eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
2.8هزار دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
3هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📕🌼 فصل ۴ ✅ در انتظار نشانی از مَحبوبم ! فاصله سامرا تا بغداد حدود ۱۲۰ کیلومتر است و ما می‌توانیم این مسافت را با اسب دو روزه طی کنیم . شب را میان راه اتراق کرده و صبح زود حرکت می‌کنیم. در مسیر راه بِشر به ما می‌گوید :« فکر می‌کنم این کنیزی که ما به دنبال او هستیم اهل روم می‌باشد.» _ چطور مگر ؟؟؟ _آخر امام هادی علیه السلام نامه‌ای را به من داد تا به آن کنیز بدهم. این نامه به خط رومی نوشته شده است. _ عجب !!! تو نگاهی به من می‌کنی. دیگر یقین داری این کنیزی که ما در جستجوی او هستیم همان ملیکا است. همان بانویی که دختر قیصر روم است.! ما باید قبل از غروب آفتاب به بغداد برسیم‌ وگرنه دروازه‌های شهر بسته خواهد شد. پس به سرعت پیش می‌تازیم. موقع غروب آفتاب می‌رسیم. چه شهر بزرگی !!! بغداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است. در این شهر شیعیان زیادی زندگی می‌کنند. بِشر دوستان زیادی در این شهر دارد. به خانه یکی از آنها می‌رویم. صبح زود از خواب بیدار می‌شویم. هنوز بِشر خواب است. _ چقدر می‌خوابی ؟؟؟بلند شو ! مگر یادت رفته است که باید ماموریت خود را انجام بدهی؟ _ هنوز وقتش نشده است .امروز سه شنبه است ما باید تا روزجمعه صبر کنیم. _ چرا روز جمعه ؟؟ _امام هادی علیه السلام همه جزئیات را به من گفته است .روز جمعه کشتی کنیزاناز رود دجله به بغداد می‌رسد .عجله نکن ! دجله رود پر آبی است که از مرکز شهر می‌گذرد. از شمال بغداد وارد می‌شود و از جنوب این شهر خارج می‌شود . کشتی‌های کوچک در آن رفت و آمد می‌کنند. اکنون ملیکا در راه بغداد است. خوشا به حال او ! همه زنان دنیا باید به او حسرت بخورند. درست است که الان اسیر است اما به زودی همه فرشتگان اسیر نگاه او خواهند شد . باید صبر کنیم تا روز جمعه فرا برسد. ... ⛅️ألـلَّـھُـمَــ عجِّلْ لِوَلـیِـڪْ ألفَـرَج⛅️ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
چند روز می‌گذرد . همراه با بِشر به کنار رود دجله می‌رویم. چند کشتی از راه می‌رسند. کنیزهای رومی را از کشتی پیاده می‌کنند. آنها در آخرین جنگ روم اسیر شده‌اند. کنیزان را در کنار رود دجله می‌نشانند. چند نفر مامورِ فروش آنها هستند . ما چگونه می‌توانیم در میان این همه کنیز ملیکا را پیدا کنیم ؟ بِشر چ رو به من می‌کند و می‌گوید:« اینقدر عجله نکن! همه چیز درست می‌شود » بِشر به سوی یکی از ماموران می‌رود. از او سوال می‌کند:« آیا شما آقای« نَحّاس» را می‌شناسی؟ _ آری ،آنجا را نگاه کن! آن مرد قد بلند که آنجا ایستاده است نَحّاس است. ما به سوی او می‌رویم. او مسئول فروش گروهی از کنیزان است. بِشر از ما می‌خواهد تا گوشه‌ای زیر سایه بنشینیم. ساعتی می‌گذرد . کنیزان یکی پس از دیگری فروخته می‌شوند. فقط چند کنیز دیگر مانده‌اند. یکی از آنها صورت خود را با پارچه ای پوشانده است . یک نفر به این سو می‌آید. مثل اینکه یکی از تاجران بغداد است که هوس خریدن کنیز کرده است . مرد تاجر رو به نحّاس می‌کند و می‌گوید:« من آن کنیز را می‌خواهم بخرم .» _برای خریدن آن چقدر پول می‌دهی؟؟ _ ۳۰۰ سکه طلا. _ باشد ،قبول است، سکه‌های طلایت را بده تا بشمارم . _بیا این هم سه کیسه طلا ، در هر کیسه ۱۰۰ سکه طلاست . صدایی به گوش می‌رسد:« آهای مرد عرب! اگر سلیمانِ زمان هم باشی به کنیزی تو در نمی‌آیم. پول خود را بیهوده خرج نکن. به سراغ کنیز دیگری برو .» نحّاس تعجب می‌کند . این کنیز رومی به عربی هم سخن می‌گوید.! او جلو می‌آید و به کنیز می‌گوید :«درست شنیدم؟ تو به زبان عربی سخن می‌گویی؟» _ آری! _ نکند تو عرب هستی؟ _ نه ،من رومی هستم ولی زبان عربی را یاد گرفته ام. مرد تاجر جلو می‌آید و به نحّاس می‌گوید:« حالا که این کنیز عربی حرف می‌زند حاضر هستم پول بیشتری برایش بدهم.» بار دیگر صدای کنیز به گوش می‌رسد. یک بار به تو گفتم من به کنیزی تو در نمی‌آیم. نحّاس رو به کنیز می‌کند و می‌گوید:« یعنی چه ؟ آخر من باید تو را بفروشم و پول آن را تحویل دهم‌ اینطور که نمی‌شود .» _ چرا عجله می‌کنی ؟ من منتظر کسی هستم که او خواهد آمد. _ چه کسی خواهد آمد ؟؟ نکند منتظر هستی که جناب خلیفه برای خریدن تو بیاید؟ _ به زودی کسی برای خریدن من می‌آید که از خلیفه هم بالاتر است! نحّاس تعجب می‌کند نمی‌داند چه بگوید؟ در همه عمرش کنیزی اینگونه ندیده است. ... ⛅️ألـلَّـھُـمَــ عجِّلْ لِوَلـیِـڪْ ألفَـرَج⛅️ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚪️⚜️▫️✨ ⚜️▫️✨ ▫️✨ ✨ ✨بسم الله الرحمن الرحیم 🟢 ولایت فاطمی (سلام الله علیها) ⏺‌‌ رابطه میان حضرت أم الائمه فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) و ائمه الطیبین الطاهرین (علیهم السلام) ✍در ادامه سلسله مباحث ولایت فاطمی و در تبیین شئون ارتباطی میان حضرت أم الائمه صدیقه طاهره (سلام الله علیها) و فرزندان طیبین طاهرین ایشان (علیهم السلام) به بحث عظیم «مشکات امامت» می پردازیم. ⏪ ۳. «لَوْ أَنَّ فَاطِمَةَ عَلَيْهَاالسَّلَامُ وَلَدَتْ أَلْفَ وَلَدٍ ذَكَرٍ لَكَانَ كُلُّ فَرْدٍ مِنْهُم إِمَاماً» ✅روایت شریف فوق که بیان می دارد: «اگر فاطمه علیهاالسلام هزار فرزند پسر به دنیا می‌آورد، همگی ایشان امام می‌شدند» (۱) به شأن «مشکات امامت» بودن وجود مقدسه حضرت أم الائمه الاطهار (سلام الله علیها) اشاره دارد؛ بدین معنا که علت و سبب لازمه «امام» شدن، «أمّیت» وجود مقدسه ایشان است. هر ولد ذکوری که از حضرت أم الائمه (سلام الله علیها) به ظهور رسد، «امام» است و به بیانی دقیقتر، «اُمّیّت» حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) منشأ «امامت» است. ✔️این حقیقت با شریفه ۳۵ سوره مبارکه نور تأیید می گردد: ✨«اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكاةٍ فيها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ فِي زُجاجَةٍ...» (سوره مبارکه نور،‌ آيه ۳۵) در این آیه مبارکه، «مشکات»، منشأ و مبدأ ظهور «مصباح» معرفی می شود که مشکات به وجود مبارکه حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) «كَمِشْكاةٍ فَاطِمَةَ عَلَيْهَا السَّلَامُ» (۲) و «مصباح» به وجود مقدس امام، معنا و دلالت دارد: «الْمِصْبَاحُ هُوَ الْإِمَامُ» (۳)، و در روایتی دیگر به صراحت از «مصباح» در اولین ظهور، به وجود مبارک امام حسن مجتبی و از «مصباح» در دومین ظهور به وجود مبارک حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) تعبیر شده است: «فيها مِصْباحٌ»‏ الْحَسَنُ‏ علیه السلام؛ «الْمِصْباحُ فِي زُجاجَةٍ» الْحُسَيْنُ‏ علیه السلام (۴). چرا که از وجود مبارکه ایشان، تنها دو ولد ذکور در این عالَم به ظهور رسیده اند؛ امام حسن و امام حسین (علیهما السلام). ✅به عبارت دیگر،‌ «امام» از جوهره و بطنی به ظهور می رسد که «مشکات امامت» است و آن حقیقتی که مشکات امامت می باشد، هر ولد ذکوری که از او ظاهر گردد، «امام» خواهد بود. لذا در ذکر مناقب حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) وارد شده است: «لَها اُمُومَهْْ الاَئِمَّهْْ إلى يوم القيامة ومنها الحسن والحسين علیهما السلام » (۵): فضیلت مادری ائمه (علیهم السلام) تا روز قیامت، مخصوص آن حضرت است و امام حسن و امام حسین (علیهم السلام) از ایشان به ظهور رسیده اند. به بیانی دیگر، شأن «مشکات امامت» بودن حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) با شأن «اُمّیّت» ایشان در ارتباط است. 🖋نتیجتا آنکه رکن رکین و اُسّ و اساس و سبب لازمه امامت، وجود مقدسه حضرت «مشکات عصمت» و «مشکات طهارت» و «مشکات امامت»، أم الائمه الاطهار فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) هستند. ا┅═✧❁ منابع ❁✧═┅ا (۱).الأنوار العلویة، ص ۴۳۳ (۲). البرهان في تفسير القرآن ؛ ج‏۴؛ ص۶۷؛ الكافي؛ ج‏۱ ؛ ص۱۹۵‌؛ تفسير القمي ؛ ج‏۲ ؛ ص۱۰۳ (۳).الهداية الكبرى ؛ ص۳۶۰ (۴). البرهان في تفسير القرآن ؛ ج‏۴؛ ص۶۷؛ الكافي؛ ج‏۱ ؛ ص۱۹۵‌؛ تفسير القمي ؛ ج‏۲ ؛ ص۱۰۳ (۵).بحار الأنوار ج۴۳ ص۱۰۷؛ مناقب آل أبي طالب ج۲ ص۳۰ ✨ ▫️✨ ⚜️▫️✨ ⚪️⚜️▫️✨
سلام و رحمت الهی بر شما همراهان گرامی به امید آن که روزی بوزد نسیم رحمت و شود جهان گلستان به قدوم یار دیرین ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هزاران جانِ ما و بهتــر از ما فدای تـ❤️ـو که جانِ جانِ جانى سلام حضرت دلبـ❤️ـر ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻امام صادق علیه‌السّلام در جواب کسی که پرسیده بود: چه عملی در ماه شعبان برتر است، فرمود: صدقه و استغفار «ما أفضَلُ ما یُفعَلُ فیهِ (شَعبانَ)، الصَّدَقَةُ و الإستِغفارُ.» 📚اقبال الاعمال، ج٣، ص٢٩۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷هدیه میکنیم ثواب تلاوت این صفحه از قرآن کریم را به وجود مقدس چهارده معصوم علیهم السلام✨✨✨ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤲 🍃بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌷بِسْمِ اللَّهِ الَّذِي لاَ أَرْجُو إِلاَّ فَضْلَهُ وَ لاَ أَخْشَى إِلاَّ عَدْلَهُ‏ وَ لاَ أَعْتَمِدُ إِلاَّ قَوْلَهُ وَ لاَ أُمْسِكُ إِلاَّ بِحَبْلِهِ ‏ 🍃بِكَ أَسْتَجِيرُ يَا ذَا الْعَفْوِ وَ الرِّضْوَانِ مِنَ الظُّلْمِ وَ الْعُدْوَانِ‏ وَ مِنْ غِيَرِ الزَّمَانِ وَ تَوَاتُرِ الْأَحْزَانِ وَ طَوَارِقِ الْحَدَثَانِ‏ وَ مِنِ انْقِضَاءِ الْمُدَّةِ قَبْلَ التَّأَهُّبِ وَ الْعُدَّةِ 🌷وَ إِيَّاكَ أَسْتَرْشِدُ لِمَا فِيهِ الصَّلاَحُ وَ الْإِصْلاَحُ‏ وَ بِكَ أَسْتَعِينُ فِيمَا يَقْتَرِنُ بِهِ النَّجَاحُ وَ الْإِنْجَاحُ‏ وَ إِيَّاكَ أَرْغَبُ فِي لِبَاسِ الْعَافِيَةِ وَ تَمَامِهَا وَ شُمُولِ السَّلاَمَةِ وَ دَوَامِهَا 🍃وَ أَعُوذُ بِكَ يَا رَبِّ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ‏ وَ أَحْتَرِزُ بِسُلْطَانِكَ مِنْ جَوْرِ السَّلاَطِينِ ‏ 🌷فَتَقَبَّلْ مَا كَانَ مِنْ صَلاَتِي وَ صَوْمِي ‏وَ اجْعَلْ غَدِي وَ مَا بَعْدَهُ أَفْضَلَ مِنْ سَاعَتِي وَ يَوْمِي ‏وَ أَعِزَّنِي فِي عَشِيرَتِي وَ قَوْمِي وَ احْفَظْنِي فِي يَقَظَتِي وَ نَوْمِي ‏فَأَنْتَ اللَّهُ خَيْرٌ حَافِظاً وَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ‏ 🍃 اللَّهُمَّ إِنِّي أَبْرَأُ إِلَيْكَ فِي يَوْمِي هَذَا وَ مَا بَعْدَهُ مِنَ الْآحَادِ مِنَ الشِّرْكِ وَ الْإِلْحَادِ وَ أُخْلِصُ لَكَ دُعَائِي تَعَرُّضاً لِلْإِجَابَةِ وَ أُقِيمُ عَلَى طَاعَتِكَ رَجَاءً لِلْإِثَابَةِ 🌷فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ خَيْرِ خَلْقِكَ الدَّاعِي إِلَى حَقِّكَ‏ وَ أَعِزَّنِي بِعِزِّكَ الَّذِي لاَ يُضَامُ وَ احْفَظْنِي بِعَيْنِكَ الَّتِي لاَ تَنَامُ‏ وَ اخْتِمْ بِالاِنْقِطَاعِ إِلَيْكَ أَمْرِي وَ بِالْمَغْفِرَةِ عُمْرِي إِنَّكَ أَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ.‏ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نقطه سر خط 12.mp3
4.54M
۱۲ یه وقتایی که کوله بارت از خطاهات سنگیـن میشه، و خیراتِ زیادی برای هم برای پاک کردنشون نداری؛ خدا، دلنگرانت میشه؛ یه کم غمِ بی دلیل، میندازه به دلت، تا سَبکت کنــه. 🎤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهم ترین ویژگی عصر ظهور.pdf
681.5K
🔖فیش منبر 🔖 🎙 مهم‌ترین ویژگی عصر ظهور 🔖انتخابات ؛مسئولیت پذیری اجتماعی ؛ ظهور 🔖مناسبت:
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نظر به حضرت مهدی«عجل‌الله‌تعالی‌فرجه» و درک حضور نهایی امروزین خود.docx
29.1K
🔖عنوان:نظر به حضرت مهدی«عجل‌الله‌تعالی‌فرجه» و درک حضور نهایی امروزین خود 🔸🔸استاد طاهر زاده 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
✨ به مناسبت ظهور نورانی حضرت بقیة الله الأعظم (ارواحنا فداه) ❇️ رسالت اصلی علمای دین و حوزه‌های علمیه در عصر غیبت ✍ توقیع مبارک صادره از ناحیه مقدسه حضرت مولانا و سیدنا بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) مستند به آیه مبارکه ۱۸ سبأ «وَجَعَلْنا بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ الْقُرَى الَّتي‏ بارَكْنا فيها قُرىً ظاهِرَة وَ قَدَّرْنا فيهَا السَّيْرَ سيرُوا فيها لَيالِيَ وَ أَيَّاماً آمِنينَ»، بیانگر رسالت راهبردی علمای دین، فقها و حوزه های علمیه در عصر غیبت می باشد (۱). 🔸 در متن توقیع شریف و نیز در نصوص دیگر تصریح شده که منظور از «الْقُرَى الَّتي‏ بارَكْنا» یا همان شهرهای مبارک، وجود مقدس امام می باشد (۲). 🔸 همچنین منظور از «قُرىً ظاهِرَة» یا شهرها و آبادانیهای آشکار، علمای دین و فقها می باشند. همانطور که شهرهای آشکار در مسیر، راهنمای مسافران به مقصد می باشد، علما و فقهای دین نیز به دلیل کسب معرفت امام و حمل علم آل محمد (علیهم السلام)، حجت بین مردم و امام و راهنمای آنان به سوی امام می باشند. البته شمول این رسالت متوقف بر علمای دین نمی شود، بلکه با استفاده از معنای «قریة» که هم بر جمع افراد و هم بر عمارات همراه با تشکّل و انتظام دلالت می کند (۳)، بدست می آید که مراکز علوم دینی چون حوزه های علمیه نیز در انجام این رسالت سهم بسزایی دارند. چرا که مجمع انسجام و اجتماع علمای دین همین مراکز می باشد. 🔸 اما این رسالت مهم عبارتست از اتصال مردم به وجود مقدس امام زمان (ارواحنا فداه) که از طریق تبیین علوم دینی و مباحث فقهی مبتنی بر این اصل (یعنی اتصال به وجود مقدس امام) محقق می شود. در حقیقت، تبیینِ این علوم و معارف نورانی همان سیر در این مسیر ایمن است که در عبارت شریف «سيرُوا فيها لَيالِيَ وَ أَيَّاماً آمِنينَ» به آن اشاره شده. و مادامی‌که آموزش های علوم دینی مبتنی بر اصل مذکور صورت گیرد، جامعه از انواع آسیبها و آفات چون گمراهی، انحراف، شک و ... ایمن خواهد بود. 📚 مستندات (۱) حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ صَالِحٍ الْهَمْدَانِيُّ قَالَ: «كَتَبْتُ إِلَى صَاحِبِ الزَّمَانِ أَنَّ أَهْلَ بَيْتِي يُؤْذُونَنِي وَ يُقَرِّعُونَنِي بِالْحَدِيثِ الَّذِي رُوِيَ عَنْ آبَائِكَ، أَنَّهُمْ قَالُوا قُوَّامُنَا وَ خُدَّامُنَا شِرَارُ خَلْقِ اللَّهِ. فَكَتَبَ (علیه السلام): وَيْحَكُمْ أَ مَا تَقْرَءُونَ مَا قَالَ عَزَّ وَ جَلَّ "وَ جَعَلْنا بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ الْقُرَى الَّتِي بارَكْنا فِيها قُرىً ظاهِرَةً" وَ نَحْنُ وَ اللَّهِ الْقُرَى الَّتِي بَارَكَ اللَّهُ فِيهَا وَ أَنْتُمُ الْقُرَى الظَّاهِرَةُ». كمال الدين و تمام النعمة، ج۲، ص ۴۸۳ (۲) عَنْ أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالی عن أَبَا جَعْفَر (علیه السلام): «"الْقُرَى الظَّاهِرَةُ" الرُّسُلُ وَ النَّقَلَةُ عَنَّا إِلَى شِيعَتِنَا وَ فُقَهَاءُ شِيعَتِنَا إِلَى شِيعَتِنَا وَ قَوْلُهُ تَعَالَى "وَ قَدَّرْنا فِيهَا السَّيْرَ" فَالسَّيْرُ مَثَلٌ لِلْعِلْمِ "سِيرَ بِهِ لَيالِيَ وَ أَيَّاماً" مَثَلٌ لِمَا يَسِيرُ مِنَ الْعِلْمِ فِي اللَّيَالِي وَ الْأَيَّامِ عَنَّا إِلَيْهِمْ فِي الْحَلَالِ وَ الْحَرَامِ وَ الْفَرَائِضِ وَ الْأَحْكَامِ، "آمِنِينَ فِيهَا" إِذَا أَخَذُوا مِنْهُ آمِنِينَ مِنَ الشَّكِّ وَ الضَّلَالِ وَ النُّقْلَةِ مِنَ الْحَرَامِ إِلَى الْحَلَالِ لِأَنَّهُمْ أَخَذُوا الْعِلْمَ مِمَّنْ وَجَبَ لَهُمْ أَخْذُهُمْ إِيَّاهُ عَنْهُمْ بِالْمَعْرِفَة ...». الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي)، ج‏۲، ص ۳۲۷ (۳) أنّ المادّة بالياء: يدلّ على جمع مع تشكّل و انتظام ... . القَرَى: جمع افراد أو عمارات مع إيجاد تشكّل و انتظام. و القَرْيَةُ: تطلق على تلك الجمعيّة أو أرض عامرّة. التحقيق في كلمات القرآن الكريم، ج۹، ص ۲۵۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا