تمام النعمة، ج۲، ص ۵۰۱
این پاسخ حضرت أمّ المصائب در پاسخ به سوال أعداء الله که «كَيْفَ رَأَيْتِ صُنْعَ اللَّهِ بِأَخِيكِ وَأَهْلِ بَيْتِكِ؟! مَا رَأَيْتُ إِلَّا جَمِيلاً» اثبات همین مطلب است که ذات و حقیقت معنایِ آن حکمتی که در اسم مبارک حضرت حکیمه بنت الجواد (علیهما السلام) تجلی یافته، باید در وجود عظیم القدر حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) یافت.