eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
2.9هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
3هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚪️⚜▫️✨ ⚜▫️✨ ▫️✨ ✨ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ⏺‌رابطه میان حضرت أم ابیها فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) و حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و اله و سلم) هر آنچه از حضرت اول شخص عالَم امکان اعم از قول و فعل و تقریر صادر می شود، امری است که بر تمام خلق حجت بوده و دارای ظواهر و بواطنی است که گرچه خلق نمی توانند تمامی وجوه آن را درک کرده و معرفت احاطه ای به آن داشته باشند، اما تدبّر و تعمق و تفقه در آن، بر آنان واجب و لازم می باشد. در جای جایِ سیره و محیای حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و اله)، ارتباط ویژه و خاصی، در قالب های مختلف اعم از قولی و فعلی از احترام و تکریم و تعظیم و .. به چشم می خورد که در خصوص هیچکس جز حضرت أم ابیها فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) ساری و جاری نبوده است ✍در باب ارتباط میان حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) و وجود حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و اله) می توان به ملقّب شدن ایشان به «أم ابیها» و نیز «نساءنا» از لسان مبارکه حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و اله)؛ همچنین فضیلت ذاتیِ «روحی التی بین جنبی» بودن و «صاحب کساء یمانی» بودن حضرت أم عالَم امکان (سلام الله علیها) اشاره نمود. ا┅═✧❁منابع ❁✧═┅ا عنوان نمونه: • بلند شدن به هنگام ورود در مقابل پای حضرت أم ابیها و بوسیدن دست مبارک و نشاندن ایشان در جای خویش؛ گذاشتن صورت خود بر سینه فاطمة (سلام الله علیها) پیش از خواب • بیت فاطمه (سلام الله علیها) آخرین منزل به جهت وداع هنگام خروج از مدینة و اولین منزل به جهت استقبال در هنگام ورود به مدینة • پشت درب بیت فاطمة (سلام الله علیها) محل تهجد و نافله شب پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) بوده و بیت فاطمه (سلام الله علیها) قبلگاه نماز ایشان [که با قبله مسجد در یک راستا قرار داشته است] • امر رسول خدا (صلی الله علیه و اله) به اینکه فاطمة (سلام الله علیها) پس از نازل شدن آیه «لا تَجْعَلُوا دُعاءَ الرّسُولِ بَیْنَکُمْ کَدُعاءِ بَعْضِکُمْ بَعْضًا» (سوره نور آیه۶۳) [بر خلاف عموم مسلمین] ایشان را با لقب «پدر» خطاب نماید، بجهت آرامش قلب رسول خدا و خشنودی خداوند. 📓رجوع شود به: فاطمة الزهراء بهجة قلب المصطفى (صلی الله علیه واله) ص۱۱۰ ✨ ▫️✨ ⚜️▫️✨ ⚪️⚜️▫️✨
⚪️⚜▫️✨ ⚜▫️✨ ▫️✨ ✨ ⏮أم ابیها ☑️لقب «أم ابیها» که حضرت رسول الله الاکرم (صلی الله علیه و اله) به دخت مکرمه شان نسبت دادند (۱)، بر معنای عمیقی دلالت می نماید. «أم» به معنای مادر، به اصل و ریشه و اساس هر چیز اطلاق می شود؛ همچنین منشأ پیدایش و آنچه که مرجع یعنی محل رجوع می باشد «أمّ كلّ شي‌ء أصله و مجتمعه»(۲). چنانکه در شریفه ۳۵ سوره مبارکه نور، از حضرت أم ابیها (سلام الله علیها)، به مشکات نورالله تعبیر شده است؛ «مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكاةٍ یعنی فاطِمَةَ عليها السلام» (۳) یعنی وجود مقدسه ای که منشأ و منبع و مصدر پیدایش برای مصباح (نور) هستند که مقصود از «مصباح» [در یکی از وجوه معنایی] حضرت خاتم الانبیاء و المرسلین (صلوات الله علیه) است: «فِيها مِصْباحٌ قال: فيه نور العلم، يعني النبوة» (۴). ✔️همچنین در شریفه «.. كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِي السَّماءِ» (سوره ابراهیم آيه ۲۴) وجود مقدسه حضرت أم ابیها،‌ عنصر و جوهره شجره طیبه محمدی (صلوات الله علیه) نامیده شده اند «... عُنْصُرُ الشَّجَرَةِ فَاطِمَةُ (سلام الله علیها)» (۵) همانطور که در فرازی از خطبه مبارکه مفاخره از لسان خود حضرت مادر (سلام الله علیها) وارد شده است: أنَا الشَّجَرَةُ الَّتِي تَأتي‏ أُكُلَها كُلَّ حين؛ أنَا الشَّجَرَةُ الَّتِي تَأتي‏ أُكُلَها [أعني الحسن و الحسین علیهما السلام] (۶)؛ بدین معنا که حسنین (علیهما السلام) و همه أبناء فاطمة (علیهم الصلوة والسلام) از جانب أمّ به شجره نبوی الحاق شده اند و این یعنی وجود مقدس حضرت مادر، ثقل اتصال شجره طیبه امامت به نبوت می باشند. ا┅═✧❁منابع ❁✧═┅ا (۱).«كان النبيّ صلّى اللّه عليه و آله يعظّم شأنها و يرفع مكانها، و كان يكنّيها بامّ أبيها» [فاطمةالزهرا بهجة قلب المصطفی ص۲۰۳] عن جعفر بن محمد ، عن أبيه علیه السلام: « أن فاطمة (سلام الله علیها) كانت تكنى ام أبيها» [بحارالأنوار ج۴۳ ص۱۹] (۲).فاطمةالزهرا بهجة قلب المصطفی (ص) ص۲۰۴ (۳).البرهان في تفسير القرآن ؛ ج۴ ؛ ص۶٧؛ تفسير القمي ؛ ج٢؛ ص١٠٣؛ الكافي ؛ ج١ ؛ ص١٩۵ (۴).البرهان في تفسير القرآن ؛ ج۴ ؛ ص۶٨ (۵).تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة؛ ص۲۴۶ (۶).الفضائل لابن شاذان القمی ص۸۰ ✨ ▫️✨ ⚜️▫️✨ ⚪️⚜️▫️✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌در آے از درم اِے صبــ🌤ــح آرزومندان که سوخت شمع من از انتظــار خنده‌ے تـــو ☀️سلام بر آفتابــــِ شـام ظلمـانی جهان...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق (علیه السلام): 🔹 منْ سَمِعَ شَيْئاً مِنَ اَلثَّوَابِ عَلَى شَيْءٍ فَصَنَعَهُ كَانَ لَهُ وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ عَلَى مَا بَلَغَهُ. 🔸 كسى‌كه بشنود كارى داراى ثواب است و آن كار را انجام دهد، آن ثواب را ببرد اگرچه آن‌طور كه به او گفته شده نباشد. 📚 وسائل الشیعه (باب مقدمة العبادات) جلد١ صفحه ٨۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷هدیه میکنیم ثواب تلاوت این صفحه از قرآن کریم را به وجود مقدس امام موسی کاظم، امام رضا و امام جوادعلیهم السلام🌷 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️🍃❤️ 🍃❤️ ❤️ ❤️دعاى روز چهارشنبه‏ ❤️بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ❤️الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَ اللَّيْلَ لِبَاساً وَ النَّوْمَ سُبَاتاً وَ جَعَلَ النَّهَارَ نُشُوراً ❤️لَكَ الْحَمْدُ أَنْ بَعَثْتَنِي مِنْ مَرْقَدِي وَ لَوْ شِئْتَ جَعَلْتَهُ سَرْمَداً حَمْداً دَائِماً لاَ يَنْقَطِعُ أَبَداً وَ لاَ يُحْصِي لَهُ الْخَلاَئِقُ عَدَداً ❤️اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ أَنْ خَلَقْتَ فَسَوَّيْتَ وَ قَدَّرْتَ وَ قَضَيْتَ وَ أَمَتَّ وَ أَحْيَيْتَ‏ وَ أَمْرَضْتَ وَ شَفَيْتَ وَ عَافَيْتَ وَ أَبْلَيْتَ وَ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَيْتَ وَ عَلَى الْمُلْكِ احْتَوَيْتَ‏ ❤️أَدْعُوكَ دُعَاءَ مَنْ ضَعُفَتْ وَسِيلَتُهُ وَ انْقَطَعَتْ حِيلَتُهُ‏ وَ اقْتَرَبَ أَجَلُهُ وَ تَدَانَى فِي الدُّنْيَا أَمَلُهُ‏ وَ اشْتَدَّتْ إِلَى رَحْمَتِكَ فَاقَتُهُ وَ عَظُمَتْ لِتَفْرِيطِهِ حَسْرَتُهُ‏ وَ كَثُرَتْ زَلَّتُهُ وَ عَثْرَتُهُ وَ خَلُصَتْ لِوَجْهِكَ تَوْبَتُهُ‏ ❤️فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ خَاتَمِ النَّبِيِّينَ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ‏ وَ ارْزُقْنِي شَفَاعَةَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ‏ وَ لاَ تَحْرِمْنِي صُحْبَتَهُ إِنَّكَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ‏ ❤️اللَّهُمَّ اقْضِ لِي فِي الْأَرْبَعَاءِ أَرْبَعاً اجْعَلْ قُوَّتِي فِي طَاعَتِكَ وَ نَشَاطِي فِي عِبَادَتِكَ‏ وَ رَغْبَتِي فِي ثَوَابِكَ وَ زُهْدِي فِيمَا يُوجِبُ لِي أَلِيمَ عِقَابِكَ إِنَّكَ لَطِيفٌ لِمَا تَشَاءُ. ❤️🍃❤️ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مقام محمود 17.mp3
10.7M
۱۷ ※ و أسئلهُ أن یُبَلّغنی المقامَ المَحمود لکم عندالله. | • مقام محمود یک مرتبه‌ی رویایی نیست که هر که آنرا بخواهد، در قیامت بدان برسد! • ابتدا در همین دنیا، در دولت درونمان، باید به این مقام برسیم، تا در قیامت اهل این مقام باشیم. ✘ دولت درون یعنی چه؟ ✘ چگونه معلوم می‌شود در دولت درونمان به مقام محمود رسیدیم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتشار برای نخستین‌بار 📹 نماهنگ | نور اردهال 🔹روایت تصویری کوتاه از حضور رهبر انقلاب در بارگاه مطهر امام‌زادگان مشهد اردهال کاشان در تابستان ۱۳۹۵ 🗓 به مناسبت ۲۷ جمادی‌الثانی، سالروز شهادت حضرت علی ابن ‌‌‌‌امام محمد باقر علیهم السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚪️⚜▫️✨ ⚜▫️✨ ▫️✨ ✨ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ⏺‌رابطه میان حضرت أم ابیها فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) و حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و اله و سلم) ✍در ادامه این بحث، به بیان دیگر وجوه این ارتباط می پردازیم. ⏪ نساءنا ☑️در جریان مباهله که به شأن نزول آیه شریفه ۶۱ سوره مبارکه آل عمران اشاره دارد، ✨«فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ» به امر ذات اقدس الهی، حضرت سیدة نساء العالمین، به «نساءنا» تسمیه شده اند. استعمال صیغه جمع برای مفرد (و شحص واحد) علاوه بر اینکه دلالت بر تعظیم و تفخیم جایگاه آن حضرت دارد و بر جامعیت معنا نیز دلالت می کند؛ یعنی وجود مقدس حضرت سیدة نساء العالمین (سلام الله علیها) جامعِ جمیعِ نساء‌ محمدی و بعبارت دیگر کوثر محمدی می باشند. ✔️از آنجا که در لسان ثقلین، کثرت قرین عصمت می باشد، همانگونه که آیه مباهله دلالت بر کوثر بودن حضرت سیدة نساء العالمین (سلام الله علیها) دارد، بر عصمت آن حضرت نیز تصریح دارد؛ «الْعِصْمَة مِنْ فَاطِمَةَ‏ "وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ"» (۱) . 🖋البته در عظمت شأن حضرت سیدة نساء العالمین که خیرة النسوان می باشند، عصمت را می توان به التجاء تعبیر کرد؛ قرینۀ آن کلام رسول الله (صلی الله علیه و آله وسلم) در وصف آن حضرت در روز مباهله است که فرمودند: «أَمَّا النِّسَاءُ فَكَانَتْ فَاطِمَةَ علیها السلام جَاءَ بِهَا رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و اله و سلم) وَ أَقْعَدَهَا خَلْفَهُ كَلَبْوَةِ الْأَسَدِ» (۲) : و اما مقصود از «نساءنا» فاطمة (سلام الله علیها) است که رسول خدا (صلی الله علیه و اله) ایشان را مانند شیر زن پشت سر خود نشانید. قرار گرفتن اصحاب کساء ذیل کساء فاطمی در این روز نیز قرینه مؤید دیگر بر این معنا می باشد که در ادامه بحث بدان پرداخته میشود. ✨ ▫️✨ ⚜️▫️✨ ⚪️⚜️
⚪️⚜▫️✨ ⚜▫️✨ ▫️✨ ✨ ⏪روحی التی بین جنبی ☑️خداوند عزوجل،‌ در شریفه ۵۲ سوره مبارکه شوری،‌ خطاب به حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی الله علیه و اله و سلم) بیان می نماید: ✨«و كَذلِكَ أَوْحَيْنا إِلَيْكَ رُوحاً مِنْ أَمْرِنا ما كُنْتَ تَدْري مَا الْكِتابُ وَ لاَ الْإيمانُ وَ لكِنْ جَعَلْناهُ نُوراً نَهْدي بِهِ مَنْ نَشاءُ مِنْ عِبادِنا وَ إِنَّكَ لَتَهْدي إِلى صِراطٍ مُسْتَقيم» (سوره مبارکه شوری، آيه ۵۲)؛ بدین معنا که ای رسول خدا ! به سبب «روحا من أمرنا» است که حقیقت ایمان و کتاب را دریافت می کنی و نیز مردم را به صراط مستقیم ولایت، دعوت می نمایی. ✔️روح یک حقیقت کلّی است که دارای مراتب و شئون و صور متعدد و متکثّر میباشد: فَالرُّوحُ وَاحِدَةٌ وَ الصُّوَرُ شَتَّى (۳) . واژه «من» (به معنای «از») در عبارت «روحا من أمرنا» بدین معناست که روح «از» أمر نشأت می گیرد. به عبارت دیگر تمامی صور متکثر و شئون متعدد روح ، صادر شده و نشأت گرفته از أمر است و لذا أمر اعظم از روح می باشد. این روح که از امر ربّ است، در این شریفه خاصتا به شأنی از شئونات حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) اشاره دارد: فَهِيَ فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ و.. رُوحِيَ الَّتِي بَيْنَ جَنْبَيَّ (۴). روحی که بدون آن هدایت حضرت رسول در قلوب خلق ، مؤثر واقع نمی گشت. ✔️«روح الإيمان» از درجات نازل ترِ «روح من أمرنا» به شمار می رود. روح الإيمان ، روحی است که به سبب‌ آن، اقرار کنندگان به ولایت (اعم از انبیاء‌ و شیعیان) به ولایت امیرالمومنین علی (علیه السلام) اقرار کردند و خداوند را به وحدانیت عبادت می نمایند. به عبارت دیگر روح الایمان در هر خلقی که باشد، به صراط مستقیم هدایت شده و صاحب حیات می گردد، «حیات طیبه». چنانکه امیرالمومنین علی (علیه السلام) فرمودند: « برُوحِ الْإِيمَانِ عَبَدُوا اللَّهَ وَ لَمْ يُشْرِكُوا بِهِ شَيْئاً..أَصْحَابِ الْمَيْمَنَةِ فَهُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقّاً بِأَعْيَانِهِمْ فَجَعَلَ فِيهِمْ ... رُوحَ الْإِيمَانِ» (۵) 🖋این حقیقت که «روحا من امرنا» در این شریفه اشاره دارد بر شأنی از شؤون حضرت روح النبی، ریحانة الرسول، فاطمة الزهراء (سلام الله علیها)،‌ بر این مهم دلالت می نماید که انذار بندگان و هدایت آنان به صراط مستقیم، که شأن خاص حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) در عالَم است ، بدون وجود حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) مؤثر واقع نمی شود و به عبارت دیگر بدون وجود حضرت مادر (عليها السلام) ، هیچ کس صاحب حیات طیبه نمی گردد. ✨ ▫️✨ ⚜️▫️✨ ⚪️⚜️▫️✨
⚪️⚜▫️✨ ⚜▫️✨ ▫️✨ ✨ ⏪کساء یمانی حضرت مادر (سلام الله علیها) ☑️وجود ذی وجود حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و اله)، صاحب مقام محمود و شفاعت کبرای روز فزع اکبر، ملجأ و پناه تمامی انبیاء (علیهم السلام) هستند در موضع رهایی و نجات و شفاعت انبیاء و امم ایشان؛ چنانکه وارد شده: فیقول َعَلَیکُم بِمُحَمدٍ رَسُولِ اللهِ(صلی الله علیه و آله) فیأتون محمدا، فيعرضون أنفسهم عليه ويسألونه أن یشفع لهم (۶): به انبیاء گفته می شود که نزد محمد (صلی الله علیه و اله) بروید؛ پس آنان به محضر رسول خدا آمده و از ایشان طلب شفاعت می کنند. ✔️اما کساء حضرت أم عالَم امکان فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) آن محل امن و حصن حصینی است که حضرت اول شخص عالَم امکان در مواضع احساس ضعف [که دلالت بر عدم معرفت خلق نسبت به وجود مقدس ایشان دارد] به ایشان مراجعه می نموده و پس از طلب تغطی به کساء، تحت آن قرار می گرفتند: «قالَ: اِنّی اَجِدُ فی بَدَنی ضُعْفاً؛ فقُلْتُ: لَهُ اُعیذُک بِاللَّهِ یا اَبَتاهُ مِنَ الضُّعْفِ؛ فقَالَ : یا فاطِمَةُ ! ایتینی بِالْکِساَّءِ الْیَمانی فَغَطّینی بِهِ» (۷) ✍بنابراین چادر و یا همان کساء حضرت أم عالَم امکان که برای پدر بزرگوارشان و ائمه اطهار (علیهم الصلوة و السلام) حصن حصین می باشد، به طریق اولی ملجأ و پناهی برای شیعیان ایشان نیز می باشد و الی الابد این کساء‌ حضرت مادر (سلام الله علیها) از شیعیانشان دفع همّ و غم و بلا می نماید. ا┅═✧❁منابع ❁✧═┅ا (۱).بحار الأنوار، ج۴۳، ص۳۳ (۲).التفسير المنسوب إلى الإمام الحسن العسكري عليه السلام، ص۶۵۷ (۳).بحار الأنوار ؛ ج۹۴ ؛ ص۶؛ مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل ؛ ج۷ ؛ ص۴۶۳ (۴).بحار الأنوار ج۴۳ ص: ۵۴ (۵).بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم ؛ ج۱ ؛ ص۴۴۹؛ البرهان في تفسير القرآن ؛ ج۵ ؛ ص۲۵۴ (۶).تفسیر کنزالدقائق و بحرالغرائب ج۷ ص۴۸۲؛ تفسیر الصافی ج۳ ص۲۱۱ (۷).فرازی از حدیث شریف کساء ✨ ▫️✨ ⚜️▫️✨ ⚪️⚜️▫️✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا