eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
2.9هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
2.2هزار ویدیو
3.1هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایتگری های امام حسن عسکری.pdf
306.3K
🔖فیش منبر 🔖 علیه السلام 🖇متن منبر امام حسن عسکری علیه السلام 💠هدایتگری های امام حسن عسکری علیه السلام 💠 ❇️ علیه السلام 🍃🍂@mohtavqyetablighJameaAlZahra🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قواعد رزق و روزی.pdf
313.5K
🔖فیش منبر 🔖 علیه السلام 🖇متن منبر امام حسن عسکری علیه السلام 💠 قواعد رزق و روزی در بیان امام عسکری(علیه السلام ) 💠 ▪️خدا چگونه زندگی ما را مدیریت می کند؟ ▪️لحظۀ خداشناسی! ▪️جمع و تفریق زندگی ▪️مهم تر از تلاش و استعداد، در کسب ثروت و قدرت! ▪️قتلگاه روزی ما ❇️ علیه السلام 🍃🍂@mohtavqyetablighJameaAlZahra🍂🍃🍂
برایِ اسمِ "حسن" حق نوشته غربت را چه عسکری بشود یا که مجتبی باشد.‌.. 🍃🍂@mohtavqyetablighJameaAlZahra🍂🍃🍂
روضه امام عسکری مومنی .mp3
1.4M
🏴 السلام علیک یا حسن بن علی العسکری 🔳 مرثیه و روضه 🏴 🚩 امام حسن عسکری علیها السلام علیه السلام ♦️مرثیه امام حسن عسکری سلام الله علیه ┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈ 🍃🍂@mohtavqyetablighJameaAlZahra🍂🍃🍂
ا🌏🏳🌏🏳🌏🏳🌏🏳✨✨ ا🏳🌏🏳✨✨ ا✨ ➖ قسمت ۸ 🕋 اجداد حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله)، والیان کعبه ✨ بسم الله الرّحمن الرّحیم ✨ وَ إِذِ ابْتَلى‏ إِبْراهيمَ رَبُّهُ بِكَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ 💫 خداوند متعال حضرت ابراهیم (علی نبینا و آله و علیه السلام) را به واسطه کلمات آزمود و او همه آن فرمان ها را به اتمام رساند. ✨ قالَ إِنِّي جاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِماماً 💫 خداوند به ابراهیم فرمود: همانا من تو را پيشواى مردم قرار دادم. ✨ قالَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتي‏ 💫 حضرت ابراهيم پرسيد: از ذریّة و فرزندانم چطور؟ ✨ قالَ لا يَنالُ عَهْدِي الظَّالِمينَ 💫 خداوند فرمود: عهد و پيمان من به ظالمان نمى رسد. ✨ وَ إِذْ جَعَلْنَا الْبَيْتَ مَثابَةً لِلنَّاسِ وَ أَمْناً وَ اتَّخِذُوا مِنْ مَقامِ إِبْراهيمَ مُصَلًّى 💫 و چون خانه كعبه را براى مردم محل اجتماع و امنى قرار داديم، فرمان دادیم مقام ابراهيم را برای خود مصلی قرار دهید. ✨ وَ عَهِدْنا إِلى‏ إِبْراهيمَ وَ إِسْماعيلَ أَنْ طَهِّرا بَيْتِيَ لِلطَّائِفينَ وَ الْعاكِفينَ وَ الرُّكَّعِ السُّجُودِ 💫 از ابراهيم و اسماعيل عهد و پیمان گرفتیم که؛ خانه مرا براى طواف كنندگان و معتكفان و ركوع و سجود کنندگان پاكيزه نگاه دارند. ✨ وَ إِذْ قالَ إِبْراهيمُ رَبِّ اجْعَلْ هذا بَلَداً آمِناً وَ ارْزُقْ أَهْلَهُ مِنَ الثَّمَراتِ مَنْ آمَنَ مِنْهُمْ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ 💫 آن هنگام ابراهيم گفت: پروردگارا، اين سرزمين را شهرى امن قرار بده، و مردمانش را، هر كس از آنان كه به خدا و روز قیامت ايمان بياورد، از ثمرات آن روزى بخش ✨ قالَ وَ مَنْ كَفَرَ فَأُمَتِّعُهُ قَليلاً ثُمَّ أَضْطَرُّهُ إِلى‏ عَذابِ النَّارِ وَ بِئْسَ الْمَصيرُ 💫 فرمود: اگر هر کدام كفر بورزد، اندكى برخوردارش مى كنم، سپس او را با خوارى به سوى عذاب آتش مى كشانم، و چه بد سرانجامى است. 🔹 سوره مبارکه البقره، آیات شریفه ۱۲۴ تا ۱۲۶ ❇️ از این آیات شریفه آشکار می گردد که خداوند متعال وظیفه پاکیزه نگه داشتن کعبه جهت طواف کنندگان، معتکفان، راکعان و ساجدان، را بر عهده حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل قرار داده است. ✨ طَهِّرا بَيْتِيَ لِلطَّائِفينَ وَ الْعاكِفينَ وَ الرُّكَّعِ السُّجُودِ ✅ این وظیفه در نسل ایشان که همان اجداد حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله) است؛ ادامه یافته است. ⚜ حضرت امام محمّد الباقر (علیه السّلام) فرموده اند: 🖋 لَمْ يَزَلْ بَنُو إِسْمَاعِيلَ وُلَاةَ الْبَيْتِ وَ يُقِيمُونَ لِلنَّاسِ حَجَّهُمْ وَ أَمْرَ دِينِهِمْ يَتَوَارَثُونَهُ كَابِرٌ عَنْ كَابِرٍ ... 🖌 پيوسته فرزندان حضرت اسماعيل (عليه السّلام) واليان خانه كعبه بودند و براى مردم، امر حج و امور دين ايشان را بر پا مى داشتند؛ و این امور را بزرگى از بزرگی ميراث مى برد؛ 📗 کافی، شیخ کلینی، جلد ۴، صفحه ۲۱۰، حدیث ۱۷ ادامه دارد... 🍃🍂@mohtavqyetablighJameaAlZahra🍂🍃🍂
ا🌏🏳🌏🏳🌏🏳🌏🏳✨✨ ا🏳🌏🏳✨✨ ا✨ ➖ قسمت ۹ 🔆 اجداد پیامبر اکرم (صلیّ الله علیه و آله و سلّم) در کلام امیرالمومنین (علیه السّلام) ❇️ نسب پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) ⚡️ چون خدا آدم را آفريد، نور حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله) را در وجود او قرار داد. این نور در سلسله أنبیاء، اصلاب شامخ و ارحام مطهره منتقل شد تا به حضرت نوح رسید. 🌟 نور حضرت رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) از حضرت نوح (علی نبیّنا و آله و علیه السّلام) در صلب های پاکیزه منتقل شد تا به حضرت ابراهیم (علی نبیّنا و آله و علیه السّلام) رسید. و از حضرت ابراهیم (علیه السّلام) به فرزندشان حضرت اسماعیل (علیه السّلام) منتقل شد. 🌕 حضرت آدم، نوح، ابراهیم و اسماعیل (صلوات الله علیهم) از اجداد پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) بوده اند. ⚜ حضرت أمیرالمومنین (علیه السّلام) خاندان حضرت رسول الله (صلیّ الله علیه و آله و سلّم) را این گونه توصیف نمودند: 🖋 ... حَتَّى أَفْضَتْ كَرَامَةُ اللَّهِ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى إِلَى مُحَمَّدٍ ص 🖌 تا اينكه منصب نبوّت و پيغمبرى از جانب خداوند سبحان به حضرت محمّد مصطفی (صلّى اللّه عليه و آله) رسيد، 🖋 فَأَخْرَجَهُ مِنْ أَفْضَلِ الْمَعَادِنِ مَنْبِتاً وَ أَعَزِّ الْأَرُومَاتِ مَغْرِساً مِنَ الشَّجَرَةِ الَّتِي صَدَعَ مِنْهَا أَنْبِيَاءَهُ وَ انْتَجَبَ مِنْهَا أُمَنَاءَهُ 🖌 خداوند متعال آن حضرت را از نيكوترين معدن ها (صلب هاى پيامبران پيش) رويانيد، و در عزيزترين اصل ها (رحم ها) غرس نمود و از شجره اى خارج کرد كه پيامبرانش را از آن آشكار نمود و امين‏ هاى خود را از آن برگزيد. 🖋 عِتْرَتُهُ خَيْرُ الْعِتَرِ وَ أُسْرَتُهُ خَيْرُ الْأُسَرِ وَ شَجَرَتُهُ خَيْرُ الشَّجَرِ نَبَتَتْ فِي حَرَمٍ وَ بَسَقَتْ فِي كَرَمٍ 🖌 خاندان او بهترين خاندان و خويشان او بهترين خويشان و شجره او بهترين شجره ‏ها است كه در حرم روييده و در (بوستان) مجد و شرافت قدّ كشيده است. 🖋 لَهَا فُرُوعٌ طِوَالٌ وَ ثَمَرٌ لَا يُنَالُ 🖌 آن شجره را شاخه هاى طولانی و ميوه ‏اى است كه دست کسی به آن نرسد، 🖋 فَهُوَ إِمَامُ مَنِ اتَّقَى ... 🖌 پس آن حضرت پيشواى پرهيزكاران است. ... 📗 ترجمه و شرح نهج البلاغة، فيض الإسلام، جلد ‏۲، خطبه ۹۳، صفحه ۲۸۰ 🍃🍂@mohtavqyetablighJameaAlZahra🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🦋 ‍🖤 توصیف در بیان امام حسن عسکری🖤 🦋 🦋 🦋 امام حسن عسکری علیه السلام خطاب به فرزند نازنین خود حضرت مهدی علیه السلام می‌فرمایند: 🦋 فرزندم، گویا می‌بینم آن لحظه‌ای را که نصرت خدا نازل شده و فرجت فرا رسیده است... 🦋 آن روز دوستانت مثل رشته‌ای از مروارید در دو سوی گردنبند، پیرامون تو صف می‌کشند، 🦋 انگار صدای دست‌ها را که در کنار حجرالاسود با تو بیعت می‌کنند می‌شنوم... 🦋 آن هنگام است که صبح حقیقت می‌دمد، 🦋 و شب باطل به پایان می‌رسد، 🦋 و خداوند به دستان تو کمر طغیان را در هم می‌شکند، 🦋 و راه و رسم ایمان را اعاده می‌کند... 🦋 حتی کودک در گهواره آرزو می‌کند که برخیزد و نزد تو بیاید، 🦋 حتی وحوش صحرا مایلند که راهی به جوار تو داشته باشند، 🦋 دنیا با دستان تو از بهجت و شادمانی به تپش می‌افتد، 🦋 و شاخه‌های درخت عزّت با تو خرّم و سرسبز می‌شود، 🦋 پایه‌های حق در جایگاه خود مستقر می‌شوند، و تَئُوبُ شَوَارِدُ الدِّينِ إِلَى أَوْكَارِهَا 🦋 و آنها که از دین گریخته‌اند به آشیانه خود باز می‌گردند، 🦋 ابرهای پیروزی، سیل‌آسا بر تو می‌بارند، 🦋 همه دشمنان هلاک و همه دوستان پیروز می‌شوند، 🦋 و در روى زمين هیچ جبّار ستمگر و هیچ منكر ناسپاس و هیچ دشمن كينه‏‌توز و هیچ معاند بدخواهی باقى نخواهد ماند... 📚 کمال الدین ج ۲ ص ۴۴۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا🌏🏳️🌏🏳️🌏🏳️🌏🏳️✨✨ ا🏳️🌏🏳️✨✨ ا✨ ➖ قسمت ۱۰ ❇️ جد حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله)، عدنان 🔆 نور حضرت رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) از حضرت ابراهیم (علیه السّلام) به فرزندش حضرت اسماعیل (علیه السّلام) منتقل شد. این سلسله در فرزندان حضرت اسماعیل ادامه یافت تا به جناب عَدنان رسید. ⚜️ از امام محمّد باقر (علیه السّلام) نقل شده است که حضرت فرموده اند: 🖋 لمْ يَزَلْ بَنُو إِسْمَاعِيلَ وُلَاةَ الْبَيْتِ وَ يُقِيمُونَ لِلنَّاسِ حَجَّهُمْ وَ أَمْرَ دِينِهِمْ يَتَوَارَثُونَهُ كَابِرٌ عَنْ كَابِرٍ حَتَّى كَانَ زَمَنُ عَدْنَانَ بْنِ أُدَدَ 🖌 پيوسته فرزندان حضرت اسماعيل (عليه السّلام) واليان خانه كعبه بودند و براى مردم، امر حج و امور دين ايشان را بر پا مى داشتند؛ و این امور را بزرگى از بزرگی ميراث مى برد؛ تا آنكه زمان عَدنان بن أدد شد. 🖋 فطالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ‏ وَ أَفْسَدُوا وَ أَحْدَثُوا فِي دِينِهِمْ 🖌 پس دل هاى بیشتر مردمان سنگين شد و فساد در ميان مردم فراوان گشت، و بدعت ها در دين نهادند. 🖋 و أَخْرَجَ بَعْضُهُمْ بَعْضاً فَمِنْهُمْ مَنْ خَرَجَ فِي طَلَبِ الْمَعِيشَةِ وَ مِنْهُمْ مَنْ خَرَجَ كَرَاهِيَةَ الْقِتَالِ 🖌 بعضى از ايشان بعضى را از حرم بيرون كردند، پس بعضى براى طلب معاش و تحصيل مال و بعضى از بيم قتال و جدال متفرق شدند. 🖋و فِي أَيْدِيهِمْ أَشْيَاءُ كَثِيرَةٌ مِنَ الْحَنِيفِيَّةِ مِنْ تَحْرِيمِ الْأُمَّهَاتِ وَ الْبَنَاتِ وَ مَا حَرَّمَ اللَّهُ فِي النِّكَاحِ ... 🖌 و بسيارى، از آیین ملت حنيفه ابراهيم (عليه السّلام) در بين ايشان مانده بود مانند حرمت مادر و دختر و ساير آنچه حق تعالى درباره ازدواج حرام نموده است. 🖋 و كَانَ فِي أَيْدِيهِمُ‏ الْحَجُّ وَ التَّلْبِيَةُ وَ الْغُسْلُ مِنَ الْجَنَابَةِ إِلَّا مَا أَحْدَثُوا فِي تَلْبِيَتِهِمْ وَ فِي حَجِّهِمْ مِنَ الشِّرْكِ 🖌 و اعتقاد به حج و تلبيه و ... داشتند وليكن بت پرستى و شرک را به آن ها اضافه كرده بودند؛ 🖋 و كَانَ فِيمَا بَيْنَ إِسْمَاعِيلَ وَ عَدْنَانَ بْنِ أُدَدَ مُوسَى ع. 🖌 و حضرت موسى (عليه السّلام) در ما بين زمان اسماعيل و عدنان مبعوث گرديد. 📗 کافی، شیخ کلینی، جلد ۴، صفحه ۲۱۰، حدیث ۱۷ ⬅️ در زمان عدنان بیشتر مردمان به ظلم و فساد رو آوردند. در همان روزگار، اجداد حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله) که از فرزندان جناب اسماعیل بودند، همگی از حنفاء و از جمله اوصیای حضرت ابراهیم (علی نبینا و آله و علیه السلام) شمرده می شدند و دین حنیف را پیروی می کردند. ✨ 🏳️🌏🏳️✨✨ 🌏🏳️🌏🏳️🌏🏳️🌏🏳️✨✨
ا🌏🏳️🌏🏳️🌏🏳️🌏🏳️✨✨ ا🏳️🌏🏳️✨✨ ا✨ ➖ قسمت ۱۱ ❇️ اجداد پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) 🔷 درباره ویژگی اجداد حضرت رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) مطالب گوناگونی درباره عظمت ایشان و وجود نور مبارک پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) در جبین آنان در کتب تاریخ ذکر شده است. ⬅️ به اختصار به نام بعضی اجداد حضرت رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) اشاره می شود. 