eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
2.9هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
2.1هزار ویدیو
2.9هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan
مشاهده در ایتا
دانلود
6-Khotbeh1- j2- b3.mp3
3.74M
📖 ١ - بخش سوم 🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🎤شارح نهج‌ البلاغه دكتر محمدعلى انصارى 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
7-Khotbeh1- j2- b4.mp3
3.21M
📖 ١ - بخش چهارم 🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🎤شارح نهج‌ البلاغه دكتر محمدعلى انصارى 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_495591811.pdf
186.1K
📗طرح کلی اندیشه اسلامی درقرآن کریم 💠 فایل pdf جلسه پانزدهم بعثت در نبوت "پیغمبر اول آتش به جان خودش زده شد، اول دل خودش متحول و منقلب شد، اول شور قیامت در باطن خودش به‌وجود آمد که توانست دنیا را به شور قیامت بکشاند." 🔺در پیغمبری یک تحول و دگرگونی هست. باید بگویم دو تحول و دگرگونی، اول در وجود خود پیغمبر، بعثت، رستاخیز، انقلاب، تحول، اول در درون و ذات خود پیغمبر در باطن خود نبی، به‌وجود می‌آید. اول او عوض می‌شود، اول او از حال رکود و رخوت خارج می‌شود، بعد از آنی که در روح او، در باطن او، قیامتی برپا شد؛ بعد از آنی که رستاخیزی در درون ذات نبی و روان او به‌وجود آمد؛ بعد از آنی که همه مایه‌های بسیار سـرشار ودیعه نهاده از طرف خدا در نبی بیدار شد؛ مثل سرچشمه‌ای که در هر لحظه‌ای میلیاردها جریان آب از او استخراج می‌شود و می‌ریزد؛ که تا قبل از این لحظه همه این آب‌ها در باطن او مخفی و پنهان بود؛ بعد از آنی که خلاصه خود نبی مسلمان شد؛ وقتی که خود او تحت تاثیر تحول وحی الهی قرار گرفت؛ بعد همین سرچشمه، همین تحول، همین شور، همین انقلاب، همین رستاخیز از این چشمه فیّاض جوشان که روح نبی و باطن نبی است؛ می‌ریزد به اجتماع. منتقل می‌شود به متن جامعه بشری. بعد از آنی که در او تحول به‌وجود آمد؛ در جامعه تحول به‌وجود می‌آید. بعد از آنی که در باطن او رستاخیز عظیمی به پا شد؛ رستاخیز عظیم‌تری در متن جامعه به‌وجود می‌آید. ادامه در pdf🔻 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
⚜🍃⚜🍃⚜🍃⚜🍃⚜ ⚜🍃⚜🍃⚜ رمضان_الکریم ظهور_نورانی_امام_حسن_مجتبی_ علیه_السلام ا❁﷽❁ا ✨ يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجان‏ (سوره الرحمن، آيه ۲۲) ✍ این آيه شریفه در مقام بیان یکی از فضائل و شئون ذاتی حضرت سید السادات حسن بن علی المجتبی (علیه السلام) است. 💠 حضرت صادق الائمه (علیه السلام) ذیل آیات ۱۹ تا ۲۱ سوره مبارکه الرحمن فرمودند: ⚜ «مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيانِ بَيْنَهُما بَرْزَخٌ لا يَبْغِيانِ» ؛ قَالَ عَلِيٌّ وَ فَاطِمَةُ بَحْرَانِ عَمِيقَانِ لَا يَبْغِي أَحَدُهُمَا عَلَى صَاحِبِهِ‏ _ منظور از دو بحر که با هم تلاقی می کنند ، حضرت امیرالمومنین و فاطمة الزهراء (علیهم السلام) اند؛ ⚜ يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ‏ قَالَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ عليهما السلام _ از تلاقی آن دو بحر، لؤلؤ و مرجان به ظهور می رسد، مقصود از «لؤلؤ» حضرت حسن بن علی المجتبی (علیه السلام) و مقصود از «مرجان» حضرت حسین بن علی (علیه السلام) است. 📔تفسير القمي ؛ ج‏۲ ص۳۴۴ 📔تأويل الآيات، ص ۶۱۴ ✅ به ظهور رسیدن لؤلؤ و مرجان از تلاقی دو بحر علوی و فاطمی است که عبارتند از بحرِ علم و بحر نبوت: ⚜ فَأَنْزَلَ اللَّهُ‏ مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيانِ‏ يَقُولُ أَنَا اللَّهُ أَرْسَلْتُ الْبَحْرَيْنِ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ بَحْرَ الْعِلْمِ وَ فَاطِمَةَ بَحْرَ النُّبُوَّةِ يَلْتَقِيَانِ يَتَّصِلَانِ أَنَا اللَّهُ أَوقَعْتُ الْوُصْلَةَ بَيْنَهُمَا _ خداوند عزوجل می فرماید : دو دریا نازل کرده ام؛ دریای علم امیرالمومنین علی (علیه السلام) و دریای نبوت خاتون حضرت فاطمة الزهراء (علیها السلام) ؛ و آن دو را با هم جمع نموده و تلاقی دادم ⚜ فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما يا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ‏ تُكَذِّبانِ‏ بِوَلَايَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ حُبِّ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ _ پس ای معشر جن و انس،‌ کدامین نعمت پروردگار را تکذیب می کنید؛ ولایت امیرالمومنین علی (علیه السلام) یا حبّ فاطمة الزهراء (علیها السلام) را !؟ ⚜ فَاللُّؤْلُؤُ الْحَسَنُ وَ الْمَرْجَانُ الْحُسَيْنُ _ لؤلؤ حضرت حسن المجتبی است و مرجان حضرت سیدالشهداء (علیهماالسلام) ⚜ لِأَنَّ اللُّؤْلُؤَ الْكِبَارَ وَ الْمَرْجَانَ الصِّغَارَ _چرا که لؤلؤ، آن دُرّ بزرگتر است  مرجان، آن دُرّ کوچکتر 📔مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج‏۳ ؛ ص۳۱۹ 📔البرهان فی تفسیر القرآن، ج۵ ص۲۳۵ 🔰 لذا «لؤلؤ» دلالت بر شأنی از شؤون حضرت السید السبط الاکبر (علیه السلام) دارد: اولین ظهور از تلاقی دو بحر علوی و فاطمی؛ تلاقی بحر علم و بحر نبوت. به عبارت دیگر جمیع خصال نبوت محمدی و ولایت علوی در حضرت سبط اکبر، جمع اند؛ آن حضرت به واسطه مادرشان، محمدی هستند و به واسطه پدرشان علوی. ✅ ولایت حسنی (علیه السلام) اولین ظهورِ ولایت علوی است که خصلت محمدی نیز دارد و لذا سیادت حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) در سبط اکبرشان است که به ظهور میرسد و اولین سرسلسله سادات، وجود مقدس حضرت حسن المجتبی کریم آل طه می‌شود. چنانکه فرمودند : ⚜ فَقَالَ أَمَّا الْحَسَنُ فَلَهُ هَيْبَتِي وَ سُؤْدُدِي _ هیبت و سیادت منِ پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) برای حسن (علیه السلام) است. 🖋 و نقل شده که بدین جهت است که امام حسن (علیه السلام) هم حلیم و هم با هیبت بودند: ⚜فَلِذَلِكَ كَانَ الْحَسَنُ حَلِيماً مَهِيباً 📔 مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج‏۳ ؛ ص۳۹۶. ⚜🍃⚜🍃⚜🍃
⚜🍃⚜🍃⚜🍃 رمضان_الکریم ظهور_نورانی_امام_حسن_مجتبی_ علیه_السلام ✍ اما یکی دیگر از وجوه تسمیه حضرت سبط اکبر حسن بن علی الزکی المجتبی (علیه السلام) به «لؤلؤ»، خصوصیات و شئون ذاتی آن حضرت است که در آیه آفاقی «لؤلؤ» به ظهور رسیده است: «لؤلؤ» حالاتٌ صافيه. 🔹 در آفاق، «لؤلؤ»، مَثَل و بیانگر  «صلح» حضرت کریم اهل بیت ، حسن بن علی (علیه السلام) است که این صلح سبب قیام حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) گردید و کربلاء از بطن این صلح به ظهور رسید. 💠 چنانکه حضرت باقرالعلوم (علیه السلام) فرمودند این صلح از هر خیری برای این امّت بهتر بود: ⚜ وَ اللَّهِ لَلَّذِي صَنَعَهُ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ علیه السلام كَانَ خَيْراً لِهَذِهِ الْأُمَّةِ مِمَّا طَلَعَتْ عَلَيْهِ الشَّمْسُ 📔 الكافي ؛ ج‏۸ ؛ ص۳۳۰ ✅ این صلح، همان أمر به «کَفّ ید» است که در شریفه ۷۷ سوره مبارکه نساء اشاره شده ؛ و امر به قتال پس از امر به کف ید به ظهور رسید: ✨أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ قيلَ لَهُمْ كُفُّوا أَيْدِيَكُمْ وَ أَقيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّكاةَ فَلَمَّا كُتِبَ عَلَيْهِمُ عَلَي (سوره نساء، آیه ۷۷) 🔰 نَزَلَتْ فِي الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِمَا السَّلَامُ أَمَرَهُ اللَّهُ بِالْكَفِّ «فَلَمَّا كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقِتالُ‏ » نَزَلَتْ فِي الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِمَا السَّلَامُ 📔البرهان في تفسير القرآن، ج‏۲، ص۱۳۱ ✅ لذا اولین ظهور از بحر علم علوی ؛ اولین ظهور از بحر نبوت فاطمی (که همان علم محمدی در معنای کثرت است) و اولین ظهور سیادت در عالَم که به دلیل تلاقی این دو بحر به ظهور می رسد، حضرت السید السبط الاکبر حسن بن علی (علیه السلام) است: أَنَّ اللُّؤْلُؤَ الْكِبَارَ . آن وجود مقدسی که شبیه ترین فرد به نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و اله و سلم) بود؛ چنانکه در خصوصیت حضرت ختمی مرتبت بیان شده که رنگ صورت آن حضرت، همچون لؤلؤ بود: ⚜ إِنَّ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ كَانَ أَزْهَرَ اَللَّوْنِ كَانَ لَوْنُهُ اَللُّؤْلُؤَ 📔بحار الأنوار، ج‏۱۶، ص: ۲۳۸ 💎 آن وجود مقدسی که صلح شان سبب قوام دین و حیات شیعیان گردید و در سایه آن صلح و آرامش ، مقدمات قیام کربلاء فراهم و از «سبزی» لؤلؤ، سرخی «مرجان» به ظهور رسید : ⚜فَاللُّؤْلُؤُ الْحَسَنُ وَ الْمَرْجَانُ الْحُسَيْنُ ؛ المرجان الخرز الأحمر. 📔 تفسير الصافي ؛ ج‏۵ ؛ ص۱۰۹ ⚜🍃⚜🍃⚜ ⚜🍃⚜🍃⚜🍃⚜🍃⚜
ا❁﷽❁ا 💚سلام بر مهدی منتظَر💚 کِی توانم دیده را محو تماشایت کنم؟ یک نظر برصورت و چشمان شهلایت کنم یک نگه کن بر دل بشکسته و بی تاب من تا که جانم را فدای ماه رخسارت کنم 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جزء 16.mp3
8.58M
6️⃣1️⃣ (تحدیر) جزء شانزدهم قرآن کریم ✨حجم 8.1 مگ 🕕زمان: 35 دقیقه |🎙قاری: احمد دباغ 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این ایام حتی روی منبر هم قرآن دستمون باشه! ــــــــــــــــــــــــ پیوند با قرآن در روزهای ماه مبارک برای مبلغین لازم است. ــــــــــــــــــــــــ شرکت در پویش: https://survey.porsline.ir/s/0GwmapC ــــــــــــــــــــــــ شمع شبکهٔ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 دعای ماه مبارک رمضان بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُمَّ وَفِّقْنِی فِیهِ لِمُوَافَقَةِ الْأَبْرَارِ وَ جَنِّبْنِی فِیهِ مُرَافَقَةَ الْأَشْرَارِ وَ آوِنِی فِیهِ بِرَحْمَتِكَ إِلَى (فِی) دَارِ الْقَرَارِ بِإِلَهِیتِكَ یا إِلَهَ الْعَالَمِینَ‏ ـ خدایا مرا در این ماه به همراهی و همسویی با نیکان توفیق ده ـ و از همنشینی با بدان دور بدار ـ و به حق رحمتت به خانه آرامش جایم ده ـ به اُلوهیتت ‌ای خدای جهانیان. 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
روز شانزدهم.pdf
292.6K
📚 🔸 دعا روز شانزدهم ماه مبارک رمضان + شرح و منبر بین نماز 👤 مخاطب: 🌐 «محراب»؛ محتوای راهبری برنامه‌های تبلیغی 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سخن شانزدهم.pdf
116K
سخن شانزدهم: خواسته های دنیایی و دنیا پرستی 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
تدبیر و برنامه ریزی.mp3
9.72M
🌺تدبیر و برنامه ریزی 🎤در محضر استاد سرکار خانم درویشی 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی 📚 🔸[ خداوند به موسی وحی کرد:]﴿اذْهَبْ إِلَى فِرْعَوْنَ﴾به سمت فرعون برو 🔹﴿إِنَّهُ طَغَى﴾ چون فرعون در برابر بندگی خدا طغیان کرده [و تبدیل به طاغوت شده است.] 🔸﴿قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِى﴾ [موسی در پاسخ به این مأموریت سنگین] گفت: پروردگارا، سینه ام را گشاده کن، [شخصیت والا به من بده که هرگونه سختی و فرازونشیب این مأموریت را بتوانم با روح وسیع خودم تحمل کنم.] 🔹﴿وَيَسِّرْ لِي أَمْرِی﴾ و کارم را [ در این مأموریت پس از بعثت،] آسان كن 🔸﴿وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِسَانِي﴾ گره از زبان من بگشای [ تا بتوانم به خوبی پیام تو را به فرعون و فرعونیان ابلاغ کنم 🔹﴿يَفْقَهُواْ قَوْلى﴾تا حرفم را بفهمند [و در نتیجه از طغیانگری دست بردارند و بنده خدای واحد شوند.] 🔰 سطر سطرِ 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ سطر شانزدهم ☕️ چای داغ ☕️ 🔰 سطر سطرِ 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 کسی که می‌داند یا اطمینان دارد روزه برای او ضرر قابل توجّهی ندارد، هر چند پزشک بگوید ضرر دارد، یا کسی که یقین یا گمان دارد یا احتمال عقلایی می‌دهد که روزه برایش ضرر قابل توجًهی دارد، هر چند پزشک بگوید ضرر ندارد، وظیفه‌اش چیست؟ 🔺تشخیص ضرر داشتن و یا ضرر نداشتن با خود مکلّف است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔹اگر بیمار با علم و اعتقاد به ضرر، به امید عدم ضرر به قصد قربت روزه گرفت و بعد کشف شد که روزه برایش ضرر نداشته است، حکم روزه‌اش چیست؟ ▫️آیات عظام امام، خوئی، وحید، تبریزی: روزه‌اش صحیح است. ▫️آیةالله بهحت: احتیاط واجب قضا کند. ▫️آیةالله سیستانی: اگر ضرری که به آن اعتقاد داشته موجب هلاکت با نقص عضو در اعتقادش می‌شده روزه‌اش باطل، وگرنه چنانچه رجاء گرفته باشد روزه‌اش صحیح است‌. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔰 اگر شخص عقیده‌اش این است که روزه برایش ضرر ندارد و بعد از مغرب بفهمد روزه برای او ضرر داشته حکم روزه اش چیست؟ ▫️آیات عظام امام، وحید، زنجانی، نوری: باید قضای آن را بجا آورد. ▫️آیات عظام سیستانی، تبریزی، صافی، فاضل، مکارم: بنا بر احتیاط واجب باید قضای آن را بجا آورد. 🌐 «محراب»؛ محتوای راهبری برنامه‌های تبلیغی 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8-Khotbeh1- j3- b1.mp3
4.28M
📖 ١ - بخش اول 🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🎤شارح نهج‌ البلاغه دكتر محمدعلى انصارى 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra