eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
2.9هزار دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
1.9هزار ویدیو
2.7هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یاامیرالمومنین و یا زهراء علیهما السلام زهرا (س )، زنى كه در حجره اى كوچك و خانه اى محقر، انسانهايى را كرد كه نورشان از بسط خاك تا آن سوى افلاك و از عالم ملك تا آن سوى ملكوت اعلى مى درخشند. (1) 1- صحيفه نور، ج 16، ص 125 (آرى ) تمام ابعادى كه براى و براى يك انسان متصور است ، در فاطمه (س ) جلوه كرده است . (ايشان ) يك زن معمولى نبوده است ، يك زن روحانى ، يك زن ملكوتى ، يك انسان تمام معنا انسان ، تمام نسخه انسانيت ، تمام حقيقت زن ، تمام زن ، تمام حقيقت انسان . (2) 2- صحيفه نور، ج 6، ص 185 آفتاب وجود زهراى اطهر - ام ابيها - در آخرين ساعات روز جمعه ، بيستم جمادى الاخرى ، سال دوم يا پنجم بعثت ، از پيغمبر مكرم اسلام و ملكه عرب ، خديجه كبرى ، در شهر مكه طالع گرديد. حضرت فاطمه (عليه السلام ) دخترى بود كه نطفه اش از بهشتى بود به قرآن ، او از هر پليدى و عادات زنانه پاك و پاكيزه بود. قابله اش بهترين زنان بودند كه پس از تولد، او را طيب و طاهر در قنداقه اى پيچيده و به مادرش تحويل دادند. پدر درباره اش مى فرمود: من هر گاه مشتاق مى شوم فاطمه را مى بوسم . و نيز مى فرمود: فاطمة بعضعة منى ... فاطمه (عليه السلام ) تن من است . حضرت فاطمه عليها السلام پس از چند سال زندگى پر مشقت و تحمل مشكلات فراوان در مكه ، در سال دهم به سوى مدينه ، شهرى كه پيغمبر عليه السلام بخاطر در امان ماندن از مشكرين به دستور خداوند هجرت كرده بود، رهسپار شد. الحمدلله‌رب‌العالمین https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یاامیرالمومنین و یا زهراء علیهما السلام حضرت زهرا عليها السلام در اول ذى الحجه ، سال دوم هجرت ، در حالى كه هنوز9 سال از عمر شريفش نگذشته بود به همسرى عليه السلام كه حدود 25 سال داشت در آمد و در 21 محرم سال سوم هجرت كه شب زفاف آن حضرت است ، زندگانى مشترك خود با على عليه السلام در روايت آمده است كه : امين از سوى پروردگار ماءمور گشت تا در زمين او را به عقد على عليه السلام كه از قبل در آسمانها و در ملكوت اعلى بسته شده بود در آورد. در روايتى ديگر آمده است كه : اگر على عليه السلام نبود هيچ يك از خلايق شايستگى همسرى براى حضرت فاطمه را نداشتند. ازدواج آنها به فرموده ، تلاقى درياى نبوت و امامت بود فاطمه خانه و حلقه وصل رسالت و بود. خانه آنها مهد و كانون عفت و بود كه از اين كانون ، فرزندانى همچون امام حسن ، امام حسين ، حضرت زينب ، ام كلثوم عليهم السلام بيرون آمدند. الحمدلله‌رب‌العالمین
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یاامیرالمومنین و یا زهراء علیهما السلام زهرا عليها السلام داراى زهد و تقوى ، و بلاغت (نظم و نثر)، صاحب اذكار و فاطميه ، فاطمه زهرا عليها السلام بزرگ بانويى است كه با وجود مهيا بودن امكانات يك راحت و اشرافى ، هرگز به سمتش نرفت فاطمه زهرا عليها السلام با تبعيت بى چون چرا از پيغمبر اسلام و وصى او مرتضى عليه السلام به مقام النساء العالمين ؛ سرور زنان جهان هستى مفتخر گشت . او باعنائم جنگى و هدايايى كه برايش مى رسيد، خود و زندگى اش را زينت نمى داد و تمامى آنها را براى كمك به وضع فقرا و مستمندان خدمت پدر مى فرستاد. فاطمه عليها السلام در خانه شوهر براى پيشبرد زندگى مشترك ، هم رزم على عليه السلام به تلاش و كوشش مى پرداخت و با هاى پينه بسته آسيا مى كرد و شخصا در آن زمان كه نياز بود آب به دوش مى كشيد و از تحمل هيچ و نه زحمتى دريغ نمى فرمود. وقتى كه خادمه براى كمك در كارهاى خانه به منزل او آمد، ها را با او نمود و به نوبت ، روزى او و روزى فضه به امر خانه مبادرت مى ورزيدند. حضرت فاطمه عليها السلام هيچ وقت از شوهر تقاضايى نكرد و در علت آن مى فرمود: پدرم به من كرد كه هيچگاه از شوهر تقاضائى نكنم ، مبادا كه از انجام آن برنيايد. فاطمه عليها السلام يكى از دو امامت ، پس ‍ از پيامبر عليه السلام با تمام وجودش به از حريم پرداخت و با تحمل مشقات فراوان ، سيلى نا محرمان ، سرانجام خود و فرزند عزيزش ‍ رادر اين راه نمود. الحمدلله‌رب‌العالمین https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یاامیرالمومنین و یا زهراء علیهما السلام عليها السلام دنيايى از شرم و عاطفه بود كه خجالت مى كشيد به شوهرش كند حتى فشارى كه از در خانه به پلويش رسيده بود، را مدتها كتمان كرد و به عليه السلام نگفت . سرانجام در سيزدهم جمادى الاولى يا سوم جمادى الاخرى سال 11 هجرى در سن هجده سالگى ، مابين نماز مغرب و عشاء به جوار حق شتافت ۷۵ یا ۹۵روز پس از رحلت رسول خدا عليه السلام در اثر فشار روحى و جسمى ، على عليه السلام را تنها گذاشت و به جوار حق شتافت . شريفش در مدينه منوره در سه محل : ۱- كنار قبر پيامبر عليه السلام ۲- قبرستان بقيع ، ۳- بين قبر و پيامبر مطاف ملائكه مقرب الهى است . چه خوب سروده است : زيتونة عم الورى بركاتها مشكاة نور الله جل جلاله فاطمه عليها السلام فانوس نور خداوند عزوجل و زيتونى مى باشد كه بركاتش همگان را فرا گرفته است . لما تنزلت اكثرت كثراتها هى قطب دائرة الوجود و نقطة او قطب دايره هستى و نقطه اى (مركزى ) است كه هنگامى كه نازل شد كثرت فراوان پيدا كرد. هى عنصر التوحيد فى عرصاتها هى احمد الثانى و احمد عصرها او احمد دوم و ستوده ترين مردم دوران خويش است . او در ميدان يكتاپرستى اصل و اساسى آن است .(۱) (۱) فاطمه زهرا عليها السلام شادمانى دل پيامبر عليه السلام ، ص 43 الحمدلله‌رب‌العالمین https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
▫️▪️▫️▪️ ▪️ ☑️ «شرح حدیث شریف کساء» 📜 قسمت دوم ✍ هر يك از فرازهاي حديث شريف كساء ، اشاره به یک شأن از شئون ولایت مطلقه حضرت فاطمه الزهراء (عليها السلام) دارد: 🔳🍃 عنْ فاطِمَةَ الزَّهْراَّءِ (عَلَیْهَا السَّلامُ)  ➖ در بحث نخست ، بیان شد که این حدیث شریف از ساحت قدسی حضرت أم الائمه الأطهار فاطمةالزهرا سلام الله علیها که تنها به اراده او ، قلوب ، به طهارتی که مقدمه حمل معارف مکتب آل الله است ، نائل می شوند ، روایت شده است . 🔳🍃 بنْتِ رَسُولِ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ) ➖ در این عبارت شریف تصریح شده است که حضرت زهرا (سلام الله علیها) ، بنت رسول الله (صلی الله علیه و آله) می باشند، در این خطاب نیز نکاتی نهفته است که به بررسی آن در این قسمت خواهیم پرداخت. ✍ حضرت أم ابیها فاطمة الزهرا علیها السلام ، در عالم آفاق ، بنت محمد مصطفي (صلی الله علیه و آله) می باشند؛  آن وجودی كه سيره حيات از محيا تا مماتشان ، تبليغ ولايت آیة الله العظمی و حجّته الکبری بوده است ، ☑️ لذا حضرت زهرا (عليها السلام) كه كوثر ولايت می باشند ، به وجودي كه در تمام آنات ، مشغول ذکر اللَّه کثیر و مبلغ ولايت اند عطا شدند ؛ ✨ إنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَر ✨(۱) ➖ زيرا آن وجود ذي وجود، فاطمي و غرق در عالم فاطمي شده است و بوي ولايت مي دهد ، بدين جهت امر خداوند تبارک و تعالی به همه خلق چنین صادر شد ، که: « لَقَد کانَ لَکم فی رَسولِ اللَّهِ اسوَةٌ حَسَنَةٌ » .(۲) 🔹 رسول الله (صلی الله علیه و آله) مؤمني است كه در تمام لمحات و آنات ، مشغول بذكر الله الكثير است، ➖پس خاتم المرسلین (صلی الله علیه و آله) هم تسبيح و تقديس حضرت ربّ مي كند،  و هم آنکه خود را فدای حضرت مادر می کند و حضرتش را چنین خطاب می کند که : "فداک ابوک یا فاطمة! أنت أمّ أبیها " ☑️ پس رائحه طیبه ولايت دارد ، اهل الكوثر است ، و چون آن حضرت غرق در عالم فاطمی گشت، فلذا حوض کوثر و ماء معين ولايت و روحى الّتى بين جنبى‏، در وجود نبّي أمّي دمیده شد.  ا▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️ (۱) سوره مبارکه کوثر، آیه ۱ (۲) لَّقَدۡ كَانَ لَكُمۡ فِي رَسُولِ ٱللَّهِ أُسۡوَةٌ حَسَنَةٞ لِّمَن كَانَ يَرۡجُواْ ٱللَّهَ وَٱلۡيَوۡمَ ٱلۡأٓخِرَ وَذَكَرَ ٱللَّهَ كَثِيرٗا «يقيناً براى شما در [روش و رفتار] پيامبر خدا الگوى نيكويى است براى كسى كه همواره به خدا و روز قيامت اميد دارد؛ و خدا را بسيار ياد مى كند.» (آیه ۲۱ سوره مبارکه احزاب) ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔰 مسانید حدیث شریف کساء ۳) 📑 «كتاب سليم بن قيس الهلالي‏» 🖋جناب سلیم از ثقات و کبار امامیه و صاحب نخستین اصل از اصول شیعه در این کتاب شریف به روایتی از امیرالمومنین علی (علیه السلام) اشاره می کند که موضوعش مناقب حضرات معصومین (علیهم السلام) می باشد، در این سند به فقراتی از حدیث کساء نیز اشاره شده است. 📓 كتاب سليم بن قيس الهلالي، ج‏۲، ص ۶۰۴ ▪️۲ ▫️▪️▫️▪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃 امام علی علیه‌السلام الصِّدقُ صَلاحُ كُلِّ شيءٍ، الكِذبُ فَسادُ كُلِّ شَيءٍ. راستى، مايه درستى هر چيزى است؛ دروغ، مايه تباهى هر چيزى است. 📚 غرر الحکم، حدیث ١١١۵-١١١ 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدیه میکنیم ثواب تلاوت این صفحه از قرآن کریم را به وجود مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها🖤 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🦋🍃🦋🍃 🍃🦋🍃 🦋🍃 🍃 🦋 دعای حضرت زهرا سلام الله علیها در روز جمعه 🦋«اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنْ أَقْرَبِ مَنْ تَقَرَّبَ إِلَیْكَ، ‌وَ أَوْجَهِ مَنْ تَوَجَّهَ إِلَیْكَ، وَ أَنْجَحِ مَنْ سَأَلَكَ وَتَضَرَّعَ إِلَیْكَ. اَللّهُمَّ اجْعَلْنا مِمَّنْ كَأَنَّهُ یَراكَ إِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ الَّذی فِیهِ یَلْقاكَ، وَلا تَمُتْنا إِلاّ عَلی رِضاكَ اَللّهُمَّ وَاجْعَلْنا مِمَّنْ أَخْلَصَ لَكَ بِعَمَلِهِ وَ أَحَبَّكَ فی جَمِیعِ خَلْقِكَ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاغْفِرْ لَنا مَغْفِرَةً جَزْمَاً، حَتْماً، لا نَقْتَرِفُ بَعْدَها ذَنْباً، وَ لا نَكْتَسِبُ خَطیئَةً وَلا إِثْمَاً اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، صَلاةً نامِیَةً دَائِمَةً زاكِیَةً مُتَتابِعَةً مُتَواصِلَةً مُتَرادِفَةً بِرَحْمَتِكَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمین» 📚 بحارالانوار ج ۸۷ ص۳۳۸ 🦋🍃🦋 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
۵۵ ✨کُلُّ نفسٍ بِما کَسَبَت رَهینَه✨ تو اَسیر شدی؛ توی چنگالِ خودت! چنگالِ همون قیافه ای که با رفتار و اعمالت به روحت دادی! چنگال خُلق های بدت درمان کن، دیر میشه ها... 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حرف های شنیدنی از میم مادری.pdf
1.1M
منبر برای 🔖«حرف های شنیدنی از میم مادری» 📌«تبیین منافع مادری برای مادران» 1️⃣.چرا باید به جای مقام مادری بر منافع مادری تاکید کنیم⁉️ 👌دوگانۀ مقدس بودن مادر یا منافع مادری⁉️ 2️⃣. چرا به جای تاکید بر منافع مادری برای کودکان باید بر منافع مادری برای مادران تاکید کنیم⁉️ 🔰فهرست جلسات: 🔺مجلس اول: «مادر، مبدا خلقت» 🔺مجلس دوم: «منافع مادری» 🔺مجلس سوم:«مدیریت مادری» 🔺مجلس چهارم:«مهر و محبت مادری» 🔺مجلس پنجم:«مراقبت مادری» 🔺مجلس ششم: «مربی مادری» 🔺مجلس هفتم:«معنویت مادری» 🔺مجلس هشتم:«مسئولیت مادری» 🔺مجلس نهم:«مدارای مادری» 🔺مجلس دهم:«مقاومت و قدرت مادری» 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️▪️▫️▪️ ▪️ الکوثر شرح_حدیث_شریف_کساء 🔲 «شرح حدیث شریف کساء» 📜 قسمت اول 💎 این حدیث شریف مروی از ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) می باشد.  ➖ صدور حدیث از ناحیه مقدسه آن حضرت، مخاطب را به امر مهمی هدایت می کند که مقدماتی از آنرا در این بحث و تفصیل آنرا در ادامه بیان خواهیم کرد. ▪️ در مقدمه شرح حدیث، بیان شد که شأن نزول این حدیث شریف، آیه مبارکه تطهیر است. _ در تغطیه کساء (پوشیدن کساء)، إذهاب رجس (برطرف شدن ناپاکی ها) و تطهير صورت می گیرد. ☑️ تطهیر مقدمه حمل ولایت و معرفت بدان است؛ لذا تنها مطهّرون می توانند از معرفة الإمام حظ و بهره ای ببرند.   🖋طبق آیه مبارکه تطهیر، طهارت، منوط به اراده الهی است که؛ «إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيرا».(۱) ✨ تطهیر قلوب و مشکاتی شدن آن، به اراده الهی و به واسطه حضرت ربّ است؛ «وَ سَقاهُمْ رَبُّهُمْ شَراباً طَهُوراً».(۲) ⚜ در زیارت حضرت صدیقه کبری(سلام الله علیها) چنین خطاب شده است که ؛ «لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنَا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنَا بِوَلَايَتِك‏». 🔰 پس هیچ طریقی برای اذهاب رجس و تطهیر وجود ندارد جز اراده حضرت ربّ. ➖ و سبب صدور حدیث شریف کساء از ناحیه مقدسه حضرت مادر ، آن است که مومنین تنها بواسطه ولایت اوست که طهارت کسب نموده و حمل ولایت می کنند. ➖ و به همین علت است که وجود مقدس اشرف مخلوقات و سرور ممكنات حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) به بیت حضرت زهرای اطهر (سلام الله علیها) داخل شده و طلب ایتاء کساء می نماید. ا▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️ (۱)✨ وَ قَرْنَ في بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتينَ الزَّكاةَ وَ أَطِعْنَ اللهَ وَ رَسُولَهُ إِنَّما يُريدُ اللهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً ﴿و در خانه‌هاى خود بمانيد، و همچون دوران جاهليّت نخستين [در ميان مردم] ظاهر نشويد، و نماز را برپا داريد، و زكات را بپردازيد، و خدا و پيامبرش را اطاعت كنيد؛ خداوند فقط مى‌خواهد پليدى [گناه] را از شما اهل بيت دور كند و كاملاً شما را پاك سازد.﴾ (آیه ۳۳ - سوره احزاب) (۲)✨عالِيَهُمْ ثِيابُ سُندُسٍ خُضْرٌ وَ إِسْتَبْرَقٌ وَ حُلُّوا أَساوِرَ مِنْ فِضَّةٍ وَ سَقاهُمْ رَبُّهُمْ شَراباً طَهُوراً ﴿بر اندام آن‌ها (بهشتيان) لباس‌هايي است از حرير نازك سبز رنگ، و از ديباي ضخيم، و با دستبندهايي از نقره آراسته شده‌اند، و پروردگارشان شراب طهور به آنان مي‌نوشاند.﴾ (آیه ۲۱ - سوره انسان) ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔰 مسانید حدیث شریف کساء ۲) 📑  «وفاة الصدّيقة عليها السّلام‏» 🖋از دیگر مسانید این حدیث شریف ، کتاب «وفاة الصدّيقة عليها السّلام‏» می باشد که در صفحه ۴۷ آن ، السيّد عبد الرزّاق المقرّم‏ حدیث شریف کساء را روایت کرده است. ▪️۱ ▫️▪️▫️▪️
▫️▪️▫️▪️ ▪️ ☑️ «شرح حدیث شریف کساء» 📜 قسمت دوم ✍ هر يك از فرازهاي حديث شريف كساء ، اشاره به یک شأن از شئون ولایت مطلقه حضرت فاطمه الزهراء (عليها السلام) دارد: 🔳🍃 عنْ فاطِمَةَ الزَّهْراَّءِ (عَلَیْهَا السَّلامُ)  ➖ در بحث نخست ، بیان شد که این حدیث شریف از ساحت قدسی حضرت أم الائمه الأطهار فاطمةالزهرا سلام الله علیها که تنها به اراده او ، قلوب ، به طهارتی که مقدمه حمل معارف مکتب آل الله است ، نائل می شوند ، روایت شده است . 🔳🍃 بنْتِ رَسُولِ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ) ➖ در این عبارت شریف تصریح شده است که حضرت زهرا (سلام الله علیها) ، بنت رسول الله (صلی الله علیه و آله) می باشند، در این خطاب نیز نکاتی نهفته است که به بررسی آن در این قسمت خواهیم پرداخت. ✍ حضرت أم ابیها فاطمة الزهرا علیها السلام ، در عالم آفاق ، بنت محمد مصطفي (صلی الله علیه و آله) می باشند؛  آن وجودی كه سيره حيات از محيا تا مماتشان ، تبليغ ولايت آیة الله العظمی و حجّته الکبری بوده است ، ☑️ لذا حضرت زهرا (عليها السلام) كه كوثر ولايت می باشند ، به وجودي كه در تمام آنات ، مشغول ذکر اللَّه کثیر و مبلغ ولايت اند عطا شدند ؛ ✨ إنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَر ✨(۱) ➖ زيرا آن وجود ذي وجود، فاطمي و غرق در عالم فاطمي شده است و بوي ولايت مي دهد ، بدين جهت امر خداوند تبارک و تعالی به همه خلق چنین صادر شد ، که: « لَقَد کانَ لَکم فی رَسولِ اللَّهِ اسوَةٌ حَسَنَةٌ » .(۲) 🔹 رسول الله (صلی الله علیه و آله) مؤمني است كه در تمام لمحات و آنات ، مشغول بذكر الله الكثير است، ➖پس خاتم المرسلین (صلی الله علیه و آله) هم تسبيح و تقديس حضرت ربّ مي كند،  و هم آنکه خود را فدای حضرت مادر می کند و حضرتش را چنین خطاب می کند که : "فداک ابوک یا فاطمة! أنت أمّ أبیها " ☑️ پس رائحه طیبه ولايت دارد ، اهل الكوثر است ، و چون آن حضرت غرق در عالم فاطمی گشت، فلذا حوض کوثر و ماء معين ولايت و روحى الّتى بين جنبى‏، در وجود نبّي أمّي دمیده شد.  ا▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️ (۱) سوره مبارکه کوثر، آیه ۱ (۲) لَّقَدۡ كَانَ لَكُمۡ فِي رَسُولِ ٱللَّهِ أُسۡوَةٌ حَسَنَةٞ لِّمَن كَانَ يَرۡجُواْ ٱللَّهَ وَٱلۡيَوۡمَ ٱلۡأٓخِرَ وَذَكَرَ ٱللَّهَ كَثِيرٗا «يقيناً براى شما در [روش و رفتار] پيامبر خدا الگوى نيكويى است براى كسى كه همواره به خدا و روز قيامت اميد دارد؛ و خدا را بسيار ياد مى كند.» (آیه ۲۱ سوره مبارکه احزاب) ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔰 مسانید حدیث شریف کساء ۳) 📑 «كتاب سليم بن قيس الهلالي‏» 🖋جناب سلیم از ثقات و کبار امامیه و صاحب نخستین اصل از اصول شیعه در این کتاب شریف به روایتی از امیرالمومنین علی (علیه السلام) اشاره می کند که موضوعش مناقب حضرات معصومین (علیهم السلام) می باشد، در این سند به فقراتی از حدیث کساء نیز اشاره شده است. 📓 كتاب سليم بن قيس الهلالي، ج‏۲، ص ۶۰۴ ▪️۲ ▫️▪️▫️▪️
▫️▪️▫️▪️ ▪️ ☑️ «شرح حدیث شریف کساء» 📜 قسمت سوم (۱) 🔳🍃 انَّها قالَتْ: دَخَلَ عَلَیّ اَبی رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ) فی بَعْضِ الاْیامِ 🖋 فراز سوم از حدیث شریف کساء تصریح به دخول أبوالزّهرا حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) به "بیت الفاطمة" (سلام الله علیها) دارد. ▫️در أخبار تصریح به خصائص این بیت شده است؛ از جمله آنکه: بیت الفاطمه (سلام الله علیها) مهبط الوحی، مُختلف الملائکه، معدن الرحمة و خزّان العلم بوده است. ▫️محیای حضرت لولاک لما خلقت الافلاک (صلی الله علیه و آله) همواره چنین بود که هنگام ورود به مدینه و خروج از آن، به بیت الفاطمة (سلام الله علیها) قدم می گذاشت، با آن حضرت تجدید عهد می نمود و ایشان را تعظیم و تکریم می فرمود. ⚜ «كَانَ النَّبِيُّ إِذَا أَرَادَ سَفَراً كَانَ آخِرَ النَّاسِ عَهْداً بِفَاطِمَةَ وَ إِذَا قَدِمَ كَانَ أَوَّلَ النَّاسِ عَهْداً بِفَاطِمَةَ». 📓 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۴۳، ص ۴۰ ▪️پس از نزول آیه مبارکه تطهیر که شأن نزول حدیث الکساء می باشد، آن حضرت (صلی الله علیه و آله) هر روز تا پایان عمر شریفش، بسوی بیت الفاطمه (سلام الله علیها) سجاده خویش را مفروش و قرآن الفجر (صلاة الغداة: نماز صبح) را اقامه می فرمود.   ⚜ فلَمَّا أَنْزَلَ اللَّهُ هَذِهِ الْآيَةَ (التطهیر) كَانَ رَسُولُ اللَّهِ يَجِي‏ءُ كُلَّ يَوْمٍ عِنْدَ صَلَاةِ الْفَجْرِ حَتَّى يَأْتِيَ بَابَ عَلِيٍّ وَ فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ فَيَقُولُ: «السَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ» و [قرأ هذا الآیة]. فَلَمْ يَزَلْ يَفْعَلُ ذَلِكَ كُلَّ يَوْمٍ إِذَا شَهِدَ الْمَدِينَةَ حَتَّى فَارَقَ الدُّنْيَا 📓 تفسير القمي، ج‏۲، ص ۶۷ ۳ ▫️▪️▫️▪️