🔰 مضر بن نزار از نوادگان عدنان از نسل حضرت اسماعیل (صلوات الله علیهم) 🌟 همه اجداد حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله) اهل توحید و بر دین حنیف ابراهیم (علیه السلام) بوده اند در این میان پیامبر أکرم (صلی الله علیه و آله) به طور خاص نام برخی از اجداد خود را ذکر و تسلیم بودن ایشان در مقابل پروردگار را، ذکر نموده اند: ⚜️ از حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) نقل شده است که درباره جدّ خود (مُضر بن نزار) فرمودند که؛ او از مسلمانان است. ✅ یعنی وی اهل توحید و تسلیم بوده است. 📘 تفسير كنز الدقائق و بحر الغرائب، ابن مشهدی، جلد ‏۹، صفحه ۱۹۹ ✨ بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏ ✨ لإيلافِ قُرَيْشٍ ✨ إيلافِهِمْ رِحْلَةَ الشِّتاءِ وَ الصَّيْفِ ✨ فلْيَعْبُدُوا رَبَّ هذَا الْبَيْتِ ✨ الَّذي أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ وَ آمَنَهُمْ مِنْ خَوْفٍ 🔹 سوره مبارکه قریش 💫 براى اُلفت دادنِ قريش، این الفت هنگام سفر (تجاری) زمستان و تابستان، برقرار باشد. به این سبب بايد خداوند اين خانه را بپرستند؛ همان خدايى كه در گرسنگى غذايشان داد، و از بيم دشمن‏ آسوده خاطرشان كرد. 🔰 نضر بن کنانة (دوازدهمین جدّ پیامبر اکرم، صلی الله علیه و آله): 🔷 وجه تسميه او به نَضر، نضارت وجه (حُسن و جمال چهره) اوست، و او را «قريش» نيز مى‏ گويند و هر قبيله‏ اى كه نسبش به نضر پيوندد، او را قريشی می دانند. ⚜️ ذیل آیه ( لِإِيلافِ قُرَيْشٍ ) از سوره مبارکه قریش، اشاره گردیده است که: 🖋 أما قریش فهم ولد النضر بن کنانة، فکل من ولده النضر فهو قرشی و من لم یلده النضر فلیس بقرشی. 🖌 قريش، فرزندان نضر بن كنانه بودند، پس هر كس از اولاد نضر باشد قریشى است و هر كس كه منسوب به نضر نباشد قریشى نيست. 📗 تفسیر مجمع البیان، فضل بن حسن طبرسی، جلد ۱۰، صفحه ۸۲۹ ✨ 🏳️🌏🏳️✨✨ 🌏🏳️🌏🏳️🌏🏳️🌏🏳️✨✨
محتوای سیره محمدی ، باما همراه باشید درآشنایی باسیره پیامبرخوبیها ☝️☝️
ای ولّـ❤️ـیِ امرِ عالم عزّتت پاینده باد تا خودِ محشر الهی شوکتت پاینده باد گرچه که از ابتدا بودی امـ❤️ـامِ نُه فلک تا خدا باقی ست آقـ❤️ـا دولتت پاینده باد صاحبـ❤️ـ عصر و زمانی صاحبِ کلّ ِ وجود بر تمامِ خلقِ عالم رحمتت پاینده باد 🍃🌸عید امامت امام مهربان زمان گوارای وجودتان🌸🍃
🌷امیرالمومنین علیه السلام: 🌷وجود تو همان شمارش روزهای عمر تو است هر روزی که بر تو بگذرد قسمتی از وجود تو را به همراه دارد # حدیث ┄┅═══✼🍃💐🍃✼═══┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 اختلاف برای برخی هم نان دارد هم نام! حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم در مصاحبه با خبرگزاری : 🔹سیره عملی همه ائمه از امیرالمومنین تا امام حسن عسکری علیهم‌السلام مبتنی بر وحدت بین مسلمین بوده است. 🔹 مقایسه لعن خلفا و شعار مرگ بر آمریکا صحیح نیست، زیرا اولاً قرآن کریم ما را از توهین به مقدسات دیگران نهی می‌کند درحالیکه آمریکا نه تنها از مقدسات هیچ گروهی از بشریت نیست، بلکه منفور ملت‌هاست. ثانیاً شعار مرگ بر آمریکا سبب و علت ایجاد دشمنی نیست بلکه نتیجه دشمنی آمریکا است در حالیکه لعن خلفا و مقدسات اهل سنت سبب و علت دشمنی، تفرقه و کینه‌ورزی هاست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸داستانک: حضرت آیت الله العظمی مظاهری می فرمودند: روزی در هنگام درس استاد ما آیت الله مرعشی نجفی خاطره ای بیان کردند که: 🔻پدر من‌ از علمای‌ نجف‌ بوده‌ یک‌ شاگرد سنی‌ داشت، این‌ فرد می‌خواست‌ برود کردستان‌ و کرمانشاه، با پدر من‌ خداحافظی‌ کرد و رفت، پدر من‌ آمد ایران‌ و رفت‌ مشهد، در زمان برگشت‌ قافله‌ ما غروب‌ به کرمانشاه رسید، من‌ خیلی‌ وحشت‌ کردم‌ که‌ حالا چه‌ می‌شود، آن‌ وقت‌ وضع‌ کرمانشاه‌ و وضع‌ کردستان‌ به خاطر شیعه‌ و سنی‌گری‌ خیلی‌ بد بود، ناگهان‌ آن‌ شاگرد من‌ پیدا شد، خیلی‌ با من‌ گرم‌ گرفت‌ و بالاخره‌ با زور و رودربایستی‌ من‌ را خانه برد‌ خیلی‌ هم‌ خدمت‌ کرد به‌ من، بعد آخر شب‌ به‌ من‌ گفت:‌ آقا ما یک‌ جلسه‌ای‌ داریم‌ شما بیاید برویم‌ توی‌ این‌ جلسه، گفتم‌ می‌آیم، خلاصه مرا بردند توی‌ آن‌ جلسه، وقتی‌ نشستم‌ توی‌ جلسه، دیدم‌ این‌ سبیل‌ گُنده‌ها، سبیل‌ کشیده‌ها می‌آیند، تعجب‌ کردم، چه‌ خبر است، یک‌ وقت‌ مَنقَلی‌ پر از آتش‌ که‌ آتش‌ زغالی‌ که‌ اَلُو داشت، این‌را هم‌ آوردند، یک‌ مجمع‌ را هم‌ آوردند گذاشتند روی‌ این‌ آتش‌ها، روی‌ این‌ منقل‌. من‌ تعجب‌ کردم، ترس‌ هم‌ من‌را گرفته‌ بود که‌ این‌ها چه‌ کار می‌خواهند بکنند، یک‌وقت‌ دیدم‌ یک‌ جوانی‌ زیر غُل‌ و زنجیر، قیافه‌ای شبیه مردم‌ همدان‌ داشت، آوردند.😔 🔷یک‌ سفره‌ چرمی‌ هم‌ پَهْن‌ کردند، او را نشاندند روی‌ سفره‌ چرمی‌ و کسی‌ با یک‌ ضربت‌ گردنش ‌را زد، آن‌ مجمع‌ که‌ داغ‌ بود گذاشتند روی‌ گردن‌ این‌که‌ خون‌ بیرون‌ نیاید، غُل‌ و زنجیرها را هم‌ باز کردند این‌ هی‌ دست‌ و پا می‌زد این‌ها هم‌ قاه‌ قاه‌ می‌خندیدند. من‌ غش‌ کردم‌. بالاخره‌ قضیه‌ تمام‌ شد و من‌ در حال‌ غش‌ بودم، کم‌کم‌ مَرا به‌ هوش‌ آوردند اما آن‌ موقعی‌ که‌ نزدیک‌ بود به‌ هوش‌ بیایم‌ می‌دیدم‌ با هم‌ زمزمه‌ دارند، این‌ شیعه‌ است‌ این‌را هم‌ بیاورید دومی‌اش‌ باشد، آن‌ طلبه‌ می‌گفت:‌ نه‌ بابا من‌ درس‌ پیش‌ ایشان‌ خواندم، این‌ از آن‌ سنی‌های‌ داغ‌ است‌ معلم‌ من‌ بوده، 🔶 بالاخره‌ من‌ را نجات‌ داد، آمدیم‌ خانه، وقتی‌ من‌ حال‌ آمدم، این‌ طلبه‌ به‌ من‌ گفت:‌ آقا من‌ سنی‌ هستم، اما مُرید شما هستم، می‌دانید شما را خیلی‌ دوست‌ دارم، نمی‌خواستم‌ ناراحتتان‌ کنم، اما بُردم‌ آن‌جا یک‌ پیام‌ بدهید به‌ علمای‌ نجف‌ و پیام‌ این، که‌ شما عُمَرکُشون‌ کنید ما هم‌ این‌جور می‌کنیم،‌ 🔷ما رسم‌مان‌ است‌ یک‌ شیعه‌ را یک‌ جایی‌ پیدا می‌کنیم‌ زندانی‌اش‌ می‌کنیم‌ غُل‌ و زنجیر می‌کنیم‌ تا شب‌ چهارشنبه، شب‌ چهارشنبه‌ همه‌ ما جمع‌ می‌شویم‌ برای‌ رضایت‌ خدا، قربه الی‌ الله این‌را می‌آوریم‌ و این‌ بلا را به‌ سرش‌ می‌آوریم‌ که‌ تو دیدی. [ منبع: درس اخلاق آیت الله مظاهری در تاریخ ۲۳ فروردین ۸۵٫ شماره درس ۳۰۰]