eitaa logo
پایگاه مجتهده امین
88 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
420 ویدیو
54 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 | زمینه‌سازی ظهور 🍃🌹🍃 🏴 امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): اگر همه ما عاشورایی باشیم، زمینه ظهور ولی مطلق حق فراهم خواهد شد. https://eitaa.com/samen_lenjan
🇮🇷 🎥نشست تصويري 🍃🌹🍃 موضوع: بررسی مسائل اقتصادی کشور 🎙سخنران: دکتر محمد حسن قدیری ابیانه 🕰 زمان: سه شنبه هجدهم مرداد ساعت ۲۲:۰۰ 🎥پخش لایو جلسه در کانال اهل البصر روبیکا: https://rubika.ir/ahlolbasar |
hedayat 7.pdf
446.8K
🇮🇷 📝 | ایمان به وعده نصرت و یاری الهی 🍃🌹🍃 https://eitaa.com/samen_lenjan
🇮🇷 📝 ◀️ دلایل قیام امام حسین علیه‌السلام 🔴 در‌مورد قیام سالار شهیدان این شبهه را مطرح می‌نمایند که در آن زمان اسلام و حاکم اسلامی در رأس قدرت بوده و مردم نیز به نماز، روزه، حجاب، حج، خمس و زکات در بالاترین سطح می‌پرداختند. پس چرا ایشان خود‌‌ و خانواده را در معرض جنگی نابرابر قرار دادند؟! انگیزه‌های قیام امام حسین علیه‌السلام را به اختصار این‌گونه می‌توان برشمرد : 1⃣ بیعت خواهی یزید: یزید به حاکم خود در مدینه نوشت: حسین، عبدالله بن زبیر و عبدالله بن عمر را احضار نموده و از آنها بیعت بگیر و اگر بیعت نکردند آنها را گردن بزن و سرشان را برای من به شام بفرست. امام در جواب فرمود: هنگامیکه امت اسلامی به پیشوایی مثل یزید گرفتار گردد، باید فاتحه اسلام را خواند. و بدین جهت از بیعت با یزید امتناع ورزید. 2⃣ دعوت مردم کوفه از امام(ع) و اقامه حجت بر ایشان: وظیفه امام این است که در صورت آماده بودن زمینه، در جامعه اسلامی حکومت اسلامی را تشکیل دهد و به حسب ظاهر چنین زمینه‌ای آماده بود، چون مردم کوفه با ارسال حدود ۱۲ هزار نامه برای امام(ع) آمادگی خود را برای کمک به ایشان اعلان نمودند. لذا اگر امام اجابت نمی‌فرمود، چه بسا در برابر خدا و امت اسلامی و تاریخ مسئول بوده و مواخذه می‌گردید. خلافت و حکومت، حق مسلم آن حضرت بوده است، چنانکه فرمودند: به جانم قسم امام نیست مگر آن که به کتاب خدا عمل کند و به عدل و قسط رفتار نماید و بر‌حسب قانون و حق مجازات کند و خود را در مسیر رضای خدا قرار دهد. و روشن است در آن زمان تنها کسی که بتواند همه این شرایط را به طور کامل رعایت نماید، خود امام حسین علیه‌السلام بوده‌اند. 3⃣ ‌اصلاح امت و مبارزه با فساد: خود حضرت فرمود: انگیزه‌ام از قیام، اصلاح امت جدم رسول خداست. و به عبارت دیگر یکی از علل قیام امام حسین(ع) زنده کردن ارزش‌های اسلامی بوده است. ارزش‌هایی مانند وحدت‌اسلامی، آزادگی، اخلاق‌اسلامی و امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر که حکومت اموی سعی کرد با نابودی این ارزش‌ها پایه‌های حکومت خود را محکم سازد. 4⃣ پاسداری از اسلام و ترویج و گسترش آن در جامعه: تبیین و توضیح معارف اسلام برای مردم، از اهداف قیام بزرگ اباعبدالله بود، چنانکه در زیارت اربعین امام حسین(ع) می خوانیم: (خدایا من شهادت می‌دهم که امام حسین) خون پاکش را در راه تو به خاک ریخت تا بندگانت را از جهالت و گمراهی نجات دهد. 5⃣ امتحان گسترده مسلمین: بعضی از شیعیان پر ادعا و کم محتوا که آرزو می‌کردند ای کاش در رکاب علی(ع) با "ناکثین" و "قاسطین" و "مارقین" پیکار می‌کردند باید به امتحان فراخوانده می‌شدند و لذا قیام سیدالشهدا آزمونی برای همه آنها بود؛ امام(ع) در پاسخ کسی که عرضه داشت ایشان به کربلا نرود، فرمود : "اگر در مکان خود اقامت کنم پس این خلق بخت برگشته به چه چیز امتحان شود و به چه چیز آزموده گردد؟" ❇️ امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی(ص)، جان خویش و یاران باوفایش را فدا کرده و اسارت خاندان نبوت را به جان می‌خرد. لذا امروز بر همگان است با تأسی از سرور آزادگان جهان، در اجرای امربه‌معروف و نهی از‌منکر و جهاد تبیین به عنوان فریضه‌ای قطعی و حتمی در جامعه همت گمارند. ✍️ مصطفی علیجان‌زاده
نشست روشنگری مجازی با موضوع بصیرت حسینی امروز پنج شنیه 20 مردادماه ساعت 14 کانال های طرح ثامن 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🎤🍃 🍃 [• | | •] | سلسله جلسات تحلیلے 🚩 🔰 ❓نقش بصیرت در جاودانگی قیام امام حسین(ع) چیست؟ پاسخ: ✍️نهضت ها و انقلاب ها را به یک اعتبار می توان به دو قسم،‌انقلاب های انفجاری نا آگاهانه و انقلاب های آگاهانه تقسیم نمود. انقلاب های ناآگاهانه با بهره گیری از غفلت یاران و مردم به وجود می آید. رهبران این دسته از قیام ها سعی دارند که از غفلت مردم استفاده کنند و اجازة رشد سیاسی و بصیرت را به یاران نمی دهند. این دسته از قیام ها به دلیل عدم بصیرت یاران استمرار نداشته و نمی توانند الگوی مناسبی برای نهضت های دیگر باشند، از این رو جاودانه نیستند، زیرا جاودانگی در الگودهی ظهور می کند. دستة دیگر از انقلاب های انتخابی و بر اساس بصیرت و آگاهی یاران و مردم به وجود می آید. نهضت های همة انبیا از این دسته نهضت ها است، زیرا آن ها برای پیروزی در برابر دشمن ، هیچگاه از غفلت مردم بهره نگرفتند. از این رو یکی از ویژگی های فکری و عملی در نهضت عاشورا بصیرت و بینش بود. یاران امام با رشد فرهنگی و با شناخت عمیق از امام و حجت خدا و شناخت دشمنان دین و شناخت حق و باطل به امام حسین(ع) پیوستند و جهاد و قیام آنان مکتبی و عقیدتی بوده و بر اساس انجام تکلیف الهی به دور از هر گونه تعصبات قومی و جاهلی و یا تحریک دشمنان و فریبکاری جناح باطل صورت گرفت. چنانکه یاران علی(ع) نیز با بصیرت و آگاهی به حمایت از علی(ع) پرداختند. ▪️ 🖇 🖇 (۲۴) 🍃 📝🍃
🎤🍃 🍃 [• | | •] | سلسله جلسات تحلیلے 🚩 🔰 👤 کارشناس معصومه کوهجانی ⁉️| سوال: 🔻 به چه دلیل ادعا می‌کنید که انقلاب اسلامی ایران متأثر از قیام امام حسین (علیه‌السلام) و فرهنگ عاشورا است؟ نقش آن در پیدایش، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی چیست؟ ✅| پاسخ 🔻 مروری بر ادبیات سیاسی رایج در روند وقوع انقلاب اسلامی، شعارها، سخنرانی‌ها و بیانیه‌های انقلابیان و رهبران نهضت، بیانگر این واقعیت است که از میان عناصر مذهبی، "فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسین (علیه‌السلام)" نقش بسزایی در این زمینه ایفا نموده است. مؤلفه‌های فرهنگ و تعالیم عاشورا عبارت‌اند از: 1️⃣فرهنگ شهادت 2️⃣ فرهنگ مبارزه مستمر حق با باطل، 3️⃣ فرهنگ طاغوت ستیزی و طاغوت زدایی 4️⃣ اصل پیروی از رضای خدا و مصالح مسلمین 5️⃣ فرهنگ پیشگیری از جرم و فساد قبل از وقوع آن در فرهنگ نظارت عمومی و امر به معروف و نهی از منکر ✔️این مؤلفه‌ها در پیدایش و پیروزی انقلاب اسلامی، نقش و تأثیر بسزایی داشته و حفظ و تداوم انقلاب اسلامی نیز در گرو حرکت در این چارچوب می‌باشد. ▪️ 🖇 🖇 (۲۴) 🍃 📝🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و تبیینی : علت موقعیت زمانی بیانیه اخیر موسوی چیست ؟🤔 پدر تحریم ایران، چه نقشه ای دارد؟🧐 🔹انتشار متنی عجیب، منسوب به میریزید موسوی از سران فتنه ۸۸، بار دیگر نشان داد که کدام جریان داخلی، پشت به منافع ملی کرده است. را ببینید👆 (24) ▪️ 🖇 🖇 (۲۴) 🍃 📝🍃
۸۵.mp3
5.52M
◉━━━━━──── ↻ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ⇆ •[ 🎙 •] 🍃🌀🍃 💢 موضوع: موسوی ماهیت واقعی‌اش را افشا کرد! 🎤 سخنران: دکتر یدالله جوانی 🏴 🔖 (۲۴) 🍃 🎙🍃
1.52M
══════════﷽❀ ⃟⃟ ⃟🇮🇷 ⃟✤ 🔅🏴 ثامن ۲۴🏴🔅 🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊 🔰موضوع: مکتب حسینی؛مکتب انسان ساز،عزت واقتدار 🎙سخنران:حجت الاسلام شیاسی ،مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فریدونشهر (ع) 🌷
🖼 | نقش آمریکا و انگلیس در کودتای ۲۸ مرداد 🖌طرح: حسین تاجیک
⭕️ چگونه کودکان خود را در فضای مجازی مراقبت کنیم؟ 🌻🌻🌻🌻🌻
دلمان تنگ شهیدی ست که‍ جایش خالیست🥺
🔺سانی ویلیامز ستاره راگبی نیوزیلند که چندی قبل به دین اسلام مشرف شده بود، با انتشار پستی اعلام کرد:همسرش نیز به دین اسلام گرویده و باحجاب شده،مصرف الکل را ترک کرده اند و به رژیم غذایی حلال روی آوردند. ▪️بعد یه عده غربزده اینجا هستن که تمام ایده براندازیشون الکل خوردن و لخت شدنه! ✍️یاس
🌹 تصویر سردار سلیمانی و شهید همت در خیابان‌های کشمیر ♦️اینجا خیابان "حاج قاسم" در کشمیر است و این مردم عزادار سیدالشهدا؛ عشق حاج قاسم در دل‌شان آنقدر زنده است که باور دارند نمی‌شود برای عدالت‌ و حق‌طلبی امام حسین (علیه‌السلام) بر سر و سینه زد اما یاد حاج قاسم و شهدای هم کیشش را زنده نگاه نداشت.
جالبه بدونید دولت آیت الله رئیسی ظرف یک‌سال، دو برابر کل هشت سال روحانی، ظرفیت تولید برق رو بالا برد! روحانی حتی اگر فقط برای نابودی کشور برنامه داشت هم اینقدر در نابودی پیشرو نبود!!! 🇮🇷
🔻"حذف عامدانه" یا "اشاره در لفافه"؟! 🖋 مهدی جمشیدی ۱. رهبر انقلاب در سخنرانی امروز خویش، با وجود همۀ برجستگی‌های روانی و گستردگی‌های رسانه‌ایِ حادثۀ درگذشت مهسا امینی و شکل‌گیری موج اغتشاش‌ها در برخی از شهرها، حتّی "کمترین اشاره"‌ای نیز به این واقعه نداشتند! چرا؟ بسیاری از ما انتظار داشتیم که در این باره، سخنی و خطی و جهتی از ایشان بشنویم و موضع ایشان را بدانیم، امّا تا پایان سخنرانی، ایشان به این مسأله نپرداختند. این "حذف آگاهانه" به چه دلیل بوده است؟ ۲. فرضیۀ اوّل این است که ایشان بر این باور هستند که مسأله از "مجرای قانونی" در حال پیگیری هست و نیازی به موضع‌گیری ایشان نیست. یعنی از یک سو، مسأله در درون حاکمیّت از طریق نهادهای قانونی، در حال رسیدگی است و باید در انتظار نشست تا نتایج، مشخص شوند و از فضای ابهام، خارج شویم. از سوی دیگر، در خیابان‌ها نیز نیروهای نظامی و امنیتی در حال مواجهه با جریان آشوب و اغتشاش هستند. بنابراین، باید همین مسیر "امتداد" یابد. ۳. فرضیۀ دوّم این است که رهبر انقلاب، موضع‌گیری آشکارِ خود را متوقف بر "مشخص‌شدن نتیجۀ تحقیقات" دربارۀ این مرگ کرده‌اند و نمی‌خواهند "پیشاپیش"، سخنی بگویند که به "روند طبیعی و تخصصی تحقیقات"، ناخواسته جهت بدهد یا بهانه‌ای در اختیار جریان رواییِ دشمن قرار بگیرد تا مدّعی شوند که تحقیقات به گونه‌ای رقم خواهد خورد که ایشان به صورت پیشینی، مطرح کرده است. ۴. امّا فرضیۀ سوّم بر این تصوّر تکیه دارد که از نظر ایشان، مسأله در "حد"ی نیست که "ایشان" به آن وارد شود و ورود مسئولانِ لایه‌های فروتر، کافی است. به‌بیان‌دیگر، لازم نیست همۀ سطوح حاکمیّت، درگیر مسأله شوند و آشکارا و علنی دربارۀ آن موضع‌گیری کنند، چراکه در این صورت، جبهۀ رواییِ دشمن القاء خواهد کرد که مسأله، بسیار "بزرگ" و "جدّی" انگاشته شده و نظام جمهوری اسلامی، خود را در برابر آن ناچار به واکنش دیده است. گاهی ندیدن و نگفتن ونپرداختن، بر کوچکی و کم‌اهمّیّت دلالت دارد و در مقابل، مطرح‌کردن به برجستگیِ هرچه بیشتر آن خواهد انجامید. ۵. فرضیۀ چهارم که جالب است، این است که ایشان در قالب "استعارۀ دفاع مقدّس"، به صورت غیرمستقیم به این مسأله پرداختند و و رویکرد کلّی و اساسی و خویش را عرضه داشتند، از جمله اوّلاً، در جایی‌که "دوگانۀ مقاومت/ تسلیم" را مطرح و راه پیشرفت را مقاومت دانستند؛ ثانیاً در آنجا که به تعیین‌کنندگی "روایت حقیقت" پرداختند و "روایت‌های مخدوش و غلط و دروغ" را ملامت نمودند، ثالثاً، در آن جمله که به آفت "خضوع و خودکمتربینی در میدان فرهنگی در برابر دشمن" اشاره کردند. این درس‌آموخته‌های دفاع مقدس باید در امروز و اکنون ما نیز به‌کار گرفته شوند تا به همان فتوحات و توفیقات دست یابیم. ۶. البتّه این مواجهۀ رهبر انقلاب، به‌طور ضروری، "قابل‌اقتباس" برای ما نیست؛ یعنی نباید نتیجه گرفت که چون ایشان در این "مورد خاص"، چنین کردند، و ما نیز باید همین منطق را به کار ببندیم. ازآنجاکه "موقعیّت‌های اجتماعی" در زمینۀ اصل و نوع "موضع‌گیری‌ها" مؤثّر هست و نباید "برداشت یکسان و یکنواخت" از کنشگری داشت و برای همه، یک "الگو و قالب واحد" را توصیه کرد، در اینجا ما باید به وظیفۀ قطعی و حتمی خود که دفاع از "نظام جمهوری اسلامی" و "کلّیّت عملکرد نیروی انتظامی" و "حجاب الزامی و قانونی" است، عمل نماییم و آشکارا و صریح، با "جریان غیرانقلابی" و "نیروهای معتقد به اسلام رحمانی"، مرزبندی کنیم.