eitaa logo
آیت الله مجتهدی ( تهرانی) ره
4.1هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
7.4هزار ویدیو
62 فایل
کپی مطالب کانال ممنوع🛇 👈 زندگیتان را با سخنان ناب آیت الله مجتهدی (ره) خدایی کنید. 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 @mojtahedie71 -
مشاهده در ایتا
دانلود
15.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹بانویی که بخاطر اهمیت دادن به خانواده همسر و مادرشوهرش به مقامات معنوی رسیده بود !! بسیار جالب و شنیدنی ♨️ 🎥 دکتر @mojtahedie71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥مواظب درآمد و لقمه هایمان باشیم🔥 رسول اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ): عبادت ده جزء دارد که نه جزء آن در طلب روزیِ حلال است. [ مستدرک الوسایل، ج۱۳ ] پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) : « نخوردن لقمه ای حرام از به جا آوردن دو هزار رکعت نماز مستحبی نزد خدای متعال، دوست داشتنی تر است. » [ صحیفه رستگاری ، ج۱ ، ص۷۷ ] رسول اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) : هولناک ترین رخدادی که پس از خودم درباره امتم از آن می هراسم درآمدهای حرام و رباخواری است. [ مفاتیح الحیات، ص۵۹۱ ] رسول خدا ( صلی الله علیه و آله و سلم ) : « بهشت حرام است بر بدنی که از غذای حرام تغذیه نماید » [إرشاد القلوب إلى الصواب، ج۱، ص۶۹ ] پيامبر اکرم ( صلي الله عليه و آله و سلم ) : كسي كه لقمۀ حرامي مي خورد تا چهل روز نماز او در درگاه حق تعالي پذيرفته نمي شود.[ بحارالانوار ، ج۶۳ ، ص ۳۱۳ ] رسول اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) : در آمدت را پاک کن تا دعایت مستجاب شود. زیرا هنگامی که آدمی لقمه ای حرام به سمت دهانش می برد، تا چهل روز هیچ دعایی از او مستجاب نمی شود. [ مستدرک الوسائل، ج ۵ ،ص ۲۱۷] در حديثي قدسي خداوند متعال مي فرمايند: از شما دعا كردن و از من اجابت آن، پس هيچ كس از اجابت من محروم نمي شود، مگر شخص حرام خوار. [ عده الداعي، ص۱۷۱ ] در جريان واقعۀ عاشورا امام حسين ( عليه السلام ) خطاب به لشكر يزيد چنين فرمودند: شكم هايتان از حرام پر شده و قلب هايتان از پذيرش حق گريزان شده است. [ بحارالانوار، ج ۴۵ ، ص ۸ ] حضرت علي ( عليه السلام ) : كسي كه در شكم خود آتش ( مال حرام ) بريزد، خداوند او را از خود دور مي كند. [ بحارالانوار، ج ۴۰ ، ص ۳۴۰] پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) : خدا را ملکى است بر بیت المقدس که هر شب فریاد مى‏زند؛ هرکس حرام بخورد مستحب و واجبى از او پذیرفته نیست. [ محجّه البیضاء، ج ۳ ] پيامبر اكرم ( صلي الله عليه و آله و سلم ) : عبادت كردن با حرام خواري، همچون بنا كردن بر روي خاك سست است، و روشن است كه چنين بنايي با اندكي لرزش واژگون مي شود. [ بحارالانوار ، ج۱۰۰ ، ص ۱۶ ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
18.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 | یا عظیـــم بسم الله العلیّ العظیم! ✨ ✦ برای عبدی که می‌فهمد: ، تعظیم در برابر عظمتی است که نفس‌های او نیز، به دَمِش آن به آنش، بند است؛ ؛ غرق شدن در این عظمت بی نهایت است... و کسی که در وجودی عمیق غرق می‌شود؛ دیگر چیزی از او باقی نمی‌ماند؛ جز همان عظمتی که در آن حل شده است ... ❤️❤️❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎍🌻🌾 🌸🌼 😁😂😊 دوتا چیزه که وقتی میخوره میفته! یکی یکی هم! 😂😜😂 🌹🌹🌹🌷🌷🌷🌷 🌷🌹🌷🌹🌷 👇 گروه اول : کسی که بخاطر نمیتواند بگیرد مجازست از اول نیت نکرده و هم نخورد.💠 گروه دوم : ولی کسی که بخاطر مثلا سخت😞 نمیتواند بگیرد باید بخورد و نیت کند و در بین روز اگر ناچار شد را بخورد. نه اینکه مثل از ابتدا نیت نکند.😳 ❗️👇❗️ فرق این دو اینست که در گروه اول از ابتدای روز برای خوردن وجود دارد( مریضی).👌👌 ولی گروه دوم از بعد از ظهر یا حتی دیرتر ممکن است پیدا شود که شخص بعد از آن شاید طاقت گرسنگی را از دست بدهد و شاید هم کمک کرد و توانست اش را به پایان برساند. احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌸🌸 کلامکم نور ✅ قال الإمام حسن عليه السلام: مَكارِمُ الأَخْلاقِ عَشَرَةٌ: صِدْقُ اللِّسانِ وَ صِدْقُ اليَأْسِ و إِعْطاءُ السائِلِ و حُسنُ الْخُلقِ وَ الْمُكافاةُ بِالصَنائِعِ وَ صِلَةُ الرَحِمِ وَالتَّذَمُّمُ عَلَى الْجارِ وَ مَعْـرِفَةُ الْحَـقِّ لِلصّاحِبِ، وَ قِرَى الضَّيْفِ وَ رَأْسُهُنَّ الْحَياءُ. امام حسن مجتبی علیه السلام می فرمایند: مكارم اخلاق ده چيز است: . راستگوئى . نوميدى راستين از غير خدا . بخشش به نيازمندان . خوش خلقى . پاداش در برابر خدمات ديگران . پيوند و رفت و آمد با خويشاوندان . حمايت از همسايه . توجّه به حقوق دوستان . مهمان نوازى . و مهمترين اينها شرم و حياء است. ـ در بعضى نسخه ها «صدق البأس» آمده است بأس داراى دو معنى است: 1 ـ شجاعت 2 ـ فقر و تنگدستى. تاريخ يعقوبى، ج 2، ص 215. ✅ قال الإمام حسن عليه السلام: «أَمّا بَعْدُ فَإنَّ عَلِيّا بابٌ مَنْ دَخَلَهُ كانَ آمِنا وَمَنْ خَرَجَ مِنْهُ كانَ كافِرا، أَقُولُ قَوْلِي هَذا، وَأَسْتَغْـفِرُ اللّه َ لِي وَلَـكُمْ.» امام حسن مجتبی علیه السلام می فرمایند: «همانا على بن ابى طالب عليه السلام دربى است كه هركس بر آن وارد شود؛ يعنى او را بشناسد و بر او اقتدا كند، آرامش و امنيت كامل را درمى يابد و هركس به آن درب روى نياورد و مخالفت با او كند كفر و بدبختى و تيره روزى او را فرا خواهد گرفت، سپس فرمود: اين گفته و مطلب اساسى من است، آنگاه براى خود و ديگران طلب رحمت و آمرزش نموده و گفت: استغفر اللّه لى ولكم و آنگاه از منبر فرود آمد.» بحارالانوار، ج43، ص351 ✅ قال الإمام حسن عليه السلام: «وَاللّه ِ لا يُحِبُّنا عَبْدٌ أَبَدا وَلَوْ كانَ أَسيرا فِى الدَّيْلَمِ إلاّ نَفـَعَهُ حُبـُّنا وَإنَّ حُبَّنا لَيُساقِطُ الذُّنُوبَ مِنْ بَنِيآدَمَ كَما يُساقِطُ الريحُ الوَرَقَ مِنَ الشَّجَرِ.» امام حسن مجتبی علیه السلام می فرمایند: «سوگند به خداوند كه كسى دوست نمى دارد ما را ـ گر چه در دورترين نقاط؛ همچون ديلم اسير باشد ـ مگر اين كه دوستى ما به حال او مفيد خواهد بود، همانا ولايت و محبت ما ـ اهل بيت ـ گناهان فرزندان آدم را از بين مى برد همان طورى كه باد، برگ درختان را از شاخه و تنه او جدا مى كند و به زمين مى ريزد.» بحارالانوار، ج44، ص25 ✅ الإمامُ الحسينُ عليه السلام ـ لَمّا سُئل عَن مَعرفةِ اللّه ِ ـ مَعرفةُ أهلِ كُلِّ زمانٍ إمامَهُمُ الّذي يَجِبُ عَلَيهِمْ طاعَتُهُ .; امام حسين عليه السلام ـ هنگامى كه از ايشان درباره شناخت خدا سؤال شد ـ فرمود [يعنى ]شناخت مردم هر زمان نسبت به امامى كه اطاعتش بر آنان واجب است.; بحار الأنوار : 23 / 83 / 22 . ✅ قالَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِىٍّ عليه السلام لَهُ غَيْبَةٌ يَرْتَدُّ فيها اَقْوامٌ وَيَثْبِتُ فيها اخَرُونَ فَيَوُذُّونَ وَ يُقالُ لَهُمْ; «مَتى هذَا الْوَعْدُ اِنْ كُنْتُمْ صادِقينَ». اَما اَنَّ الصّابِرَ فى غَيْبَتِةِ عَلَى الاَْذى وَالتَّكْذيبِ بَمِنْزِلَةِ المجاهِدِ بِالسَّيْفِ بَيْنَ يَدَىْ رَسُولِ اللّه ِ صلي الله عليه و آله. ; امام حسين عليه السلام فرمود حضرت مهدى داراى غيبتى است كه گروهى در آن مرحله مرتد مى شوند و گروهى ثابت قدم مى مانند و اظهار خشنودى مى كنند. افراد مرتد به آنها مى گويند; «اين وعده كى خواهد بود اگر شما راستگو هستيد؟» ولى كسى كه در زمان غيبت در مقابل اذيّت و آزار و تكذيب آنها صبور باشد، مجاهدى است كه با شمشير در كنار رسول خدا صلي الله عليه و آله جهاد كرده است.; بحارالأنوار، ج 51، ص 133.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا