eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی مبلغان جامعه الزهرا(س
2.9هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
2.6هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب: اگر حوادث بزرگ و مهم عالم، حقایق عالم درست روایت نشود، یا مکتوم میماند یا تحریف میشود. ✏️ یک وقتی به یک بزرگی ایراد کرده بودند که شما چرا قضیه امام حسین و عاشورا و اینها را اینجور با عظمت اجرا میکنید؟ گفته بود ما از مسئله غدیر تجربه پیدا کردیم. عاشورا را دیگر نمی‌گذاریم مکتوم کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜️✨⚜️✨⚜️ ا❁﷽❁ا ✨«وَ الطُّور» (سوره مبارکه طور آيه ۱) 🕋حضرت قرآن ناطق امیرالکونین علی (علیه السلام) می فرمایند: ▫️ «أنا الطّور» (۱) «انا صاحب الطور» (۲) منم حقیقتِ کوه طور و صاحب آن ا┅═✧❁🔶❁✧═┅ا ☑️ «طور» در وجه تنزیل، به معنای کوه و «سیناء» همان درختی است که ندای توحید «..إِنِّي أَنَا الله رَبُّ الْعالَمِينَ» (سوره مبارکه قصص آيه ۳۰) از آن موضع به موسی کلیم الله داده شد: « فَالطُّورُ الْجَبَلُ وَ السَّيْنَاءُ الشَّجَرَة» (۳) و لذا عبارت «طور سیناء» و یا «طور سینین» دلالت بر «مبارک و کثیرالخیر» بودن آن موضع دارد (۴) که در سوره مبارکه تین نیز بدان قسم یاد شده است: «وَ طُورِ سينين» (سوره مبارکه تین آيه ۲)‏. سرزمین و موضع مبارکی که ذات اقدس اله در آن، با موسی کلیم الله، از فضیلت و برتری محمّد و آل محمد (علیهم السلام) و نیز افضلیت امّت پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و اله) بر سایر امم سخن گفت؛ تا آنجا که موسی (علیه السلام) آرزوی معیّت با ایشان را نمود: «وَ ما كُنْتَ بِجانِبِ الطُّورِ إِذْ نادَيْنا ..» (سوره مبارکه قصص آیه ۴۶) یَعنی أُمَّتَكَ بِهَذِهِ الْكَرَامَة (۵). ✔️مطابق کلام نورانی حضرات مبیّنان کلام الله، ائمه المعصومین (علیهم السلام)، «طُورُ سَيْنَاءَ» و «طُورِ سِينِينَ» در بطن و محکم معنا، اشاره دارد به وجود مبارک حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام): ➖«و طُورِ سَيْناءَ» عليّ بن أبي طالب عليه السلام‏ (۶) ➖«وَ طُورِ سِينِينَ» عَلِيٌّ ع‏لیه السلام (۷) چنانکه در فرازی از زیارت مخصوصه حضرتشان وارد شده است: ➖«اَشْهَدُ اَنَّكَ الطُّورُ» (۸) ◀️یکی از وجوه این تسمیه ، طبق اقوال مفسرین آن است که چون موسی کلیم الله، در طور سیناء ، فضل امیرالمومنین (علیه السلام) و شیعیانش را شناخت، لذا حضرت علی (علیه السلام) به «صاحب طور سینین» مسمیّ شده اند‏ (۹). 🖋اما در وجه و بطنی دیگر و در مقام تبیین حقیقتِ شجره و طور سیناء ذکر شده است: ➖«شَجَرَةً تَخْرُجُ مِنْ طُورِ سَيْناءَ» (سورة المؤمنون آیه ۲۰) و هو مثل لرسول الله صلی الله علیه و آله و أمير المؤمنين علیه السلام‏ (۱۰): ▫️درختی که از طور سیناء خارج می شود، مَثلی است برای بیان ذوات مقدسه محمد و علی (علیهماالسلام). ⏪شرح مطلب آن است که بطن و سرّ توحید در عالَم، ولایت امیرالموحدین علی (علیه السلام) است؛ اصل و غایت و اساس توحید، ولایت است (۱۱) و کمال آن در این نقطه مستتر می باشد: «فهم [آل محمد علیهم السلام] سرّ‌ الواحِد و الأحَد» (۱۲). ☑️حال آن وجود مبارکی که این حقیقتِ مکنون و مبطون را بر تمام خلق به بروز و ظهور رسانده و ابلاغ می نماید، وجود مبارک حضرت رسول الله الاکرم (صلی الله علیه و اله) می باشند؛ همانکه حضرت قرآن می فرماید: «.. "مِنَ الشَّجَرَةِ " أَنْ يا مُوسى‏ إِنِّي أَنَا اللَّهُ رَبُّ الْعالَمِين» (سوره مبارکه قصص آيه ۳۰) ؛ یعنی «لا اله اله الله» از درختی ظاهر شد که در طور [سیناء] استقرار داشت؛ و مطابق کلام حضرات اوتوالعلم ائمه الاطهار (علیهم السلام)، «شجرة» در بطن و محکم معنا، حضرت محمد (صلی الله علیه و اله) است: ➖الشَّجَرَةُ هِيَ مُحَمَّدٌ صلى الله عليه و آله (۱۳). 🖋لذا حقیقت «طور» و «صاحب طور» آن وجود مقدسی است که ولایتش حقیقتِ توحید است و اشرف و اعظم رسولان، مبلّغ و هادی و داعی بسوی ولایتش می باشد: «إِنَّ مُحَمَّداً يَدْعُو إِلَى وَلاَيَةِ عَلِيٍّ علیه السلام» (۱۴) ا┅═✧❁ 📔منابع ❁✧═┅ا (۱).مستدرك عوالم العلوم و المعارف ج۱۱ ص۲۶۵؛ الموسوعة الكبرى عن فاطمة الزهراء (علیهاالسلام) ج۹ ص۹۳؛ الفضائل (لابن شاذان القمی) ص۸۱؛ البراهين القاطعة ج۳ ص۲۸۸ (۲).الزام الناصب فی اثبات الحجه الغائب عجل الله تعالی فرجه الشریف ج۲ ص۱۵۰؛ مجمع النورين ج۱ ص۳۱۱؛ مشارق أنوار اليقين في أسرار أمير المؤمنين (عليه السلام) ص۲۶۶ (۳).البرهان في تفسير القرآن ج ۴ ص ۲۱؛ تفسير القمي، ج۲ ص ۹۱ (۴).تأويل الآيات الظاهرة ص۷۸۹ (۵).التفسير المنسوب إلى الإمام الحسن العسكري عليه السلام. ص ۳۱؛ علل الشرائع، ج۲ ص ۴۱۶؛ تفسير الصافي ج۴ ص۹۲ (۶).تفسير فرات الكوفي ص۵۷۸؛ تفسير الصافي ؛ ج۵ ؛ ص۳۴۶ (۷).البرهان في تفسير القرآن ج‏۵ ص۶۹۳؛ تأويل الآيات الظاهرة ص۷۸۸؛ غرر الأخبار ص۱۵۶ (۸).زیارت مطلقه هفتم (۹).تأويل الآيات الظاهرة ص۷۸۹ (۱۰).تفسير القمي، ج۲ ص۹۱؛ تفسير كنز الدقائق و بحر الغرائب ج۹ ص۱۸۱ البرهان في تفسير القرآن ج۴ ص ۲۱ (۱۱). بحارالأنوار، ج ۶۵، ص۲۳۷ (۱۲).بحار الأنوار ج۲۵ ص ۱۷۴؛ مشارق أنوار اليقين في أسرار أمير المؤمنين (ع) ص ۱۸۰ (۱۳). بحار الأنوار ج‏۹۷ ص۲۲۹؛ كتاب المزار- مناسك المزار(للمفيد) ص۱۵ (۱۴).بحار الأنوار ج ۲۳ ص ۲۰۸؛ بصائر الدرجات ج ۱ ص ۷۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیا ای آنکه ... بـر عالم امیـ❤️ـری بشر را وارهان ... از این اسیری بیا تا ... عدلِ حیـ❤️ـدر زنده گردد تو فرزندِ ... برومندِ غدیـ❤️ـری سلام وارثـ❤️ـ غدیر ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اثر محبّت به امام علی 🔻 قالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّی‌اللهُ‌عَلَیهِ‌وَ‌آلِهِ‌وَ‌سَلَّمَ: «حُبُّ عَلِيِّ بنِ أبي‌طالِبٍ يَأكُلُ السَّيِّئَاتِ كَمَا تَأكُلُ النَّارُ الحَطَبَ». ✍️ رسول خدا صلوات‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود: دوست داشتن على بن ابى‌طالب علیهماالسّلام گناهان را از بين مى‌برد، همان‌گونه كه آتش، هيزم را. 📚 بحار الأنوار، ج39، ص306. 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