eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
3هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
2.3هزار ویدیو
3.4هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan
مشاهده در ایتا
دانلود
ظهور نورانی حضرت زین العابدین (علیه السلام) ✍️ حضرت سیدالساجدین علی بن الحسین (عليها السلام) فرمودند: «... نَحْنُ مَعَانِيهِ وَ مَظَاهِرُهُ فِيكُمْ، اخْتَرَعَنَا مِنْ نُورِ ذَاتِهِ وَ فَوَّضَ إِلَيْنَا أُمُورَ عِبَادِهِ، فَنَحْنُ نَفْعَلُ بِإِذْنِهِ مَا نَشَاءُ وَ نَحْنُ إِذَا شِئْنَا شَاءَ اللَّهُ وَ إِذَا أَرَدْنَا أَرَادَ اللَّهُ وَ نَحْنُ أَحَلَّنَا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ هَذَا الْمَحَلَّ وَ اصْطَفَانَا مِنْ بَيْنِ عِبَادِهِ وَ جَعَلَنَا حُجَّتَهُ فِي بِلَادِهِ، فَمَنْ أَنْكَرَ شَيْئاً وَ رَدَّهُ، فَقَدْ رَدَّ عَلَى اللَّهِ جَلَّ اسْمُهُ وَ كَفَرَ بِآيَاتِهِ وَ أَنْبِيَائِهِ وَ رُسُلِهِ. مَنْ عَرَفَ اللَّهَ تَعَالَى بِهَذِهِ الصِّفَةِ، فَقَدْ أَثْبَتَ التَّوْحِيدَ، لِأَنَّ هَذِهِ الصِّفَةَ مُوَافِقَةٌ لِمَا فِي الْكِتَابِ الْمُنْزَلِ وَ ذَلِكَ قَوْلُهُ تَعَالَى: لا تُدْرِكُهُ الْأَبْصارُ وَ هُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصارَ لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْ‏ءٌ وَ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ...». 📓 بحارالأنوار، ج ۲۶، ص ۱۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا❁﷽❁ا ✨﴿السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ* أُولئِكَ الْمُقَرَّبُون﴾ (سوره مبارکه واقعه آیه۱۰و۱۱) ✍حقیقت معنای سبقت، سبقت در ایمان است «السَّبقُ إلَی الإیمان»(۱) و سابقون به متقدّمین و پیشی گیرندگان در امر ولایت و مقرّبین در حریم امام اطلاق می شود «السَّابِقُون في الدّنيا إلى وَلَايَتِنا» (۲)؛ این حقیقت در وجود حضرت علمدار کربلاء سیدنا ابالفضل العباس (علیه السلام) مصداق و تجلی تام یافته است؛ همو که علمدار و پیشرو و متقد‌ّم بر اصحابی است که برترین اصحاب الی یوم القیامة می باشند و از گذشتگان و آیندگان کسی بر ایشان سبقت نگرفته است: «فإني لا أعلم أصحابا أوفى ولا خيرا من أصحابي»(۳) «لا یسبقهم من کان قبلهم ولا یلحقهم من بعدهم» (۴). لذا حضرت مولانا السجاد علیه السلام، مقام عمویشان ابالفضل العباس (علیه السلام) را "صلب الایمان" معرفی نموده (۵) و بر مورد غبطه بودن مقامشان در روز قیامت تأکید نمودند (۶) (۱) بحارالأنوار ج۶۶ ص۷۸ (۲) الأمالي للصدوق ص۶۲۷ (۳)‌ الارشاد ج۲ص۹۱؛ اعلام الوری ص۲۳۸ (۴)‌ بحار الأنوار ج۴۱ ص۲۹۵ (۵) ابصارالعین ص۳۰‌ (۶) بحار الانوار ج ۲۲ص ۲۷۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت علی بن الحسین، سیدالساجدین (علیه الصلوة والسلام) در فرازی از ادعیه مبارکشان، «معیت قرآن ناطق و قرآن صامت»، و به عبارتی «قرین و عدیل بودن حضرت قرآن و ذوات مقدسه محمد و آل محمد (علیهم السلام)» را با استناد به آیات کلام الله، اینگونه اثبات نمودند: ▫️وقُلتَ ـ جَلَّ قَولُكَ ـ لَهُ حينَ اختَصَصتَهُ بِما سَمَّيتَهُ بِهِ مِنَ الأَسماءِ: خدایا، آنگاه كه حضرت محمد (صلی الله عليه واله) را با نام هايى مخصوص گرداندى، در کلامت فرمودى: ✨﴿طه مَآ أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْقُرْءَانَ لِتَشْقَى﴾ ✨﴿يس وَ الْقُرْءَانِ الْحَكِيمِ﴾ ✨﴿ص وَ الْقُرْءَانِ ذِى الذِّكْرِ﴾ ✨﴿ق وَ الْقُرْءَانِ الْمَجِيدِ﴾ ▫️فَخَصَصتَهُ أن جَعَلتَهُ قَسَمَكَ حينَ أسمَيتَهُ وقَرَنتَ القُرآنَ مَعَهُ ، فَما في كِتابِكَ مِن شاهِدِ قَسَمٍ وَالقُرآنُ مُردَفٌ بِهِ إلاّ وهُوَ اسمُهُ.. تَعجِزُ الأَلسُنُ وَالأَفهامُ عَن وَصفِ مُرادِكَ بِهِ ، وتَكِلُّ عَن عِلمِ ثَنائِكَ عَلَيهِ» و او را چنين مخصوص گرداندى كه هر گاه از او نام برده به او سوگند خوردى، قرآن را در كنار نامش آوردى. پس در كتاب تو، هيچ شاهد سوگندى كه قرآن در كنار آن آمده باشد، جز نام او نيست.. زبان ها و فهم ها از توصيف مقصود تو از اين رديف سازى سوگندها با نام او ناتوان اند و از دانستنِ ستايش تو بر او، الكن. 📔بحار الأنوار ج ۸۸، ص ۷؛ إقبال الأعمال ج۱ ص۲۸۶؛ البلد الأمين و الدرع الحصين ج۱ ص۲۳۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نقطه سر خط 05.mp3
4.38M
۵ گذشته ات رو خرابش کردی؟ حواست به خودت و ابدیتت نبود؟ اصلاً نتـرسیا... شروع کن با کارهای قشنگ، اشتباهات گذشته رو یکی یکی پاک کن، مثل رحمت و خضوع دربرابر والدینت. 🎤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7⃣ کتابخوانی 🌷در حديث قدسي داريم: «الصَّوْمُ لي وَ اَنَا اُجْزي بِه» 🌷مي فرمايد: روزه از آن من است و خودم هم جزايش هستم. چون در هيچ عبادتي به اين اندازه بنده شبيه خدا نمي شود. 🌷 انسان از طريق روزه داري، ظهوري از غناي حق مي گردد، 🌷همچنان كه خداوند هيچ نيازي به غذا ندارد، روزه دار به نحوي در حدّ خودش شبيه چنين حالتي مي شود. 🌷اگر حديث «اَنَا اَجزي بِه» باشد، يعني خودم جزايش را مي دهم، اين هم مژدة بزرگي است، يعني نتيجة روزه و جزاي روزه دار را به واسطه ها واگذار نمي كنم و به واقع اين هم مقام كمي نيست، چون در هر صورت در اين حالت هم كمالات بسيار متعالي را از خدا دريافت مي كنيد. 🌷شما در روزه، كمي از گرايش به دنيا منصرف مي شويد و در نتيجه يك غناي مختصري نسبت به دنيا در شما پديدار مي شود و لذا به يك اعتبار صفتي از صفات عُلياي خداوند يعني صفت «غني» در قلب شما تجلّي مي كند و نيازتان به دنيا كم مي شود و با خدا مأنوس مي گرديد. 🌷 يعني اگر روزه دار همت خود را بلند كند و در طلب حق باشد، نور حق در صفت غني در قلبش مي تابد و اين يك نحوه قرب به حق است. 🌷پس اگر از روزه، نور حق خواستيد، همين را به شما مي دهند. خودتان را آماده كنيد و همت خود را بلند كنيد تا از روزه مقام بگيريد، اصلاً طوري شود كه مقامتان تغيير كند.   ‍🔸🔸استاد طاهر زاده   ┈┄┅═✾•••✾═┅ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra